Kirjoittaja Aihe: Twilight: Auringon häikäistys (8. luku ilmestynyt 15.6.2010) || K-11, (8/?) Kaikki ihmisiä  (Luettu 15758 kertaa)

Lotazi

  • Dramioneholisti
  • ***
  • Viestejä: 392
  • ∂σ уσυ вєℓιєνє ιи мαgι¢ ♥
Vs: Auringon häikäistys (6. luku ilmestynyt 22.2)
« Vastaus #40 : 22.02.2010 15:33:42 »
A/N: Yritin tällä kertaa päästä pois nopeasta juonen kulusta eli yritin poistaa tarinan ’hyppimistä’. Joten tässä luvussa on kyseessä vain yksi ja sama päivä/ilta. Tästä tuli myös pidempi kuin aiemmista luvuista :)

Rassermus, Elena ja Sarkku:
kiva jos piditte kuvailustani ja ihanaa saada uusia lukijoita ;)
E_Bella: Yritän kokoajan vähentää tarinan hyppelyä ja toivottavasti tässä on sitä jo vähemmän.

Olen todella pahoillani, että tässä luvussa on kestänyt näinkin kauan. Yli kaksi kuukautta, apua! Minun on täytynyt tehdä useita muutoksia tätä kirjoittaessa ja beetalla ei ole ollut aikaa beetata tätä (juu no nuo kirjoitukset vie hieman aikaa, sori!). Okei, lopetan nyt tämän jaarittelun ja päästän teidät lukemaan. Tässä siis luku kuusi, olkaa hyvä!







6. luku

EPov

Missä se Emmett taas kerran viipyy? Olen odottanut häntä jo ainakin tunnin verran. Jos hän ei ilmesty kymmenessä minuutissa, niin lähden etsimään häntä.

Katsoin rannekelloani vähän väliä. Aloin turhautua. Emmettistä ei näkynyt, eikä kuulunut mitään. Kymmenen minuuttia oli kulunut, ja vähän enemmänkin. Luovutin turhautuneena. Nostin kassini ja kitarani happamana ylös lattialta. Lähdin harppomaan pitkiä askelia ulos ovesta ja hetkessä olin jo autoni luona. Lastasin tavarani huolellisesti tavaratilaan ja tuota pikaa olin jo ajamassa kohti kotia. Jouduin pysähtymään aivan joka ikiseen perhanan liikennevaloon, joka vain tuli vastaan. Pinnani alkoi kiristyä.

Turhauttavan ajomatkan jälkeen jätin autoni ajotien reunaan toiselle puolelle tietä kuin talomme sijaitsi.

Kummastelin, miksi ihmeessä Ericin ruma ruosteinen auto oli huolimattomasti pysäköity naapureidemme talon eteen. Minua otti sekin päähän tässä vaiheessa. Sain samassa vastauksen, kun näin hänen ja Bellan ilmestyvän etuovesta ulos peräkkäin. Silmäni suurenivat järkytyksestä.

Eric kiirehti suoraan ajajan paikalle käynnistelemään autoaan, eikä vaivautunut edes avaamaan tytölle ovea, mikä typerys. Nousin autosta verkkaasti ja suljin autoni oven hiljaisesti perässäni herättämättä huomiota itseeni.

Bella oli juuri saapunut matkustajan oven luokse, katse suunnattuna maahan. Hän avasi oven, muttei mennyt heti sisään, vaan nojautui sitä vasten ja nosti katseensa levottomana ylös, havaiten minut katseellaan.

Siristin silmiäni selvästä kateudesta Ericiä kohtaan ja nostin leukaani pystympään. Saatoin näyttää ehkä ylimieliseltä, mutten välittänyt siitä pätkän vertaa. Näin Bellan kasvoilla hieman hätääntyneen ilmeen ja samassa hän alkoi pureskella alahuultaan. Bella sulki hetkeksi silmänsä ja näytti selvästi miettivän jotain todella ankarasti. Käytin hetken hyväksi ja harpoin nopein askelin ulko-ovelleni. Avasin sen nopealla vedolla ja pujahdin sisälle saman tien. Kävelin keittiön ikkunan luo ja jäin katselemaan loittonevia punaisia takavaloja. Bella oli lähtenyt.

Emmehän me edes ole yhdessä, joten hän saa tapailla muita poikia ihan vapaasti. Ei hän ole tilivelvollinen sinulle, kuulin äänen sanovan päässäni.
”Miksi se sitten tuntuu niin pahalta?” murahdin ääneen kiukkuisesti.

Tömistelin rappuset ylös nopeaan tahtiin ja suuntasin matkani empimättä Demetrin huonetta kohti. Olin aivan kokonaan unohtanut pyytää häntä mukaan harjoittelemaan tulevaa konserttiamme varten.

Koputin oveen rystysilläni ja avasin sen odottamatta vastausta. Suuni loksahti auki ja tuijotin näkyäni edessäni. Ravistelin muutaman kerran päätäni selvittääkseni ajatukseni ja rykäisin muutaman kerran - edessäni jähmetyttiin.

”Demetri, voisitko pukea päällesi ja tulla juttelemaan kanssani yhdestä asiasta? Kyllä se typykkä hetken selviää siellä yksinkin” tokaisin hymähtäen veljelleni.

Käännyin kannoillani. Suljin oven perässäni ja menin nojaamaan seinää vasten, oven viereen. Odotin häntä mieli sekavana.

Ovi aukesi pian. ”Pitääkö sinun aina keskeyttää kaikki kivat jutut?” hän kysyi närkästyneenä, vetäen samalla t-paitaansa päälleen. Naurahdin hänelle huvittuneena.



BPov

Katsoin edessäni lähestyvää haalistunutta puukylttiä ”La Push”. Nimi kuulosti jotenkin todella etäisesti tutulta. Olimme Charlien kanssa käyneet siellä, kun olin ollut pieni. Ilma oli muuttunut jo selvästi suolaisemmaksi ja ranta häämötti jo edessä.

Ericin pysäköityä auton aivan metsän reunaan, nousin ylös ja katselin hieman ympärilleni arvioiden. Rannalla näytti olevan paljon kuivuneita ajopuita. Nurmikon ja hiekan kohtaamispaikalle oli rakennettu suuri puinen talo, joka näytti olevan lähes täynnä nuoria. Kuullessani musiikin jumputuksen ulos asti, huomasin, että piha ja kuisti olivat myös täyttyneet nuorista juhlijoista. Monilla oli kädessään kalja- tai siideripullo, itse olin päättänyt olla juomatta tänään. Ehkä se olisi myös viisainta, koska kehoni ei kestänyt lähes ollenkaan alkoholia.

Phonexissa olin juonut itseni muutaman kerran pahasti humalaan ja jopa kerran minut oli jouduttu lähettämään sairaalaan. Äitini oli ollut kauhuissaan ja järkyttynyt silloisista tekemisistäni - elämänsuunnastani. Sosiaalitoimistosta tuli virkailija ja hän ilmoitti äitini olevan kykenemätön kasvattamaan minua ja minut aiottiin siirtää lastenkotiin. Koska äitini ei halunnut minun joutuvan lastenkotiin, hän ehdotti, jos minä voisin muuttaa isäni Charlien luokse. Se kävi sosiaalitoimiston nyrpeälle tädille. Pian minut lähetettiinkin asumaan Charlien luokse. Lupasin äidille silloin, etten enää koske alkoholiin ennen kuin tulen täysi-ikäiseksi.

”Mennäänkö sisälle?” kuulin Ericin kysyvän jostain kaukaa. Palasin takaisin mietteistäni nykyhetkeen. Nyökkäsin hänelle laimeasti ja kävelin muutaman metrin hänen perässään sisälle.

Sain pian huomata suurimman osan juhlijoista olevan intiaani-taustaisia. Tunnistin myös monia koululaisiamme, mutta en tosin tiennyt monienkaan nimiä. Eric kysyi otanko tervetuliaisjuotavaa, jonka tarkoituksena oli turruttaa makuaisti. Ennen olisin vastannut myöntävästi, mutta nyt halusin vain perus kokiksen.  

Ericin lähdettyä hakemaan meille juotavia aloin kierrellä ympäriinsä katsellen mitä kaikkea löytäisin juhlapaikalta. Näin tanssilattialla Jamesin, Laurenin, Miken ja monen muun heidän ”jengistään.” Alice oli kotona kovassa kuumeessa ja oli todella harmissaan, kun joutui jäämään pois näistä kauan odottamistaan bileistä.

Jatkoin matkaani seuraavaan huoneeseen, josta kuului kovaa naurua ja räkätystä. Se oli tietenkin täynnä poikia. Olin jo kääntymässä pois, kun kuulin jonkun heistä kutsuvan minua nimeltä. Ääni ei kuulostanut minulle mitenkään tutulta. Katselin hetken ympärilleni etsien äänenlähdettä. Yksi intiaani-poika nousi ylös rohkeasti hymyillen ja tuli epäröimättä luokseni.

”Tunnenko sinut?” kysyin saman tien. ”Tai pitäisikö minun kenties tietää sinut?”
”En ole varma muistatko minua, mutta nimeni on Jacob Black.” Hän virnisti. Olin vähän epäileväinen, sillä nimi ei kertonut mitään. Hän taisi huomata sen ilmeestäni ja jatkoi saman tien: ”Isäni ja isäsi ovat hyviä kavereita. Pienempinä me leikittiin, kun he olivat kalastamassa tai metsästämässä. Auttoiko yhtään?”
”No… Ei yhtään!” minun täytyi olla rehellinen, samalla olin myös vähän pahoillani hänen puolestaan. ”Mutta uskon sinua, jos todella väität niin.” Yritin hymyillä hänelle rohkaisevasti.
”Minusta on muk-” Jacob ehti aloittaa, ennen kuin hänet keskeytettiin. Eric oli saapunut juomani kanssa.
”Tässä juomasi” hän ojensi sen. ”Olet siis tavannut tyttöni?” Jacob tuntui kiusaantuvan.
”Sinun tyttösi?” kysyin epäuskoisena. Ericin hymy hyytyi.
”No niin, tulit kanssani tänne.”
”Niin, mutta vain ys-tä-vi-nä” selvensin.

Käännyin selkä heihin päin ja lähdin pois heidän luotaan yhdestä ovesta, joka johti ulos terassille. Joku tuli perässäni ja jäi seisomaan viereeni nojaten kaiteeseen. Katsoin häneen, Jacobiin, ja tarkastelin häntä nyt paremmin. Hänellä oli lyhyeksi kynityt mustat hiukset ja tummat ruskeat silmät. Hyvä jos pystyin edes erottamaan pimeässä niiden väriä, koska ne näyttivät lähes mustilta. Hänen ihonsa oli monta sävyä tummempi kuin omani. Vaatteiden läpi saattoi huomata hänen olevan lihaksikas, mutta hän ei ollut läheskään yhtä pitkä kuin Edward.



EPov

Kävelin rauhallisesti askel askeleelta alas rappusia. Istuuduin kolmanneksi alimmalle askelmalle miettimään. Missä ihmeessä Emmett voi olla? Pitää varmaan käydä kysymässä hänen kotoaan, tietääkö joku heistä hänen olinpaikkansa.

Nousin rauhallisesti ylös rappuselta ja otin takkini naulakosta. Vedin sen päälleni ja astuin ulos ovesta. Samassa käänsin katseeni oikealle, josta kuului kovaa ääntä.

Valkoinen maasturi ilmestyi kovaa vauhtia kulman takaa. Emmett ajoi hieman ylinopeutta, kurvasi pihalleen ja sammutti moottorin. Hän nousi autosta ketterästi. Toinenkin ovi aukesi ja siskoni nousi kyydistä. Outoa. Hän suuteli Emmettiä poskelle, hymyili tälle, kääntyi ja lähti kävelemään minua kohti. Rosaliella oli huulillaan voittajamainen hymy. Hän ohitti minut, meni avonaisesta ulko-ovesta sisään ja sulki sen perässään.

Ryntäsin Emmettin perään, joka oli juuri avaamassa heidän talonsa etuovea. Saavuttaessani hänet juuri ennen kuin hän meni sisään, minun oli pakko kysyä: ”Missä olit?”
”Hoitamassa asioita” hän vastasi vilkaisemattakaan minua.
”Siskoni kanssa?” kysyin epäuskoisena.
”Niin, juuri hänen kanssaan.”
”Mutta sinun piti tulla minun kanssani harjoittelemaan konserttia varten!”
”Olen pahoillani. Unohdin sen ihan kokonaan, ” Emmett vihdoin kääntyi minuun kohti, ”lähdetäänkö nyt?” Hymyn poikanen nousi hänen huulilleen.
”Minulla on jo muuta tekemistä” sanoin ja käännyin pois.

Otin kännykän taskustani. Näppäilin siihen tutun numeron vilkaisemattakaan ruutuun ja asetin kännykän korvani juureen. Se tuuttasi muutaman kerran ennen kuin siihen vastattiin.
”Emme lähdekkään harjoittelemaan” kerroin, ”jos haluat mennä niihin bileisiin, tule ulos ja äkkiä.” Lopetin puhelun siihen ja kiipesin autooni.

Lämmitin moottoria hieman. Ulko-ovemme avautui ja sulkeutui, kuulin juoksuaskelia ja auton ovi aukesi. Hän istui autoon viereeni ja veti oven lujasti kiinni perässään. Painoin kaasun pohjaan ja lähdimme Demetrin kanssa liikkeelle.



JPov

Olimme jutelleet jo jonkin aikaa Bellan kanssa. Olin kertonut hänelle paljon asioita perheestäni. Hän kuulemma muisti hämärästi veljeni Samin, josta olin vähän kateellinen. Viisi vuotta nuoremmasta siskostani Rachelista hän ei ollut ikinä kuullutkaan. Rachelia ei ollut ollut silloin vielä olemassakaan, kun olimme viime kerran nähneet.

”Charlie puhui sinusta paljon, ennen kuin muutit takaisin tänne. Hän kävi monta kertaa meillä, ” kerroin, ”Charlie kertoi myös niistä sinun ongelmistasi.”

Näin hänen kalpenevan liidunvalkoiseksi, vaikka hänellä oli muutenkin todella vaalea, kermanvärinen iho.

Bella laski katseensa kolaansa, nosti pian sen ja käänsi katseensa kohti merta. Hän päästi tuhahduksen hampaidensa välistä. Oli vuorostaan minun vuoroni katsoa alas.

”Olen pahoillani, että otin tuon edes esille” sanoin vaikeana.
”Ei se mitään. Ihan oikeasti. Se on mennyttä ja olen nyt kunnossa” Bella vastasi vahvalla äänellä.
”Olen silti pahoillani.”
”Olemmehan me ystäviä?” hän kysyi.
”Totta kai” vastasin hämmästyneenä.
”No sitten, tämä ei haittaa. Koska ystäville kuuluu kertoa ja heidän kuuluu tietää hyvät kuten myös pahat asiat toisistaan” hän hymyili minulle. Ja siemaisi juotavastaan.

Minun teki mieli halata häntä, mutten ollut varma olisiko hän hyväksynyt sitä, vielä. Kuulin kovan basson jylinän lähestyvän ja käänsin katseeni tielle. Sieltä saapui lisää autoja.

”Kiva. Sam saapui kavereidensa kanssa.” Huomasin kuitenkin yhden auton, joka ei kuulunut joukkoon. ”Ja näemmä myös Cullen!”

Kuulin, kun Bella pärskäytti juomansa ja käännyin häneen päin ihmeissäni. Hän kuivasi suupieliään. ”Mikäs sinulle tuli?”

Hän kohautti hartioitaan ja yritti hymyillä. Olin kuitenkin kuulevinani hänen kuiskaavan ’voi paska’. Katsoin häntä kummissani ja kysyin haluaisiko hän mennä tanssimaan kanssani. Bella myönsi olevansa todella huono tanssija, ennen kuin oli edes näyttänyt minulle. Hänen huonoja tanssimistaitojaan minun oli vaikea uskoa, joten otin häntä kyynärpäästä ja vedin häntä sisälle.

Hän pysähtyi kuitenkin pian päästyämme sisälle ja sanoi ottavansa vähän vaatteita pois päältään. Virnistin hänelle. Bella laski juotavansa sivupöydälle, otti nahkatakin ja hupparin pois jättäen ne juotavansa viereen. Hänellä oli enää valkoinen t-paita päällään, joka hohti diskovalojen johdosta. Otin häntä kädestä ja vedin hänet tanssilattialle perässäni. Kiepautin hänet eteeni ja aloin tanssia.



BPov

Jacob pakotti minut tanssimaan kanssaan, vaikken millään olisi halunnut. Onneksi juuri sopivasti vaihtui kappale, josta pidin todella paljon. Olin kuunnellut kyseistä tanssibiisiä monta kertaa radiosta ja loppujen lopuksi olin myös hankkinut sen valikoimiini.

Olimme aika keskellä tanssilattiaa, mutta se ei häirinnyt minua. Silloin monien katseet eivät yltäisi minuun, toivottavasti. Suljin silmäni. Nostin käteni ilmaan, aloin hytkyä musiikin ja muiden tanssijoiden tahtiin. Tanssiessani ajattelin musiikin sanojen tarkoittavan minua, joten pääsin hyvään rytmiin ja tanssin tunteella mukana. En muistanutkaan tanssimisen olevan hauskaa, varsinkaan ilman alkoholia. Tanssin monta kappaletta.

Olin jo uupunut yli viiden kappaleen jälkeen, avasin silmäni ja tanssijoita oli onneksi joka puolella ympärilläni, joten en huomannut kenenkään katselevan minua. Sanoin Jacobille käyväni juomassa välillä ja hän voisi jatkaa tanssimista kaikessa rauhassa. Lupasin hänelle tulevani vielä takaisin tanssimaan jossain vaiheessa. Pujottelin tanssijoiden välistä, yhä itsekin tanssien.

Nappasin pulloni pöydältä, johon olin jättänyt sen. Päätin käydä haukkaamassa raitista ilmaa. Vedin hupparin ja takin päälleni, mutten jaksanut sulkea niitä. Menin samaan kohtaan terassia kuin olin ollut seisoskelemassa Jacobin kanssa. Katsoin merelle päin, taivas oli hämärtynyt auringon laskiessa. Nousin istumaan kaiteen päälle tuijottaen edelleen samaan suuntaan. Heiluttelin jalkojani hetken ilmassa, antaen niiden palautua ennalleen tanssituokioni johdosta.

”Oletko vältellyt minua?” kuulin hunajaisen äänen kysyvän takaani.
Käänsin katseeni äänen suuntaan. ”En, olin vain tanssimassa Jaken kanssa.”
”Näin sen. Näytit, miten sen nyt sanoisi – seksikkäältä” kuulin hymyä hänen äänessään. En voinut itselleni mitään, mutta tunsin pienen punan nousevan poskilleni.

Edward nojaili seinään. En ollut ennen nähnyt hänen polttavan tupakkaa, eikä se näyttänyt yhtään pahalta hänen suupielessään. Se ehkä näytti jopa sivistyneeltä, jos niin edes voi sanoa. Edward tuli lähemmäs minua askel kerrallaan, otti hetkeksi tupakan pois suustaan voidakseen puhaltaa savut ulos keuhkoistaan.

”Saisinko hieman?” kysyin ja osoitin tupakkaa. En ollut ennen maistanut tupakkaa, mutta jotenkin minun oli aiemminkin tehnyt mieli kokeilla. Hän katsoi minua kummastuneena, mutta ojensi sen minulle kyselemättä ja kipusi viereeni istumaan, jalat vain osoittaen eripuolille kuin minun.

Otin tupakan vähän kömpelösti etu- ja keskisormeni väliin. Toin sen suulleni ja vedin ilmaa sisälleni. Tupakka ei maistunut mielestäni lähes miltään, tai sitten en ollut vetänyt sitä tarpeeksi keuhkoihini. Monet olivat sanoneet, että ensimmäisillä kerroilla yskittää, mutta minulla ei tullut siitä minkäänlaisia oireita.

Annoin tupakan Edwardille takaisin. Hän veti sitä vielä kerran sisäänsä ja heitti sen menemään, päästäen savut ulos hitaalla temmolla. Joku juuri ulos tullut tallasi kyseisen tupakan kengällään.

Käännyimme katsomaan toisiamme pienen hiljaisuuden jälkeen. Minusta tuntui, että minun oli selvitettävä tämä ”Eric-juttu” hänen kanssaan.

”Ericin kanssa ei ole tapahtunut mitään” aloitin. ”Hän vain toi minut tänne, koska tiesin, että olit lähdössä pois kaupungista ja minulla ei olisi ollut muuten mitään tekemistä. Enkä edes tie-” Edward keskeytti minut suudelmalla. Nostin haparoivat käteni hänen hiuksiinsa. Hän kuitenkin vetäytyi liian nopeasti pois, kuten muutaman kerran aiemminkin. Hänen kasvoilleen levisi veijarimainen hymy.

Edward nousi ylös ja nosti minut syliinsä, otti muutaman askeleen ja laski minut varovaisesti maahan viereensä. Hän otti kädestäni kiinni, ujuttaen sormensa sormieni lomaan ja vei minut sisälle. Valot eivät enää välkkyneet. Ne olivat vaihtuneet rauhallisiksi ja jopa hieman himmenneet. Kuulin dj:n kuuluttavan hitaiden kappaleiden alkavan.

Edward veti minut tanssilattialle. Pyöräytti minut kätensä alla muutaman kierroksen ja veti lähelle itseään. Laskien toisen kätensä alaselälleni ja nappasi toisella kädellä käteni kädelleen. Nostin vapaan käteni ylös hänen olkapäällensä kevyesti. Hän alkoi tanssittaa meitä hitaan keinuvasti musiikin tahtiin, se tuntui niin täydelliseltä. Huulilleni nousi hymynpoikanen, Edward selvästikin huomasi sen ja naurahti hieman.

Kappale lähestyi loppuaan ja nostin pääni ylös, jonka olin laskenut hänen rintaansa vasten. Hän hymyili minulle salaperäistä hymyä. Olin sulaa vahaa siinä hänen käsissään. Viimein kappale loppui ja hidastimme vauhtimme minimiin. Nostin molemmat käteni hänen niskansa taakse, hänenkin nostaessa käsiään, tosin vain vyötärölleni asti.  Nousin hieman epäröiden varpailleni, nojauduin lähemmäs Edwardia ja suutelin hellästi hänen pehmeitä huuliaan.

A/N: Jatkoa yritän kirjoittaa nopeammin, sillä tiedän, ettei ole hauskaa odotella pitkään uuden luvun ilmestymistä. =)
« Viimeksi muokattu: 22.03.2010 23:09:47 kirjoittanut Lotazi »

E_Bella

  • Vieras
Vs: Auringon häikäistys (6. luku ilmestynyt 22.2)
« Vastaus #41 : 22.02.2010 16:51:12 »
Ei haittaa, vaikka tämän luvun ilmestyminen venyikin. Oli ihana. <3   :D

itseni mielestä dj, kirjoitetaan näin: DJ, mutta en ole varma.. ;) Itse kirjoitan sen isolla..

Ihanaa tekstiä oli juu ja sillein.. :)

Jatkoa toivon, kun en saa mitään järkevää aikaiseksi..
muahaa, olin eka!  ;D

Elena

  • Perfect!
  • ***
  • Viestejä: 12
  • أحبك
Vs: Auringon häikäistys (6. luku ilmestynyt 22.2.2010)
« Vastaus #42 : 25.02.2010 15:19:35 »
Oli ihana, vaikka vähän erilainen (?)

Tää oli pitempi kun aikaisemmat luvut.

Tykkäilin kovasti tekstistä ;)

Jatkoa toivoisin :)
'Cause we are beautiful no matter what they say
Words can't bring you down, oh no
You are beautiful in every single way
Yes, words can't bring you down, oh no
So don't you bring me down today
Ava by Lotazi

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: Auringon häikäistys (6. luku ilmestynyt 22.2.2010)
« Vastaus #43 : 07.03.2010 17:14:22 »
Ihanaa tekstiä...  :)
Jatkoa piakkoin?
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

Lotazi

  • Dramioneholisti
  • ***
  • Viestejä: 392
  • ∂σ уσυ вєℓιєνє ιи мαgι¢ ♥
Vs: Auringon häikäistys (7. luku ilmestynyt 24.3.2010)
« Vastaus #44 : 24.03.2010 15:52:27 »
A/N: Kiitos kommenteistanne. Tässä luvussa on nyt hieman enemmän Alicea, tämä on vähän niinkuin välikappale tulevalle koitokselle  ;D

7. luku



APov

Olin vihdoinkin tervehtynyt kuumeestani. Sain siitä paljon lisäenergiaa vaikka luulisi, ettei mitenkään kipeänä voisi kerätä lisävaroja. Olin kuitenkin hieman erilainen. Kun olin erossa ystävistäni, olin aivan maassa ja sain lisää puhtia vain miettimällä, että pian pääsisin taas heidän luokseen ja kuulisin uusimmat juorut. La Pushin bileistä pois jääminen oli ollut kova paikka. Olin ruinannut äidiltäni kauan, jotta pääsisin sinne. Tulos oli ollut kuitenkin kielteinen ja olin viettänyt sen illan muotilehtiä selaillen.

Pidän todella paljon elokuvista, jotka saavat minut nauramaan sydämeni kyllyydestä. Rakastan yli kaiken nauramista ja inhoan maailmassa kaikkein eniten riitelyä. Olen lähiaikoina riidellyt uskomattoman paljon Bellan kanssa, se tuntuu minusta kauhealta ja raastaa itsetuntoani. Olen kuitenkin nyt tullut siihen tulokseen, että se loppuu nyt ja heti tähän. Jos se vain on minusta kiinni.

Olin hetki sitten istunut Emmettiltä lainaan saamassani maastoautossa. Olin kuin lapsi sen ratissa. Ajoin tällä kertaa kuitenkin tavallista kovempaa Miken talolle, koska minulla oli kova ikävä häntä. Päätin tehdä hänelle pienen yllätyskäynnin, koska itse rakastin yllätyksiä yli kaiken. Ilmoittamisessa ei olisi minusta mitään jännää tai kutkuttavaa. Rakastin nähdä hänen yllättyneen ilmeensä.

Pysäköin autoni tien viereen, otin kassini ja hyppäsin sukkelasti autosta. Vedin muutaman kerran sisään hieman viileää, mutta raikasta ilmaa ja korjasin ryhtini paremmaksi. Tarkistin ensin ettei autoja tullut kummaltakaan suunnalta ja lähdin loikkimaan kevyesti taloa kohden. Nousin edessäni vastaan tulevat muutamat askelmat ja pysähdyin rauhoittumaan oven eteen. Sormeni lähestyi vakaasti ovikelloa. Epäröin kuitenkin pienen hetken, mutta rohkaistuin ja painoin soittokellon nappia. Jäin odottamaan paikalleni liikkumatta. Toisessa kädessäni kassi roikkui huojuen. Kuulin oven toiselta puolelta askelia ja pian ovi avattiin.

Yllätyin näkemästäni. En ollut osannut odottaa pörröistä, vaaleatukkaista komistusta. Olin hävittänyt kaikki sanani. Mieti, mieti, mieti! käskin itseäni. En voisi vain seisoa siinä ja tuijottaa. Sain koottua ääneni ja kysyin arasti: ”Onko Mike kotona?”

”Ei. Hän taisi sanoa lähtevänsä kavereidensa kanssa surffaamaan” poika vastasi mietteliäänä. ”Haluaisitko tulla kenties sisälle?” Nyökkäsin pienesti ja astuin haparoiden sisälle. Mikä minuun oli mennyt? Miten minulle oli voinut käydä näin? Hänhän on vain Miken isoveli, jota en tosin ole nähnyt pitkään aikaan. Tunsin perhosia vatsassani.

”Rauhoitu nyt vähän” kuiskasin hiljaa itselleni.
”Sanoitko jotain?” Jasper kysyi kääntyessään ottamaan takkini ja ripusti sen koukkuun oven viereen.
”En mitään tärkeää. Höpisen vain tässä itsekseni” kerroin nolona, hieman punastuen samalla.
”Näytät söpöltä kun punastut” Jasper virnisti. Tunsin, miten puna vain syveni ja kasvojani alkoi kuumottaa.

Käännyin ympäri ja kipitin edeltä tuttuun olohuoneeseen. Siellä oli jo valmiiksi telkkari päällä, katsahdin ruutuun. Siellä pyöri jokin jalkapallomatsi, se ei kyllä kiinnostanut minua yhtään. En ollut pahemmin kiinnostunut urheilusta, enemmän minua kiinnosti muoti ja shoppailu. Käänsin katseeni pois ruudusta, istahdin sohvalle ja laskin laukun viereeni lattialle. Siirsin katseeni sitten takaisin Jasperia kohti, joka oli jäänyt nojailemaan kirjahyllyyn kiinnostuneen näköisenä.

Otin puhelimeni laukusta ja katsoin kelloa, se näytti kymmentä vaille yksi. Mike varmasti palaisi kahdeksi, jollei niin viimeistään kolmeksi. Voisin ehkä jäädä tänne odottamaan hänen tuloaan, ei se varmaan Jazzia haittaa.

Tunsin Jasperin tarkkailevan katseen itsessäni ja nostin katseeni häneen käsistäni. Hänen vihreät silmänsä oli kohdistettu selvästi minuun, saaden minulle kiusaantuneen olon. Hänen vaaleat kiharat hiuksensa olivat sekaisin, hän oli tainnut herätä hetki sitten. 

”Haluatko jotain juotavaa?” Jasper sai sanottua hetken kuluttua.
”En, kiitos” vastasin, sujauttaen kännykkäni samalla takaisin laukkuuni.



EPov

Olimme sopineet Bellan kanssa lähtevämme shoppailemaan vaatteita Port Angelesiin tulevia Halloween -juhlia varten. Bella oli kertonut, ettei oikein pitänyt shoppailusta toisin kuin lähes kaikki muut tytöt.

Odotellessani Bellaa, istuskelin rennosti autossani. Kuuntelin rauhallista musiikkia, silmät suljettuina ja hyräilin sävelen mukana. Välillä, kun tuli jokin hyvä kappale, tarkistin ensin ettei kukaan kuullut ja aloin laulaa tunteella mukana sen sanoja.

Kuulin kellojen soivan ja käänsin musiikin ääntä pienemmälle kajareissa. Nousin autosta pois ja venyttelin hieman kangistuneita jäseniäni. Nojauduin autoani vasten ja suuntasin katseeni ovelle. Näin Bellan ilmestyvän sieltä ensimmäisten joukossa. Hän etsi katseellaan minua. Huomatessaan minut autoni luona, hänen kasvolleen muodostui hymy. Hymähdin iloisena.

Kävelin auton toiselle puolelle avatakseni Bellalle oven. Suljin sen hänen mentyään kyytiin ja kiersin etu kautta paikalleni. Istuuduttuani paikalleni lähdin nopealla kiihdytyksellä liikkeelle.

Matkamme Port Angelesiin ei kestänyt kauaa ajettuani normaalia ylinopeuttani. Ajoin pienen kauppakeskuksen pihalle ja pysäköin auton aika lähelle ovea.

Esittelin paikan pian jo Bellalle kokonaan ja menimme ensimmäiseen vastaantulevaan muotivaatekauppaan sisälle, jossa oli vaatteita sekä miehille että naisille. Olimme sopineet ostavamme asut toisillemme ja niiden piti sopia jotenkin myös toisiinsa. Olimme siis tietoisia toistemme vaatekoista. Suuntasin itse naisten puolelle ja Bella miesten osastolle.

Hetken päästä olin jo löytänyt monen monta kaunista asua. En ollut nähnyt kertaakaan Bellan pukeutuvan hameeseen, joten olin valinnut monia erilaisia, erivärisiä ja –mallisia hameita. Olin myös ottanut muutaman boleron ja jakun Bellan kokeiltavaksi. Huomasin Bellankin olevan valmis ja suuntasimme yhdessä kohti sovituskoppeja sylit täynnä vaatteita. Vaihdoin vaatteet Bellan kanssa antamalla hänelle kasan mekkoja.

”Mennään vastakkaisiin” Bella ilmoitti hymyissä suin ja meni yhteen niistä. Hän veti verhon eteen ja päätin totella häntä menemällä hänen sovituskoppinsa vastakkaiseen koppiin.

Asettelin henkareita riviin ja katselin niitä kummastuneena. Bella sanoi, ettei tällä ollut tyylitajua, mutta näitä vaatteita katsellessani pystyin hyvin kumoamaan väitteen.

Otin mustat farkut ja vedin ne jalkaani, ne istuivat minulle hyvin. Otin myös mustan kauluspaidan ja napitin napit kiinni. Astuin ulos kopista ja odotin Bellan saavan ensimmäisen pukunsa päällensä.

”Edward, en nyt oikein tiedä. Tämä ei ole yhtään tyyliäni” kuulin Bellan piipittävän pukukoppinsa uumenista.
”No tule esille, niin katsotaan yhdessä” vastasin lempeästi. Hän pujahti verhon lomasta eteeni. Hänellä oli yllään vaaleanpunainen olkaimeton hame, joka ulottui polviin asti. Väri ei korostanut hänen piirteitään, vaan lähinnä lannisti katsojaa.
”Pidän kyllä tästä, mutta en usko tämän silti olevan se mitä etsimme” Bella yritti selitellä lähinnä itselleen ja nosti katseensa käsistään. Hän katsoi minua hymyillen. ”Tuo on jotenkin liian arkipäiväisen näköinen, et näytä yhtään pelottavalta vampyyriltä” hän kikatti. Pudistelin päätäni ja nojauduin antamaan suukon. Kun huulemme kohtasivat, hän vetäytyi samantien pois ja peruutti muutaman askeleen.
”Emme me nyt ehdi kuherrella. Meillähän on töitä vaikka muille jakaa” Bella huomautti silmät suurina kadotessaan takaisin koppiinsa. Naurahdin ääneen, kuulin hänen tuhahtavan. Kauhea työ tosiaankin, eihän meidän tarvitse kuin sovitella vaatteita.



APov

”Oletko ajatellut jääväsi tänne pitkäksikin aikaa?” kysyin kiinnostuneena, seuratessani Jasperin matkaa yläkertaan.
”Ajattelin olla täällä jonkin aikaa. Riippuu pääasiassa siitä, onko minulla mitään syytä jäädä tänne pitemmäksi aikaa” hän sanoi kääntyessään rappusten yläpäässä minuun päin ja hän iski silmää. Kun hän kääntyi takaisin menosuuntaamme, en voinut olla hymyilemättä ja päästämättä pientä tirskausta samalla.
”Ei kai haittaa, jos jään tänne odottamaan Mikea?” kysyin ja toivoin saavani rehellisen vastauksen.
”Ei se minua ainakaan häiritse, ole kuin kotonasi.”

Seurasin Jasperia käytävän perälle, jossa oli käytävän molemmin puolin ovet. Hän meni vasemman puoleiseen huoneeseen ja minä oikean puoleiseen.

Miken huone oli minusta aivan ihana, hän oli antanut minun sisustaa huoneensa noin vuosi sitten, kun hänen huoneeseensa tehtiin pientä remonttia. Huoneen siniset seinät toivat mieleeni meren ja mieleeni tulvahti siitä monia ihania muistoja, ikävöin matkojamme lämpimille hiekkarannoille.

Laskin käsilaukkuni kirjoituspöydän viereen ja avasin tietokoneen. Tarkistin sähköpostini ja tein muutaman nettitilauksen, olin jo kauan himoinnut yhtä sähkönsinistä partyhametta ja päätin viimein ostaa sen. Kun olin saanut tehtyä ostokseni, suljin koneen ja siirryn sängylle istumaan. Otin kirjahyllystä yhden muotilehdistäni, joita olin sinne tuonut. Huomasin kuitenkin, että keskittymiskykyni oli jossain aivan muualla. Siirryin makaamaan mahalleni ja mietin, mitähän Mike mahtoi juuri sillä hetkellä tehdä ja koska hän mahtaisi saapua. Kuulin hiljaisen musiikin kantautuvan korviini ja ryömin sängyn pehmeää pintaa pitkin lähemmäs ovea, jotta saatoin kurkistaa siitä ulos ja saisin tietää, mistä oli kyse. Musiikki tuli Jasperin huoneesta ja yllätyin siitä, miten hyvästä musiikista hän piti. Olin ajatellut hänen pitävän jostain amispopin tyylisestä jumputuksesta, mutta hän pitikin rauhallisesta rock-musiikista.

Mietin hetken ja päädyin siihen, että on aivan tylsää odottaa yksin poikaystävän saapumista, joten nousin ylös sängystä ja laitoin lehden takaisin hyllyyn. Kävelin laukkuni luokse ja nostin sen kyynärvarrelleni. Hipsin kevyin askelin kohti Jasperin avonaista ovea ja pujahdin sisään, istuen sängylle hiljaisena.

”Arvasin, että saapuisit ennen pitkään” Jasper kertoi salaperäisesti hymyillen. Hymyilin hieman kummastuneena takaisin ja mietin, mitä hän mahtoi tuolla tarkoittaa. Pian Jasper nousi pöytänsä äärestä ja tuli luokseni kevyin askelin. Hän nojautui lähemmäs, ennen kuin ehdin edes tajuta, hän oli painanut kevyesti huulensa huuliani vasten. En tiedä ollenkaan miksi vastasin edes suudelmaan, Jasper oli sentään poikaystäväni isoveli. Hän näytti olevan mielissään vastatessani ja suuteli vaativammin, laskeutuen samalla päälleni sängyllä. Nostin käteni varovasti hänen hiuksiinsa. Ne tuntuivat sitoutuvan minuun kiinni. Kun liu’utin käsiäni niiden läpi, ne tuntuivat silkkisen pehmeiltä.

Hän nousi istumaan vetäen minut mukanaan vierelleen. Hän laski lämpimän kätensä poskelleni ja hän hyväili sitä kevyin sipauksin, joka tuntui aivan ihanalta. Pian tunsin hänen kätensä valuvan alemmas ja pian se oli paitani etunappien kohdalla. Hän edelleenkin suuteli minua ja hänen avatessaan napin kerrallaan, tunsin miten sydämeni syke ja hengitykseni kiihtyivät. Hän vetäisi paitani helposti ja vaivattomasti pois, olin hetkessä siinä hänen edessään pelkissä rintaliiveissä. Päätin itsekin olla rohkea ja laskin käteni hänen paidanhelmalleen, nostin sitä hieman liian hitaasti, joten Jasper auttoi sen pois ottamisessa. Paitamme oli lentäneet pitkin lattiaa. Lämmin käsi tarttui minua vyötäröstä ja toinen lantiosta ja hän veti minut syliinsä, lähemmäs itseään. Hän irroitti huulensa huulistani ja painoi ne kaulalleni, henkäisin mieltymyksestä. Tunsin pienen nipistyksen kaulassani, mutten välittänyt siitä. Nostin käteni hänen poskilleen ja vedin hänet takaisin suudelmaan.

Äkkiä kuului pamahdus ja kolinaa sen perään. Jähmetyimme molemmat hetkeksi paikoillemme, Jasper tokeni nopeammin ja hän nosti minut syliinsä, ehdin juuri ajoissa nappaamaan laukkuni, ennen kuin irtauduin pehmeästä alustasta. Hän kulki huoneen halki vaatehuoneensa ovelle, avasi sen nopealla heilautuksella ja laski minut sinne sisälle. Kuulimme askelien lähestyvän käytävältä Jasperin makuuhuoneen ovea kohti. Jasper astui kauemmas ja tönäisi hiljaa ovea kiinnemmäs.

”Jasper olet jo selvästi herännyt, oletko nähnyt Alicea?” Molemmat tunnistimme äänen Mikeksi. Suljin silmäni ja mietin, mitä olin tehnyt. Puristin huuleni yhteen, jotten päästäisi ääntäkään.
”Hän kävi täällä, mutta kun et ollut täällä, hän päätti lähteä kotiinsa odottelemaan” Jasper kertoi ihmeen rauhallisesti ja uskottavasti valheen.
”Petisi ei ole kauhean hyvin pedattu” Mike huomautti. ”Miksi sinulla on naisten paita lattiallasi? Se näyttää vähän samanlaiselta, jonka Alice omistaa” hän jatkoi. Voi ei en kai nyt jäänyt kiinni. Iik, mitä minä teen? Miten selitän tämän hänelle? Eikä, en kestä jos suhteemme loppuu tähän!

A/N: Saa antaa kaikenlaista palautetta, ruusuja ja risuja  :)

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Auringon häikäistys (7. luku ilmestynyt 24.3.2010)
« Vastaus #45 : 24.03.2010 16:59:10 »
Jeejee, jatkoa ♥
Tuo Alicen ja Jasperin kohtaus oli suloinen. Harmi vaan, että jäi kesken. :D
Mutta joo, virheitä ei tainnu silmiini osua ja muutenkin oli hyvää tekstiä.
 Luku oli mukavan pitunen ja toivon, että kirjuutat pian jatkoo ;)

ninnni~
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

E_Bella

  • Vieras
Vs: Auringon häikäistys (7. luku ilmestynyt 24.3.2010)
« Vastaus #46 : 24.03.2010 17:15:53 »
Hehee, yllätysyllätys, tykkäsin! :D
Toi Jasper/Al kohtaus oli ihana. <333
Yhdessä okohtaa kun oli oli-sana niin se olisi voinut olla olivat-sana, mutta muuten virheetöntä tekstiä! zD itse sen ainakaan löytänyt virheitä. :D
Mukavan pitkä ja toivottavasti jatkoa tulee pian! <3 ;)

En-nu

  • Vieras
Vs: Auringon häikäistys (7. luku ilmestynyt 24.3.2010)
« Vastaus #47 : 24.03.2010 18:16:37 »
Ihana <3 ei voi muuta sanoa

Jaima

  • ***
  • Viestejä: 126
  • "love is the key that holds two hearts together."
Vs: Auringon häikäistys (7. luku ilmestynyt 24.3.2010)
« Vastaus #48 : 31.03.2010 12:39:24 »
Voi vitsi. Oon kipeenä ja ollut koneella koko aamun ja löysin sit tän ficin hetki sit ja ahmin sen välittömästi. Tosi hyvä oikeesti. (:
Jatkoa vaan pian lisää!
I'm glad were together. Your love has shown me how beautiful the world is. Our love is the key to a lifetime and happiness ♥

Lotazi

  • Dramioneholisti
  • ***
  • Viestejä: 392
  • ∂σ уσυ вєℓιєνє ιи мαgι¢ ♥
Vs: Auringon häikäistys (7. luku ilmestynyt 24.3.2010)
« Vastaus #49 : 31.03.2010 20:53:22 »
Jatkoa on tulossa heti, kun saan sanat paperille.  :D

Tiedän tarkalleen miten tarina jatkuu, mutten keksi tapaa, jolla olisi hyvä aloittaa luku. Mutta yrittelen saada kirjoiteltua jotain koulutyön ohella, kuten viime lukukin tuli yhtenä iltana paperille niin sujuvasti. ;)

Yritän kirjoitella jatkoa mahdollisimman nopeasti.

Elena

  • Perfect!
  • ***
  • Viestejä: 12
  • أحبك
Vs: Auringon häikäistys (7. luku ilmestynyt 24.3.2010)
« Vastaus #50 : 02.04.2010 18:48:24 »
Argh! Aivan ihana, toivottavasti jatkoo olisi tulossa pian.
Rakastan tätä ficciä!

Sulonen tuo Alicen Jasperin pieni hetki, toivottavasti saataisiin siihen jatkoa!!!

Toivotaan että saat sanat paperille pian, koska tahtoisin niiin kovasti lukea lisää.  :D
'Cause we are beautiful no matter what they say
Words can't bring you down, oh no
You are beautiful in every single way
Yes, words can't bring you down, oh no
So don't you bring me down today
Ava by Lotazi

Lotazi

  • Dramioneholisti
  • ***
  • Viestejä: 392
  • ∂σ уσυ вєℓιєνє ιи мαgι¢ ♥
HUOM! Joudun laittamaan tämän nyt hetkeksi tauolle, koska koulussa on liikaa kiireitä ja olen osallistunut moniin haasteisiin ja minun pitäisi saada tehtyä niihin jotain materiaalia, mutta jatkoa joko touko- tai kesäkuussa!

Sinikeiju

  • Mansikan raxu
  • ***
  • Viestejä: 2 541
  • Hannibalin täti
Tauolla juuri silloin kun mä löydän näin hyvän ficin. Pakko se on sitten odottaa vaikka en malttaisi odottaa, että jääkö Alice kiinni vai ei. Jatkat sitten kun kykenet. Tulen ehdottomasti lukemaan tätä.

Ava by FractaAnima
Banneri by Claire

Sinisten siipien havinaa

Julma-Nala: "Muutit Turkuun. Ikäkriisi!"

Menninkäis mansikka

  • Keijun Pallero<3<3<3
  • ***
  • Viestejä: 78
  • Menninkäinen hentoinen <3
no voi  dem juuri ko pääsin vauhtii ja alice jäi jasperin kans aikas pahaan kohtaan niih tää loppu.. ei muuta ko et odottelen innolla jatkoa  ;) cool :D diggasin iha sikan täst <3 :)
Menninkäinen<3

Lotazi

  • Dramioneholisti
  • ***
  • Viestejä: 392
  • ∂σ уσυ вєℓιєνє ιи мαgι¢ ♥
Sinikeiju ja Menninkäis mansikka kiitos kommenteistanne. Kivaa, jos tulette seuraamaan tätä.  Alicesta ja mahdollisesta kiinni jäämisestä saatte kuulla lisää seuraavassa luvussa, en tohtene siitä asiasta paljastaa, mutta olen sen kohdan jo kirjoittanut osittain ja loppu osa luvusta puuttuu. Koko idea on pysynyt päässäni puoli vuotta ja tiedän vieläkin miten se tulee jatkumaan, se ei ole muuttunut yhtään matkan varrella ja se on outoa jos mikä. Mutta jos hyvä suunnitelma miksi en pysyisi siinä? ;D



Jatkosta!!!
Jatkoa olen kirjoittamassa, kun kesälomani alkaa eli 8 päivä kesäkuuta (tiiän koulut loppuu 5 päivä, mutta aikaa ei ole aiemmin) ja ajattelin uhrata tämän 8. luvulle kyseisen päivän ja ehkä myös 9 päivän, en tiedä vielä kuinka kauan inspiraation takaisin saamisessa menee. Ja sitten isosiskoni LaurAngel betaa sen ja hänen ehtimisistään en tiedä, mutta uskoisin että tuolla samalla vko 23 olisi uusi luku valmiina teille luettavaksi.

Merkku

  • Vieras
Hyvä että jatkoa tulee vaikka se kestääkin ;) Rakastan kyllätätä ficciäsi <3 No mutta minä ainakin jään odottamaan innolla uutta lukua  ;D

<3:llä uusi lukijasi Merkku

Lotazi

  • Dramioneholisti
  • ***
  • Viestejä: 392
  • ∂σ уσυ вєℓιєνє ιи мαgι¢ ♥
Kiitos Merkku ja kivaa saada uusi lukija mukaan  :D

Lotazi

  • Dramioneholisti
  • ***
  • Viestejä: 392
  • ∂σ уσυ вєℓιєνє ιи мαgι¢ ♥
Vs: Auringon häikäistys (8. luku ilmestynyt 15.6.2010)
« Vastaus #57 : 15.06.2010 13:10:53 »
A/N: Nyt pienen tauon jälkeen olen saanut uuden luvun kirjoitettua ja se on myös betattu. Se on lyhyempi kuin aiemmat luvut, mutta toivottavasti tykkäätte siitä huolimatta. Sen enempää selittelemättä päästän teidät lukemaan, olkaa hyvä:




8.luku

APov

Mike oli häipynyt hetki sitten Jasperin huoneen ovelta, mutta silti seisoin vieläkin vaatekaapissa kuin halvaantunut. En voisi kertoa poikaystävälleni pettäneeni häntä hänen isoveljensä kanssa, tai siis että suutelimme hänen veljensä kanssa.

Jasper katsoi minua hieman huolestuneena ja näki varmasti ilmeestäni, miten sekavat ajatukset minulla oli. En ollut varma, tuntuiko tuo suudelma paremmalta kuin poikaystäväni kanssa, mutta mielestäni siinä oli kuitenkin ollut sitä jotain.

Havahduin pian siihen, kun Jasper sulki huoneensa oven ja vapauduin transsistani. Astuin ulos kaapista ja kävelin huoneen poikki lavenderin värisen paitani luokse. Nostin sen maasta, ujutin käteni sen hihoista ja aloin napittaa paitani nappeja alhaalta ylös. Napitettuani, silitin ryppyjä suoremmaksi ja vedin paidanhelmasta sitä hieman alemmas peittämään paljastuneen ihoni.

Kävelin Jasperin luokse ovelle, suikkasin suukon hänen poskelleen ja katosin käytävään. Menin samassa yläkerrassa sijaitsevaan vessaan ja lukitsin oven perässäni. Laskin pöntön kannen alas ja istuin siihen. Nostin kyynärpääni jalkojeni päälle ja laskin kasvoni käsiini. En voinut ajatella muuta kuin sitä, mitä olin tehnyt ja miten tästä edespäin aikoisin jatkaa.

Hengittelin muutaman kerran syvään, nousin ylös ja katsoin peiliin. Meikkiä pitäisi korjata! Nostin kassini pöntön kannen päälle ja otin sieltä meikkipussini. Sen sisältä nappasin ensin puuterin, jota sipaisin kohtiin joissa ihoni oli alkanut kiiltää ja sitten otin heleänpunaisen huulipunani. Punasin huuleni, jotta äskeisestä suutelosessiosta ei näkyisi merkkejä. Kampasin hiuksiani parempaan kuosiin ja suihkaisin hieman lakkaa päälle.

Asettelin tavarani takaisin laukkuun ja avasin oven lukon kurkaten saman tien näkyykö käytävässä ketään – ei ristinsielua. Astuin vessasta ulos, hipsin hiljaisin askelin Miken oven taakse ja pysähdyin. Työnsin oven hellästi auki ja hiivin sisään. Mike istui selkä ovea kohti keskittyneenä tietokoneeseen, joten hän ei osannut aavistaa, että hiivin hänen taakseen ja pelästytin hänet lähes kuoliaaksi. En voinut olla nauramatta ja en saanut sitä millään loppumaan. Kiljaisin ja olin saada sydänkohtauksen, kun tunsin kosketuksen vyötärölläni. Käännyin ympäri ja kukas muu kuin Jasper oli siinä. Hän sai hymyni hyytymään.

”Alice, koska tulit tänne?” Mike kysyi ihmeissään. ”En kuullut sinun tulevan.”
”Äskettäin, halusin säikäyttää sinut” hymyilin Mikelle hänen rakastamaansa hymyä ja käännyin katsomaan Jasperia murhaavasti, mutta hän iski vain minulle silmää. Pudistelin päätä ja käännyin takaisin Mikeä päin.
”Voin onnitella, onnistuit” poikaystäväni kertoi ja sieppasi minut syliinsä halaukseen. En voinut olla kikattamatta, mutta silti tunsin syyllisyyden piston rinnassani.


BPov

Olimme saaneet Edwardin kanssa valittua vaatteet halloween juhlia varten ja istuimme nyt hänen hopeassa Volvossaan matkalla kotia kohti. Kiireinen päivä oli saanut minut uupumaan, taustalla soiva rauhallinen musiikki ja auton hiljainen kehräys sai silmäluomeni sulkeutumaan. Tietoisuus, musiikin sanat ja aika katosivat nopeasti ja pian olin unessa.

Silmissäni olivat täynnä kyyneleitä, ajoin punaisella Chevylläni kulunutta, mutkittelevaa ja paahtavaa tietä eteenpäin. Näkökenttäni oli aika sumea, mutta tiesin, ettei matkaa ollut enää paljoa – jaksaisin sinne asti.

Ajoin punaisen talon pihaan ja sammutin auton. Nostin jalkani ylös ja laskin pääni polviin, vartaloni alkoi hytkyä. Ovi avattiin naristen ja tunsin lämpimät kädet, jotka nostivat minut autosta. Hän oli huolissaan minusta, poika laski minut viereensä maahan.

En kestänyt, kyyneleet virtasivat pitkin poskiani. Hän halasi minua, tarrauduin häneen kiinni ja haistelin hänen tuoksuaan – se ei ollut se tuoksu, jota kaipasin. Purskahdin suurempaan itkuun, hän tyynnytteli minua ja jo hetken päästä hän sai minut rauhoittumaan.

Hän vetäytyi minusta kauemmas ja pyyhki kyyneleet kasvoiltani. Hän lähestyi minua ja painoi huulensa huulilleni suudelmaan.


Hätkähdin rajusti hereille. Edward oli juuri pysäköinyt ja sammuttanut auton, nyt hän katsoi minua hyvin huolestuneena. Käänsin katseeni häneen ja huokaisin helpotuksesta – Edward oli siinä vieressäni – uni ei ollut totta.

”Onko kaikki hyvin?” hän kysyi ja tutkaili kasvojeni pelästynyttä ilmettä.
”Taisin nukahtaa ja näin kauheaa unta” kerroin hieman järkyttyneenä.
”Haluaisitko puhua siitä?” Edward jatkoi. ”Se saattaisi auttaa.”
”En haluaisi puhua siitä, se on hieman arkaluontoista” kerroin karhealla äänellä.
”Oletko aivan varma?” Edward oli selvästikin huolissaan.
”No tuota…” epäröin. ”olen aika varma” ääneni sortui lopussa ja vaikenin.

Kumarruin Edwardia kohti ja laskin suudelman hänen huulilleen, vetäydyin pois ja astuin ulos autosta viileään ulkoilmaan. Tiesin Edwardin jääneen hämillään katsomaan perääni.

Avasin ulko-oven ja suljin sen perässäni. Heitin ostoskassini lattialle ja laskin otsani vasten oven viileää pintaa. Oli ihan hämärää ja hiljaista. Isä ja Tanya olivat lähteneet Clearwatereille viettämään iltaa. Alice taas oli viettänyt koko päivän Mikella ja Emmett Jessicalla, Emmett aikoi jäädä sinne yöksi ja Alicesta en ollut varma. Olin yksin.

En viitsinyt edes sytyttää valoja taikka riisua takkia, kun käännyin poispäin ovesta. Pieniä väläyksiä uneni loppupätkästä palasi mieleeni, intohimoiset huulet huulillani. Silmäni kostuivat, pian kyyneliä valui pitkin poskiani. Painauduin vasten seinää, käsi yhä ovenkahvalla. Valuin seinää pitkin alaspäin, pian jalat karkasivat altani ja käsi putosi kahvalta syliini. Kyyneleet muuttuivat itkuksi ja vartalo alkoi hytkyä.

Miksi juuri Jacob? Olimme tavanneet vain kerran ja nyt olin nähnyt unta, että hän lohdutti ja suuteli minua. Mutta minkä takia hän lohdutti minua, mitä oli tapahtunut?


APov

Kaivoin avaimia laukusta, kyllä niiden siellä pitäisi olla. Nostelin tavaroita pois tieltä viereiselle penkille autossani ja tuota pikaa näin avainnippuni kurkistavan kukkaroni alta. Hymyilin niille ja nostin avaimet käteeni, nousin autosta verkkaasti ja lukitsin sen. Kävelin kevyin tanssahtelevin askelin läpi kostean nurmikon kivisille portaille. Nopein askelin sipsutin pari ulkorappusta ylös ja laskin avaimen puisen oven lukkoon.

Avasin oven hitaasti, mahdollisimman hiljaa, ettei muut heräisi. Kuitenkaan ovi ei auennut kunnolla vaan osui johonkin, joka esti oven aukeamisen kokonaan. Ahtauduin pienestä välistä sisään ja sytytin eteiseen valon. Vetäisin henkeä ehkä hieman turhankin kovaa, koska sain esteen liikahtamaan. Bella makasi maassa ja oli ilmeisesti nukahtanut tai sammunut oven taakse. Oliko hän juovuksissa? Laskin käteni hänen olkapäilleen ja ravistelin hellästi. Kuulin pientä valitusta ja niiskautuksen sen perään.

”Bella” aloitin varovaisesti. ”Oletko sinä itkenyt?”

Hän kääntyi selälleen ja yritti aukaista silmiään, mutta hänen silmänsä eivät olleet tottuneet vielä kirkkaaseen valoon, joten hän joutui siristelemään, mutta luovutti pian. Näin jo ilman vastausta, että hän oli itkenyt; Bellan silmät olivat punaiset ja kasvoilla näkyi suolaisten kyyneleiden jättämät vanat. Huokaisin uudemman kerran ja kumarruin auttamaan Bellan ylös.

”Noniin Bella, nyt on aika mennä nukkumaan sänkyyn” kerroin käskevään ja samaan aikaan äidilliseen sävyyn. Otin häneltä takin pois ja ripustin sen naulakkoon, nappasin hänen vaatepussinsa maasta ja tartuin sitten Bellaa kädestä. Vedin hänet perässäni rappusia pitkin yläkertaan.

”Saanko nukkua kanssasi?” kuulin hiljaisen äänen kysyvän takaani.
”Totta kai saat” hymyilin hänelle ja menimme Bellan huoneeseensa vaihtamaan hänelle yöpuvun päälle. Laskin hänen kassinsa sivupöydälle ikkunan eteen.
”Eivätkö muut ole kotona?” Bella pudisti päätään ja veti minut huoneeseeni.

Vaihdoin vaaleanvihreän silkkisen yömekkoni päälle, pesin meikit pois ja palasin makuuhuoneeni puolelle, jossa Bella jo odotti minua. Sipsutin nopein askelin ison sänkyni luokse ja hyppäsin sen pehmeän pinnan päälle. Bellan huulille muodostui hymy, mutta vai hetkeksi ja pian oli kuin sitä ei olisi ollutkaan.

Pujahdimme molemmat peiton alle. Bella nukahti alta aikayksikön, mutta itse en saanut unta. Tasainen tuhina vieressäni ei auttanut, mielessäni pyöri vain Jasperin kasvot. Mutta miksi? Tosin en voi kieltää, ettei hän olisi komea tai mitään.

Pari tuntia pyörin sängyssä ja lopulta sain unenpäästä kiinni.



A/N: Kommenteja rakastan  ;)

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: Auringon häikäistys (8. luku ilmestynyt 15.6.2010)
« Vastaus #58 : 15.06.2010 20:53:19 »
Hyvä luku oli  :)
Voi, voi Alice mitä menitkään tekemään!
JES OLIN EKA!
Jatkoa?

Sarkku
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

Jaima

  • ***
  • Viestejä: 126
  • "love is the key that holds two hearts together."
Vs: Auringon häikäistys (8. luku ilmestynyt 15.6.2010)
« Vastaus #59 : 17.06.2010 21:50:17 »
Jeeeesh!!!! Sä oot kirjoittanut jatkoa!
Ihana oli ja jatkoa vain (:
I'm glad were together. Your love has shown me how beautiful the world is. Our love is the key to a lifetime and happiness ♥