Kirjoittaja Aihe: Twilight: Auringon häikäistys (8. luku ilmestynyt 15.6.2010) || K-11, (8/?) Kaikki ihmisiä  (Luettu 15757 kertaa)

Lotazi

  • Dramioneholisti
  • ***
  • Viestejä: 392
  • ∂σ уσυ вєℓιєνє ιи мαgι¢ ♥
Nimi: Auringon häikäistys
Kirjoittaja: Lotazi
Beta: LaurAngel
Ikäraja: K-11 (ainakin toistaseksi?)
Genre: romanssi, draama, huumori(?)
Fandom: Twilight
Paritukset: Saatte itse lukea, niin tiiätte ;)
Copyrightit: Henkilöt kuuluvat Stephenie Meyerille
Yhteenveto: Mitä tapahtuukaan, kun muuttaa takaisin synnynkaupungilleen ja tapaa pojan johon ihastuu. Kaikki ei menekkään niinkuin olisi olettanut.


A/N:   Sekotin vähäsen näitä pareja ja perheitä. Alussa saattaa olla vähän tylsä, mutta lupaan että parempaa on tulossa. Kaikki on sitten ihmisiä! Tää on mun ensimmäinen ficci, olisi kiva saada kommentteja tyylistä ja et onko mielenkiintonen, että laitetaanko jatkoa...? =)






1. luku

BPov

Hei, olen Isabella Swan, 17-vuotias, haluan minua kutsuttavan Bellaksi. Minulla on ruskeat pitkät hiukset ja suklaanruskeat silmät. Olen mielestäni aika tavallisen näköinen, jos tavallista voi edes määrittää.

Vanhempani erosivat, kun olin pieni ja muutin äitini kanssa Phoenixiin. Kävin joka kesä isäni Charlien luona, kunnes kuusi kesää sitten sain kyllikseni käydä siellä. En kestänyt hänen uutta vaimoaan Tanyaa ja tämän lapsia, Alicea ja Emmettiä.

Nyt kuitenkin äitini Renée ja hänen uusi miehensä Phil, haluavat matkustella ympäriinsä, enkä halua olla heidän tiellään, joten päätin muuttaa Charlien luokse. Hän asuu pienessä kylässä, Forksissa.

Olen niin tottunut suuren kaupungin vilinään, että tuntuu aivan hullulta muuttaa pois suukaupungin hälinästä. Tulen ikävöimään aurinkoa ja lämpöä, Forksista niitä ei valitettavasti löydy. Siellä on hyvin harvoin aurinkoisia päiviä.

Hyvästelin äitini muutama tunti sitten. Saavuttuani lentokentälle Port Angelesiin, tapasin Charlien ja tervehdin häntä nopeasti. Olin onnellinen ettei hän ollut ottanut muita mukaansa. Lähdimme heti ajamaan kotiamme kohti, jonne oli noin tunnin ajomatka lentokentältä. Ulkona satoi, enkä nähnyt paljoakaan ikkunasta ulos. Vaihdoimme kuulumiset, mutta muuten olimme Charlien kanssa hiljaa. Emme kumpikaan olleet kovin puheliaita, joten hiljaisuus ei häirinnyt meitä.

Vesisade oli hiljentynyt tihkusateeksi, kun saavuimme suuren valkoisen talomme pihaan. Nousin autosta ylös ja katselin ympärilleni.

Lähes kaikki näytti samalta, kun olin viimeksi käynyt siellä. Erona oli vain se, että puskat ja puut olivat kasvaneet, ja pihalle oli ilmestynyt kaksi uutta autoa. Tai oikeastaan valkoinen maasturi oli uusi, mutta punainen avopaku ei ollut.

“Olet ostanut uusia autoja vai?” kysyin. Charlie oli tullut hakemaan minua poliisiautollaan, hän oli Forksin poliisipäällikkö.

“Tuo punainen on oikeastaan sinun” Charlie vastasi.
“Minun? Mitä?” utelin.
“Halusin antaa sinulle jonkin tervetuliaislahjan” hän ilmoitti.
Kiitin häntä kovasti. En ollut osannut odottaa tätä.

Kävelin auton luokse ja avasin oven. Se haisi vähän tunkkaiselta, mutta ajattelin, että kyllä haju varmasti lähtisi ajan myötä pois.

Suljin oven ja menin hakemaan poliisiauton tavaratilasta laukkujani. Charlie oli ottanut jo painavimmat laukut ja lähtenyt viemään niitä huoneeseeni.

Olin itsekin lähdössä juuri sisälle, kun huomasin nuorisoporukan kävelevän kävelytiellä pohjoisesta päin minua kohti.

Kuulin muutamia huutoja ja pamautettuani takaluukun kiinni he olivat saapuneet luokseni.

“Olet varmaan Isabella Swan?” eräs tyttö kysyi.
“Bella vain.”
“Luulin sinua ruskeammaksi, kun kerran tulet sieltä aurinkoisesta ja lämpimästä paikasta” tyttö pystyi erottamaan vaalean ihonvärin kuunpaisteessa, “ Olen muuten Lauren.”
“Hauska tavata” hymyilin.
“No en ole aivan varma asiasta” hän sanoi häijysti ja kääntyi poispäin. “Alice-kulta, nähdään huomenna huoltoaseman edessä.”
Lauren pussasi Alicea poskella ja lähti liikkeelle, muu porukka seurasi hänen perässään.

Paikalleen oli jäänyt pienikokoinen tyttö, jolla oli lyhyet, mustat hiukset. Hän katsahti minuun ja lähti pian sisälle taloon.

Olin aivan äimistynyt. Ensimmäinen ilta Forksissa ja ainakin yksi ihminen, Lauren, vihaa minua. Tämä ei näyttänyt yhtään hyvältä, ehkä olisi pitänyt jäädä vain yksin asumaan Phoenixiin.

Katsahdin vasemmalle ja näin yhden porukan pojista jääneen naapuritalomme pihalle.
Hän katseli minuun päin, mutta kun hän huomasi katseeni, hänkin meni sisälle.

Huokaisin. Keräsin laukkuni ja suunnistin sisälle.

Vein laukkuni yläkertaan huoneeseeni, jonka jälkeen menin alakertaan syömään iltapalaa. Onneksi oli vasta lauantai. Ehtisin huomenna hyvin purkaa laukkuni ja tutustua kaupunkiin.


******


A/N:
No mitä pidätte ensimmäisestä ficistäni? Arvaatteko kuka tuo poika on? ;) Jatkoa on tulossa heti kun ehdin kirjoittaa sen.
« Viimeksi muokattu: 26.11.2014 12:57:05 kirjoittanut Beyond »

karolux

  • ***
  • Viestejä: 29
Vs: Auringon häikäistys
« Vastaus #1 : 21.10.2009 17:45:36 »
ihan mielenkiintoselta alulta kuulostaa =)
hmm, se poikahan vois ehkä olla edward tai mike, en osaa sanoo :D

jatkoa ootellen, karolux ! ♥

saltsu

  • ***
  • Viestejä: 37
Vs: Auringon häikäistys
« Vastaus #2 : 24.10.2009 11:11:17 »
Kuullostaa mielenkiintoiselta!Jatkoo! :D
Kännis ja läpäl, jeah man, se on käypä syy

Vaivaiskoivu

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Just open up your eyes
Vs: Auringon häikäistys
« Vastaus #3 : 24.10.2009 14:04:59 »
Joo hei, pitää alkaa lukee tätä : D

Mielenkiintonen alku, virheitä en löytäny.

Jatkoa vaan : )

~Vaivaiskoivu

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Auringon häikäistys
« Vastaus #4 : 24.10.2009 19:08:22 »
juu siis, erittäin kivalta ficiltä vaikuttaa. vaikea vaan kuvitella alicea laurenin kaltaisena pinnallisena ihmisenä, ku niin ihana persoona kuitenkin on noissa kirjoissa. :D mut saanpahan sitten vaihtelua kerrakseen, kun tätä ficciä nyt joka tapauksessa aion jäädä seuraamaan.

kirjotusvirheitä ei tainnu sen pahemmin olla, mutta mitään tarkastuskertaakaan en tehny, et totta kai munkin valvovien silmien ohitse on voinu joku pieni onneton virhe pyyhältää. :)

jatkoa !
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Lotazi

  • Dramioneholisti
  • ***
  • Viestejä: 392
  • ∂σ уσυ вєℓιєνє ιи мαgι¢ ♥
Vs: Auringon häikäistys (2. luku ilmestynyt 26.10)
« Vastaus #5 : 26.10.2009 15:26:23 »
Kiitos kaikille positiivisista kommenteista!=)
Amanecer : Tykkään itsekin Alicesta, mutta piti keksiä jotain erilaista, joten päätin tehdä Alicesta hieman erilaisen kuin hän on kirjoissa. Toivottavasti pidät hänestä jatkossakin:D

Tässä teille siis jatkoa;)




2. luku

BPov

Heräsin siihen, että verhon raosta pilkahti auringonsäde. Se osui suoraan kasvoilleni. Katsoin yöpöydälläni olevaa herätyskelloa, se näytti vasta varttia vaille seitsemää. Nostin peiton kasvojeni eteen kiukkuisesti. Yritin saada unenpäästä kiinni uudelleen, mutta se ei enää onnistunut. Olin varmasti jo liian hereillä. Minulle tuli yhtäkkiä tukalan kuuma, kasvoilleni alkoi muodostua hikipisaroita peiton alla. Joten luovutin ja nousin sängystä.

Näin pyyhkeeni tuolin selkänojalla. Nousin ja kävin hakemassa sen. Kiirehdin kylpyhuoneeseen (jokaisessa makuuhuoneessa oli omansa).
   
Pesin hiuksiani kaikessa rauhassa ja samalla kuuntelin miten pisarat osuivat lattialle. Pestyäni pitkät hiukseni annoin veden valua pitkin ihoani, ennen kuin sammutin hanan.

Otin pyyhkeen koukusta, joka oli lähellä suihkua. Kiedoin sen ympärilleni ja sidoin sen kainaloni alle kiinni.

Lähdin kävelemään makuuhuoneeni puolelle. Etsin matkalaukustani vaatteita. Otin sieltä farkkut ja vihreän ¾ osa hihaisen paidan, jotka olivat kasan päällimmäisinä.

Kun olin saanut ne päälleni, menin avaamaan vaatehuoneeni oven. Se oli minusta aivan liian iso minun vaatteilleni, mutta tiesin että se oli talon pieni vaatehuone.

Raahasin pian jo matkalaukkujani yksi kerrallaan sinne. Aloitin purkamisen suurimmasta, punaisesta matkalaukusta.


***


Kahdeltatoista olin saanut purettua kaikki laukkuni ja huomasin, että mahani murisi todella kovaa. En ollut käynyt vielä syömässä aamupalaa. Huokaisin ja lähdin huoneestani.

Kävelin käytävää pitkin ja katselin samalla ympärilleni, leveällä käytävällä oli huoneeni oven lisäksi kolme ovea, joiden muistin johdattavan muihin makuuhuoneisiin. Saavuin pian rappusille ja aloin mennä niitä alas, mutta pysähdyin pian muutaman askelman jälkeen, kun kuulin takaani askelia ja käännyin ympäri. Sieltä tuli todella hyväkroppainen, tummahiuksinen poika, joka näytti juuri heränneeltä. Hänellä oli päällään vain college-housut, joten lihaksikas yläruumis näkyi hyvin ja katseeni oli porautunut siihen. Hän pysähtyi rappusten yläpäähän ja katsoi minua kummissaan.

“Kukas sinä olet?” hän kysyi kummissaan ja haukotteli perään.
Nostin katseeni ylös hänen lihaksistaan. “Olen Bella, tulin viime yönä tänne Pheonixista.”
“Ai Bella? En odottanut, että olet noin…” hän keskeytti lauseensa ja haukotteli uudelleen. “Olen muuten Emmett, velipuolesi.”
Hän väläytti hymyn ja vastasin siihen, mutta samalla mietin mitä hän oli juuri ollut sanomassa minusta. “Emmett, olit sanomassa minusta jotain äsken, saanko tiedustella mitä?”
“Sitä vain, että en odottanut sinun olevan noin erinäköinen kuin olin kuvitellut sinun olevan” hän selosti epämääräisesti.

Lähdimme yhdessä portaita alas kohti keittiötä. Siellä olikin jo muu perheeni, Charlie luki sanomalehteä ja joi kahvia, Tanya oli juuri ottamassa puhtaita astioita pesukoneesta ja laittamassa niitä niiden omille paikoilleen kaappiin, ja Alice taas oli parhaillaan puraisemassa paahtoleivästä palaa. Hän katsahti minua ja Emmettiä meidän tullessa sisälle. Hän mulkaisi minua vielä ennen kuin käänsi katseensa pois. Jäin paikalleni seisomaan ja Emmett jatkoi jääkaapille.

“Mitä haluaisit aamupalaksi?” hän kysäisi kumartuneena jääkaapin puoleen.
“Hmm. Otan muroja, jos niitä vain löytyy” vastasin arasti.
“On niitä tuolla ylähyllyllä” Emmett osoitti vasemmanpuoleista hyllyä vieressäni. Avasin kaapin ja otin sieltä muropaketin.
“Tässä sinulle kulho ja lusikka” Tanya sanoi ja ojensi astiat hymyillen.
“K-kiitos” takeltelin.

Menin istumaan Alicea vastapäätä, mutta samassa hän nousi ja lähti pois huoneesta. Pyöritin silmiäni, miksi hän oli noin omituinen minua kohtaan?

Emmett tuli istumaan siihen, mistä Alice oli juuri lähtenyt ja toi minulle maidon ja itselleen kuusi suurta sämpylää. Katsoin niitä silmät suurina. “Aiotko syödä nuo kaikki?” kummastelin.
“No enhän minä muuten saa tarpeeksi energiaa” hän tokaisi ja naurahti perään, “eikä tässä edes ole montaa leipää.”
“Jos niin sanot!” kohotin  kulmiani ja aloin valmistella aamupalaani.


Syötyäni aamupalan menin olohuoneeseen ja istuin sohvalle. Näin Charlien tulevan luokseni. Hän istui viereeni ja huomasin, että hän oli vähän vaivaantunut. Hän rykäisi ennen kuin aloitti.

“Tässä on nämä autosi avaimet,” hän ojensi kätensä ja tiputti ne avoimelle kädelleni, “mutta toivoisin, että voisit kuskata sillä siskoasi aina kun hän tarvitsee kyytiä. Emmett on joutunut monet kerrat kuskaamaan häntä hänen maasturillaan. Alice ei ole vielä löytänyt itselleen autoa, hän on todella tarkka millainen sen kuuluu olla. Joten voisitko mitenkään tarjota hänelle kyytiä?”
“Mmm... Totta kai. Mutta en aina pääse häntä kuskaamaan ympäri kyliä” tokaisin. “Ajattelin mennä pian tutkimaan kaupunkia. En muista lähes mitään täältä.”
“Se taitaa olla hyvä idea” Charlie sanoi ja lähti pois.

Näin Alicen ilmestyvän olohuoneen ovelle.
“Tarvitsetko opasta?” hän kysyi ja alkoi hymyillä mitä suloisinta hymyä.
Olin vähän hämmästynyt hänen mielenalansa vaihtelusta. “Se olisi mukavaa. Lähdetäänkö saman tien?”
“Sopii minulle” hän sanoi ja katosi ovensuusta.

Nousin sohvalta ja lähdin hakemaan huoneestani laukkuani sekä sinistä ulkotakkiani. Palasin alas ja lähdin ulos autolle Alicen perässä. Ulkona satoi tihkusadetta.

Hän näytti minulle kaikki hänen kavereidensa talot, jotta tietäisin minne minun tarvitsisi häntä joskus viedä. Sitten hän näytti minulle kaupan ja koulun. Lopuksi hän opasti minut huoltoasemalle.

“Ehkä kuulitkin eilen illalla, että ystäväni kutsuivat minut tänne” hän kertoi, “mutta valitettavasti et voi tulla mukaan, kun Lauren ei oikein tykännyt sinusta.”
“En olisi tullutkaan” kohautin olkapäitäni. “Haluan vielä tutkia kaupunkia ja menen sitten kotiin laittamaan huonettani kuntoon.”
“Niin tietysti” Alice sanoi ja avasi oven, puikahtaen pian pois vierestäni. “Kiitos kyydistä ja nähdään viimeistään illalla… tai huomenna aamulla.” Hän paiskasi oven kiinni ja lähti juoksemaan sateensuojaan, jossa moni hänen kaverinsa jo odotti häntä.

Painoin kaasun pohjaan ja lähdin vielä kiertämään kaupunkia. Pian kuitenkin palasin kotipihaani. Sammutin auton ja juoksin sisälle taloon. Ulkona oli juuri alkanut sataa, joka oli tavallista Forksissa.

Huoneeseen päästyäni menin sängylleni istumaan, katsellen huonettani. Sängyn vastapäisellä seinustalla oli kirjoituspöytä jossa oli tietokoneeni, ja vasemmassa nurkassa nojatuoli. Seinällä oli myös ikkuna, josta näki takapihalle. Kirjoituspöydän oikealla puolella oli ovi, josta pääsi kylpyhuoneeseeni. Oven vieressä oli tauluja, joissa oli kuvia minusta ja ystävistäni pieninä. Niiden oikealla puolella oli ovi vaatehuoneeseeni. Sänkyni vieressä oikealla oli pitkä yöpöytä, jossa sängyn puoleisessa päädyssä oli herätyskelloni ja jokin romaani. Toisella puolella pöytää ei ollut mitään. Olin pienempänä istuskellut siinä (vaikka vieressä oli nojatuoli,) ja olin myös jättänyt usein laukkuni siihen.

Nousin sängystä ja menin istumaan yöpöydälle. Katsoin ikkunasta ulos. En ollutkaan muistanut, että naapuritalo oli vain viiden metrin päässä ikkunastani. Katsoin sisälle viereiseen taloon ja huomasin siellä liikettä.

Siellä oli joku poika, joka oli suurin piirtein ikäiseni. Hän oli varmasti se sama poika, jonka olin nähnyt edeltävänä iltana.

Näin miten poika lähestyi ikkunaa. Hän katsoi minua kysyvästi, pieni hymynkare huulillaan. Tunsin miten puna nousi kasvoilleni. En enää viitsinyt istua katsomassa naapuritaloon, se oli liian noloa. Varsinkin jos naapurissa asuu maailman komein ihminen!

Menin hakemaan laukkuni sängyltä ja otin sieltä kännykkäni. Pistin sen pöydälle tietokoneen viereen ja lähdin hakemaan yhdestä matkalaukusta siihen laturia.

Soin itselleni vielä yhden katseen naapuritaloon päin. Haukoin henkeäni. Ikkunaan oli kiinnitetty paperilappu, johon oli kirjoitettu: Kuka olet? Tuo huone on ollut kauan tyhjillään. Voisimmeko kenties tavata? (:

Hain laukustani vihkoa. Kirjoitin yhdelle tyhjälle aukeamalle: Olen Bella, menen kohta käymään kaupassa. Voimme ehkä tavata sen jälkeen tai huomenna. Ja pistin lapun ikkunaani kiinni teipillä.

Lähdin pois huoneestani hakemaan itselleni juotavaa. Kukakohan se poika on ja miksi hän haluaa tavata minut? ihmettelin.

Charlie oli selvästi lähtenyt töihin, kun saavuin keittiöön. Otin kaapista ison lasin ja valutin siihen kylmää vettä. Lähdin takaisin yläkertaan.

Kävellessäni käytävää pitkin kuulin miten Tanya lauloi vanhempien makuuhuoneessa. Se kuulosti aivan kuin varis olisi raakkunut.

Huomasin ikkunassa taas uuden viestin ja otin omani pois. Tapaamme siis pian! Siihen oli kirjoitettu.

*************

A/N: Edelleen saa kommentoida! =) Olen aloittanut jo kolmannen luvun kirjoittamisen ja siitä tulee selvästi aikaisempia pidempi.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2009 18:33:25 kirjoittanut Lotazi »

Naxone

  • Kaipauksen haamu
  • ***
  • Viestejä: 184
  • Say what you want
Vs: Auringon häikäistys (2. luku ilmestynyt 26.10)
« Vastaus #6 : 26.10.2009 16:51:31 »
Tää paranee koko ajan, hyvä keksintö toi ikkuna juttu ja kivasti sekotettu nää hahmot!
Jään kaipaamaan lisää  ;D
-Nax
Mr. Boombastic
What you want is some boombastic romantic
Mr. Lover lover, Mr. Lover lover, girl, Mr. Lover lover

karolux

  • ***
  • Viestejä: 29
Vs: Auringon häikäistys (2. luku ilmestynyt 26.10)
« Vastaus #7 : 26.10.2009 20:11:36 »
uuujee uuje ujjeeee :D kiva nyt ku en tiiä et onks toi edward tuol ikkunas. jäi häiritsee ! :D AAAA jätit pahaan paikaaaan :D

Korsetti

  • ***
  • Viestejä: 106
  • lwl ♥
Vs: Auringon häikäistys (2. luku ilmestynyt 26.10)
« Vastaus #8 : 29.10.2009 13:21:25 »
oh, tää vaikuttaa kivalta!

kukahan on naapurin poika ;)

jatkoa?
Yeah, I bet you will. You rap about it, yeah, word, keep it real!

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Auringon häikäistys (2. luku ilmestynyt 26.10)
« Vastaus #9 : 30.10.2009 16:25:16 »
vaikuttaa kivalta, mä tykkään!  :P
Jatkoo vaan ;)
Kiitos ♥
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

Lotazi

  • Dramioneholisti
  • ***
  • Viestejä: 392
  • ∂σ уσυ вєℓιєνє ιи мαgι¢ ♥
Vs: Auringon häikäistys (2. luku ilmestynyt 26.10)
« Vastaus #10 : 01.11.2009 00:18:09 »
A/N: Nyt joudun vähän lykkäämään tota seuraavaa lukua, kun mulla on ensi viikolla koeviikko.  :-\
Mutta yritän saada 3. luvun valmiiksi 6-9 marraskuuta.
Kiitos tähän menneissä tulleista kommenteista. :)
« Viimeksi muokattu: 04.11.2009 20:48:39 kirjoittanut Lotazi »

Kotitonttu

  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Auringon häikäistys (2. luku ilmestynyt 26.10)
« Vastaus #11 : 01.11.2009 01:37:17 »
oii vähän kiva ficci! (vaikka onkin näin alussa)
vähän söpöö toi Bellan ja sen naapurin pojan lappu juttu =)♥
Jatkoa odotan =)!
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää

Hiroya

  • ***
  • Viestejä: 46
  • Hammaspeikko
Vs: Auringon häikäistys (2. luku ilmestynyt 26.10)
« Vastaus #12 : 01.11.2009 15:04:17 »
Hiroya ilmoittautuu uudeksi lukijaksi! MWAHAA!! Uus ficci mitä voin alkaa seuraamaan!! :D
Ihanaa kun kirjotat tällästä! Muutaman kirjotusvirheen löysin mut ei hirveen suuria sellasia.
Jatka ihmeessä!!!
Cute things kill people..

Jenw

  • ***
  • Viestejä: 8
Vs: Auringon häikäistys (2. luku ilmestynyt 26.10)
« Vastaus #13 : 01.11.2009 18:47:44 »
Luin ekan kerrna tätä vasta nyt, otsikko ei oikein sykähdyttänyt, mutta päätin kuitenkin lukea. En olisi kyllä uskonut tätä näin hyväksi vaikka onkin tullut vasta 2 lukua! Ooon jo ihan koukussa! Eikä mitää korjattavaakaan tainnut olla :D
<3

Lotazi

  • Dramioneholisti
  • ***
  • Viestejä: 392
  • ∂σ уσυ вєℓιєνє ιи мαgι¢ ♥
Vs: Auringon häikäistys (2. luku ilmestynyt 26.10)
« Vastaus #14 : 04.11.2009 21:02:41 »
Nax ja Kotitonttu: Kiva jos tykkäsit ikkuna viesti jutusta. Mulle tuli vain yhtäkkiä mieleen se ja päätin lisätä sen lukuun.
karolux: Kohta selviääkö onko se Edward vai joku muu  ;)
Jenw: Mulla oli todella vaikeeta keksii tähän otsikkoa, mutta sillä on kuitenkin merkitys myöhemmässä vaiheessa  :D

Kiitos kaikille uusille lukijoille! Jatkoa tulee ihan muutaman päivän sisällä :)
« Viimeksi muokattu: 04.11.2009 21:05:29 kirjoittanut Lotazi »

Lotazi

  • Dramioneholisti
  • ***
  • Viestejä: 392
  • ∂σ уσυ вєℓιєνє ιи мαgι¢ ♥
Vs: Auringon häikäistys (3. luku ilmestynyt 6.11)
« Vastaus #15 : 06.11.2009 13:55:31 »
3. luku

BPov

Avasin ulko-oven ja katsoin ulos. Sade oli selvästi laantunut tihkusateeksi ja sekin oli lähes loppunut, olin päättänyt lähteä käymään kaupalla. Vedin keuhkoni täyteen ilmaa, joka oli ihanan raikasta ja hyvän tuoksuista. Päätin lähteä kävellen kauppaan, jotta saisin nauttia siitä mahdollisimman paljon. Kaikki näytti joka puolella niin kauniilta ja vihreältä näin sateen jälkeen. Huomasin naapuritalomme, joka oli ikkunani lähellä, olevan meidän talomme kanssa samanlainen, mutta aivan kuin peilikuva. Muistan, miten isä oli minun ollessa pieni kertovan erään tarinan, jonka mukaan eräät kaksi veljestä oli rakentanut nämä talot vuosia sitten. Riidan tullessa he olivat myyneet talot ja muuttaneet eripuolille maata. Kumpikaan ei ollut halunnut jäädä tänne, jotta muistot eivät olisi tulleet mieleen. Talot näyttivät minusta moderneilta, vaikka niiden rakentamisesta olikin kulunut monia vuosia.


***


Saavuin kaupalle käveltyäni vähän yli puolituntia reippaalla tahdilla. Ajasta en kuitenkaan ollut aivan varma, koska kännykkäni oli jäänyt kotiin latautumaan ja rannekelloni oli mennyt rikki muutamia viikkoja sitten.

Kun astuin sisälle rakennukseen, sieltä huokui suloisen lämmintä ilmaa kasvoilleni. Huomasin ostoskorit suuressa rivistössä, hain sieltä yhden ja menin sen kanssa kaupan puolelle.

Menin hakemaan hedelmäosaston hyllyltä muutaman mangon ja puolipussillista mandariineja. Söin niitä usein välipalaksi. Olin juuri menossa punnitsemaan niitä, kun joku kysyi arasti: “Bella?”

Käännyin äänen suuntaan. “Niin?”
“En jaksanut odottaa enää tapaamistasi, joten tulin tänne” naapurin poika sanoi vienosti hymyillen.
Sydämeni alkoi lyödä epätahtiin. “Et ole vielä kertonut nimeäsi” sain takerreltua.
“Anteeksi huonot tapani. Olen Edward Cullen” hän hymyili entistä enemmän, tunsin miten jalkani alkoivat käydä veteliksi sitä katsellessa. Hän ojensi kätensä, katsoin sitä hetken ja tartuin siihen. Samassa tunsin miten sähkövirta kulki lävitseni ja vetäisin nopeasti käteni pois. Katsoin häntä kummissani.

Painoin punnitsimen nappia ja otin siitä tarralapun, jonka sitten tyrkkäsin pussin kylkeen ja pistin sen koriin. Lähdimme vaiteliaina kävelemää käytävää pitkin. Otin pitkin poikin tavaroita hyllystä. Välillä katsoin Edwardia ja olin kävellä päin hyllyjä, hän lumosi minut totaalisesti. Edward katsoi minua vähän kummissaan ja kysyi miksi en ostanut mitään kunnollista ruokaa. Vastasin hänelle vain, että minua ei ollut pyydetty käymään kaupassa, joten en tiennyt mitä minun olisi pitänyt ostaa.




EPov

Olimme juuri lähteneet Miken luota bileistä. Lauren puhua pälpätti joukon edessä suurella äänellä, miten hauskaa hänellä oli ollut ja kuinka hän aikoi järjestää seuraavaksi vielä paremmat bileet. Hän oli suunnitellut niitä jo pitkään. Niitä oltiin suunniteltu pidettävän Halloweenina ja kaikkien piti pukeutua sinne jotenkin. Kukaan ei saanut olla pukeutunut samaksi henkilöksi kuin toinen oli. Lauren oli itselleen valinnut jo kuolleen morsiamen ja aikoi käyttää sekä pilata äitinsä vanhan hääpuvun. Olin miettinyt muutamaa vaihtoehtoa itselleni: murhamiestä tai vampyyriä. Olin varannut ne kaksi itselleni. Kunnes saisin päätettyä, kumpi haluaisin lopulta olla. Olisin mieluiten halunnut olla velho, mutta Ben oli vienyt sen aivan heti.

Olimme pian kävelleet noin puolituntia Miken luota ja saavuimme kotiani kohti kovaa vauhtia. Bileissä oli ollut myös naapurini Alice, hän oli Laurenin hyvä ystävä, joten muut poikkesivat tätä kautta ja tulivat saattamaan meitä. Muuten olisin joutunut yksin tulemaan tätä kautta, koska muut eivät asuneet lähelläkään minua. Alueella ei ollut kuin muutama talo. Alicen perheen lisäksi täällä asui vain joitain vanhoja ihmisiä, jotka eivät lähes koskaan poistuneet kotoaan. Alue oli siis todella rauhallinen.

Näin jo kaukaa, että Alicen talon pihalla oli joku tyttö. Hän paiskasi avopakun oven kiinni ja meni poliisiauton takaosaan hakemaan jotain takakontista. Pian muutkin huomasivat hänet.

“Alice, kuka tuo on?” James kysyi ensimmäisenä.
Alice katsahti häntä. “En tiedä. Hän taitaa olla sisarpuoleni Isabella. Hänen pitäisi tietääkseni ilmaantua tänne joku päivä.”
“Miksi hän teille on tulossa?” Lauren kysyi ystävällisesti.
“Hänen äitinsä ja isäpuolensa lähtevät kai matkoille, eivätkä halua penskan häiritä heitä” Alice nauroi.
“Haha, tuo oli hyvä” Lauren nauroi ja pari muutakin liittyi mukaan.

Näin miten tyttö kohotti katseensa meihin päin ja sitten laittoi takaluukun kiinni, olimme saapuneet hänen luokseen siihen mennessä. Kuu valaisi taivaalta ja näin hänet nyt paremmin. Hän oli todella kaunis ja hänellä oli kauniisti lainehtivat mustat tai ruskeat hiukset, joiden väriä en erottanut hämärässä. En saanut katsettani irti hänen säteilevistä kasvoistaan.

“Olet varmaan Isabella Swan?” Lauren kysyi muka ystävällisellä sävyllä. Olin kuullut sen ennenkin.
“Bella vain” tyttö vastasi hiljaisella äänellä.
“Luulin sinua ruskeammaksi, kun kerran tulet sieltä aurinkoisesta ja lämpimästä paikasta” Lauren huomautti, en ollut itse pannut asiaa aikaisemmin merkille, “Olen muuten Lauren.”
“Hauska tavata” Bella hymyili ja sai henkeni salpautumaan.
“No en ole aivan varma asiasta” Lauren sanoi häijysti. Parasta pitää nyt siis pienempää profiilia, ajattelin ja Lauren kääntyi Aliceen päin. “Alice-kulta, nähdään huomenna huoltoaseman edessä.”
Lauren pussasi Alicea poskella ja lähti liikkeelle. Me muut lähdimme hänen peräänsä Alicen jäädessä paikoilleen.

Pian kuitenkin jättäydyin joukosta, koska olin saapunut kotipihaani. Katsoin oikealle ja näin, että Bella seisoi siellä vielä yksin haavoittuvaisen näköisenä. Halusin niin kovasti mennä hänen luokseen. Päätin, haluan tutustua tuohon tyttöön. Bella käänsi katseensa minua kohti ja olin aivan varma, että hän piti minua ihan outona. Olin vain jäänyt tuijottamaan häntä. Käänsin katseeni pois ja menin kiireesti sisälle. Suljin oven perässäni. Näin veljeni tulevan keittiöstä, hän oli taas aikomassa rehvastelemalla minulle jostain, mutta en välittänyt hänestä. Lähdin kipuamaan nopeasti rappusia ylös ja käytävän poikki huoneeseeni. Se oli pienin makuuhuone talossamme, mutta en tarvinnut paljoa tilaa, toisin kuin siskoni Rosalie ja veljeni Demetri. Rosalie on vanhin meistä, 19-vuotias ja kaksoisveljeni kanssa olemme 18 vuotta. Emme ole identtisiä kaksosia, mutta muistutamme toisia todella paljon. Demetri oli kuitenkin meistä se suositumpi. Onneksi emme enää jakaneet huonetta, mitä olimme tehneet vielä muutama vuosi sitten, kunnes olin saanut tarpeekseni Demetristä. Pakotin isää luopumaan työhuoneestaan, onneksi hän suostui ja antoi sen minulle.

Heti päästyäni huoneeseeni, vaihdoin vaatteeni ja lysähdin sängylleni. Nukahdin aivan saman tien.


***


Heräsin seuraavana päivänä vasta kahden aikaa päivällä, eilinen juhliminen oli käynyt kunnon päälle. Naurahdin. Nousin ylös vaivalloisesti ja pukeuduin farkkuihin, tummansiniseen t-paitaan ja sen päälle laitoin vaalean harmaan pitkähihaisen neulepaidan. Haukotus pääsi karkaamaan huulieni välistä. Päätäni särki ihan kauheasti. Päätin hakea siihen lasillisen vettä ja päänsärkypillerin.

Saatuani sen alas menin hakemaan kitaraani huoneen toiselta puolelta. Huomasin ikkunastani, miten suoraan toisella puolella naapureiden talosta tuo uusi tyttö katsoi minua. Menin lähemmäs ikkunaa kiinnostunut ilme kasvoillani, pieni hymy huulillani. Näin miten hänen kasvoilleen nousi puna, hän näytti todella kauniilta. Mutta hän lähti ikkunalta liian pian. Menin hakemaan kirjoituspöytäni laatikosta kynän, paperia ja teippiä. Päätin kirjoittaa hänelle lapun. Kirjoitin: Kuka olet? Tuo huone on ollut kauan tyhjillään. Voisimmeko kenties tavata? (: Vaikka tiesinkin hänen nimensä, oli kohteliasta varmistaa se. Kiinnitin lapun ikkunaani, jotta hän näkisi sen jos katsoisi vielä tännepäin. Häntä ei ollut näkynyt hetkeen, joten aloin viritellä kitaraani vaikka se oli aivan mainiossa kunnossa.

Kun olin saanut kaikki kielet kuulostamaan hyviltä, päätin katsoa oliko hän vastannut minulle. Hymy nousi huulilleni, kun huomasin hänen ikkunassaan lapun: Olen Bella, menen kohta käymään kaupassa. Voimme ehkä tavata sen jälkeen tai huomenna.

En jaksa odottaa niin kauaa. Otin oman lappuni pois ja kirjoitin toiselle puolelle: Tapaamme siis pian! Ja kiinnitin sen takaisin ikkunaan. Päätin lähteä kaupalle odottamaan häntä.


***


Saavuin pian kaupalle hopeisella Volvollani. Menin sisälle ja siellä lehtiosastolle katsomaan aikakausilehdistä eilisen päivän uutisia. Ei ollut tapahtunut mitään kiinnostavaa. Nostin hetkeksi katseeni lehdestä ja näin Bellan juuri astumassa sisään kauppaan. Hänen hiuksensa pöllähtivät taaksepäin kuumasta ilmasta ja Bella näytti todella seksikkäältä. Hän kävi hakemassa ostoskorin ja suunnisti sitten kohti hedelmäosastoa.

Lähdin itse liikkeelle, hänen peräänsä ja kun saavuin hänen taakseen, kysyin epävarmalla äänellä: “Bella?”
Hän kääntyi minuun päin pöllämystynyt ilme kasvoillaan. “Niin?”
“En jaksanut odottaa enää tapaamistasi, joten tulin tänne” kerroin ujosti ja hymyilin hiukan.
Hän katsoi minua pitkien silmäripsiensä takaa suloisesti ja sai sanottua minulle: “Et ole vielä kertonut nimeäsi.”
“Anteeksi huonot käytöstapani. Olen Edward Cullen” kerroin kohteliaasti ja hymyni leveni entisestään. Ojensin käteni kätelläkseni häntä, pienen epäröinnin jälkeen hän tarttui siihen. Tunsin miten hänen ja minun välillä kulki sähkövirta, hätkähdin vähän ja hän vetäisi kätensä pois kädestäni.


***


Bella oli juuri maksanut ostokset ja otin kauppakassin Bellan vastusteluista huolimatta. Lähdimme kaupasta pois. Bella oli niin suloisen näköinen, kun hän murjotti kauppakassin takia. Hymyilin häneltä salaa.

”Tulitko autolla?” kysyin.
”En, kävellen. Silloin oli ihana ilma.” Sade oli taas vaihteeksi alkanut.
”Tulisitko kyytiini, jos pyytäisin oikein kauniisti?”
Bella muodosti kasvoilleen miettivän ilmeen. ”Hmm… Isä on aina sanonut, ettei saa mennä tuntemattomien kyytiin” hän sanoi lapsekkaasti.
”Haaarrmin paikka. Olisit saanut kotiin kuljetuksen… ” Ääneni hiipui loppua kohden.
”No tämän kerran” hän myöntyi hymyillen. En voinut olla hymyilemättä takaisin.

Kävelimme autolleni, joka oli aika lähellä kaupan ovea. Avasin vapaalla kädelläni Bellalle oven ja hän puikahti sisään. Vein kauppakassin takaluukkuun ja menin istumaan itse ajajan paikalle. Käynnistin auton ja pistin cd-soittimen päälle. Soittimesta soi Di-Rect, kappale vaihtui lähes heti. Katsoin Bellaa, hänkin katsoi minua.

Hän hyräili musiikin mukana. ”Tunnen tämän kappaleen, eikö tämä olekin A Good Thing?” hän kysyi.
”On tämä. Pidätkö siitä?”
”Pidän” kuulin hänen äänessään hymyn. Käänsin auton pois kaupan pihalta. Ajoin rauhassa ja puhuimme samalla niitä näitä.

Pysäytin auton talomme eteen ja menin avaamaan Bellalle ovea. Hän kiitti minua kyydistä, hain kauppakassin ja saatoin Bellan hänen kotiovelleen. Annoin ovella hänelle kassin. Hänen mentyä sisälle, lähdin ripeästi kotiini, jotten kastuisi.

Rosalie tuli minua vastaan ovelle. ”Me tarvitsisimme marraskuun alulla oleviin juhliin esiintyjiä. Ajattelin, että jos sinä voisit soittaa siellä laulun tai pari. Kävisikö se mitenkään?” Hän kuului koulun toimintavastaaviin, niihin jotka järjestivät kaikki juhlat suun muut tapahtumat.
”Totta kai. Pitää ruveta työstämään sitä. Voisin tehdä pari kolme kappaletta sinne.” Rosalie tuli halaamaan minua kiitollisena. ”Kiitos, tänä vuonna on ollut vaikea löytää hyviä esiintyjiä. Kaikki varmasti yllättyvät, kun kuulevat sinun ensikertaa laulavan ja soittavan kitaraa.” Oli pakko myöntää, että en ollut ikänä kertonut kenellekään harrastuksestani. Kukaan ystäväni ei ollut koskaan edes kuullut minun laulavan.

Lähdin Rosalien päästettyä minut irti huoneeseeni tekemään kappaleita. En halunnut käyttää mitään vanhoja biisejäni, joten otin kitarani ja etsin sanoitusvihkoani.

Mietin kuitenkin mielessäni muutamia asioita ennen aloittamista. Onneksi veljeni osaa soittaa hyvin rumpuja, pitää siis pyytää häntä soittamaan ja myös laulamaan taustalla. Tarvitsisin vielä basistin. Voisin pyytää naapurinani Emmettiä, hän soittaa muutenkin rockbändissä, Meteorassa. En kyllä tiedä haluaako hän soittaa tällaisen amatöörin kanssa.

Päätin kuitenkin mennä kysymään häneltä maanantaina koulun jälkeen, en halunnut että kukaan muu saisi tietää vielä tästä minun musiikki jutustani. Saisin kuitenkin vain pilkkahuutoja niskaani. Samalla siellä käydessäni saattaisin nähdä Bellan.


******


A/N: Mitäs piditte? Oliko liian laimea? Kohta alkaa sitten tapahtuakin jotain :)
« Viimeksi muokattu: 06.11.2009 19:08:38 kirjoittanut Lotazi »

MagicBook

  • pesusieni
  • ***
  • Viestejä: 36
  • reborn :3
Vs: Auringon häikäistys (3. luku ilmestynyt 6.11)
« Vastaus #16 : 06.11.2009 17:04:34 »
Awwww! Ei ollu yhtään laimee... Rakentava jäi kouluu, joten ei muuta ku jatkoo!

-Taikakirja (jee! Eka!)
« Viimeksi muokattu: 06.11.2009 17:09:04 kirjoittanut MagicBook »
All the love that history knows,
is said to be in every rose.
Yet all that could be found in two,
is less than what I feel for you.

Twilight - saaga<''3

saltsu

  • ***
  • Viestejä: 37
Vs: Auringon häikäistys (3. luku ilmestynyt 6.11)
« Vastaus #17 : 06.11.2009 19:19:49 »
Tykkään  paljon Tästä ficistä!(sorry en osaa oikeestaan ollenkaan kirjottaa rakentavaa! ;D)
Kännis ja läpäl, jeah man, se on käypä syy

Naxone

  • Kaipauksen haamu
  • ***
  • Viestejä: 184
  • Say what you want
Vs: Auringon häikäistys (3. luku ilmestynyt 6.11)
« Vastaus #18 : 06.11.2009 21:15:56 »
Alku oli ehkä vähän sekava, mutta kyllä se siitä selkeni! Tää oli hyvä osa, lisää vaan tulemaan!!

-Nax
Mr. Boombastic
What you want is some boombastic romantic
Mr. Lover lover, Mr. Lover lover, girl, Mr. Lover lover

Kotitonttu

  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Auringon häikäistys (3. luku ilmestynyt 6.11)
« Vastaus #19 : 06.11.2009 22:04:49 »
Kiva tää 3 luku :) 

Ootan jatkoa tää on tosi kiva vaikka onkin näi alussa!

Lainaus
“Hänen äitinsä ja isäpuolensa lähtevät kai matkoille, eivätkä halua penskan häiritä heitä”
häiritsevän kuullostaa paremmalta.
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää