Kirjoittaja Aihe: Twilight: Salaisuus vaarassa (4. luku!) TAUKO | K-11  (Luettu 15590 kertaa)

CandyApple

  • wonderwoman
  • ***
  • Viestejä: 221
  • I'm a broken doll and you're the puppeteer.
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #20 : 30.03.2010 19:31:09 »
Hihihiii   :D
Hyvä ficci!
Jatkoa nopeesti!
(No, olipas tylsä komma..)

♥:llä, Candy
I don't know who invented high heels, but all women owe him a lot.
-Marilyn Monroe-

ssenja-

  • ***
  • Viestejä: 65
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #21 : 30.03.2010 19:41:08 »
:D Eddipsi! Voi vitsi repesin. Tää ihan mahtava fici.. toivottavasti tulee pian jatkoo.

Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #22 : 30.03.2010 20:07:06 »
Kiitos kaikille kommenteista! Ja joo, Eddipsihän se..  ;D

Nyt olen liikaa kirjoitellut tarinoitani ja pitää välillä (niin valitettavaa kuin se onkin) ottaa koulukirjat nenän alle...

Koitan saada luettua kokeisiin yms. tässä huomenna ja torstaina niin että olisi sitten pääsiäislomalla aikaa kirjoitella enempi.

Jatkoa tulee kyllä, kuinka nopeasti niin se riippuu kommenttien määrästä.. =) Joten kommentoitehan!  ;)
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥
 

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #23 : 30.03.2010 20:55:08 »
Vai että Eddipsi :D
Tosi hyvä idea kirjoittaa Jessican näkökulmasta. Kuinka itserakas hän onkaan :'DD!
Jessica todellakin syvällä (no ei ehkä edes niin syvällä) sisimmässään varmasti ajattelee noin, vaikka onkin Houkutuksessa Bellan kaveri. Voi hyvin kuvitella, mitä Edward ajattelee Jessicastaq xD
Tosi hyvä luku oli, vaikka vähän lyhyt. Virheitä en löytänyt.
Jatkoa siis jään toivomaan (:
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #24 : 01.04.2010 18:02:27 »
A/N: Tässä olisi jatkoa. En pysty sanoin kuvaamaan, kuinka kiitollinen olen betalleni! Kiitos Fell, tätä on huomattavasti helpompi lukea sinun ansiostasi!  ;D <3 Ja kommentoikaahan taas, ette saa jatkoa ennen kommentteja!  ;)



2. Luku

Edward

Harpoin kiukkuisena kohti ruokalan suuria pariovia, jotka johtivat ulos. Räntää vihmoi taivaalta, mutta en välittänyt.
"Hitto, nyt minun hiukseni kastuvat ja menevät ihan kamaliksi. Eikö Edward voisi tunnustaa rakkauttaan jossain vähän mukavammassa paikassa?" En pystynyt estämään suustani pääsevää murahdusta kuullessani Jessican ajatukset. Miten hän saattoi luulla että minä pidin hänestä, rakastamisesta puhumattakaan? Luulin tehneeni erittäin selväksi kaikille, että minä olin jo löytänyt ikuisen elämäni ainoan ja oikean rakkauden.

Pysähdyin vähän matkan päähän ovista ja käännähdin äkäisesti Jessicaa kohti. Jouduin tosin odottamaan hetken ennen kuin hän pääsi kuuloetäisyydelle, sillä ilmeisesti kolmenkymmenen metrin matkan kävely oli hänelle ylivoimaista uudet korkokengät jalassa. Yritin sulkea korvani hänen ajatuksiltaan, sillä ne suoraan sanoen hirvittivät minua. Miten hän saattoi kuvitella jotain sellaista? En siltikään halunnut loukata hänen tunteitaan ja päätin sanoa asiani erittäin selvästi, mutta häntä mitenkään mollaamatta.
"Kuules Jessica", aloitin yrittäen pitää ääneni kevyenä ja ilmeeni edes jotenkuten ystävällisenä. "Tiedäthän sinä, kuinka paljon minä Bellaa rakastan?", kysyin vihjailevasti, parhaimmassa tapauksessa tämä olisi tällä selvä.
"Ooh, hän aikoo varmaankin kysyä minulta, miten jättää Bella särkemättä hänen sydäntään. Pitääkin kertoa se Mike-tarjous Eddipsille heti." Minulle todella teki vaikeaa pitää ystävällinen naamio kasvoillani, kun kuulin Jessican ajatukset. En kuitenkaan sanonut mitään, hänhän ei todellakaan tiennyt että kuulin myös ääneen lausumattomat ajatukset.
"Kuule Eddips.. siis Edward, kyllä minä tiedän että sinä rakastat Bellaa, mutta kaikkihan ei ole ikuista", Jessica sanoi minulle omasta mielestään flirttailevalla äänellä. Itse olisin tosin tuon kimityksen ennemminkin yhdistänyt kuolemaa tekemään riikinkukkoon.
"Jessica", sanoin. Ääneeni oli jo hiipinyt kalskahtava sävy, "minä en todellakaan ole jättämässä Bellaa. En nyt enkä koskaan." Tuon ymmärtäisi jo tyhmäkin ihminen. Ilmeisesti Jessica kuitenkin oli tyhmääkin tyhmempi, sillä hän ei tajunnut tulleensa juuri torjutuksi.
"Juteltaisiinko lisää koulun jälkeen? Tässä lähellä on yksi hyvä kahvila. Äläkä Bellasta huolehdi, voin luovuttaa Miken hänelle, vähän niin kuin sinun sijaiseksesi. Vaikkakin pysyväksi. Jukra, eihän Mike vedä sinulle mitään vertoja, lihaksesi ovat muuten tosi suuret. Treenaatko usein?" Jessica keskeytti papatuksensa kun näki ilmeeni. Tiesin silmieni leiskuvan mustina raivosta, osittain hänen sanojensa, osittain hänen ajatustensa vuoksi.
"Jessica, minä en pidä sinusta. Minä rakastan Bellaa. En pidä sinusta, en sitten alkuunkaan", sihahdin. Ihmettelin itsekin äänensävyäni, yleensä pystyin hallitsemaan tunteitani huomattavasti paremmin. Ehkä tämä johtui siitä, että Bella sekoitettiin asiaan. Ja olinhan minä yrittänyt hoitaa tämän kiltisti, mutta Jessica ei tyhmyyttään ollut tajunnut ensimmäisellä kerralla, joten pitihän minun hänelle totuus kertoa. En halunnut tuon tyhmyrin sanovan, enkä ajattelevan, enää yhtään mitään minun suhteeni. Minä olisin varattu. Kirjaimellisesti ikuisesti.

Vilkaisin mielenkiinnosta Jessican ilmettä, hämmästyttävää että hän oli ollut hiljaa peräti pari sekuntia. Kun katseeni käväisi nopeasti hänen vihreissä silmissään, tajusin, että hän pelkäsi minua, eikä vain esittänyt kauhistunutta tai loukkaantunut torjutuksi tulemisesta vaan todella pelkäsi minua. Pakotin ilmeeni välittömästi ystävälliseksi ja kuuntelin mietteliäänä hänen ajatuksiaan, jotka jälleen olivat alkaneet virrata.
"Tuo ilme, Eddipsi tosiaan osaa olla pelottava. Ja hän. Ei. Pidä. Minusta. Mokomakin paskapää! Ja sanoi vielä vihaavansakin minua, hänen mielestään olen ruma! Ja Bellako muka kaunis, pah!" Kuuntelin suu auki Jessican ajatuksia. En tajunnut, kuinka hän onnistui valehtelemaan itselleen noin uskottavasti! En ollut sanallakaan viitannut hänen ulkonäköönsä ja hän väitti minun sanoneen häntä rumaksi. Käsittämätöntä.

Jessica avasi suunsa sanoakseen jotain, mutta hänen huolellisesti värjättyjen huuliensa takaa ei kuulunut pihahdustakaan.
"Sinä. Et. Pidä. Minusta.", hän viimein onnistui takeltelemaan hämmentyneenä.
"En", vastasin, vaikkei hän ollut esittänyt kysymystä. Parempi oli tehdä asiat nyt selvääkin selvemmiksi.
"Että tuo kehtaakin! Sanoo vihaavansa minua, haukkuu rumaksi! Ja minä kun rakastin häntä niin paljon! Ihan kuin Eddipsi itse olisi täydellisyyden huippu. Okei, pitää myöntää, tuo kroppa on kyllä ihan U-S-K-O-M-A-T-O-N! Tätä hän saa kyllä katua, minulle ei rukkasia tuosta vain anneta. Minä vihaan, vihaan, vihaan Edward Cullenia!" Seisoimme hetken aikaa hiljaa. Jessica oli ilmeisesti liian shokissa sanoakseen sanaakaan, enkä minä viitsinyt lähteä vielä takaisin ruokalaan sillä olin tullut huonolle tuulelle kuullessani hänen ajatuksensa. Toivoin, että Jessica lopettaisi typerän lempinimeni, Eddipsin, käytön kun kerran olin hänelle nyt varsin selvästi tunteeni ilmaissut.

Hetken kuluttua onnistuin sulkemaan korvani Jessican ajatuksilta ja arvelin olevani kyllin tyyni palaamaan muiden luokse.
"Tätä saat vielä katua, Edward Cullen", kuulin Jessican puhisevan takanani kun olin jo parinkymmenen metrin päässä hänestä. En viitsinyt huomioida hänen sanojaan mitenkään, sillä eihän minun niitä olisi kuulunut kuulla.
"Edward, nopeasti sisälle. Aurinko", Alicen ajatukset kantautuivat korviini sekunnin murto-osan myöhässä. Vain kaksi askelta ihmisvauhdilla jäi uupumaan katoksen suojaisasta varjosta kun se tapahtui. Räntää vihmoi yhä taivaalta ja aurinko oli paksujen, sumuisten pilvien takana piilossa, mutta jostain yksi, pieni ja vaatimaton auringonsäde onnistui löytämään vapaan väylän maahan.
"Mitä?! Hänen niskansahan kimaltelee! Ei se ole mahdollista, eivät ihmisten niskat kimaltele... En ole ikinä ennen nähnyt häntä auringossa. Voikohan aurinkoallergian oireisiin kuulua kimaltelu? En ole ainakaan ennen kuullut", Jessican ihmettelevät ajatukset eksyivät luokseni vaikka olin ne vain hetkeä aiemmin torjunut. Kauhistuneena otin liian nopean askeleen ruokalan suojaan ja suunnistin kohti pöytäämme, sen matkan onneksi onnistuin kävelemään jo ihmisvauhdilla.
"Liikkuipa Edward nopeasti sisään...", olin erittäin yllättynyt, järkyttyneen lisäksi, että Jessica oli huomannut kimaltelevan niskani. Olin jäänyt auringonsäteen armoille vain sekunniksi, ja silti hän oli huomannut. Tai ilmiselväähän oli että Jessica näki kimaltelevan niskani, eihän se keneltäkään joka katsoi voinut huomaamatta jäädä, mutta luulin hänen olevan korkojensa ansiosta hieman ylempänä. Luulin, ettei hän juuri kiinnittänyt huomiota muihin kuin itseensä.

Se oli pelkkä Jessica, ei hän kenellekään kerro. Ei hän tajunnut näkemäänsä, yritin rauhoitella itseäni turhaan. Ehkä pelkkä Jessica oli nähnyt sen, mutta joissakin tapauksissa pelkkä Jessica saattoi olla pahempi kuin sata muuta tallaajaa. Nimittäin vaikkei Jessica tajuaisi, tai edes näkisi, niin hän saattoi kertoa kaikille. Mikään, ei kerrassaan mikään, estänyt Jessicaa kertomasta kenellekään. Tai koska kyse oli Jessicasta, niin kaikille.



Jessica

"Tätä saat vielä katua, Edward Cullen", puhisin kiukkuisena kun olin varma että tuo ärsyttävä komistus oli kuuloalueen ulkopuolella. Minulle ei todellakaan annettu pakkeja tuosta vain, eihän hänellä ollut edes mitään syytä torjua minua! Taivaalta satava räntä oli kastellut minut aivan litimäräksi ja joka sään korkokenkäni olivat totaalisesti pilalla. Ja tämä kaikki oli Edward Cullenin syytä! Käänsin katseeni Edwardiin, joka oli jo lähellä ruokalan ovia. Lähdin itsekin sipsuttamaan sisälle, sillä minun olisi pakko päästä siistiytymään, näytin aivan järkyttävältä. Olikohan Edward juuri märkyyteni vuoksi sanonut minua rumaksi?

Pieni auringonsäde tunki harmaan taivaan läpi. Se osui suoraan Eddipsin niskaan hänen ollessaan vain parin askeleen päässä katoksesta. Jähmetyin paikalleni kun näin mitä tapahtui säteen koskettaessa Edwardin paljasta niskaa. Hänen niskansahan kimalteli! En uskonut sitä mahdolliseksi, eihän ihmisten niskat kimaltele... En ollut ikinä nähnyt häntä auringossa. Mietin, voisikohan aurinkoallergian oireisiin kuulua kimaltelu. En ollut ainakaan kuullut ennen.

Tuijotin Edwardia yhä suu auki, kun tämä käsittämättömän nopeasti pujahti sisään ovista. En tiennyt mitä ajatella. Käsittämätön tämä juttu oli, kimalteleva poika oli torjunut minut! Kiiruhdin Edwardin perässä sisälle ja ryntäsin suoraan Laurenin luo.
"Vessaan, nyt!", sihahdin ja Lauren lähti seuraamaan minua mukisematta. Heti kun raskas ovi oli sulkeutunut, rupesin selittämään Laurenille, kuinka julmasti Edward oli torjunut minut ja rumaksikin hän oli minua haukkunut! Laurenin kasvoilla häälyi järkyttynyt ilme. Kun olin päässyt tarinani loppuun, rupesin haukkumaan ja nälvimään ystävälleni Culleneita, sillä he olivat jotenkin alkaneet ärsyttää minua.
"He ovat outoja, todella outoja", puuskahdin turhautuneena. Eivät normaalit ihmiset kimallelleet, ja kimaltelua oudompaakin oli antaa pakit minulle! Minun kuuluisi kelvata kaikille.
"Niin kauniitakin he ovat. Ei tuollainen kauneus ole normaalia!" mieleeni oli tullut, että Edward varmaankin ottaisi minut heti jos olisin yhtä kaunis kuin Rosalie. Kuin ajatukseni lukien, Lauren huokaisi kateellisena: "Olisinpa minä yhtä kaunis kuin Rosalie..."
"Cullenit ovat tosi kalpeitakin, mutta toisaalta, tämä oli eka kerta kun näin jonkun heistä auringossa. Ja oikeasti, usko pois, Edward kimalteli!", jatkoin edelleen.
"Mutta jos se johtuu siitä aurinkoallergiasta, heillä on varmaan kaikilla se", Lauren sanoi välinpitämättömästi. Minä kuitenkin välitin ja tämä juttu alkoi kiinnostaa minua. Niinpä kysyin epäilevään sävyyn:
"Ai aurinkoallergia kaikilla, enpä usko. Eiväthän he ole oikeasti edes mitään sukua toisilleen. Minusta tuntuu, että tässä on jotain muutakin takana."
Cullenit olivat todella alkaneet epäilyttää minua, enkä ollut sellaista sorttia joka unohtaisi epäilynsä nopeasti. Päätin selvittää, mikä aneemisen kalpeita Culleneita oikein vaivasi. Enkä todellakaan lopettaisi, ennen kuin synkkä salaisuus olisi kaivettu esiin. Hehän saattoivat olla vaikka mitä vakoojia tai huumediilereitä. Tai sitten he käyttivät kaunistavaa voidetta, jonka sivuvaikutuksena oli kimaltelu, eivätkä he sen vuoksi näyttäytyneet auringossa...

« Viimeksi muokattu: 01.04.2010 18:10:57 kirjoittanut Twaikkari »
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥
 

E_Bella

  • Vieras
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #25 : 01.04.2010 18:55:52 »
Hahhah, nyt joutuu Eddipsi pulaan. ;D
 Ihanaa tekstiä oli! ^^
Jessica niin..pimbo. :D  ärsyttävääähähähäää, joo
Meen nyt muualle sekoilemaan. :D
Jatkoa pyydän näin kauniisti. ;)

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #26 : 01.04.2010 19:22:03 »
Voivoi, Eddipsi parka, aurinko taisi tehdä tepposet :D
Näköjään siis Jessica alkaa epäillä Cullenedein ihmismäisyyttä. Luulin että Mike xd
Huoh, Jessicalla on kyllä harvinaisen itserakkaat ajatukset.
Joo, selitän taas. Hyvin kirjoitat, enkä virheitä bongannut.
Jatkoa toivoisin taasen (:
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

alba

  • Vieras
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #27 : 01.04.2010 20:47:17 »
Taidan kuolla nauruun seuraavassa osassa. Mitähän Eetulla on tohon sanomista?  ;D Voivoii..

Jatkoa, äkkiä!

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #28 : 02.04.2010 16:36:31 »
Super hyvä luku nauroin! ;D
Ensi luku tulee varmasti olemaan loistava kaikkine selityksineen.
Jatkoa pyytelen!

Rakentava on erittäin suuttunut minulle...  :'(

fee

  • ***
  • Viestejä: 11
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #29 : 04.04.2010 20:49:13 »
Hii :D Voi Eddipsi raukkaa. Jessica on jotenkin niin Jessica. Aivan mahtavasti kirjoitat kyllä tätä. Kunnon naurut sain jälleen. Päivän piristys!

Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #30 : 04.04.2010 21:08:39 »
Kiitos paljon kaikille kommenteista!  ;D

Jatkon kanssa on vähän sellanen juttu, että inspikseni on minulle taaskin suuttunut jostain ja kolmanteen lukuun en ole yhtään tyytyväinen joten pitää se kirjoittaa kokonaan uudestaan. Eli voipi kestää aika kauankin, paitsi tietty jos innostun kirjottamaan niin sitten se tulee aika pian.

Laitan tämän tauolle!! Inspistä ei löydä ja aikakaan ei nyt tämän kirjoittamiseen riitä! Jatkan joskus, jos jatkan. Olen pahoillani, mutta väkisinhän ei voi kirjoittaa!!

TAUOLLA!
« Viimeksi muokattu: 07.04.2010 19:56:17 kirjoittanut Twaikkari »
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥
 

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Ei!!!! Et voi lopettaa tätä!
Ymmärrän kyllä ettei pakon edessä voi millään kirjoittaa. Mutta tämä on hirveää!  >:(
No toivottavsti saat joskus karanneen inspiksen vangittua takaisin..

Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
Vs: Salaisuus vaarassa (TAUKO!)
« Vastaus #32 : 19.05.2010 20:20:09 »
Hihii!  :D
Voinpi ylpeänä, tai vähän vähemmän ylpeänä, ilmoittaa, että olen raapustanut tähän jatkoa.
Se, saapuuko se kolmas luku tänne lähiaikoina jää nähtäväksi, mutta kommentit ainakin varmistaisivat sen tuloa.. *vin, vink*  :D
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥
 

kuriwe

  • Vieras
Vs: Salaisuus vaarassa (TAUKO!)
« Vastaus #33 : 19.05.2010 20:34:52 »
Se, saapuuko se kolmas luku tänne lähiaikoina jää nähtäväksi, mutta kommentit ainakin varmistaisivat sen tuloa.. *vin, vink*  :D

Jatkoa tulee kyllä, kuinka nopeasti niin se riippuu kommenttien määrästä.. =) Joten kommentoitehan! :D

Laitan ekan luvun varmaan parin päivän päästä, mutta vaan jos tulee vähän enemmän lukijoita ja kommenttia.

<3 Ja kommentoikaahan taas, ette saa jatkoa ennen kommentteja! :D

Ei millään pahalla, mutta eikös tämä mene jo kommenttejen kerjäyksen puolelle?? Noi on lainattu eri viesteistä tässä topikissa...

Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
Vs: Salaisuus vaarassa (TAUKO!)
« Vastaus #34 : 19.05.2010 20:54:27 »
kuriwe, meneehän se.  :D Mutta ainakaan minusta ei ole mukavaa kirjoittaa ficciä, jos kukaan tai vain muutama vaivautuu kommentoimaan. (; Voihan tätä tosiaan kommenttejen kerjäykseksikin sanoa, ihan miten vaan. Mutta tahtoisitko itse kirjoittaa vaivalla ficciä ja laittaa luvun luvun perään heti vaan, haluamatta saada kommenttia ja rakentavaa? Itse haluaisin kommentteja eniten siksi, että en ole mikään hyvä kirjoittaja, ja rakentavat kommentit auttavat kehittymään. Saa myös uutta puhtia laittaa ja kirjoittaa uusia lukuja, kun tietää että joku niitä edes lukee. Voit toki haukkua minut ihan lyttyyn sen vuoksi, että haluan kommentteja voidakseni kehittyä kirjoittajana, mutta kyllähän monet muutkin (vai etkö muka sinä?) pyydä kommentteja ainakin jossain vaiheessa tarinansa julkaisua. Eikä kommenttejen pyytäminen ole kiellettyä. On kaikkia kirjoittajia kohtaan reilua, että lukija jättää puumerkkinsa. (x Ja tuon viimeisen viestin voit ihan vapaasti tulkita pelkäksi kerjäysviestiksi, mutta oikeasti halusin vain ilmoittaa muille lukijoille, että sitä jatkoa on oikeasti tulossa. Ja kommentithan piristää aina päivää!  ;D
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥
 

kuriwe

  • Vieras
Vs: Salaisuus vaarassa (TAUKO!)
« Vastaus #35 : 19.05.2010 20:58:03 »
kuriwe, meneehän se.  :D Mutta ainakaan minusta ei ole mukavaa kirjoittaa ficciä, jos kukaan tai vain muutama vaivautuu kommentoimaan. (; Voihan tätä tosiaan kommenttejen kerjäykseksikin sanoa, ihan miten vaan. Mutta tahtoisitko itse kirjoittaa vaivalla ficciä ja laittaa luvun luvun perään heti vaan, haluamatta saada kommenttia ja rakentavaa? Itse haluaisin kommentteja eniten siksi, että en ole mikään hyvä kirjoittaja, ja rakentavat kommentit auttavat kehittymään. Saa myös uutta puhtia laittaa ja kirjoittaa uusia lukuja, kun tietää että joku niitä edes lukee. Voit toki haukkua minut ihan lyttyyn sen vuoksi, että haluan kommentteja voidakseni kehittyä kirjoittajana, mutta kyllähän monet muutkin (vai etkö muka sinä?) pyydä kommentteja ainakin jossain vaiheessa tarinansa julkaisua. Eikä kommenttejen pyytäminen ole kiellettyä. On kaikkia kirjoittajia kohtaan reilua, että lukija jättää puumerkkinsa. (x Ja tuon viimeisen viestin voit ihan vapaasti tulkita pelkäksi kerjäysviestiksi, mutta oikeasti halusin vain ilmoittaa muille lukijoille, että sitä jatkoa on oikeasti tulossa. Ja kommentithan piristää aina päivää!  ;D

Ymmärrän tuon kaiken ja myönnän itsekin lisääväni luvun perään "kommentteja?" tai muita tuollaisia huomautuksia, mutta muista kohtuus :D
Ajattelin vain ilmaista mielipiteeni, en haukkua sinua. Ja nyt, kun huomioit sen, tukin turpani...

Toivottavasti et loukkantunut... Se ei nimittäin ollut tarkoitukseni

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Salaisuus vaarassa (TAUKO!)
« Vastaus #36 : 21.05.2010 17:50:56 »
En ymmärrä!!! Miten pystyin lukemaan kolmannen luvun sähköpostistani (minulla näes muistutus) mutten täältä?  ???
Että Jessica osaa olla tyhmä! Cullenit huumediilereitä? Huh huh... Pidin kovasti kolmannesta luvusta! <3
Jatkoa odotellessa.

Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
Vs: Salaisuus vaarassa (TAUKO!)
« Vastaus #37 : 21.05.2010 18:03:03 »
Lööperiikka// Eihän jatkoa ole vielä edes tullut :o, koneeni tosin sekoilee ja viestejä menee vähän oudosti. Tosin nytkin lähetän tätä viestiä jo toista kertaa, rinnakkaisverkko pätkii, niin ekalla kerralla ei tullut(ainakaan pysyvästi). Voi olla siis että se oli täällä sen aikaa, että ehdit saada muistutuksen sähköpostiisi.

A/N: Jälleen suuret kiitokset Fell: lle, joka teki tästä huomattavasti miellyttävämpää luettavaa. (:



3. luku


Alice

Katsoimme vaitonaisina, kuinka Edward istuutui hiljaa takaisin seuraamme. Jokaisen kasvoille oli muovautunut huolestunut ilme. En käsittänyt, kuinka minulta oli jäänyt pieni valonsäde huomaamatta aiemmin. Edwardin paljastuminen oli tavallaan syytäni, sillä en ollut nähnyt mitään tämän kaltaista tapahtuvan ennen kuin oli liian myöhäistä. Muutenkin koko juttu oli aivan käsittämätön: ensin taivaalla roikkui raskas pilvikerros, sitten tuli aurinko, joka kavalsi veljeni, jonka jälkeen oli taas harmaata.

Kimalteluvälikohtaukseen asti meillä oli kyllä ollut oikein hauskaa. Olin raportoinut muille Edwardin ja Jessican sanomiset ja kaikki ruokasalissa istuskelevat olivat luoneet meihin oudoksuvia katseita, kun olimme nauraneet kippurassa lähinnä Jessicalle. Mutta olihan Edwardkin kyllä ollut aika säälittävä, kun hän yritti epätoivoisesti torjua Jessican ystävällisesti, siinä kuitenkaan onnistumatta.

Nyt tunnelma oli kuitenkin äkisti vaihtunut, sillä meitä jokaista huolestutti, ellei jopa pelottanut, että salaisuutemme saattoi olla vaarassa. Yritin urkkia tulevaan, mutta sain vain sekaisia välähdyksiä, joista en saanut tolkkua. Viimeisen kuvan kuitenkin näin selvemmin kuin muut. Siinä me olimme kaukana täältä, vieraassa paikassa. Perheeni vajaana, en nähnyt Bellaa missään. Ilmeisesti Edward salakuunteli ajatuksiani jälleen, sillä hän murahti hiljaa, niin ettei Bella kuullut:
"Näkysi muuttuvat, Alice. Jessica on liian tyhmä tajutakseen mitään. Tiedät aivan hyvin etten todellakaan aio jättää Bellaa, en mistään hinnasta."
Nyökäytin päätäni. Kyllähän kaikki perheestämme tiesivät kuinka tärkeitä Bella ja Edward toisilleen olivat. Nousin sulavasti ylös, nappasin koskemattoman ruokatarjottimen mukaani ja lähdin tanssahtelemaan kohti matematiikan luokkaa. Tarvitsin rauhallisen paikan, jossa saisin keskityttyä näkyihini paremmin.

Onnekseni luokan ovi oli jäänyt rakosilleen ja se oli typötyhjä. Pujahdin hiljaa paikalleni takapulpettiin ja annoin pääni retkahtaa taaksepäin. Suljin silmäni ja yritin kaikin voimin saada epämääräisiä välähdyksiä selventymään. Ensimmäinen kuva lennähti mieleeni. Se oli se, jonka olin viimeksi nähnyt selvimmin, silloin tosin olin saanut siitä irti vain sen, että olimme olleet jossain kaukana. Nyt ympäristö oli hahmottunut tarkemmin ja suustani pääsi järkyttynyt pihahdus kun tunnistin sen. Pohjoisnapa. Pohjoisnapa ja pingviinejä. Ja siellä keskellä lunta ja jäätä oli minun perheeni, tosin Bella ei vieläkään ollut mukana. Ajatus kauhistutti minua, vaikka tiesin että meidän piti varjella salaisuuttamme kaikin keinoin. Jos salassa pysyminen vaatisi muuttoa sadaksi vuodeksi kylmään ja karuun paikkaan metsästämään pingviinejä, oli se tehtävä.

Yritin olla vielä vaipumatta epätoivoon, ja lohduttelin itseäni. Jessica ei ollut mikään viisas ihminen. Tuskinpa hän totuutta saisi selville, Wikipedian tiedoilla hän ei meitä ainakaan kykenisi paljastamaan. Tosin, vaikkei aurinko meitä tappanut, se kavalsi, mutta tuskin Jessicalle ensimmäiseksi mieleen vampyyrit tulisivat.


Jessica

Seurailin jokaisen Cullenin tekemisiä tarkkaan koko loppupäivän. Kiinnitin oikeastaan vasta nyt kunnolla huomiota siihen, miten sulavasti he liikkuivat. Alicekin eteni paikasta toiseen tanssiaskelin ja jopa karhumainen Emmett asteli yllättävän kevyen näköisesti.

Kun epävireinen kello pärähti koulupäivän päättymisen merkiksi, jäin norkoilemaan varastorakennuksen seinustalle. Jos Cullenit välittivät huumeita, he varmaankin kokoontuisivat koulun pihalle päivän päättymisen jälkeen. Harmikseni en kuitenkaan edes nähnyt Culleneita ulos lipuvan oppilasmassan seasta. Jäin silti piileksimään varjoihin vielä muutamaksi tunniksi, ehkä huumediilerit halusivat varmistaa, että piha oli tyhjä ennen salaista myyntikeikkaansa.

Olin kyykkinyt pölyisellä maalla jo liki kolme tuntia, mutten ollut nähnyt ketään muutamaa kotiin lähtevää opettajaa lukuun ottamatta. Katseeni eksyi vastapäisen koulurakennuksen pieneen ikkunaan, joka oli työnnetty hieman rakosilleen. Ihmettelin hieman, kuinka poikien vessa vielä tähänkin aikaan oli käytössä, mutta siinä samassa mieleeni hiipi uusi mysteeri selvitettäväksi. Cullenit olivat varmaankin rosvoja! He piiloutuivat haisevaan poikien vessaan hipihiljaa koulupäivän päättymisen jälkeen, ja odottivat kunnes rakennus olisi aivan tyhjä. He käyttävät valkaisevaa voidetta, jonka sivuvaikutuksena oli kimaltelu, sulautuakseen vessan valkoisiin seiniin. Kun joku opettaja tarkistaa rakennuksen olevan tyhjä, he ryömivät jonnekin piiloon. Minulla ei kyllä ollut hajuakaan minne, mutta se oli tässä vain pieni sivuseikka. Joka tapauksessa, kun kukaan ei olisi näkemässä, Cullenit ottaisivat jotain patukoita, tai mitä ne huumeet nyt sitten ovatkaan, taskustaan ja menisivät avaamaan koulun oven varastamillaan avaimilla. He päästäisivät ystävänsä sisälle, ja niin alkaisi kaupanteko. Kun he olisivat tuhonneet todisteet, he lähtisivät ulos koulusta ja lukitsivat oven perässään. Ja kukaan ei ole epäillyt mitään! Olin sangen tyytyväinen itseeni, olin viisaampi kuin olin luullut. Pystyin jo sieluni silmin näkemään lehdissä suuria kuvia ja tekstejä Jessica Stanleysta, joka paljasti Forksin koulun salaisen, ja ennen kaikkea laittoman, huumepatukoiden myynnin.

Matkalla kohti vastapäistä rakennusta onnistuin kaatumaan muutaman kerran, kiitos ihanien, sateessa pilalle menneiden korkokenkieni. Pinkin toppini rintamukseen tuli suuri pölytahra ja onnistuin vain vaivoin tukahduttamaan kiljunnan, joka oli jo lähdössä huuliltani. Toivoin hartaasti, että lehtikuva voitaisiin ottaa jonain muuna päivänä.

Poikien vessassa oli aivan hiljaista. Avonainen ikkuna toi sisältä tunkkaista hajua, ja olin vähällä pyörtyä sen voimasta. Huumeet tosiaan haisivat oudoille, sillä niistähän hajun täytyi olla peräisin. Cullen parat yrittivät luultavasti piiloutua kuullessaan askeleeni, mutta kyllä minä heidät löytäisin.

Lyhyen harkinnan jälkeen päätin mennä sisään ikkunasta. Onnistuin hypähtämään ilmaan sen verran, että sain kummallakin kädelläni tukevan otteen ikkunalaudasta. Keplottelin itseäni sisään hyvän tovin, mutta eteneminen pysähtyi kun lantioni oli sisääntulovuorossa.

Asentoni oli luonnoton, ja puinen lauta oli ruvennut painamaan kehoni alle nalkkiin jääneitä käsiäni. Minusta tuntui, että olisi järkevämpää mennä sisään ovesta, eihän Culleneita, tai ketään muitakaan näkynyt vessassa. Kaikkien koppien ovet olivat kuitenkin kiinni, eikä olisi poissuljettu vaihtoehto että joku piileskelisi niissä.

Ponnistin vähäiset voimani äärimmilleen, ja yritin työntää itseäni takaisin maanpinnalle. Katsoin hämmentyneenä eteeni, ikkunan sisäpuolelle, ilmestynyttä vasenta jalkaani, sillä tietääkseni en ollut laittanut sitä siihen.

Muutaman minuutin turhan ponnistelun jälkeen minun oli luovutettava ähkäisten. Olin jumissa. Pohdin mahdollisia vaihtoehtoja, joita ei tässä tapauksessa ollut mitenkään suurta listaa. Joku kuitenkin, huumediileri tai joku muu, olisi varmaankin lähettyvillä, ehkä jopa vessakopissa, ja huutaminen tuntui kaikkein hyödyllisimmältä vaihtoehdolta.
"Apuaaaa! Minun lantioni jäi jumiin ikkunaan! AUTTAKAAAA!" kiljuin täyttä kurkkua.

Ei kulunut montaa sekuntia, kun vessan ovi aukaistiin. Huomasin tuijottavani koulumme vanhemmanpuoleista naisrehtoria suoraan silmiin. Tämä katsoi minua ankarasti, kulmat koholla.
"Neiti Stanley, saanen kysyä mitä ihmettä puuhaat poikien vessan ikkunassa", hän korosti inessiiviä ikävän selvästi "koulupäivän ulkopuolella?", rehtori tiukkasi tuimaan sävyyn. "Kello on jo hyvin paljon, ja koulurakennuksen pitäisi olla muutamaa opettajaa lukuun ottamatta täysin tyhjä. Oletan, että sinulla on äärimmäisen hyvä selitys tästä luvattomasta tunkeiluyrityksestäsi, ja oletan sinun saapuvan kansliaani välittömästi, kun sinut on irrotettu ikkunasta, sillä ymmärtääkseni olit jumissa?" hän vielä kysyi. Vastausta odottamatta nutturapäinen nainen kuitenkin asteli jo käytävälle.

A/N: Kommentointi ei siltikään ole  kiellettyä.. kai?
« Viimeksi muokattu: 21.05.2010 22:16:55 kirjoittanut Vanamo »
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥
 

E_Bella

  • Vieras
Vs: Salaisuus vaarassa (3. luku 21.5!)
« Vastaus #38 : 21.05.2010 19:55:11 »
Lainaus
Cullenit olivat varmaankin rosvoja! He piiloutuivat haisevaan poikien vessaan hipihiljaa koulupäivän päättymisen jälkeen, ja odottivat kunnes rakennus olisi aivan tyhjä. He käyttävät valkaisevaa voidetta, jonka sivuvaikutuksena oli kimaltelu, sulautuakseen vessan valkoisiin seiniin. Kun joku opettaja tarkistaa rakennuksen olevan tyhmä, he ryömivät jonnekin piiloon. Minulla ei kyllä ollut hajuakaan minne, mutta se oli tässä vain pieni sivuseikka. Joka tapauksessa, kun kukaan ei olisi näkemässä, Cullenit ottaisivat jotain patukoita, tai mitä ne huumeet nyt sitten ovatkaan, taskustaan ja menisivät avaamaan koulun oven varastamillaan avaimilla. He päästäisivät ystävänsä sisälle, ja niin alkaisi kaupanteko. Kun he olisivat tuhonneet todisteet, he lähtisivät ulos koulusta ja lukitsivat oven perässään. Ja kukaan ei ole epäillyt mitään! Olin sangen tyytyväinen itseeni, olin viisaampi kuin olin luullut.
VAINOHARHAISTA!! :D

Eih, hajosin todella pahasti. Tai miten Culleneiden paljastumiselle voi nauraa? No jaa, voihan sille ainakin tässä mittakaavassa. :D
Jess jäi jumiin POIKIENvessan ikkunaan?? :o  Uuuh, noloa. :D
Äh, järkevä jäi järveen.
Thankke, more please. (::

fee

  • ***
  • Viestejä: 11
Vs: Salaisuus vaarassa (3. luku 21.5!)
« Vastaus #39 : 22.05.2010 19:12:59 »
Ah.. niin jessican tapaista urkkia väkipakolla muiden ihmisten asioita ;) Mukava kun jatkat jälleen kertomusta sillä pidän sen ideasta hyvin paljon! :) Etenkin jessica tuntuu jotenkin niin jessicamaiselta että olet ainakin onnistunut siinä. Juuri sopivan liioiteltu mutta hauska kirjoitustyyli.