Kirjoittaja Aihe: Nälkäpeli: Elisabet | Gale/OFC | S | romance | one-shot  (Luettu 2114 kertaa)

RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Ficin nimi: Elisabet
Kirjoittaja: RoastedGarlic
Fandom: Nälkäpeli
Disclaimer: Kaikki kunnia Collinsille, minä vain leikin hänen mielikuvituksensa tuotoksilla.
Genre: romance
Ikäraja: S
Paritus: Gale/OFC
Summary: Vyöhyke 2; Gale Hawthornen kohtalo.

A/N: Zacharias, tämä on sinulle.





1.

Gale Hawthorne oli vasta 21-vuotias, mutta hänellä oli niin monta alaista, ettei hän edes yrittänyt muistaa kaikkien nimiä. Kun hänen tietokoneensa sanoutui irti kesken äärimmäisen monimutkaisen puolustusstrategian luonnostelun, hän pyysi sihteeriään lähettämään syytä etsimään ’jonkun, aivan sama kenet’.

Puolen tunnin kuluttua Gale nojasi pöytäänsä vasemmalla kädellään, huoneenlämpöinen kahvikuppi oikeassa kädessään, eikä saanut silmiään irti punaisista kynsistä, jotka tottuneesti ohjailivat hänen tietokonettaan. Kynsien omistaja oli Galea varmaankin hieman nuorempi nainen, joka näytti kuuluvan niihin harvoihin, joille armeijan työasu itse asiassa sopi. Sopiminen tosin tuntui jotenkin vähättelyltä. Se kauluspaita suunnilleen nuoli naisen vartaloa, ja Gale oli vakuuttunut, että jos hän olisi vilkaissutkaan sääriin päin, hänen kahvikuppinsa löydettäisiin sirpaleina lattialta. Elisabet Shodaw. Ja herraisä, jos Gale olisi ollut tietokoneensa, hän olisi lopettanut niskoittelun aivan välittömästi – tai ehkä sittenkin, hän ajatteli huvittuneena, nimenomaan jatkaisi niin kauan kuin nuo kädet jatkaisivat korjaamisyrityksiään.

Elisabetin opastava äänensävy herätti Galen huomaamaan, että tämä yritti ilmeisestikin neuvoa, kuinka yksinkertaisesti vastaava ongelma olisi hoidettavissa seuraavalla kerralla ilman teknisen osaston apua. Gale päätti olla kuuntelematta ja lupasi itselleen lukittautua ulos järjestelmästä tai jotakin muuta yhtä hölmöä viimeistään seuraavana päivänä.

Muutaman viikon päästä Gale oli niin epätoivoinen, että irrotti tietokoneensa virtajohdon vain saadakseen nähdä Elisabetin. Elisabet pudisti päätään ja nauroi ja ilmoitti, että helpompaa olisi ehkä mennä yhdessä lounaalle.



2.

He istuivat kallionkielekkeellä, roikottivat paljaita jalkojaan reunan yli, ja katselivat kotivyöhykkeensä talojen kattoja. Gale veisti tottuneesti puunpalasesta jotakin ilmeisen hyödyllistä, jonka käyttötarkoituksesta Elisabetilla ei ollut pienintäkään aavistusta. Galella oli suuret kädet, jotenkin karun miehekkäät. Elisabet olisi voinut viettää tunteja katsellen, kuinka verisuonet piirtyivät niiden ihon pintaan.

Gale kaipasi usein nuoruutensa metsästysretkiä, sitä kuinka hän oli pingottanut ansoja ja eritoten sitä tunnetta, kun sai ilmestyä illalla kotiin kunnollisen saaliin kanssa ja nähdä perheensä syövän. Täällä luonto ei tuntunut ollenkaan samalta. Palkka riitti ruoan ostamiseen naurettavan helposti. Gale toivoi, että Elisabetin tuominen metsään, kallioille, pois kaupungin äänistä, voisi muodostaa hänelle paremman muiston kuin mikään niistä, joissa esiintyi Vyöhyke 12 ja se ruskeatukkainen tyttö, johon Gale oli ollut niin naurettavan silmittömän uskomattoman rakastunut että tuntui hassulta miten kaukaista se kaikki nyt olikaan. Tähän mennessä suunnitelma vaikutti toimivan oikein mainiosti.

Elisabet oli kävellyt koko matkan hänen vierellään ja tarttunut tämän tästä hänen käsivarteensa, kun korkealle kiipeäminen oli tuntunut epävarmalta. Hänen askeleidensa rytmi oli kovin erilainen kuin Katnissin, huolettomampi, hieman varomattomampikin. Gale oli kiitollinen, että reitti oli Elisabetille niin tuntematon. Hän oli varma, että tuttua reittiä Elisabet olisi kiivennyt hänen edellään, ja se olisi mitä todennäköisimmin saanut Galen unohtamaan askeltensa tarkkailun ja nyrjäyttämään nilkkansa. Miten sen selittäisi? Näytit niin upealta, että kompastuin?



3.

Gale oli viettänyt suurimman osan elämästään metsästäen, mutta kun hän juoksi ulos ovesta Elisabetin perässä, hänestä tuntui, ettei hän saisi tätä koskaan kiinni. Jalat sotkeutuivat ja pikkukivet sinkoilivat sinne tänne. Jos Elisabet olisi ollut saalis, Galen ajojahti olisi ollut tuhoon tuomittu.

Mutta Elisabet ei ollut saalis. Elisabet oli hänen rakkaansa, joka kyllä juoksi poispäin, mutta vain saadakseen tietää, lähtisikö Gale perään. Siksi hän juoksi keskellä tietä, suoraan eteenpäin, varmistaen, että Gale piiskaavasta sateesta huolimatta näkisi, minne hän meni. Ja kun Gale kaartoi hänen eteensä, hän pysähtyi.

”Elisabet.”

Gale tarttui hänen ranteisiinsa, kuin peläten, että nainen kääntyisi ja jatkaisi päämäärätöntä juoksuaan päinvastaiseen suuntaan. Mutta Elisabet ei hievahtanutkaan, katsoi vain ylöspäin, ja Gale, joka ei koskaan pelännyt mitään, pelkäsi yhtäkkiä, että nuo siniharmaat silmät lakkaisivat katsomasta häneen.

Ja siinä hetkessä hän uskalsi sanoa sen, minkä sanomatta jättäminen oli saanut Elisabetin juoksemaan pois kuin haavoittunut peura. Vastauksen, joka sinetöi hänen loppuelämänsä.

”Minäkin rakastan sinua.”

Eikä matka Elisabetin syliin ollutkaan enää kuilu, vaan tuntui kuin Galen painovoimajärjestelmä olisi vinksahtanut pois paikoiltaan; niin varmasti heidän vettä valuvien vaatteiden peittämät vartalonsa painautuivat toisiaan vasten ja pisaraiset kasvot löysivät toisensa suudelmaan, joka tuntui pakahduttavan oikealta.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2014 10:43:01 kirjoittanut Beyond »
"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin

Pähkinäinen

  • Viuluholisti
  • ***
  • Viestejä: 319
  • Puu © SuklaaKissa
Yleensä en lue romantiikkaa enkä suosi tekstejä, joissa joku hahmo on paritettu OC:lle, mutta tämä on sitten yksi niistä poikkeuksista. Tämän lukemisella saattoi tosin olla jotain tekemistä senkin kanssa, että kommentoin juuri toiseen ficciisi...

Tykkäsin, varsinkin kun tässä oli mukana niitä huumorinhippuja - esimerkiksi Galen päättäessä saada mahdollisimman paljon vikoja aikaan tietokoneessaan, jotta näkisi Elisabetin.

Lainaus
Mutta Elisabet ei hievahtanutkaan, katsoi vain ylöspäin, ja Gale, joka ei koskaan pelännyt mitään, pelkäsi yhtäkkiä, että nuo siniharmaat silmät lakkaisivat katsomasta häneen.
Luultavasti suosikkivirkkeeni koko tekstissä, varsinkin tuo loppuosa.
Elisabetin sukunimi oli vähän hassu, jäi ainakin mieleen... En löytänyt toistoa, virheitä tai muutakaan häiritsevää. Oli oikein mukava lukukokemus, kiitos...
Elämän ajattelu tekee itsetuhoiseksi.
Älä siis ajattele, vaan kuvittele.

Listaus

RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Lasisydän: Mullekin OC-paritukset on outo juttu, eikä multa niitä montaa löydykään, mutta tähän siis kirjoitin Zachyn Galelle eikä hän oikeastaan edes ole mun hahmo vaan oikea ihminen :'D No vähän fiktiivisenä versiona tosin. Mää itse tykkäsin HG:ssä siitä että osa sukunimistä oli niin jänniä (Mellark) niin halusin sitten keksiä sukunimen itse. Ja okei on tuossa vähän sanaleikkiä mutta se jää kyllä insideksi. Mua vähän pelottaa että Gale on pahasti OoC kun se tekee tuollaista, en tiedä miten pääsikin karkaamaan käsistä niin ettei se canonin machoman päässyt ihan esille. Hih. Kiitos kun kommentoit, mua ilahduttaa että valitsit mun ficin luettuasi juuri toisen, koska sehän tarkoittanee että pidit edellistä lukemisen arvoisena... :)
"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
No niin, pääsin viimein kommentoimaan tätä mahtavaa yllätystä! Miun fanityttömäinen ja hyvin teinihtävä kikatukseni kaverilla sai senkin jo kysymään, että mitä miä olen koneen ruudulla nähnyt. Mahtavaa. Mutta siis, niin, itse ficciin.

Kun itse sanoit, että Gale olisi siusta vähän OoC, niin en nyt tiedä. Kyllä miä tunnistin sen saman nuoren miehen, joka valitsee päämäräänsä ja pysyy siinä. Tässähän kyseessä oli Elisabet. Ja tietysti kaikki se, mitä Primille ja Vyöhykkeelle 12 tapahtui, vaikutti varmasti Galen toimintaan pysyvästikin. Uusi elämä, uusi suunta. Ja hihi, minä.

Siä kirjoitat aivan ihanasti! Pidän siitä, miten sujuvaa siun kielioppi on. Ei tule töksähtäviä lauseita, jotka häiritsisi lukemista radikaalisti. Tykkäsin kuvailusta, siitä miten siä sait hahmoihin ja tapahtumiin eloa. Paikkakuvailu oli myös hienoa, miä näin sen tietokoneen rukkauskohtauksen elävänä edessäni (ja oikeasti, niin lisäpointsei tuosta tietokoneen esille otosta!)

Ah Gale on hurmaava ja siä olet ihana! Kuten sanoin, niin mieletön yllätys ja rakastuin (: Kiitos kiitos ihanainen nainen  :-*

- Zachy

ps. tuo sukunimen sanaleikki oli hemmetin nerokas : D paremmin keksitty kuin miun ikuiset yritykseni Sinun Potterisi yms. haasteisiin.

l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Zachy: Ihanaa että onnistuin ilahduttamaan! En vaan voinut vastustaa kun heitit vahingossa sen ajatuksen kun puhuttiin siinä yhdessä räpen keskustelussa, niin tiedoston avasin välittömästi ja tämä syntyi sitten lopulta seuraavana päivänä...

No joo ehkä tuo Gale sitten on edes vähän oma itsensä. Hyvä jos siltä tuntui. Sitä miestä on vaan vaikea sovittaa tällaiseen genreen jotenkin. Se minkä onnistuin saamaan viittaamaan menneisyyteen oli tuo rakkaudentunnustustrauma, kun Katnissin kanssa ei sujunut niin helposti niin jotenkin se oli sit kätevä paniikin ja riidan aihe tähän vietäväksi hehe.

Kyllähän jos Elisabet on Elisabet niin sen pitää näyttää ja kuulostaa itseltään ja tuo tietokone oli mun mielestä luonnollisin keino luoda tuota hahmoa kun muuten tiedän susta niin vähän. (No facebookista voi vähän silmien väriä stalkata mutta muuten aika vaikea yllätysficciin kirjoittaa mitään ominaisuuksia kun tietää että jos joku menee väärin niin se pilaa sit heti tunnelman. Hmm mitähän tässä selitän...) Jos se olis ollut joku työpaikkaruokalan täti tai joku niin sit se olis ollut vaan OFC ja nimenomaan own character, kyllä pitää jotain yhtymäkohtaa todellisuuteen olla jos meinaa oikeaa ihmistä kirjoittaa hahmoksi. You know.

Saat kyl käyttää tuota sukunimeä jos tykkäät siitä ja tarvitset joskus jotain. Kiva että tykkäsit siitäkin!

Mulle tuli hyvä mieli kun niinkin yksinkertaisella asialla kuin lyhyellä ficillä sain jotakuta ilahdutettua :) jee :) Kiitos kommentista <3
"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin