Kirjoittaja Aihe: Sen voi kuvailla vain tunteella, S || FF100, Remus, drama-angst  (Luettu 3570 kertaa)

Snapu on Pyörylä

  • Sulttaani
  • ***
  • Viestejä: 1 209
  • Yksäröikää yksinäistä.
Title: Sen voi kuvailla vain tunteella
Author: Snapu on Pyörylä
Beta: ransu
Genre: drama, angst, one-shot
Rating: S // Scarlett muokkasi ikärajan vastaamaan uusia sääntöjä
Pairing: Remus/?
Disclaimer: JKR omistaa kaiken, joka on tunnistettavissa Potter-universumiin kuuluvaksi, Gnarls Barkley omistaa lyriikat ficin lopusta. Pyörylä ei saa tällä tekstillä tuottoa.

Summary: Werewolf and a strom - can you tell the difference? Remus kertoo muodonmuutoksesta, kuvailee tunnetta.

A/N: Gnarls Barkleyn kappale 'Strom Coming' inspiroi tämän, se näkyy vahvasti ficin taustalta, lyriikat löytyvät ficin perästä. Tämä on tällainen ajatuksenjuoksu-ficci, josta tuli minusta ainakin kovin kaunis. FF100 Tylypahkan henkilökunnasta, sanalle Myrsky.

**


Sen voi kuvailla vain tunteella.

Kuvittele, että seisot kielekkeellä, tuijotat allasi raivoavaa sysimustaa vettä ja siinä vaahtoavia aaltoja. Tunnet pudotuksen jalkojesi alla ja vastustat sinua jyrkänteeltä alas puskevaa tuulta vain hädin tuskin. Tiedät, että myrsky on tulossa, et voi sille mitään, tunnet jo pisarat ihollasi.

Pelkäät pudota. Tiedät, että se on vain tuskaa, tunnotonta ja luonnotonta kipua mutta silti niin nautittavan luonnollista. Se vapauttaa sinut edes hetkeksi. Halu hypätä tulee suoraan selkäytimestä, siitä verestä, joka virtaa suonissasi kaikkialle tuohon petolliseen kehoon.

Pedolliseen?

Niin, peto, sitä ei voi paremmin sanoa. Olet hirviö, jonka pitää päästä toteuttamaan itseään. Salama lyö jo lähellä, se osuu suoraan lävitsesi. Silmäsi rävähtävät auki ja näet hetken aikaa kaiken tarkemmin. Haistat ukkosen, se murahtaa sisälläsi.

Pelkäät ja toivot hetkeä, jolloin myrsky on ylläsi. Kaikki tulee olemaan niin arvaamatonta. Et voi olla varma teoistasi mutta nautit jokaisesta sekunnista, kun tunnet voiman kasvavan ja mustien pilvien peittävän tajuntasi. Seuraava tuulenpuuska on jo tarpeeksi voimakas pudottaakseen sinut kielekkeeltä. Et voi vastustaa sitä ja lopulta et enää tiedä horjahdatko vai hyppäätkö.

On vain pakko.

Silloin et kuitenkaan putoa alas, sinä nouset ylös. Yhdyt paksuihin pilviin, salamoista tulee kynsiäsi ja hampaitasi, sade on sylkeäsi ja vertasi. Välähdys repii taivasta, ihoasi, saa sateen vuotamaan kipeästi ja hukuttamaan maankamaraa. Kaikki värjäytyy punaiseksi ja mustaksi, verenhimoiseksi surinaksi ja janon tunteeksi kielelläsi. Sade nuolee maata. Haluat lisää, haluat paljon. Haluat kaiken, joka tiellesi osuu.

Etenet nopeasti, haistat, näet ja kuulet kaiken. Järkesi on vaihtunut tunteeseen, kuole tai tee kaikkesi elääksesi vielä. Joskus teet liikaakin, et voi sille mitään, olet voimasi satimessa ja käytät kaikkea hyödyksesi. Ja sitä vain jatkuu ja jatkuu koko myrskyn ajan, koko loputtoman yön.

Tiedätkö mikä on pahinta? Se, että silloin pelkäät koko ajan ja sisimmässäsi nautit siitä pelosta. Hetken ajan se pelko olet sinä itse. Sitten kun heräät, myrsky on poissa, aurinko paistaa ja tunnet vieläkin pelon: silloin pelko on joku muu. Ja siltikin se on sinä ja sinua. Se on toinen persoonasi, se toinen, joka myrskyää aina täydenkuun aikaan. Ja jos myrskyä ei olisi, sinä et olisi sinä.

Mutta minä rakastan sinua.

Silloin sinä et rakastaisi, et minua. Olisin joku muu, jossain muualla, jonkun toisen kanssa. Sinä et olisi silloin, nyt, siinä.

Remus

Ei, sinäkin tiedät sen. Ilman sitä, minulle ei koskaan olisi suotu mahdollisuutta vaan mahdollisuus olisi automaattisesti kuulunut minulle. Ilman sitä, koulutustani ja opettajuuttani ei olisi edes kyseenalaistettu, se olisi ollut normaalia. Minä olisin normaali. Jos sitä, myrskyä, ei olisi, emme olisi tavanneet, ystävystyneet, me emme olisi… me.

Joten..?

Joten… minä en voi olla rakastamatta sitä myrskyä.


**


Storm Coming

I could paint a picture with a pen
But a song will only scratch the skin
And there are still places I haven't been
Because I know what's in there is already in the air

Oh yeah, there's a storm on the way
There's a storm on the way, alright
There's a storm on the way
And it's comin' no matter what I say
(And I come, I come, I come, I come)

Hey, hey, hey, there's truth in the thunder
Love in the lightning, the feeling is frightening
Yeah, isn't it exciting?
I'm something like stormy weather
If I weren't we would never
Huddle together
Do I have to tell you
That I'm also the sunlight, that shines shortly after?
I just rain cause I have to, on to another chapter
I wish you lots of laughter
Til the next time you see me
Just remember you need me, I'm the storm coming
(And I come, I come, I come, I come)
Oh C'mon (And I come, I come, I come, I come), c'mon

Run towards the hills to avoid the high flood
I can do a dance that'll make the sky cry blood
Skills provoke, and seals will be broken open
All that's left to do is try my love

When I sing it's a cyclone
I'm writing a raging sea
Searching for a sign of life
Is it safe to say it's me?
Listen to our lives
The wind will whisper the way it is
I am going to happen, what a lovely day it is
Don't ask why
Just live, and, die
« Viimeksi muokattu: 15.11.2014 03:30:29 kirjoittanut Scarlett »


"I don't think you can take it seriously unless you joke about it." -Robert Downey Jr.
Ficit | avatar by princessbloomy @ lj.com

ransu

  • Vieras
Vs: Sen voi kuvailla vain tunteella, K-7
« Vastaus #1 : 20.08.2008 22:41:44 »
(Mä vaa aattelin stalkata tätä täällä, mutmut sit joku käski mua kommentoimaan)

Mä olen huono ihminen, enkä pysty antamaan mitään rakentavaa o; Antakaa anteeksi.
Tää on oikeastaan niin nerokkaan kaunis ficcinen. Mä voisin lainata koko homman vaaan, mut en mä nyt sit ehkä kuiteskaa s:

Haistat ukkosen, se murahtaa sisälläsi.
Jotenkin osuva kohta.

Silloin et kuitenkaan putoa alas, sinä nouset ylös. Yhdyt paksuihin pilviin, salamoista tulee kynsiäsi ja hampaitasi, sade on sylkeäsi ja vertasi.
Tämäkin. Miten joku voi keksiä tuommosta.

Mutta minä rakastan sinua.
Silloin sinä et rakastaisi, et minua. Olisin joku muu, jossain muualla, jonkun toisen kanssa. Sinä et olisi silloin, nyt, siinä.

A w w.

Mä en oikeesti tiedä mikä tän kommentin tarkoitus oli, ehkä kohottaa sun egoa  ;)
Kuuluisien viimeisten sanojen aika: upea kokonaisuus.
( anteeksi huono komenntti, yhyy >: )

Snapu on Pyörylä

  • Sulttaani
  • ***
  • Viestejä: 1 209
  • Yksäröikää yksinäistä.
Vs: Sen voi kuvailla vain tunteella, K-7
« Vastaus #2 : 20.08.2008 22:51:57 »
En ollut minä, en käskenut, varmasti!

ransusein, ei se mitään, kerroit jo niin paljon tuolla betauksessa, ja kiitos taas avusta, saatiin pilkut paremmin paikoilleen : D  ja kiitos kommentista, jota minä _en_ käskenyt kirjoittaa... en..

Lainaus
r sanoo (22:33):
luin ton nyt tuolla notkossa
Pyörylä sanoo (22:33):
hihi^^
Pyörylä sanoo (22:33):
kommentoi!
Pyörylä sanoo (22:33):
:D
r sanoo (22:33):
ÄÄ

..tai jotain


"I don't think you can take it seriously unless you joke about it." -Robert Downey Jr.
Ficit | avatar by princessbloomy @ lj.com

Jassminadara

  • Vieras
Vs: Sen voi kuvailla vain tunteella, K-7
« Vastaus #3 : 20.08.2008 23:11:59 »
Mulla oli kyllä alunperin tarkotuksena lukea jotain oikein fluffyista. Onneksi en lukenut  :D

Alun kuvailu oli mahtavaa, itse ainakin pystyin kuvittelemaan sen niin hyvin. Niin hyvin. Niin kun mietin vain yhtä kalliota, mikä tässä on kohtuu lähellä, sellainen pieni kalliosaari meressä, karu ja kaunis paikka. Tuli itsellekin halu hypätä. Unohtui että en olekaan itse siellä kielekkeellä.
Lainaus
tunnet jo pisarat ihollasi.
Aivan ihanaa kuvailua. Tässäkin pystyy niin hyvin kuvittelemaan tuon kaiken, koko tilanteen, ja varsinkin sen, kun myrsky on niin lähellä että tuntee jo pisarat. Hillitön ihkutuskommentti, mutta kun tämä on niin hyvä..
Aa ja tuo ajatus että halu hypätä tulisi selkäytimestä ja sitä kautta verestä, oli vain niin.. kaunis ajatus. Ja helposti kuviteltavissa oleva ja todellisen tuntuinen. Sanamuunnos "petolliseen" ja "pedolliseen" oli myös mukava lisä. Siinä kohden tuli vähän sellainen herääminen ja tunne siitä että kertoja on oikeasti ajatteleva hahmo, olemassa.
Lainaus
Et voi vastustaa sitä ja lopulta et enää tiedä horjahdatko vai hyppäätkö.
Taas jotenkin kaunis ja esilleotettavan hieno lause. Kuten myös:
Lainaus
salamoista tulee kynsiäsi ja hampaitasi, sade on sylkeäsi ja vertasi.
Ihanaa kuvailua, aivan ihanaa. Hitto miten hieno teksti, oikeasti. Sanavalinta "maankamara" on myös ihan mahtava. Tulee mieleen karu tai ainakin puuton maa, ja vain vahvistaa omaa mielikuvaa. Ja lopetus oli niin kaunis. Jotenkin mahtipontinenkin tämä ficci, myrskykin tuntui niin isolta ja mahtavalta. Että kiitos. Tästä minä haluan nähdä ensi yönä unta  :D

Kupla

  • Perisokea
  • ***
  • Viestejä: 916
  • So tell me, what is there to fear?
Vs: Sen voi kuvailla vain tunteella, K-7
« Vastaus #4 : 22.08.2008 22:27:14 »
Tämä oli hyvin taiteellinen ficci. Tekstiin pääsi hyvin sisälle, sanat kulkevat sulavasti ja linkkiytyvät toisiinsa ehjäksi kudelmaksi.

Lainaus
Sen voi kuvailla vain tunteella.

Kuvittele, että seisot kielekkeellä, tuijotat allasi raivoavaa sysimustaa vettä ja siinä vaahtoavia aaltoja. Tunnet pudotuksen jalkojesi alla ja vastustat sinua jyrkänteeltä alas puskevaa tuulta vain hädin tuskin. Tiedät, että myrsky on tulossa, et voi sille mitään, tunnet jo pisarat ihollasi.
Erittäin, erittäin hyvä aloitus. Ei lainkaan tylsä, tai väkinäinen, vaan mieleenpainuva. Tyhjä rivi on kuin hengähdystauko. Huomaa selvästi, mistä on kyse, ja se on onnistuttu tuomaan esiin kauniisti, herkästi. Tekstiä voisi sanoa suorastaan lasiseksi.

Lainaus
Yhdyt paksuihin pilviin, salamoista tulee kynsiäsi ja hampaitasi, sade on sylkeäsi ja vertasi. Välähdys repii taivasta, ihoasi, saa sateen vuotamaan kipeästi ja hukuttamaan maankamaraa. Kaikki värjäytyy punaiseksi ja mustaksi, verenhimoiseksi surinaksi ja janon tunteeksi kielelläsi. Sade nuolee maata. Haluat lisää, haluat paljon. Haluat kaiken, joka tiellesi osuu.
Tässä kohtaa tekstin luonne muuttuu, mutta olet onnistunut siinä luontevasti. Pidän, ehdoton suosikkikohtani.

Nuo kursivoidut pätkät olivat rauhallisia ja pitivät tekstin päällimäisesti kevyenä, mutta tietenkin tällä kaikella on syvempi merkitys.

Ja viimeisenä haluan vielä sanoa, että itsellä tuli ainakin mieleen, että kyseessähän ei välttämättä ole muodonmuutos, kyse voisi olla esimerkiksi seksuaalisesta halusta, johon sisältyy kuitenkin halua satuttaa. Halua tuntea.

Kiitän lukunautinnosta.
I think I saw you in my sleep, darling,
I think I saw you in my dreams, you were
stitching up the seams on every broken promise
that your body couldn't keep.
I think I saw you in my sleep.
La Dispute: Such Small Hands

Ollie

  • Dragon Caven orja
  • ***
  • Viestejä: 799
  • For Greater Good, Viva la Espana!
Vs: Sen voi kuvailla vain tunteella, K-7
« Vastaus #5 : 23.08.2008 13:13:30 »
Niin ihanan syvällistä ja taiteellista.
Syvällistä:
Lainaus
Kuvittele, että seisot kielekkeellä, tuijotat allasi raivoavaa sysimustaa vettä ja siinä vaahtoavia aaltoja. Tunnet pudotuksen jalkojesi alla ja vastustat sinua jyrkänteeltä alas puskevaa tuulta vain hädin tuskin. Tiedät, että myrsky on tulossa, et voi sille mitään, tunnet jo pisarat ihollasi.
ja taiteellista:
Lainaus
Silloin et kuitenkaan putoa alas, sinä nouset ylös. Yhdyt paksuihin pilviin, salamoista tulee kynsiäsi ja hampaitasi, sade on sylkeäsi ja vertasi. Välähdys repii taivasta, ihoasi, saa sateen vuotamaan kipeästi ja hukuttamaan maankamaraa.


Lisää vain tällaista tekstiä (:
Ficit

*~ Viva Espana ~* Xavi, Iniesta,  Ramos y Torres <3

Remulus

  • ***
  • Viestejä: 67
  • "nobody is dead to the laughter"
Vs: Sen voi kuvailla vain tunteella, K-7
« Vastaus #6 : 23.08.2008 19:24:38 »
Ei, sinäkin tiedät sen. Ilman sitä, minulle ei koskaan olisi suotu mahdollisuutta vaan mahdollisuus olisi automaattisesti kuulunut minulle. Ilman sitä, koulutustani ja opettajuuttani ei olisi edes kyseenalaistettu, se olisi ollut normaalia. Minä olisin normaali. Jos sitä, myrskyä, ei olisi, emme olisi tavanneet, ystävystyneet, me emme olisi… me.

Joten..?

Joten… minä en voi olla rakastamatta sitä myrskyä.
 
tuo oli kaunein kohta koko ficissä! vaikka kyllä koko fic oli tosi kaunis <3
hyvin kirjoitettu ja kuvailtu.  :D

En osaa kyllä nyt sanoa mitään rakentavaa...  :-\  vaikka kyllä haluaisin mut.. mut.. tosi hieno! ;)
Mikään ei ole mahdotonta. Jotkut asiat vain ovat todennäköisempiä kuin toiset

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Sen voi kuvailla vain tunteella, K-7
« Vastaus #7 : 30.08.2008 14:46:11 »
Sä oli kyvaillu ihan äly ihanasti ja tarkasti kaikki yksityis kohdat. Todella kaunista. 

Lainaus
Kuvittele, että seisot kielekkeellä, tuijotat allasi raivoavaa sysimustaa vettä ja siinä vaahtoavia aaltoja. Tunnet pudotuksen jalkojesi alla ja vastustat sinua jyrkänteeltä alas puskevaa tuulta vain hädin tuskin. Tiedät, että myrsky on tulossa, et voi sille mitään, tunnet jo pisarat ihollasi.
 
Todella kaunis alotus. Hyvin kuvailtu.

Lainaus
  Tiedätkö mikä on pahinta? Se, että silloin pelkäät koko ajan ja sisimmässäsi nautit siitä pelosta. Hetken ajan se pelko olet sinä itse. Sitten kun heräät, myrsky on poissa, aurinko paistaa ja tunnet vieläkin pelon: silloin pelko on joku muu. Ja siltikin se on sinä ja sinua. Se on toinen persoonasi, se toinen, joka myrskyää aina täydenkuun aikaan. Ja jos myrskyä ei olisi, sinä et olisi sinä.
Mutta minä rakastan sinua.
Silloin sinä et rakastaisi, et minua. Olisin joku muu, jossain muualla, jonkun toisen kanssa. Sinä et olisi silloin, nyt, siinä.
Remus…
Ei, sinäkin tiedät sen. Ilman sitä, minulle ei koskaan olisi suotu mahdollisuutta vaan mahdollisuus olisi automaattisesti kuulunut minulle. Ilman sitä, koulutustani ja opettajuuttani ei olisi edes kyseenalaistettu, se olisi ollut normaalia. Minä olisin normaali. Jos sitä, myrskyä, ei olisi, emme olisi tavanneet, ystävystyneet, me emme olisi… me.
Joten..?
Joten… minä en voi olla rakastamatta sitä myrskyä.

Sii todella kaunista ja koskettavaa tekstiä. Ei voi muuta sanoo ;D
Melkein rupesin itkeen  :'( ( taidan olla vähän itkupilli)  :'( :'(
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

Snapu on Pyörylä

  • Sulttaani
  • ***
  • Viestejä: 1 209
  • Yksäröikää yksinäistä.
Vs: Sen voi kuvailla vain tunteella, K-7
« Vastaus #8 : 31.08.2008 15:45:07 »
Kiitoksia tuhannesti kaikille kommenteista! Olen otettu, että pidätte tästä, kirjoitin sen noin tunnissa 2-3 aikaan yöllä, joten ajatuksenkulku on ollut sekavaa, mutta nähtävästi (ja moneen kertaan todistetustikin) silloin kaikki parhaat ideat tulevat esiin. :D Kiitos vielä kaikille!


"I don't think you can take it seriously unless you joke about it." -Robert Downey Jr.
Ficit | avatar by princessbloomy @ lj.com