Kirjoittaja Aihe: Kopea, Kaunis ja Ruikuli [S, James/Lily]  (Luettu 2002 kertaa)

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Kopea, Kaunis ja Ruikuli [S, James/Lily]
« : 05.09.2014 21:46:26 »
Nimi: Kopea, Kaunis ja Ruikuli
Kirjoittaja: Nukkemestari
Fandom: Harry Potter
Päähenkilöt: James ja Severus
Paritus: James/Lily
Tyylilaji: Draama
Ikäraja: S
A/N: Minulla ei ollut mitään mielikuvaa että alkuvuodesta osallistuin turnajaisiin, mutta näemmä osallistuin. Päätin sitten julkaista tämän kunnollisestikin niin saan ficcilistaukseeni. Kirjoitin tämän muistaakseni pahassa luovuusblockissa vain kun halusi kirjoittaa jotain ja osallistua kerrankin turnajaisiin. Tässähän oli tietty kaava joka piti toistaa, ja minulla oli ongelma sen ymmärtämisen kanssa, ja puoleen väliin päästyäni jouduin oottamaan vastausta kysymykseeni joka taas vei kirjoitusfiilikseni, kun tämän tyyliset ficit tykkään kirjoittaa vain hetken inspiraatiosta.


Kopea, Kaunis ja Ruikuli

Olet kietonut kaulasi paksun kaulahuivin, johon olet haudannut limaiset kasvosi siihen matkalla Tylyahoon. Mulkaiset minua ja tiedän suusi vääntyneen ivalliseen virneeseen, kuten aina katsoessasi minua noin.

”Ruikuli, tiedän että olen sanomattoman komea, joten sinun ei tarvitse piilotella hämmentävästi väriä saaneita kasvojasi minulta.”

”Lapsellinen idiootti”, mutiset ja huomaan kasvojesi yläosan punertuvan, tosin vihasta.

Kävelen eteenpäin hämmentävästi samaan tahtiin sinun kanssasi. Puolelta toiselle ärsyttävän hitaasti, Ruikuli. Liihoitat kuin laiska lepakko. Mitä Lily näkee sinusssa?

Sinä syyskuun päivänä puiden lehdet olivat yhä tummanpunaiset kuin hiuksesi.
”Lily, mitä aiot tehdä tänään? Meillä on huispausharjoitukset, jos olet kiinnostunut.”
Mulkaiset minua vihreillä silmilläsi kuin Ruikuli ikään.
”En ole kiinnostunut niin kauan kuin käyttäydyt kuin lapsellinen itseään täynnä oleva idiootti.”
Tuhahdat.


”Lapsellinen idiootti on parempi kuin olla tytön suojelema”, vastaan.
”Parempi olla tytön suojelema kuin olla hänen pompoteltavana.”
”Mitä tarkoitat?” kysyn ja tunnen suuni vääntyvän hiukan vihaan. Rauha, James. Et halua näyttää että hän aiheuttaa sinussa tunteita.
”Tiedän että Lily on pyytänyt sinua olemaan vähemmän itsekeskeinen paskiainen. Se on alkanut vaikuttaa sinuun. Sinulta puuttuu terä… vai johtuuko se siitä ettei pikkuystäväsi ole sinua kannustamassa. Pelkäätkö käyttäisin sinuun pimeää taikuutta?”

Kuljemme kokoajan eteenpäin lumisella tiellä hankien ympäröiminä. Molempien hengitykset ovat muuttuneet näkyviksi vihasta. Ovela paskiainen. Tai se luulet olevasi. Luihuinen. Saavumme perille Tylyahoon aivan huomaamattamme.

Suuntaat Sianpäähän hämäröimään jossain hämärähommiisi, nahkasiipi. Olen ollut hämmentävän hiljaa viimeisen haasteesi jälkeen. Ehkä olet oikeassa, ehkä Lily on jollain tavalla vaikuttanut minuun. Irvistän ja seuraan perässäsi hetken mielijohteesta.

Tilaat kermakaljan tiskiltä, käännyt ja hämmästyt nähdessäsi minut takanasi. Minäkö muka itsekeskeinen? Itse lehattelit jossain korkeuksissasi niin ettet huomannut minun seuraamistani.

”Sinä”, sanot pidellen tuoppiasi. ”Mitä teet täällä? Seuraatko minua?”
”Seuraan? Kuvittelet pienissä ahtaissa pöksyissäsäsi nyt vähän liiankin märkiä ajatuksia.”

Irvistät ja mutiset jotain.

”Mitä sanoit?”
”Painu nielemään peikon räkää”

Sitten näen sinut, punaiset hiuksesi liehahtavat kuin tuli astuessasi sisään. Mantelinmuotoiset silmäsit hymyilevät Severukselle niin kauan kuin huomaat minut, jolloin ne vääntyvät vihaan. Ainakin sinulla ja Ruikulilla on jotain yhteistä.

Näen kirkkaan vihreät silmäsi muuttuvan jäisiksi.

”Potter…”
”Hengailet taas lepakko ystäväsi kanssa, Evans.”
”Ja mitä se sinulle kuuluu? Tiedän että sinulla on ilmeisesti jotain pervoja ajatuksia minua kohtaan.. vai peitteletkö sillä ikuista kiinnostustasi Severusta kohtaan?”

Se oli jotain uutta. Tunnen tulenliekkien käyvän päälleni ja nielevän minut kipinöivään syliinsä. Ja minä tahdon tehdä tuosta voimasta omani.

Kumarran lyhyesti.

”Tuo oli uutta, ehkä jätän sinut rakkaan Ruikulisi seuraan. Ehkä sitten tajuat kuinka paljon parempi vaihtoehto olisin.”

Joku päivä menemme naimisiin, tiedä se.
« Viimeksi muokattu: 20.10.2014 12:03:14 kirjoittanut Nukkemestari »
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

Tala Sohalia

  • ***
  • Viestejä: 184
Vs: Kopea, Kaunis ja Ruikuli [S, James/Lily]
« Vastaus #1 : 19.10.2014 23:47:36 »
Olen tottunut "sinä"-muotoisiin teksteihin vain romance-puolella, joten tätä oli hyvin mielenkiintoista lukea. Ainakin itselle tuli Jamesista todella epämiellyttävä kuva. Vaaniva, laskelmoiva, pelottavakin. Tuo "Painu nielemään peikon räkää" -oli mielestäni hyvin oivallettu sivallus. HP:mainen ja luonteva.
Ihminen, kumma eläin,
puhuu niin kuin jumala,
vaan tietääkö se puhuissansa
että aattelee kuin ihminen?

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Vs: Kopea, Kaunis ja Ruikuli [S, James/Lily]
« Vastaus #2 : 20.10.2014 12:04:55 »
Kiitos kommentistasi Tala Sohalia! En ole tullut ajatelleeksi että sinä-sanalla johonkin muuhun kuin romantiikan kohteeseen viittaus on harvinaista, mutta nyt kun sanoit se tuntuukin ihan pävänselvältä :D Toivottavasti viihdytti!
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 116
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Kopea, Kaunis ja Ruikuli [S, James/Lily]
« Vastaus #3 : 06.11.2014 20:37:16 »
Olen lukenut tämän joskus aiemminkin, puhelimella tosin, joten se hukkui jonnekin enkä muistanut kommentoida. Ensinnäkin jostain syystä James on usein hahmo josta kartan lukemasta ja Jamesin kanssa Lily, Severus ja Lily taas toimii yhdessä. Tosin tässä tekstissä pidin kaikista hahmoista. Piikittelyt olivat usein juurikin HP-maailmaan sopivia, kuten Tala Sohalia kommentoi. Tykkäsin tämän tekstin minimalistisuudesta. Turhia sanoja tai korulauseita ei viljelty, mikä toimi tässä hyvin.

Sitten valtavaan quote määrään.
Ensimmäisen lause vaatii viilausta:
Lainaus
Olet kietonut kaulasi paksun kaulahuivin, johon olet haudannut limaiset kasvosi siihen matkalla Tylyahoon.
kaulaasi, kahdella a:lla ja siihen sana on ylimääräinen, kun olet jo käyttänyt sana johon.

Tämä on mielestäni äärimmäisen hyvin sanottu:
Lainaus
Sinulta puuttuu terä…
Sopii etenkin Severuksen suuhun eikä tähän ikään kuin vertaukseen törmää tarpeeksikaan usein.

Sen sijaan Severuksen repla:
Lainaus
Pelkäätkö käyttäisin sinuun pimeää taikuutta?
Siitä puuttunee sana että.

Lainaus
Suuntaat Sianpäähän hämäröimään jossain hämärähommiisi, nahkasiipi.
Tässä lauseessa on jotain hämärää. ;D Mutta sitten taas nahkasiipi on loistava haukkumasana. :D

Lainaus
vai peitteletkö sillä ikuista kiinnostustasi Severusta kohtaan?
Mmh, Lily, olet nerokas. Mulle kelpais, että James haaveiliskin Severuksesta.


Sellaista. Näiden lisäksi mainitsen, että pidän äärimmäisen paljon lopetuksesta (vaikka se häivyttääkin James/Severus-vibat), sillä tiedämme kuinka tässä todella käy, mutta mielenkiintoiseksi seikaksi jää se, että miten.

Katselin tässä vasta nyt lukemisen jälkeen tuota turnajaisten kaavaa ja täytyy sanoa, että kaavamaisuutta ei ollut havaittavissa etukäteen. Tekstistäsi ei siis tullut sellainen olo, että olisit pusertanut jotain kasaan vaan se oli luontevaa. Joskin muiston liittyminen muuhun tekstiin jäi vähän epäselväksi. Lapsellinen idiootti kuitenkin sitoi sen kiinni jollain tavalla, joten se sai riittää.

Kiitos tästä lukukokemuksesta ja anteeksi tästä quote-määrästä ja hiukan sekavasta kommentista. :P

 -Frac
The truth is, among Boov, I do not fit in. I fit out.