Kirjoittaja Aihe: Luuseripöpötartunta, K11, Zacharias/Luna, 2. luku 9.9. !  (Luettu 1799 kertaa)

Effect

  • kakkupää
  • ***
  • Viestejä: 38
Nimi: Luuseripöpötartunta
Kirjoittaja: Effect
Ikäraja: K11 (en ole vielä kovin kokenut ikärajanasettaja mutta toivotaan että tuo vastaa tätä :-D)
Genre: Adventurea draamaromanssilla maustettuna
Paritus: Zacharias Smith/Luna Lovekiva
Yhteenveto: Mitä tapahtuukaan, kun rakas skeptikkomme Zacharias Smith pestataan Saivartelijalle töihin?
Vastuuvapaus: Tuhertelen Rowlingin maailmassa, kaikki henkilöt ja paikat jotka tunnistatte hänen kynänjäljekseen, myöskin ovat sitä.

A/N: Ficci sijoittuu Harryn ja kumppaneiden kuudenteen vuoteen ja sen jälkeiseen kesään, Zacharias Smithin vinkkelistä. En ole vielä varma kuinka monta osaa tähän tarkalleen ottaen lopun kaiken tulee, sen näkee sitten. Karkeana arviona voisi olla semmoset 5.
Pidemmittä löpinöittä: Nauttikaa (ja antakaa toki vastineeksi palautetta)! :-)



1.

Meidän perheemme ei ole erityisen varakas. Itseasiassa olemme aika köyhiä. Minua se ei haittaa, ostamme asiat käytettyinä enkä aina saa uusimpia muotivillityksiä omakseni. Siinä se. En ole ikinä liiemmin piitannut esimerkiksi uusista luudista - Puhtolakaisuni on vallan mainio ja olen sitä paitsi perinyt sen rakkaalta ukiltani - enkä todellakaan halua uusia kaapuja joka kuukausi. Siitä huolimatta isäni on käskenyt minua etsimään kesätöitä jokaisella lomalla lähtien siitä kun täytin 12 vuotta ja satuin valittamaan jostain turhanpäiväisestä asiasta. Olisi ollut niin helppoa pitää turpansa kiinni niistä pyjaman rei'istä. En edes käytä pyjamia! Yleensä sanon etten kadu mitään, mutta tässä tapauksessa minun täytyy tehdä poikkeus. Siis oikeasti, joku pyjama! Ja sen vuoksi minun täytyy joka hemmetin kevät etsiä töitä.

Noh, en siis ikinä ole ollut erityisen motivoitunut työn hankkimisessa, aloitan paikan etsimisen aina himpun liian myöhään. Sen verran aikaisin, jotta pystyn sanomaan itselleni (ja etenkin isälleni) että yritän, mutta kuitenkin niin, että työttömäksi jääminen on melkeinpä varmaa. Ja teen tämän joka ikinen vuosi. Saatan ehkä kuulostaa hieman laiskalta - miksi muka töihinmeno olisi niin kamalaa, kesällä on aikaa työskennellä, saisin rahaa perheelle. Asia nyt vaan on kuitenkin niin, että opiskelen koulussa suurin piirtein ahkerammin kuin Helga Puuskupuh itse, joten olen mielestäni ansainnut kesälomani. Ilman häiriötekijöitä.

Tänä keväänä kävin silti taas läpi tavanomaisen rumban - päivitin hakemuksiin ikäni, kouluarvosanani ja luonteenpiirteeni ("Olen tunnollinen ja sanavalmis… plaa plaa plaa") ja lähetin pöllöt käytännössä kaikkiin paikkoihin, joihin Päivän Profeetassa oli ilmoitus. Sen jälkeen annoin itselleni luvan vaipua autuaaseen unohdukseen ja heitin koko työnhakuasian mieleni sisäiseen takkatuleen.

Siksi tämän aamun pöllöposti saa minut tukehtumaan teeheni.

"Mikä nyt tuli Zac? Se vanha harppuko taas?" kysyy hyvä ystäväni Ernie korottaen ääntään sekä minun raivoisan pärskintäni että säikähtäneen postipöllön huhuilun yli. "Voisit muuten joskus kokeilla hyvää käytöstä… Se ei ole niin kamalaa eikä edes vaikeaa, tiedäthän?", hän lisää katsoen minua kuin olisin joku erityisen limainen ja samaan aikaan karvainen otus. Pöllö mulkaisee meitä viimeisen kerran, varmasti vihaisena pöllönamejen puutteesta ja metelistä, ja lehahtaa sitten tiehensä. Koko suuri sali, tai no, ehkä vain koko puuskupuhin pöytä, katsoo meitä arvattavasti samalla ilmeellä, mutten käännä katsettani järkyttävästä kirjeestä.

"Ei, ikävä kyllä", vastaan pitkällä viiveellä Ernien kysymykseen. Vanhalla harpulla Ernie tarkoittaa totta kai mummiani. Tarkoitan isoäitiäni. Hänen mukaansa mummi-aika meni ohi kun täytin 15. Aikuisten miesten täytyy kuulemma kutsua häntä kunnioittavammin. Siitä voi varmaankin jo päätellä jotain hänen omalaatuisesta, kuten isäni häntä luonnehtii, persoonastaan. Itse sanoisin vaan yksinkertaisesti outo. Erniellä on omat kaunansa häntä kohtaan. Se on pitkä tarina, jota en tosiaan ehdi tai jaksa ajatella nyt, kun käsissäni on paljon polttavampi ongelma. Nimittäin työtarjous.


Hyvä herra Smith,

lähetitte kaksi viikkoa sitten pöllöpostia toimitukseemme ja esititte kiinnostustanne Päivän Profeetassakin ilmestynyttä
Kesäsijaisuus Saivartelijassa - yksi elämäsi parhaista mahdollisuuksista (jos ruttusarvisen niistaisikin näkemistä ei lasketa) -ilmoitustamme kohtaan. Luimme hakemuksesi huolella läpi ja tulimme siihen tulokseen, että olisit soveltuva toimittajan työhön.

Työhaastattelu on lauantaina 19.5. klo 14:00 Sianpäässä, Tylyahossa.

Toivomme, että otatte meihin yhteyttä tämän viikon aikana ja kerrotte, sopiiko haastattelu. Vastaamme myös mielellämme kysymyksiin, joita mieleenne saattaa juolahtaa.

Parahin terveisin, Saivartelijan päätoimittaja sekä tiivijuuriiiton puheenjohtaja, Ksenofilius Lovekiva.



Ernie nappaa kirjeen kädestäni juuri kun olen saanut sekopää-Lovekivan parhaat terveiset luettua kolmatta kertaa. En tiedä mitä ajatella tai tehdä, joten poimin pöydältä paahtoleivän ja alan rouskuttaa sitä. Toisella puolellani istuva Hannah protestoi hänen leipänsä viemisestä mutten noteeraa häntä. Mielessäni alkaa hiljalleen hahmottua mitä Lovekivan kirje oikeastaan tarkoittaa.

"Minähän en mene Saivartelijaan kesätöihin!" sihisen niin hiljaa ettei kukaan muu kuin hohottava Ernie voi kuulla.
"Eikö se sinun iänikuinen tekniikkasi toiminutkaan?" hän kysyi naurunpyrskähdyksiensä välistä. "Sinähän sanoit ettei tänäkään vuonna tule takuulla töitä?"
En vaivaudu vastaamaan näihin nenäkkäisiin kysymyksiin vaan hörppään mehua arvokkaana. Ikävä kyllä käännän lasia vähän liian voimakkaasti ja puolet mehusta läikkyy rinnuksilleni. Se villitsee Ernietä entisestään.
"Katso, hän on jopa ottanut selvää Tylyahon viikonlopustamme!" Ernie osoittaa. Ei varmaan tarvitse edes sanoa, ettei mielialani pahemmin kohennu tästä tiedosta.

"Kertokaapa minullekin mikä on niin hauskaa. Päiväni todella kaipaa piristystä", kuuluu professori Verson ääni takaamme. Käännymme nähdäksemme herttaisen tuvanjohtajamme aamutakkiin ja vaaleanpunaisiin tossuihin sonnustautuneena. Katsahdan Ernietä varoittavasti, mutta liian myöhään.
"Zacharias on saanut vihdoin kesätyötarjouksen", hän vastaa, vaikkakin jo vähän rauhoittuneena. En tiedä onko se hyvä vai huono juttu, mutta ystävääni ei huvita nauraa samoille asioille montaa minuuttia. Okei, tiedän sittenkin. Tällä hetkellä se on vain hyvä juttu.
"Ai, sehän on mukavaa. Täytyykin heti kirjoittaa isällesi, hän on ollut huolissaan", Verso sanoo aidosti hymyillen. Minä voihkaisen. "Tiedäthän, kun olet hakenut töitä niin monena vuonna. Isäsi luulee, että yrityksessäsi on ollut jotain vikaa, mutta varmasti syynä on ollut vain nuori ikäsi. Kylläpä hän nyt ilahtuu", Verso höpöttää.

Mitä minun on oikeasti tarkoitus sanoa tuohon? 'Hei Verso, kiva kun olet noin innoissasi ja kaikkea, mutta pilaanpa ilosi täysin: en nääs ihan aikonut ottaa tätä työpaikkaa'?

"Voin minä itsekin hänelle kirjoittaa…" Hienoa. Päädyn vain mumisemaan kuin mikäkin tolvana.
"Minulla oli muutenkin hänelle asiaa. En tietenkään kiellä sinuakin kirjoittamasta, se itseasiassa ilahduttaisi häntä varmasti entisestään!" Verso sanoi ja lähti niine hyvineen kohti opettajien pöytää.

"Noh, ainakin hän sai mitä kaipasikin", huokaisen alistuneena siihen, mikä minua odottaa. Ernie katsoo minua kysyvästi. "Päivän piristyksen. Sitähän hän halusi."
"Hei, ei töihinmeno noin paha voi olla!" Ernie lohduttaa, ja tajuan jotain. Olisinpa nyt näkemässä ilmeenvaihdokseni, se on varmasti melkoinen. Sitruunasta suklaasammakkoon tai jotain vastaavaa.
"Kuka sanoi että olen menossa töihin?"
"Ööh, sinun kirjeesi jonka juuri sait Ksenofilius Lovekivalta?"
"Ei, Ernie. Kirjeessä puhutaan vasta vain työhaastattelusta."
« Viimeksi muokattu: 09.09.2012 20:28:56 kirjoittanut Effect »

Vs: Luuseripöpötartunta, K11, Zacharias Smith/Luna Lovekiva
« Vastaus #1 : 30.08.2012 20:22:01 »
Kesätyöpaikka Saivartelijasta, voi kun mullekin kävis ensi kesällä tommonen tuuri! :D Vaikka ei näyttänyt Zacharias sitä vielä ainakaan kovin tuurina kokea, paritus antaa ymmärtää, että paikka tulee ennen pitkää osoittautumaan luultua mieluisammaksi. Sitä odotellessa, tykkäsin tästä ekasta luvusta: tästä löytyi niin mukavia kerronnallisia karkkeja, kuten "ahkerammin kuin Helga Puuskupuh itse" ja "tiivijuuriliiton puheenjohtaja", kuin hyvä alkuasetelma tulevalle. Jatkoa odottelen innokkaana. :)
“Our lives are not our own. We are bound to others, past and present, and by each crime and every kindness, we birth our future.”

Effect

  • kakkupää
  • ***
  • Viestejä: 38
Skottiruutuinen_aamutakki, kiitos kommentista! Kiva kuulla, että alkuasetelma vaikutti hyvältä :-) Tässäpä sitä jatkoa tulee.



2.

On kaunis kevätlauantai. Voin melkein kuulla lintujen laulun tänne maan alle saakka. Haluaisin viettää tämän ajan ulkona, koska Tylyahon-retkeni on pilattu työhaastattelulla. Mutta ei, raikkaassa säässä kirmailun sijaan istun oleskeluhuoneessa taikajuomien essee edessäni. Hemmetin kuudesluokka, hemmetin Kuhnusarvio. Okei, otan tuon takaisin. Kuhnusarviohan on kiltti ja leppoisa. Teen sata kertaa mieluummin hänen antamiaan läksyjä kuin Kalkaroksen, josta onnekseni pääsin tänä vuonna eroon. Pysyköön minun puolestani pimeyden voimien - anteeksi, siis niiltä suojautumisen - professorina, minua ei kiinnosta pätkän vertaa, kunhan hän pysyy poissa silmistäni. Jos hän olisi jäänyt taikaliemien opettajaksi, en tiedä, olisinko edes valinnut koko roskaa S.U.P.E.R. -tutkintooni. Olen vielä ihan ulalla tulevaisuudensuunnitelmieni suhteen, joten parempi jättää mahdollisimman monta ovea avoimeksi. Yhden oven, nimittäin Saivartelijan toimituksen, sen sijaan haluaisin pitää visusti kiinni ja mieluiten lukittuna. Avain voisi minun puolestani olla piilotettuna vaikkapa Tylypahkan järven jättiläiskalmarin vatsalaukkuun.


Työhaastattelukutsun saamisesta on nyt kulunut tasan kaksi viikkoa. Yritin viivyttellä siihen vastaamista viimeiseen saakka, ja tavallaan jo unohdinkin koko asian, mutta minun oli pakko tehdä jotain kun sain isältäni iloa ja ylpeyttä pursuilevan kirjeen.

Olen kuitenkin tointunut ensijärkytyksestä, enkä ole enää epätoivoinen. Ensinnäkin, haastatteluun pääseminen ei automaattisesti tarkoita sitä, että homma olisi minun. Toiseksikin, päässäni on koko kaksiviikkoisen hautoutunut toinen toistaan lyömättömämpiä suunnitelmia siltä varalta, että uhka päästä töihin osoittautuukin varteenotettavaksi.

Olen kiduttanut Ernietä esittämällä erilaisia ällöttäviä, inhottavia ja typeriä käyttäytymistapoja. Viime viikon perjantaina taikajuomatunnilla keksin ilkeyksiä hänen ulkomuodostaan ja luonteestaan. Tiistaina päivällispöydässä rouskutin ruokani ja pärskin juomani hänen päälleen. Torstain kulutin syljeksimällä ympäriinsä ja kyselemällä tyhmiä intialaisella aksentilla. Hän oli aika vihainen minulle, kun sain loistoideani.

"Ksenofilius Lovekiva on varmasti outo, eikö olekin?"
"Kyllä, sanoisinko vaikka että 110 prosentin todennäköisyydellä."
"Ja jos sanon Saivartelijaa oudoksi lehdeksi, vähättelen. Joten siitä täytyy seurata, ettei Ksenofilius halua lehteensä työskentelemään mitään 'tavallisia pulliaisia'. Mitä tavallisempi olen, sen parempi!"
"Ja koko tämän viikon olet ahdistellut minua ties millä; räkimisellä, hikalla, purkan mässytyksellä, änkytyksellä, ilkeilyllä…
Nyt sinä sitten päätät olla normaali! Mikset voinut tajuta tuota yhtään aikaisemmin?"


Noh, tänään pääsen testaamaan omaa tavallisuuttani. Totta puhuakseni minua jännittää aika lailla. Jätän keskeneräiset läksyni keltaiselle pöydälle, ja poistun oleskeluhuoneesta pyöreästä, mäyränkoloa muistuttavasta muotokuva-aukosta. Matkalla lounaalle kelaan mielessäni erilaisia esittelyjä. "Hei, nimeni on Zacharias Smith", toimii varmasti. Tavallisempaa en keksi. Ehkä normaalit ihmiset voisivat lisätä "hauska tutustua", mutta enpä taida ryhtyä valehtelijaksi.


Kun pääsen suureen saliin, ensimmäinen asia, jonka ylikierroksilla olevat aivoni huomaavat, on Luna Lovekiva juoksemassa minua kohti vaaleat hiukset hulmuten ja keltaiset retiisit korvissa killuen.
"Kuulin, että olet tulossa Saivartelijaan töihin kesäksi!" hän sanoo hengästyneenä ja pysähtyy eteeni, vähän alle metrin päähän. Epämiellyttävän lähelle. Pystyn tuntemaan hänen tiheät henkäyksensä kasvoillani. Otan askeleen taaksepäin ennen kuin vastaan.
"Öh… En vielä tiedä, minulla on tänään työhaastattelu."
"Tiedän", Luna toteaa hitaasti ja näyttää jo uppoutuneen omiin maailmoihinsa. Hänen ulkonevien silmiensä katse on kohdistunut pari senttiä pääni yläpuolelle ja hän näyttää keskittyvän kovasti. Vilkaisen taakseni selvittääkseni, mitä tyttö katsoo, mutten näe mitään epätavallista.
"Kunhan vain tarkistin, pörrääkö pääsi ympärillä rikkokirejä", hän tiuskaisee vaikeasti luettava ilme kasvoillaan, ja minä tuijotan häntä äimistyneenä.
"Hyviä uutisia sinun kannaltasi - en havainnut yhtään." Niine hyvineen hän lähtee hyppelehtivin askelin kohti eteishallia.

Seison paikallani iäisyydeltä tuntuvan ajan, kunnes saan itseni taas koottua. En voi olla ajattelematta, että mitäs hittoa. Ensimmäinen asia: pääni ympärillä ei pyöri rikkokirejä (mitä ikinä ovatkaan). Toinen asia: Luna juuri tiuski minulle. Luna Lovekiva ei ikinä tiuski kenellekään. Hän on omissa mielikuvitusmaailmoissaan, katsoo ihmisiä seesteisesti ja laukoo liiankin rehellisiä kommentteja. Mutta hän ei tiuski.

Okei, en ole ikinä ollut erityisen mukava Lunalle. Itseasiassa en edes ole jutellut hänelle pahemmin - paitsi silloin kun piikittelin häntä jostain (hei piikittely on ihan normaalia jos kohteena on tyttö joka ryntäilee ympäriinsä retiisit korvissa huudellen ihmisille rikkikurista, hänhän suorastaan kerjää sitä). Sitä paitsi - on hänelläkin ollut huippuhetkensä. Pari kuukautta sitten huispausottelussa koko koulu sai kuulla aika mukavaa settiä siitä, miten minuun on varmasti tarttunut luuseripöpö. Okei, se ei ollut parhaita huispauspäiviäni, mutten minä niin huono ollut!

…Siltikään, hän ei ikinä ole ollut tahallaan millään muotoa ilkeä kenellekään. Miksi minua edes kiinnostaa? Aivan sama jos Luna on yhtäkkiä päättänyt vihata minua. Itseasiassa sehän on vain parempi - ehkä hän kirjoittaa isälleen ja pakottaa hänet olemaan ottamatta minua töihin.


Kävelen puuskupuhien pöytään ravistaen päästäni Lunaan liittyvät ajatukset. Istuudun ja lapan lautasen täyteen perunaa, ruoka saa aina aivoni nollaantumaan. Susan Bones kyselee minulta työhaastattelusta ja haluaa tietää jännittääkö minua.
"Miksi kaikki tuntuvat tietävän työhaastattelustani?" Kysymykseni kirvoittaa ruokailijoista naurua.
"Okei, myönnän. Saatoin mainita siitä pari kertaa."
"Pari kertaa? Sinulla taitaa olla ihan oma määritelmäsi parille", Susan nauraa iloisesti. Hän kuitenkin lopettaa aiheesta puhumisen, ilmeisesti huomatessaan happaman naamani.

Onneksi kello tulee pian vähän yli puolenpäivän, ja lähden Ernien ja Justinin kanssa kohti Tylyahoa. Rupattelemme mukavasti kesäsuunnitelmista. Justin kertoo lähtevänsä vanhempiensa kanssa lomalle Kreikkaan.
"Sanoitko lentokoneella?" Ernie kysyy hämmentyneenä. "Siis jonkinlainen kone, joka lentää? Vähän niinkuin luuta vai?"
"Ei. Olen selittänyt tämän teille aikaisemminkin", Justin huokaisee. Säälin häntä mielessäni. On varmasti vaikea olla jästisyntyinen, kun joutuu jatkuvasti selittämään jästejen monimutkaisien keksintöjen saloja. Jos minä olisin hän, hermostuisin varmasti alta aika yksikön ja sepittäisin omasta päästäni kaikenlaisia "jästien keksintöjä". Vaikkapa sellaisen koneen, jonka voisi laittaa itsensä tilalle työhaastatteluun. En toisaalta ihmettelisi, vaikka jästit olisivat oikeastikin keksineet sellaisen, kun kuuntelee Justinin juttuja lentävistä koneista ja mööttöröistä.


Tunnelma Tylyahossa on leppoisa. Käymme Sekon pilapuodissa ja Hunajaherttuassa ja olemme juuri matkalla Kolmeen luudanvarteen kermakaljalle, kun Ernie palauttaa minut maanpinnalle.
"Zacharias? Kello alkaa olla melkein kaksi. Eikö sinun pitäisi suunnata Sianpäähän?"
Huokaisen ja myönnän hänen olevan oikeassa. Löntystelen hitaasti kohti siivotonta pubia. Ovelle päästyäni viivyttelen vielä hetken. Viimeiset hetkeni perääntyä ovat käsillä. Mutta eihän se ollut alun alkaenkaan mikään vaihtoehto. Astun siis sisään.

Silmäni vasta totuttelevat yhtäkkiseen valaistuksen vaihdokseen, kun tunnen jo jonkun käden kädessäni.
"Sinä olet varmasti Zacharias Smith! Hauska tutustua, minun nimeni on Ksenofilius Lovekiva!"
Räpyttelen silmiäni hämmentyneenä ja kun vihdoin pystyn näkemään jotain, toivon, etten pystyisi.


Edessäni seisoo pitkähkö parrakas ukko, joka on sonnustautunut kirkkaanvihreään kaapuun, jonka etumus on täynnä erilaisia pinssejä "iskevin", vilkkuvin tunnuslausein (kuten vapaus kurkilaisille, I love limpit ja pakoilevien kärpässienten pyydystysseura). Hänellä on vaaleat hiukset, ja hän hymyilee aidonnäköistä hymyä. Hänen silmänsä ovat kuitenkin uneksivat, ja mieleeni tulee hänen tyttärensä harmaansiniset silmät (mistä edes tiedän minkä väriset silmät Lunalla on?). Ilme alkaa hiljalleen muuttua hölmistyneeksi, ja tajuan, että minun pitäisi sanoakin jotain eikä vain seistä siinä tyhmänä, yhä ravistellen miehen kättä.

"Joo, se on minun nimeni."
"Mainiota, mainiota. Eiköhän sitten aloiteta", Ksenofilius sanoo haltioissaan. Hän johdattaa minut läpi nuhruisen Sianpään nurkkapöytään, johon hän on jo ilmeisesti tilannut juomat. Ilahdun ajatuksesta, että saan sisuksia lämmittävää kermakaljaa suoniini, mutta jo sekunnin murto-osassa tajuan tuopin sisällön olevan jotain ihan muuta. Sieraimiini leviää palaneen kumin katku. Yritän olla yökkäämättä kun istahdan alas.

"Ah, herra Smith. Pidin oikein paljon hakemuksestasi. Erityisesti se kohta, jossa kuvailit itseäsi 'tiedonjanoiseksi', herätti kiinnostukseni."
"Kuvailinko todella?"
"Hahhah, olet oikea vitsiniekka. 'Taistelen totuuden löytämiseksi vaikka kuolemaani saakka' - kuulostaako yhtään tutummalta? Yhtä kaikki lainaus hakemuksestasi."

Okei. Nyt muistan. Miten onnistuinkin lähettämään tuon hakemuksen juuri Saivartelijaan? Tottakai herätin Ksenofiliuksen huomion noin räikeillä ilmaisuilla. Noh, nyt täytyy vain yrittää esittää mahdollisimman tylsää ja olla kiinnostumatta mistään.

"Taitaa minulla olla hämärä muistikuva…"

Seuraavaksi Ksenofilius Lovekiva kyselee minulta kaikenlaista - lapsuudestani, ystävistäni, kiinnostuksenkohteistani. Vastailen kaikkeen yhdellä tai kahdella sanalla ja sanon olevani kiinnostunut vain huispauksesta. Välissä hän yrittää saada minut juomaan hänen tilaamaansa litkua. Kieltäydyn. Välillä taas hän itse vaipuu omiin aatoksiinsa ja minä pidätän hengitystäni.


Tilanne on kuitenkin yllättävän nopeasti ohi. Astuessani ulos Sianpäästä tunnen oloni onnistuneeksi. Olin tavis! Otan pari rauhallista askelta mutta pian pinkaisen juoksemaan kohti Kolmea luudanvartta. Kermakaljan aika!

Selection

  • Vieras
Oii, tämähän on ihana. Olin aluksi hieman skeptinen parituksen tähden, koska vihaan Zachariasta. Olet tehnyt hänestä erilaisen kuin kirjoissa. Hän ei ole ollenkaan niin ylimielinen tai nokkava. Joka tapauksessa tykkään ja aion lukea myöhempiäkin lukuja.

Quibbler

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 168
  • Potterhead? Always.
Tähän on tuskin enää tulossa jatkoa, mutta aion heittää silti kommenttia tänne!

Tykkäsin näistä kahdesta luvusta kovasti. Tykkäsin hahmoista ja Zachariaksen mietteistä. Teksti oli myös paikoitellen aika hauska :D Mielenkiintoinen parituskin on tässä...