Kirjoittaja Aihe: Repo! the Genetic Opera: Osiensa summa | haudanryöstäjä/Amber, ficlet, K-11  (Luettu 1594 kertaa)

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • monokkeli huurussa
Osiensa summa
fandom: Repo! the genetic opera
ikäraja: K-11
paritus: haudanryöstäjä / Amber Sweet
beta: yhyy
genre: draama

yhteenveto: Moneen kertaan korjatun pinnan alla olet siis samaa heikkoa lihaa kuin katuhuoratkin.

A/N: Ficci viiden vuoden takaa. Mun ei alunperin pitänyt postailla tänne enää vanhoja tekstejäni, mutta vähän on alkanut mieli muuttua ja tätä vielä oikein toivottiin. Tarjonta tällä fandomilla on myös niin olematonta, että menköön nyt sitten :D On muuten sellainen teksti, etten enää tällaista kirjoittaisi -- minä-kertojan käyttämistä vihaan nykyään ihan tuhannen auringon voimalla, eivätkä pakkomielteeni salli irrallista ficletiä muutoin kuin tasaisten satasten sanamäärillä. Ja kursiivi-kohtaukset... nnngghhh...






Loppujen lopuksi sinä et ole muuta kuin pelkkä Zydrate-narkkari. Kalliit vaatteet ja niitäkin kalliimmat kasvot peittävät elimistöä, jossa kuuluisan kivunturruttajan laiton kopio virtaa lähes lakkaamatta, moneen kertaan korjatun pinnan alla olet siis samaa heikkoa lihaa kuin katuhuoratkin. Jos tarkkoja ollaan, sinä olet koukussa muuhunkin kuin pelkkään puudutukseen, mutta se ei jaksa minua kiinnostaa; vain se, mihin minä osallistun, on merkityksellistä.

Viilto ja tikit olivat vielä niin tuoreita, että juoksuttaessaan sormia leikkauslinjaa pitkin saattoi tuntea haavasta tihkuvan lämmön ja kosteuden.

On suorastaan tragikoomista, kuinka nälkäinen alati väriään vaihtavien silmiesi katse voi olla sen tavoittaessa pienen lasisen putkilon. Sininen hehku merkitsee sinulle hekumaa ja sinä voihkit nautinnollisesti jo ennen kuin ehdin painaa liipaisinta. Kuten niin valitettavan monilla muillakin Zydraten uhreilla, sinullakaan ei ole muita maksuvälineitä kuin kehosi - isi kyllä kustantaa leikkauksen toisensa jälkeen, mutta kylmää käteistä heruu ani harvoin. Tai sitten sinä vain haluat hoitaa maksun luonnossa, luonnottomalla kehollasi, näyttää ja tuntea mihin kaikkeen sillä kerralla pystyt.

Ja hän kiemurteli raukeasti kuumeisessa vimmassaan, tarjosi itseään piittaamattoman innokkaasti, anellen ja samalla käskien, hänelle sellaiset paradoksit olivat todellisuutta.

Puolihuolimaton lausahdus uusista kehonosista ja niiden testaamisesta ei milloinkaan jätä kylmäksi. On mahdotonta sanoa, kumpi on kiihottavampaa; tavallaan uusi nainen, joka kuitenkin tuntee kaikki mieltymykseni, vai elävä ihminen, johon on mahdollisesti liitetty joitain aiemmilta, nyt edesmenneiltä omistajiltaan irrotettuja kappaleita. Nämä huulet, nämä kädet, nämä erinäiset onkalot - ehkä kohtaan niiden edelliset kantajat myöhemmin hautausmailla, ehkä saan juuri heistä sinun seuraavan annoksesi, jonka vuoksi matelet edessäni.

Aina uusi immenkalvo puhkaistavaksi - kaiken kokenut rietas neitsyt, annettavanaan kokemus, joka on samaan aikaa sekä ensimmäinen laatuaan että vain yksi muiden samanlaisten joukossa.

Hämärissä porttikongeissa, sateisilla kaduilla, kaikille ihmiselämän jätteille löyhkäävissä roskakatoksissa. Vasten saastaista seinää tai jonkun katsellessa, kaikki käy sinulle, pimeillä markkinoilla maksupaikoista ei saa olla turhan tarkka, jotta saisimme varmasti omat osuutemme. Uudet osamme, entistä ehomman kokonaisuuden.

Ja hänen vaikertaessaan molempien mielissä välkkyivät kylmät, kauniit, täydellisyyttä tuovat skalpellit.


Loppujen lopuksi sinä et ole muuta kuin pelkkä Zydrate-narkkari, joiden tyhjenevistä taskuista maksetaan minun elantoni. Toisinaan mietin, miksi suostun kanssasi tällaiseen hyväntekeväisyyteen, mutta kai sinä jollain tasolla kykenet antamaan minulle sitä samaa, jota minä myyn sinulle pilkkahintaan - täydellisen fyysisen tyydytyksen.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2015 23:28:21 kirjoittanut Kaapo »
sano mua rovastiks

Beyond

  • Kamui
  • ***
  • Viestejä: 1 873
  • op HaX
Repo! <3 Geneettisen oopperan eittämättömän laajan fanikunnan edustaja paljastaa läsnäolonsa. :D

Aww, minulla alkoi tätä tekstiä lukiessa hyrrätä Zydrate Anatomy päässä, ja on ihanaa nähdä biisi oikean tekstin muodossa. :) Haudanryöstäjän ääni tässä ficissä on varsin kiva, sellainen, jollaiseksi hänen ajatuksensa mieltää. Suhde Amberiin saa vallan vähän huomiota canonissa, mutta kyllä, ehdottomasti hänet ja haudanryöstäjän voi kuvitella pariskunnaksi, jossa kaksi väärää onkin oikea jollain kierolla tasolla. :D Aiheena se, että kuori vaihtuu, mutta ihminen pysyy samana, on aivan älyttömän kiehtova; varmasti jotain sellaista, mistä useampikin haaveilee, ja tässä tekstissä mahtavaa on nimenomaan se, että kokonaisvaltaista ajatusta on viety syvemmälle tasolle kuin itse elokuvassa.

Kiitos, että uudelleenjulkaisit! Tämä oli minulle nimittäin aivan uusi teksti ja vieläpä vallan mielekäs sellainen. <3
Hellät sanat pilaavat ruman maailman,
johon tahdot kuulua ja tappaa Jumalan.

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Nythän näitä on sitten Finissä yhteensä jo... kolme. Kohta valloitetaan koko foorumi. <3 Pöh, tyhmää ettei näin hienosta fandomista ole enempää tarjontaa, mutta toisaalta sekin on jo pieni ihme että tarjontaa on yhtään. <3

Olipas ilahduttavaa lukaista tämä uudelleen. Muistui mieleen, miksi lukukokemus jäi aikoinaan mieleen sen verran vaikuttavana, että kummitteli alitajunnassa vieläkin. Mulla on jollain tapaa ollut ikävä tätä tyyliä, joka on tällaisissa lyhyissä teksteissä parhaimmillaan.

Voi Amber. Se on kyllä niin IC tässä, pakko muuttua mutta sisältä ollaan samaa saastaa vaikka tekisi mitä, mutta ei se mitään, pappa betalar. Kiitos kun julkaisit, pidin edelleen. <3
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Talviomena

  • ***
  • Viestejä: 264
Itse en ole Repoa katsonut, mutta näin siitä joskus vuosi sitten telkkarissa jonkun kolmen sekunnin pätkän ja olin ihan "Aah! : D" Minun on jo pitkään pitänyt katsoa se, mutten ole koskaan sitten muistanutkaan. En siis tiedä kovinkaan paljon tästä fandomista, mutta haluaisin tietää!

Tykkäsin tästä pätkästä kovasti, vaikka en yleensä suosikaan minä-kertojaa. En osaa oikein sanoa, mistä erityisesti pidin, koska... noh, pidin siitä. :D Teksti oli helppolukuista, mukavasti eteenpäin soljuvaa ja kuten Beyond mainitsikin, aihe on hyvin kiehtova.

Pahoittelen sekavaa ja epärakentavaa kommenttia. :)
My heart it ceases, my breath undrawn.
My eyes forever focused
on the sanguine metal dawn.


Listaukseni