Kirjoittaja Aihe: Supernatural: Jouluenkeli | K-11, Destiel, joulukalenteri! 24/24  (Luettu 17094 kertaa)

Heinis

  • ***
  • Viestejä: 401
  • soulmates never die
Kirjoittaja: Heinis
Fandom: Supernatural
Paritus: Dean/Castiel
Ikäraja: S - K-11
Vastuunvapaus: En omista hahmoja. Eric Kripke on luonut Supernaturalin.
Varoitukset: Osa luukuista saattaa sisältää demonien/muiden olentojen tappamista, mutta ei tarkasti kuvailtuna. Myös kirosanoja ja alkoholin käyttöä löytyy.
Yhteenveto: Castiel haluaa viettää joulua, muttei ymmärrä ihmisten tapoja.

Joo. Halusin tehdä joulukalenterin ja pyysin kaverilta paritusta, valitsin hänen vaihtoehdoistaan Destielin. Eli kiitos, Spock ♥ En ole ennen kirjoittanut tällä fandomilla mitään, mutta joulun kunniaksi voi kai yrittää. Oon muutenkin katsonut Supernaturalia vähän mielenkiintoisessa järjestyksessä, joten jos faktat heittelevät, niin johtuu ihan siitä.

Tää kalenteri koostuu raapaleista (100, 200 tai 300 sanaa)epämääräisen pituisista ficleteistä ja jokaisella raapalella ficletillä on myös sana, joka mun on pitänyt käyttää siinä (ja jotka sain samaiselta hihhulilta kuin parituksenkin). Yritän saada joka päivä laitettua uuden luukun :) Ei kai sitten muuta, hyvää joulukuuta ♥

1.12.
2.12.
3.12.
4.12.
5.12.
6.12.
7.12.
8.12.
9.12.
10.12.
11.12.
12.12.
13.12.
14.12.
15.12.
16.12.
17.12.
18.12.
19.12.
20.12.
21.12.
22.12.
23.12.
24.12.


Tässä ensimmäinen luukku!

1.12.
Sana: hanukka, ikäraja S, sanoja 300

Oli hyinen marraskuinen ilta, ja Dean oli ajamassa motellilta kauppaan. Sam ei ollut antanut hänen edes käydä ostamassa olutta ennen motelliin kirjautumista, koska nuoremmalla Winchesterillä oli ollut kiire päästä ”tekemään taustatutkimusta” heidän huoneeseensa. Dean alkoi jo epäillä, että Samilla oli jonkin sortin nettityttöystävä, sen verran aktiivisesti pikkuveli linjoilla roikkui. Hän pyöritteli silmiään ja sattui vilkaisemaan taustapeiliin.
   
Takapenkille oli ilmestynyt enkeli. Castiel istui hiljaa ja tuijotti Deania taustapeilin kautta yhtä vakavana kuin aina.
”Hei, Dean”, enkeli tervehti.
”Cas”, Dean sanoi, ”mitä sinä täällä teet?”
”Minulla on sinulle kysymys.”
”Anna kuulua.”
”Mitä eroa on joululla ja hanukalla?” enkeli tiedusteli ja kallisti päätään.
”Joululla ja – miten niin?” Dean ähkäisi ällistyneenä.
”Olen ymmärtänyt, että ihmiset viettävät kumpaakin juhlaa, mutta en ymmärrä niiden eroa.”
”Juutalaiset viettävät hanukkaa ja kristityt joulua”, Dean huokaisi ja tuijotti jälleen tietä. Hän ei voinut uskoa, ettei Castielilla ollut mitään parempaa tekemistä kuin pölähtää Impalan takapenkille kyselemään juhlapyhistä.
”Kumpaa sinä ja Sam vietätte?”

Dean naurahti ja vilkaisi jälleen takapenkillä istuvaa enkeliä.
”Minä ja Sam? Emme me vietä kumpaakaan.”
”Kumpaa haluaisitte viettää?” Castiel jatkoi kyselemistä ja kumartui eteenpäin niin, että enkelin kasvot ilmestyivät Deanin viereen.
”Cas, me emme halua viettää mitään pyhää – ei meillä ole aikaa eikä mitään syytä”, Dean ärähti.
”Minä haluaisin viettää joulua. Varaa kalenteristasi – milloin joulua vietetään?” Castiel katsoi Deanin profiilia. Metsästäjä vilkaisi tätä sivusilmällä.
”Kahdeskymmenesviides joulukuuta on joulupäivä”, Dean vastasi. ”Mutta Castiel, me emme vietä joulua, se ei - ”
”Ole hyvä ja varaa kalenteristasi kahdeskymmenesviides päivä, Dean. Haluaisin sinut ja Samin joulujuhliini”, enkeli ilmoitti ja katosi siipien havinan saattelemana.
   
Dean vilkaisi nopeasti olkansa yli varmistuakseen siitä, että takapenkki todella oli tyhjä ja Castiel oli ärsyttävään tapaansa kadonnut kesken keskustelun. Mies kirosi hiljaa ja kääntyi kaupan pihaan. Miksei heidän seurassaan voinut roikkua yhtäkään normaalia enkeliä?
« Viimeksi muokattu: 19.02.2015 22:01:31 kirjoittanut Kaapo »
Can't you see what you've done to my heart
and soul?

Heinis

  • ***
  • Viestejä: 401
  • soulmates never die
A/N: Tästä tuli nyt vähän... tällainen, koska sana tuntui vaikealta. Mutta huomenna Castiel pääsee aloittamaan jo joulujärjestelyt c:

2.12.
Sana: kylmä, ikäraja S, sanoja 298

Joulukuu toi mukanaan pakkaset, eikä Dean varsinaisesti nauttinut siitä. Hän ja Sam olivat majoittuneet hotelliin lähelle New Jerseyn kaupunkia, mutta he olisivat melkein yhtä hyvin voineet nukkua taivasalla. Huoneessa ei varmastikaan ollut minkäänlaista lämpöeristystä, lämmityksestä puhumattakaan, ja Dean näki hengityksensä höyryävän. Hän istui sängyllä Castiel vieressään ja vilkuili vähän väliä suihkun ovelle toivoen Samin jo pian tulevan pois sieltä. Dean oli melkein yllättynyt, mutta huoneeseen tuli lämmintä vettä, ja suihku oli hyvin käytännöllinen lämmittelykeino.

Dean huomasi, että Castiel tuijotti häntä. Hän yritti esittää, ettei huomannut, mutta se oli sangen hankalaa enkeli intensiivisen katseen olla. Dean käänsi kasvonsa toiseen suuntaan, mutta kuvitteli silti tuntevansa Castielin tuijotuksen.
”Cas, kuule, onko sinun pakko tuijottaa?” mies tokaisi lopulta ja käänsi päänsä kohdatakseen Casin katseen. Enkeli kohotti kulmiaan hädin tuskin havaittavasti.
”Anteeksi. Yritin vain miettiä, miksi sinä täriset ja huulesi ovat siniset. Onko sinulla kylmä?”
”Ihmistietämyksesi on suorastaan ihailtavaa”, Dean vastasi osaamatta päättää, pitäisikö nauraa vai pyörittää silmiään.
”Kiitos, Dean”, Cas sanoi kuulostaen ylpeältä itsestään. Dean päätyi pyörittämään silmiään.

He istuivat hetken hiljaisuudessa ja Dean yritti olla hytisemättä.
”Vietättehän te kanssani joulua?” Castiel kysyi äkisti. Dean huokaisi. Hän oli jo ehtinyt toivoa Castielin unohtaneen koko jutun.
”Cas...” Dean aloitti, mutta katsoi sitten enkeliä. Tämän suupielet olivat kääntyneet hieman alaspäin ja siniset silmät näyttivät surullisilta. Dean olisi syyttänyt Castielia manipulointiyrityksestä, ellei olisi tiennyt, ettei tämä luultavasti ymmärtänyt ihmisiä tarpeeksi osatakseen manipuloida heitä. ”Hyvä on”, metsästäjä myöntyi. Hän ei osannut sanoa ei jollekin, mitä enkeli tuntui haluavan niin kovasti. Hän ei osannut sanoa ei Castielin onnellisuudelle.

Enkelin ilme kirkastui selvästi.
”Hienoa”, tämä sanoi ja käänsi katseensa haaveilevasti ulos ikkunasta. ”Lupaan, ettette tule pettymään. Järjestän teille elämänne unohtumattomimman joulun. Koristelen joulukoivun ja teen jouluruokia ja sytytän pipareita...” Dean ei ollut lainkaan varma, tarkoittiko Castiel unohtumattominta hyvässä vai pahassa mielessä.
« Viimeksi muokattu: 02.12.2012 14:10:31 kirjoittanut Heinis »
Can't you see what you've done to my heart
and soul?

Heinis

  • ***
  • Viestejä: 401
  • soulmates never die
3.12.
Sana: lahjatoive, ikäraja S, sanoja 368

Castiel huomasi nopeasti, että joulun järjestämisessä oli muutama ongelma, joita hän ei ollut ottanut huomioon. Suurin niistä oli se, ettei hän ymmärtänyt ihmisten joulutapoja, kuten esimerkiksi joululahjoja.
”Älkää käsittäkö väärin, minusta on oikein mukavaa, että ihmiset antavat toisilleen lahjoja. Se on ystävällistä. Mutta jos te juhlitte joulua Jeesuksen syntymäpäivän vuoksi, niin miksi te annatte lahjat toisillenne? Käsittääkseni ihmisillä on tapana antaa lahjoja syntymäpäiväsankarille.”

Castiel näki Deanin ja Samin vaihtavat katseita. Metsästäjät olivat pitkän tovin hiljaa, kunnes Sam selvitti kurkkuaan.
”No... Se nyt vain on sellainen tapa. Muisto paimenten lahjoista tai jotain siihen suuntaan”, nuorempi veljeksistä yritti selittää. Castiel kallisti päätään, sillä hän ei oikein ymmärtänyt siltikään.
”Äh, Cas, mitä jos vain unohtaisit koko lahjajutun, okei?” Dean ehdotti kulmiaan kohottaen. ”Me ei tarvita lahjoja tai mitään.”
”Minä haluan antaa teille lahjat”, enkeli vaati ja kääntyi katsomaan Deania. ”Onko teillä siis lahjatoiveita?”

He vaihtoivat taas niitä katseita. Castielia häiritsi, että hän ei ymmärtänyt veljesten sanatonta keskustelua, mutta hän tyytyi odottamaan hiljaa. Lopulta se oli taas Sam, joka puhui ensimmäisenä.
”Haluatko sinä ihan oikeasti välttämättä antaa jotain?” mies kysyi.
”Kyllä.”
”No... kaulahuivi voisi olla kiva”, Sam sanoi ja näytti Castielin arvion mukaan jotenkin vaivaantuneelta. Hän ei tosin tiennyt, miksi Sam olisi vaivaantunut; hän oli luullut, että lapset esittivät aina joululahjatoiveita. Enkeli katsoi jälleen Deania, joka hymyili itsekseen.
”Entä sinä, Dean?”
”Yllätä minut”, metsästäjä hymähti, ja Castiel kurtisti kulmiaan.
”Yllätä?”
”Anna jotain, mitä haluat antaa”, Dean täsmensi. Enkeli ei ollut erityisen tyytyväinen ohjeeseen, sillä hänelle ei heti tullut mieleen mitään, mikä yllättäisi Deanin. Hän kuitenkin vain nyökkäsi ja kääntyi jo lähteäkseen.
”Hyvä on. Minä sitten vain – ” Castiel keskeytti lauseensa muistaessaan jotain. ”Tarvitsenko minä rahaa joululahjoihin?”

Dean huokaisi ja kaivoi lompakkonsa esiin. Castiel otti vastaan miehen ojentamat setelit tajuamatta, ettei lahjasysteemi toiminut ihan niin – mutta eihän enkeliparalla omaakaan rahaa ollut.
”Et sitten outoile kaupassa”, Dean vannotti saaden Castielin katsomaan itseään otsa rypyssä. Eihän hän koskaan 'outoillut'. ”Ala mennä”, Dean tokaisi huomatessaan Castielin kummastuneen ilmeen, ja enkeli teki työtä käskettyä.

Castiel oli varma, että juuri ennen lähtöään hän kuuli Deanin sanovan Samille ”Onneksi hän ei kysynyt, kuka joulupukki on”, ja se jäi kieltämättä kaivertamaan enkelin mieltä. Hän päätti tehdä hieman taustatutkimusta.
Can't you see what you've done to my heart
and soul?

Heinis

  • ***
  • Viestejä: 401
  • soulmates never die
A/N: Hups, taidan olla tästä vähän innoissani. No, kai se on hyvä, että edes kirjoittaja itse odottaa innolla omia luukkujaan :') tämän päivän luukusta tuli vähän angstisempi loppua kohden, vaikkei ollut tarkoitus. Deanille vaan tuli näemmä vähän angstifiilis. Kommentoidakin saa, etenkin rakentavasta tykkään, koska tää on mun ensimmäinen SPN-raapustelma :3 ah, tästä piti sanoa vielä se, että mun oli pakko kirjoittaa jotain Deanin pohdintoja, vaikka ne jäävätkin aika pintaraapaisuksi.

4.12.
Sana: puuterilumi, ikäraja K-11, sanoja 420

Pembina, Pohjois-Dakota. AC/DC pauhasi autoradiossa mustana ja raakana ja Sam Winchester vääntelehti Impalan pelkääjänpaikalla kuin kidutettuna. Dean nyökytti päätään musiikin tahtiin teeskennellen olevansa sokea veljensä kärsimykselle. Mies ajoi ohi vilkkuvan valotaulun, joka mainosti huoltoasema Herculesta sadan metrin päässä.
”Käydäänkö tuolla?” Dean ehdotti ja sai Samilta hyväksyvän inahduksen. Takapenkillä istuva enkeli ei päästänyt ääntäkään, mutta metsästäjä otti sen myöntymisen merkkinä.

Hän kaarsi huoltoaseman pihan reunaan ja sammutti moottorin suoden heidän kaikkien tärykalvoille hetken rauhan.
”Minä käyn sisällä, jääkää te tänne”, Sam komensi ja napsautti turvavyönsä auki. Dean avasi suunsa protestoidakseen, mutta pikkuveli nyökkäsi merkitsevästi Dean vaatteita kohti. ”Te olette yltä päältä veressä.” Dean katsahti ensin housujaan ja sitten Castielia ja tottahan se oli – he olivat molemmat hänen verensä kirjomia. Miten sitä olikin roiskunut joka paikkaan?

Sam paukautti oven kiinni jättäen Deanin kaksin enkelin kanssa. Castiel huokaisi syvään kuin olisi kamalakin rangaistus istua autossa vanhemman metsästäjän kanssa.
”Voinko mennä ulos?” enkeli pyysi. Dean katsoi toista kulmiaan kohottaen. Ilta oli kylmä kuin Luciferin kosketus (ja Dean oli kyllä ollut tarpeeksi tekemisissä Saatanan kanssa tietääkseen).
”Kunhan et raahaa minua mukaan”, Dean sanoi. Castiel katosi takapenkiltä ja ilmestyi ulos vähän matkan päähän Impalasta. Metsästäjä katseli enkeliä, joka tallusteli edestakaisin puuterilunta potkiskellen ja nosti sitten katseensa taivaalle. Castiel siristeli silmiään lumen sataessa niihin.

Dean tunsi äkisti suurta hellyyttä enkeliä kohtaan. Vain tuntia aiemmin samana päivänä he olivat joutuneet yllättäen taisteluun kahta demonia vastaan. Toinen niistä oli hyökännyt Deanin kimppuun veitsi kourassaan ja onnistunut viiltämään miestä sekä käsivarsista että rintakehästä. Sen enempää olento ei ollut ehtinyt häntä runnella, sillä Castiel oli rientänyt paikalle ja tappanut demonin sekä työntänyt sen syrjään. Dean muisti valtavan helpotuksen tunteen, joka hänet oli vallannut demonin kadotessa hänen päältään. Hän oli tiennyt, että Castiel hoitaisi homman kotiin ja kaikki olisi taas hetken hyvin.

Dean kurtisti kulmiaan ja naputti rattia hermostuneena. Metsästäjä ei ollut tottunut sellaiseen. Hän oli tottunut olemaan varuillaan, valmiina taistelemaan, kamppailemaan henkensä puolesta loppuun asti. Hän oli tottunut siihen että oli olemassa hän ja Sam, jotka tekivät mitä tahansa toistensa puolesta. Mutta se oli Deanille vierasta, että oli olemassa joku perheen ulkopuolinen, joka oli valmis kamppailemaan hänen henkensä puolesta loppuun asti ja vielä lopun jälkeenkin. Joku muu kuin Sam, jonka puolesta Deankin oli valmis antamaan henkensä silmää räpäyttämättä.

Castiel katsoi Deania auton ikkunan läpi melko ilmeettömästi, ja metsästäjä hymyili tälle pikaisesti. Castiel näytti kauniilta pehmeässä lumisateessa pimeää taivasta vasten ja Dean tiesi, että hän välitti enkelistä aivan liikaa. Hän tiesi, ettei osannut enää elää ilman tätä, eikä se ollut koskaan hyvä asia Winchestereiden maailmassa.



PS. Video Mishasta ja Jaredista ihan vaan koska siksi ♥
« Viimeksi muokattu: 04.12.2012 00:37:35 kirjoittanut Heinis »
Can't you see what you've done to my heart
and soul?

Sekaisin

  • ***
  • Viestejä: 3
  • Käyttäjän Sekaisin♥ alakäyttäjä
En ole tällaisia joulukalenterificcejä lukenutkaan ennen ja hyppäsin kyllä innolla mukaan. Destiel on yksi suosikkiparituksistani ja tykkäsin miten olit saanut Casiiin sellaisen lähes lapsenomaisen viattomuuden (lue: aivan pihalla kaikesta) Deanin silmissä, mutta miten kuitenkin se muuttui Castielin PoV:ssä luonnollisesti vähän sellaiseen ihmisiä ihmettelevään asenteeseen. Odotan kiinnostuneena jatkoa, 4.päivän luku antoi jo mukavasti töytäyksen Deanin tunteiden suuntaan;) Niitä kun on aina niin hellyttävä lukea kun macho mies tunteekin jotain herkkää. Hauska lukea mitä keksit 24. päivälle! Kiitos ja kumarrus.
Take pains, be perfect.

Heinis

  • ***
  • Viestejä: 401
  • soulmates never die
Sekaisin, totta puhuakseni mäkään en ole lukenut tällaisia mutta iski inspiraatio kirjoittaa! Haha kiva että tykkäät Castielin pihalla olemisesta lapsenomaisesta viattomuudesta, mä vähän yritän kokeilla matkan varrella, että miten se olisi parasta kirjoittaa. Deanin herkistely on hienoa joo, tosin sitäkin on hankala kirjoittaa sen machouden takia :D mut hienoa jos tykkäät, mäkään en vielä tiedä, mitä 24. päivä tulee sisältämään :')

Tällä kertaa järjetön ja ei mihinkään liittyvä luukku, tadaa. Antakaa armon käydä oikeudessa, oon nukkunut viimesen kolmenkymmenenkahdeksan tunnin aikana kaksi ja puoli tuntia, joten pää ei ihan toimi. Mutta ehin vielä tän päivän puolella!

5.12.
Sana: poro, ikäraja S, sanoja 206

”Sam”, Castiel aloitti ja kiinnitti tietokonettaan räpläävän metsästäjän huomion itseensä. ”Minä olen hieman tutkinut asioita, mutta tuloksissa tuntuu olevan epäkohtia.”

Sam voihkaisi. Jos enkeli oli ”tutkinut” asioita, se viittasi vahvasti siihen, että tulossa olisi jälleen yksi keskustelu liittyen aiheeseen Castiel ei ymmärrä ihmisiä. Sam ei ollut aivan väärässä aavistuksensa kanssa.
”Minä selvitin, kuka joulupukki on.”
”Mmm-h?” Sam äännähti vain puoliksi kuunnellen.
”Hän tuo lapsille lahjoja. Ilmeisesti hän on jonkinlainen yliluonnollinen olento, koska hän pystyy jakamaan samana iltana lahjat kaikille maailman lapsille. Minua hämmentääkin – ”
”Cas, joulupukkia ei ole olemassa”, Sam keskeytti enkelin hartaan pohdinnan.

Castiel katsoi häntä suu raollaan, ja Samille tuli väkisinkin paha mieli sillä tavalla kuin tulee ihmiselle, joka kertoo lapselle, ettei joulupukkia ole. Castielin ilme oli hämmentynyt. Enkeli kuitenkin kokosi itsensä nopeasti.
”Se sitten selittääkin”, Cas sanoi äänellä, joka yritti viestittää jotain siihen suuntaan, ettei enkeli joulupukkiin ollut uskonutkaan.
”Selittää mitä?”
”Lentävät porot. Olin aivan varma, etteivät porot oikeasti osaa lentää.”

Mies ja enkeli vaipuivat taas hetkeksi hiljaisuuteen. Juuri kun Sam oli uppoutunut uudestaan internetin ihmemaailmaan, Castiel päätti esittää seuraavan kysymyksen.
”Kuka sitten on se punaiseen asuun sonnustautunut henkilö?”
Sam voihkaisi uudemman kerran. Joskus hän mietti, miten Herran enkeli saattoikaan olla niin autuaan tietämätön kaikesta.
« Viimeksi muokattu: 05.12.2012 23:35:36 kirjoittanut Heinis »
Can't you see what you've done to my heart
and soul?

Phanny

  • slightly mad
  • ***
  • Viestejä: 448
  • ready for my close-up
Tää keskiyö ei ehkä ole paras aika yrittää saada aikaan järkevää kommenttia, mutta tähän on nyt ihan pakko sanoa jotain! Mä vaan rakastan ihan kaikenlaisia joulukalentereita, erityisesti tällaisia ficcimuotoisia, ja sitten tämä on vielä Destieliä! En oo viime aikoina paljon muita ficcejä lukenutkaan kuin Supernaturalia, tosin tähän asti pelkästään enkuksi ja ranskaksi :D Tää oli ihan pakko lukea, jotenkin jo tän kalenterin olemassaolo piristi mun päivää (/yötä) huomattavasti!

Oon jo nyt näiden viiden luukun jälkeen ihan rakastunut tähän kalenteriisi, juoni on niin suloinen että adsfhjldfjgl, ja jotenkin hahmot ovat hirveän ic. Cas on ihanan hämillään kaikesta ihmisiin liittyvästä, mutta silti samalla kunnon bamf as he should be :D Erityisesti tykkäsin tästä kohdasta:

Lainaus
”Ihmistietämyksesi on suorastaan ihailtavaa”, Dean vastasi osaamatta päättää, pitäisikö nauraa vai pyörittää silmiään.
”Kiitos, Dean”, Cas sanoi kuulostaen ylpeältä itsestään. Dean päätyi pyörittämään silmiään.

Cas on liian suloinen hahmo, kuolen tähän ihanuuden määrään :D Dean on myös hirveän oma itsensä, I love it. Ja Destieliä selvästi tulossa, en jaksa odottaa.

Tämä viides luukku oli muuten järkyttävän suloinen, Cas-paran reaktio Joulupukin olemassaolemattomuuteen (en keksi mitään järkevämpää tapaa ilmaista tuota  :D) sai mut oikeasti nauramaan ääneen. Enkä mä oikeasti yleensä naura ääneen ficeille, varsinkaan keskellä yötä.

Tästä tuli nyt ihan järkyttävä suitsutuskommentti, mutta tää oikeasti ansaitsee sen :D Jotenkin oon ihan koukussa, ja jotenkin oon ihan innoissani, että odotettavissa on joka päivä lisää tätä ihanuutta. En keksi enää mitään sanottavaa, but I think I've made my point :D

- Phan
freedom is just another word
for nothing left to lose

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Aw, ihana Cas. Ilmestyy vain pokkana takapenkille ja käskee varata kalenterista aikaa joululle! ;D Loistava aloitus joulukuulle, vaikka vähän myöhässä tätä aloinkin lukea ;D

Lainaus
”Ihmistietämyksesi on suorastaan ihailtavaa”, Dean vastasi osaamatta päättää, pitäisikö nauraa vai pyörittää silmiään.
”Kiitos, Dean”, Cas sanoi kuulostaen ylpeältä itsestään. Dean päätyi pyörittämään silmiään.
No voi LOL! Tässä kiteytyy pitkälti kaikki, mitä näistä kahdesta pitää tietää ;D Dean heittää sarkastisen kommentin, jonka Cas ottaa tosissaan. Mukavaa kai silti, että Cas ottaa sen nimenomaan positiivisella tavalla tosissaan, tai ehkä se, että Dean heittää sen noin päin. Tai siis äh, en osaa selittää!! Mut joka tapauksessa ihana kohtaus! :D

Lainaus
”Hyvä on. Minä sitten vain – ” Castiel keskeytti lauseensa muistaessaan jotain. ”Tarvitsenko minä rahaa joululahjoihin?”

Dean huokaisi ja kaivoi lompakkonsa esiin. Castiel otti vastaan miehen ojentamat setelit tajuamatta, ettei lahjasysteemi toiminut ihan niin – mutta eihän enkeliparalla omaakaan rahaa ollut.
Voi luoja että repesin!!! ;D ;D ;D Cas-parkaa. Ihan loistavasti toi Sam-kohtaus mukana, miten Sam on vaivaantunut ja Cas vain miettii, että "kyllähän lapsilla on tapana esittää lahjatoiveita" x)

(kiva videoklippi :P)

Voi ei, nyt Sam kertoi Casille, ettei Joulupukki ole olemassa. Enkuliparkaa :F tosin välitön mielikuva, jonka sain, on Cas lentämässä taivaalla poplarissaan ja sellaset feikkiporonsarvet pannalla pörrötukan seasta sojottaen x) Ehkä vielä punainen vilkkuva nenä! :D


Hahaa, nää oli kivoja, kiitosta! Koitan muistaa seurailla vastedeskin ;D
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Heinis

  • ***
  • Viestejä: 401
  • soulmates never die
Phanny, awwww. Ihanaa, jos sun mielestä hahmot on IC! Sitä mä tässä kuitenkin yritän, ja pelkään olevani vielä liian vieras fandomin kanssa onnistuakseni siinä. Ja jee kiva jos Cas on ihana :') eikä esim. urpo. Ja totta kai Destieliä on tulossa 8) haha, joskus on ihan okei nauraa ficeille ääneen keskellä yötä. Ääh en osaa vastata sun kommenttiin mitään fiksua nyt, mutta oon tosi ilonen että tykkäsit ja piristit mun yötä paljon tolla kommentilla! Kiitoksia siis paljon :3

Harpy, taisin jopa tajuta ton selityksen siitä että Cas ottaa positiivisella tavalla tosissaan. Kai. Ja hienoa että nauroit joululahjatoiveille :') kyllä musta ainakin Sam on vielä lapsi jolta voi odottaa jotain toiveita. Eiku mitä. .......Kiitos kun jaoit ton sun mielikuvan, se on tosi häiritsevä :''D voi luoja... Mutta joo, kiva että tykkäät! En sullekaan osaa vastata muuta mutta kiitos paljon C:



Itsenäisyyspäivän kunniaksi pidempi!

6.12.
Sana: kaulahuivi, ikäraja K-11, sanoja 827

Luo silmukoita, kaksi oikein, kaksi nurin, tee lisäsilmukoita... Mutta mitä tässä tapauksessa tarkoitti oikein ja nurin? Paperissa oli kyllä jokin kuva, mutta Castiel ei ollut varma, mitä se esitti. Hänen neuleohjeessaan oli selvästi paha puute. Enkeli piteli käsissään kahta puikkoa, joista toiselle hän oli onnistunut luomaan kaksikymmentä silmukkaa paksulla vihreällä langalla. Siihen se sitten jäikin.

Castiel ei ollut ikinä nähnyt Deania kutimet kädessä, mutta koska tämä oli ihminen, Castiel uskoi tämän osaavan neuvoa. Niinpä enkeli kaivoi matkapuhelimensa esiin ja soitti Deanille.
”Cas?” Dean vastasi muutaman tuuttauksen jälkeen.
”Minä tarvitsen apuasi”, enkeli ilmoitti suoraan.
”Mitä on käynyt?” Dean kysyi välittömästi. Castiel tunsi vatsassaan oudon kiepsahduksen kuullessaan huolen Deanin äänessä.
”Ei mitään. Toivon voivani konsultoida sinua”, hän selvensi, koska ei halunnut Deanin olevan huolissaan.
”Konsultoida? Missä asiassa?”
”Samin lahjassa. Voinko tulla sinne?”
”Totta kai. Itse asiassa voisit raahata sievän peppusi tänne mahdollisimman pian, olen polttamassa luita Trenchwayn hautausmaalla Michiganissa, ja apu voisi olla – hyödyksi”, metsästäjä sanoi ja ähkäisi äkkinäisesti lauseensa loppuun.

Castiel ei hukannut aikaa, vaan siirtyi välittömästi hautausmaalle. Hän huomasi heti Deanin, joka oli vaikeuksissa kummituksen kanssa – se oli saanut tukevan otteen miehen kaulasta. Enkeli pudotti langan ja puikot maahan kiiruhtaessaan lähemmäs. Dean huomasi hänen tulonsa yrittäessään taistella irti kummituksen otteesta.
”Pudotin sytkärin haudalle!” mies huusi, ja Castiel kääntyi nopeasti avoimen haudan puoleen. Hänen silmänsä osuivat heti metalliseen laitteeseen. Hän noukki sen käteensä, räpsäytti liekin päälle ja pudotti sen arkussa makaavien luiden sekaan.

Aave paloi kirkuen, ja Dean horjahti taaksepäin kaatuen maahan. Castiel asteli miehen luokse.
”Missä Sam on?”
”Huolehtimassa tuon tyypin perheestä”, Dean vastasi nyökäten kohti hautaa. Castiel ojensi kätensä miehelle, joka tarttui siihen ja antoi enkelin vetää itsensä ylös.
”Hyvä ajoitus”, Dean kiitti ja halasi enkeliä nopeasti yhdellä kädellä. Enkeli ei ehtinyt vastata eleeseen, mutta hetken päästä hän ymmärsi, ettei siihen ehkä kuulunutkaan vastata. Dean näytti jollain tapaa itsekin yllättyneen puolihalauksesta.

”Joten. Samin lahja?” mies vaihtoi aihetta käydessään hakemassa aseensa muutaman metrin päästä maasta.
”Niin”, Castiel sanoi muistaessaan, miksi oli alunperin soittanut Deanille. Hän ei kuitenkaan ehtinyt sanoa muuta, kun metsästäjä yhtäkkiä huomasi jotain.
”Mitä helvettiä?” mieheltä pääsi ja tämä kumartui. Castiel huomasi toisen löytäneen hänen lankakeränsä. Dean nosti sen ilmaan otsa rypyssä.
”Se on Samin lahja”, enkeli kertoi.
”Samin... mitä? Lankaa ja puikot?”
”Ei, vaan kaulahuivi”, enkeli korjasi ilmiselvää asiaa.
”Sinulla totta tosiaan on outo käsitys kaulahuivista”, Dean hörähti. Castiel rypisti kulmiaan. ”Oikeasti, mitä tämä on?”
”Kuulin, että itsetehdyt lahjat ovat parhaita. En vain tiedä, mitä tarkoittaa kaksi oikein ja kaksi väärin, joten ajattelin, että ehkä sinä – ”
”Cas, näytänkö minä todella siltä että osaan kutoa?”
”Sitä kutsutaan neulomiseksi. Mattopuilla kudotaan.” Dean katsoi Castielia ilmeellä, joka kertoi enkelille hänen sanoneen jotain typerää. Hän päätti palata aiheeseen. ”Rehellisesti sanoen, et näytä.”
”Miksi siis kysyt minulta?”
”Keneltä muultakaan minä kysyisin?” Castiel kysyi ja yllättyi itsekin siitä, kuinka pettyneeltä kuulosti. Hän ei osannut hallita tunteitaan ja niiden näkymistä erityisen hyvin toisin kuin Dean, joka oli enkelin käsityksen mukaan mestari siinä.

Mies kohautti olkiaan epätietoisena ja silmäili taas Castielin käsityötä. Enkelistä tuntui siltä kuin mies olisi hämmentynyt, mutta ei Dean ollut hämmentyvää tyyppiä.
”No, eiköhän me jotain saada aikaiseksi. Lähdetään vetämään täältä”, metsästäjä tokaisi ja asteli Castielin luokse.

He siirtyivät takaisin puistonpenkille, jolla Castiel oli istunut neulomassa. Dean kohotti kulmiaan, mistä enkeli tajusi, että metsästäjän ei välttämättä ollut kovin miellyttävä istua ulkona. Mies kuitenkin vain istahti tyynesti penkille, joten Castiel antoi olla. Lyhyen Samille soitetun puhelun jälkeen Dean kääntyi Castielin puoleen.
”No, mikä mättää?”
”Tämä ohje.” Enkeli kaivoi ohjeen taas esiin ja näytti sitä miehelle. Tämä rypisti otsaansa tavatessaan paperia.
”Tässähän on kuva”, Dean huomautti. ”Anna se tänne.”

Enkeli ojensi ohjelappusen Deanille, joka laski sen syliinsä ja otti puikot haparoiden käsiinsä. Mies alkoi kokeilla langan kääntämistä puikoille ja Castiel seurasi kiinnostuneena. Hänen katseensa eksyi Deanin käsistä tämän kasvoihin ja vihreisiin silmiin, joiden ympärille ilmestyi pieniä ryppyjä tämän keskittyessä. Enkeli tutki toisen hiuksia ja kaulaa ja jännittyneitä hartioita ja tunsi outoa halua pitää miestä sylissään. Castiel arveli, että se liittyi jotenkin muihin tunteisiin, joita hän oli jo pidempään havainnut omistavansa Deania kohtaan. Enkeli ei tiennyt, pitikö hän mielihalusta vai ei.

”Katso”, metsästäjä kehotti saaden Castielin keskittymään taas aiheeseen. Mies näytti kaksi erilaista kiepautusta ja esitteli ne oikeaksi ja nurjaksi.
”Voisitko näyttää uudestaan?” enkeli pyysi. Dean nojautui häntä vasten näyttääkseen lähempää, ja Castielin vatsassa kihelmöi. Deanin läheisyys tuntui mukavalta, mutta hän ei ollut varma, oliko se sallittua. Metsästäjä kuitenkin pysyi kerrankin hiljaa henkilökohtaisesta tilasta, ja Castiel otti sen lupana hivuttautua vähän lähemmäs miestä puistonpenkillä. Deanin kädet pysähtyivät hetkeksi, ja enkeli pelkäsi tehneensä väärin. Sitten mies kuitenkin jatkoi ja hymyili Castielille pikaisesti, joten hän antoi itsensä jäädä siihen, kylki vasten Deanin kylkeä.

He istuivat siinä vierekkäin neulomassa, kunnes Dean mainitsi, ettei pystynyt enää liikuttamaan jäätyneitä käsiään. Castiel vei heidät Samin luokse miettien, miten hän oppisi hallitsemaan ihmistunteitaan edes sen verran, ettei Dean näkisi hänen lävitseen yhdellä silmäyksellä. Se saattaisi olla kiusallista, jopa enkelin mielestä. 



Plus englanninkielinen ficci, jolle nauroin liikaa: How to Romance a Human, kirjoittanu cloudyjenn fanfiction.netistä c: Ikäraja T eli K-13.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2012 21:24:22 kirjoittanut Heinis »
Can't you see what you've done to my heart
and soul?

invisible deer

  • susilapsi
  • ***
  • Viestejä: 256
  • ava by Auroora
Voi apua :D

Aiheutit hysteriaa väsyneessä mielessäni. Castiel neulomassa kaulahuivia,  voi ei voi ei. Syytän sinua siitä, että tyynyni on märkä. Satuin nimittäin puremaan sitä siinä toivossa, että nauruni ei herättäisi muita...

Hm, kännykällä kommentoin, joten en voi ottaa lainauksia, enkä jaksa kirjottaa mitään kauheeta stooria, mutta pakko sanoa, että voi Cas, olet söpö.

Joo ei tuu mitään kunnollista kommenttia, mutta yritän jonain toisena päivänä, toivottavasti koneella :D
there is freedom in the dark once someone has illuminated it

Ewixi

  • ***
  • Viestejä: 28
  • yhdys sana virhe
Aww, Cas on vaan niin söpö (;
Tää on ihana paritus, ja joulukalenteri-idea on hauska, en oo aikasemmin lukenu tämmöstä.

Jooooo kello on paljon ja mua väsyttää enkä jaksa ajatella. Mutta tykkäsin tosi paljon ja tuun lukemaan jatkossakin!
(Nyt rupeen nukkumaan ja nään unta Casista paistamassa pipareita.)
Pick a star on the dark horizon
And follow the light
You'll come back when it's over
No need to say goodbye


Tumblr: It's obvious, isn't it?

Heinis

  • ***
  • Viestejä: 401
  • soulmates never die
TOKO ~ : pahoittelen märän tyynyn takia mutta mun vaan oli pakko laittaa Castiel tekemään kaulahuivia :') ja joo, Cas on söpö. Kiitoksia kommentista :3

Ewixi, kiva että tykkäät joulukalenterista :) mä oon vähän huono kirjoittamaan pidempiä ficcejä koska tykkään pomppia asioiden yli, joten tää sopii mun kirjoitustavallekin. Kiva että tykkäsit! (Cas luultavasti tulee tässä vielä paistamaan pipareita ;)) Kiitos kommentista :3


Koska misteli on must C:

7.12.
Sana: traditio, ikäraja S, sanoja 338

Dean ei ollut varma, miksi hän oli antanut Castielin raahata hänet ostamaan joulutarvikkeita. Hän yritti vakuuttaa itselleen että se johtui siitä, ettei Castiel oikein hallinnut sellaisia asioita kuin kaupassa käyminen, mutta oikeasti metsästäjä oli kuitenkin vain halunnut viettää aikaa enkelin kanssa. Hän ei tiennyt, mistä tunne oli tullut, mutta luultavasti sillä oli ollut jotain tekemistä toissapäiväisen neulomishetken kanssa. Vaikka Castiel olikin outo eikä osannut käyttää puikkoja, Dean oli pitänyt siitä – ainakin niin kauan kuin hänen käsissään oli ollut tunto. Mies oli joka tapauksessa kävellyt koko aamun levottomana motellihuoneessa ennen kuin Castiel oli ilmestynyt pyytämään häntä jouluostoksille, eikä hänen ollut tarvinnut epäröidä suostuessaan.

He kävelivät vaitonaisina pitkin joulukoristeita pursuavaa käytävää. Castiel tutki hyllyjä kiinnostuneena ja pysähteli joka toisen tuotteen kohdalle. Käytävän keskivaiheilla enkelin katse siirtyi hyllyn yläosaan.
”Dean, mitä nuo ovat?” tämä kysyi. Dean vilkaisi myös heidän yläpuolelleen ja näki kimpun nauhassa roikkuvia lehtiä.
”Misteleitä.” Castiel vilkaisi häntä kysyvästi. ”Se on sellainen traditio, perinne, että misteleitä ripustetaan kattoon, ja niiden alla kuuluu suudella.”

Castiel katsahti jälleen ylös ja kääntyi sitten yllättäen kasvokkain Deanin kanssa. Enkeli sujautti kätensä Deanin vyötärölle ja kurottautui suutelemaan hänen alahuultaan varovaisesti. Mies kavahti, tarttui enkelin olkapäihin ja työnsi tämän käsivarrenmitan päähän.
”Mitä sinä teet?” Dean tivasi. Castiel kallisti päätään.
”Suutelin sinua”, enkeli vastasi yksinkertaisesti. ”Sinä juuri sanoit – ”
”Niin sanoin, mutta en tarkoittanut, että sinun pitäisi suudella minua!”
”Oliko se huono suudelma?” Castiel kysyi hämmentyneenä.
”Tarkoitin, että rakastuneet parit suutelevat mistelin alla”, Dean korjasi pitäen yhä kiinni toisen olkapäistä.
”Ai. Pahoitteluni”, tämä totesi ja irrottautui Deanin otteesta. Metsästäjä ei ollut varma, mutta hän kuvitteli näkevänsä Castielin silmissä aavistuksen verran loukkaantuneen ilmeen ennen kuin tämä käänsi selkänsä hänelle. Dean haroi hiuksiaan ymmärtämättä toisen katsetta. Castiel tosiaan oli ihan oma tapauksensa.

He jatkoivat käytävää eteenpäin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, ja enkeli uppoutui jälleen joulukoristeiden ihmeelliseen maailmaan. He kävelivät vanhan naisen ohi, ja tämä hymyili heille hyvin merkitsevästi ja lämpimästi. Dean vastasi hymyyn kulmiaan kurtistamalla, mutta kun nainen oli mennyt ohi, hänkin hymyili salaa Castielin selän takana voimatta mitään itselleen.
Can't you see what you've done to my heart
and soul?

invisible deer

  • susilapsi
  • ***
  • Viestejä: 256
  • ava by Auroora
Noniin, olen täällä taas. Koneella. :D
Aivan ihanaa. Aaaaw. Varoitan, tästä ihkutuksesta ei sitten tule loppua lähiaikoina...

Aivan pakolliset lainaukset:

Lainaus
Dean ei ollut varma, miksi hän oli antanut Castielin raahata hänet ostamaan joulutarvikkeita.

Minä tiedän, Dean, minä tiedän.

Lainaus
”Oliko se huono suudelma?” Castiel kysyi hämmentyneenä.

Voi luoja voi luoja. Cas on aivan liian söpö.

Jaa en osaa todellakaan sanoa muuta, aivoni ovat särkylääkkeiden jälkeen pelkkää hunajaa ja niistin ne ulos muutama minuutti sitten. Olen pahoillani.
there is freedom in the dark once someone has illuminated it

Heinis

  • ***
  • Viestejä: 401
  • soulmates never die
TOKO, ihkutus on ihan söpöä :') hihii eiköhän me kaikki tiedetä, vaikkei Dean tiedäkään. Cas ei voi koskaan olla liian söpö! Kiitti kommentista :)



8.12.
Sana: lumienkeli, ikäraja S, sanoja 475

Tähtitaivas oli kirkas, kuten usein pakkasöinä. Näköalapaikalla vallitseva hiljaisuus tuntui Deanista rauhoittavalta, vaikka se usein tarkoittikin tyyntä myrskyn edellä. Nyt hän oli kuitenkin suhteellisen varma siitä, ettei mikään yliluonnollinen ihan heti häiritsisi hänen ja Samin oluenjuontihetkeä Impalan konepellin päällä.

”Kuinkahan kauan siitä on, kun olen viimeksi tehnyt lumienkelin?” Sam pohti yhtäkkiä ääneen. Dean kohotti kulmiaan veljelleen.
”En ole ikinä nähnyt sinun tekevän sellaista”, mies sanoi. Sam käänsi katseensa häneen ja hymyili hitaasti.
”Se pitänee korjata”, nuorempi metsästäjä totesi ja pomppasi alas konepelliltä. ”Pidä”, Sam käski Deania ojentaessaan oluensa hänelle. Dean otti pullon ja katsoi, kun Sam etsi tarpeeksi suuren läntin koskematonta lunta ja kävi makaamaan selälleen.
”Näytät luonnottomalta”, mies totesi, koska siltä Sam totisesti näytti pitkine raajoineen. Pikkuveli väänsi naamalleen pikaisen irvistyksen ja alkoi sitten tehdä lumienkeliään.

Se oli nopeasti valmis, ja Sam nousi varovasti ylös lunta vaatteistaan pudistellen.
”Ta-daa!” hän huudahti ylpeänä nähdessään, mitä oli saanut aikaan. Dean hymähti ja ojensi olutpullon takaisin pikkuveljelleen tämän kiivetessä takaisin hänen viereensä. Sam ähkäisi korjatessaan asentoaan.
”Hassua”, Dean sanoi lumienkeliä tuijottaen. ”Että ihmiset luulevat enkeleiden näyttävän tuolta.”

Sam kohautti olkiaan.
”Kaipa tuo on ihan kelvollinen kuva. Varsinkin jos ottaa huomioon, että se on vain läntti lumessa.”
”Enkelit ovat kauniimpia”, Dean totesi ajatuksissaan. Hän heräsi niistä vasta huomatessaan, ettei Sam vastannut. Pikkuveli tuijotti häntä epäuskoisen huvittunut ilme kasvoillaan. ”Mitä?” Dean ärähti puolustautuvasti.
”Jätkä on ihan rakastunut enkeliin”, Sam kiusasi ärsyttävä virne kasvoillaan.
”En ole”, Dean kivahti välittömästi.
”Aha, aika nopea vastaus tyypiltä, jonka ei tarvitse puolustautua”, nuorempi jatkoi.
”Kohta sinun pitää puolustautua, jos et tuki turpaasi”, Dean uhkasi ja käänsi katseensa pois Samista. Hän katui, ettei ollut yhtään ajatellut sanojaan. Metsästäjä melkein tunsi veljensä virnuilun, vaikkei sitä nähnytkään. Hän otti hörpyn pullostaan.
”Onhan se Castiel aika komea”, Sam pohti.
”Jätä Cas pois tästä”, Dean käski tietäen, ettei siitä ollut mitään hyötyä. Totta kai Sam oli huomannut. Mitäpä hänen isonenäisen pikkuveljensä hajuaisti ei huomaisi.

Sam pysyi hetken aikaa hiljaa ja antoi Deanin jäädä tuijottamaan tähtiä. Metsästäjä oli itse asiassa yllättynyt siitä, ettei Sam ollut sanonut mitään aiemmin.
”Ei sitten sanaakaan Casille”, mies sanoi katkaisten hiljaisuuden.
”Älä nyt, se raukka on niin pihalla kaikesta, ettei tajua ikinä ilman pientä vihjettä”, Sam valitti.
”Ja hyvä niin, okei?”

Sam katsoi häntä kulmat kohollaan, ja Dean pelkäsi, että pian olisi vuorossa Samin kerro-mikä-on-vialla-puhe. Sitä ei kuitenkaan kuulunut, mistä isoveli oli kiitollinen. Mikään ei ollut vialla. Paitsi hänen typerät tunteensa, jotka eivät selvästikään osanneet käyttäytyä. Mutta siitä Dean ei aikonut sanoa Samille sanaakaan.

”Kunhan tiedät, että se on minulle ihan okei. Enemmän kuin okei”, Sam sanoi lopulta. Dean käänsi katseensa jälleen taivaalle.
”Selvä”, hän vastasi yksinkertaisesti ja näki silmäkulmastaan Saminkin alkavan katsoa jälleen eteensä.
”Mutta älä luule, että jätän tämän tähän”, nuorempi huomautti vielä, ja Dean huokaisi. Ei hän niin ollut olettanutkaan.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2015 22:01:58 kirjoittanut Kaapo »
Can't you see what you've done to my heart
and soul?

Merci

  • Leffafriikki
  • ***
  • Viestejä: 164
so much fluffy, it makes my eyes puffy.

love it.
More profound bond

Spock

  • trickster
  • ***
  • Viestejä: 217
  • not impressed
Rakastan tota miten awkwardiksi oot kirjottanu niiden eka suudelman! Muutenki tykkään tästä tosi paljon, vaikkaki suomeksi on vähän outoa lukea MUTTA sie oot saanu sen toimiin aika hienosti! En osaa nyt kirjottaa mitään rakentavaa tai hienoa, mutta mutta. Tykkään paljon! :3

also
Lainaus
”Jätkä on ihan rakastunut enkeliin”, Sam kiusasi ärsyttävä virne kasvoillaan.
shhh sam you will be too. soon.
french revolutionaries die holding hands. nothing is okay ever again.

Heinis

  • ***
  • Viestejä: 401
  • soulmates never die
Merci, hihii :3
Spock, jee tosi kiva että tykkäät! Ja että toimii suomeksi jotenkin, se on oikeesti vaikiaa. Ja yes sam ei vain tiedä vielä 8) kiitos kun kommentoit :33



Okei, Spock pakotti laittamaan tämän nyt jo, joten kirjoitin tämän viimeiseen versioonsa aika nopeasti, enkä jaksa alkaa muokkailla sen ihmeemmin. Pahoittelut siitä, ehkä palaan paremmalla ajalla muokkaamaan vielä :) ai joo ja mulla ei oo hajuakaan että mille kaudelle tää on sijoittuvinaan ja ketkä on elossa ja ketkä ei mutta älkää välittäkö siitä :')

9.12.
Sana: sesonkituote, ikäraja S, sanoja 529

Castiel ei olisi ikinä odottanut törmäävänsä toiseen enkeliin eräässä takapajulassa Chicagon lähettyvillä. Hän oli saapunut paikalle tutkiakseen Winchestereiden puolesta epäilyttävältä kuulostavaa kuolemaa, muttei löytänyt kyläpahasesta mitään yliluonnollista. Tai siis mitään, ellei arkkienkeli Gabrielia laskettu.

”Gabriel”, enkeli sanoi välittömästi havaitessaan tämän notkumassa kylän ainoan pubin kulmilla.
”Castiel, velipoika”, Gabriel tervehti iloisesti tikkaria imeskellen. Castiel vetäytyi vaistomaisesti kauemmas.
”Mitä sinä täällä teet?” hän kysyi päätään kallistaen. Nykyinen puolijumala hymyili.
”Kuulin vähän huhua sinun pikku joulukemuistasi”, tämä kertoi ja loi Castieliin kysyvän katseen. ”Miksei minua ole kutsuttu?”
”Houkuttelitko sinä minut tänne?” Castiel kysyi epäluuloisena jättäen veljensä sanat huomiotta.
”Itse sinä taisit itsesi tänne houkutella”, arkkienkeli vastasi tietäväisesti hymyillen. Castiel rypisti otsaansa.
”Tapoitko sinä miehen saadaksesi minut tänne?”
”Cas! Kaikkea sinä minusta kuvitteletkin”, Gabriel henkäisi tyrmistynyttä esittäen ja naksutti kieltään paheksuvasti. ”Minä vain satuin uskomaan, että miesparan kuolema houkuttelisi poikaystäväsi tänne ja sinut siinä sivussa.”
”Ei minulla ole poikaystävää”, enkeli vastasi, vaikka tiesikin tarttuvansa aivan väärään asiaan.
”Hidasta toimintaa”, Gabriel totesi kulmiaan kohottaen. ”Joka tapauksessa! Miksei minua ole kutsuttu viettämään joulua tiedän kanssanne?”
”Miksi sinut olisi kutsuttu?” Castiel kysyi ja tunsi pienen pistoksen suuttumusta, tai niin hän ainakin arveli. ”Muistatko lainkaan, kuinka monta kertaa olet tappanut Deanin tai yrittänyt sitä?”
”Plääh”, Gabriel äännähti ja huitaisi kädellään vähättelevästi. ”Se oli vain leikkiä! Minä ihan totta haluaisin nähdä tulevan vaimosi.”

Castiel oli vastaamassa jotakin vihaista, mutta meni kerta kaikkiaan hämilleen.
”Vaimoni? Mistä sinä puhut?”
”Deanista, senkin ääliö!” arkkienkeli huudahti turhautuneena.
”Voisitko sinä lakata puhumasta Deanista ja keskittyä siihen, mitä sinä oikeastaan teet täällä – ”
”Minä kerroin sen jo! Tulin puhumaan sinulle. Itse asiassa juuri rakkaasta kultamussukastasi”, Gabriel hymisi ja virnisti tietäväisesti, mutta Castiel ei voinut olla huomaamatta, että toisen silmät olivat vakavat.
”Puhu sitten”, enkeli tokaisi ärtyneenä. Gabriel näytti selvästi itsetyytyväiseltä ennen kuin alkoi puhua.
”Cas-rakas, Dean on ihminen. Hän ei tule tarvitsemaan sinua aina.” Castiel pysyi hiljaa. ”Jonain päivänä hän löytää itselleen naisen, ja sitten tuo teidän höpsö ihastumisleikkinne joutaa romukoppaan. Usko minua, veli.”
”Sinä et tiedä mitään Deanista”, Castiel keskeytti veljensä puheen. Hän ei halunnut toisen puhuvan metsästäjästä noin.
”Oletko aivan varma? Minusta minä tiedän hänestä vaikka mitä. Ja kaikista varmimmin minä tiedän sen, että juuri silloin, kun sinä olet oppinut tuntemaan, hän repii sydämen rinnastasi ja voi pojat, että se tulee sattumaan.”

Gabriel vaikeni ilottomasti hymyillen. Castiel käänsi katseensa pois. Hän ei halunnut kuulla arkkienkelin sanoja, kylvää epäilystä mieleensä. Eikä hän todellakaan halunnut kuvitella, että hänen ja Deanin välillä ylipäätään oli mitään ”ihastumisleikkiä”. Enkeli tiesi, että Gabrielista oli hauska satuttaa ihmisiä ja pilailla näiden kustannuksella. Hän ei aikonut antaa tämän sanojen vaikuttaa itseensä.
”Cassie, minä näen, että tiedät sen itsekin”, Gabriel sanoi, kun enkeli ei vastannut mitään. ”Joten mitäpä jos minä tulisin joulupäivällisellenne, hmh? Pitämään huolen sinusta, kun ihmispoikasi tajuaa, että enkelit ovat sesonkituote ja ne pakataan laatikkoon muiden joulukoristeiden kanssa, kun niiden aika on ohi.”
”Minä en – ”
”Nähdään!”

Castiel ehti luoda veljeensä yhden synkeän katseen, ennen kuin tämä katosi. Hän jäi tuijottamaan maata yksin myllertävien ajatustensa kanssa ja toivoi, että Gabriel pysyisi niin kaukana hänestä kuin ikinä vain oli mahdollista. Valitettavasti Castielin toiveiden noudattaminen ei ollut lainkaan arkkienkelin tapaista.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2012 02:01:33 kirjoittanut Heinis »
Can't you see what you've done to my heart
and soul?

Spock

  • trickster
  • ***
  • Viestejä: 217
  • not impressed
nyt on parempi että odottaisit laatukommenttia, kello on yli kaks ja tukehduin taas mun karkkeihin kun menin googletteleen richardin kuvia. okei.

gabriel oli tosi icn oloinen näin suomeksi, vähän mietin kanssa että miten sen sanonnat ja puhetapa vääntyy tälle kielelle mutta toi on oikeasti tosi hyvä! kans toi kappale oli ihanan angstinen (angsti on aina ihanaa varsinki jos on näitä masokistisia piirteitä ah ihanaa) ja en malta odottaa että gabriel rakastuu samiin tai toisin päin koska jos et tee siitä niin itken loppuvuoden että olet ilkeä

hueahueahu ei tästä tullukkaan laatukommentti, oon liian väsynyt jo tähän aikaan ja eksymässä huolestuttavasti surullisiin sabriel-videoihin ja en kestä kohta enää. anygays! odotan innolla huomista (ylihuomista?) että saan lukea lisää!
french revolutionaries die holding hands. nothing is okay ever again.

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Lainaus
”Jätkä on ihan rakastunut enkeliin”, Sam kiusasi ärsyttävä virne kasvoillaan.
Repesin ihan totaalisesti, nauran vieläkin x)

Aw, ajatus Deanista neulomassa puistonpenkillä, kunnes ei tunne enää omia sormiaan, on aika hellyttävä. Mut toisaalta Dean nillittämässä vastaan kaupassa, kun Cas saa kerättyä rohkeutensa (?) suudella häntä, saa haluamaan pikaista kontaktia minun nyrkkini ja tietyn metsästäjän naaman välillä. Tosin rikkoisin vain käteni, joten mitäpä sitä turhia.

Gabe on aika ilkee, mutta toisaalta, sillä on hyvä tarkoitusperät. En mä usko, että Dean Casia hylkäis (kuinka se voisikaan!), mutta joko a: Gabriel ei tiedä sitä tai b: koko juttu on vain juoni päästä tuijottamaan Samia ja ehkä istumaan Sasquatchin sylkyssä hetken aikaa. Awwww! Joo, Sabrielia kehiin! ;D

Kivoja luukkuja taas, kiitos :)

Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 985
Lisäälisäälissäää! :D

Nämä ovat ihanan hyväntuulisia ja elävästi kirjoitettuja pätkiä, maailman kurjuudet unohtuu lukiessa. Kiitettävästi on saanut myös nauraa kolmikon edesottamuksille.
Castiel on niin söpö, ettei mitään rajaa, vaikka kyllä tuo Deanin kutominen ulottuu söpöyskäyrällä melkein yhtä korkealle.
Rakastan joulukalenterificcejä ylipäätään, ne ovat useimmiten niin kevyitä ja pohjimmiltaan harmittomia (ja sellaisia ei todellakaan ole supernatural-fandomissa mitenkään liikaa ::)).
Taisin lukaista neljä ensimmäistä luukkua jo aiemmin, mutta vasta nyt löytyi aikaa kommentoida... jään taatusti seurailemaan ;)

~Violetu

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.