Kirjoittaja Aihe: Twilight: Käännös: Mr. Smith (K-11) | kahdeskymmenes luku 22.6  (Luettu 16393 kertaa)

Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Vs: Käännös: Mr. Smith (K-13)
« Vastaus #40 : 10.12.2010 14:44:00 »
Jatkoa, jatkoa taas tuli jatkoa. Rallarallaraa.

 ??? Pahoittelen äskeistä mielenhäiriötä, ei tule toistumaan. Mutta....JES!!! Jatkoa tuli! Oikeasti en ymmärrä, miten pystyt kääntää tätä näin nopeesti. Kauaa ei tartte kaipailla jatkoo ku sitä jo tulee. Ja se on mahtavaa, mahtavampaa, mahtavinta! (Sori oli tänää äikän koe ja noi positiivi, komparatiivi ja superlatiivi jäi vaa päähän. Pahoittelen myös siis ilmiselvää valehteluani  >:(, koska lasken ainakin itse tuon myös mielenhäiriön piikkiin :D)
  Noniin palataanpa asiaan. Luku oli hyvä (esim Bellan ja Edwardin suudelman takii) mut ei viel lempparini. Kommaan edellisii sillä Mr. Smith/Fish ( ;D) on hiaman karmiva, mutta mielestäni myös kiinnostava hahmo. Yksi syy voi olla se, etten oikeestaa pysty kuvitteelee Mr. Smithiä.
 Niipä nii, mut nyt lopetan tämän häiritsevän romaanin mittaisen kommentin kirjottamisen, suurin osa kun tästä kommentistani on vain randomia sekoilua. Ai niin vielä:
Jatkoo!
Aimtist
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Käännös: Mr. Smith (K-13)
« Vastaus #41 : 10.12.2010 19:41:16 »
Hei, miksen mä ole huomannut tätä ollenkaan aikaisemmin? Tässä on mun mielestä tosi hyvältä vaikuttava juoni, joten mä ihmettelen kuinka mä en ole yksinkertaisesti nähnyt tätä... ???

Siis joo, tässä on ihan mielettömän huippu juoni (voiko noin ees sanoa?) ja mä oon ihan 100% varma että se "kala" tekee jotakin niille tytöille kun ne kerran aina välillä herää muistittomina ja pelokkaina. Se on vaan niin epäilyttävä tyyppi. Ja miksi oi miksi se kutsuu Bellaa Stacyksi?? Ihme tyyppi. Mä todella toivon että se saa ansionsa mukaan.

Edward on tässä ficissä ihan luvattoman ihana. Siis kun sen ylihuolehtivaisuus menee nyt tosi paljon riman yli nii se on suloista (mä en kamalasti tykkää sellasesta hillityn ylihuolehtivasta Edwardista, se vaan on... miten sen nyt sanois, liian vähän epäaito). Ja Bella on tollanen ihQ bimbo vaikka oikeestaanhan se on bimbon vastakohta omien sanojensa mukaan... Mike on Mike ja sillä hyvä, ja Tyler on ihana kun se ei oo niin ärsyttävä kun kirjoissa. Siis mitä siitä nyt niistä pienistä maininnoista saa selville. Tää Tyler on kivempi. :D

Sitten suomentamiseen. Sulla on ilmeisesti beta? Se on hyvä, vaikka kyllä noita virheitäkin löytyy vielä aika lailla. En ole alkuperäistä tarinaa lukenut, joten en voi ruveta sen puoleen mitään sanomaan, mutta suomennoksessa ainakin aikamuoto hyppii välillä menneestä preesensiin ja takaisin, mikä on vähän häiritsevää. Samoin kuin se, että jos vuorosana päättyy pisteeseen ja sen jälkeen tulee ns johtolause, vuorosanaan ei laiteta pistettä vaan pelkästään pilkku lainausmerkkien ulkopuolelle. Sen sijaan huuto- ja kysymysmerkit sekä kolme pistettä tulevat lainausmerkkien sisälle, jolloin pilkkua ei laiteta. Tällaisia pienen pieniä ohjeita, älä pahastu. ;) Ajattelin kerrankin antaa jollekin rakentavaa.

Selvä, tämä on ensimmäinen suomennoksesi. Kun ajattelee mitä siitä tulisi jos itse alkaisin jotakin tarinaa tästä ykskaks suomentamaan, niin pakko sanoa että voi ie, mies, kyllä sä saat olla itestäs ylypiä. Että siihen malliin, mua ihan pelottaa ajatella mihin sä tästä vielä kehityt...  :o

Mutta että siis, Salla tuli, luki ja kommentoi, nyt lähtee häpeillen tiehensä odottamaan seuraavaa osaa.  ::)
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Rebel angel

  • ***
  • Viestejä: 24
Vs: Käännös: Mr. Smith (K-13)
« Vastaus #42 : 11.12.2010 21:27:22 »
Kiitos kommenteista sajusa ja Catwoman!
Aimtist: Pystyn kääntää tätä näin nopeesti koska multa puuttuu muu elämä ;D
Salla: Ei oo betaa, joten virheitä löytyy juu :-[. Enkä oo älynny kiinnitää huomiota aikamuotoihin, sori!!  :-[.

Luku 12. Rotta

BPOV

"Bella, herää." Edward kuiskasi jostakin. Voihkaisin, ja käännyin pois päin hänestä, haluten enemmän kuin mitään, mennä takaisin nukkumaan. Sitten, tunsin hänen hengityksensä naamallani.

"Bellie, herää nyt unikeko, tai myöhästyt muuten." hän kuiskasi korvaani. Avasin järkyttyneenä silmäni, ja nousin istumaan suoraan sängyssäni. Käännyin katsomaan hänen huvittuneita kasvojaan.

"Anteeksi Bellie, en tarkoittanut säikäyttää sinua, mutta meidän pitää mennä." hän sanoi, ja taputti kelloaan. Hmmm... tuntui siltä kuin olisin nähnyt tämän kohtauksen aikaisemmin...

Takauma *swoosh*

"Bellie, herää unikeko, tai myöhästyt muuten." pojan ääni kuiskasi korvaani. Avasin silmäni, ja katsoin häneen järkyttyneenä. Hänen vihreät silmänsä katsoivat minuun.

"Anteeksi Bellie, en tarkoittanut aiheuttaa sinulle sydänkohtausta, mutta se on totta, että meidän pitää lähteä jos emme halua olla myöhässä." poika sanoi uudestaan, ja hymyili vinoa hymyä.

"M-m-m-miten sinä pääsit tänne?" kysyin, ja yritin hengittää.

"Ikkunastasi, hupsu. Pue nyt, odotan alakerrassa." hän sanoi, taputti päätäni, ja katosi ovestani. Katsoin häntä ihmeissäni. Sitten punastuin. Miten kauan hän oli katsonut nukkumistani? Nousin sängystäni, ja puin itseni valmiiksi toiseen kylmään päivään *********

"Kiirehdi Bellie, me myöhästymme!" poika huusi alakerrasta. Otin koulureppuni, ja laitoin sen olkapäilleni kun juoksin alakertaan, mutta kompastuin viimeisellä portaalla. Suljin silmäni, valmistautuen iskuun, mutta joku nappasi minut. Katsoin ylös nähdäkseni, kuka se oli. Poika oli siinä, nauraen.

"Bellie, olet niin kömpelö..."

Kömpelö...

Kömpelö...

Kömpelö...


Takauman loppu *swoosh*

Taas tuo elokuva... minkäköhän niminen se on? Ja milloin olen nähnyt sen? Ja mitä tytön oli tarkoitus sanoa? Toinen kylmä päivä... missä?

"Bella? Bella!" Edwardin ääni kaikui mökissä, ja minä pääsin pois transsistani. Käännyin katsomaan häntä. Hänen vihreät silmänsä katsoivat minuun, huolestuneina, mutta kun katsoin häneen, hän näytti rauhoittuvan hieman.

"Vihdoinkin sinä olet takaisin maanpinnalla. Pukeudu Bella, meidän pitää mennä aamupalalle." hän sanoi, ja minä nyökkäsin. Nousin sängyltäni, ja menin repulleni hakemaan puhtaita vaatteita.

"Minä... öh... odotan ulkona." hän sanoi, ja kuulin miten ovi sulkeutui. Mietin, miten myöhässä olin...

Avasin reppuni, ja järkytyksekseni, iso lihava rotta hyppäsi ulos repustani. Katsoin kun se juoksi toiselle puolelle huonetta, näyttäen kauhistuneelta. Oi, pikku raukka, ajattelin, ja menin sen luokse hitaasti, haluamatta säikäyttää sitä.

Se peruutti pois päin minusta, mutta pahensi vain omaa tilanettaan, päätyessään huoneen nurkkaan. Kävelin hitaasti lähemmäksi, ja kumarruin alas varovasti, en halunnut tulla purruksi.

Se ei liikkunut kun nostin sen, halvaantunut järkytyksestä, luulisin. Silitin sitä hitaasti, ja menin oven luo. Avasin sen vapaalla kädelläni, ja näin miten Edward seisoi selkä minuun päin. Hän kääntyi, ja hymyili minulle, ja oli juuri sanomassa jotakin, kun hänen silmänsä siirtyivät käsiini, ja hän jähmettyi. Hänen kasvonsa muuttuivat kalpeiksi, ja hän näytti siltä kuin olisi nähnyt aaveen.

"Mitä nyt?" kysyin häneltä, mutta hän ei vastannut, hän vain seisoi siellä, ja katsoi käsissäni olevaa rottaa. Sekö se oli? Rotta?

"Se on okei, sinun ei tarvitse olla peloissasi." sanoin, ja liikutin rottaa käsissäni lähemmäs häntä; iso virhe.

Hänen silmänsä suurenivat, ja hän alkoi huutamaan, ja juoksi metsään. Jo valmiiksi pelästynyt rotta meni jopa enemmän suunniltaan, ja puri sormeani päästäkseen pakoon. Pudotin sen, ja näin miten se juoksi metsään, samaa tietä mitä Edward oli juossut. Katsoin sormeeni, johon rotta oli puraissut, ja kirosin.

Edwardin pienen paniikkikohtauksen takia, minulla oli nyt syvä viilto sormessani, josta rotan hampaat olivat painuneet ihooni. Veri virtasi alas sormestani, ja huimaus saapui nopeasti, melkein saaden minut pyörtymään, mutta taistelin pahoinvointia vastaan, ja kävelin takaisin mökkiin pukemaan.

Löysin nenäliinoja repustani käärittäväkseni niitä sormeni ympärille, jotta en saisi verta vaatteisiini, ja yritin hengittää suuni kautta jotta en haistaisi verta. Otin parin farkkuja, ja T-paidan ja riisuin pyjamani. Laitoin farkut ensin, ja olin juuri laittamassa T-paitaa, kun ovi aukesi, äänekkäästi pamahtaen, ja Edward tuli juosten ovesta sisään.

"Olen pahoillani Bella, oletko kunnossa? En tarkoittanut-" hän pysäytti itsensä kun näki minut. Seisoin siellä farkuissani ja rintsikoissani, juuri ottamaisillani paitaa. Hän jähmettyi, ja punastui syvän punaiseksi.

"HÄIVY!" huusin hänelle, ja hän kääntyi nopeasti, ja oli ovesta ulkona, ennen kuin kerkesin sanoa 'pannukakku'.

Kirosin, ja menin heittämään verisen nenäliinan pois, otin toisen nenäliinan ja käärin sen purrun sormeni ympärille. Voisin syyttää rottaa, mutta se olisi väärin, se oli Edwardin syy. Jos hän ei olisi huutanut, en olisi tullut purruksi, ja alkanut vuotaa verta, enkä olisi tarvinnut mennä läpi aamun taistellen pahoinvoinnin kanssa, yrittäen olla oksentamatta.

Kävelin ovelle, ja avasin sen. Hän seisoi siellä, oven ulkopuolella. Lähdin kävelemään ruokalaan päin, Edward heti takanani.

"Olen todella pahoillani Bella, en tarkoittanut..." Edward jaaritteli, yrittäen pyytää anteeksi, mutta jatkoin vain kävelyä, yrittäen olla kiinnittämättä huomiota häneen. Tämä oli hänen syynsä, joten aioin kohdella häntä kylmästi. Kun saavuin ruokalaan, katsoin ympärilleni. Siellä he olivat, James, ja Victoria. Aloin kävellä heidän luokseen, mutta joku tarttui ranteeseeni, ja pyöräytti minut ympäri.

"Kuuntele." Edward aneli, mutta kiskaisin käteni pois häneltä, ja käännyin Jamesiin ja Victoriaan päin.

"Hei, Bella!" James tervehti minua ystävällisesti, kun kävelin heidän pöytänsä luo. "Ai, ja hei Edward." hän sanoi, ja minä huokaisin. Pitikö hänen seurata minua ympäriinsä kuin hylätty koiranpentu?

"Hei." sanoi, ja käännyin Victoriaan päin. Hän näytti väsyneeltä, kuin hän ei olisi nukkunut viikkoihin.

"Haittaako, jos istun täällä?" kysyin, ja osoitin tyhjää penkkiä.

"Ei, ei yhtään." Victoria sanoi, ja hymyili hieman. Mumisin 'kiitos' ja istuin alas. Edward oli vieläkin takanani; pysyin tuntemaan sen, mikä häiritsi minua. Koska tiesin mitä tapahtuisi jos-

"Hei Edward, miksi et istuisi meidän pöydässämme?" Jessica sanoi keino-äänellään, ja kikatti. Käännyin tuolissani, mutta kaduin sitä heti. Siinä oli koko jengi, kaikki mulkoilemassa minua, ihan kuin he mulkoilivat ensimmäisenä päivänä, kun meidät jaettiin mökkiryhmiin. Käännyin takaisin Jamesiin, ja Victoriaan päin.

"Tulen heti takaisin, menen vain hakemaan aamupalaa." sanoin heille, ja nousin tuolistani, jättäen Edwardin omaan sotkuunsa. Olin melkein ruokapöydillä, kun joku pysäytti minut.

"Voi armas Stacy, mitä sormellesi on tapahtunut?" Kala kysyi, ja katsoi minuun huolestuneesti.

"Minun nimeni on Bella, ja rotta puri sormeani." sanoin, ärsyyntyneenä.

"Ai, no, tule kanssani, niin voin laastaroida sinut." hän sanoi, ja hymyili, mutta se näytti teennäiseltä.

"Se on okei, kyllä minä pärjään." sanoin, ja yritin liikkua, mutta hän pysäytti minut.

"Minä vaadin." hän sanoi, ja hymyili teennäistä hymyään uudelleen.

"O...kei?" sanoin, mutta se kuulosti enemmänkin kysymykseltä, kuin vastaukselta. Hän raahasi minut keittiön suuntaan, ja meni lavuaarin luo.

"Pese se, ja heitä tuo nenäliinä pois. Tulen heti takaisin, käyn vain hakemassa laastarin." hän sanoi, ja katosi ovesta. Tein mitä käskettiin, ja odotin häntä. Hän tuli nopeasti takaisin.

"Ole hyvä rakas." hän sanoi, ja antoi minulle laastarin.

"Ai, kiitos... odota, mitä?" kysyin hämmentyneenä, mutta hän oli jo kävellyt ovesta ulos. Rakas? Okei, tiesin että tuossa miehessä on jotakin outoa, mutta oppilaiden kutsuminen 'rakkaaksi' oli hieman sairasta...

Laitoin laastarin sormeeni, ja kävelin ulos keittiöstä ruokapöydän luo. Otin vain voileivän limsan kanssa, ja kävelin takaisin pöydän luo, jolla James ja Victoria istuivat.

"Hei, anteeksi että kesti niin kauan." sanoin samalla, kun istuin pöytään.

"Ei se mitään, näen miksi pakenit heiltä." James sanoi, ja osoitti pientä bimbo porukkaa joka ympäröi pöytää jolla Edward istui.

"Joo." sanoi, ja otin haukun leivästäni.

"Asiasta toiseen, jätinkö mp3:ni teidän mökkiinne eilen illalla?" James kysyi minulta. Juuri kun hän kysyi, Mike käveli pöytämme ohi, yrittäen naamioida naurunsa yskäksi.

"Ei, en usko. Tulen pian takaisin." kerroin heille, ja seurasin Mikeä.

"Hei muru, miten menee?" hän kysyi, ja yritti näyttää siistiltä, mutta epäonnistui surkeasti.

"Lopeta Mike," sanoin, ärsyyntyneenä. "Onko sinulla mitään tekemistä Jamesin hävinneen mp3 kanssa?" kysyin häneltä, ja hän virnisti ilkeästi.

"Eeeeeeeehkä." hän sanoi, ja virnuili jopa enemmän.

"Mike, sinä tiedät että voin saada molemmat, Edwardin ja Tylerin hakkaamaan sinut, joten kerro." sanoin, yrittäen kuulostaa uhkaavalta. Todellisuudessa, minulla ei ollut hajuakaan saisinko heidät hakkaamaan hänet, mutta toivoin niin.

"Hyvä on, se olin minä, mutta en anna sitä takaisin," hän sanoi. "Paitsi...paitsi jos suutelet minua." hän sanoi, ja virnisti ilkeästi.

"Siksikö, koska suutelin Edwardia eilen tehtävän takia?" kysyin häneltä otsaani rypistäen.

"Bingo." huokaisin. Tuolla jätkällä on ongelmia.

"Joten, mitäs sanot muru? Suutelet minua juuri nyt, juuri tässä, sen luuserin mp3:n takia." hän sanoi. Silloin minulla napsahti. Nostin käteni, ja löin häntä suoraan kasvoihin. Koko ruokala meni hiljaiseksi, ja kaikki katsoivat meitä. Menin takaisin pöytään. Kävelin Jamesin luo, ja kuiskasin hänen korvaansa.

"Mike varasti sinun mp3:si." kuiskasin, ja istuin sitten pöytään. James katsoi Miken suuntaan, nousi ylös, ja juoksi hänen luokseen. Victoria istui vain paikallaan, ja söi murojaan, ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut.

"SINÄ PASKIAINEN VARASTIT IPODINI!" James huusi ja alkoi jahdata Mikeä pöytien ympäri, Mike huutaen, "LUPAAN ETTEN TEHNYT MITÄÄN!" hiljaisuus vaihtui nauruun, ja hurraamiseen, kun James jahtasi Mikeä ympäriinsä. Vihdoinkin, hän sai hänet kiinni.

*Aamupalan jälkeen*

"Kieliä, miksi kerroit hänelle?" Mike valitti, kun kävelimme järvelle.

"Yksinkertaista Mike, koska sinä kiristit minua." sanoi, ja katsoin häneen. Vaikka katsoinkin hänen nyt toiseen mustaan silmäänsä, ja mustelmiin hänen kasvoillaan, en ollut pahoillani. Hän ansaitsi sen.

"Mitä? Sinä kiristit häntä?" Edward huusi, ja Mike katsoi kauhuissaan minuun.

"Niin hän teki. Hän sanoi, että minun pitää suudella häntä, jotta saisin Jamesin mp3:n takaisin. Joten läimäisin häntä kasvoille, ja kerroin Jamesille totuuden." vastasin yksinkertaisesti.

"Sinä pikku-" Edward aloitti, ja alkoi jahtaamaan häntä, mutta otin kiinni hänen T-paidastaan, ja estääkseni häntä.

"Edward sinulla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, joten lopeta Miken jahtaaminen. Sitä paitsi, sinä sait antaa hänelle mustan silmän eilen, eikö se ollut tarpeeksi?" kysyin häneltä, ja hän katsoi minuun, ja sitten Mikeen, joka oli jo paljon kauempana, ja sitten takaisin minuun.

"Olet oikeassa, olen pahoillani kaikesta." hän sanoi, ja punastui hieman.

"Äh, unohda se. Mutta en anna anteeksi sitä että rotta puri minua takiasi." sanoi, ja aloin kävelemään uudestaan.

"Annatko minulle koskaan anteeksi?" hän kysyi, kun kävelimme järvelle.

"Hmm... meidän pitää vain odottaa ja katsoa, eikö niin?" olimme jo järvellä ja Mr. Smith alkoi selittää päivän aikataulua.

*Lounas*

"Mitä sinun piti tehdä Bella?" Victoria kysyi kun istuimme alas pöytään lautastemme kanssa.

"Mennä Mr. Smithin kanssa hakemaan polttopuita tämän illan kokkoa varten." sanoin.

"Ai, olet onnekas..." Victoria sanoi, ja joi limsaansa. "Minun piti siivota vessat." hän sanoi, ja nyrpisti nenäänsä. James naurahti, ja taputti hänen selkäänsä.

"Olen pahoillani puolestasi." hän sanoi, ja hymyili anteeksipyytävästi.

"Kiitos." Victoria sanoi hieman iloisempana, ja pussasi hänen poskeaan.

"Joten... en halua udella tai mitään, mutta mitä eilen tapahtui?" kysyin Victorialta varovaisesti. "Sinun ei tarvitse vastata, jos et halua." lisäsin äkkiä.

"Ei, sen on okei", Victoria sanoi, kaikki leikkisyys poissa. "Menin ulos saamaan raitista ilmaa. Kyllä, ja sitten... en muista loppua kovin selvästi. Ainut asia jonka muistan, on keltaiset silmät, katsomassa minuun." hän hiljeni, kadoten ajatuksiinsa. Hmmm... keltaiset silmät...

"Mutta se oli luultavasti vain joku eläin. Sellaiset jutut karmivat minua." hän sanoi, tullen takaisin maanpinnalle.

"Joo, näit luultavasti ketun, tai jotain, ja pyörryit, lyöden pääsi, joten et muista sitä." James sanoi, ja silitti hänen selkäänsä. Jamesin teoriassa oli järkeä.

"Olet varmaan oikeassa." hän sanoi, ja alkoi syödä uudestaan, kuten minäkin.

*Myöhemmin*

"Olemme vihdoinkin valmiita!" Mike hurrasi kun menimme mökillemme. Menin makaamaan sängylleni, huokaisten onnellisena.

"Joo", Tyler sanoi, ja istui omalle sängylleen. "Tuo tyyppi todellakin pitää ihmisten kiduttamisesta." Mike naurahti, ollen samaa mieltä.

Suljin silmäni, ja kuulin miten pojat puhuivat, ja nauroivat keskenään. Tämä on mukavaa, ajattelin.

*Myöhemmin*

"Bella?" Edwardin ääni kutsui jostakin pimeästä. Älysin äkkiä, että silmäni olivat kiinni, joten avasin ne hitaasti. Edward oli nojaamassa sänkyäni vasten, ja muut pojat olivat ovella. Tajusin että olin nukahtanut, ja nousin äkkiä ylös, mutta hieman liian äkkiä, joten kaaduin takaisin tyynylleni.

"Bella?" Edward kysyi, hämmentyneenä ja huolestuneena.

"Veri meni päähän." vastasin, ja nousin ylös, hieman hitaammin tällä kertaa.

"Bella, meidän pitää mennä kokolle, tai me myöhästymme." Edward selitti kun nousin sängyltäni. Katsoin ikkunaan, ja näin että ulkona oli pimeää. Vau, nukuinko minä niin pitkään? Lähdin kävelemään ovelle päin, haluamatta tuhlata enempää aikaa.

"Ai, tottakai." sanoi, vieläkin unisena, ja kävelin mökistä, seuraten kahta muuta poikaa.

"Oletko kunnossa?" Edward kysyi, kun kävelimme kokolle.

"Joo, olen kunnossa, olen vain hieman väsynyt." sanoin, ja haukottelin vastahakoisesti.

"Voin viedä sinut takaisin jos haluat." Edward ehdotti, vieläkin huolestuneena minusta.

"Ei Edward, olen kunnossa, mennään vain sinne tyhmälle kokolle." sanoin ärsyyntyneenä. Hän nauroi, mutta ei kysynyt uudestaan.

"Tervetuloa!" Mr. Smithin ääni kutsui tuulen läpi. Pari ihmistä huokaisi, muut tervehtivät häntä takaisin. Menime istumaan pölkylle, yhtä kauas Mr. Smithistä, ja kuolettavaista, vaarallisista haikaloista, joilla on pinkit korkokengät. Lämmin nuotio paloi valoisasti pimeässä illassa. Ei kestänyt kauan kun ihmiset rentoutuivat ja alkoivat puhua toisilleen. Katsoin ylös pimeälle taivaalle, jossa miljoonat tähdet loistivat kirkkaasti...

*Myöhemmin*

Tunsin miten joku laittoi minut alas jollekkin pehmeälle. Avasin silmäni, ja näin miten Edward suoristautui pimeässä. Rypistin hänelle hämmentyneenä otsaani. Enkö minä ollutkaan nuotiolla? Miten minä päädyin...? Katsoin ympärilleni pimeässä huoneessä, joka näytti mökiltä.

"Sinä nukahdit." hän sanoi hiljaa samettisella äänellään. Sitten hän nojautui alas, ja suuteli otsaani.

"Hyvää yötä Bellie." hän sanoi hiljaa. Suljin silmäni, liian väsyneenä pitääkseni niitä auki.

"Hyvää yötä... Eddie..." sanoin ennen kuin ajauduin uneen.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2010 21:38:06 kirjoittanut Rebel angel »

Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Vs: Käännös: Mr. Smith (K-13)
« Vastaus #43 : 11.12.2010 22:23:35 »
IHANA! Toi loppu oli niin sulonen!
Lainaus
Tunsin miten joku laittoi minut alas jollekkin pehmeälle. Avasin silmäni, ja näin miten Edward suoristautui pimeässä. Rypistin hänelle hämmentyneenä otsaani. Enkö minä ollutkaan nuotiolla? Miten minä päädyin...? Katsoin ympärilleni pimeässä huoneessä, joka näytti mökiltä.

"Sinä nukahdit." hän sanoi hiljaa samettisella äänellään. Sitten hän nojautui alas, ja suuteli otsaani.

"Hyvää yötä Bellie." hän sanoi hiljaa. Suljin silmäni, liian väsyneenä pitääkseni niitä auki.

"Hyvää yötä... Eddie..." sanoin ennen kuin ajauduin uneen.

Tää oli taas tälläin luku mist ei oikee pysty sanoo mitää muutaku et se oli hyvä. Tosin parempi etten kirjota joka kerta jotaa romaanin mittasta kommenttii :P
 Jatkoa!

Aimtist
PS. Jep oon aivan ilmiselvästi myös vailla elämää kun lauantai-iltana kyylään vaa et onks johonki hyvään ficciin tullu jatkoa. Mut minkäs sille mahtaa? :P
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.

Catwoman

  • ***
  • Viestejä: 36
Vs: Käännös: Mr. Smith (K-13)
« Vastaus #44 : 11.12.2010 22:44:41 »
Jjes jatkoa ! Tää on kyl superhyvä ficci :D
Ja toi Mr. Smith on kyl tosi karmiva. Selkeesti tän ficin pahis, jos multa kysytään :D
Joskin myös Mike on varsin oksettava!

~Catwoman
I love Jesus ♥

Rebel angel

  • ***
  • Viestejä: 24
Vs: Käännös: Mr. Smith (K-13)
« Vastaus #45 : 25.12.2010 16:10:56 »
Kiitos kommenteista! Tämän luvun kääntämisessä on kestänyt melko kauan, sori!! :-[
Hyvää joulua!!! ;D

Luku 13. Perheongelmia

BPOV

Seuraavana aamuna, olin ensimmäinen joka heräsi. Toiset nukkuivat äänekkäästi, kun nousin sängyltäni, ja kävelin hiljaa repulleni hakemaan pesupussini, ja puhtaita vaatteita.

Kävelin ulos mökistä, kylmään aamuilmaan. Pilvet olivat harmaita, ja peittivät rakkaan aurinkoni minulta. Se oli pieni ilonpilaaja, mutta muuten ihan kiva. Kun astuin kylpyhuoneeseen, se oli tyhjä. Ei sillä että olisin odottanut jotakin muuta, muut tytöt luultavasti nukkuivat rauhallisesti sängyissään juuri nyt. Minäkin olisin nukkumassa, mutta nukuin eilen niin paljon, että en ollut väsynyt kun heräsin, enkä voinut mennä takaisin nukkumaan.

Otin pitkän, kuuman suihkun, ja pesin hiukseni lempishampoollani, mansikan hajuisella. Sitten pukeudun, ja kävelin takaisin mökille. Kun saavuin mökille, muut olivat jo heränneet.

"Ai, siinähän sinä olet", Tyler sanoi kun menin mökkiin ja kävelin repulleni laittaakseni tavarani sinne.

"Joo, olin suihkussa", sanoin, ja katsoin kelloon. Se oli kahdeksan, mikä tarkoitti että aamupala oli valmis puolessa tunnissa. Huokaisin, otin kirjani repustani, ja aloin lukemaan. Yhtäkkiä, puhelin soi.

EPOV

Bella istui alas sängylleen, ja alkoi lukemaan kirjaansa, Romeota ja Juliaa. Sitten puhelimeni alkoi soida. Otin sen taskustani, ja katsoin näyttöön. Se oli Alice, miksi hän soittaisin minulle nyt, tähän aikaan?

"Hei Alice", sanoi kun vastasin puhelimeen.

"Hei Edward! No?" hän kysyi minulta, ja vaikka tiesinkin mitä hän kysyi, minun oli pakko kysyä.

"Mitä?"

"Äh, älä viitsi! Mitä Bellan kanssa tapahtuu!" hän kysyi uudestaan, ja kiljahti. Huokaisin.

"Ei mitään kovin hyvää", sanoin, ja katsoin Bellaan. Siellä hän istui, viisain ja kirkkain tyttö jonka olen koskaan tavannut elämässäni, eikä hän edes tunnistanut kasvojani enää.

"Eikö hän muista sinua vieläkään?" hän kysyi, kuulostaen hieman pettyneeltä ja surulliselta. Huokaisin uudestaan.

"Ei Alice."

BPOV

"Ei Alice", Edward sanoi, ärsyyntyneenä tyypille jolle puhui. Hmmm... missä olen kuullut tuon aiemmin?

Takauma *swoosh*

"Ei Alice", poika sanoi tytölle, joka seisoi hänen vieressään. Tytöllä oli lyhyet, mustat hiukset, jotka sojottivat joka suuntaan. Ja hän oli lyhyt, paljon lyhyempi kuin poika. Hänen piirteensä muistuttivat minua keijusta...

"Et sinä sitä tiedä, hän saattaa ajattella että se on hauskaa!" lyhyt tyttö, jonka nimi ilmeisesti oli Alice, sanoi, ja risti kätensä eteensä, nyrpistäen.

"Todellako?" poika sanoi, ja siirsi silmänsä tytöstä minuun.

"Bellie, haluatko olla vanhemman siskoni kidutettavana koko päivän, sovitellen vaatteita hänen huoneessaan?" hän kysyi, ja hymyili nähdessään reaktioni.

"Enpä usko", hän sanoi, ja hymyili leveämmin. "Tule Bellie, näytän sinulle huoneeni, tätä tietä!" poika sanoi, ja raahasi minua rappusille päin...


Takauman loppu *swoosh*

Taas tuo elokuva... se alkaa todellakin ärsyttämään minua. Mikä on vialla? Miksi en voi muistaa koko elokuvaa? Huokaisin, ja jatkoin kirjani lukemista.

EPOV

"Todella surullista; te olitte niin hyviä ystäviä!" Alice valitti puhelimen toisessa päässä. "Etkö voi laittaa häntä muistamaan?" hän kysyi. Katsoin ympärilleni. Mike ja Tyler katsoivat minua, yrittäen ymmärtää kenelle puhuin. Käännyin katsomaan Bellaa. Hän luki vieläkin kirjaansa ja, niin pitkälle kuin muistin, kun hän lukee kirjaa, hän on kuin vangittu siihen, kunnes hän päättää haluavansa lopettaa, mikään muu ei saa häntä lopettamaan. Mutta silti, hän saattaa kuulla jotakin. Käännyin Tyleriin, ja muodostin äänettömästi 'anteeksi' hänelle, kun kävelin ulos mökistä.

"No?" Alice kysyi.

"En usko Alice. Jotain on tapahtunut hänelle, en tiedä mitä, mutta selvitän sen", sanoin, ja tiesin sanojeni olevan totta.

"No kiirehdi! Olette olleet siellä kolme päivää, tämä on neljäs!" hän sanoi, raivostuneena. Jos tiesin Alicen, hän ei ollut minua iloisempi siitä ettei Bella muistanut.

"Olkoon. Miten kotona sujuu?" kysyin, yrittäen vaihtaa aihetta, mutta Alice ei hyväksynyt sitä.

"Sinä välttelet aihetta Edward. Kerro minulla mitä sinun ja Bellan välillä on tapahtunut; tiedän että salailet minulta jotain", hän sanoi, ja huokaisin. Alice oli oikeassa.

"Hyvä on, me suudeltiin", sanoin, ja heti kun olin sanonut sen, hän alkoi kirkua hysteerisesti.

"OMG, OMG, OMG, OMG!" hän huusi puhelimeen, ja kuulin miten hän alkoi hyppimään ylös alas. Luoja, tämä oli jopa pahempi kuin karkkien antaminen hänelle keskiyön jälkeen.

"Miksi sinä olet niin iloinen?" Emmettin ääni kysyi taustalta.

"Bella ja Edward suutelivat!" hän sanoi iloisesti, ja kikatti.

"Mitä? Anna minun puhua hänelle!" Emmett sanoi, ja naurahti. Voi hitto...

"Mitä kuuluu Eddie-poika? Kuulin että sinä ja Bella suutelitte", hän sanoi ilkkuen.

"Niin me teimme."

"No... millaista oli?" hän kysyi, ja kuulin miten hän hymyili.

"En kerro sinulle", sanoi.

"Äh, älä viitsi jätkä! Olen isoveljesi, sinun on tarkoitus puhua minulle sellaisista asioista", hän sanoi anellen.

"Niinkö? No, enpä aio", sanoin itsepäisesti. En aikonut kertoa hänelle, nyt, enkä koskaan.

"Hyvä on, ole tuollainen", Emmett sanoi pettyneenä.

"Joten, miten kotona menee?" kysyin, ja se sai Emmettin unohtamaan kokonaan aikaisemman keskustelun.

"Ei älä-" Alice sanoi taustalla, mutta Emmett oli jo puhumassa.

"Esme ja Carlisle suunnittelevat toisenkin vauvan adoptoimista! He sanovat ehkä", hän sanoi iloisena. Rypistin otsaani hämmentyneenä.

"Mitä tarkoitat 'toisella' vauvalla?" kysyin puhelimeen.

"Hups", oli kaikki mitä hän sanoi. Sitten kuulin miten ovi aukeni, ja Esme kutsui jostakin.

"Alice, Emmett, missä te olette?" hän huusi jostakin.

"Emmett, sinä et vastannut kysymykseeni: mitä tarkoitat 'toisella' vauvalla?" kysyin uudestaan, ärsyyntyneenä, ja raivostuneena. He salailivat minulta jotakin, tiesin sen.

"Öh...no..." hän aloitti, kuulostaen epävarmalta. Sitten kuulin Esmen uudestaan.

"Siinähän te olette. Kenelle te puhutte?" hän kysyi, kuulostaen olevan lähempänä tällä kertaa.

"Öh, no Edwadin. Ja tiedät mistä puhuimme aikaisemmin tänään... no..." Alice hiljeni.

"Anna puhelin minulle", Esme sanoi, ja kuulin miten Emmett antoi sen hänelle.

"Hei kullannuppu, mitä kuuluu?" hän kysyi suloisimalla äänellään, mutta tiesin että hän salaili minulta jotain. Kuulin miten Alice huusi Emmettille, kutsuen häntä nimillä kuten 'idiootti!' ja 'tyhmä, ajattelematon veli!' taustalla, ja toinen ääni, minkä ajattelin kuuluvan siitä, kun Alicen pienet nyrkit takoivat Emmettin lihaksikasta rintaa.

"Mitä on meneillään?" kysyin, tietäen että hän tietää mitä tarkoitan.

"Öh, kulta, nyt ei ole oikea aika-" hän aloitti.

"Kyllä on äiti; kerro minulle mitä on meneillään!" minä tivasin. Kuulin kuinka hän huokaisi, ja hengitti syvään.

"No... Edward... sinut on adoptoitu."

BPOV

Yhtäkkiä, lukemiseni keskeytti Edwardin huuto mökin ulkopuolelta.

"MITÄ?"

EPOV

"Ja sinä kerrot tämän minulle nyt?" kysyin, loukkaantuneena ja vihaisena.

"No suunnittelimme että kerromme sinulle kun tulet kotiin, mutta-" hän sanoi, mutta minä keskeytin hänet.

"Seitsemäntoista vuotta, olette salanneet tämän; miksi?" kysyin, ja tunsin miten kyyneleet täyttivät silmäni.

"Voi kulta, olen pahoillani", hän sanoi, ja päätellen hänen äänestään, hän itki myös.

"Ovatko Emmett ja Alicekin adoptoitu?" kysyin.

"Kyllä." oli kaikki mitä hän sanoi vastaukseksi.

"Onko se totta että te aiotte adoptoida toisenkin vauvan?" kysyin, tuntien miten kyyneleeni karkasivat, ja valuivat poskilleni.

"Oikeastaan, emme", hän sanoi, ja kuulin miten Emmett kysyi hämmentyneenä 'mitä?' taustalla.

"Selvä", sanoin, otin syvään henkeä, ja pyyhin kyyneleeni.

TylerPOV

Käskin Miken ja Bellan pysyä sisällä kun kävelin ulos Edwardin luo katsomaan miten hänellä menee.

"Selvä, hei", hän sanoi surullisesti ja sammutti puhelimensa. Sitten hän kääntyi katsomaan minua.

"Mitä tapahtui?" kysyin, huomaten että hänen silmänsä olivat punaiset, ja turvonneet; hän oli itkenyt.

"Ei mitään", hän sanoi, mutta hänen äänensä murtui viimeisen sanan kohdalla.

"Sinä valehtelet, kerro minulle totuus," sanoin. "Olen ystäväsi, voit luottaa minuun." lisäsin äkkiä, haluamatta kuulostaa vaativalta. Edward huokaisi, katsoen alas jalkoihinsa. Kun hän katsoi uudestaan ylös, hänen silmänsä olivat täyttyneet kyynelistä.

"Olen adoptoitu", hän sanoi, ja kyyneleet alkoivat valua yli, valuen alas hänen poskiaan. Kävelin hänen luoksensa, ja taputin hänen selkäänsä, veljellisellä tavalla.

"Se on okei jätkä, anna tulla", sanoin, yrittäen lohduttaa häntä. Hän kääntyi katsomaan minua.

"Ei, se on okei, olen kunnossa, se oli vain suuri järkytys, siinä kaikki", hän sanoi, ja pyyhki kyyneleensä. Annoin hänelle pienen halin, vieläkin todella veljellisellä tavalla, ja päästin hänet vapaaksi.

"Oletko varma?" kysyin, viimeistä kertaa.

"Kyllä. Voit mennä takaisin sisään, tulen heti perässä, haluan olla hetken yksin", hän sanoi, ja minä nyökkäsin, ja kävelin uudestaan sisään.

BPOV

Pari minuuttia myöhemmin, kun Tyler meni ulos, hän palasi.

"Mitä on meneillään?" Mike kysyi.

"Jokin perheongelma", Tyler vastasi yksinkertaisesti, ja meni istumaan takaisin sängyllensä. Kohautin olkapäitäni, ja jatkoin lukemista. Luultavasti hänen veljensä vain rikkoi 'vahingossa' hänen ABBA kokoelmansa, tai jotain...

Pari minuuttia myöhemmin, Edward palasi takaisin mökkiin.

"Meidän pitää mennä nyt, emmehän me halua myöhästyä aamupalalta?" hän kysyi, ja oli ulkona yhtä nopeasti kuin oli tuli sisään.

Kävelimme hiljaisina ruokalaan. Kun saavuimme sisään, kävelin Jamesin ja Victorian luo, jotka hymyilivät ystävällisesti ja vilkuttivat minulle. Edwardin faniklubi pysäytti hänet, ja Mike ja Tyler karkasivat pöytäänsä.

"Hyvää huomenta", sanoin ystävällisesti kun istuuduin.

"Huomenta", James sanoi, ja haukotteli. Victoria mumisi jotakin, mutta hänen silmänsä katsoivat toiseen suuntaan. Seurasin hänen katsettaan, ja näin mitä hän katsoi.

"Mikä hänellä on tänään?" Victoria kysyi, ja James seurasi myös hänen katsettaan.

"En tiedä, Tyler sanoi että hänellä on perheongelmia", vastasin yksinkertaisesti. Victoria katsoi minua, ja sitten hän kohautti olkapäitään, unohtaen aiheen.

"Joten, eräs henkilö nukahti eilen kokolla", hän sanoi, kikatellen. James katsoi minua myös, kiinnostuneena.

"Kyllä, minä nukahdin. Miten tarkoitat?" kysyin, ja haukottelin vastahakoisesti.

"No, kun kokkoilta loppui, Edward kantoi sinut takaisin mökille!" hän sanoi, innostuneena. Kun hän sanoi sen, sydämmeni läpätti hieman. Joten se ei ollutkaan unta...

"Oikeasti?" kysyin, ja tunsin miten punastuin. Vau, en ollut punastunut aikoihin; se tuntui niin uudelta, ja oudolta kun veri tulvahti kasvoihini.

"Kyllä", hän sanoi, ja kikatti uudestaan. Katsoi pöydälle, ja huomasin jotain.

"Missä teidän ruokanne ovat?" kysyin.

"Emme ole hakeneet vielä mitään", James vastasi. "Menisimmekö hakemaan ruokaa?" hän kysyi täydellisellä englantilaisella aksentilla. Victoria ja minä kikatimme hänelle ja nyökkäsimme.

Kun kävelimme ruokapöydän luo, kävelimme Miken ohi. James mulkoili häntä jäisesti, ja hän kiljahti pelosta, ja käveli nopeammin pöytänsä luo.

"Hän sai mitä ansaitsi", James mutisi kun otimme ruokaa.

*Aamupalan jälkeen*

"Joten, tietääkö joku mitä me teemme tänään?" Tyler kysyi kun kävelimme taas järvelle päin.

"Ei aavistustakaan", sanoin kun kävelimme toisten oppilaiden luo.

Mr. Smith tuli kävellen luoksemme, paperi kädessään, ja hymyili ystävällisesti.

"No niin, kuunnelkaa! Menemme tänään melomaan 2 & 2", hän sanoi, ja tunsin jonkun ottavan kiinni kädestäni. Katsoin vasemmalle, ja näin miten Mike virnisti minulle. Voi paska...

"Onko kaikilla joku? Mahtavaa. Tulkaa tänne, niin aloitamme", Kala sanoi, ja viittosi kaikki seuraamaan häntä. Teimme mitä käskettiin, ja seurasimme.

*Melonnan jälkeen*

"Mahtavaa työtä kaikki. Menkää nyt syömään, loppupäivä on vapaata", Kala sanoi, ja jotkut hurrasivat. Lähdin kävelemään nopeasti ruokalaan päin. En välittänyt että olin märkä päästä varpaisiin, tarvitsin ruokaa. Mike sai minut kiinni. Mulkoilin häntä.

"Mitä? Mitä minä tein?" hän kysyi.

"Kaadoit kanoottimme", sihisin hänelle, ja kävelin nopeammin, vaikki minusta tuntui kuin voisin kaatua lattialle väsymyksestä.

"Ei, se olit sinä!" hän vastasi, yrittäen syyttää minua hänen tyhmyydestään.

"Enkä ollut", sanoin, ja astuin ruokalaan. Paistettujen munien ja pekonin haju saivat minut kirjaimellisesti kuolaamaan, kun juoksin ruokapöydän luo hakemaan syötävää, välittämättä oliko se ruokaa vai pöytä.

*Lounaan jälkeen*

"Joten, mitä te aiotte tehdä nyt?" Victoria kysyi kun lähdimme ruokalasta.

"Menen luultavasti vain sisälle, ja lyyhistyn sänkyyni", sanoi, tietäen että se oli totta. Hän katsoi minua anelevasti.

"Mitä?" kysyin. Hän katsoi Jamesia, ja James katsoi häntä. Heillä näytti olevan jokin äänetön keskustelu, ja sitten hän kääntyi taas minuun päin.

"James ja minä mietimme, jos te haluaisitte pitää pokeriturnajaiset", hän huudahti iloisena. Katsoin häneen, odottaen hänen sanovan 'vitsi!' tai jotain, mutta hän vain tuijotti minua, odottaen vastausta. Rypistin otsaani.

"En tiedä..." mutta sitten hän katsoi minua koiranpentu-silmillään, joten huokaisin. "Pitää kysyä toisilta", sanoin, hävinneenä. Victoria hurrasi iloisena, ja James hymyili kirkkaasti. Huokaisin uudestaan, ja aloin kävelemään mökkiä päin James ja Victoria takanani. Avasin oven, löytäen pojat mökistä, käytännössä tekemättä mitään. He kaikki katsoivat ylös kun me tulimme sisään.

"Hei, miten menee?" Tyler tervehti meitä, ja hymyili ystävällisesti.

"No... James ja Victoria miettivät jos te haluaisitte pitää pokeriturnajaiset heidän kansaan", sanoin, ja katsoin heihin, tutkien heidän ilmeitään. Mike näytti innostuneelta, ja hänen silmänsä melkein loistivat onnellisuudesta. Tyler näytti tyytyväiseltä ideasta, mutta ei niin hullulta kuin Mike. Ja Edward... hän katsoi minua.

"Totta helvetissä!" Mike sanoi paikaltaan lattialta, ja virnisti, mutta joutui odottamattoman tyynyhyökkäyksen kohteeksi, joita heitteli Victoria.

"Älä käytä tuollaista kieltä, eikö äitisi opettanut sitä sinulle?" hän sihisi, ja mulkoili Mikeä. Mike katsoi häneen, silmät suurina, ja yllättyneinä, sitten, näkyi kuinka pelko mönki hänen kasvoilleen. Victoria kääntyi pois päin hänestä, ja katsoi sen sijaan Tyleriin, joka virnisti korvasta korvaan.

"Oletko mukana?" hän kysyi, ja Tyler nyökkäsi, katsoen koko ajan Miken kauhistuneisiin kasvoihin. Victoria hymyili iloisesti, näyttäen täydelliset hampaansa, ja kääntyi katsomaan Edwardia.

"Entä sinä?" Hän kysyi Edwardilta. Edward katsoi häneen, sitten minuun. Hän tuijotti hetken, rypistäen otsaansa, näyttäen siltä kuin yrittäisi mietti jotain. Sitten hän kääntyi katsomaan Victoriaa.

"Tottakai", hän sanoi, ja Victoria nauroi iloisena.

"Mahtavaa!" hän sanoi, ja James hymyili hänen vieressään.

"Tulemme takaisin tunnin päästä, jotta te voitte levätä hieman", hän sanoi, ja kääntyi minuun päin. Sitten he olivat ulkona ovesta. Huokaisin, ja kävelin sängylleni, ja kuten ennustin, lyyhistyin siihen.

*Myöhemmin*

"KUNINKAALLINEN VÄRISUORA?" Mike huusi, ja herätti minut ihanasta unestani. Voihkaisin, ja käännyin ympäri, ärsyyntyneenä siitä että hän herätti minut.

"Kyllä, se on kuninkaallinen värisuora, katso kortteja idiootti!" Victoria sihisi hänelle takaisin, ja nauroi häijysti. Toiset ihmiset voihkaisivat, ja muut huokaisivat.

"No niin, ota paitasi pois", hän sanoi. Ota pois... mitä? Avasin silmäni, ja katsoi unisena äänten suuntaan. Lattialla istuivat Mike, Tyler, Edward, James ja Victoria ja näytti siltä kuin he olisivat jo aloittaneet pokeriturnajaiset ilman minua (onneksi). Mutta näytti siltä että tavallinen pokeri ei ollut tarpeeksi. He pelasivat räsypokkaa.

Edward, Tyler, James ja Mike istuivat paidattomina lattialla, vaatteet makaamassa ympärillä. Jotkut heistä olivat vain alusvaatteisillaan, joillakin onnekkailla oli vielä housut jalassa, ja Victoria oli täysissä pukeissa, hymyillen voitonriemuisesti. Nousin istumaan sängylläni, katsoen heitä ihmeissäni. Olinko unessa?

"Hei, mitä te teette?" kysyin heiltä, ja he kaikki kääntyivät katsomaan minua. Punastuin syvästi kun älysin tuijottaneeni paidatonta Edwardia.

"Hei, unikeko, olet vihdoinkin hereillä", Victoria sanoi, ja hänen voitonriemuinen hymynsä vaihtui ystävälliseen. "Nukuit niin rauhallisesti, että emme halunneet herättää sinua, joten aloitimme ilman sinua."

"Ai, se on okei", sanoin, iloisena siitä että he eivät herättäneet minua.

"Liitytkö peliin?" hän kysyi, viitoten heidän pieneen rinkiinsä. Miken pää lennähti ylös kun hän mainitsi minut, liittymään heihin, ja katsoi minua anelevilla silmillä.

Ei helkkarissa, olen surkea pokerissa; olen pelannut sitä vain kerran. Ja lisäksi, luulen että ei ole kovin hyvä idea pelata räsypokkaa minun kokemuksillani.

"Nääh, enpä taida", sanoin, ja nousin sängystä. Parempi paeta nyt, ennen kuin olen todella peloissani, "Öh, tulen heti takaisin; tarvitsen vain raitista ilmaa", sanoin, ja kävelin ulos ovesta ennen kuin kukaan kerkesi sanoi mitään. Ulkona oli jo pimeää, kuu oli pilvien takana. Miten kauan minä nukuin? Ajattelin kun kävelin tuntemattomaan suuntaan.

Tiesin ettei ollut viisasta mennä pimeällä ulos tuntemattomaan suuntaan, mutta mökkiin palaaminenkaan ei ollut viisasta. Jatkoin kävelyä, tietämättä minne olin menossa, kunnes tunnistin polun; se johti järvelle. Jatkoin kävelyä, iloisena tietäen minne olin menossa. Kun pääsin järvelle, pilvet liikkuivat vihdoinkin, ja kuu loisti kirkkaasti järvelle.

Seisoin siinä, katsoen isoa, kaunista kuuta niin kauan kuin pystyi, ennen kuin pilvet peittivät taas kuun. Huokaisin, ja käännyin, lähtien kävelemään mökille, kun näin jotakin, lentämässä ilmassa. Onko se mitä luulen sen olevan? Voi luoja- se oli lepakko! Seurasin sitä katseellani, hämmästyneenä, mutta yhtäkkiä, se vaihtoi suuntaa, ja lensi oikealle puolelleni. Pökertyneenä, seurasin sitä. Se lensi siihen suuntaan jonkin aikaa, Sitten, yhtäkkiä, se katosi. Katsoin ympärilleni, yrittäen löytää sen uudestaan, mutta se oli kadonnut.

Huokaisin ja olin juuri kävelemäisilläni takaisin, kun älysin melko ison asian; en tiennyt reittiä takaisin. Katsoin ympärilleni pimeässä, yrittäen löytää polun tai reitin, jota pitkin olisin kävellyt aikaisemmin, mutta en löytänyt mitään. Olin puiden ympäröimänä, pimeässä, tietämättä miten pääsen takaisin. Huokaisin, ja istuin maahan.

Miksi tämä tapahtui aina minulle? Eikö minä ja Mike voitaisi vaihtaa onnea? Tarkoitan, en saa tyhmiä ideoita, kuten totuuden vai tehtävän pelaaminen, tai aloittaa räsypokka turnajaisia, joten luulen että voisin olla hieman onnekkaanmpi. Ja jos hän saisi minun onneni, ja tietysti, hänen ÄO:nsä, hän olisi sairaalassa todella nopeasti. Mutta, hänellä ei ole minun onneani, vaan se on minulla (vau, tuo tuli järkytyksenä, eikö?)

Kun istuin alas, yrittäen keksiä ratkaisin, kuulin jotain. Se oli äänekäs ja syvä; murina. Jäykistyin pelosta, ja katsoin ymparilleni, yrittäen ymmärtää mistä se tuli, mutta oli taas hiljaista, no melkein, ellei sydäntäni lasketa. Tuntui kuin se olisi hypännyt kylkiluideni välistä järkyttyneenä ja peloissaan, ja minulla oli ongelmia saada se takaisin sisälleni. Hengitin syvään, yrittäen rauhoittaa itseäni, mutta se oli ilman tuhlaamista. Parissa sekuntissa, olin taas hyperventiloimassa.

Sitten, murina ilmestyi taas, kuulosten olevan lähempänä tällä kertaa, mutta se ei pysähtynyt, niin kuin ensimmäisellä kerralla. Hyppäsin paikaltani maasta, ja katsoin ympärilleni uudestaan, yrittäen nähdä mistä se tuli. En kuullut paljon, paitsi murinan ja pulssini, hakaten korvissani kuin hullu. Silmäni tutkivat pimeyttä, etsiien äänen aiheuttajaa, mutta en nähnyt muuta kuin puita. Äkkiä, murina katosi uudelleen. Pysähdyin, yrittäen kuunnella. Sitten käännyin katsomaan taakseni. Silloin näin ne, nuo keltaiset silmät, katsomassa minuun pimeydestä...
« Viimeksi muokattu: 17.01.2011 21:32:52 kirjoittanut Rebel angel »

Catwoman

  • ***
  • Viestejä: 36
Vs: Käännös: Mr. Smith (K-13)
« Vastaus #46 : 25.12.2010 16:48:11 »
Jjjes jatkoa ! Oot ihan super kun suomennat tätä :D En jaksais millään lukee tätä englanniks. Toivottavasti jatkoa pian!
I love Jesus ♥

Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Vs: Käännös: Mr. Smith (K-13)
« Vastaus #47 : 25.12.2010 18:00:51 »
Lainaus
"OMG, OMG, OMG, OMG!"
Parhaiten tätä lukuu pystyy kommentoimaan just sanalla OMG.

Okei toi et Bella eksyy metsää ja se et se näkee lepakon on vissii tän ficin tavaramerkki :P Ja nyt se sit näkee sen saman elukan ku Victoraki. Uu!

Victoria ja James on just hyvii tyyppei täs ficis.
Lainaus
Edward, Tyler, James ja Mike istuivat paidattomina lattialla, vaatteet makaamassa ympärillä. Jotkut heistä olivat vain alusvaatteisillaan, joillakin onnekkailla oli vielä housut jalassa, ja Victoria oli täysissä pukeissa, hymyillen voitonriemuisesti.
Nauroin kyl kunnol tolle mielikuvalle :D :D

Lainaus
"No... Edward... sinut on adoptoitu."
Toi oli jotenki niin surullinen kohta ja sitku Edward alko viel itkee sen takii :'( vaikka se oliki oikeestaa aika odotettavissa, et se on adoptoitu.

Lainaus
Oot ihan super kun suomennat tätä
Olen niin samaa mieltä! Ja sitku suomennat tätä (edelleen) todella virheettömästi. Itse en (edelleen ;D) löydä virheit ainakaan.


Jatkoa!
Aimtist
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.

Ashmett

  • ***
  • Viestejä: 10
  • When a picture is worth a thousand words!
Vs: Käännös: Mr. Smith (K-13)
« Vastaus #48 : 25.12.2010 18:23:29 »
Nyt on sitten pakko kommata, kun piilolukijana olen pysynyt :D tarina on kiva - hitusen omalla tavallaan outo .. :D ja, ja ... etenee kivasti. Suomennos on hyvää ;)
Mutta se asia, mikä minua koko tarinan aikana häirinnyt, on pieni virhe, joka toistuu joka luvussa :D
"Ei Alice." poika sanoi tytölle, joka seisoi hänen vieressään.
Esimerkiksi tuossa, kun vuoropuhe loppuu siinä on piste ja poika sanoi... pisteen tilalla oikea oppisesti pitäisi olla pilkku, jos sitä jatketaan, esimerkiksi hän sanoi.
Eli oikeaoppisesti tuo virke olisi näin:
"Ei Alice", poika sanoi tytölle, joka seisoi hänen vieressään.
Mutta jos sitä ei jatketa esimerkiksi sillä poika sanoi, niin sitten tulee piste ;)
Odotan innolla jatkoa  :-*

Ashmett
Marketing is not everything but everything is marketing!

Rebel angel

  • ***
  • Viestejä: 24
Vs: Käännös: Mr. Smith (K-13)
« Vastaus #49 : 27.12.2010 09:05:44 »
Kiitos kommenteista! Sain tän luvun tänne aika nopeasti :D
Voisiko joku ihana ihminen kertoa minulle onko nuo pilkut noissa puhelauseissa edes melkein oikein? :)

Luku 14. Jake

BPOV

En voinut liikkua, olin jähmettynyt kauhusta. Keltaiset silmät tuijottivat minua, katsoen minua pimeydestä. Sitten, kuulin murinan uudestaan, se oli suoraan takanani. Pyörähdin ympäri, unohtaen silmät, mutta kun käännyin, murina lakkasi, ja takanani ei ollut mitään.

Käännyin äkkiä takaisin silmiin päin, katuen että olin kääntynyt, mutta silmät olivat myös kadonneet. Katsoin ympärilleni pimeydessä, yrittäen nähdä jotakin epätavallista, mutta kaikki mitä näin, oli hämäryys ja puut. Pulssini hakkasi korvieni takana ja hengitin raskaasti, vieläkin shokissa ja kauhuissani. Olinko kuvitellut sen kaiken? Mitä juuri tapahtui?

Suljin silmäni ja hengitin syvään, yrittäen rauhoittua. Avasin silmäni uudestaan kun lopetin hyperventiloimisen, ja katsoin uudestaan ympärilleni. Siellä ei ollut merkkiäkään kenestäkään toisesta henkilöstä metsässä, ei edes lepakosta. Huokaisin, ja olin juuri kävelemäisilläni takaisin, kun muistin; en tiennyt reittiä takaisin.

Oli turhaa yrittää löytää tietä mitä pitkin olin tullut, kaikki näytti minusta samalta. Joten tein jotain mikä ei vältämättä ollut viisasta siinä tilanteessa; lähdin kävelemään satunnaiseen suuntaan, joka näytti hyvältä. Taivas oli pimeä, ja tähdet loistivat. Mietin miten kauan olin ollut täällä...

*Tuntemattoman pituinen aikajakso myöhemmin*

Lopetin kävelemisen, ja katsoin ympärilleni. Tämä ei selvästikkään ollut oikea suunta; olin keskellä ei mitään... huokaisin, ja istuin alas, tunsien itseni ärsyyntyneeksi ja väsyneeksi. Miksi tämä tapahtuu aina minulle? Päästin ärsyyntyneen voihkaisun, ja laskin pääni käsiini. Täydellistä, aivan täydellistä...

Ääni keskeytti ajatukseni, ja sai minut hyppäämään pelosta, ja järkytyksestä; murina oli palannut. Aloitin taas hyperventiloimisen, mutta tällä kertaa, en pystynyt rauhoittumaan. Käännyin ympäri, yrittäen ymmärtää mistä ääni tuli, mutta en voinut kuulla sitä kovin hyvin, pulssini jymisi korvieni takana kuin hullu.

Kieppuminen alkoi huimaamaan minua, eikä hyperventiloiminen parantanut asiaa, joten tein jotakin mitä en todellakaan halunnut tehdä siinä tilanteessa; minä pyörryin. Kaaduin maahan, ja aloin hukkumaan pimeyteen. Murina hiljeni vain muminaksi kaukaisuudessa. Ja juuri ennen kuin menin kokonaan tajuttomaksi, tunsin jotakin. Jotain kylmää, ja kovaa, mikä kosketti kasvojani...

*Tuntemattoman pituinen aikajakso myöhemmin*

"...ella? Bella!" etäinen ääni kutsui. En tunnistanut sitä ensin, se oli liian kaukana, mutta parissa sekuntissa, se tuli selvemmäksi ja lähemmäksi, ja tunnistin vihdoinkin käheän, syvän äänen.

"Bella? Vastaa minulle! Vannon, että jos tuo perhanan ver-" Jake sanoi, mutta lopetti puhumisen kun avasin silmäni. Hän katsoi minua huolestunein silmin, mutta näytti helpottuneelta.

"Bella!" hän huudahti iloisena, ja antoi minulle karhumaisen halauksen, ennen kuin pystyin sanomaan mitään. Silloin huomasin että hänen rintansa oli paljas.

"Jake. En voi hengittää!" kähisin, ja hän päästi minusta irti. Nousin istumaan, ja katsoin ympärilleni. Olin vieläkin metsässä, ja oli vieläkin yö. Sitten käännyin takaisin Jakeen, ja rypistin otsaani.

"Jake, onko se kovin vaikeaa pukea joitain vaatteita? Täällä on kylmä! Ja mitä sinä täällä teet?" kysyin häneltä, ja hänen iloinen hymynsä haihtui, hymy jota 'vanha' Jake aina hymyili, katosi.

"Hei, ei täällä ole niin kylmä! Lisäksi voisin kysyä sinulta saman kysymyksen?" hän vastasi, ja naurahti hieman. Olin yllättynyt siitä että hän käyttäytyi näin; luulin että vanha Jake oli kaukana poissa, mutta siinä hän oli.

"No... en tiedä tarkalleen", vastasin kun olin miettinyt hieman. "Eksyin, kuten aina, ja päädyin tänne... sitten... kuulin äänen, ei odota, se oli murina. Kauhistuin, ja yritin ymmärtää mistä se tuli, mutta en saanut selvää. Sitten käännyin ympäri, ja näin parin keltaisia silmiä", sanoin ja pysähdyin hengittämään hetkeksi. Jake näytti... no hieman vittuuntuneelta oikeastaan. Miksiköhän?

"En pystynyt liikkumaan, olin liian peloissani. Sitten murina ilmestyi taakseni, joten käännyin ympäri, mutta se katosi heti kun käännyin eikä takanani ollut mitään, joten käännyin takaisin, mutta silmätkin olivat kadonneet. Odotin hetken rauhoittuakseni, sitten lähdin kävelemään suuntaan minkä luulin vievän minut takaisin, mutta lähdinkin väärään suuntaan, ja päädyin tänne. Sitten murina ilmestyi uudestaan, ja minä pelästyin, ja pyörryin." lopetin, mainitsematta kylmää, kovaa asiaa mikä kosketti kasvojani, ja katsoin häneen. Hän ei näyttänyt niin vittuuntuneelta kuin aikaisemmin, mutta pystyin sanomaan että jokin häiritsi häntä.

"Selvä, mutta minne sinä olit ajatellut mennä takaisin?" hän kysyi, ja älysin että Jake ei tiennyt meidän retkestämme.

"Meidän luokkamme on retkeilemässä", sanoi, ja hän nauroi.

"Miksi sinä sitten murjotat?" hän kysyi, ja nauroi, ja minä nauroin hänen kanssaan. Se oli niin Jaken tapaista.

"Jake, sinä tiedät että vihaan tälläisia juttuja. Mutta et vieläkään vastannut kysymykseeni; miksi sinä olet täällä?" kysyin häneltä uudestaan.

"Rauhoitu Bella, tulin hölkkäämään", hän sanoi, ja kohautti olkapäitään. Katsoin häntä ja nostin toista kulmakarvaani.

"Oikeasti? Tänne, keskelle ei mitään?" kysyin, uskomatta häntä.

"Jep Bella, tykkään juosta tällaisissa paikoissa", hän sanoi, ja naurahti. "Tässä, anna minun auttaa sinut ylös." hän tarjosi kättään minulle, ja nosti minut maasta. Jestas sentään, hänellä on nykyään paljon muskeleita... hän nosti minut kuin olisin taapero, ja odottamatta, hän nosti minut maasta morsian tyylillä.

"Jake, laske minut alas", sanoi hammasta purren, mutta hän vain nauroi minulle.

"Ei Bella, en laske. Sitä paitsi, löydän tien takaisin paljon nopeammin jos minun ei tarvitse huolehtia siitä että eksyt takaani", hän sanoi, ja nauroi uudestaan. Tunnistin tuon jostakin...

Takauma *swoosh*

"Sinä et ole tulossa", Edward sanoi, ja työnsi minut mökkiin. Katsoin häneen otsaa rypistäen.

"Olenpas", sanoi, ja kävelin taas ovelle, mutta hän oli ovella ennen minua, estäen minua.

"Ei, et ole", hän sanoi, ja minä yritin työntää hänet pois, mutta hän ei liikahtanut tuumaakaan.

"Liiku. Nyt", sanoin hammasta purren, ja katsoin ylös hänen ankariin kasvoihinsa. Miksi hänen piti olla itsepäinen? Henkilö oli kadonnut, herranjestas!

"Ei, en liiku. Nyt VOISITKO pysyä mökissä, en halua olla huolia että eksyt metsään, kun etsin Victoriaa", hän sanoi, ja hänen äänensä oli ankara, ja vaativa, mutta hänen silmänsä olivat anelevat. Katsoin alas lattiaan.

"Hyvä on."

Hyvä on...

Hyvä on...


Takauman loppu *swoosh*

"Oletko kunnossa Bella? Vastaa minulle!" Jake kutsui, ja minä pudistin päätäni, palaten todellisuuteen. Edward. Miten minä unohdin hänet? Olen varma että hän on sairaana huolesta...

Kun ajattelin Edwardia, vatsassani alkoi kihelmöimään, ihan kuin olisin nielaissut tuhat perhosta, ja ne kaikki haluaisivat tulla ulos. Ja aloin tuntea itseni lämpimäksi ja sumeaksi sisältä päin (paitsi vatsastani).

"Bella? Haloo? Maa kutsuu", Jake sanoi ja napsautti sormiaan kasvojeni edessä. Räpyttelin, palaten takaisin maan pinnalle ja punastuin, muistaen että olin vieläkin Jaken sylissä.

"Ai niin, anteeksi, jäin ajatuksiini. Hyvä on, kanna minut sitten, jos se merkitsee sinulle niin paljon..." sanoin, ja huokaisin kun Jake hurrasi, ja lähti juoksemaan.

"Jake, rauhoitu, ei sinun tarvitse juosta", sanoi, takertuen hänen kaulaansa, peläten tippumista. Mutta, kuten aina, hän nauroi, ja jatkoi juoksemista.

*Myöhemmin*

"No niin Bella, olemme perillä!" Jake sanoi ikuisuudelta tuntuneen ajan jälkeen. Katsoin ylös hänen rinnastaan, ja tunnistin heti polun joka oli järven lähellä.

"Kiitos Jake, arvostan tätä", sanoin, ja yritin laskeutua alas, mutta hän ei päästänyt minua.

"Jake, päästä minut", sanoin, ja yritin päästä taas alas, mutta hän piti minusta kiinni. Huokaisin, ja katsoin hänen virnuileviin kasvoihinsa.

"Jake, päästä minut, nyt", sanoin uudestaan.

"Sinä unohdit taikasanan." hän kiusasi, ja minä pyöritin silmiäni hänelle. Unohdin sen; vanha Jake halusi AINA, että sanot voisitko, muuten hän ei tehnyt mitä sanottiin.

"Hyvä on, voisitko päästää minut", sanoin uudestaan, ja tällä kertaa, hän päästi minut. Käännyin häneen päin ja hymyilin hieman.

"Kiitos", sanoin, ja hän virnisti minulle.

"Totta kai, totta kai. Ole hyvä", hän sanoi, ja kohautti olkapäitään.

"No... minun pitäisi varmaan lähteä; muut ovat jo varmasti huolestuneita. Hei sitten", sanoin, ja käännyin lähteäkseni, mutta hän otti kiinni kädestäni, ja veti minut takaisin luokseen, vetäen minut syliinsä.

"Olen pahoillani Bella, kaikesta ja minä todella tarkoitan kaikesta. Ymmärrän miksi erosit minusta, olin ääliö, ja olen pahoillani siitä. Voisitko edes harkita anteeksi antamista? Me voisimme olla taas me, niinkuin meillä oli tapana", hän sanoi, ja halasi minua hieman tiukemmin. Tämä säikäytti minut.

"M-m-m-mitä?" änkytin järkyttyneenä.

"Sinä hupsu, kaunis tyttö, kysyn toista mahdollisuutta kanssasi. Ymmärrän täysin jos sanot ei, mutta voisitko ajatella asiaa?" hän suuteli hiuksiani, ja päästi minut menemään. Käännyin katsomaan hänen kasvojaan, mutta hän oli jo poissa. Katsoin ympärilleni, mutta en nähnyt häntä missään. Okei... outoa...

Huokaisin, ja lähdin kävelemään takaisin mökeille, kun kuulin yhtäkkiä jonkin rasahtavan viereisessä puskassa. Hyppäsin järkyttyneenä, ja käännyin puskaan päin, valmiina kirkumaan, kun Tyler hyppäsi puskasta.

"Jessus! Sinä säikäytit minut!" sanoin, ja hengitin syvään.

"Ai, anteeksi Bella, ei ollut tarkoitus. Mutta vakavasti, missä olet ollut? Kaikki ovat olleet todella huolestuneita sinusta, tiedäthän", hän kysyi, ja katsoi alas maahan, nolostuneena. Mutta minulla ei ollut mahdollisuutta vastata, koska hän jatkoi.

"Mutta se voi odottaa", hän sanoi, mikä yllätti minut.

"Bella", hän sanoi, ja minä katsoin ylös häneen. Hän näytti tavallaan vakavalta ja surulliselta, mutta uteliaalta samaan aikaan. "Kuulin vahingossa keskustelusi sen tyypin kanssa. Oliko se Jake, sinun entinen poikaystäväsi?" hän kysyi, ja tunsin miten omat poskeni lämpenivät, mennen kirkkaan punaisiksi, mutta luulen että hän ei nähnyt sitä pimeässä.

"Öh... joo", sanoin, hetken kuluttua, nolona.

"Ja hän halusi sinut ottavan hänet takaisin, olenko oikeassa?" hän kysyi uudestaan.

"... no, joo... luulen niin", sanoin.

"No? mitä sinä aiot vastata?" hän kysyi, näyttäen huolestuneelta.

"Mitä tekemistä sillä on sinun kanssasi? Miksi sinä välität?" vastasin, hieman ärsyyntyneenä. Tarkoitan, Tylerillä ei ollut mitään tekemistä rakkaus elämäni kanssa, ei yhtään mitään.

"Minäkö? Ei mitään. Mutta tiedän jonkun joka välittää", hän sanoi.

"Mitä? Kuka? Ja pyydän, älä sano, että se on Mike", sanoin, ja voihkaisin henkisesti.

"Mike? Ei tietenkään, puhuin Edwardista", hän sanoi, kuin olisin tyhmä, tai jotain.

"Edward? Miksi hän välittää?" kysyin, täysin hämmentyneenä.

"No... eikö teillä kahdella ole... juttu tai jotain?" hän kysyi.

"Mitä? Ei! Hän on homo, eikö niin?" vastasin, mutta kun hän kysyi, kihelmöivä tunne vatsassani tuli takaisin.

"Homo? Mistä sinä oikein puhut?" Tyler kysyi, ja katsoi minua, näyttäen yhtä hämmentyneeltä kuin minä tunsin olevani.

"Edward on homo, eikö niin?" kysyin, mutta en ollut niin varma vastauksesta kuin olin ennen.

"Ei, ei minusta. Ja eikä varmaan hänestäkään", hän lisäsi. Seisoin siinä huumaantuneena.

"Siis... Edward ei ole homo?" kysyin uudestaan.

"Ei, ei ole", Tyler vastasi kuin olisin kolme-vuotias. Tunsin miten poskiani alkoi polttaa. Voi... hyvä... luoja...

Seisoin siinä huumaantuneena... no en tiedä.

Hän ei ole homo... hän ei ole homo... hän ei ole homo... hän ei ole homo...

"BELLA!" Tylerin huuto toi minut takaisin maanpinnalle.

"Öh, mitä?" sanoin.

"Bella, sinä et vastannut aikaisempaan kysymykseeni; mitä sinä aiot sanoa Jakelle?" hän kysyi minulta uudestaan, mikä sai minut unohtamaan koko 'Edward ei ole homo' tilanteen. Mitä minä aioin sanoa Jakelle?

"No... rehellisesti? En tiedä..." sanoin, ja hiljenin ihmeissäni.

"Meidän pitäisi varmaan mennä takaisin mökille, ja kertoa että sinut on löydetty", Tyler sanoi hetken päästä, ja minä olin samaa mieltä.

*Pari minuuttia myöhemmin*

"Bella! Olin niin huolissani, missä sinä olet ollut?" Edward sanoi, ja otti minut syliinsä, halaten tiukasti. Sillä hetkellä, en halunnut hänen päästävän irti, se tuntui niin turvalliselta. Hengitin, ja hänen tuttu, tavallaan makea tuoksu täytti keuhkoni. Tuntui siltä kuin olisimme ainoat henkilöt universumissa. Hänen kätensä olivat suojelevasti ympärilläni, ja hän halasi minua tiukasti hänen rintaansa. Hetken päästä, hän päästi minut irti, mutta en oikeastaan halunnut sitä. Yhtäkkiä, lause mitä olin ajatellut aikaisemmin päivällä tulvi päähäni.

Hän ei ole homo...

Aloin punastua välittömästi. Hän ei ole homo. Yhtäkkiä, Edward alkoi taas puhumaan.

"Bella, tule mökkiin", hän sanoi, tai oikeastaan vaati, ja tarjosi kättään. Otin siitä kiinni, ja hän johdatti minut mökkiin, aivan kuin oikea herrasmies. Sitten hän laittoi minut istumaan sängylleni, ja laittoi peiton täysissä pukeissa olevan ruumiini päälle. Katsoin häneen, ja olin juuri avaamassa suuni väittääkseni vastaan, kun hän hyssytti minua, ja laittoi sormen huulilleni.

"Shhhh... Bella, nuku nyt", hän sanoi, ja laittoi kätensä otsalleni. Huokaisin, ja suljin silmäni hävinneenä. Hän naurahti, ja siirsi kätensä pois otsaltani. Ei kestänyt kauaa ennen kuin nukahdin. Unessani, seisoin keskellä metsää.

Kaikkialla oli pimeää, ja olin peloissani, en tiennyt mitä tehdä. Sitten yhtäkkiä, murina ilmestyi taakseni. Pyörähdin ympäri, mutta siellä ei ollut mitään. Sitten, murina kuului vasemmalta puoleltani, mutta kun katsoin, siellä ei ollut muuta kuin pimeyttä ja puita. Hengitin raskaasti, ja katsoin ympärilleni, yrittäen nähdä mistä se tuli. Sitten, murina oli taas takanani, ja käännyin ympäri. Siellä oli valtava karhun kokoinen susi, ja se oli paljastanut minulle hampaansa. Käännyin juoksemaan, mutta kun tein niin, keltaiset silmät ilmestyivät eteeni. Huusin, ja käännyin juoksemaan vasemmalle. Susi ulvoi, ja seurasi, kuulin sen askeleet lähempänä, ja lähempänä. Yhtäkkiä, kuulin jotakin muuta, oman nimeni.

"Bella..."

"Bella..."


"Bella, se on okei, sinun ei tarvitse olla peloissasi, minä olen tässä", Edward kuiskasi pimeässä mökissä. Älysin että vapisin ja itkin. Edward silitti päätäni, ja sanoi rauhoittavia sanoja, yrittäen rauhoittaa minua. Vihasin painajaisia; näin niitä paljon lapsena.

Jatkoin nyyhkyttämistä pari minuuttia; mikään mitä Edward sanoi, ei rauhoittanut minua, ei vähääkään. Äkkiä, hänen kätensä katosi, ja minä avasin silmäni järkyttyneenä, kauhistuneena siitä että minut oli jätetty yksin. Mutta en voinut nähdä mitään, oli liian pimeä. Yhtäkkiä, tunsin painoa sängyllä takanani. Käänsin päätäni nähdäkseni Edwardin ryömimässä sängyllä viereeni, kietoen kätensä ympärilleni, rauhoitellen minua.

"Se on okei Bella, voit nukkua nyt", hän sanoi, ja halasi minua. Räpyttelin silmiäni, koska en nähnyt kovin hyvin kyynelteni läpi.

"Älä jätä minua", pyysin karhealla äänellä. Hän halasi minua hieman tiukemmin, ja siirtyi lähemmäksi korvaani.

"En koskaan jätä sinua Bella, en koskaan. Olen aina täällä vuoksesi", hän kuiskasi korvaani. Käännyin katsomaan häntä, ja päätellen hänen kasvoistaan, hän puhui totta. Suljin silmäni ja yritin olla nyyhkyttämättä. Edward makasi vierelläni, halaten minua lähemmäs hänen rintaansa.

"Kiitos", sanoin hetken päästä, tietäen että hän ei ollut vielä nukahtanut.

"Se on okei Bella; teen mitä tahansa vuoksesi", hän sanoi.

Nukahdin hitaasti sinä yönä hänen sylissään, yrittäen olla ajattelematta sitä kamalaa painajaista. Sen sijaan, yritin ajatella häntä, miten hänen kätensä olivat kietoutuneet suojelevasti ympärilleni, miten hän hiljaa hengitti takanani, kuin rauhoittava kehtolaulu. Miten hän oli rauhoittanut minua aiemmin päivällä, miten hän oli suudellut minua siinä tehtävässä, miten miellyttävä se halaus oli, kun Tyler toi minut takaisin mökille, kaikki minun ajatukseni olivat hänessä. Mutta juuri ennen kuin ajauduin tajuttomuuteen, ajatus jota olin vältellyt aikaisemmin, palasi mieleeni. Tai pikemminkin henkilö, jota olin vältellyt ajattelemasta.

Jake.
« Viimeksi muokattu: 27.12.2010 09:34:10 kirjoittanut Rebel angel »

Rebel angel

  • ***
  • Viestejä: 24
Vs: Käännös: Mr. Smith (K-13)
« Vastaus #50 : 18.01.2011 01:14:17 »
Ei yhtään kommenttia?  :(

Luku 15. Valinta

BPOV

*Seuraavan päivän aamu*

Avasin hitaasti silmäni. Ruumiini tuntui kankealta, kuin en olisi nukkunut moneen päivään. Voihkaisin, ja suljin silmäni uudestaan, älyten että voisin nukkua vielä hieman; toiset eivät olleet ilmeisestikään vielä heränneet. Mutta juuri kun tein niin, tunsin käsien tulevan selkäni takaa, ja halaavan minua. Avasin silmäni säikähtäneenä, ja katsoin olkapääni yli.

Voi. Hyvä. Luoja.

Takanani, oli Edward, halaten minua rintaansa, nukkuen äänekkäästi. Aloin heti punastua. Miten Edward päätyi sänkyyni? Yritin muistaa viime yön. Katsotaas... eksyin metsään. Metsään... ne keltaiset silmät, katsoivat minua. Sitten siellä oli murina. Kyllä, murina... sitten se katosi, ja yritin löytää tien takaisin. Menin väärään suuntaan... sitten murina tuli takaisin... käännyin ympäri, ja näin ne keltaiset silmät uudestaan. Sitten minä pyörryin... ei, odotas. Juuri ennen kuin pyörryin, jokin kylmä... jokin kylmä ja kova kosketti kasvojani... mietin mikä se oli... sitten Jake löysi minut. Ai. Jake.

Muistot alkoivat syöksyä pääni läpi, muistot viime yöltä, ja minä huokaisin. Jake. Miten saatoin unohtaa? Lupasin että annan hänelle vastauksen. Tänään. Ai hitto. Mutta odotas, tuntuu kuin olisin unohtanut jotakin...

Edward puristi käsiään ympärilläni, todistaakseen että olin oikeassa ja muistin nopeasti miksi edes aloin miettimään eilistä. Miksi Edward makasi sängylläni? Mitä tapahtui sen jälkeen kun tapasin Jaken? Ai niin, Tyler tuli. Hän vei minut takaisin mökille, missä... me tapasimme Edwardin. Kyllä, niin me teimme. Ja sitten... menimme mökkiin, ja hän... laittoi minut sängylleni? Niinkö? Luoja, miten noloa...

Joka tapauksessa... hän laittoi minut sängylle... ja minä nukahdin. Ja minä... minä näin painajaisen. Kyllä, painajaisen. Siinä oli... oli... mitä siinä oli? Sitten minä yhtäkkiä muistin sen.

Takauma *swoosh*

Kaikkialla oli pimeää, ja olin peloissani, en tiennyt mitä tehdä. Sitten yhtäkkiä, murina ilmestyi taakseni. Pyörähdin ympäri, mutta siellä ei ollut mitään. Sitten, murina kuului vasemmalta puoleltani, mutta kun katsoin, siellä ei ollut muuta kuin pimeyttä ja puita. Hengitin raskaasti, ja katsoin ympärilleni, yrittäen nähdä mistä se tuli. Sitten, murina oli taas takanani, ja käännyin ympäri. Siellä oli valtava karhun kokoinen susi, ja se oli paljastanut minulle hampaansa. Käännyin juoksemaan, mutta kun tein niin, keltaiset silmät ilmestyivät eteeni. Huusin, ja käännyin juoksemaan vasemmalle. Susi ulvoi, ja seurasi, kuulin sen askeleet lähempänä, ja lähempänä. Yhtäkkiä, kuulin jotakin muuta, oman nimeni.

"Bella..."

"Bella..."


Takauman loppu *swoosh*

Ai niin. Yäk, karmivaa. Kuitenkin... minä heräsin... ja itkin... ja vapisin. Kyllä. Ja hän lohdutti minua pimeydestä. Mutta minä en rauhoittunut, en vähääkään... sitten hän... hän ryömi sängylleni... ja kietoi kätensä ympärilleni... sanoen rauhoittavia sanoja. Minä sanoin että en halunnut hänen jättävän minua?

Automaattisesti, minä aloin punastua, ja tunsin miten kasvojani alkoi polttaa. Se oli noloa... mutta... jotenkin, se tuntui hyvältä, koska minä en halunnut hänen jättävän minua. Ja hän sanoi, että hän ei jätä minua... hän olisi aina täällä vuokseni... kun muistin sen, vatsani täyttyi taas perhosista, mutta hyvällä tavalla, ja aloin tuntemaan itseni lämpimäksi ja sumeaksi sisältä päin... sitten, lopulta, lopetin vapisemisen ja itkemisen. Ja kiitin häntä... ja hän vastasi... että hän tekisi mitä tahansa vuokseni...

Perhoset vatsassani lisääntyivät, enkä voinut tehdä muuta kuin hymyillä itsekseni.

Ja sitten, nukahdin uudestaan, luulisin; en muistanut mitään muuta.

Edward halasi minua rintaansa vasten tiukemmin kuin ennen, ja minä lähes sulin onnesta. Vaikka hän olikin unessa, hän halasi minua. Mutta odotas hetki... miksi minä olin iloinen siitä?

Yhtäkkiä, Edward alkoi liikkua takanani, ja arvasin että hän alkoi heräillä. Sitten hän halasi minua tiukemmin itseään vasten, minkä luulin olevan inhimillisesti mahdotonta, mutta jotenkin hän onnistuin siinä. Se ei ollut epämukavaa, mutta se ei ollut myöskään kivoin asia minkä olen kokenut...

Sitten, hän höllensi hieman käsiään ympäriltäni, mutta halasi minua vieläkin.

"Bella? Oletko hereillä?" hän kuiskasi takaani.

"Olen", kuiskasin yksinkertaisesti takaisin, posket kuumentuen.

"... öh... no, hyvää huomenta sitten", hän sanoi hetken päästä. Hän irrotti heti otteensa minusta, ja veti kätensä pois. Suru kohisi ylitseni, ja tunsin itseni kylmäksi ja yksinäiseksi. Tiesin että hän makasi vieläkin takanani, mutta hänen kätensä olivat olleet niin lämpimät ja lähellä. Tunsin oloni turvalliseksi.

"Öh... anteeksi tuosta", Edward pyysi anteeksi hetken päästä. Halusin sanoa hänelle 'Sinun ei pitäisi pyytää anteeksi, se oli oikeastaan mukavaa', mutta näinä päivinä, totuuden kertominen ei ole kovin hyvä idea. Sitä paitsi, se kuulostaisi todella oudolta...

Edward alkoi taas liikkumaan takanani, ja hän nousi hitaasti sängyltä. Käänsin pääni katsoakseni häntä, ja kaduin sitä heti kun veri tulvi poskiini.

Ei, etkä. Ääni syvältä päästäni kaikui, ja minä punastuin jopa enemmän, koska se oli totta.

Siinä, Edward seisoi verkkareissaan... vain verkkareissaan.

Käännyin äkkiä ympäri, punastellen kuin hullu. Kuvat vilkkuivat mielessäni, kaikki hänestä... hänen lihaksikkaasta rinnastaan, hänen hauiksistaan... kuulostan hieman karmivalta, vai? Odota? Miksi minä ajattelen hänen lihaksiaan? En voinut kovin hyvin tänään...

Nuosin sängyltä, todella varovasti katsomatta taakseni, välittämättä kuinka paljon olisin halunnut. Kävelin repulleni, ja otin pesupussini, ja puhtaita vaatteita.

"Menen suihkuun", mumisin ja karkasin huoneesta, kävellen kylmään aamuilmaan. Sade tihutti päälleni, ja harmaat pilvet peittivät taivaan, kuten peitto. Rakas aurinkoni oli jossain pilvien takana, piilossa minulta... mistäköhän se on loukkaantunut, tarkoitan, se oli ainoa asia mikä vitutti minua. Huokaisin, ja menin suihkuille, paeten sadetta. Ihmeellistä että ei ollut satanut tätä ennen, ja nytkin vain tihutti.

Otin vaatteeni pois, ja menin suihkuun, antaen lämpimän veden virrata selkääni pitkin. Kun seisoin siellä suihkussa, en ajatellut mitään. Mitään paitsi miten mukavalta lämmin vesi tuntui selkääni vasten. En ajatellut mitään muuta, en antanut itseni ajatella mitään muuta. Oli kaksi asiaa mitä en todellakaan halunnut ajatella sillä hetkellä. 1: Jakea ja hänen tyhmää ongelmaansa & 2: Edwardin hauiksia.

Astuin ulos suihkusta ja pukeuduin nopeasti. Kun olin valmis, olin juuri poistumassa suihkuista, kun näin ulos. Satoi kaatamalla. Vakavasti... ei satanut rakeita, mutta se näytti silti siltä että taivaalta sataisi golfpalloja...

Huokaisin ja ärähdin itselleni henkisesti.

Tyhmä, tyhmä Bella! Sinun täytyi ajatella miten 'onnekkaita' olemme sään kanssa, eikö niin?

Se oli oikeasti mahdotonta mennä ulos; olisit kuollut kymmenessä sekunissa. Huokaisin ja istuin alas lattialle suihkutilaan, odottaen sen loppuvan, tai edes golfpallojen vaihtuvan herneiksi. Suljin silmäni ja odotin, hyräillen 'Clair de Lunea'.

EPOV

*Aikaisemmin sinä aamuna*

"Bella? Oletko hereillä?" kuiskasin, odottamatta vastausta. Halusin maata siinä ikuisesti, hän sylissäni.

"Olen", hän kuiskasi takaisin, mikä yllätti minut ja sai minut nolostumaan.

"... öh... no, hyvää huomenta sitten", sanoin hetken päästä. En odottanut hänen olevan hereillä. En halunnut hänen olevan hereillä. Halusin hänen nukkuvan hieman kauemmin, jotta voisin pidellä häntä kauemmin, jotta voisin maata hänen vierellään hieman kauemmin, jotta voisin suudella hänen hiuksiaan vielä enemmän, jotta voisin kuulla hänen hengittävän hitaasti vierelläni. Mutta en voinut, koska nyt hän oli hereillä.

Vasta tavanneiden ihmisten ei pitäisi tehdä sellaisia asioita... mutta me emme ole vasta tavanneita, tapasimme kuusi vuotta sitten, vietimme neljä niistä yhdessä, joka päivä... mutta hän ei vain muista sitä...

Voihkaisin henkisesti ja irrotin otteeni hänestä, siirtäen käteni pois. Rintani tuntui heti kylmältä ja raskaalta ja minä voihkaisin henkisesti. Toivoin että olisimme voineet olla niin ikuisesti, että voisin pidellä häntä sylissäni aina, päästämättä koskaan irti... Mutta me kaikki tiedämme, että sadut eivät koskaan toteudu...

"Öh... anteeksi tuosta", pyysin anteeksi hetken päästä. Minua tappoi kertoa hänelle noita kauheita valheita, mutta minun oli pakko.

Tajusin että hän voisi ajatella että on outoa että minä makasin hänen sängyssään, muukalainen jonka hän tapasi vasta kaksi viikkoa sitten, joten nousin hitaasti sängyltä, ja käännyin katsomaan häntä. Hänen mahongin ruskeat hiuksensa makasivat sotkuisena nippuna hänen tyynyllään.

Hän alkoi liikkua hitaasti ja käänsi päänsä suuntaani. Kun hän näki minut, hän jähmettyi ja tuijotti, posket muuttuen punaisiksi. Hän kääntyi nopeasti ympäri, ja näin miten hänen kaulansa muuttui punaiseksi. Miksi hän nolostui? Katsoin alas itseeni ja löysin syyn; minulla ei ollut paitaa. Miksi hän siitä nolostui?

Bella nousi hitaasti sängyltään; hän kääntyi selkä minuun päin kun hän käveli repulleen ja otti joitain tavaroita, varmaankin mennäkseen suihkuun. Sitten hän kääntyi ovelle.

"Menen suihkuun", hän mumisi, ja sitten hän oli ulkona, sulkien oven perässään. Päästin turhautuneen huokaisun ja istuin sängylleni, roikuttaen päätäni.

Miksi hän ei halunnut katsoa minuun? Oliko se se että hän katsoi vieraan puoli alastonta vartaloa? Oliko hän nolostunut siitä että nukuin hänen sängyssään? Vai oliko hän nolostunut koska hän katsoi jotakuta josta piti?

Jatka unelmoimista, luuseri. Jos se on totta, lentäviä sikoja on olemassa... ei niin positiivinen ääni päässäni sanoi minulle. Voihkaisin. Se oli oikeassa, tottakai se oli.

Vaihdoin vaatteeni ja menin Tylerin sängyn luo, herättäen hänet.

"Tyler, herää", sanoin aika kovalla äänellä. Hän ähkäisi ja kääntyi ympäri, vihaten minua selvästi sillä hetkellä. Huokaisin ja otin hänen peittonsa, kiskoen sen pois hänen päältään. Ehkä se oli rajan ylittämistä, mutta olin tavallaan masentunut Bella-jutun takia, että olin mielelläni itsekäs, enkä jaksanut välittää.

"Hei!" hän valitti ja mulkoili minua.

"Anteeksi, aika herätä", sanoin yksinkertaisesti, ja heitin peiton takaisin hänelle, iskien häntä kasvoihin. Mike, joka oli jo hereillä, nousi istumaan lattia paikaltaan, ja katsoi minua, sitten Tyleriä, sitten taas minua.

"Jätkä, mistä hyvästä tuo oli?" Tyler sanoi, ärsyyntyneenä, ja heitti minua tyynyllä. "Mitä ikinä tapahtuikaan sinulle ja Bellalle, ja teki sinut vihaiseksi, ei anna sinulle oikeutta purkaa sitä meihin." katsoin alas lattiaan, tuntien syyllisyyttä.

"Mutta oikeasti, miksi olet niin vihainen?" Tyler kysyi uudestaan. Sitten Mike alkoi nauramaan siellä missä istui. Me molemmat käännyimme tuijottamaan häntä, yrittäen ymmärtää mikä oli niin hauskaa.

"Ehkä Edwardilla on se aika kuukaudesta?" hän sanoi, ja virnisti ilkeästi, mutta ei kauan, koska Tyler ja minä heitimme häntä tyynyillä. Ne osuivat häntä suoraan päähän, ja saivat hänet kaatumaan takaisin maahan.

"HEI!" hän valitti, mutta emme kumpikaan kiinnittäneet häneen huomiota, kääntyen takaisin toisiimme päin,  jatkaen keskustelua.

"No..." sanoin, ja selitin kaiken. No... melkein kaiken.

"Hyvä on, mutta missä hän nyt on?" Tyler kysyi kun olin lopettanut. Hups... unohdin selittää sen.

"Ai niin! Teidän pitää pukeutua, hän meni suihkuun ja tulee takaisin minä hetkenä hyvänsä", sanoin, ja katsoin ulos ikkunasta.

"Öh... en usko että hän tulee ihan heti takaisin", Tyler sanoi ja osoitti ulos ikkunasta ulos, jossa satoi kaatamalla.

BPOV

Sade ei näyttänyt koskaan loppuvan. Istuin siellä, hyräillen itsekseni kun sade ropisi kattoa vasten. Kun istuin siellä, en voinut olla miettimättä Jakea. Mitä minun pitäisi tehdä? En halua loukata hänen tunteitaan sanoen hänelle ei... mutta toisaalta, en halunnut sanoa myöskään kyllä. Tunne sisälläni sanoi minulle, että minun ei pitäisi sanoa kyllä, mitä ikinä tapahtuukaan. Ja minä tavallaan luotin siihen tunteeseen, muistaen Jaken...

Takauma *swoosh*

Avasin oven ja katsoin ympärilleni. Kukaan ei ollut kotona, ei edes Billy. Huokaisin, ja istuin hänen sohvalleen, ollen kuin kotonani. Se oli ensimmäinen asia minkä hän sanoi silloin kun hän näytti talonsa ensimmäistä kertaa. Niinä kertoina kun hän hymyili, nauroi, itki... nyt, luulen että hän ei edes reagoisi vaikka tappaisin koiranpennun hänen edessään.

"Mitä sinä haluat?" käheä, tunteeton ääni sanoin takaani. Säikähtäneenä, käännyin ympäri, ja näin hänen seisovan siinä, nojaten seinää vasten.

"Ai, hei", sanoin, ja selvitin kurkkuani, hieman hermostuneena.

"Hei", hän sanoi, yhtä tunteettomana kuin ennenkin. Viha velloi minun läpi, antaen minulle voimaa tehdä se. Suljin silmäni hetkeksi, ja hengitin syvään, rauhoittaen itseni. Sitten avasin ne, nousin ylös, ja kävelin hänen luokseen.

"En halua nähdä sinua enää", sanoin lyhyesti, odottamatta mikäänlaista reaktiota. Ja olin oikeassa, hän ei reagoinut.

Hän nyökkäsi lyhyesti, näyttäen että hän ymmärsi mitä sanoin.

"Hyvästi", sanoin, ja aloin kävelemään kohti ovea, ulos sateeseen. Mutta hän tarttui käteeni, ja veti minut takaisin, halaten minua.

"Hyvästi", hän sanoi kylmällä, tunteettomalla äänellään. Sitten hän päästi minusta irti.


Takauman loppu *swoosh*

Vapisin muistolle, ja huokaisin, tietämättä vieläkään mitä tehdä. Kun tapasin hänet metsässä sinä päivänä, hän vaikutti niin normaalilta, niin lämpimältä ja ystävälliseltä, taas täynnä tunteita. Mutta saatoin olla väärässä, kuten yleensä.

"Bella?" tuttu ääni kutsui ovelta, ja minä käänsin pääni ääntä kohti.

"Edward?" kysyin, ja mietin olinko nukahtanut, ja oliko enkeli verkkareissa ja T-paidassa tullut käymään luonani.

"Kyllä, se olen minä", hän sanoi ja nauroi, huvittuneena käytöksestäni. No... luulen että on hyvä että viihdytän jotakin tyhmyydelläni. Hän seisoi ovella, pieni sateenvarjo kädessään, suojaten häntä sateelta. Hän käveli luokseni ja tarjosi kättään auttaakseen minut ylös, minkä otin kiitollisena.

"Mennään takaisin mökille", hän sanoi, ja lähti kävelemään takaisin ovelle, minä ensin. Hän laittoi kätensä ympärilleni ja käveli kanssani ulos sateeseen, mikä oli jo tappavaan.

Yritin parhaani olla kaatumatta, ja yllätyksekseni, en kaatunut. Pääsimme mökille parissa minuutissa, ja siinä ajassa, sade ei loppunut tai rauhoittunut vähääkään, luulen että se muuttui pahemmaksi. Menimme sisälle mökkiin, ja löysimme Miken ja Tylerin Tylerin sängyltä pelaamassa korttia.

"HA! Sanoin sinulle, että minä voittaisin, mutta kuka ei kuunnellut? Kyllä, sinä!" Mike hurrasi ja teki yhden monista juhla-tansseistaan. Tyler huokaisi syvään, ja laski päänsä käsiinsä kukistettuna. Edward rykäisi, ja koputti seinää, ilmoittaen että olimme siinä. Molemmat pojat käänsivät päänsä suuntaamme, ja heillä oli vastakkaiset reaktiot. Tylerin naama kirkastui, ja hän katsoi meitä uteliaana, ja iloisena. Samaan aikaan, Mike lopetti tanssimisen, ja näytti inhoavalta. Me kaikki päätimme olla välittämättä hänestä, kuten yleensäkin.

*Aamupalalla*

"Hei!" Victoria tervehti meitä ystävällisesti; viitoten meitä istumaan kolmelle tyhjälle tuolille pöydässä. Tyler, Edward ja minä istuimme alas aamupalojemme kanssa ja Victoria alkoi puhumaan välittömästi.

"Joten... nukuitteko te hyvin viime yönä?" hän kysyi, haluten selvästi kysyä jotakin muuta. Tyler virnisti ja katsoi minua ja Edwardia. Koska olin minä, kasvoni punehtuivat heti, ja muistin miten heräsin, paidattoman Edwardin sylissä. Victorialta ja Jamesilta ei jäänyt mitään huomaamatta, ja he katsoivat meitä nälkäisen näköisenä, haluten lisää tietoa.

"Minä nukuin", Edward sanoi, ollen ensimmäinen joka vastasi, ja minä katsoin häneen, nähden miten hän hymyili kirkkaasti. Oho... hän oli mukana pelissä... minunkin kannatti olla, en halunnut kertoa Victorialle viime yöstä... oikeastaan, en halunnut kertoa kenellekään.

"Niin minäkin", Tyler vastasi ja he kaikki katsoivat nyt minua, haluten tietää mitä minun piti heille kertoa.

"Minä... minä nukuin hyvin", sanoin, mutta he kaikki valheeni läpi. Victoria mulkoili minua, silmät sanoen; Älä viitsi, kerro totuus'. Huokaisin, ja päätin kertoa totuuden, tai ainakin osan siitä.

"Hyvä on... minä näin painajaisen", sanoin matalalla äänellä, haluamatta ihmisten tekevän siitä ison jutun. Oikeastaan, en halunnut heidän välittävän lainkaan, mutta minun tuurillani, toivominen ei auttanut yhtään.

"Mitä? Oletko kunnossa? Mitä siinä oli?" Victoria sanoi, huolehtien minusta. Huokaisin ja katsoin häneen.

"Victoria, se oli keskellä yötä, se ei vaikuta minuun enää", sanoi, vältellen hänen kysymyksiään.

"No, anteeksi, olitko kunnossa? Ja silti, mitä siinä oli?" hän sanoi, vieläkin huolestuneena, mutta samaan aikaan vittuuntuneena minun viisastelevasta kommentistani. Voihkaisin, ja roikutin päätäni, älyten etten voinut päästä pakoon tilanteesta.

"Hyvä on. Kyllä, olin kunnossa. Ja olen pahoillani, ei; en muista mitä siinä oli", sanoin, kertoen puoliksi valheen, puoliksi totuuden. Muistin tarkalleen mitä siinä oli, murina, ne keltaiset silmät, tuijottamassa minua... yritin olla vapisematta, ja otin puraisun leivästäni.

"Siiiiis... kuulitteko te? Me saatamme saada vapaapäivän tänään! Se riippuu jos Mr. Smith päättää olla paskiainen vai ei", Victoria sanoi, ja katsoi pöytää missä hän istui. Me katsoimme myös ja yllätyksekseni, hän katsoi meitä. Juuri kun käännyin, hän hymyili ja vilkutti meille ystävällisesti. Käännyimme takaisin toisiimme päin, pois kalasta, ja aloimme taas puhumaan.

"Hemmetti! Tuo tyyppi todella karmii minua", Tyler sanoi, ja otti huikan vesilasistaan. Me kaikki nyökkäsimme ollen samaa mieltä, ja tällä kertaa, en voinut olla vapisematta. Yhtäkkiä, joku laittoi takin olkapäilleni. Katsoin taakseni ja näin Edwardin huolestuneen hymyn.

"Ota se, en halua että sinulla on kylmä", hän sanoi, ja käveli ruokapöydän luo. Kohautin olkapäitäni ja käännyin uudestaan pöytään päin, huomaten että kaikki pöydässä olijat katsoivat minua.

"Mitä?" kysyin ja katsoin heitä, ymmärtämättä miksi he kaikki katsoivat minua.

"Ei mitään", Victoria sanoi, viekas hymy kasvoillaan. Katsoin pöydän ympäri, mutta kaikilla oli sama viekas hymy. Minä huokaisin, luovuttaen. Juuri silloin, Edward istui meidän pöytäämme. Juuri kun hän istui, Mr. Smith oli noussut tuoliltaan ja rykäisi. Kaikki hiljenivät välittömästi.

"No niin. On ollut liikkellä huhu, jonka mukaan tämä päivä on vapaata. Mutta minäpä kerron teille totuuden; se ei ole", hän sanoi, ja kaikki oppilaat voihkaisivat, huokaisivat tai valittivat.

"Hiljentykää, ja antakaa minun puhua loppuun!" hän sanoi kovalla ja selvällä äänellä, mikä sai kaikki hiljentymään ja kuuntelemaan.

"Meillä ei ole vapaapäivää, mutta kuten te kaikki tiedätte, ulkona sataa kissoja ja koiria", hän sanoi, ja seuraavaksi puhui super viisas Mike, jonka ÄO oli kymmenen alapuolella.

"Oikeasti? Missä?" hän kysyi, ja nuosi seisomaan, katsoen ikkunasta ulos. Kaikki alkoivat nauraa hänen tyhmyydelleen, jopa kala, mikä sai hänet punastumaan, ja istumaan uudestaan alas. Mr. Smith rykäisi hetken nauramisen jälkeen, ja kaikki hiljenivät uudestaan.

"Kuten olin sanomassa, ulkona sataa kaatamalla, joten emme tee mitään ulkotoimintaa. Sen sijaan, me pelaamme joukkuepelejä vihreässä mökissä, joka on minun mökkini vieressä. Tulkaa sinne kymmenessä minuutissa", hän lopetti, ja käveli pois, jättäen kaikki yllättyneenä ja pettyneinä.

"Joukkuepelejä?" Victoria sanoi, selvästi ilottomana päätöksestä. "Minkä ikäisiä me olemme? Kolme?"

Me kaikki huokaisimme, ja viimeistelimme aamupalamme.

*Myöhemmin Mr. Smithin mökin vieressä olevassa vihreässä mökissä*

"No niin, hiljentykää kaikki", Mr. Smith sanoi, ja pari ihmistä voihkaisivat mutta kaikki hiljenivät. "Tänään, kuten sanoi aikaisemmin, me pelaamme joukkuepelejä. Joten nyt, jaamme teidät kahteen joukkueeseen, joukkue 1 & joukkue 2." hän sanoi ja hymyili "Kysyttävää?"

Pari ihmistä nosti kätensä.

"Jessica?" hän sanoi, ja sositti häneen, antaen hänen kysyä ensimmäisenä.

"Onko meidän pakko pelata?" hän kysyi, ja useat kädet laskeutuivat, ja ihmiset nyökkäsivät.

"Kyllä. Muita kysymyksiä? Niin Lauren?" hän sanoi, ja osoitti olen-täysi-narttu-nro 2.

"Miksi me teemme tämän?" hän kysyi omalla ärsyttävän kimeällä äänellään.

"Koska ulkona sataa. Muita kysymyksiä jotka eivät ole täysin idioottimaisia? Enpä usko", hän sanoi, ja hymyili ystävällisesti.

Meidät jaettiin kahteen joukkueeseen, ja koska Mike valitti siitä niin paljon, me annoimme joukkueille nimet. Oli joukkue 1, Lentävät siat ja 2, Muffinit. Me pelasimme kaikenlaisia pelejä, harjoituksia ja juttuja tunteja. Mutta en voinut keskittyä harjoituksiin, mietin jotain muuta, jotakuta muuta. Jakea. En vieläkään tiennyt mitä sanoa hänelle. Joukkuepelit loppuivat vihdoinkin parin tunnin päästä. Silti satoi kaatamalla golfpalloja kun me lähdimme vihreästä mökistä. Kaikki juoksivat mökkeihinsä, mutta minä en voinut. Tulla märäksi ja mutaiseksi ei vaikuttanut minusta hyvältä idealta, joten kävelin, jääden viimeiseksi.

Kun kävelin mökille, kuulin yhtäkkiä kovan jyrähdyksen taivaalta. Tiesin mitä se tarkoitti; ukkosta. Hengitykseni nopeutui, ja yritin kävellä nopeammin, mutta niin kuin ennustin aikaisemmin; ei hyvä idea. Kaaduin maahan, päätyen isoon mutalätäkköön. Olin juuri nousemassa ylös, kun ukkonen jyrisi uudestaan.

Nousin nopeasti istumaan ja peitin korvani huonona yrityksenä saada äänen menevän pois. Suljin silmäni ja aloin hymistä jotakin, yrittäen peittää äänen. Tiedän että on tavallaan ironista että tyttö joka pelkää ukkosta, asuu sateisimmalla paikalla maan päällä, mutta pelkään ukkosta, ja olen aina pelännyt. Äkkiä joku taputti olkapäätäni, saaden minut avaamaan silmäni ja ottamaan kädet pois korvista.

"Bella?" tuttu miehen ääni kysyi.

EPOV

Kun juoksin mökille päin, minulla oli tunne että olin unohtanut jotakin, mutta en voinut muistaa mitä...

Kun pääsimme mökille, olimme läpimärkiä, päästä varpaisiin. Mietin mitä Bella ajattelee tästä...

Katsoin oikealle puolelleni, ei ketään. Katsoin vasemalle, kaksi läpimärkää huonekaveria. Katsoin taakseni, ei ketään.

"Missä Bella on?" kysyin Tyleriltä, joka oli ottanut pyyhkeen repustaan, ja joka nyt kuivasi hiuksiaan sillä. Hän katsoi minuun, näyttäen hämmentyneeltä.

"Hän ole kanssasi?" hän kysyi, yllättyneenä, ja järkyttyneenä. Pudistin päätäni, ja katsoin häneen, panikoiden.

"Mitä, onko Bella taas kadoksissa?" Mike kysyi sarkastisesti pikku paikaltaan lattialta. "Mitä tällä kertaa tapahtui? Kidnappaus? Metsään katoaminen? Ehkä hän tapasi pienen kääpiön ja seurasi häntä kotiin", hän sanoi, ja nauroi itsekseen. Sekunneissa, hän oli peittynyt tyynyihin. Sitten, ukkonen jyrähti taivaalla ulkona. Jos olin huolissani aikaisemmin, olin nyt paniikissa. Juoksin ulos talosta, kastuen jopa enemmän kun juoksin sateen läpi. Mutta en välittänyt, koska juuri nyt, Bella oli jossakin, ja peloissaan.

Jatkoin juoksemista kunnes näin henkilön, mutta se ei ollut Bella. Se oli mies, pitkä ja kupari ihoinen, lyhyt hiuksinen, ja paidaton. Mies seisoi selkä minuun päin, joten en voinut nähdä hänen kasvojaan. Lähdin kävelemään henkilöä kohti, kunnes näin jotakin. Ison kuparisen miehen takana oli tyttö, jolla oli pitkät mahongin ruskeat hiukset. Se oli Bella.

"Bella?" minä kutsuin.

BPOV

*Aikaisemmin*

"Bella?" Jake kysyi, ja katsoi alas minuun. Katsoin hitaasti häneen. Se oli Jake, pitkä, kupari ihoinen ja, tottakai, paidaton. Olin juuri sanomassa jotakin, kun ukkonen jyrähti uudestaan. Suljin lujasti silmäni, ja laitoin kädet korvieni peitoksi. Sitten, tunsin jotain lämmintä, käden, tarttuen minuun, ja vetävän minut ylös. Avasin hitaasti silmäni kun hän veti minut syliinsä.

"Sinun ei tarvitse olla peloissasi", hän sanoi, ja halasi minua paljaaseen, lämpimään rintaansa. Siinä oli kivaa ja lämmintä, ja tuntui melkein samalta kuin ennenkin, mutta ei. Ja kun hän halasi minua, en saanut sitä tunnetta joka tuntuu siltä että olisi vain sinä maailmankaikkeudessa. Mutta oli joku joka sai minut tuntemaan niin...

"Bella?" Edwardin ääni kutsui Jaken takaa. Jake, joka oli laittanut päänsä pääni päälle, jäykistyi ja kääntyi, minä sylissään.

"Kuka sinä olet?" Jake ivasi. En pitänyt tästä tunteesta. En pitänyt siitä yhtään.

"Hei, olen Edwad Cullen. Kuka sinä olet?" Edward kysyi, kuten herrasmies, mutta hän ei katsonut Jakeen, vaan minuun.

"Olen Jacob Black", hän vastasi. Kun seisoin siinä, halusin epätoivoisesti juosta Edwardin luo, ja olla hänen sylissään Jaken sijaan, mutta ukkonen jyrisi vieläkin yllämme, joten en välittänyt.

"Bella, oletko kunnossa?" Edward kysyi, ja katsoi minuun, huolestuneena. Vastasin hänen katseeseensa, ja nyökkäsin hieman. Edward siirtyi lähemmäs minua, joka askeleella, Jake jännittyi. Viimeinkin, hän oli niin lähellä, että voisimme koskettaa.

"Meidän pitäisi viedä sinut takaisin mökille", hän sanoi, ja laittoi kätensä olkapäälleni. Tunsin miten Jake jännittyi jopa enemmän, ja pystyin vannomaan että hän mulkoili Edwardia.

"Näpit irti hänestä", Jake sihisi hänelle, ja ensimmäistä kertaa, Edward katsoi ylös häneen.

"Eikö se ole Bellan valinta?" hän murisi takaisin, ja tunsin miten he molemmat jännittyivät.

"Tiedän mitän hän haluaa, ja mitä hän tarvitsee", Jake kinasi takaisin, ja mulkoili häntä vihaisena. Halusin vain huutaa 'ETPÄS, SINÄ ET TIEDÄ MITÄÄN!' jos hän tiesi mitä halusin ja tarvitsin, olisin Edwardin sylissä, sisällä mökissä. Mutta Jake oli Jake.

"Todellako?"

"Kyllä, olemme olleet yhdessä pitkään", Jake sanoi, ja sai sen kuulostamaan että olisimme vieläkin yhdessä.

"Mikä sinä olet, hänen poikaystävänsä?" Edward kysyi sarkastisesti.

"Hänen entinen poikaystävänsä", hän sanoi ylpeästi, kuin se olisi hyvä juttu.

"Onko tuosta tarkoitus olla sinulle jotain hyötyä?" Edward kysyi, kuin ajatuksiani lukien.

"Öh... no..." Jake änkytti, tietämättä mitä vastata. Ukkonen oli vihdoinkin hiljentynyt, vain golfpallot olivat jäljellä. Otin syvään henkeä, rauhoittaen hermojani.

"Jake", sanoin tiukasti, mikä sai molemmat pojat katsomaan minua. Tulin pois hänen sylistään, ja katsoin häntä.

"Jake, minulla on vastaus kysymykseesi jonka kysyit minulta toisena päivänä. Ja vastaus on ei, Jake. Tottakai, me voimme olla ystäviä, mutta ei mitään enempää", sanoin, ja näin kivun vilkahtavan hänen silmissään, kun sanoin sen.

"Hänenkö takiaan?" hän kysyi, ja osoitti Edwardia. "Koska jos on, voimme pitää ottelun. Juuri tässä, juuri nyt. Se joka voittaa, voittaa", hän haastoi Edwardin, kuin olisin pelkkää ilmaa.

"Oletko varma? Älä juokse itkien äidin luo jos nenä murtuu", Edward vastasi, haastaen, kuten Jakekin. En pitänyt siitä mihin tämä oli menossa...

"Antaa tulla", hän sanoi, ja yritti lyödä Edwardia, mutta hän kumartui.

"Lopettakaa!" huusin, mutta kukaan ei näyttänyt kuuntelevan. He aloittivat tappelun, ja kun he aloittivat, huusin heitä epätoivoisesti lopettamaan. Mutta he eivät lopettaneet. Sen sijaan he jatkoivat. Mutta kumpaankaan ei osunut; he löivät ohi koko ajan. Myöhemmin, minulla oli siitä kaksi teoriaa; Yksi, he olivat molemmat yhtä hyviä kuin vastustaja. Tai kaksi, he molemmat olivat yhtä surkeita.

"LOPETTAKAA!" huusin uudestaan, varmaan viidettäkymmenennettä kertaa, mutta tämä oli erilaista, koska kun huusin, ukkonen alkoi taas jyristä. Päästin veren seisauttavan kirkaisun, ja kyykistyin alas, peittäen korvani käsilläni ja sulkien silmäni.

"Bella!" he molemmat kirkaisivat yhteen ääneen. Yritin hengittää syvään, mutta tuntui siltä että en saanut yhtään happea keuhkoihini. Tunsin käsiparit molemmilla olkapäilläni, avasin hitaasti silmäni, mutta hämmennyin, kaikki näytti olevan hidastettua. Jacobin ja Edwardin huolestuneet naamat olivat edessäni, huutaen minulle, mutta en kuullut mitään. Huomasin myös että makasin maassa. Miten minä tähän jouduin? Tönäisivätkö he minut alas? Jos he tönäisivät, heidän pitäisi olla pahoillaan...

Molemmat pojat auttoivat minut ylös maasta, mutta kaikki näytti pyörivän. Katsoin ympärilleni, yrittäen epätoivoisesti nähdä, mutta näköni hämärtyi, ja tunsin miten polveni pettivät. Viimeinen asia minkä kuulin ennen kuin lyyhistyin, oli oma nimeni. Bella...
« Viimeksi muokattu: 02.02.2011 09:02:20 kirjoittanut Rebel angel »

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Käännös: Mr. Smith (K-13)
« Vastaus #51 : 18.01.2011 11:55:09 »
Jeeee. Jatkoaa<3
Tykkäsin. Tää on niin hyvä<3
Jotai pienii virheit näky siel sun tääl, mut ei ne loppujenlopuks häirinny, ku ne oli vaa jotai tyii, ett yks kirjain puuttu tai jotai.
Mut joo. Jatka taas pian<3

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Käännös: Mr. Smith (K-13)
« Vastaus #52 : 19.01.2011 15:13:26 »
Jooh. Tässä on tosi paljon sellaisia kivoja elementtejä, kuten esmes se ettei Bella muista (paljon käytetty, muytta toimii), mutta mua ihan totta alkaa tympiä se, ettei asia etene mitenkään, vaikka kaikkea jännää tapahtuukin aina välillä. Joo, mä tiedän, sä oot pelkkä suomentaja (ei pitäis koskaan sanoa pelkkä, se antaa ihmisestä ala-arvostetun kuvan, joten yliviivaan sen, vaikka tottahan se on, että sä vaan suomennat, ja kaikki kunnia siitä sulle). Mutta mua häiritsee että tulee Jake ja tapahtuu kaikkea muuta sellasta mikä ei liity siihen Bellan muistamiseen mitenkään. Välillä tuntuu siltä ettei Edwardkaan muista sitä sen isointa ongelmaa eli sitä ettei Bella muista. Argh.

Mutta tää on silti mun mielestä ihan hyvä, ja suomennoksen kannalta katsottuna erinomainen. En mä ite osais suomentaa noin hyvin. Kaikella kunnioituksella sä oot yksi parhaista suomentajista joita mä tiiän.

Tarina alkaa tosiaan jo vähän tympiä, kun ei tässä asiassa nyt oikeen päästä pitemmälle. Hmph. Mä tykkään enemmän sellasista ficeistä joissa se perus juoni jotenkin etenee, mutta tässä se tuntuu jumittavan paikallaan. Nyt ei ollut edes niitä takaumia tässä viimeisimmässä luvussa, ne jotenkin antoi sellaisen tunteen että asia edistyy.

Kyllä mä tätä vieläkin seuraan, joskin ehkä vähän hajamielisemmin kuin aikaisemmin, mutta katsotaan nyt jos vaikka löytyisi uutta ylistyksen aihetta. :)
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Rebel angel

  • ***
  • Viestejä: 24
Vs: Käännös: Mr. Smith (K-13)
« Vastaus #53 : 02.02.2011 08:59:08 »
Kiitos kommenteista! ;D
Salla:Vähän tää paikallaan jumittaa, mutta kyllä niitä takaumia vielä tulee  :)

Luku 16. Kummitusjuttuja

BPOV

"... miksi sinä et vain häivy?" ärsyyntynyt ääni kysyi kaukuisuudesta. Tiesin tuon äänen, tunnistaisin sen missä vain... jessus, tuo kuulosti niiltä surkeilta yksinpuheluilta niistä siirappisista rakkaus-elokuvista... mutta ikävä kyllä, se oli totta. Tunnistaisin tuon äänen missä tahansa, koska se oli Edwardin ääni.

Joku murisi ja sitten, Jake puhui.

"Pidä huoli omista asioistasi", Jake hymähti hänelle kylmällä, tunteettomalla äänellään. Tiesin että hän ei ollut muuttunut. Ulospäin, hän näytti valoisalta, iloiselta, ja sen sellaiselta, mutta se oli kaikki teeskentelyä, eikö niin?

Huokaisin henkisesti, ja avasin hitaasti silmäni. Kun sain ne auki, useat äänet kutsuivat minua nimeltä.

"Bella!" he kaikki huusivat iloisena, ja jouduin heti jonkun halaus-hyökkäyksen kohteeksi. Jonkun, jolla oli punaiset, kiharat hiukset...

"Victoria?" sanoin yllättyneenä. Hän päästi minusta irti, ja katsoi minua, silmät täyttyen kyynelistä. Ja hän näytti helpottuneelta, kuin olisin ollut kadoksissa neljä vuotta, tai jotain...

"Bella, olimme niin huolissamme!" hän sanoi, ja halasi minua uudelleen, haudaten kasvoni punaisten kiharoidensa alle.

"Keitä tarkalleen ovat 'me'?" kysyin häneltä, tajuamatta täysin mistä hän puhui. Hän päästi minusta irti, ja hymyili anteeksipyytävästi.

"Hups, anteeksi, unohdin selittää", hän sanoi, ja auttoi minut istumaan. Silloin älysin missä olin. Istuin sängyllä, omalla sängylläni. Katsoin ympärilleni, ja näin keitä 'me' olivat. Tuolilla sänkyni vieressä oli Edward, hymyillen minulle kirkkaasti, mikä sai minut punastumaan. Tuolin vieressä oli Victoria Jamesin kanssa, pidellen käsiään Victorian ympärillä. Hieman kauempana seisoi Tyler, virnistellen leveästi, ja hänen takanaan Mike, tahtomatta oikeastaan olla siinä. Toisella puolella sänkyä seisoi Jake, nojaten seinää vasten.

"Olimme todella huolestuneita, tiedäthän", Victoria sanoi, kun olin katsonut huoneen ympäri, tutkien ympäristöäni. "Kun Tyler tuli huoneeseemme, kertoen meille että olet pyörtynyt, sain melkein sydänkohtauksen!" hän huudahti dramaattisesti.

"Miten pitkään olin tajuttomana?" kysyin, tunsien itseni kankeaksi.

"Noin kaksi tuntia", Edward vastasi, saaden minut katsomaan häneen. Hän näytti helpottuneelta, ja hän hymyili vieläkin.

"Miten sinä voit?" odottamaton ääni kysyi, mikä sai meidät kaikki hypähtämään. Edwardin takana seisoi Mr. Smith, kaikessa loistossaan, hymyillen sitä tuttua hymyä ja katsoen minua huolestunein silmin.

"Öh, O-o-olen kunnossa, kiitos", sanoin hetken päästä, löytäen vihdoinkin ääneni. Miten hän pääsi tänne? En nähnyt hänen tulevan...

"Voi, olen iloinen kuullessani tuon Stacy", hän sanoi, ja hymyili minulle. Olin juuri sanomassa, että en ole Stacy, mutta joku muu teki sen puolestani.

"Bella. Hänen nimensä on Bella", Jake sanoi yhtä tunteettomasti kuin aikaisemmin. Käännyin katsomaan häntä, mutta hän mulkoili Mr. Smithiä. Kala katsoi häneen, näyttäen melkein yllättyneeltä siitä että Jake oli puhunut, mutta vain hetken, koska ennen kuin ehdit räpäyttää silmiäsi, hänen tavallinen, ystävällinen hymynsä oli taas hänen huulillaan. Katsoen Jakeen koko ajan, hän vastasi.

"Oi, anteeksipyyntöni, Bella."

He molemmat katsoivat toisiaan pitkän aikaa. Kukaan ei sanonut mitään, kukaan ei välittänyt. Yhtäkkiä, ajatus tuli päähäni, ja sanoin sen ääneen enempiä miettimättä.

"Jake, miksi olet vieläkin täällä?" kysyin, ja katsoin häneen. Muutkin kääntyivät katsomaan häneen, nyökkäilen yksimielisesti.

"No, halusin varmistaa että olet kunnossa..." hän sanoi, katsoen nyt minuun.

"Jake, olen kunnossa; sinulla ei ole enää syytä olla täällä", sanoin, haluamatta häntä tänne. Kun hän ensin tuli tänne, tunsin sisälläni tunteen, mutta en tiennyt mikä se tunne oli. Tiesin vain että se oli jotakin pahaa.

"Oletko varma?" hän kysyi, hieman enemmän tunnetta äänessään. Halusin huutaa 'KYLLÄ! PAINU NYT HELVETTIIN TÄÄLTÄ!', mutta minulla ei ollut sisua... tällaisissa tilanteissa minä todella ihmettelen, miksi aloin seurustella tuon tyypin kanssa, hän ei ymmärrä minua yhtään.

Katsoin häntä 'oletko tosissasi' katseella, mutta hän ei siltikään tajunnut, hän ei ollut liikkunut tuumaakaan lähemmäksi ovea!

Sitten, joku voihkaisi, ja me kaikki käännyimme katsomaan Mikeä.

"Luoja, oletko sinä idiootti? Hän käskee sinun painua v****** täältä!" Mike huusi hänelle, mikä yllätti meidät kaikki. Oudosti, tuo oli viisainta minkä olin koskaan kuullut hänen sanovan...

Jaken kasvot olivat silti lujat, mutta hänen silmänsä olivat nyt anelevat.

"Oikeasti?" hän kysyi, ja katsoi minua.

"KYLLÄ!" kaikki huoneessa olevat, paitsi minä, vastasivat yhteen ääneen, yllätyksekseni jopa Mr. Smith... outoa.

Jake katsoi siltikin minua, kuin ei uskoisi heitä, joten nyökkäsin, mikä sai hänet huokaisemaan, saaden hänet ymmärtämään että en halunnut olla missään tekemisissä hänen kanssaan.

Hän käveli hitaasti ovelle, kuin ei olisi todellakaan halunnut, mutta käveli silti. Kun hän avasi oven, hän pysähtyi, ja käänsi päänsä minun suuntaani. Tällä kertaa hänen kasvonsa olivat peittyneet suruun, ja hänen silmänsä katsoivat minuun epätoivoisesti, anellen. Sitten, tapahtui jotakin mitä kukaan ei olisi uskonut tapahtuvan.

Jake oli kääntynyt, ja katsoi nyt minua kyyneleisillä koiranpentu-silmillään, ja oli juuri sanomassa jotakin, kun Mr. Smith käveli hänen luokseen.

"No niin, oli mukava tavata sinut, turvallista kotimatkaa. Hei hei!" hän sanoi iloisella äänellä, ja hymyili, kun hän potkaisi Jakea persuuksille, saaden hänet lentämään pää edellä ulos ovesta. Sitten Kala sulki oven, huokaisi onnellisena, ja kääntyi meihin päin.

"Selvä, se siitä!" hän sanoi, ja hymyili kirkkaasti, kuin hän olisi juuri voittanut palkinnon ja olisi puhumassa lehdistölle jälkeenpäin.

Kukaan ei sanonut mitään; me vain katsoimme häntä, leuat lattialla.

"Ai niin", hän sanoi sitten, kuin olisi juuri muistanut jotakin, ja otti taskustaan super modernin kännykän. Hän otti sen sivulta pienen tikun, ja alkoi tökkiä sillä ruutua. Kun hän oli sen tehnyt, hän näytti odottavan jotakin, koska hän naputti jalkaansa malttamattomasti. Sitten hän hymyili iloisesti ja alkoi tökkimään uudestaan. Sitten hän alkoi kirjoittamaan jotakin, koska hän sanoi ääneen asioita mitä kirjoitti.

"P-o-t-k-a-i-s-i-n, väli, j-u-u-r-i, väli, ä-r-s-y-t-t-ä-v-ä-n, väli, k-a-k-a-r-a-n, väli, o-v-e-s-t-a, väli, u-l-o-s, ja piste", hän sanoi, ja tökki vielä vähän pikku ruutua. Sitten hän laittoi tikun takaisin paikalleen, ja kännykän takaisin taskuunsa. Sitten hän katsoi ylös, ja näytti ymmärtävän että kaikki tuijottivat häntä.

"Oho. Lapset, älkää unohtako; 13:00 on lounas. No niin, hei!" hän sanoi, ja vilkutti kuin idiootti ja meni ulos ovesta, sulkien sen perässään. Kesti jonkin aikaan ennen kuin kukaan puhui.

"Kirjoittiko hän juuri twitteriin?" Victoria kysyi, ollen ensimmäinen joka puhui.

"Luulen niin", Tyler vastasi, yhtä järkyttyneenä kuin me muutkin.

"Öh... tyypit, kello on 12:59. Meidän pitää mennä lounaalle", Edward sanoi ja katsoi kelloonsa.

"Mitä, nytkö jo?" Mike kysyi.

"Joo, meidän pitää mennä", Edward toisti, ja nousi tuoliltaan ja käveli ovelle päin. Me muut seurasimme, ja otimme sadetakkimme ja kävelimme ulos golfpallojen sekaan.

*Lounaalla*

"Olenko se vain minä, vai tuntuuko jokin hieman oudolta?" Victoria kysyi ja otti toisen haukun leivästään. Katsoin hänen selkänsä takana olevaan pöytään. Jessica, Lauren ja muut nartut (kyllä, minäkin voin kiroilla!) mulkoilivat meitä kylmästi. Se oli selvää, sillä Edward istui meidän pöydässämme, mutta silti... se oli tavallaan karmivaa...

"Se olet kai vain sinä", Tyler, Mike, Edward, James ja minä vastasimme yhteen ääneen. Katsoimme toisiamme, ja aloimme nauramaan.

*Lounaan jälkeen*

"Joten, mitä me teemme nyt?" James kysyi, kun kävelimme mökkiämme kohti. He oppivat minulta että juokseminen ulkona (tai sisällä) ei ole kovin hyvä idea, joten me kaikki kävelimme.

"En tiedä, mitä te haluatte tehdä?" Tyler kysyi, kun astuimme sisälle mökkin.

"Mitä tahansa mihin ei liity pokeri, totuus vai tehtävä, tai mikään märkä", sanoi, ja riisuin märän sadetakin ja laitoin sen seinälle roikkumaan. Mike oli juuri avaamassa suunsa, kun lisäsin "se tarkoittaa että räsypokkakin on ulkona." Mike nyrpisti sanoilleni, jatkanut kauempaa.

"Entäs kummitusjutut?" Mike sanoi. Kaikki kääntyivät mulkoilemaan häntä. "Mitä?"

"Kummitusjutut? Okei, totuuden vai tehtävän voin hyväksyä, mutta kummitusjutut? Sori jätkä, jos se on se mitä haluat tehdä, lähde bussilla kaupungin päiväkotiin, olen varma että he olisivat mielissään liittyessään sinuun", Tyler sanoi.

"Mutta älkää viitsikö, se voi olla hauskaa!" hän aneli ja katsoi meitä koiranpentu-silmillään.

"Olen mukana, hän on oikeassa; se voi olla hauskaa", Victoria sanoi, ja virnisti.

"Olen samaa mieltä Victorian kanssa", James sanoi, ollen hänen puolellaan, kuten aina, vaikka se tarkoittikin olemista samalla puolella kuin Mike.

"Olen mukana", Edward sanoi ja hymyili vinoa hymyään, saaden luuni sulamaan. Sitten, huomasin että kaikki katsoivat minua, odottaen vastaustani. Kohautin olkapäitäni, paljoa välittämättä. Mike hurrasi, kuten myös James ja Victoria, jotka läpsäyttivät käsiään. Edward hymyili kuuluisaa vinoa hymyään, katsoen minua, ja Tyler huokaisi raskaasti, kukistettuna.

"Hyvä on", hän mumisi ja istui sängylleen. Me kaikki seurasimme hänen esimerkkiään. Victoria istui kanssani sängylleni, James Edwardin sängylle, Tyler omalleen, ja Mike lattialle.

"Jooko, jooko, jooko, saanko istua sängylläsi?" Mike aneli, ja katsoi Tyleriä koiranpentu-silmillään.

"Et", hän sanoi kylmällä, lujalla äänellä, ja kun hän sanoi niin, hän tavallaan muistutti minua Jakesta.

"Äh, älä viitsi! Jooko, jooko, jooko, jooko, jooko, jooko, jooko, joo-"

"Ole jo hiljaa, tai et saa istua sängylläni!" Tyler huusi hänelle. Mike, joka näytti tajuavan, lopetti.

"Okei, kuka haluaa olla ensimmäinen?" Mike kysyi, hyppien innosta ylös ja alas pikku paikaltaan lattialla. Vau, déjà vu.

"Tuota, en oikein tiedä kummitusjuttuja", myönsin, punastuen.

"No, se on okei, minä tiedän pari", Mike sanoi iloisesti.

Hän hengitti pari kertaa syvään, sulki silmänsä, ja parin sekunnin jäkeen avasi ne uudestaan. Kun hän teki sen, hänellä oli kummitusjuttu-kertomis-naama. Hän katsoi kaikkia vakavasti, ennen kuin aloitti tarinansa.

"Hyvä on. Olipa kerran poika jonka nimi oli... " hän hiljeni, miettien, ja hetken päästä hän voihkaisi. "Okei, oli siis poika. Eräänä päivänä, hänellä oli kaivo takapihallaan. Hänellä oli tapana leikkiä kaivon luona paljon, vaikka hänen äitinsä kielsi häntä. Sitten eräänä päivänä, kun hän oli leikkimässä  kaivolla, hän kuuli äänen kaivosta, joka sanoi 'tule tänne pikku poika, tule tänne...'

Poika, joka oli yllättynyt kuullessaan jonkun, käveli kaivolle, katsoen alas. Kaivo ei ollut syvä, joten kun hän katsoi alas, hän näki hahmon, jolla oli isot rumat vaatteet ja valkoinen iho. Ja hänellä oli punaiset, sotkuiset hiukset jotka sojottivat lähes kaikkiin suuntiin. Hahmo katsoi ylös poikaan ja hymyili julmaa, ilkeää hymyä. Poika pystyi kurottamaan ja koskea häntä, niin lähellä hahmo oli. Ja-" hän kertoi, mutta epäileväinen Tyler keskeytti hänet.

"Miten se voi olla kaivo jos hän pystyi koskemaan häneen?"

"Koska tämä on taikakaivo, ole hiljaa!" Mike karjui hänelle. Sitten hän hengitti syvään ja jatkoi.

"Kun poika katsoi hahmoa lähempää, hän ajatteli sen näyttävän pelleltä. Pelle laittoi kätensä taskuunsa ja hetkeä myöhemmin, hän vetäisi taskustaan pallon. Hän hymyili pienelle  pojalle julmaa, ilkeää hymyään.

'Haluatko pallon poika? Ne kelluvat, ne kaikki kelluvat... ' pelle sanoi ja- " Mike sanoi, mutta Tyler keskeytti hänet uudestaan.

"Jätkä, tuo on se!" hän sanoi, mikä sai meidät kaikki katsomaan häntä hämmentyneinä.

"Tyler, jos et kestä enää, voit mennä ulos", Mike kiusasi, mikä sai Tylerin voihkaisemaan ja viskomaan käsiään turhautuneena.

"Ei! Tarkoitan se, kuten se elokuva 'se' jossa on hullu pelle ja kaivoja!" Tyler huudahti turhautuneena. Muut nyökkäsivät, paitsi minä, minulla ei ollut aavistustakaan mistä he puhuivat. Se? Outo nimi elokuvalle...

"Eikä ole!" Mike huusi loukkaantuneena Tylerin sanoista.

"Niinkö? Minkä niminen pelle sinun tarinassasi sitten on?" Tyler kysyi sarkastisesti.

"Öh... Bennywise", Mike sanoi, mikä sai muut nauramaan. Minulla ei ollut aavistustakaan mistä he puhuivat, joten istuin siinä ja hymyilin.

"Jätkä, varastit tuon 'sestä' " Tyler sanoi ja nauroi.

"Hyvä on!" Mike sanoi ja murjotti... kolme sekuntia. Sitten hän hyppi taas innoissaan tuolillaan ylös ja alas.

"Minulla on toinen! Okei, se kertoo tytöstä, joka on kaivossa koska hänen äitinsä oli ilkeä ja työnsi hänet alas kaivoon. Sitten siinä on videonauha, ja jos katsot sen, sinä kuolet, koska sitten joku soittaa sinulle keskellä yötä ja sanoo 'seitsemän päivää'. Ja viikon päästä olet kuollut.

Joka tapauksessa, tällä tytöllä jolla oli ilkeä äiti, oli itsekin ilkeä, hän on se joka tappaa kaikkia videonauhan kautta. Mutta se on vanhaa paskaa, tiedäthän, VCR. Joka tapauksessa, tällä videolla näet kaikenlaista kuvottavaa, kuten leikattuja, liikkuvia sormia, ja niinkuin, ötököitä ja kuolleita hevosia ja sellaista. Sitten sinä näet jossakin vaiheessa ilkeän äidin, ja kaivon mihin ilkeä lapsi hukkui. Ja sitten siinä on majakka joka-" Mike pulisi, mutta jälleen Tyler keskeytti hänet.

"Jätkä, tuo on The Ring! Tiedätkö yhtään kummitusjuttua jota et ole varastanut elokuvasta?" Tyler kysyi.

Mike katsoi häneen, epävarmana mitä vastata, mutta Tyler piti hänen hiljaisuuttaan vastauksena.

"Niinpä niin. Tietääkö joku muu hyvää kummitusjuttua?" Tyler kysyi, ja katsoi ympärilleen. Victoria huokaisi ja katsoi ympärilleen.

"Jos kukaan ei tiedä, luulen että voin kertoa yhden", hän sanoi ja teki mitä Mike oli tehnyt, sulki silmänsä ja hengitti syvään. Sitten hän aukaisi silmänsä ja katsoi ympärilleen, kuten Mikekin oli tehnyt, kummitusjuttu-kertomis-naaman kanssa.

"Muutama vuosi sitten, pari lasta päätti lähteä viikonlopuksi retkeilemään. Heitä oli viisi, kaksi tyttöä, ja kolme poikaa. He menivät leirintäpaikalle, ja pystyttivät telttansa. Kaikki meni hyvin ja kaikilla oli hauskaa. Mutta sitten jotakin tapahtui..." hän hiljeni, jättäen hämärän mökin hiljaiseksi. Ainut ääni oli sateen ropina ulkona.

"Kaksi tyttöä nukkuivat yhdessä teltassa, kun toinen tyttö heräsi painajaiseen. Hän herätti toisen tytön koska oli liian peloissaan ollakseen hereillä yksin. Toinen tyttö rauhoitteli tyttöä, ja hetken päästä hän ei ollut enää peloissaan. Mutta nukkumisen sijaan, tytöt pysyivät hereillä ja juttelivat. Mutta yhtäkkiä, he näkivät tumman varjon telttansa oviaukosta. Molemmat tytöt alkoivat kirkumaan, mutta lopettivat kun kuulivat tutun naurun teltan ulkopuolelta.

Yksi pojista avasi teltan vetoketjun ja tervehti heitä lämpimästi. Tytöt, jotka olivat vihaisia hänelle säikyttämisen takia, käskivät hänen mennä takaisin telttaansa. Poika teki mitä käskettiin, ja jätti tytöt, jotka alkoivat puhua uudestaan. Mutta yhtäkkiä he kuulivat rasahtelua teltan ulkopuolelta. He molemmat hypähtivät säikähdyksestä, mutta ajattelivat että se oli taas se poika, joten he alkoivat kutsua häntä nimeltä, mutta kukaan ei vastannut... tytöt huolestuivat nyt, ja jatkoivat pojan kutsumista, mutta kukaan ei vastannut.

Äkkiä he kuulivat äänekkään murinan telttansa ulkopuolelta. Se oli eläimellinen murina, äänekäs ja syvä, mikä sai molemmat tytöt kirkumaan kauhusta. Sitten, murina katosi. Tytöt istuivat teltassaan, kauhuissaan ja täristen pelosta. Yhtäkkiä, he näkivät tumman varjon telttansa oviaukossa, avaten oviaukkoa hitaasti..." Victoria sanoi kummitusjuttu-kertomis-äänellään. Juuri kun hän sanoi viimeiset sanat, salama iski ulkona, paljastaen tumman hahmon joka seisoi ikkunan takana...
« Viimeksi muokattu: 26.02.2011 21:45:46 kirjoittanut Rebel angel »

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Käännös: Mr. Smith (K-13)
« Vastaus #54 : 02.02.2011 22:17:10 »
Nähähää :D
Ei vitsi. Loppu just jännää paikkaa :D
Joo. Tää on hyvä ja hyvin suomennettu^^
Jatkoa vaan toivottavasti pian^^

N1gg1h

  • ***
  • Viestejä: 53
  • So little nd still so cold
Vs: Käännös: Mr. Smith (K-13)
« Vastaus #55 : 03.02.2011 01:06:13 »
Ooh! Ihanaa uus luku!  ;D Kiva luku oli taas
ja hyvin oot suomentanut.
Jännän paikaan jäi....
Jatkoo toki, mah. nopeesti pliis...   ;)

Rebel angel

  • ***
  • Viestejä: 24
Vs: Käännös: Mr. Smith (K-13)
« Vastaus #56 : 21.02.2011 11:38:58 »
Kiitos kommenteista! :D
Taas on kestänyt jonkin aikaa ennen kuin sain tän luvun tänne, ( :-[) mutta selitykseksi voin sanoa että olin viikon loma matkalla, ja koirani söi nettijohdon poikki...  :P


Luku 17. Kuka on ikkunan takana?

BPOV

Olin juuri päästämässä veret seisauttavan kirkaisun, kun näin mikä se hahmo oli, ja kirkaisu kurkussani jäi pieneksi vinkaisuksi. Kaikki kääntyivät katsomaan minua, käsittäen tilanteen väärin, luullen että pelkään vain ukkosta. Victoria tarttui käteeni ja puristi sitä tiukasti.

"Bella, se on okei, sinun ei tarvitse olla peloissasi", hän sanoi pehmeästi pidellessään kättäni, samalla lailla kuin sanoisit lapselle joka on peloissaan mennyt sängyn alle piiloon. Mutta en oikeastaan kuunnellut mitä he sanoivat, hämmennys sai vain puolet aivoistani toimimaan.

"Bella? Haloo?" Mike sanoi ja napsautti sormiaan kasvojeni edessä, mikä sai minut transsistani, mutta se ei saanut minua ottamaan silmiäni pois hahmosta.

"Bella mikä sinulla on?" Edward kysyi, nousi sängyltään ja käveli luokseni. "Voitko huonosti?"

Juuri kun hän sanoi niin, ukkonen löi uudestaan, ja tällä kertaa näin sen hahmon, mistä sain kylmät väreet. Hypähdin hieman ukkosen äänestä, mutta se ei ollut niin paha kuin se olisi ollut ulkona. Kaikki alkoivat puhua välittömästi, sanoen rauhoittavia sanoja jotta en olisi peloissani, mutta en taaskaan kiinnittänyt heihin huomiota.

Nousin sängyltäni, katsoen koko ajan ikkunaa ja kävelin sen luokse, muut heti perässäni, luultavasti miettien oliko ruuvini löysällä. Menin ikkunan luokse, ja avasin sen. Tuuli puhalsi kovaa ja sade ropisi kovaa maahan.

"Jake, mitä helvettiä sinä teet täällä?" kysyin häneltä, kurtistaen kulmiani. Edward, joka seisoi heti takanani, jännittyi ja vannon että hän mulkoili Jakea sillä hetkellä.

"Tarkistan vain että olet kunnossa", hän vastasi huoleton virne kasvoillaan. Rypistin otsaani hämmentyneenä.

"Tarkistat että olen kunnossa? Jake, tiedät että vihaan ukkosta, ja luuletko että se auttaa jos seisot ikkunani ulkopuolella, irvistellen salaman iskiessä? Jos luulet, olet väärässä", sanoi.

"Miten niin irvistellen?" Jake kysyi, ja kurtisti kulmiaan.

"Kaivoit nenääsi, ja katsoit kieroon."

"SINÄ NÄIT SEN?" Jake huusi kauhistuneella äänellä ja näin miten hänen ruosteenruskea ihonsa muuttui sävyä tummemmaksi.

Nostin kulmakarvojani yllättyneenä, ja Jaken tavoin tunsin miten poskeni muuttuivat punaisiksi.

"Noloa", Mike sanoi kiusoittelevasti laulavalla äänellään takanani. Mutta sitä seurasi nopeasti hiljainen "Auts!" Me seisoimme siinä hetken kiusallisessa hiljaisuudessa kunnes Edward rikkoi sen.

"Jacob, mitä sinä teet täällä", hän kysyi, tai oikeastaan tivasi kylmällä, tylyllä äänellä, mikä sai minut vapisemaan.

"Kuten sanoin, halusin tarkistaa että hän on kunnossa", hän toisti ja mulkaisi Edwaria kylmästi ennen kuin katsoi takaisin minuun.

"No hän on kunnossa, joten voit lähteä nyt", Edward sanoi ja laittoi kätensä olkapäälleni suojelevasti. Jake päästi syvän äänen, kuin murinan, mutta se oli poissa yhtä nopeasti kuin ilmestyi. Jake mulkoili häntä, mutta samaan aikaan näytti siltä kuin hän vapisisi. Hän tavallaan tärisi, mutta se loppui hetken päästä. Sitten hän katsoi minuun, miettien olivatko Edwardin sanat totta.

"Kyllä Jake, olen kunnossa. Mene nyt!" huusin hänelle ärsyntyneellä äänellä, mikä sai hänet säpsähtämään, ja osoitin sormellani metsään. Hän kääntyi hitaasti, mumisten "Hei sitten," ja käveli pois metsään päin, mumisten itsekseen koko ajan. Huokaisin ja suljin ikkunan. Käännyin ympäri ja näin Miken virnistävän ovelasti, mikä tarkoitti vain yhtä asiaa; tämä ei voi olla mitän hyvää.

"Mitä?" kysyin häneltä ja ristin käteni eteeni.

"Ettekö te ole huomanneet? Sade on lakannut!" hän sanoi iloisesti. Käännyin ikkunaan päin, ja kyllä, hän oli oikeassa, sade oli lakannut. En koskaan uskonut että sanoisin tämän kahdesti, mutta Mike oli oikeassa. Me kaikki hymyilimme Miken havainnolle. Sitten, voin vannoa että näin kirkkaan hehkulampun syttyvän Victorian pään yläpuolella.

"Hei, minä tiedän! Miksi emme mene uimaan keskiyöllä!" hän sanoi ja hymyili iloisesti. James näytti tyytyväiseltä ideaan, mutta toisaalta, luulen että hän tekisi ihan mitä tahansa mitä Victoria keksii.

"Tottakai, kuulostaa hauskalta", hän sanoi ja kietoi kätensä Victorian ympärille ja suuteli hellästi hänen päätään. Victoria kikatti ja kääntyi meihin päin.

"Oletteko mukana?" hän kysyi meiltä ja katsoi minuun. Mietin sitä. Hmmm... uimista... keskellä yötä... no, hyvä puoli on että vedessä sinun ei tarvitse nähdä minne uit; koska et voi kaatua... isoin ongelma olisi järveen meneminen, ja veden lämpötila...

Kuin Victoria olisi lukenut ajatukseni, hän sanoi nopeasti "Järvessä ei oli kovin kylmä, minä lupaan", hän sanoi ja vinkkasi minulle, ja sitten hän katsoi Mikeen, joka kirjaimellisesti hyppi innosta.

"Mike, olet mukana, eikö niin?"

"Totta helvetissä!" hän sanoi, ja Victoria löi häntä mahaan, näyttäen yhtäkkiä erittäin vaaralliselta.

"Älä. Käytä. Tuollaista. Kieltä." hän sihisi hampaidensa välistä, sulki silmänsä, ja hengitti syvään, sitten hän avasi silmänsä ja kääntyi kirkkaasti hymyillen Tyleriin päin.

"Entä sinä?"

"Tottakai, siistiä", hän vastasi ja kohautti olkapäitään, virnistäen korvasta korvaan. Victoria nyökkäsi hänen vastaukselleen ja kääntyi Edwardiin päin, joka seisoi vierelläni.

"Entä sinä Eddie-poika? Liitytkö meihin?"

Edward katsoi häneen, tai oikeastaan mulkoili.

"Olisin kiitollinen jos et kutsuisi minua noin", hän sanoi kylmällä äänellä, mutta Victoria huiskaisi sen pois.

"Miten vaan, tuletko sinä vai et?" hän kysyi ärsyyntyneellä äänellä joka sai hänet melkein kuulostamaan Jessicalta. Edward kääntyi katsomaan minua ja vastasi hänelle.

"Minne tahansa hän menee, minäkin menen", hän sanoi, katsoen vieläkin minuun. Victoria huokaisi ja katsoi minuun, haluten tietää vastaukseni.

"Joten? Tuletko sinä vai et, Bella?" hän kysyi ja katsoi minua, kasvot välinpitämättöminä, mutta silmät anovina. Huokaisin ja käännyin katsomaan Edwardia.

"Miksi sinun pitää olla niin itsepäinen?" kysyin häneltä. Hän kohautti olkapäitään huolettomasti, ja virnisti.

"Voisin kysyi sinulta samaa", hän sanoi minulle. Huokaisin uudestaan, näkien että en voittaisi tätä vaikka kuinka yrittäisin.

"Olen mukana", sanoi ja käännyin Victoriaan päin. Hän kiljahti korvia särkevästi, mikä sai minut haluamaan peittämään korvani. Tuntui kuin olisin kokenut tämän aikaisemminkin.

Takauma *swoosh*

Seisoin kirkkaan pinkissä huoneessa. Siellä oli aukinainen tupla-ovi toisella puolella huonetta; kaappi. 14, ehkä 15-vuotias tyttö, jolla oli pikimustat hiukset jotka sojottivat eri suuntiin ja keijumaiset piirteet, hyppeli sieltä ulos suoraan eteeni.

"Älä viitsi Bella, enkö voisi meikata sinut, edes kerran?" hän kysyi ja mutristi huuliaan, tehden koiranpentu-silmät. Voihkaisin, ja katsoin hänen aneleviin silmiinsä. Voihkaisin tietäen etten pääse pakoon; Eddie oli lähtenyt tunniksi pois, eikä tulisi takasin vielä pitkään aikaan...

"Älä viitsi Alice!" rukoilin, mutta hän teki viimeisen iskunsa ja katsoi ylös minuun kultaisen ruskeilla silmillään.

"Hyvä on..." mumisin, kukistettuna. Alice lopetti heti pienen esityksensä ja alkoi hyppimään innoissaan ylös ja alas, kiljahdellen korvia särkevästi, mikä sai minut haluamaan peittämään korvani.

"Oi Bellie, tästä tulee niin hauskaa!"

Hauskaa...

Hauskaa...

Hauskaa...


Takauman loppu *swoosh*

"Bella? Bella!" Edwardin vauhko ääni kaukaisuudesta aneli, mikä sai minut takaisin maanpinnalle. Edward seisoi edessäni, kädet olkapäilläni, ravistaen minua hellästi. Hänen takanaan seisoi Victoria, näyttäen huolestuneelta, mutta ei niin huolestuneelta kuin Edward. Itse asiassa, luulen ettei kukaan voi näyttää niin huolestuneelta kuin Edward. Jessus, minä jäin vain ajatuksiini, enkä esimerkiksi pyörtynyt.

"Öh, mitä?" sanoin ja hänen kasvonsa rauhoittuivat heti. Hän avasi suunsa sanoakseen jotain, mutta joku alkoi puhua hänen takanaan.

"Olit kauan ajatuksissasi Bella", Victoria sanoi. Katsoin häneen ja Jamesiin joka seisoi hänen vieressään, ystävällinen hymy huulillaan.

"Miten kauan?" kysyin Victorialta, mutta tällä kertaa Edward vastasi.

"Suunnilleen viisi minuuttia", hän sanoi, ja virnisti minulle. Vau... minulla oli takauma siitä tutusta elokuvasta viisi minuuttia? Sillä lailla Bella...

"Okei, hän on takaisin maanpinalla. Mennään takaisin alkuperäiseen suunnitelmaamme", Mike sanoi ja virnisti lammasmaisesti. Rypistin otsaani ja katsoin häneen, ymmärtämättä mistä hän puhui. Hän huokaisi, mumisten jotain ennen kuin vastasi.

"Keskiyön uinti, muistatko?" hän kysyi ja katsoi minua 'oletko tosissasi?' katseella. Sanat osuivat aivoihini, pakottaen ne toimimaan. Miten pystyin unohtamaan että meidän oli tarkoitus mennä uimaan keskiyöllä? Mehän puhuimme siitä viisi minuuttia sitten! Mietin joskus voisinko vaihtaa aivoja, nämä eivät selvästikään toiminut kuten olisi pitänyt...

"Ai niin, uimareissu. No eikö meidän sitten pitäisi mennä?" kysyin, ja aloin kävelemään ovelle päin. Mutta kun pääsin sinne, joku rykäisi, mikä sai minut kääntymään ympäri.

"Öh, Bella? Kun menet uimaan, vaihdat uimapuvun päälle, ellet sitten suunittele meneväsi naku-uinnille", Tyler sanoi. Mike näytti olevansa tyytyväinen ideaan minusta naku-uimassa, mikä sai minut vapisemaan inhosta. Edward ja Victoria näyttivät huomanneen sen myös, sillä hetkeä myöhemmin Mike makasi maassa, voihkien kivusta.

"No James ja minä menemme vaihtamaan uimapuvut. Tulkaa meidän mökillemme kun olette valmiit", Victoria sanoi, ja ennen kuin kukaan kerkesi vastaamaan, he olivat jo ulkona. Huokaisin ja menin repulleni etsimään bikineitäni. Pitkän kaivamisen jälkeen minä lyösin ne. Sitten otin pyyhkeeni, verkkarit ja T-paidan, ja kävelin ovelle.

"Menen vaihtamaan nämä, tulen kohta takaisin", sanoin olkapääni yli, ja lähdin mökistä.

*Pari minuuttia myöhemmin*

Kävelin ovelle ja koputin kolme kertaa, ja kesti vain hetken kun pojat tulivat avaamaan sen. Kävelin sisälle, pikeutuneena verkkareihin ja T-paitaan, ja bikineihin niiden alla. Sisällä, pojat istuivat sängyillään, no... siis jos kutsut Miken pikku paikkaa 'sängyksi'. Kävelin repulleni ja laitoin muut vaatteeni sinne. Sitten käännyin toisiin päin.

"Oletteko valmiita?" kysyin heiltä.

"Beibi, minä synnyin valmiina!" Mike sanoin flirttailevasti ja virnisti minulle. Huokaisin ja käännyin Tyleriin päin, kinnittämättä huomiota lattialla olevaan ärsyttävään idioottiin.

"Juu, toki", hän sanoi, ja kohautti olkapäitään, ottaen pyyhkeensä ja lähti kävelemään ovelle päin, Mike heti perässään. Sitten käännyin Edwardiin, tavoittaen hänen katseensa. Olin hukkua hänen silmiinsä, joten katsoin pois päin, kuten itsesuojeluvaisto sanoi, tai oikeastaan huusi. Hitto, pitäisi olla laitonta hukuttaa toinen tuolla tavalla. Ja minä luulin aina osaavani uida...

"Oletko kunnossa?" Edward kysyi, ja vaikka en edes katsonut häneen, pystyin kertomaan hänen äänestään että hän oli huolissaan. Helkkari, tuo poika huolestuu kaikesta! Mutta kun hän huolestuu minusta, perhoset vatsassani alkavat lentää, ja tunnen itseni lämpimäksi ja sumeaksi. Mutta silti, minua ärsyttää että hän huolestuu KAIKESTA mitä teen. Ei hän ole isäni tai jotain...

"Kyllä, olen kunnossa. Tuletko sinä vai et?" kysyin, katsomatta vieläkään häneen. Kuulin miten hän huokaisi ja siirtyi lähemmäksi minua. Sitten hän otti kasvoni käsiinsä, ja käänsi päätäni, saaden minut katsomaan häneen.

"Olisin kiitollinen jos katsoisit kasvojani kun puhut minulle", hän sanoi pehmeällä äänellä, saaden luuni sulamaan. "Ja vastaukseksi kysymykseesi, kuten sanoin sinulle aiemminkin; minne tahansa sinä menetkään, minä seuraan sinua", hän sanoi, silitti poskeani, ja päästi minut irti. Hänen sanansa olivat söpöjä, mutta samaan aikaan olin hämmentynyt ja iljettynyt.

"Anteeksi kuinka?" kysyin häneltä juuri kun hän oli kääntänyt selkänsä minuun päin ja kävellyt ovelle, joka oli auki ja oviaukko oli tyhjä. Hän näytti yhtä hämmentyneeltä kuin minä tunsin olevani.

"Mitä nyt Bella?" hän kysyin, ja katsoi minuun, rypistäen otsaansa.

"Sinä sanoit että seuraat minua kaikkialle!" sanoin ja viskasin käteni ylös dramaattisesti. Hänen rypistyksenä syveni, ja hän astui askeleen lähemmäksi minua.

"Kyllä, ja minä tarkoitin sitä. Minä seuraan sinua kaikkialle Bella", hän sanoi, ja hänen äänensä kuulosti vahvalta ja rauhalliselta, mutta hänen sanansa tuhosivat sen kaiken. Rypistin hänelle otsaani, söpö tunne jonka tunsin aiemmin, oli kadonnut ja kaukana poissa.

"Kaikkialle? Eikö se ole... tavallaan ahdistelevaa?" kysyin.

"No..." hän aloitti, mutta Victorian ääni oven ulkopuolelta keskeytti hänet.

"Vieläkö te puhutte siellä? Tulkaa jo, mennään!" hän sanoi, käveli mökkiin, otti kädestäni kiinni ja käveli ulos, vetäen minua perässään. Hän jätti Edwardin mökkin, tyrmättynä. No, en oikeastaan usko että hänen pitäisi. Tarkoitan, kun joku kertoo sinulle seuraavansa sinua kaikkialle, en oikestaan ota sitä kohteliaisuutena...

Kun olimme hieman kauempana mökistä, Victoria pysähtyi. Suoristauduin ja katsoin häneen.

"Missä muut ovat?" kysyin, huomaten että hän oli yksin.

"He ovat jo järvellä", hän vastasi yksinkertaisesti. "Nyt, mitä tapahtui kun olimme poissa? Mitään hyvää?" hän kysyi, näyttäen siltä kuin voisi haljeta innosta. Rypistin otsaani, tietämättä mitä hän tarkoitti.

"Äh, älä viitsi! Edwardin kanssa tottakai!" hän sanoi, katsoen minua kuin olisin idiootti.

"Oliko tarkoitus tapahtua jotain?"

"No älä viitsi, hän selvästi pitää sinusta ja sinä hänestä", hän sanoi. Jähmetyin järkytyksestä, uskomatta hänen sanojaan.

"Mitä? Ei! Olemme vain ystäviä! Ja sitä paitsi, en pidä hänestä, en sillä tavalla", sanoin punastuen lausunnostaan, kertoen hänelle totuuden. Viimeinen asia oli vain puoliksi totta. Oikeastaan, en tiennyt mitä tunsin häntä kohtaan.

"No-" hän aloitti, mutta hänet keskeytti ärsyttävä ääni jota jo tavallaan vihasin.

"Tule jo Bella, kiirehdi!" hän sanoi, seisoen Victorian takana. Victorian naama muuttui punaiseksi vihasta ja sanon vain että Mike oli onnekas seisoessaan hänen takanaan, näkemättä Victorian super-vihaisia kasvoja, joidenka viha oli selvästi suunnattu Mikeen. Hän kääntyi hitaasti Mikeen päin, likainen hymy kasvoillaan. Kun hän oli täysin kääntynyt, näin miten Miken kasvot muuttuivat iloisista puhtaaseen pelkoon. Ja sitten he juoksivat.

"TULE TAKAISIN TÄNNE SINÄ PASK******!" Victoria karjui rynnätessään häntä päin. Mike kirkui kuin pikku tyttö, mikä sai minut kikattamaan.

*Pari minuuttia myöhemmin*

"Olemme vihdoin täällä!" Tyler huudahti ja käveli laiturille. Kuu, joka oli vihdion karannut piilopaikastaan pilvien takaa, loisti kirkkaasti meille alas. Sen jälkeen kun Victoria oli hakannut Miken, hän tuli takaisin, samaan aikaan kuin Edward, joten hänellä ei ollut mahdollisuutta jatkaa meidän aiempaa keskusteluamme.

"Viimeinen on mätämuna!" Mike sanoin, täsmälleen kuin neljä-vuotias poika, ja juoksi laiturille ja sukelsi tummaan veteen. Parin sekuntin päästä, hän nousi pintaan.

"Tulkaa jo, ei se ole yhtään kylmää!" hän sanoi ja virnisti, katsoen minuun.

"Käännös; se on jääkylmää", Tyler sanoi, virnistellen myös. "No, tyhmää tai ei, en ole mätämuna", hän sanoi, ja hyppäsi veteen, tehden tykinkuulan Miken viereen, hukuttaen hänet roiskeisiin. Victoria nauroi Miken ärsyyntyneille kasvoille, ja otti vaatteensa pois, jättäen päällensä vihreät bikinit. Vau... hän näytti tyrmäävältä.

"Oletko tulossa?" hän kysyi Jamesilta, joka nyökkäsi hänelle. Sitten hän virnisti, ja heidän sanattomalla kommuniaatiolla, he molemmat hyppasivät veteen käsi kädessä. Se jätti minut ja Edwardin laiturille.

"Tulkaa jätkät, hypätkää!" Victoria sanoi ja virnisti minulle. Huokaisin, tietäen että hän saisi minut veteen jos kieltäytyisin. Aloin ottamaan vaatteitani pois, kun huomasin että kaikki katsoivat minua, varsinkin Edward. Aloin heti punastua, tunsien itseni itsetietoiseksi.

"Mitä?" kysyin ja otin T-paidan pois, jättäen minut sinisiin bikineihini.

"Tuo sininen väri näyttää ihanalta ihollasi", Edward sanoi, katsoen minua. Punastuin jopa enemmän.

"EDWARD, LOPETA FLIRTTAILU JA TULE VETEEN!" Mike huusi hänelle, mikä sai hänet mulkoilemaan Mikeä. Tyler, joka näytti myös tavallaan vihaiselta, asetti kätensä Miken pään päälle, ja työnsi hänet veteen. Kaikki näyttivät tyytyväisiltä siihen, jopa minä. Hetken päästä, Tyler ei voinut pitää häntä enää alhaalla, ja Mike nousi pintaan, yskien kuin hullu.

"JÄTKÄ, SINÄ OLET SAIRAS! YRITIT HUKUTTAA MINUT!" hän huusi Tylerille, joka hymyili lammasmaisesti hänelle, selvästi katumatta sitä. Käännyin katsomaan Edwardia, joka oli nyt ottanut T-paitansa pois, jättäen hänet uimahuisuihin. Hänen lihaksikas rintansa sai minut punastumaan ja katsomaan pois päin vedessä olijoihin. Kukaan ei näyttänyt huomanneen tirkistely-hetkeäni.

"Tulkaa jo, te kaksi!" Tyler sanoi tällä kertaa.

"Joo, tulkaa jo!" James sanoi tummasta vedestä, katsoen Edwardia.

"Naiset ensin", Edward sanoi kuin oikea herrasmies.

EPOV

"Naiset ensin", sanoin, haluamatta jättää häntä yksin laiturille hyppäämällä ensin. Hän näytti niin heikolta kuun valossa, hänen ihonsa näytti niin kalpealta...

"No tulkaa jo! Tule Bella!" James kutsui uudestaan. Bella katsoi häneen, sitten hän kääntyi hitaasti katsomaan minua. Hän näytti jumalattarelta kun kuunvalo iski hänen kasvoihinsa, saaden hänen silmänsä säihkymään. Hänen poskensa olivat hieman punastuneet kun hän hymyili minulle pienesti epävarmaa hymyä. Se sai sydämmeni lyömään kovaa rinnassani. Sitten hän kääntyi laituria päin, ja alkoi juoksemaan, no kävelemään todella kovaa. Kun hän pääsi laiturin päähän, hän suoristi vartalonsa, tehden siitä suoran kuin neulan, ja nosti kätensä ylös ilmaan. Sitten hän sukelsi. Hän näytti niin sirolta, niin kauniilta kun hän osui veteen, täydellisesti sukeltaen. Hän nuosi nopeasti pintaan, näyttäen iloiselta ja innokkaalta. Luoja, hän näytti kauniilta...

"Tule Edward, olet vimeinen jäljellä!" Victoria huusi minulle.

BPOV

"Tule Edward, olet vimeinen jäljellä!" Victoria huusi Edwardille, joka seisoi laiturilla, katsoen minua. Virnistin hänelle ja uin hieman kauemmaksi laiturista. Sitten käännyin häneen ja virnistin. Hän virnisti takaisin minulle ja sitten hän juoksi laiturin päähän. Kun hän oli päässä, hän suoristautui, ja sukelsi veteen, tyylikkäästi ja sulavasti. Hän tuli takaisin pintaan, ja katsoi minuun, hymyillen loistavaa vinoa hymyään. Luoja, hän näytti kauniilta...

Hän ui luokseni, kuten muutkin, paitsi Mike. Hän tuhahti Edwardille ja ui laiturin tikkaiden luo. Hän kiipesi ylös ja katsoi puhuessaan minuun.

"Mahtailija. Katso tätä", hän sanoi ja virnisti ylimielisesti minulle, sitten Edwardille. Hän alkoi juosta laiturin päähän kuten Edward ja minä, mutta juuri kun hän oli laiturin päässä hyppäämäisillään, hän liukastui, ja tippui veteen, pää edellä molskahtaen.
 
Aloimme nauramaan hänelle kun hän nousi pintaan, ja alkoi yskimään -uudestaan- kuin hullu. Hän katsoi meihin, silmät vihaisina ja noloina. Me jatkoimme nauramista ja aloimme uimaan. Olin todella iloinen että vedessä ei voinut kaatua, sillä jos voisi, minä kaatuisin.

Aloin uimaan keskelle järveä, (se ei ollut iso). Lähdin uimaan selkäuintia jotta voisin katsella tähtiä ja kuuta uidessani, mutta kun olin kääntynyt selälleni, lopetin heti uimisen ja kelluin vain selälläni. Taivas oli nyt pilvetön ja tähdet loistivat kirkkaasti alas, tuhannet säihkyvät kaunokaiset. Mutta ne eivät vetäneet vertoja kuulle. Iso, valkoinen kuu joka loisti meille kirkkaasti, ainut valo joka meillä oli tummassa vedessä, oli taivaalla iso.

Katsoin sitä kaikkea ällistyneenä kun tunsin jokin tarraavan jalastani ja vetävän minut alas. Aloin huutamaan ja potkimaan raivokkaasti, mutta se oli jo liian myöhäistä; olin jo pinnan alla. Katsoin ympärillen tummassa vedessä, yrittäen nähdä kuka se oli- mikä se oli, mikä veti minut alas. Jatkoin ympärilleni katsomista kunnes lopetin, nähden jotain keltaista, kellumassa veen alla. Tunnistin heti Miken pään ja raivostuin vihasta. Yhtäkkiä, tunsin parin voimakkkaita käsiä vetämässä minua ylös. Kun pääsin ylös, haukoin henkeäni. Käännyin katsomaan kuka oli pelastanut minut tyhmältä/pahalta Mikeltä, ja näin että se oli James.

"Oletko kunnossa", hän kysyi kun hengitin raskaasti.

"Kyllä, kiitos", sanoin, ja huomasin että kaikki olivat ympäröineet minut, jopa Mike. Kaikki heidän kysymyksensä hyökkäsivät minuun samaan aikaan.

"Sattuiko sinuun?"

"Mitä tapahtui?"

"Nielitkö paljon vettä?"

"Miten voit?"

Kaikki he kysyivät jotain, kaikki olivat huolestuneita, paitsi Mike. Hän ui hieman kauemmaksi joukosta, virnuillen. Viha kupli sisälläni, ja aloin uida hänen luokseen hetkessä. Muut pysyivät paikoillaan ja katsoivat kun potkin hänen tyhmää pikku persettään. Kun olin tehnyt sen, hän oli niellyt puolet järvestä.

"Hyvin menee!" Victoria nauroi minulle. Virnistin takaisin ja aloin taas katselemaan tähtiä.

*Myöhemmin*

"Hei, alkaa tulla kylmä, mennään takaisin", Victoria sanoi ja me kaikki olimme samaa mieltä. Uimme takaisin laiturille ja kiipesimme tikkaat ylös. Sillä hetkellä ainut asia mitä mietin, oli lämmin, kodikas mökkimme. Me juoksimme puoliksi sinne minne olimme jättäneet vaatteemme (paitsi minä, minä kävelin).

Kävelin pienelle vaatekasalleni ja otin pyyhkeeni, kietoen sen tukasti ympärilleni. Ilma oli nyt kylmempi kuin aiemmin, ja se sai käteni kananlihalle. Vapisin hieman kun lähdime kävelemään takaisin mökille. Olin lähes huumaantunut kun kävelimme; mietin vain mökkiämme, lämpöä. Sen takia en huomannut kun Edward kietoi kätensä ympärilleni. Huomasin sen vasta kun hän halasi minua lähemmäksi itseään. Katsoin ylös häneen, punastuen kuin hullu, mutta hän vain hymyili ja vastasi minulle yksinkertaisesti.

"En halua että sinulla on kylmä", hän sanoi ja jatkoi kävelyään kanssani. Sillä hetkellä aivoni ei toimineet kuten niiden olisi pitäneet. Normaali reaktioni olisi ollut; 'öh... okei, voin kävellä itsekin, kiitos vaan.' Mutta hänen vartalonsa lämpö sai minut menemään transsiin. Jatkoimme kävelyä, mutta kun olimme melkein mökillä, kuulimme tutun, nyt erittäen vihaisen äänen takanamme.

"Kas, kas, kas, mitäs meillä täällä on?" Kala sanoi takaamme, kuulostaen uskomattoman ilkeältä ja erittäin, erittäin suuttuneelta. Me kaikki jähmetyimme, miettin samaa asiaa. Hitto Edward käänsi meidät hitaasti ympäri, kasvottain Mr. Smitihn kanssa. Mutta kun näin hänen kasvonsa, vapisin selkärankaani myöten, ja sanonta 'Jos katse voisi tappaa...' kävi yhtäkkiä mielessäni. Hän mulkoili meitä tappavalla katseellaan, näyttäen olevan valmis tappamaan millä hetkellä hyvänsä. No, hän ei mulkoillut minua tai Victoriaa, vain poikia.

"Voisitteko selittää?" hän kysyi, mulkoillen meitä vieläkin murhaavalla katseellaan.

"Kävimme uimassa", James sanoi, pitäen kiinni Victoriasta. Katsoin Kalaa silmät suurina. En ollut koskaan nähnyt häntä niin vittuuntuneena, en edes silloin kun hän murskasi sen oppilaan kännykän.

"Uimassa, hä?" hän sanoi kuulostaen todella ilkeältä. Sillä hetkellä olin oikeasti niin peloissani että melkein paskansin huosuihini.

"Kyllä herra", me kaikki sanoimme. Silloin hänen silmänsä välähtivät minussa, kuin hän olisi vasta tajunnut että minäkin olin siinä. Hän katsoi minua ohikiitävän sekuntin, mutta sinä sekunttina luulin että näin hänen silmissään jotakin muuta kuin vihaa. Mutta en älynnyt mitä se oli.

"Okei te kaikki, menkää mökkiini", hän käski, osoittaen mökkejä. Mike oli juuri valittamaisillaan kun hän lisäsi äänekkäästi "NYT!". Me kaikki lähdimme kävelemään nopeasti mökeille, mutta sitten joku pysäytti minut.

"Stacy, mitä sinä teet?" hän kysyi minulta ja minä käännyin ympäri katsomaan häntä, todella hämmentyneenä.

"Minä... kävelen mökillesi?" vastasin, mutta se kuulosti enemmänkin kysymykseltä. Sillä hetkellä olin liian peloissani sanoakseni ettei nimeni ollut Stacy.

Hän käveli luokseni ja irrotti Edwardin käden olkapäästäni ja laittoi oman kätensä selälleni, työntäen minua eteen päin, kauemmaksi Edwardista.

"Mutta rakas, et sinä saa rangaistusta, et tietenkään! Mene takaisin mökkiisi lepäämään; olen varma että tämä on ollut sinulle väsyttävä päivä", hän sanoi ja hymyili ystävällistä hymyään. Katsoin häneen jopa hämmentyneempänä.

"Minä... en saa rangaistusta?" kysyin totaalisen hölmistyneenä.

"Et tietenkään, miksi saisit? Olen varma että he huijasivat sinut siihen", hän sanoi ja kääntyi mulkoilemaan toisia.

"Mutta minä-" aloitin, yrittäen selittää että he eivät olleet huijanneet minua, että se oli minunkin syyni, mutta hän ei kuunnellut.

"Ei se mitään, voit mennä", hän sanoi ja huiskaisi minut pois. Sitten hän käänsi selkänsä minuun päin, joten en voinut nähdä hänen ilmettään, mutta ystävieni naamoista päätellen se ei ollut nätti.

"Liikkukaa! Tulkaa, meillä ei ole koko yötä aikaa!" hän sanoi tylyllä äänellä, ja lähti kävelemään heitä kohti, mikä sai heidät peruuttamaan. Näin anelevia ilmeitä ystävieni kasvoilla kun he kävelivät Mr. Smithin mökille päin. Kävelin hitaasti takaisin mökille, miettien muita kävellessäni. Kun saavuin hämärään mökkiin, tunsin miten syyllisyys hiipi selkirankaani. Olin kamala ihminen. Kukaan heistä ei ansiannut tätä... paitsi Mike. Mietin mitä he joutuvat tekemään rangaistukseksi... vapisin ajatuksesta. Otin pois märät bikinini ja vaihdoin päälleni pyjaman.

Kun ryömin sänkyyni odottaen toisia, kysymys popsahti päähäni.

Miksi en saanut rangaistusta?

Kun makasin siinä, mieleni tuli miljoonia syitä, mutta mikään ei kelvannut. Ajan kuluessa silmäluomeni muuttuivat raskaammiksi, ja sulkeutuivat vihdoin, saaden minut ajelehtimaan uneen. Juuri ennen kuin nukahdin, kuulin oven avautuvan ja poikien huokaisut ja voihkaisut kun he astuivat sisään. Viimeinen asia minkä kuulin ennen kuin sammuin täysin oli sanat "Hyvää yötä, Bellie..."

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Käännös: Mr. Smith (K-13)
« Vastaus #57 : 21.02.2011 13:36:51 »
Joo, tää päätti tulla taas vaihteeksi kommentoimaan... :)

Mua ottaa vieläkin päähän se ettei tää oikein edisty... Tai siis ei ota päähän, vaan... no, en mä tiiä. Jotain. Häiritsee, kai. Siis että kun tässä on vähän väliä näitä kummallisia juttuja ja sitten  niihin ei kuitenkaan tuu ratkaisua... Äh, antaa olla.

Hyvää tässä on mun mielestä se että ne on metäs. Ettei tää oo mikään perus Forks/Phoenix -fic, jossa seikkaillaan niissä kirjojen paikoissa. Mun mielestä on hyvä että ne päätyy välillä jonnekin muuallekin. Vaikka sitten luokkaretkelle/mikälie tää ikinä onkaan, niin se on aina plussaa, koska se tekee ideasta pakostikin erilaisen.

Joitakin virheitä mä huomasin siellä täällä, lähinnä niin että joku kirjain puuttui tai kaks peräkkäistä kirjainta oli vaihtanut paikkaa, mutta se ei oo niin vakavaa. :D Mulla tulee itellenikin näitä, varsinkin jos ei oo omaa konetta kun siinä on automaattinen virheentarkastus.

Mietin sellasta että montako lukua tässä vielä on? Vai onko se alkuperäinen vielä kesken? Olis kiva silleen tietää että osaa jotenkin arvioida tilanteen etenemisen...

Mutta joo, mä vaan sanon että mä seurailen tätä yhä, vaikka oonkin vähän hiljainen viimeaikoina ollut enkä ole itseäni ilmaissut mitenkään. Niin että sitä jatkoa saa kyllä laittaa.. ;D

// Kääk, mä aivan unohdin sanoa sen kuinka paljon mua ärsyttää toi Kala! Ja varsinkin se että se sanoo Bellaa Stacyksi. Ei siinä mitään, henkilökohtaisesti mä tykkään nimenä enemmän Stacystä kun Bellasta, mutta mua itseäni ottaa ihan jumalattomasti päähän jos mun tai mun kaverin nimi sanotaan väärin. Mun on aina ihan pakko korjata ja huomauttaa. Mä oon paha. ;D Mutta siis joo, että se Kala on raivostuttava. Ja sit vielä se että se ei rankaissut Bellaa ja kohtelee sitä muutenkin sillä tavalla... no, kuvottavasti, jos sen niin voi sanoa.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2011 09:18:44 kirjoittanut Salla »
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Käännös: Mr. Smith (K-13)
« Vastaus #58 : 21.02.2011 13:53:20 »
Voi että. Tää on kyl tosi hyvä<3
Tää on hyvin suomennettu ja tälleen<3
ÄÄÄÄh. haluis tietää jo, ett mikä ihme toi kala on :O ja miks se kohtelee Bellaa niin erilaisesti.
Mut joo. Toivottavasti jatkat taas pian<3

Rebel angel

  • ***
  • Viestejä: 24
Vs: Käännös: Mr. Smith (K-13)
« Vastaus #59 : 09.03.2011 00:11:34 »
Kiitos kommentista, Rassermus! :D
Salla: Tässä on yhteensä 25 lukua, joten enää tulee 7 lukua  :)

Luku 18. Lihapullia & perunoita

BPOV

Avasin hitaasti silmäni ja hämmennyin kun näin kohtauksen edessäni. Kaikki (tarkoittaen Victoriaa, Jamesia, Edwardia, Mikea ja Tyleria) ja kolme muuta ihmistä olivat mökissämme, pukeutuneina, puhumassa, huomaamatta että olin hereillä. Muut henkilöt olivat tyttö ja kaksi poikaa. Tyttö oli pitkä ja hänen tummanruskeat hiuksensa oli laitettu sotkuiselle poninhännälle, ja hänen kasvonsa näyttivät yhtä väsyneiltä mitä minä tunsin olevani. Hänellä oli tummanruskeat silmät valkoisten, neliönmuotoisten lasien takana.

Tunnistin toisen pojista, se oli Eric, Eric Yorkie. Hän oli pitkä ja hänellä oli tummat, sotkuiset hiukset. Hänellä oli hymy finnisellä naamallaan, mikä sai minut vapisemaan. Tarkoitan, kaveri voisi hoitaa noita näppylöitä, oikeasti. Mutta ei. Toinen tyyppi oli todella lyhyt, ei kääpiö kokoa, mutta lyhyt. Hän katsoi tyttö isoilla rakastavilla silmillä. Luoja, he olisivat söpö pari, jos he eivät jo ole.

"Minne sinä menit viime yönä?" Mike kysyi Victorialta, ja mulkoili häntä. Hän virnisti Mikelle, ja vastasi kiusoittelevasti.

"Menin nukkumaan, mitä odotit?" hän sanoi.

"Ei, tarkoitan, miksi et mennyt Mr. Smithin mökiin viime yönä?" Mike sanoi vihaisesti. Victoria nosti kulmiaan, ja vastasi viekkaalla äänellä.

"Minä juoksin pois", hän sanoi omahyväisesti, virnisti hänelle ja kohautti olkapäitään. "Helppoa." Mike katsoi häneen silmät suurina.

"SINÄ JUOKSIT POIS!" hän huusi, mutta hiljeni pian kun muut hyssyttelivät hänelle.

"Mike voisitko miettiä hieman? Tiedän, että sinun ÄO:si ei ole kovin korkea, mutta tämän voisit päätellä ihan itse", Tyler sanoi vihaisesti kuiskaten. Mike, joka ei näyttänyt ymmärtävän, rypisti otsaansa, näyttäen kerta kaikkiaan hämmentyneeltä.

"Mitä? Mitä minun pitäisi päätellä ihan itse?" kaikki huokaisivat hänen tyhmälle kysymykselleen, minkä oli tarkoitus olla itsestään selvä. Minäkään en ymmärtänyt mistä oli kysymys, ei kai se tee minusta Miken tapaista! Paniikki alkoi hiipiä selkärankaani, mutta häipyi kun Edward alkoi selittää.

"Mike, Bella nukkuu, ja haluaisin hänen vielä nukkuvan", hän sanoi synkällä äänellä, mikä sai hänet kuulostamaan ilkeältä. En pitänyt siitä että hän kuulosti ilkeältä, hän ei kuulostanut itseltään. Kun Edward oli sanonut sanottavansa, kaikki kääntyivät katsomaan minua. Oli tavallaan hauska nähdä heidän reaktionsa. Kun he näkivät että silmäni olivat auki, ja katsomassa heihin, heidän silmänsä suurenivat järkytyksestä ja pari heistä punastuivat.

"Mitä? Kyllä, olen hereillä", sanoin heille kun nousin istumaan sängylläni, tietäen että hiukseni näyttivät linnunpesältä, mutta en oikeastaan välittänyt siitä. Edward, joka oli ainoa joka oli istunut selkä minuun päin sängylläni, kääntyi ympäri katsomaan minua.

"Bella..." hän sanoi ja huokaisi syvään ja hymyili sitten pehmeästi minulle. "Miksi sinun täytyy aina tehdä päinvastoin mitä minä sanon?"

Virnistin hänelle ja näytin kieltäni kuin viisivuotias.

"Koska asiat jotka käsket minun tehdä, ovat yleensä todella tyhmiä", sanoin hänelle, virnistäen korvasta korvaan. Hän hymyili minulle vinoa hymyään, mikä sai minut sulamaan sängylläni, luuni olivat liian pehmeitä pitääkseen minua pystyssä. Vajosin sängylleni samalla lailla kuin silloin kun veri menee päähän, mutta toiset käsittivät sen väärin ja luulivat että minä pyörryin tai jotain.

"BELLA?" monet hämmentyneet ja panikoivat äänet huusivat samaan aikaan, ja tunsin miten he kaikki juoksivat sänkyni luo. Kun näin heidän kasvonsa heidän lähestyessään, näin miten paniikki katosi, kun he näkivät minut ja minun kirkkaan punaiset kasvoni. Mutta Edward näytti kaikkein huvittuneimmalta heistä kaikista.

"Pyörryitkö mahtavuuteni takia?" hän kysyi ja virnisti minulle kiusoittelevasti.

Kyllä. "EI! EN!" huusin hieman liian kovaan ääneen, mikä sai kasvoni jopa kuumemmiksi. Hän nauroi puolustelevalle reaktiolleni.

"Oletko varma? Jos ajattelet että olen kuuma, voit sanoa sen ääneen", hän sanoi, ja hymyili minulle.

"En", sanoin hiljaa ja tuntui kuin minulla oli kuumetta tai jotain. Odota, tuntuu kuin tietäisin tämän ai-

Takauma *swoosh*

Istuin penkille pienessä puistossa; syksyn lehdet lensivät ympäriinsä hehkuen kauniisti keltaisina, oransseina ja punaisina. Poika, joka näytti olevan 13, ehkä 14-vuotias, istui viereeni penkille. Hänen vihreät silmänsä tuijottivat minuun, mikä sai minut menettämään keskittymiseni kaikkeen muuhun. Hänen hymynsä toi minut takaisin maanpinnalle.

"Mitä?" kysyin, tullen takaisin.

"Eikö äitisi ole ikinä kertonut että ihmisiä ei saa töllistellä tuolla lailla?" hän sanoi kiusoittelevasti, saaden poskeni muuttumaan punaisiksi.

"Tiedäthän, jos ajattelet että olen kuuma, voit sanoa sen ääneen", hän sanoi ja hymyili ivallisesti.

"EN AJATTELE!" huusin hieman liian kovaa, saaden lapset ja heidän vanhempansa kääntämään päänsä meihin päin, ja tuijottamaan meitä, selvästi miettien onko meillä mielenterveyshäiriö. Punastuin jopa enemmän ja piilotin kasvoni lapasiini. Sitten tunsin käden olkapäälläni, ja katsoin häneen. Hän hymyili vieläkin, mutta iva oli poissa, jättäen hymyn ystävälliseksi ja lämpimäksi.

"Olen pahoillani, Be-"


Takauman loppu *swoosh*

"BELLA! Tuleeko hän olemaan kunnossa?" Victorian huolestunut ääni kysyi, häiriten takaumaani. Hitto, se on taas se elokuva! Mikä sen nimi olikaan... ja juoni, minulla ei ole aavistustaan juonesta, mutta se näyttää romanttiselta draamalta, tai jotain... Silti, milloin minä näin s-?

"Bella? Bella pyydän, vastaa minulle", Edward aneli, hänen äänensä sai minut kadottamaan ajatuksenkulkuni, ja minä katsoin häntä kuin täysi idiootti.

"Öh, mitä?" kysyin häneltä, räpytellen hieman silmiäni.

"Kiitos että liityit takaisin seuraamme. Tiedän ettemme ole niin kiinnostavia, mutta voisit vähintään yrittää keskittyä meihin kun puhumme sinulle", Edward sanoi helpottuneella ja iloisella, mutta ärsyyntyneellä äänellä.

"Anteeksi, jäin ajatuksiini hetkeksi", sanoin ja hymyilin heille anteeksipyytävästi.

"Joo, me huomasimme. Joka tapauksessa, halusin teidän tapaavan ystäväni, Angelan, Benin ja Ericin", Victoria sanoi ja esitteli meidät, tai ainakin minut muille henkilöille mökissä, jotka minä unohdin hetkeksi aivan kokonaan. Pitkä tyttö jolla oli lasit, Angela, kuten hänet oli esitelty, vilkutti ujosti minulle. Se lyhyt, joka ilmeisesti oli Ben, virnisti minulle, saaden minut virnistämään takaisin. Eric hymyili kirkkaasti ja tervehti minua lämpimästi.

"Hei", sanoi tavallaan kiusaantuneesti, muistaen että olin vieläkin sängylläni pyjamassani.

"Joten, milloin aamiainen on?" Mike kysyi, ja selventääkseen asiaansa, hänen mahansa murisi. Me kaikki nauroimme ennen kuin Tyler vastasi hänelle.

"Kahdessakymmenessä minuutissa", hän sanoi, saaden minut haluamaan voihkaista, ja vetämään peiton pääni yli, ja teeskentelemään että tipuin koloon enkä pääsisi aamupalalle. Mutta ei, niin ei tapahtunut.

"Minun pitäisi vaihtaa vaatteet", sanoin ja ryömin lämpimästä sängystäni vapisten ja astuin kylmään- no minä ajattelin että se oli kylmää- mökin ilmaan. Kävelin repulleni ja otin vaatteeni.

"Tulen kohta takaisin", sanoin toisille takanani ja kävelin ulos mökistä, vessoille päin.

*Paria minuuttia myöhemmin*

"Ai, siinähän sinä olet", James tervehti minua lämpimästi kun palasin mökkiin hetkeä myöhemmin pukeutuneena.

"Hei", sanoi ja kävelin hänen ohitseen reppuni luo. Muut mökissä olijat istuivat ja puhuivat toisilleen kiihkeästi, en tiennyt mistä. Kävelin sängylleni ja istuin alas, kuunnellen muita ja yrittäen ymmärtää mistä he puhuivat.

"Joten, mitä tekisimme kostaaksemme Smithylle?" Mike kysyi, ja virnisti ilkeästi. Tyler, Eward ja James katsoivat toisiaan ja kuten Mike, hekin virnistivät leveästi. Tyler oli juuri avannut suunsa, kun ääni hänen takanaan keskeytti hänet.

"Niin, mitä te aiotte tehdä?" hän tuumi ja astui näkyviin.

"Miten kauan olet seisonut siellä?" Mike kysyi Kalalta, naama kalpeana kuin haamulla. Kaikki me olimme yllättyneitä Mr. Smithin yllättävästä ilmaantumisesta; kukaan ei ollut kuullut tai nähnyt hänen tulevan...

"Tarpeeksi kauan", Smithy vastasi ja mulkoili kylmästi poikia, täysin muista huoneessa olijoista välittämättä. Mike, Tyler ja Edward katsoivat toisiinsa, ja nielaisivat kuuluvasti yhteen ääneen, näyttäen todella pelokkailta. Smith hymyili heille tavallista hymyään, mutta se näytti teennäiseltä, ja sillä hetkellä todella, todella ilkeältä...

Hän käveli poikien luo, ja hänen hymynsä haihtui.

"Tulkaa", hän sanoi ankaralla äänellä. Edward, Tyler ja James huokaisivat, mutta nousivat ja kävelivät mökin ovelle päin, mutta ei Mike. Hän pysyi pikku paikallaan lattialla ja katsoi Smithiin pelokkailla silmillä. Luoja, hän on tyhmä. Tarkoitan, jos olet niin peloissasi, miksi et tee mitä hän sanoo?

Smith kääntyi mulkoilemaan Mikeä. Sanattomalla kommunikaatiolla, he molemmat tuijottivat toisiaan luovuttamatta. Sitten Kala huokaisi ja käveli Miken luo, joka näytti siltä että voisi tehdä numero kakkosen housuihinsa minä hetkenä hyvänsä. Mr. Smith otti tiukan otteen Miken paidasta, ja alkoi vetämään pyristelevää Mikeä ovesta ulos.

"EIIII! EN TULE! ET VOI PAKOTAA MINUA! VANNON ETTEN SE OLLUT MINÄ! SE OLI TYLER, SE ON AINA TYLER! TYLER JA SE EDWARD JÄTKÄ! MINÄ LUPAAN!" Mike huusi kun häntä vedettiin ovesta ulos, potkien koko matkan. Me kaikki katsoimme suurin silmin kun he molemmat katosivat ovesta. Mutta juuri kun luulimme heidän menneen, Smithin hymyilevä naama ilmaantui ovenrakoon.

"Aamupala on kymmenessä minuutissa, älkää unohtako", hän sanoi, katsoen suoraan minuun ja vinkaten silmää. Sitten, hän oli poissa. Me kaikki näytimme vähän aikaa kysymysmerkeiltä, ja kesti jonkin aikaa ennen kuin aloimme taas puhua.

"Joten... luuletteko että he selviävät?" kysyin, hieman huolissani kolmesta ystävästäni jotka Kala oli siepannut. Neljäs joka oli vedetty ovesta ulos, tavallaan ansaitsi sen.

Victoria katsoi huolestuneisiin kasvoihini, ja sitten hän virnisti ovelasti.
"Ei, ei minuuttiakaan."

*Aamupalalla*

Kun saavuimme ruokalaan, nauroimme itsemme lähes tajuttomiksi edessämme olevan häiritsevän näkymän takia. Siellä missä ruokapöytä oli, James, Tyler, Edward ja Mike seisoivat kirkkaan pinkeissä essuissa ja hiusverkoissa. Kun me viisi kävelimme sisään, me lähes kaaduimme lattialle, nauraen. He neljä mulkoilivat kylmästi meitä kun kävelimme heidän luokseen, taistellen jotta emme purskahtaisi hysteeriseen nauruun.

"Hei leidit, haluaisitteko puuroa?" Edward kysyi englantilaisella vanhan naisen aksentilla ja osoitti ällöttävää lätäkköä niin kutsuttua 'puuroa' padassa hänen edessään. Me kaikki, jopa Angela, Ben ja Eric purskahtivat nauruun, saaden kaikki ruokalassa olevat kääntymään katsomaan meitä. Punastuin nopeasti ja lopetin nauramisen katsoen lattiaan.

"Mitä nyt neiti? Ettekö te halua puuroa?" Edward kysyi minulta, saaden minut katsomaan hänen kauniisiin smaragdisiin silmiinsä.

"En, luulen että minulle riittää voileipä, kiitos vain", sanoin ja hymyilin hänelle, mennen Jamesin luokse, joka oli sijoitettu leipien luokse. Otin yhden ja kävelin pöytään, Angela, Ben ja Eric perässäni. Victoria jäi pinkkien neitien luokse vielä hetkeksi.

Istuin alas ja otin haukun leivästäni, tunsien itseni todella nälkäiseksi.

"Joten, mitä me teemme tänään?" Eric kysyi ottaessaan ison hörpyn kahvistaan.

"Rehellisesti sanottuna? Ei aavistustakaan", sanoin ja pureskelin iloisena leipääni kun Victoria tuli hyppelehtien pöytäämme ja istuutui.

"Mitä muille tapahtui?" Angela kysyi Victorialta ja osoitti neljää pinkkiä leidiä.

"Miksi et mene kysymään heiltä?" Eric kysyi, saaden Angelan punastumaan. Mutta Victoria vain kikatti heille.

"Ei, se on okei. He joutuvat työskentelemään Smithille koko päivän. Mutta en tiedä mitä he joutuvat tekemään", hän sanoi ja söi salaattiaan rauhallisesti. Sitten hän katsoi Beniin ja Angelaan.

"No? Miten menee?" hän kysyi ja hymyili heille. Ben, näytti kysyvältä ja kurtisti hänelle kulmiaan.

"Miten niin 'miten' menee?" hän kysyi näyttäen epäileväiseltä, mutta Victoria vain nauroi hänelle.

"Tarkoitin teidän kahden seurustelua, mitäs muuta?" juuri kun hän oli vastannut Benin kysymykseen, Angelan kasvot muuttuivat kirkkaan punaisiksi, ja yllätyksekseni myös Benin.

"Öh... no hyvää, luulisin", Ben vastasi hetken päästä. Luoja, he olivat niin suloisia yhdessä. Oikeasti, jos he eroavat, metsästän heidät molemmat ja laitan heidät takaisin yhteen.

"Äh, älkää viitsikö! Yksityiskohtia!" Victoria aneli ja katsoi heitä koiranpentu-silmillä, mutta he onnistuivat vastustamaan sitä.

"Öh, Victoria, en usko että he kertovat, ei nyt. Ehkä kahdenkymmenen vuoden päästä, kun he ovat naimisissa", Eric sanoi, mikä sai onnellisen parin punastumaan jopa enemmän.

"Hyvä on", hän sanoi, murjottaen kuten kahdeksanvuotias jolle ei ollut annettu lupaa katsoa TV:tä. Me kaikki nauroimme hänelle, eikä kestänyt kauaa kun hän liittyi meihin.

"Joten," Eric alkoi kysymään, flirttaillen minulle. "entä sinä, Bella? Tapailetko ketään tällä hetkellä?" hän kysyi. Tuijotin häntä, yllättyneenä hänen kysymyksestään.

"No... en, en tällä hetkellä", vastasin matalalla äänellä. Hänen hymynsä leveni ja hän tuijotti minua kun muut alkoivat puhumaan jostakin. Aloin syömään voileipääni, teeskennellen kuuntelevani muita ja kiinnittämättä huomiota Ericin katseeseen. Sitten tuoli vieressäni liikkui ja Edward istui alas, pitäen vieläkin pinkkiä essua.

"Hei kaverit, mitä kuuluu?" Tyler kysyi istuessaan alas toiselle puolelle pöytää. Victoria oli juuri vastaamassa, kun Mr. Smith rykäisi ja alkoi puhumaan. Ruokala hiljeni kokonaan lukuun ottamatta hänen äänekästä ja selvää puhettaan.

"No niin, hiljentykää niin voin kertoa teille tämän päivän ohjelmasta. Tänään me uimme koska jotkut näköjään niin haluavat", hän sanoi katsoenssaan kylmästi meihin päin. "Ymmärrättekö? Hyvä, tavataan järvellä viidessätoista minuutissa, täysin pukeutuneina", hän sanoi ja lähti huoneesta, jättäen joukon täysin hämmentyneksi ja hieman hermostuneiksi.

"Sanoiko hän 15 minuuttia?" Victoria kysyi, ollen meistä ensimmäinen joka puhui.

"Luulen niin", James vastasi.

"Hei! En ehdi syömään aamupalaani!" Mike valitti kun loput meistä nousivat penkeiltämme ja aloimme viedä astioitamme tiskipöydälle.

"Joo, no yhyy", Tyler sanoi kun hän, James ja Edward alkoivat tiskata muiden lasten tiskejä supervauhtia. "Tule auttamaan, jooko?"

"Hyvä on", Mike sanoi, mutristi suutaan ja alkoi auttamaan toisia poikia tiskaamaan.

"Nähdään myöhemmin, hei!" sanoin kun loput meistä lähdimme ruokalasta vaihtamaan vaatteita.

*40 minuuttia myöhemmin järvellä*

"UIKAA NOPEAMMIN! 1, 2, 3, 4! ANTAA MENNÄ, NOPEAMMIN!" Mr. Smith huusi pojille jotka uivat kuin hullut toisella puolella laituria. Tytöt olivat jo uineet, ja olimme nyt lepäämässä.

"Olen niin väsynyt..." Victoria valitti kun istuimme laiturilla, lepuutellen jalkojamme vedessä.

"Joo, minä myös", sanoin ja katsoin poikiin jotka uivat täyttä vauhtia. Luoja, väsyin pelkästään hedän katsomisestaan... Kun istuin siinä, tunsin yhtäkkiä tönäisyn takanani. Haukoin henkeäni yllätyksestä ja tipuin veteen, pää edellä. Kun nousin pintaan, hiukseni olivat kasvojeni edessä.

"Herranjestas, ole pahoillani!" Angela sanoi laiturilta. Sitten kuulin Victorian hengähtävän.

"Mikä tuo on?" hän kysyi. Otin hiukseni pois kasvojen edestä ja kiipesin tikapuita pitkin laiturille ja istui uudelleen paikalleni.

"Mitä tarkoitat 'mikä tuo on'?" kysyin häneltä, ymmärtämättä mistä hän puhui. Hän siirsi kätensä kaulalleni, siirsi märät hiukset pois tieltä ja laittoi toisen kätensä arvelleni, jonka sain pari vuotta sitten.

"Tätä. Mitä tapahtui?" hän kysyi, kuulostaen huolestuneelta. Hymyilin hänelle ja vastasin kysymykseen.

"Ei mitään. Kaaduin vain päälleni, siinä kaikki", sanoin. Hän katsoi minua hetken, näyttäen hieman huolestuneelta ja säälivältä, mutta sitten hän oli taas oma itsensä. Me istuimme siellä ja puhuimme monesta asiasta kunnes Mr. Smith alkoi puhumaan kovalla äänellä, hiljentäen meidät välittömästi.

"Selvä, olette valmiita. Voitte mennä ja vaihtaa vaatteenne ja sitten on lounas", hän sanoi ja käveli pois. Iloisina että olimme menossa syömään, ja vaihtamaan vaatteita, otimme kenkämme ja aloimme kävelemään mökeille päin, odottamatta poikia.

*Lounaalla*


Kun olimme täysin pukeutuneita, kävelimme ruokalaan mahat nälästä muristen. Otimme ruokamme, istuimme alas pöytään ja aloimme syödä. Otin haarukan ja iskin väkivaltaisesti perunaa, ja laitoin se suuhuni, purskellen iloisesti. Sillä hetkellä en välittänyt siitä että ruoka maistui paskalle, söin sen silti.

"Mitäköhän me teemme lounaan jälkeen", Victoria sanoi hetken hiljaisen syömisen jälkeen.

"Mutapainia?" Mike kysyi, kuulostaen lähes toiveikkaalta. Se todella osoittaa miten paljon ÄO;ta hänellä oli. Tarkoitan, olimme ulkona pari minuuttia sitten, ja hänen oli täytynyt nähdä että maa oli kuiva. Sitä ei tapahtunut usein, mutta tänään se vain oli.

"Öh, ei, en usko että me mutapainimme", Victoria sanoi ja mulkoili Mikeä.

"Mutta jos me mutapainisimme, minä rulettaisin", hän sanoi ja virnisti.

"Joo, tooooottakai", Victoria vastasi sarkastisesti ja me muut nauroimme.

"Rulettaisin!"

"Okei, rauhoitu Mike; nenäsi kasvaa kolme metriseksi jos jatkat tuota", Tyler kiusasi. Mike vain mulkoili häntä, mutta antoi asian olla.

"Joten, oletteko te jo syöneet", Mike kysyi, näyttäen iloiselta ja kierolta kun hän osoitti melkein täysiä lautasiamme.

"Öh, joo, miksi kysyt?" vastasin, pitämättä siitä mihin tämä oli johtamassa. Mike hymyili, ja kun näin mitä hän teki seuraavaksi, minä kauhistuin. Hän otti lautaseni jossa oli lihapullia ja perunoita ja nousi ylös tuolilleen, saaden kaikkien huomion.

"RUOKASOTA!" hän huusi ja alkoi heittämään ruokaa muihin pöytiin. Muut jotka istuivat ympärillämme (valitettavasti) ajattelivat että se oli hauska idea, ja alkoivat myös heittämään ruokaa. Sitten se alkoi. Kaikki ottivat ruokansa ja alkoivat heittää sitä muihin pöytiin. Liu'uin äkkiä tuoliltani kuin hätä-taktiikkana, ja ryömin pöydän alle, toivoen että selviytyisin. Kuulin toisten oppilaiden naurua ja huutoa, ja toivoin että he lopettaisivat pian. Mutta yhtäkkiä, joku muukin tuli pöydän alle. Käännyin katsomaan kuka se oli. Edward.

"Mitä sinä teet täällä?" hän kysyi, hymyillen vinoa hymyään. Kesti hetken ennen kuin ymmärsin että hän oli kysynyt minulta kysymyksen ja vastasin huumaantuneena.

"Öh, selviydyn", sanoin, ja hän rupesi nauramaan.

"Selviydyt?"

Nyökkäsin vastaukseksi. Hän hymyili nyt leveämmin ja oli juuri vastaamassa minulle, kun Kalan kova ääni sai meidät molemmat hyppäämään säikähdyksestä.

"MITÄ TÄÄLLÄ TAPAHTUU?" hän huusi, saaden vapinan kulkemaan selkäpiitäni pitkin. Mutta Mike oli Mike, eikä tajunnut tilanetta, vaan vastasi iloisesti.

"Olemme ruokasotaa."

Olin melkein iloinen että oli pöydän alla koska tiesin että Smithyn naama ei olisi nättiä katsottavaa.

"Vai että ruokasotaa?" hän huusi Mikelle. Ryömin pois pöydän alta ja nousin seisomaan sen viereen, ja Edward seurasi minua nopeasti.

"Kuka on vastuussa tästä?" Smith kysyi. Jokainen huoneessa oleva osoitti Mikea. Smith kääntyi Mikeen päin, kieroutunut ja ilkeä hymy huulillaan.

"Mike, Eddie, James, Tyler, Victoria, Angela, Ben ja Eric siivoavat tämän sotkun", Mr. Smith käski, osoittaen heitä.

"Mitä?" Mike sanoi ja rypisti otsaansa. "Se ei ole reilua!"

"Sanani on laki", Mr. Smith sanoi se ilkeä hymy viipyen hänen huulillaan.

"Mutta-" Mike aloitti.

"En halua kuulla! Aloittakaa siivoaminen nyt, ja te muut voitte mennä takaisin mökkeihinne; saatte loppupäivän vapaata", hän sanoi, saaden muut oppilaat hurraamaan. Tiesin ettei tietäisi mitään hyvää jos sanoisin osallistuneeni myös ruokasotaan. Hän ei koskaan kuunnellut ketään, koskaan.

"Nähdään myöhemmin Bella. Voit mennä nyt lepäämään", Victoria sanoi minulle ja hymyili, kertoen että se on okei.

"Okei, nähdään myöhemmin", sanoin. Victorian ehdotus kuulosti oikeastaan todella houkuttelevalta sillä hetkellä. Tunsin itseni kipeäksi ja väsyneeksi uinnin jälkeen, joten nokoset eivät tuntuneet pahalta idealta. Kävelin huoneen läpi, yrittäen vältellä kaikkialla olevaa ruokaa. Pääsin jotenkin ovelle. Kävelin ulos ja huomasin että pilvet eivät olleet tummat, oikeastaan ne näyttivät enemmän valkean harmailta, kuin mustan harmailta. Ajatus teki minut iloiseksi, koska se tarkoitti sitä että aurinko oli lähempänä (ei kirjaimellisesti). Ilma tuntui oikeastaan lämpimämmältä, mikä sai minut iloiseksi. Tiedän että on tavallaan ironista että tyttö joka pelkää ukkosta ja vihaa kylmää ja sadetta asuu Forksissa, Amerikan sateisemmassa paikassa. Mutta minä asuin, ja pystyin oikeastaan elämään sen kanssa.

Kun tulin takaisin maanpinnalle, tajusin että olin lopettanut kävelemisen. Huokaisin kyvylleni jäädä ajatuksiini joka viides minuutti ja lähdin kävelemään taas mökiämme kohti. Mutta äkkiä tunsin käden olkapäälläni. Hypähdin äkkisestä kosketuksesta, tajuamatta että joku oli takanani, ja käännyin ympäri, silmät suurentuen, kun näin kuka oli seisonut takanani.

"Hei, Mr. Smith", tervehdin häntä, ajatellen että hän käskee minun mennä takaisin muiden luo ruokalaan ja siivota sotku jonka Mike aloitti. Mutta hän teki mitä hän aina teki; no... hän teki, mitä hän tekee melko usein: hän hymyili. Ei ilkeää, kieroa hymyä, jota hän oli hymyillyt aikaisemmin tänään, vaan lämmintä hymyä. Hän näytti jostain syystä todella iloiselta, kuin en olisi sanonut 'hei, Mr. Smith' vaan 'olette juuri voittaneet lotossa, Mr. Smith'.

"Hei, Stacy", hän tervehti minua, mikä sai minut haluamaan mennä takaisin sisälle ruokalaan, ottaa kourallinen lihapullia ja perunoita ja heittää ne hänen päälleen.

"Minun nimeni on Bella", sanoin ja huokaisin.

"Oi, anteeksi pyyntöni, Bella", hän sanoi ja hymyili minulle. Huokaisin uudestaan.

"Olen pahoillani, menen takaisin sisälle siivoamaan muiden kanssa", sanoin, ja aloin kävelemään hänen ohitseen, mutta hän pysäytti minut.

"Ei Bella, se ei ole tarpeellista. Oikeastaan, mietin jos voisin puhua sinulle."