Mistä tulikin mieleeni, että minun päänsisäisessä canonissani muun muassa seuraavat henkilöt ovat vähintään kerran kirjojen tai elokuvien aikana kuumia:
...
Antonin Dolohov (koska nimi... mmm krrnau. tämä on maailman selittämättömin asia)
Ahaha, oli pakko tarttua tähän, koska myös mun mielestä Dolohov on aina ollut kuuma, ihan vaan tuon nimen takia. Luen just seiskakirjaa (vasta toista kertaa), ja siellä Dolohovin kuvaillaan olevan "a man with a long, twisted face", mikä ei kuulosta erityisen hottikselta ja taitaa toisaalta epämääräisyydessään olla myös ainoa viittaus hänen ulkonäköönsä. Mutta hahmolle ei sais antaa nimeksi
Antonin Dolohov, jos sen ei ole tarkoittanut olevan käsittämättömän kuuma. :'D Minen tiiä, mikä siinä nimessä on, mutta helpottavaa kuulla, etten ole ainoa.
Tämä topic on muutenkin tosi mielenkiintoinen, oli hauska lukea muiden fanon-päähänpinttymistä. ^^ Itse olen juuri vastikään lukenut kirjat piiiiitkästä aikaa uusiksi enkä toisaalta ole viime aikoina lukenut paljon ficcejä, joten canon on hanskassa paremmin kuin vuosiin, mikä ehkä karsii fanon-mielikuviani.
Yksi pitkäaikaisimpia fanon-pareja mielikuvissani on ollut
Rosmerta/Huiski. Ei enää mitään käsitystä, mistä tämä aikoinaan sai alkunsa, mutta nykyään tää pari on mulle ihan selviö. Olen kuvitellut molemmille hahmoille myös paljon historiaa, vaikka vain yhdessä ficissä olen kirjoittanut tästä parista. Kuvioon kuuluu mm. Huiskin loistava huispausmenneisyys sekä se, että Huiskilla on ollut nuorempana alkoholiongelma.
Muita vakipareja päänsisäisessä canonissani ovat mm.
Poppy/Alastor (vaikkakin tän parin oon vähän unohtanut viime vuosina) sekä
Lily/Bellatrix (josta tosin meni vähän maku seiskakirjan jälkeen, en siedä Lily/Severusta...mutta niin tai näin, Lilyllä on ehdottomasti oltava luihuisrakastaja(tar) [mutta ei Severus], Narcissakin käy hätätapauksessa...
).
Ai niin ja
Moody/Rosier!
Se vei-palan-minua-mennessään-Rosier. Hämmennyin itsekin, kun löysin jokin aika sitten koneen uumenista tällä parituksella luonnostellun ficin.
Cho on bisse. Ehkä pelkästään siksi, että tykkään parittaa sitä kaikille Tylypahkan tytöille.
Hermione lähtee akateemiselle uralle ja tekee jotain poikkitieteellistä tutkimusta (liemien ja muodonmuutoksen parissa). Tämä mielikuva (ja monia muita) on pinttynyt päähäni lukemattomista lukemistani Severus/Hermione-ficeistä, joissa heillä usein on samoja akateemisia mielenkiinnon kohteita. SS/HG on muutenkin mun OTP. Pieni osa musta on erittäin in denial Severuksen kuoleman suhteen, koska oikeastihan se selvisi kuin ihmeen kaupalla hengissä ja eli vuosia erakkona kenenkään tietämättä, kunnes törmää Hermioneen, ja heistä tulee tutkijapariskunta. <3 Ehkä suosikkiversioni tästä toiveajattelustoorista on yhdessä lukemassani Lucius/Severus/Hermione-ficissä, jossa Severus elää ihmepelastumisensa jälkeen Narcissasta eronneen Luciuksen luona, kunnes Hermione tarvitsee Malfoyn kartanon kirjastoa tutkimustyössään ja sekaantuu kumpaankin mieheen siinä sivussa. :'D Mutta jos nyt unohdetaan Severuksen ihmepelastusteoria ja pitäydytään tiukemmin canonissa, niin ei Hermione silti millään pysy Ronin kanssa yhdessä kovin kauan, vaikka pari lasta pyöräyttävätkin. Ennemmin tai myöhemmin hän tarvitsee rinnalleen lähempänä omaa älyllistä tasoaan olevan miehen (tai naisen). Joo, tykkään Hermionesta ja hajoan siihen, että Row paritti sen vastoin kaikkea järkeä Ronille. :'D
Sivuhuomio: onko se
Malfoyn kartanon ylimaallisen suunnaton kirjasto ja pimeyden voimia käsittelevien kirjojen kokoelma mainittu canonissa vai silkkaa fanonia?
Ja kuten tässäkin topicissa on yleisesti todettu,
Lucius on hothothothot. Tää on todennäköisesti Jason Isaacsin syytä (vaikka olenkin nähnyt vain kolme ekaa Potter-leffaa) sekä tietenkin ficcien Lucce-kuvausten. Mutta Jason Luciuksena on kyllä jotain ihan laittoman kuumaa. Vasta tuossa just googletellessani pääsin eka kertaa näkemään kuvia viimeisten leffojen rähjäisemmästä Luciuksesta ja voihan kuola, just ku luulin ettei Lucius vois enää muuttua kuumemmaksi. *__*