Kirjoittaja Aihe: Twilight: Velipuoli. K-11 Luku neljä. 23.o2 [TAUOLLA] | kaikki ihmisiä (4/?)  (Luettu 15078 kertaa)

Ewelyn

  • Musta joutsen
  • ***
  • Viestejä: 663
  • Death makes artist.
Vs: Velipuoli. K-13 3. LUKU TÄÄLLÄ
« Vastaus #40 : 28.01.2010 20:14:26 »
Jälleen hyvä luku, mutta nyt silmiini paistoi ikävästi virheitä. Johtuneeko kiireistäsi vai mistä, mutta ei sillä väliä.
Löysin siis vaikka mitä. Kielioppivirheitä... Kirjoitusvirheitä...

Laitankin tähän niitä:

Joo, siis heti alusta alkaen löytyi virheitä.

Lainaus
"Bella", äitini lempeä ääni kuului sängyn reunalta.
"Niin?" Yritin kysyä mukamas tietämättömänä, vaikka tiesin tasan tarkkaan miksi äiti oli tullut herättämään minut.
"Edward saapuu tänään." Äiti vastasi pahoittelevasti, mutta äänessä oli silti iloa.
"Mhm, tulen pian." Mutisin takaisin ja käänsin äidille selän. Kuulin äidin poistuvan.
Olit tuohon ensimmäiseen vuoropuheluun laittanut ihan oikein tuon ", jutun. Sitten tuossa: "Edward saapuu tänään." Äiti vastasi. Särähti aika lailla korvaan. Sen pitäisi varmaan olla: ",  ;)

Lainaus
Miks toivon hänen olevan nörtti?
Puhekielisyys särähti myös, sillä teksti on muuten kirjakieltä mutta sitten kaksi kohtaa löytyi puhekielellä. Tuo siis ja:

Lainaus
"Miks edes olet täällä?
Tämä.
Lainaus
Alice oli valinnut minulle keltaisen kukkamekon, mekko oli vyötäröltä korsettimaisen tiukka ja siinä oli niskalenkki, .? Jalkaani olin saanut keltaisella kankaalla päällystetyt täyspohjaiset korkosandaalit. Oli pakko myöntää, näytin kauniilta. Mekko istui täydellisesti ja kengät tekivät jaloistani sirommat. Äidin kutsu keskeytti peilailuni. Katsoin äkkiä vielä ikkunasta, en nähnyt muuta kuin kuparinväriset sotkuiset hiukset missä oli kultaisia vivahteita, (ylimääräinen pilkku) auton takapenkillä. Lähdin juoksemaan rappusia alas, kohti aulaa, onnekseni en kompastunut. Saavuin olohuoneeseen ylpeä hymy naamalla, näytin varmaankin idiootilta. Ovi avautui, sieltä ensimmäisenä sisään tuli autokuskimme Simon, vatsani oli täynnä pieniä perhosia.(Voisit hieman parantaa tätä lausetta. Kuulosti hieman oudolta.) Tuntui siltä, että tämä olisi jokin hidastettu tv-ohjelma, .? Hetken kuluttua kauan odotettu vieras saapui. Haukoin henkeäni, hän näytti ihan Ryanilta, vihreät silmät, söpösti sotkussa olevat hiukset, täyteläisen punaiset huulet ja sopivan lihaksikkas vartalo. Pojalla oli päällä mustat tiukat farkut, valkoinen t-paita ja sen päällä pitkähihainen ruutupaita, hihat käärittyinä puoliväliin. Ei hän ollutkaan mikään nörtti. Poika katsoi minua hieman hämmästyneenä ja pelästyneeltä. Näytinkö minä pelottavalta? Tajusin asian hetkessä, sen miksi poika katsoi minua hämmentyneenä. Syy oli siinä, koska minä tuijotin häntä vihaisena, voisi sanoa melkeimpä, että murhaavalla ilmeellä. En saanut vihaista ilmettä pois kasvoiltani. Minä vihasin häntä, vaikka en vielä edes tuntenut poikaa. Vihasin sitä, että hän näytti ihan Ryanin kopiolta. Vihasin hänen hiuksia. Vihasin hänen silmiä. Vihasin hänen vaatetusta. Vihasin hänen huulia, ei, minä rakastin jo nyt hänen huulia, ne näyttivät liian houkuttelevilta. Ei, minä en voinut rakastaa hänessä mitään, sillä minä vihasin häntä, vihasin kaikkea mikä liittyi häneen.
Erityisesti tässä kappaleessa löytyi aika paljon "virheitä". Laitan ne punaisella, niin erottuu.  :)

Lainaus
"Hei Edward, sinä taidatkin muistaa minut? Carlisle Cullen." Isäni sanoi pojalle samalla osoittaen itseään.
Tässäkin tuo ", juttu.

En laita enempää noita "vuoropuhelu"-virheitä, sillä niitä oli ihan kohtalaisen paljon. Ja en halua tehdä tästä mitään kirjaa, sillä tämä vivahtaa jo nyt ikävästi yhdeltä luvulta.
Lainaus
Ihan kun en tietäisi.
Hih, piste puuttuu.

Lainaus
Heittäytyin sänkyyni
Olisiko mieluummin Heittäydyin

Noin. Ja sitten huomauttaisin vielä, että tuo loppu meni aivan liian nopeasti. Ensiksi Bella ja Alice juttelee mukavia, ja sitten siihen hyppää jo Ryanin nimi.  :o En ihan käsittänyt. Tuliko se Ryan siis Bellan luokse vai...?

Joka tapauksessa, kirjoittelepa jatkoa mahdollisimman pian.  :)

Ja anna anteeksi kun olen tällainen pilkunviilajaa, en vain mahda mitään tavalleni.
And if you die before I leave
What on earth becomes of me
Look around there's no one here
To love me and hold me. 
Robbie Williams - Please don't die

E_Bella

  • Vieras
Vs: Velipuoli. K-13 3. LUKU TÄÄLLÄ
« Vastaus #41 : 28.01.2010 20:33:19 »
Sopivan pitkä luku oli, mutta virheitä löysin jostain ja Chewy niistä jo mainitsikin, joten en jaksa niitä tähän laittaa..  :) (sekava lause ;D)
Toi loppu meni hieman nopeesti, mutta muuten tykkäsin(paljon)!  <3  Edi tuli kuvioon! =D  Bella oli ihan paras.. *älä puhu minulle. en halua sinua tänne*  ;D
jatkoa pyytelen! <3   ;)

mariamo

  • maggara.
  • ***
  • Viestejä: 213
Vs: Velipuoli. K-13 3. LUKU TÄÄLLÄ
« Vastaus #42 : 28.01.2010 20:38:38 »
Pahoittelen virheitä. Ensi luvut luen vähän tarkemmin läpi. ::)

- loveya, maria
mitä jos tietäisit, että tämä kaikki päättyy tänään?

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Velipuoli. K-13 3. LUKU TÄÄLLÄ
« Vastaus #43 : 28.01.2010 20:50:12 »
Kuka on Ryan?
Mut joo. Tykkäsin ja tällee. Ihana<3
Joo, en osaa sanoo mitää järkevää.
JATKOA!!!!

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Velipuoli. K-13 3. LUKU TÄÄLLÄ
« Vastaus #44 : 28.01.2010 20:57:52 »
TÄÄ ON HYVÄ!  Ja tottakai tosi mielenkiintoinen.  ;D
 Osaat kuvailla hyvin ja kirjoitat sujuvasti. Toki on muutama kirjoitusvirhe. Mutta niitä en itse huomannut, jotkin ovat kumminkin niitä huomanneet joten näköjään niitä siellä teksissä oli.
Eikös se Ryan ollut se Bellan ex-poikakaveri? Vai?
 Jatkoa odottelen...

mariamo

  • maggara.
  • ***
  • Viestejä: 213
Vs: Velipuoli. K-13 3. LUKU TÄÄLLÄ
« Vastaus #45 : 28.01.2010 21:00:33 »
Rassermus ja Lööperiikka -  Hmm, Ryan, Ryan, Ryan, Ryan.Kuka hän mahtaa olla? ;) Selviää sitten kun Bella ja Ed tutustuu ja Bella uskalaa avautua Ewardille. Mutta sen paljastan että Ryanille on tapahtunut jotain todella hirveetä  :o ;D
mitä jos tietäisit, että tämä kaikki päättyy tänään?

Tattinen`

  • Mikki Hiiri
  • ***
  • Viestejä: 121
  • Muse<3
Vs: Velipuoli. K-13 3. LUKU TÄÄLLÄ
« Vastaus #46 : 29.01.2010 16:29:51 »
OOOH!!!!<<3

ihan mahtava luku !<3

virheitä en löytänyt koska niitä on näköjään jo korjailtu: D

ääh..nyt ei mitään rakentavaa tuu , sry<3

mut sen tiiän et jatkoa on tulossa ja sitä mä myös toivon<3

~Tattinen`
No one's gonna take me alive, The time has come to make things right..

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: Velipuoli. K-13 3. LUKU TÄÄLLÄ
« Vastaus #47 : 29.01.2010 18:48:19 »
Ihanaa tekstiä!
En malta odottaa jatkoa!  :D
Veikkaampa että Edward päätti tulla tervehtimään...  ;)
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

Arosalie

  • ***
  • Viestejä: 147
Vs: Velipuoli. K-13 3. LUKU TÄÄLLÄ
« Vastaus #48 : 29.01.2010 18:54:46 »
Oih äkkiä lisä tietoja tästä mystisestä Ryanista! Ei tässä muuta ollutkaan. Hyvä luku :D

Spock

  • trickster
  • ***
  • Viestejä: 217
  • not impressed
Vs: Velipuoli. K-13 3. LUKU TÄÄLLÄ
« Vastaus #49 : 31.01.2010 16:08:14 »
Oon iloinen. :--D ihan vain sen takia, että joku muukin kirjoittaa kuin minä!
siis esim näin. "En halua sinua tänne." Tylysti tokaisin hänelle. Eli ei mitään tyhmiä "," juttuja. :---D  älytkää minua.

Jatkoa odotan lliian innoissani. :--))

xoxo, sanna m.
french revolutionaries die holding hands. nothing is okay ever again.

Jassuö

  • ***
  • Viestejä: 12
  • Make your dreams come true!
Vs: Velipuoli. K-13 3. LUKU TÄÄLLÄ
« Vastaus #50 : 16.02.2010 21:09:19 »
Sait uuden lukijan! Jatkoa??  ???
What's done is done!

mariamo

  • maggara.
  • ***
  • Viestejä: 213
Vs: Velipuoli. K-13 3. LUKU TÄÄLLÄ
« Vastaus #51 : 16.02.2010 22:42:38 »
Ei ole tulossa jonkin aikaa jatkoa, koska ei yhtään inspaa.  :'(
Olen myös ajatellut poistaa tän ficin, katson nyt. Tuskinpa, mutta jatkossa kestää.
Muita ficcejä meneillään ja sitte koulu painaa päälle ja nyt jo 4 pv ollut angiinassa.
Huhu.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2010 14:14:49 kirjoittanut mariamo »
mitä jos tietäisit, että tämä kaikki päättyy tänään?

Sinikeiju

  • Mansikan raxu
  • ***
  • Viestejä: 2 541
  • Hannibalin täti
Vs: Velipuoli. K-13 3. LUKU TÄÄLLÄ
« Vastaus #52 : 16.02.2010 23:18:55 »
Älä poista. Tää on ihana ficci.

Ava by FractaAnima
Banneri by Claire

Sinisten siipien havinaa

Julma-Nala: "Muutit Turkuun. Ikäkriisi!"

Arosalie

  • ***
  • Viestejä: 147
Vs: Velipuoli. K-13 3. LUKU TÄÄLLÄ
« Vastaus #53 : 17.02.2010 09:36:38 »
ota kaikki aika jonka tarvitset hyvään inspiraatioon, mut älä vaa mee poistaa tätä!

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: Velipuoli. K-13 3. LUKU TÄÄLLÄ
« Vastaus #54 : 21.02.2010 10:49:16 »
EI ET SAA POISTAA TÄTÄ!!!!
Kirjottele kun saat inspistä...
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

Tattinen`

  • Mikki Hiiri
  • ***
  • Viestejä: 121
  • Muse<3
Vs: Velipuoli. K-13 3. LUKU TÄÄLLÄ
« Vastaus #55 : 21.02.2010 21:22:50 »
et todellakaa oo poistamas ! mä rakastan tätä ficciä ja shä shuppermiäs tiedät sen, jote  inspistä kehii!
No one's gonna take me alive, The time has come to make things right..

mariamo

  • maggara.
  • ***
  • Viestejä: 213
Vs: Velipuoli. K-13 Luku neljä. 23.o2
« Vastaus #56 : 23.02.2010 18:40:36 »
Hyviä uutisia! Neljännen luvun olen vihdoin jaksanut kirjoittaa teille. Pahoittelen pitkää aikaväliä, ei ole oikein ollut mitään ideoita tämän suhteen. Tämä luku on nyt mitä on. Hieman tylsä ja anteeksi jos menee liian nopeasti? :D


Luku 4.

"RYAN!" Alicen kiljunta sattui korvissani.

Ryan? Näkikö Alice harhoja? Käännyin ympäri ja takanani ei todellakaan seisonut Ryan, vaan Edward. Ehdin räpäyttää silmiäni ja Alice roikkui jo Edwardin kaulassa.
”Voi, tiesin, minä tiesin, että tulet takaisin.”Alice sanoi iloisena ja halasi Edwardia. Poika näytti hämmästyneeltä, mutta halasi kuitenkin takaisin. Nyt Rosaliekin oli noussut altaasta ja oli kävelemässä kohti Edwardia, iloinen ilme naamalla.
”EI! Stop! Aikalisä! Alice, tänne, heti! Rosalie seis!” Huusin ja samalla näytin käsillä merkkejä miten pitäisi toimia. ”Ensinnäkin; Tuo poika ei ole Ryan. Toiseksi; Tuo poika on Edward, velipuoleni. Kolmantena; Ette vain voi mennä halailemaan tuntemattomia.” Paasasin Alicelle ja Roselle.
”Mi-mitäh? Onko tuo veljesi?” Alice kysyi hämmentyneenä ja osoitti poikaa.
”Velipuoleni.” Oikaisin pisteliäästi.

Syvän hiljaisuuden rikkoi Emmett. Tietenkin.
”Näytät aika paljon Ryanilta, mutta hän on menneisyyttä ja sinä tulevaisuutta. Olen muuten Emmett.”  Emmett selosti ja läppäsi Edwardia olkapäähän.
”Kai minä sitten olen tulevaisuus.” Edward sanoi ja vilkaisi minuun. ”Olen Edward.” Pojat tekivät jonkun käsijutun ja lähtivät altaaseen. Emmett ehdotti, että otettaisiin kisa, kuka hyppää isoimman pommin. En pitänyt uimisesta joten kieltäydyin ja jäin aurinkotuolille ottamaan aurinkoa. Alice ei halunnut mennä uimaan, koska hänen hiuksensa menisivät kuulemma pilalle ja Rose halusi muuten vain jäädä kanssamme.

Emmett tietenkin voitti kisan. Edward jakoi toisen sijan Jasperin kanssa. Ihailin Edwardin vartaloa, vaikka en olisi saanut. Hän oli sentään velipuoleni, mutta eihän unelmat pahaa tehnyt? Eihän kukaan tietäisi eikä tulisi tietämäänkään.
”Mitä mieltä olet Edwardista? Eikö hän olekin hyvännäköinen?” Alice töksäytti ja vinkkasi silmää.
”Öh… tota… öö… hän on ihan… kiva.” Vastasin hämmentyneenä. Alice hymyili omahyväisesti ja jatkoi sitten keskusteluaan Rosen kanssa. En viitsinyt syventyä heidän keskusteluun, joten suljin silmät ja keskityin auringon ottamiseen.

Yhtäkkiä tunsin kuinka nousin ilmaan. Juuri kun ehdin avata silmät, lensin suoraan uima-altaaseen. Kiljaisin. Vesi oli kylmää. Kuulin myös Rosalien ja Alicen kiljaisut ja poikien räkätykset, erotin nauruista Edwardin naurun, se oli suloisinta mitä olin koskaan kuullut. Nousin pintaan vihaisena.
”Kuka. Helvetin. Idiootti. Keksi. Tämän?” Sanoin vihaisena, arvatenkin Emmettin olevan kaiken alku ja juuri.
”Sori Bella, mutten voinut vastustaa kiusausta. Sinut veteen heitti kylläkin Eddie.” Emmett hekotti ja osoitti Edwardia. Eddie? Mikä tyhmä lempinimi.
”Idiootit!” Huusin vihaisena ja uin rappusille.

Rappusilla seisoi Edward.
”Olen pahoillani.” Hän sanoi anteeksipyytävästi.
”Etkä ole! Pois tieltä, apina!” Rääyin vihaisesti ja yritin tönäistä Edwardia pois tieltäni. Edward oli kaatumassa altaaseen, mutta nappasi vyötäröstäni kiinni, tasapainoni horjui ja molemmat lensivät selkä edellä altaaseen.
”EI!” Ehdin vielä huutaa ennen kuin tipuin. Vesi oli edelleen kylmää, mutta Edwardin kädet tuntuivat rauhoittavilta vyötärölläni, vaikka se olikin väärin. Happeni oli loppumassa joten minun oli pakko nousta pintaan. Pinnalla minut valtasi viha ja Edwardin virnuilu sai minut vielä enemmän vihaisemmaksi.
”MIKÄ HELVETTI SINUA VAIVAA?!” Huusin vihaisesti ja läpsin Edwardia. ”Olet täyskusipää. Vihaan sinua!” Sanoin hieman hiljempaa ja uin rappusille, uudestaan. Ylös päästyäni marssin suoraan sisälle samalla huutaen haukkumanimiä Edwardille. Minä vihasin häntä.

Vaihdettuani vaatteet kännykkäni pirisi. Tekstiviesti.

Muista huomenna ne bileet meillä. Ilmoita muillekin ja saat pyytää omia kavereita mukaan. Pusuja.
James.

Olin seurustellut ennen Ryania Jamesin kanssa. Eikä poika vieläkään uskonut, että kaikki oli ohi. En viitsinyt vastata. Kuulin altaalta kikatusta, luultavasti Alicen. Näin ikkunasta kuinka Edward hauskutti ystäviäni. Se paskiainen. Ajattelin vihaisesti ja juoksin alakertaan.
”Edward! Tänne! Heti!” Huusin ovelta. Edward hölkkäsi luokseni, kysyvä ilme kasvoillaan.
”Niin?” Hän kysyi kulmia kohottaen.
”SINÄ, pysy erossa ystävistäni, en halua menettää heitä tuollaisen idiootin takia!” Räyhäsin vihaisena ja tökin Edwardia sormella rintaan, poika peruutti kohti seinää.
”He itse halusivat tutustua minuun.” Hän vastasi hämillään.
”Niin, mutta sinun täytyi tulla tänne, pilaamaan elämäni. Miksi? Miksi et voinut vain pysyä poissa? Anna minun elää rauhassa! Olet satuttanut minua jo tarpeeksi.” Nyyhkytin loppuosan. Edward halasi minua tiukasti.
”En tiedä mitä sinulle on tapahtunut, mutta en halua tehdä sinulle mitään pahaa. En tullut satuttamaan sinua.” Edward kuiskasi korvaani.
”Tiedän.” Kuiskasin hiljaa takaisin ja ummistin silmäni, annoin kyyneleiden tulla. Edward vain piteli minua tiukassa halauksessa.

Hetken itkettyäni yritin ryhdistäytyä. Olin sanomassa pahoitteluni, että olin pilannut hänen paidan, mutta tajusin ettei pojalla ollutkaan paitaa.
”Tämä on väärin. Minun pitää mennä. Anteeksi. Kaikesta.” Mutisin itkuisena ja lähdin juoksemaan yläkertaan. Olin sekoamassa, en tiennyt mitä tehdä, en tiennyt mitä tunsin Edwardia kohtaan.

Olin päättänyt mennä Jamesin juhliin. Minun piti saada muuta ajateltavaa. Koulujen alkuunkin oli enää pari päivää, sota Tanyan kanssa voisi alkaa taas.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2010 18:44:21 kirjoittanut mariamo »
mitä jos tietäisit, että tämä kaikki päättyy tänään?

En-nu

  • Vieras
Vs: Velipuoli. K-13 Luku neljä. 23.o2
« Vastaus #57 : 23.02.2010 18:48:14 »
Ihana lisää vaan toi loppu oli paras ku bella itki ja eddie lohdutti sitä

Spock

  • trickster
  • ***
  • Viestejä: 217
  • not impressed
Vs: Velipuoli. K-13 Luku neljä. 23.o2
« Vastaus #58 : 23.02.2010 19:13:30 »
aaaaaw<<3 (: ihana jatko. Lyhyt oli, mutta entä sitten? :D
nyt vaan juoni vois mennä näin (jameneekinmunpäässä): Bella ja Eddie rakastuu ja sit Alice saa tietää ja sitten se juonii jotain ja sitten ne vanhemmat saa tietää lopulta, ja Eddien pitää muuttaa pois, jonka jälkeen Bella murtuu ja Emmett auttaa sitä löytämään Edwardin uudelleen, mutta velipuoli onkin jo menehtynyt. Bella tekee itsemurhan lopuksi, koska hänen suuri rakkautensa ei ole elossa.


:D toivottavasti auttaa inspiksen haussa :D

♥ sanna m.
french revolutionaries die holding hands. nothing is okay ever again.

Tattinen`

  • Mikki Hiiri
  • ***
  • Viestejä: 121
  • Muse<3
Vs: Velipuoli. K-13 Luku neljä. 23.o2
« Vastaus #59 : 23.02.2010 21:39:00 »
ooh :O
siis tää ylitti mun toiveet iha todellaki:O
tää oli ihan mieletön luku :oooo
oon vielki iha ämmillää:O
mut mä en tajuu bellaa, mikse esittää tollast et se vihais eddiee mut sit oikeesti himoo sitä ?
nomut mä oon myös sitä mielt et niitte täytyy mennä yhtee!!!
hihii toi oli hauska ku ne lens veteen (:
annan sinulle aikaa jatkoon<3

~Tattinen`
No one's gonna take me alive, The time has come to make things right..