Kirjoittaja Aihe: Twilight: Salaisuus vaarassa (4. luku!) TAUKO | K-11  (Luettu 15597 kertaa)

Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
//: "Ai Cullenit vampyyreja? Älä nyt viitsi.."
Ficin nimi: Salaisuus vaarassa

Kirjoittaja: Twaikkari

Beta: Ensimmäisestä luvusta alkaen Fell, todella suuret kiitokset hänelle!

Disclaimer: Stephenie Meyer omistaa twilightin ja sen kaikki hahmot yms. Minä ainoastaa leikin niillä, juoni on omani!

Tyylilaji: Toiminta, väkisinkin tulee myös ehkä vähän huumoria.. HUUMORI! Ei kun on tässä kyllä sitä toimintaakin.. Noh, päätelkää tyylilaji lukemanne perusteella!

Ikäraja: K-11 kai, sanokaa jos mielestänne korkeampi tai jtn.

Paritus, Päähenkilöt:Mike/Jessica/ Edward/Bella   Alice/Jasper  Rosalie/Emmett + muita

Summary: Mitä jos joku alkaa epäillä Culleneiden outoutta ja tahtoo ottaa asioista selvää?

Varoitukset: Pari pahaa sanaa saattaa jossain välissä olla.

A/N: Joo, tuli kauhea himo kirjottaa ja sitten tämä idea jostain tuli.. Traileri on aika outo/tyhmä yms. ja virheitä on vaikka kuinka olen tarkistanut, sillä betaa ei vielä ole. Toinen ficcini, toivon kommentteja! Ja jatkoa tulee vain jos tämä saa edes jonkinlaista kiinnostusta.. Tämä ei spoilaa mitään twilight kirjaa erityisemmin, jos jonnekkin pitäisi sijoittaa niin uusikuun ja epäilyksen väliin. Edward ja muut Cullenit siis vampyyreja ja Bella ihminen.



Salaisuus vaarassa




Mitä jos joku alkaisi ihmetellä Culleneiden outoa käytöstä ja tapoja?



"He ovat outoja, todella outoja. Niin kauniitakin, ei tuollainen kauneus ole normaalia."

"Hmm, kunpa olisin yhtä kaunis kuin Rosalie.."

"Ja kalpeita, mutta toisaalta, hehän ovat pois aina kun aurinko paistaa."

"No heillähän voi olla aurinkoallergia.."

" Ai kaikilla? Enpä usko, eiväthän he oikeasti ole sukua toisilleen."


Entä jos joku aikoisi ottaa selvää asioista, vaikka väkisin?


"Katso nyt, mitä minä sanoin! Heillä on kyllä ruokaa edessään, mutta Bella on ainut joka syö."

"Äh, sinä olet vainoharhainen, ihmisiä he ovat. Vai oletko ruvennut uskomaan taruolentoihin?"


Voiko joku tosiaan saada selville asioita, joita ei ole tarkoitettu ihmisille?


"Vampyyreja. He ovat vampyyreja! Otin mukaan sipulia, tämä testi kertoo totuuden."

"Sipulia? Oletko nyt ihan varma, taruja vampyyreistä on monia."

"Usko mihin uskot, mutta tämä valkosipuliteoria oli Wikipediassakin!"

"Mistä lähtien olet luottanut Wikipedian antamaan tietoon?"


Ja onko joku todella valmis nolaamaan itsensä perinpohjaisesti vain saadakseen tietää totuuden?


"Edward kiltti, söisitkö tämän valkosipulin?"

"Minkä ihmeen takia, en pidä sipulista?"


Tekeekö joku liian hätäisiä johtopäätöksiä?


"Ooh, et suostu syömään tätä, hän on.."

"Anna se hiton sipuli tänne! NYT!"


Ovatko Cullenit käyttäneet voimiaan liian näkyvästi?


"No, ei kaikki tieto vampyyreistä ole totta. Jos valkosipuli ei tepsinyt niin tämä varmasti tepsii!"

"Jos hän muka on vampyyri, tuskin hän on niin tyhmä että paljastaa itsensä vain koska pyydät häntä nostamaan autosi."

"Älä epäile suunnitelmiani! Voi hitto, olet oikeassa.. Nojaa, kokeilen silti!"

"Edwaaaard! Voisitko siirtää autoni tuohon toiselle vapaalle paikalle?"

"Öhh, miksi et itse tee sitä? Mutta okei, anna vain avaimet."

"Ei vaan nostamalla!"

"Nostamalla? Luuletko, että jaksan nostaa auton?"

"Vamp.. Siis, öö, sitä vaan, että olet tosi vahva ja ää.. Noh, pitääkin tästä mennä, hei hei Edward!"


Mitä jos suuri salaisuus on vaarassa?


"Meidän on pakko lähteä. Jonnekin kauas, hyvin kauas."

"Minä en jätä Bellaa!"

"Et voi vaarantaa salaisuuttamme Edward, meidän on pakko lähteä!"

"Me emme lähde! Ihmiset ovat tyhmiä, keksimme jotain, meidän on pakko keksiä."






« Viimeksi muokattu: 30.11.2014 20:04:57 kirjoittanut Beyond »
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥
 

fee

  • ***
  • Viestejä: 11
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #1 : 28.03.2010 20:52:50 »
hii! kuulostaapa hauskalta :) pitääpäs pistää heti muistiin tämä tämmöinen :P

Virheellinen

  • Vieras
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #2 : 28.03.2010 21:05:25 »
Kuulostaa tosi kivalta :D Täytyymä heittää tämä topikki suosikkeihin.

Ombra

  • ***
  • Viestejä: 29
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #3 : 29.03.2010 15:38:02 »
Oo, ihan mahtava idea.  :D Valkosipuli ja kaikki.  ;D Alan seurata ihan varmasti.
Young or old or brave or shy
A true friend will never lie
Black or white or plump or thin
Friendship is a strange old thing
Quick or slow or calm or loud
Rich or poor or sad or proud
The main point is that they're your friend
And with some luck - until the end

Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #4 : 29.03.2010 15:42:17 »
Kiitos kaikille kommenteista!  :D

Tälläinenkin idea vain jostain tupsahti päähän.
Laitan ekan luvun varmaan parin päivän sisällä.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2010 11:24:10 kirjoittanut Vanamo »
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥
 

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #5 : 29.03.2010 15:46:25 »
Uuh, pakollinen!

Aivan loistava traileri! Jään ehdottomasti seuraamaan.
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


kuriwe

  • Vieras
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #6 : 29.03.2010 16:41:21 »
Tosi hyvä traileri! Jään seurailemaan aivan varmasti ;)

kuriwe

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #7 : 29.03.2010 17:15:46 »
Hahha, kuulosti tosi hyvältä! :D
Kuka hitto noita sipulijuttuja heittelee? Mike? Se kyllä tuli ensimmäiseksi mieleen xd
Tosi hyvä traileri oli ja jään odottamaan jatkoa.
Toisin sanoen, ilmottaudun lukijaksi (;
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #8 : 29.03.2010 17:36:10 »
Kiitos taas kommenteista, mukavaa että on tullut uusia lukijoita!  :D

Äsken kiukuspäissäni poistin koko ensimmäisen luvun ja sitten hupsista vaan, suljin sen ja tallensin. Ekaa lukua ei nyt sitten ole riviäkään jäljellä. xP Rupean tästä sitä työstämään, koitan saada sen paremmaksi kuin vanhan... Mutta joo, siitä tulee aika reps, en ole ennen kyseisen henkilön näkökulmasta mitään kirjoittanut...
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥
 

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #9 : 29.03.2010 18:03:57 »
Minun mielenkiintoni heräsi ja jään lukijaksi.
Huumoria, kelpaa minulle. ;p Jään innolla odotelemaan jatkoa.
Parempaan en nyt pysty. ;)

ninnni~
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

Fell

  • Vieras
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #10 : 29.03.2010 18:17:39 »
Jos sinulla ei vielä ole sitä betaa, voisin ehkä yrittää :) Kielioppi on kohtalaisen hyvin hallussa ja yleensä omista ficeistäni (joita en betauta) ei löydy virheitä. Jos siis kiinnostaa, voit ottaa yhteyttä minuun, niin voin katsastaa sen.

Pidin ideasta kovasti :) Jään siis vähintään lukijaksi.

En-nu

  • Vieras
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #11 : 29.03.2010 18:52:24 »
Kiva idea =) ei ehkä juuri minun mieleeni mutta jään odottelemaan ekaa lukua =))

E_Bella

  • Vieras
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #12 : 29.03.2010 19:15:50 »
En sitten tainnut ätä kommentoida, kun tän aiemmin luin?  ???
Mutta nyt tulin kuuluttamaan, että lukijaksi ilmoittaudun. ;)

Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #13 : 29.03.2010 19:41:01 »
A/N: Ensimmäinen luku tuleekin jo nyt, sain sen väännettyä. Itse en ole siihen mitenkään erityisen tyytyväinen, mutta pahoitteluni, paremmaksi en sitä saa. Kaikki luvut eivät sitten todellakaan ole Jessican näkökulmasta, tämä alku nyt piti laittaa kun tuli hieman vakeuksia sen kanssa.. ^^ Suurempaakin suuremmat kiitokset betalleni Fell :llille nopeasta ja loistavasta betauksesta! <3

1. Luku

Jessica:

Istuin pöytään, jonka kiistaton valtias olin. Kaksi alamaistani, Mike ja Lauren, vilkuilivat minuun kyllästyneinä, en tosin tajunnut miksi. Ilmeisestikin pomotteluni ärsytti heitä kumpaakin ja Laurenin vihan kruunasi vieläpä se, että minä olin se joka seurusteli Miken kanssa. Hän ei useinkaan vaivautunut peittelemään kiinnostustaan kyseistä poikaa kohtaan. En kuitenkaan pitänyt Laurenia minkäänlaisena uhkana. Mike rakasti vain ja ainoastaan minua, Laurenille hän oli pelkkä tuttava. Varmaankin hän kohteli ystävätärtäni kohteliaasti ja ystävällisesti vain sen takia, ettei halunnut loukata mieltäni.

Vedin itselleni tuolin heidän välistään ja he siirsivät omia tarjottimiaan tehdäkseen minulle tilaa. Avasin suuni jo ennen kuin olin asetellut kireillä farkuilla verhotun takapuoleni tuoliin.
 "Uuh, miten kamala aamu. Olen samassa ryhmässä Edwardin kanssa Espanjan ryhmätyössä, eikä hän edes katsonut minuun kunnolla! Mutta kyllä hän olisi varmaan jutellutkin kanssani, ellei Bella sattuisi olemaan ryhmässämme", mutisin vihaisena. Mike loi minuun kysyvän katseen tuuheiden kulmakarvojensa alta, mutta en välittänyt. Olin kai unohtanut mainita hänelle, että olin täysin ihastunut Edwardiin, ja olin Miken kanssa vain koska… Öö, en itsekkään ollut varma. Varmaankin sen takia, että on siistimpää olla jonkun kanssa kuin olla olematta jonkun kanssa. Ja tietenkin Miken kanssa seurustelussa oli sekin hyvä puoli, ettei Lauren voinut olla hänen kanssaan. Olin tainnut muutamaan (kymmeneen) kertaan vakuutella Mikelle rakkauttani, mutta en potenut huonoa omaatuntoa, mielessäni oli nimittäin pyörinyt kuva Edwardin niin täydellisistä kasvoista. Kun vain saisin vaihdettua ruman Bellan tilalle kauniin itseni, niin kaikki olisi totaalisen täydellistä.

Lauren rupesi hölöttämään jotain turhanpäiväistä uusista korkokengistään ja oma katseeni eksyi Culleneiden pöytään. Kaikki Cullenit istuivat siellä ja tietysti myös Bella oli mukana. Oli naurettavaa, että he kaikki pitivät Bellasta niin paljon. En tajunnut kuinka joku yhtä kaunis ja muodikas kuin Alice saattoi olla Bellan ystävä. Minä sopisin hänen seuraansa paljon paremmin. Olin juuri siirtänyt silmäni Edwardin täydellisiin hiussuortuviin, kun hän yllättäen kääntyi minua päin ja kohtasi katseeni. Katsoin hämmentyneenä hänen ilmettään. Hän näytti siltä, kuin voisi minä tahansa hetkenä räjähtää, mutta toisaalta hänen ilmeessään oli myös jotain toista, iloisempaa tunnetta. Yrittikö hän pidättää nauruaan? Yllätyksekseni Edward ei kääntänytkään katsettaan heti pois, niin kuin hän yleensä teki. Olin tainnut vilkuilla hänen suuntaansa jo muutaman kuukauden… Ja olin myöskin tainnut viestittää hänelle olevani kiinnostunut. Minusta nimittäin tuntui, että hänkin piti minusta. Olin tarkkaillut salarakastani jo kauan, ja minusta tuntui, että siitä lähtien kun rupesin mielessäni uneksimaan yhteisestä tulevaisuudestamme, hän oli usein vilkuillut suuntaani. Edwardin, jota mielessäni kutsuin lempinimellä Eddipsi, ilme oli tosin ollut joka kerralla hyvin outo, mutta se tuskin merkitsi mitään. Ehkä häntä vain hermostutti jättää Bella vuokseni. Tukisin hänet kuitenkin enemmän kuin mielelläni vaikeiden aikojen yli.

Edward käänsi katseensa hitaasti pois minusta, mutta minä jatkoin tuijotteluani. Näin kuinka Eddipsi kumartui pöydän päälle ja kuiskasi muille jotakin. Bella vilkaisi minua kasvoillaan tuskainen ilme ja hymyilin hänelle leveästi. Voisin harkita antavani Miken hänelle, vähän niin kuin korvaukseksi. Tietenkään en tuntisi pienintäkään sääliä Bellaa kohtaan, mutta luulisin, että Edwardin tuskaa helpottaisi jos hän tietäisi Bellalla olevan joku.

Katseeni oli jähmettynyt Culleneiden koskemattomille ruokalautasille, kun vaistosin koko heidän porukkansa kääntyvän katsomaan minua. Nostin päätäni hieman ja räpsyttelin silmiäni flirttailevasti. Olin harjoitellut liikettä peilin edessä kauan ja hartaasti. Ja vain Eddipsiä varten. Annoin katseeni kiertää muissakin Culleneissa. Itse asiassa Jasperkin oli ihan hyvän näköinen, mutta en viitsinyt ruveta kinaamaan Alicen kanssa. Minusta varmaan tulee todella läheisiä kaikkien Eddipsin perheenjäsenien kanssa, joten heitä minun ei kannata suututtaa. Kokosin rohkeuteni, jota oli paljon, ja lähdin sulavasti lannettani pyöritellen kohti Culleneiden vakiopöytää. Sitä lähestyessäni näin heidän kaikkien kasvoillaan järkyttyneen ilmeen. He varmaan vähän yllättyivät, en kyllä tajunnut miksi, kun Edward oli kertonut heille aikovansa vaihtaa suhdetta. Siitä välittämättä laskin käteni Edwardin olkapäällä ja laitoin toisen käteni farkkujeni vyölenkkiin.
"Minulla olisi vähän asiaa sinulle, Edward", sanoin mielestäni vetoavalla äänellä ja nyökäytin päätäni ovea kohti. Halusin puhua hänen kanssaan rauhassa, emme kaipaisi yleisöä, vielä. Jähmeästi Edward nousi ylös ja harppoi ovea kohti sellaista vauhtia että minun piti juosta pysyäkseni perässä. Hänellä todella taisi olla kiire kertomaan, kuinka paljon minua rakasti.


A/N: Pituutta ei tällä kauhean paljon.. Mutta kommentit olisivat IHANIA! Rakentavaakin otetaan mielellään vastaan. KOMMETOIKAA SIIS! Kiitos.
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥
 

Parisade

  • enkelten verta
  • ***
  • Viestejä: 422
  • Once upon a time in a fairytale
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #14 : 29.03.2010 19:48:40 »
HAHHAHAHHAHHAHAA, Eddipsi!!! Ei ole todellista.
Jessica on ihana, jotenkin niin varma omasta täydellisyydestään.
Odotan, että he alkavat pohtia Cullenien vampyyriutta.
Jatkoa, mahdollisimman äkkiä!
There are no rules in dreaming.

fee

  • ***
  • Viestejä: 11
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #15 : 29.03.2010 20:47:08 »
HAA! Love it! :D voi pikku Eddipsiä.. ;>

kuriwe

  • Vieras
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #16 : 30.03.2010 15:20:57 »
Hyvä idea kirjoittaa Jessican näkökulmasta! Löysin yhden virheen:

Istuin pöytään, jonka kiistaton valtias olin. Kaksi alamaistani, Mike ja Lauren, vilkuilivat minuun kyllästyneinä, en tosin tajunnut miksi.

Eiks tossa välissä kuuluis olla pilkku? Tai enhän mä mitään niistä tiiä, siks mulla on beta ;D

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #17 : 30.03.2010 16:30:07 »
Heh :D Eddipsi!
Tosi hyvä!
Tyhmä Jessica, just sitä omaa itteään!
Jatkoa!
Anaid
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

Ombra

  • ***
  • Viestejä: 29
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #18 : 30.03.2010 16:33:51 »
Ihana! Kirjoitat tosi hyvin. Eddipsi...  :D

Jatkoa tulee toivottavasti pian!
Young or old or brave or shy
A true friend will never lie
Black or white or plump or thin
Friendship is a strange old thing
Quick or slow or calm or loud
Rich or poor or sad or proud
The main point is that they're your friend
And with some luck - until the end

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Salaisuus vaarassa
« Vastaus #19 : 30.03.2010 17:13:31 »
Ouu... Ihana Jess on oma itsekäs itsensä.
Eddipsi!  ;D Voi Edwardilla on kestämistä jos saa kuunnella tuota päivät pitkät...
Mielenkiintoinen idea ja toteutus on ensiluokkaista.
Että kun odotan sitä kun Jess rupeaa selvittämään suurta salaisuutta, joten jatkoa ja nopeasti!  ;)