Kirjoittaja Aihe: Syyssatuja(tajunnanvirtaa) originaaleja ficlettejä S 2/?  (Luettu 1678 kertaa)

Kissanminttu

  • ***
  • Viestejä: 63
  • I need some coffee
Ja elämä jatkuu
Kirjoittaja: Kissanminttu
ikäraja: S (Epona korjasi vastaamaan otsikon ikärajaa)
Genre: tajunnanvirtaa, ei järkeä tai juonta.
Angst?
AN: Kommentit ovat ihania :)
***

Sade piiskaa Oulun katuja ja minä itken sateen mukana, valun viemäriin ja siitä eteenpäin. Tai ainakin siltä minusta tuntuu. Ihmisestä on likemmäs 80 prosenttia vettä, joten eikö se olisi melkein mahdollista? Valua sadepisaroisen mukana katua alas lähimpään luukkuun, joka johtaa maan alle.
Ajatus tuntuu lohduttavalta, muuttua pieniksi pisaroiksi ja siitä vuolaaksi virraksi, kaltaistensa parissa.
Kaiken naamioiva meikkini valuu kasvoilta ja hiukseni heräävät eloon tuulessa. Luvattiin kuumaa ja kuivaa syksyä sekä onnellisia hetkiä, sain  sateista ja kylmää sekä hautajaisia.
Kuljen kauppojen ohi, ihmiset juoksevat kauppakassien kanssa, kiskovat lapsiaan pois lätäköistä ja näyteikkunoista. Elämä jatkuu. Sade muuttuu tihkuksi ja pilvipeitteet rakoilevat, sateenkaari Rotuaarin takana. Kyyneleet kuivuvat ja ihmiset huokaavat helpotuksesta, minä nauran. Pieni lapsi alkaa itkeä kaatuessaan katuun, samalla tavalla kuin minäkin äsken kaatuessani elämän soratiellä. Äiti puhaltaa naarmuihin ja lapsi nauraa taas, sade pyyhki kyyneleeni pois ja minä hymyilen taas maailmalle. Kirjakaupan ovesta kuuluu '' Some days are better than others''  ja siltä minusta tuntuu.
Rotuaarin pallo jatkaa pyörimistään ja  minä elän taas.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2014 21:23:01 kirjoittanut flawless »

Odile

  • Morsio
  • ***
  • Viestejä: 384
  • ×××
Angstin voisi kyllä ihan vahvistaa tämän genreksi. ^^

Tosiaan. Tajunnanvirtateksejä on aina jotenkin mukava lukea. Varsinkin alun "vesi ja viemäri"-vertaus tuntui mukavalta. Kirjoitusvirheitäkään ei näkynyt (Oulu ja Rotuaari tosin kirjoitetaan isoilla alkukirjaimilla. ^^' ) Mukava teksti, aion lukea näitä vastakin.

/lyhyt kommentti

Kissanminttu

  • ***
  • Viestejä: 63
  • I need some coffee
faux pas: Kiitos kommentoinnista, ei haittaa kommentin lyhyys, ovathan tarinatkin lyhyitä (: Tajunnanvirtaa on kiva lukea minustakin,  mutta olen huono kommentoimaan mitään...Korjailin virheet, kiitos (:


Nimi:  Pyhä ja paha
A/N: Tämä tuli tavallaan vihanpurkuna ja yritän kai tavallani kertoa, mitä mieltä olen asiasta, päätelkää itse, mikä SE on. Kommentointi on sallittua (:
***
Minä vihaan Sitä. Se saa ihmiset hulluiksi, pilaa kaiken pelkästään koukuttavuudellaan. Se keksittiin lääkkeeksi, puhdistautumiseen, nautinnon vuoksi. Lapsena sitä ei ymmärtänyt, mutta Sen pystyi tuntemaan. Se aiheutti pelkoa, epävarmuutta, kaikkia niitä tunteita joita ei opita. Mutta Se kasvatti elämään sillä ainoalla tunteella joka opitaan.  Se opetti vihaamaan maailmaa ja samalla rakastamaan elämää.

Pystyn tuntemaan Sen joka ikinen ilta, jokaisessa heitetyssä tavarassa, joka ikisessä läimäisyssä:
Kaikkialla.

Pystyn kuulemaan Sen tavaroiden helinässä, juopuneessa huudossa. Sihahduksessa pullon tai tölkin avautuessa taas kerran.

Pystyn haistamaan Sen hengityksessä, keittiössä, olohuoneen matolla seuraavana aamuna.

Voin nähdä Sen ihmisten ilmeissä. Pullokasoissa keittiön nurkassa. Iltalehtien palstoilla, kirjoissa, 
Kaikkialla.

Sitä ihannoidaan ja vihataan. Sitä halutaan ja Siitä halutaan eroon. Se on paha, mutta liian monen mielestä '' hyvät'' asiat korjaavat pahuuden.

Minä vihaan Sitä.

Toivottavasti et ymmärrä mitä tarkoitan.