Kirjoittaja Aihe: Multifandom | J.O.U.L.U.K.A.L.E.N.T.E.R.I., max. K-11, parituskimara  (Luettu 17723 kertaa)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 572
  • 707
En ole katsonut BotFAn EE:tä, mutta päätin silti tulla lukemaan tuon vihdoin, kun en malttanut olla lukematta. (Kyllä, olen kurja. Jouluna ei onnistunutkaan, ja nyt en oo oikein saanut semmoista Hobitti-päivää aikaiseksi, mitä maratooni vaatis.) Ja samalla kommentoin muutkin jo lukeneeni (ilman aamukahvia, pahoittelen).

Viimeinen mahdollisuus
Tää oli mukava lyhyt kohtaus hahmojen välillä. Se, miten Bofur ei halua Bilbon joutuvan taisteluun sopii kääpiölle hyvin. Ja onhan se todella surullista, mihin soppaan Bilbo on vorona ajautunut. Tuota dialogia oli kiva seurata. Se on jännä ratkaisu hyödyntää jo valmiiksi olevaa dialogia varsinkin, kun sitä on näin lyhyessä ficissä aika paljon suhteutettuna muuhun. Toisaalta taas on mielenkiintoista päästä lukemaan niistä syvemmistä merkityksistä ja tunteista, mitä sanojen takana saattaa olla. Koska en ole leffaa katsonut en voi sanoa, miten tarkasti tämä seurasi sitä, mutta ehkä mä luen tän kattomisen jälkeen vielä uudestaan. Vaikka mun höpinöistä ei saa nyt mitään selvää niin kyllä, Tykkäsin! Karvahattu.♥

Ennakoimatonta
Mä en oikein saanut tästä paritusta sitten mitenkään päin vaan enemmä sellaisen no ystävyyskin on väärä sana, mutta kumminkin. Tää on kuitenkin hieno ja jopa canonille mahdollinen kohtaus, josta tykkäsin paljon. Varmasti Draco on nähnyt uusin silmin Nevillenkin taistelussa ja se, että hän saa asian sanottua on mahtavaa. Hieman särähti korvaan platinablondi sanan käyttö, joka musta on vaan vähän hassu ja hiustenväristä huolimatta en osaa yhdistää sitä Dracoon. Se, että Neville vastasi "kuin myös" oli musta Nevilleltä sitä rohkelikkomaisuutta ja ystävällisyyttä. Dracohan ei taistellut ja väärällä puolellakin oli kaiken lisäksi, joten toisaalta koko kommentin voisi ottaa vittuiluna. Mutta Neville on kiltti. Tämäkin oli tosi kiva ja Nevillesta ja Dracosta oli hienoa päästä lukemaan tällainen jonkunlainen sovinto kaikkien Tylypahkan vuosien jälkeen.

Pieniä suuria merkityksiä

Effie/Haymitch ♥♥♥ Ehdoton OTP Nälkäpeleistä. Pidin tämän canonläheisyydestä, kun kohtaukset ovat tuttuja entuudestaan ja syventävät noiden kahden välillä olevia tapahtumia. Sellaiset pikkuasiat tulevat esille hyvin näiden kahden välillä ja se on hyvinkin mahdollista. Haymitch on oppinut pitämään Effiestä ja samoin se on toisinkin päin. Niiden suhde on vaan hyvin hankala, kun ei ole mikään romanttisin tapa tavata vuosi vuodelta, kun lähetetään lapsia areenalle. Hienosti olit onnistunut uuden fandomin kanssa,josta hyvästä saisit kirjoittaa Effie/Haymitchiä uudestaan. :D

Kohtaamisia pimeässä linnassa
Hermansy ♥♥♥ Loistava tapa aloittaa ficci,jesjes. Se on kiva, miten Hermione oli "lainannut" Kelmien karttaa, kun Harry ei luultavasti olisi lainannut sitä Pansyn tapaamiseen. Tämä oli kivan lyhyt pätkä näistä ja pystyn kuvittelemaan terän Pansyn sanoissa, joka on IC. Miksei paritusgeneraattori antanut mulle tätä? Sitten olikin Harry/Neville, jolla menee raremman puolelle, mutta ei mihinkään mahdottomaan. Tämä oli aika fluffyinen. :> Sitten tuli kaksi vähän harvinaisempaa hahmoa. Hyvä tuuri generaattorin kanssa, kun on sattunut valvojaoppilaspari. Amorivalot toimii, koska Tylypahka on yllätyksiä täynnä. Kiinnostamaan jäi, että millainen suhde näillä oli entuudestaan. Jotainhan niillä on ollut pakko olla tai sitten tilanne on varsin yllättävä. :D Hienoja pätkiä kaikki! Generaattori oli sulle varsin hellä. :D

Yllättäviä tilanteita
Finiläisficit on aina hauskaa luettevaa, varsinkin jos tietää mukana olevan finiläisen. Ja mikä parempaa, kun mukana on Bagginshieldia! (Joskin sivuosassa, mutta silti.) Tämä oli oikein söpö ficci, ja Orvokin vaikutus Dwaliniin oli oikein hauska. Voi soturi, kun meni yllättäen ihastummaan! Omenanpoiminta oli kanssa varsin somaa ja lopetuksen kellekään ei kerrota sai naurahtamaan. :D Oikein mukava fic!

Sori, mun kommentti on vähän mitä on, koska kahvin puute jomottaa ikävästi päässä, eikä aamu ole lähtenyt oikein käyntiin. Mun on varmaan pakko liikkua aamukahvimaitokauppaan, etten kupsaha kärsimyksiini. Kiitos tästä joulukalenterista. On ollut hienoa seurata tätä ja pahoittelen, etten ihan joka väliin ollut kommentoimassa! Ensi vuonna sitten hieman reippaammin, koska tottakai kirjoitat ensivuonnakin kalenterin. ;)
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Odo: Kiva, että sinäkin eksyit taas kommentoimaan nämä loputkin ja kyllä sille BotFA EE:lle löytyy sitten oma aikansa ja paikkansa! (:
Sitä dialogia tuli jo vähän enemmänkin kun oli tarkoitus, mutta kiva kuulla, että se siitä huolimatta toimi, varoitan, että sitä kohtausta katsoessa parkuu aika herkästi (tai ainakin näin allekirjoittaneelle kävi). Karvahattu on kyllä aika <3!
Myönnän, että tuo Neville/Draco taisi jäädä aika laihaksi, muttamutta, sellainen siitä nyt vaan tuli. Itse miellän Nevillen sanomiset ihan totuudeksi, että tuo olisi aavistuksen AU, että Dracokin on taistellut edes jonkin verran, vaikkakin ehkä väärällä puolella.
Hyvä, että Nälkäpeli kelpasi, koska se oli todella vaikea kirjoitettavaksi, koska ihan liian vähän tietoa fandomista ja ihan liian pitkä aika kirjojen lukemisesta/leffojen katsomisesta, joten tuo tuli kirjoitettua aika lailla kirja kourassa. :D Mitään en lupaa, mutta jos saan aikaiseksi katsoa vaikka leffat tässä kohtapuoliin, niin voisin ehkä kokeilla tätä paritusta uusiksi.
Myönnän tässä kohtaa, että Kohtaamisissa saatoin ränkyttää sitä generaattoria muutamaan kertaan... x)
Bagginshield <3, joten pakkohan sitäkin oli tunkea sekaan! (; Dwalinin sisällä sykkii kuitenkin lämmin sydän, joten sitten, kun se sopiva neiti-ihminen kohdalle töpsöttelee, niin minkäs sille mahtaa, että se sydän alkaa läpättää.
Sun kommenttisi oli varsin ihana, mikä piristi mun paskasti alkanutta päivääni todella paljon, joten superisti kiitoksia siitä!! (: <3 (Katsotaan sitä kalenteria, todennäköisesti sellainen tulee ensi vuonnakin, mutta katsotaan nyt vähän, että minkälainen... :D)

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Vilna

  • puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 1 332
  • © Ingrid
HERRAN TÄHDEN, miksi et oo sanonut, etten oo muistanut kommentoida! En oo varmaan ikinä ollut näin syvästi pettynyt itseeni, yyh. Anteeksi, nyt on ihan kauhea olo. Muistan, etten alunperin kommentoinut tätä, koska oli koneongelmia, mut mua harmittaa nyt hirveesti. Mutta joo. Yritän päästä yli itseinhostani ja kommentoida. Älä odota liikoja kuitenkaan...

TÄÄ ON NIIN IHANA. ♥ ♥ ♥ Asiallisuus on yliarvostettua, joten sellaista kommenttia ei kannata odottaa, vaan pelkkää ihkutusta ja Dwalin-ihannointia. Koska Dwalin. Ja koska sinä. Ootte molemmat mahtavia. Oli jollain tasolla tosi outoa lukea tätä, koska no, Orvokki = Vilna ja jos tää teksti olisi ollut vähänkään vakavampaa settiä, tätä ois ollut huomattavasti vaikeampi lukea. Mutta nyt tää oli tosi hymyilyttävä ja piristävä, piristi mua tänäänkin samalla lailla kuin jouluaattona. Mua nauratti toi karvaton-hobitti-Vilna, vaikka taisin sanoa, etten halua olla karvainen. :--D Tuo tulipalo oli vaan niin loistava keksintö. Karvaton hobitti Orvokki tässä hei, olen ainut laatuani. Iiiiih. En kestä.

Dwalin on kunnon ronski mies tai siis kääpiö. :--D Ihana Dwalin. ♥ Tosi söpösti oot kirjoittanut Dwalinin ja Orvokin väliset toilailut, ja muutenkin oot kirjoittanut Orvokista paljon kivemman kuin mitä oikeesti oon. Oon ihan kauhea verrattuna söpöön hobitti-Vilnaan. Ajattelin sitten myöhemmin kuin olin tätä joululahjaksi toivonut, että olisiko se kuitenkin liian vaikeaa, mutta eipähän ollut. Oot vaan niin hyvä, että osaat kaiken. Suhun pystyy luottamaan niin täysillä näissä Hobitti-asioissa.

JA MIKÄ SE SIELLÄ BAGGINSHIELD. Tyhmät... pojat. Tyhmä kääpiö ja tyhmä hobitti. Onnellisuus-AU:t on paras juttu, koska Bagginshield on hirveä paritus, jos mennään canonin tapahtumien mukaan ja nää kaksi kyllä oli loistava lisä tässä tekstissä. Sinä se vaan tiiät, mistä tykkään. Tykkään just niin kuin tällaisestä.

Lainaus
Dwalin ei todellakaan tiennyt, mikä ihme sai hänet kävelemään neidon luokse ja kumartumaan, jotta tämä pääsisi kiipeämään hänen olkapäilleen, mutta oli se mikä oli, niin hobitin riemu sai väkisinkin soturin suupielet nousemaan korviin tämän noustessa varovasti seisomaan.
:--) ♥ öäöäöäöä

EN TIIÄ MITÄ SANOA. Oon vaan niin kiitollinen, että aina kuuntelet mun tyhmiä pyyntöjä ja että oot tommonen kiva ihminen. Tää oli kyllä yksi parhaista joululahjoista silloin aikoinaan. ♥

KIITOS. ♥ ♥ ♥

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vilna: En ole kehdannut sanoa, että niin se kommentti unohtui, koska se tuntuisi jo liikaa kommenttien kalastelulta... Kiva kuitenkin, että löysit tämän taas itseksesi. (: Asiallisuus on kyllä yliarvostettua, joten ihkutus-kommenttit on ihan kivoja välillä (vaikka niihin vastaaminen onkin vähän vaikeampaa :D). Sen takia mä ajattelinkin kirjoittaa tästä ihan vain jotain höttöistä fluffya, ettei siitä tule liian hankalaa luettavaa, koska voi olla vähän hassua lukea itsestään toisen kirjoittamana... :D Itse halusit olla vähemmän karvainen (samoin kuin halusit ratsastaa Dwalinin olkapäillä), joten piti sitten keksiä sille jonkinlainen looginen selitys. Pyh ja pah, tämä ei ollut vaikeaa nähnytkään, vaikka kestikin jokunen tovi, että keksin, miten saan Orvokin ja Dwalinin samaan paikkaan. :D APUA, en nyt ehkä sanoisi, että osaan kaiken, mutta kiitoksia! :-* Heheh, en voinut vastustaa kiusausta tökkiä Bagginshieldiakin mukaan, vaikkakin vain pienenä vibana sinne. Musta on kivaa, että multa toivotaan kivoja, söpöjä juttuja, joten niiden toteuttaminen on iloni, joten lisääkin saa toki toivoa! Kiitoksia valtavasti kommentistasi! :-*

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid