Kirjoittaja Aihe: Sinä olit minulle jotain suurta, S, James/Lily/Severus, angst, draama  (Luettu 2744 kertaa)

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Oikolukija: Ei ole
Ikäraja: Sallittu
Tyylilaji: Angst, Draama
Yhteenveto: Lily kirjoittaa Severukselle kirjeen, jossa pahoittelee valintaansa.
Paritukset: James/Lily/Severus
Kirjoittajan kommentit: Aloitin kirjoittamaan tätä eilen, kirje on ehkä liian lyhyt, mutta muuten pidän tästä.

SINÄ OLIT MINULLE JOTAIN SUURTA

Rakas, Severus,
Miten päädyimme tähän? Miksi meidän välimme katkesivat? Ihan yhtäkkiä, ilman kunnollista syytä. Luulen, että syynä on erilaisuus. Erilaisuus on yhtä helvettiä. Miksi päädyimme eri tupiin? Jos olisimme samoissa tuvissa, olisimme vieläkin kavereita. Tiedän sen, tunnen sen.
 Sev, minun on kerrottava sinulle jotakin. Minun on pakko sanoa se, ennen kuin kuulet asian joltakulta muulta ja ymmärrät sen väärin. On totta, että petin sinua Jamesin kanssa. Mutta James laittoi minut selkä seinää vasten ja asetti huulensa huulilleni. Juuri silloin sinä satuit paikalle. Olen kamalan pahoillani, sillä ymmärrän, että syy on myös minun.
Muistatko kun tutustuimme? Meistä tuli heti parhaat kaverit. Sev, minä rakastan sinua ja toivon, että olisimme voineet jatkaa elämää yhdessä. Rakastan sinua enemmän kuin Jamesia ja Harrya yhteensä. En voi rakkaudelleni mitään. Menin naimisiin väärän ihmisen kanssa ja sain väärän ihmisen kanssa pojan. Olen pahoillani siitä, että emme voineet elää elämäämme kahdestaan, lähekkäin. Maailma on helvettiä.
 Joskus en kadu valintaani. Joskus olen iloinen siitä, että valitsin kuitenkin Jamesin. Mutta toisinaan... Toisinaan kadun syvästi. Kadun todella syvästi ja mieleni tekisi karata ja ottaa Harry mukaani. Kuitenkaan en pysty siihen.
 Minulla on vaikeaa. Vaikeampaa kuin uskotkaan. Rakastan kahta ihmistä enkä osaa päättää kumman valitsen. Rakastan sinua, rakastan Jamesia. En osaa valita, mutta kai meidän tarinamme päättyy tähän. Kai me päädymme elämään erilleen.
 Sev, sinä olit minulle arvokas, sinä olit minulle jotain suurta, jotain jota en ollut koskaan ennen kokenut. Tiedän, minun olisi pitänyt valita sinut. Valitsin Jamesin. Olen syvästi pahoillani. Olin itsekäs, haukuin sinut pahaksi, haukuin sinut ties miksi, mutta en tarkoittanut sanaakaan. En tarkoittanut yhtäkään sanaa, siitä mitä sanoin. Kaikki oli paskaa. Kaikki oli heitettyä, kuin jonkun toisten ihmisen suusta. Olen pahoillani, toivon, ettei tämä olisi mennyt näin.
 Rakkaudella,
 Lily.

----------------------------------------------------------------------------------------
Kommentteja?

Kukkamaaria

  • ***
  • Viestejä: 347
  • Keisarinna
Minä tytkkäsin tästä :) tämä oli haikea mutta silti hyvä, eikä tuo lyhyys haitannut. Pituutta olisi tietenkin saanut tuolla kappalejaolla mutta kyllä tämä teksti on hyvä näinkin :) anteeksi, rakentavani ovat jossain lomalla jälleen.
But hey, isn´t it fun at the end of the day,
When everyone looks like me?
-Sonata Arctica -Cloud Factory

♥5.6.2011, 19.9.2012, 3.11.2014, 17.7.2018 & 18.6.2020♥

Tales By Kukkamaaria

Ava by Dolls

Sädekehä

  • Hömelö otus
  • ***
  • Viestejä: 1 180
  • Until you believe
Jos kirje olisi ollut pidempi, olisi sen teho luultavasti kaikonnut. Sen sijaan kappalejako olisi tuonut tarvittavaa väljyyttä, ja teksti olisi ulkoisesti näyttänyt paremmalta. En ala kuitenkaan siitä rutisemaan, sillä se nyt on makuasia, ja näin lyhyessä tekstissä sillä ei ole mitään merkitystä.

Lily ja Severus on musta monella eri tapaa aivan ihana paritus. Se olikin suurin syy, miksi tämän avasin, vaikkakin otsikko oli myös hyvin puoleensavetävä ja muutenkin varsin hieno. Pidin myös paljon siitä, miten käsittelit heidän suhdettaan, vaikka toisaalta minua häiritsi tekstin ristiriitaisuus ja pienoinen sekavuus. Ensin Lily rakastaa Severusta enemmän kuin Jamesia ja Harryä, sitten taas rakastaa myös Jamesia? Pieni huolittelu olisi siis ollut paikallaan. Muuten kyllä mielestäni teksti oli sujuvaa ja mukavan pohtivaa. Nuo kysymykset sekä toistot toivat kummasti tehoa ja myös tunnetta mukaan.

Kiroilua oli ehkä hieman liikaa, kun ajatellaan Lilyä, mutta niin.. Jokainen saa tehdä hänestäkin millaisen tulkinnan itse haluaa. Itse näen hänet aina sivistyneenä ja asiallisena, mutta ehkäpä tuo vahva asioiden ilmaisu toi sitten sitä tunnetta mukaan. Kokonaisuudessa tämä oli kyllä ihan mukava lukukokemus, ja oli virkistävää lukea pitkästä aikaa Lilystä ja Sevestä. Kiitos siis tästä!
All I wanted was you

Ava by Sinderella

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Kukkamaaria, kiitos kommentistasi, ei se haittaa vaikkei aina ihan rakentavaa löydykkään :)
Sädekehä, Minäkin pidän Lily/Sev parituksesta, se on itseasiassa yksi suosikkiparituksiani, toinen on Lily/Sirius, joo jottei mennä liian ulkopuolelle tästä vielä: Lily rakastaa sekä Seviä että Jamesia eikä hän osaa päättää kumpaa rakastaa enemmän. Minusta Lilykin voi hieman kiroilla varsinkin silloin kun häntä ottaa päähän. Kiitos itsellesi, ilo on minun puolellani :)