Kirjoittaja Aihe: Nuorten viettelykset [K11, 63/63 VALMIS 12.12.12]  (Luettu 87600 kertaa)

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 45]
« Vastaus #280 : 17.08.2012 15:02:59 »
Mielenkiintoista mielenkiintoista... :D

Tykkään Thomyaksesta (ja munkin mielipiteet vaihtelee nopeammin kuin Siriuksen mielialat pahoina päivänään, joten älä ihmettele jos olen ensi luvussa eri mieltä), ja en kyllä osannut aavistaakaan sitä, että tekisit hänestä professorin. Yllätit mut taas, varmaan miljoonatta kertaa tämän ficin aikana. :D

Jälleen kerran mukavaa ja sujuvaa luettavaa.

Kiitän tästä ja pyydän jatkoa!



Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 45]
« Vastaus #281 : 18.08.2012 16:25:22 »
Heheeei!  ;D


Mä en enää osaa alottaa kommenttia muulla alotuksella ku tervehdyksellä...  ;D  Määly vai määly?  ;D  Muttajoo, mun L-näppäimelle on joskus vuonna nakki ja kebabkeitto lentäny appelsiinimehua nii se ei toimi täydelisesti, joten joistain väleistä näitä jaoja L-kirjaimia saattaa puuttua.  ;D


Muttamutta, luku oli aws <3 THOMYAAAAS <333 Hell yeah! Noni, Jamesin helvetillinen oppuvuosi is about to start!  ;D  Mwahahaha! Psps ihana täänen käänne  ;D


Lainaus
[size=78%]”Äitisi mainitsi, että tahtoisit osata soittaa kitaraa”, Thomyas sanoi hiljaa, kokeilevasti, ja James kohotti katseensa yllättyneenä keskustelun saaneesta käänteestä. Lily oli jo ollut ihan varma että James räjähtäisi. ”Tahtoisitko että minä opetan?”[/size]
Awse, awse, awse <3<3<3 Ihanat Thomyas ja James :>


Mun rakentava pitkitti kesälomaansa.  ;D


Jatkoo saa tehdä, täällä on yks tosi innokas ukija  ;D


Ledi
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 45]
« Vastaus #282 : 18.08.2012 16:51:27 »
Wau.. toi loppu jotenki kolahti.. Thomyas oikeesti haluis olla hyvä veli. Mutta kyllä muaki vituttais tää tilanne, jo olisin James.

Teksti oli tosi hyvää ja hirveetöntä

Jatkoa odotellen
Jahma
Demons and Angels

ava by Swizzy

SparrowCat

  • ***
  • Viestejä: 33
  • Perustelijoiden kuningatar
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 45]
« Vastaus #283 : 19.08.2012 13:22:35 »
Aah, nyt mun päivä pelastui. Ihanalta armeijasta lomalle tullulta veljeltäni sain tällaisen kivan flunssan, mutta kun tänne tuli pikaisesti katsatamaan uusia lukuja niin kyllä piristyi! *hyppii ympäri taloa*

Ihania lukuja. Muuta ei voi sanoa. Rita Luodiko on niin Rita tässä näin, ja mä oon jopa alkanut pitää siitä hahmosta :D Ja Thomyas... Siitäkin heti aloin pitää kun se tarjosi kitaransoiton opettamista... Nyt tällä hetkellä olen kamalan huono laittamaan pitkää ja rakentavaa kommenttia, mutta minkä sille voi kun adjektiivit loppuu kesken? Tämä on vaan niin ihana ficci, sitä ei osaa paremmin kuvailla. Luodikon lehmä forever!

Päätänpä oudon kommenttini. Jatkoa :)


 SparrowCat
I'm just a cute cat or a weak sparrow, don't hurt me

SuklaaKissa

  • ***
  • Viestejä: 427
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 45]
« Vastaus #284 : 19.08.2012 15:25:56 »
Siis mitä ihmettä?! Thomyas professoriksi? Ideat sinulta ei ainakaan ole näemmä loppumassa... Mutta ei ollenkaan huono ajatus. Toivottavasti Gwenog tulee pian mukaan, sillä haluan tietää, miten James suhtautuu häneen.

Tässä luvussa oli hiukan hidastumisen tuntua, mutta on vain hyvä, ettei joka luvussa tapahdu jotain ihmeellistä. Sitä paitsi, kuvailet arkielämääkin niin ihanasti, että sitä lukee ihan mielellään.
Hahmot kehittyvät edelleen, mikä on hyvä asia, koska eivät ihmiset noin vain napista painamalla muutu toisenlaisiksi. James saisi kyllä jo luottaa Lilyyn sen verran, että kertoisi animaagiudestaan. Nyt, kun Lily on paljastanut oman salaisuutensa, niin Jamie-kulta on ongelmissa, jos ei kohta ala selitystä tulla. :D

Kiitän luvusta ja jään odottelemaan seuraavaa kärsivällisesti (ja yritän myös bongata seuraavan luvun hiukkasen nopeammin).

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 45]
« Vastaus #285 : 20.08.2012 18:15:43 »
Lily: (mulla ei oo hajuakaan miten tollanen pallo tehdään lol :D) Kiitoo ihan miljoonasti kommentista ja tervetuloa lukemaan ehkä maailman häröintä ficciä. ;)
Swizzy: Huomasin itekin että mun ote Thomyaksen kamalauuden suhteen alkaa lipsua. Se on liian hyvännäkönen ja liian surkuteltava vieroitusoireittensa kanssa, enkä mä voi mitään sille että alan kohta itekin tykätä siitä. :D Mutta nyt tulee onneksi pari lukua taukoa Thomyaksesta, toivottavasti tykkäät niistäkin. :)
Ledi: Hehee, aika määly oot. <3 Mutta yks määly pitää kommentoijien joukossa aina olla. :)
Jahma: Just näin mä oon asian itekin tulkinnut, hahmot kun on alkaneet vähän elää omaa elämäänsä ja välillä tuntuu että ne kertoo tätä tarinaa enkä mä. :D
SparrowCat: Kääk, mä en tajua miten joku voi tykätä Rita Luodikosta! ;D Se on ehkä kamalinta Pottereissa heti Harryn jälkeen. ;) Mutta joo, ei palautteen aina tarvitse olla rakentavaa, kunhan kommentoi, siitä tulee aina hyvä fiilis.
SuklaaKissa: Ideat ei kyllä tosiaan ole loppumassa, että turha sitä ainakaan pelätä. Gwenogista en oo yhtään varma, luultavasti se ei tässä esiinny ollenkaan, mutta ehkäpä sitten jatko-osassa, kuka tietää? :)

A/N: Joopa joo, nyt kun koko aika ei enää mene siihen että mietin mistä saan lisää kokista (kavrin kanssa sovittu herkkulakko, joka sisältää kokiksen, ARGH oon niin kuollut jo nyt!) niin mulla on ollut hyvin aikaa kirjoittaa uusia lukuja ja voin mainita tässä että kaksi seuraavaa on jo valmiina ja kolmas hyvin suunnitteilla (=tiedän mitä siinä luvussa tapahtuu, mikä on jo erittäin paljon suunniteltu mun mittapuulla :D). MUTTA SIIS koska monet on jo kauan kinunneet että kelmit kertoisi tytöille salaisuuksia niin tässä on uusi luku. Enjoy - if you can!



We'll be playmates
And lovers
And share our secret worlds


Fergie: Big girls don't cry


Neljäskymmenes kuudes

Alice ja Amy olivat jo pesseet hampaansa ja Amylla oli jalassaan vain yöpukuunsa kuuluvat flanellihousut kun Lily tuli makuusaliin, mutta Lily vain vilkaisi oman petinsä vieressä lattialla istuvaa Lottieta pahoittelevasti ja vetäisi ystävänsä mukaansa. Hän ei voinut lykätä Jamesin salaisuuden kertomista yhtään pidemmälle, ja mainittuaan pojalle tästä oli saanut käskyn hakea Amyn ja Alicenkin, mikä vain vahvisti hänen epäilyjään tilanteen vakavuudesta. Alice ei pistänyt hanttiin enää kuultuaan sanan salaisuus, mutta Amy olisi vaatinut saada laittaa edes kunnolliset housut jalkaan. Lily ei kuunnellut. Tämä oli saatava nyt pois alta.

Heti poikien makuusaliin päästessään Amy lampsi istumaan Remuksen sängyn reunalle ja nappasi tyynyltä pojan vihreät villasukat paljasiin jalkoihinsa kiukkuisena Lilylle, mutta leppyi nopeasti Remuksen tullessa kylpyhuoneesta ja vilkaistessa ihmeissään sukkia. Alice varasti Siriuksen lattialla lojuvan päiväpeiton ja istahti siihen kääriytyneenä odottamaan että joku sanoisi jotain, kun taas Lily lysähti Jamesin sängylle ilme kovana.

”Ei enää salaisuuksia”, hän muistutti poikaystäväänsä ja vaati vastauksia. ”Mistä on kyse?”

James haroi selvästi hermostuneen näköisenä hiuksiaan ja vilkaisi Remusta kuin apua pyytäen. Ahdistus siirtyi Remuksesta Peteriin ja sitä kautta Siriukseen, joka taas siirsi sen takaisin Jamesille, ja koko ajan tytöt odottivat. James pyysi katseellaan Peteriä aloittamaan, Sirius vilkaisi Remusta epätietoisena ja Remus kohotti kulmakarvojaan. Peter pyöritti silmiään, vilkaisi Lilyä ja sitten Remusta ja katsoi taas uudelleen Jamesia, ja James siirsi katseensa Siriukseen, joka katsoi jokaista vuorotellen ja näytti alistuneelta ennen kuin Remus katsoi häntä kysyvästi.

”Kerrotaan hänelle sitten myöhemmin”, Sirius totesi rikkoen pitkän hiljaisuuden ja Lily oli ihan varma, että kelmit olivat kehittäneet sanattoman viestinnän äärimmilleen. ”Mutta siis tytöt, syy miksi olette täällä on aika monimutkainen, enkä takaa että tätä on helppo käsitellä ihan parissakaan tunnissa. Ja kaiken, mitä näiden seinien sisällä sanotaan, tulee jäädä näiden seinien sisäiseksi. Lisäksi teidän on luvattava, ettette keskeytä, hätäänny, rupea kiljumaan, pyörtyile, ala itkeä tai tee muutakaan sellaista mitä tytöillä yleensä on tapana tehdä käsitellessään vaikeita asioita, vaan kuuntelette loppuun, okei? Se tekee tästä meille ainakin vähän helpompaa.”

Lily näki, että Amy vilkaisi Remusta vähän huolissaan ja tarttui tämän käteen rohkaisevasti. Ilmeisesti Amy tiesi ainakin joiltain osin mitä tuleman piti, mutta Lilyllä oli vain pieni aavistus, joka tosin kasvoi joka kerralla kun joku kelmeistä katsoi Remusta. Alicella sen sijaan ei tuntunut olevan mitään käsitystä mistään, joten hän vain nyökkäsi ja katsoi suoraan eteensä kuin psyykaten itseään pysymään rauhallisena, kävi miten kävi. Se oli tavallaan aika huvittavan näköistä.

”Ensimmäisenä Alicelle on kerrottava jotain, joka on pohjana kaikelle tälle ja jonka Amy ja Lily jo tietävät”, Remus sanoi hiljaisella ja vakaalla äänellä. Alice katsoi ensin ihmeissään tyttöjä, jotka eivät olleet maininneet sanaakaan mistään tällaisesta, sitten hän käänsi katseensa Remukseen ja alkoi kiivaasti miettiä, mitä tämä mahtoi olla kertomassa. ”Kerron tämän sinulle siksi, että meistä se on reilua ja koska satut viettämään hyvin paljon aikaa meidän kanssamme, se kävisi muutenkin jossain vaiheessa varmasti ilmi. Minun on kuitenkin erikseen vannotettava, ettet kerro kenellekään, et edes Frankille, ja ettet panikoi tai säikähdä, sillä mitään hätää ei ole, ymmärrätkö?”

Alice nyökkäsi vakavana, saamatta sanaa suustaan jännityksen alla, ja Lily ymmärsi silmänräpäyksessä mitä Remus aikoi kertoa. Vilkaisu Amyn vakaviin kasvoihin ja Remuksen kämmenselkää silittäviin kapeisiin sormiin vahvisti viimeisetkin epäilyt.

Remus huokaisi. ”Juttu on nimittäin niin, että minä, tuota noin...” Remus haki hetken, josko löytäisi jonkun helpomman tavan ilmaista sen, mutta sanoi sitten koruttomasti ja kiertelemättä: ”Minä olen ihmissusi.”

Alice tukahdutti kiljahduksen kämmeneensä ja kalpeni maidonvalkeaksi samalla, kun hänen silmänsä levisivät järkytyksestä. Kukaan ei liikahtanut, kaikki tarkkailivat Alicen reaktioita ja odottivat että tämä kokoaisi itsensä. Kului useampi minuutti, Alicen rintakehä nousi ja laski kiivaan hengityksen mukana, hän tuijotti vaitonaisena Remusta silmiin. Remus katsoi takaisin rauhoittavasti, vakuuttaen ettei mitään hätää varmasti ollut, ja jos se olisi ollut kuka tahansa muu kuin Remus, se ei varmasti olisi onnistunut. Mutta pojalla tuntui olevan luonnostaan kyky saada ihmiset tasaantumaan, ja Alice alkoi vähitellen hengittää tasaisemmin vaikka näyttikin edelleen todella järkyttyneeltä ja jokseenkin pelokkaalta. Tyttö siirsi katseensa Amyyn ja laski vihdoin kätensä suunsa edestä.

”Sinäkö tiesit tästä?” hän kuiskasi ja Amy nyökkäsi. ”Ja sinä silti... tai siis että sinä – ”

”Kyllä”, Amy sanoi vakavalla mutta samalla lempeällä ja pehmeällä äänellä. ”Remus muuttuu sudeksi kerran kuussa, ja on siis vaarallinen tasan kahtenatoista päivänä vuodessa. Minusta ei ole mitään syytä kartella häntä vain siksi että hän on ihmissusi, kun hän on kuitenkin valtaosan ajasta täysin oma hurmaava itsensä.”

Alice tuijotti Remusta pitkään ja edelleen peloissaan, näki kuinka tämä katsoi kiitollisena Amya, näki hellyyden ja lämmön tämän silmissä ja tuli siihen tulokseen, ettei kukaan noin tasapainoinen, ystävällinen ja sanalla sanoen rakastava ihminen tekisi koskaan toiselle tahallisesti pahaa pienimmissäkään määrin. Ei ikinä. Ja silti se sana kummitteli ja varjosti hänen ajatuksiaan. Oliko Remus oikeasti ihmissusi? Alicen mieleen tulivat kaikki ne kerrat, kun Remuksen oli täytynyt mennä hoitamaan sairasta sukulaista, käydä hautajaisissa, kun hän oli ollut sairaana... Kolme kertaa syksyn aikana, aina kerran kuukaudessa.

Meni vielä monta minuuttia ennen kuin Alice oli tarpeeksi rauhallinen ajattelemaan aivan selkeästi, mutta siinä vaiheessa hän päätti, että jos niinkin järkevät ihmiset kuin Amy tai Lily (Jamesia, Siriusta ja Peteriä ei laskettu, he olivat sekopäitä muutenkin) pitivät Remusta turvallisena ja luotettavana siitä huolimatta että tämä oli ihmissusi, niin hänenkin tulisi luottaa. Loppujen lopuksi oli myönnettävä, ettei hän ollut koskaan ollut hyvä arvioimaan ihmisten luotettavuutta, joten oli parempi luottaa Amyn ja Lilyn arvioon.

Alice huokaisi silmät kiinni ja katsoi sitten Remusta. ”Okei. Eli sinä olet i-ihmissusi”, hän ei voinut olla takeltelematta vaikka kuinka yritti, ”tajuan sen ainakin päällisin puolin. Voi olla että menen myöhemmin paniikkiin, koska en todellakaan ole vielä sisäistänyt sitä, mutta kai se on okei.” Kaikki tuntuivat huokaisevan helpotuksesta, ja Remus näytti kiitolliselta. Alice kääntyi Lilyyn päin. ”Miten sinä sait tietää?”

Lily naurahti vähän, vaikka olisikin jo halunnut tietää mikä Jamesin osuus koko asiassa oli. ”Muistat kai kun viime vuonna nuo kaksi”, Lily katsoi terävästi Siriusta ja Peteriä, jotka tajusivat näyttää syyllisiltä, ”saivat Jamesin vakuuttuneeksi siitä että minä bluffasin. Joten me vaihdoimme Remuksen kanssa lappuja ja kävimme kirjeenvaihtoa – ”

”Olenkin miettinyt, keneltä Remus niitä kirjeitä sai!” Sirius huudahti ja Remus kiitti mielessään vaimennusloitsua. ”Mistä te oikein kirjoititte?”

”Jamesista, totta kai”, Remus hymähti ja Lily punastui vähän.

”Minusta?” James kysyi tyrmistyneenä. ”Mitä minusta?”

”Vatsalihaksistasi”, Remus kiusasi ja näytti kieltä, ja James näytti takaisin. ”No ei, lähinnä Lily avautui minulle tunteistaan sinua kohtaan.”

Mustahiuksisen pojan leuka meinasi pudota lattialle. ”Sinä siis tiesit koko ajan? Etkä helvetti soikoon viitsinyt kertoa? Oltaisi säästetty monta kuukautta tyhjää kiertelyä!”

”Niin kuin sinä muka olisit kuunnellut minua Siriuksen ja Peterin jälkeen.”

”Joka tapauksessa”, Lily keskeytti ja jatkoi tarinaansa Alicelle siitä mihin oli jäänyt, ”Remus kertoi minulle ihmissuteudestaan tavallaan vastapalvelukseksi luottamuksesta. Ja minä lupasin pitää tiedon itselläni, niin kuin olen pitänyt.”

”Ja hyvin oletkin”, James mutisi edelleen vähän kiukkuisena Remukselle. ”Minulla ei ollut aavistustakaan siitä että tiesit.”

Huone vajosi taas vähäksi aikaa hiljaisuuteen, jonka aikana tunnuttiin käyvän taas uusi sanaton keskustelu. James mulkoili vuorotellen muita kelmejä, Peter ja Sirius vaihtoivat huonosta omastatunnosta kertovia katseita ja Remus vilkaisi Lilyä kertoen Jamesille jotain, mitä tytöt eivät voineet kuin arvata. Parin minuutin jälkeen Remus huokaisi turhautuneena, James pyöritti silmiään ja Peter tuntui vajoavan omiin ajatuksiinsa.

Lilyn ajatukset laukkasivat eteenpäin poikien ”keskustellessa”. Hän ajatteli salaisuutta, josta James oli puhunut, Remuksen ihmissuteuden osuutta siihen, ja toisti mielessään syksyn aikana käytyjä keskusteluja, kunnes yksi sana hyppäsi hänen mieleensä. Kuutamo. Remuksen lempinimi, joka oikeastaan omalla tavallaan paljasti jo hänen salaisuutensa, mikäli tiesi mitä etsi. Mutta toisillakin oli lempinimet. Sirius oli Anturajalka, James Sarvihaara ja Peteriä Lily oli pari kertaa kuullut kutsuttavan nimellä Matohäntä, joskin se ei ollut yhtä suosittu nimi kuin muut. Mistä nimet tulivat? Oliko niilläkin Kuutamon tavoin piilomerkityksiä?

Juuri kun Lily oli aikeissa kysyä lempinimistä, Amy rikkoi hiljaisuuden. ”Niin mielenkiintoista kun teidän sanatonta keskusteluanne onkin seurata, tahtoisin saada vastauksen yhteen kysymykseen.” Pojat kääntyivät katsomaan Amya, aivan kuin olisivat jo ehtineet unohtaa tyttöjen olemassaolon (Remuksen tapauksessa aika yllättävää, sillä hän piti edelleen Amya kädestä). Amy ei katsonut heistä ketään vaan piti kiintopisteen lattialla lojuvassa sulkakynässä saadakseen ajatuksensa pysymään koossa. ”Me kaikki tiedämme, että kun tulee täysikuu, Remus menee jonnekin muuttumaan sudeksi. Kysymys kuuluukin, minne te kolme muuta häviätte. Remus kertoi että te autatte häntä jotenkin.”

”Autatte?” Alice tuntui järkyttyvän tiedosta enemmän kuin mistään aikaisemmasta. ”Tarkoitatteko että te olette hänen lähellään kun hän muuttuu? Tai siis vaikka kyseessä onkin Remus enkä ikinä uskoisi että Remus tekisi teille pahaa, niin eikö täysikuulla ihmissuden lähellä oleminen ole hengenvaarallista?”

”Ei meille”, Peter sanoi aika ylpeän näköisenä, mutta se ei rauhoittanut Alicea, joka alkaisi pian varmaan hyperventiloida jos jotain ei tehtäisi. Luontaisia parantajanlahjoja osoittanut Amy ei kuitenkaan näyttänyt huolestuneelta, joten Peter antoi asian olla. Sen sijaan hän vilkaisi Siriusta ja Jamesia kulmat koholla. ”Taitaa mennä helpoiten jos näytämme heille.”

”Näytätte mitä?”

Sanaakaan sanomatta kaikki kolme nousivat ylös ja ottivat taikasauvansa esille. Lily katsoi tarkasti Jamesin jokaista liikettä, mietti mitä he mahtoivat tehdä, seurasi kuinka James nosti taikasauvansa ja osoitti sillä ohimoaan. Sitten hän alkoi muuttua. Taikasauva putosi kädestä, kädet ja jalat pitenivät, niihin kasvoi sorkat. Jamesin pää kasvoi, hän paisui kauttaaltaan, hänen ihoaan peitti nyt ruskea karvakerros. Lily ei tiedä missä vaiheessa se tapahtui, mutta kun James oli jälleen aloillaan, hän ei nähnyt poikaa missään.

Sen sijaan hän näki edessään Sarvihaaran.
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 46]
« Vastaus #286 : 20.08.2012 18:45:05 »
Hiihiieeeheee!  ;D

Joo moi. Mä oon taas ihan sekopää koska oon vetäny ananas-kinkkupitsaa taas puol tuntia ja dataan nyt tabletilla joten kirjoitusvirheet on enemmän kun mahdollisisa.

Iiiiiiiihana luku♥ Alice oli ihan luonnollinen reaktio (mitä mää oikein sönkkään!?) kun pojat kerto Remuksesta. Ihana toi lopetus. Se oli niiiiiiiin hyvin kirjotettu ja kaikkee. Jaja nyt tukehdun pitsanreunukseen niin järkevä jäi.   ;D

Joo. Mun yks kaveri on ihan koukussa tähän fikkiin. Me juteltiin tästä ficistä koko päivä koulussa (ja luultavasti kyllästytettiin kaikki muut kaverimme kuolleiks, koska ne ei ymmärrä suunnilleen mitään muuta kun sanan finfanfun meijän puheista :D) ja en ihan päässy ihkuttaan Thomyasta, koska kaveri ei oo niin pitkällä. Mutta koska oon puhunu tästä niille niin saat kiittää mua  ;D Et saa. Ihan omia kirjotustaitojas. Ne on mahtavat.

Mutta koska tabletilla on taas henkinen vaikeus ja se lagaa ja mää oon ongelmissa  niin lopetan tän tähän ja meen syömään pitsan loppuun niin haluan jatkoo. Taas yksi osa selittämättömien lauseiden sarjassa.  ;D Mutta koska oot mahtava niin haluun jatkoo.

Ledi


//koska huomasin vasta jälkeempäin muotoilleeni yhen asian silleen että se saattaa loukata yhtä sun toista niin muokkaan sen pois, koska en tarkoittanut asiaa silleen... Ja pyydän anteeks, S.U.P.E.R.V.I.P. koska kuulosti siltä että olisit vaan selittäny jotain ja itte olisin vieressä silleen .______., vaikka siis juteltiin yhessä  ;D
« Viimeksi muokattu: 22.08.2012 16:33:05 kirjoittanut Ledi »
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

SuklaaKissa

  • ***
  • Viestejä: 427
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 46]
« Vastaus #287 : 20.08.2012 19:56:19 »
Sinä kirjoitat kuule liian nopeasti! Oletko kuullut sellaisesta asiasta, joka meillä muilla on, nimittäin elämä?!*Mököttää* En pysy tällä menolla perässä, vaan kommentoin aina edelliseen lukuun, siitä sitten saat. Tai en kommentoi ollenkaan. Muahhahhahhahaa!

Joo, annetaan anteeksi. Mutta vain, koska sanaton keskustelu oli kuvailtu niin ihanasti, etten pystynyt olemaan virnistelemättä.
Lainaus
Lily oli ihan varma, että kelmit olivat kehittäneet sanattoman viestinnän äärimmilleen.
Pystyn lähes näkemään edessäni kelmit vilkuilemassa toisiinsa... Auts, poskilihaksiin alkaa sattua tämä hymyileminen. Myös Alicen reaktio sai jostain syystä aikaan hillittömän äänettömän naurukohtauksen. Mutta onhan se totta, että jos ei ole kovin taitava ihmistuntija, kannattaa luottaa ehkä kuitenkin enemmän Lilyyn kuin Siriukseen...
Lainaus
”Vatsalihaksistasi”, Remus kiusasi ja näytti kieltä, ja James näytti takaisin. ”No ei, lähinnä Lily avautui minulle tunteistaan sinua kohtaan.”

Mustahiuksisen pojan leuka meinasi pudota lattialle. ”Sinä siis tiesit koko ajan? Etkä helvetti soikoon viitsinyt kertoa? Oltaisi säästetty monta kuukautta tyhjää kiertelyä!”
  ;D ;D On hyvin harvinaista, että käytän useampaa hymiötä peräkkäin. Saat kunnian olla... toinen (?) jonka ficille tämä suuri suosionosoitus on suotu. Mutta eipäs ylpistytä siellä!
Lainaus
Alice ja Amy olivat jo pesseet hampaansa ja Amylla oli jalassaan vain yöpukuunsa kuuluvat flanellihousut kun Lily tuli makuusaliin, mutta Lily vain vilkaisi oman petinsä vieressä lattialla istuvaa Lottieta pahoittelevasti ja vetäisi ystävänsä mukaansa.
Pilkku ennen kun-sanaa katkasisi lauseen mukavasti, nyt se on hieman epäselvä. Mielipideasia kylläkin, mutta tuo on minun mielipiteeni. Ja toinen samanlainen:
Lainaus
...josta James oli puhunut, Remuksen ihmissuteuden osuutta siihen...
Itse tykkäisin enemmän ihmissusiudesta.

Lopetus. Oi, ei saa jättää tuollaiseen kohtaan! Haluan tietää lisää! Muutin mieltäni, kirjoita sinä vain ja anna meidän muiden tasapainoilla jotenkin, kyllä tämän takia voi vähän venyttää aikatauluja.
Todennäköisesti seuraava luku ilmestyy niin nopeasti, että seuraavan kerran, kun käyn Finissä, on tullut taas luku, joten en ole kärsimätön. (Ainakaan kovin...ehem.)

MiNi

  • Vieras
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 46]
« Vastaus #288 : 20.08.2012 22:51:58 »
Sanon tämän lyhyesti, kun känny on kuollut jo kolmesti kun olen yrittänyt kommata.

Lainaus
Sirius vilkaisi Remusta epätietoisena ja Remus kohotti kulmakarvojaan. Peter pyöritti silmiään

onnistuin lukemaan: Remus pyöritti kulmakarvojaan. :'D ;D

// juonen käänteet ovat mahtavat ja kuvailu on ihanaa! <3. Karkkilakko on kidutusta. Minullakin on. Tai se on ÄläOstaKarkkia-lakko. Jos tarjotaan saan syödä :p. Koska säästän. Koska pääsen ehkä lontooseen ensi vuonna jouluostoksille. Mutta se on ehkä. Jatkoa äkkiä!

MiNi
« Viimeksi muokattu: 20.08.2012 22:55:45 kirjoittanut MiNi »

Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 46]
« Vastaus #289 : 21.08.2012 16:49:36 »
Oih hyvä luku. Odotin silti tytöiltä ehkä vähän rajumpia refleksejä tai mitä ne nyt onkaan, mutta kyllä nuokin vaikuttaa todella hyvältä. Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan...

Loppu oli hyvä ja odotan mielenkiinnolla minkälaista kohua tuo nostattaa huoneessa.

Teksti oli hyvää ja virheetöntä

Jatkoa odotellen

Jahma
Demons and Angels

ava by Swizzy

Lily•

  • Vieras
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 46]
« Vastaus #290 : 21.08.2012 21:24:51 »
Oih hyvä luku. Odotin silti tytöiltä ehkä vähän rajumpia refleksejä tai mitä ne nyt onkaan, mutta kyllä nuokin vaikuttaa todella hyvältä. Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan...

Loppu oli hyvä ja odotan mielenkiinnolla minkälaista kohua tuo nostattaa huoneessa.

Teksti oli hyvää ja virheetöntä

Jatkoa odotellen

Jahma

Tykkääsin kovasti. En muuta nyt saa kommentoitua.

Lily

SparrowCat

  • ***
  • Viestejä: 33
  • Perustelijoiden kuningatar
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 46]
« Vastaus #291 : 21.08.2012 22:22:06 »
Apua!

Erikoinen tervehdystapa mulla, hmm... Siis mä oon jo muutenkin kamalan hullulla päällä, koska kun yhtä kirjaa luin, se loppui, ja jäi yhteen kamalaan kohtaan, eikä mulla oo jatko-osaa! Ja kun tämän uudenkin luvun huomas, niin tuli sellainen kamala yskäkohtaus, kuumeessa kun olen... ja ja... Ei kun mun pitikin sanoa jotain tästä luvusta...

 Niin, siis siis siis... Ah, tämä oli niin mahtava luku! *miettii tässä kohtaa 10 minuuttia mitä muuta kirjoittaisi* Siis tätä onkin odotettu, suurta salaisuutta :) Kiva, ettei tuota ruvettu selittämään vielä, vaan ne ihan näytti mitä ne oli... Alicen reaktio oli tosi hyvä, eikä sitä ole kirjoitettu liian väkinäisesti... James, Sirius ja Peter on ihan sekopäisiä.... :D

Joo, muuta musta ei saa tällä hetkellä irti, kissakin huutaa tossa vieressä... Mutta... Missäs Kat on?

 Jatkoa  :)

SparrowCat
I'm just a cute cat or a weak sparrow, don't hurt me

S.U.P.E.R.V.I.P

  • ***
  • Viestejä: 10
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 46]
« Vastaus #292 : 22.08.2012 00:32:23 »
Hellou!
Ensiksi: tämä on valehtelematta paras ficci mitä olen ikänä lukenut!;) Juoni on mahtavan ennalta-arvaamaton ja melkein joka luvussa tapahtuu jotain mullistavaa. Kuitenki ficci etenee rauhassa. Miten ihmeessä teet sen?!
Muuten näin btw mä oon se Ledin kaveri:D Luin eka tota kommenttia sillee tyyliin lol ompa nolo tyyppi, kun kokoajan hehkuttaa jtn ficciä, mutta sitten kommentin lopussa luki Ledi ja aivoni raksuttivat kuin hullut ja...ööh...HUPS!!:D
Noniin sitten asiaan.
Nää parit niin toimii tässä!
James ja Lily ei oo menny silleen normaalisti, et eka ne on ilmiriidoissa ja sitten ihan ihannepari. Jotenkin niiden suhteessa on inhimillisyyttä ja höh mulla oli joku hyvä sana:( Ne on aitoja! Lol... Vaikka toisaalta äö kuinka söpöjä ne voivatkaan olla?o_O Lisäälisäää tätä!<3
Sitten Sirius ja Danielle (?? pahoittelut jos toi nyt meni väärin) ai että... Vaikka eihän ne ees oo varsinainen pari, mutta onko mahdollista että tää ois vieläkin täydellisempää kun J/L?! Toi toimii niin kympillä!:) Muutenkin oot saanu kitkettyä tästä ficistä ärsyttävät siriuskliseet pois ja kuitenkin jättämään sen komistuksen huumorin. On ollut ihana tutustua Siriuksen herkkäänkin puoleen. Ah toi vauva niin kruunaa tän kaiken. Sirius on ihanan innoissaan isyydestään, mutta ei sekään mitään ruusuilla tanssimista ole...
Alicesta ja Frankista mulla ei oo oikein mitään sanottavaa. Ne on yhdessä that's it.
Mutta sitten meidän vastarakastuneet...aw^^ Tossakaan parituksessa ei oo muuta vikaa, kun sen ennalta-arvattavuus. Mut nekin on niin sulojaa!:)
Ah, kiitos näistä pareista<3
Severuksen, Katin ja Lilyn suhteen olen aika odottavaisella mielellä. Toivon, että siitäkin kullaan lisää, kunhan Alice ja kumppanit selviävät kelmien "karvaisesta ongelmasta ja muista nelijalkaisista" (vai miten se nyt meni, olen hölmö:c).
Tää oli ihan tyhmä kommentti, mutta toivoisin, että nää muuttuu vähän järkevämmäks, kun pääsen tässä ficissä ajantasalle8) en kyllä yhtään nauti siitä, että sain tän luettua tähän pisteeseen, koska äö miten selviän ilman näitä ihania lukujaa? Janoan lisäää!!!
Kommentti pähkinänkuoressa: olet kirjoittanut ihanan ficin, jatkoa pian pliis(;!
« Viimeksi muokattu: 22.08.2012 14:34:12 kirjoittanut S.U.P.E.R.V.I.P »
sissi

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 46]
« Vastaus #293 : 23.08.2012 14:24:03 »
Mulla on jäänyt montakin lukua lukematta... nooh, sainpahan luettavaa, kun ylppäriharjottelu ei kiinnostanut nyt ;)

voisi ehkä kuvitella, että paljon lukemisen jälkeen tulisi paljon tekstiä, mutta ei taida nyt silti tulla paljon, nostan muutaman asian vain pintaan, jotka jäivät päällisin puolin neljästä luvusta mieleen:

Ensinnäkin Thoymas (jos kirjoitin oikein) - ymmärrän Jamesin ärsytyksen, että tuli tuonne kouluun - olin yhtä ihmeissäni kuin Sirius - suuni loksahti auki - ja, kun James puhui veljensä kanssa, niin olisin itse ollut varmaan niin suuttunut, etten olisi välittänyt titteleistä tai mitään vaan olisin yrittänyt ärsyttää sitä - paitsi sinänsä Thoymasta varmaan häiritsikin juuri se tittelin käyttö, kun sanoikin siitä Jamesille.
Toiseksi mieleen jäi sääli Siriusta kohtaan, kun koulu sai tietää, että Sirius on saanut pullat uuniin - Luodiko on ilkeä!
Jaaa - kolmantena sitten tuo Kelmien salaisuuden kertominen - oli jotenkin mahtava tuo Kelmien äänetön puhuminen :D aivan mahtava :D ja toi, kun James alkoi muuttua hirveksi tyttöjen edessä - tuosta tuli mieleen neljäs asia...
Neljäs asia nimittäin on tuo, kenen kannalta kirjoittelet tätä - ihan kiva sinänsä, että olet painottanut tätä James/Lily -paritukselle, mutta olisi hienoa saada myös vaihtelua - olisi ollut esimerkiksi hienoa, jos Alicen kannalta olisi kerrottu Peterin muodonmuutoksesta, vaikka se ei olisi ollut kovin - you know? - mutta sinänsä Siriuksenkin muodonmuutoksen olisi voinut tehdä Alicen tai Amyn kannalta, tai vaikka myös Lilyn - jotenkin tuo, että painottuu James/Lily on sellainen - you know? osaan tosi hyvin selittää xD - tai siis, kun Jamesista ja Lilyn pojasta Harrysta on kokonainen sarja, ja Harrysta tulee ilmi melkein jokainen asia, joita hänen vanhempansa ovat olleet, joten olisi hienoa saada jonkun muun kannalta lisää, niin kuin yleisesti - tietenkin olet kirjoittanut myös Peterinkin kannalta yhden kokonaisen luvun (köh - en varmaan koskaan unohda sitä kiitos sen jästitytön xD ) mutta silloin, kun on kaikki kelmit ja kaikki tytöt, niin olisi hienoa saada myös jonkun muun, vaikka Remuksen tai Alicen kannalta tekstiä ja saada vaikka lisää tietoa näistä kahdesta muusta tytöstä - Daniellestakin, kun hän on maisemissa :D

Näin kehitysideana tuli mieleen tämä, kun olen huomannut, että pistät usein Lilyn kannalta ajatukset tai Jamesin - hope you don't mind...

Mutta odottelen kyllä seuraavaa/seuraavia lukuja innolla - jos en huomaakaan tulla lukemaan heti seuraavan luvun ilmestyttyä lukemaan sitä ;)

*kiittää ja jää odottamaan tulevaa/via lukua*
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

L.E

  • kultakutri
  • ***
  • Viestejä: 151
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 46]
« Vastaus #294 : 23.08.2012 21:02:08 »
Oi, hihi, muahan oli odottamassa täällä oikein läjä lukuja!

Thomyas professorina ei ollut varsinainen shokki, mutta ihan kiva juonenkäänne. Alussa inhosin puhtaasti kyseistä tyyppiä, mutta jostain syystä toi yksinäinen kyynel sai mut puolelleen. Ne kitaratunnit olis kyllä aika söpöjä? ;)

Hih, vihdoinkin kelmien salaisuus selvis! Toi oli tosi hienosti kirjoitettu, tykkäsin tosta sanattomasta keskustelusta ja erityisesti Alicen tunteista. Alice on monissa kelmiteksteissä jotenkin tosi LAIMEA, mutta ihana kun sun Alicessa on oikeesti jotain ytyä ;)

Jatkoa, pian, jookoskookos?  :-*
The girl, who has dreams of.

tiksa

  • pentu
  • ***
  • Viestejä: 12
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 46]
« Vastaus #295 : 24.08.2012 14:09:19 »
vooooi♥ (: oon lukenu tätä aiemminkin, ja nyt taas.... voin sanoa että rakastuin♥! aivan hirmusen ihana lukuja ollu... ja toi thomyas ..♥(: inhosin sitä sillon ko se ilmesty, olin sillee että joo painuis tuo thomyas sinne unkarii... mutta ah ku se kyynel ...♥ alan itkee, really! )-;;
RA-KAS-TAN!♥jatkoa, ja pian!

Myself

  • ***
  • Viestejä: 149
  • Purkkanarkomaani ja kahviriippuvainen
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 46]
« Vastaus #296 : 24.08.2012 16:35:10 »
Voi ei! Sun tauko on loppunut tauko ja ehtinyt tulla jo monta uutta lukua ennenkuin mä saan itteni raahattua kommentoimaan... hups... No, eikös se ole kuiteskin niin, että parempi myöhään kuin ei milloinkaan. ;)

Eli eli... 43.luku:

Ensinnäkin toi eka lause aiheutti sellasseen aww-reaktion. Siinä kuvastuu hyvin, miten noiden Kelmien läheiset välit. Ja totta kai on kiva, että Jamesista ja Siriuksestakin löytyy sellanen huolehtivaisempi puoli.

Mutta nyt siis itse asiaan luvussa. Tässähän oli periaatteessa sellasta vähän vakavampaa tekstiä, meinaan siinä mielessä, että Kelmit ihan tosissaan puhuivat animaagiuden ja ihmissuteuden paljastamisesta. Mutta sä olit silti osannut kyllä pitää hienosti samanlaisen humoristisen sävyn tässä. Ei se Kelmien keskustelu tainnutkaan olla niin vakavaa loppujen lopuksi...

Sitten 44.luku:


Jotenkin arvas jo ennalta, että tosta kaikesta mitä tässä fikissä mm. Siriuksen ja Daniellen välillä on tapahtunut tullaan vielä juoruamaan. Ja paljon. Mutta se on ihan hyvä juttu, meinaan olis jotenkin vähän ehkä epäaitoa jos kukaan ei huomais mitään. Oikeestihan asiat tuppaa tulemaan julkisuuteen aina jossakin välissä. Mitä enemmän yrittää peitellä asiaa sitä nopeampaa.

Lopussa tuli vähän mystinen ilmapiiri. Mitäköhän Thomyas aikoo?

45.luku:

Thomyas... OPETTAJAKSI!? *kerää itsensä lattialta* No joo, ensijärkytys oli tosiaan suuri, mutta ehkä hänen ja Jamesin välit voisivat lämmentä näin hiukan... ? En tiedä siitä, mutta mielenkiintoista tästä kyllä tulee. Ja mukavaa, että muutenkin Thomyas aikoo ainakin näillä näkymin jäädä! Enpä kuitenkaan olisi tätä osannut odottaa vaikka taistitkin jo vihjailla hänelle tulevan vielä hieman isompi osa...

Ja loppu oli todella surullinen. Thomyas näköjään oikeasti haluaa sopia asiat. Toivottavasti Jameskin tajuaisi sen. (Tai sitten yksinkertaisesti Thomyas on erittäin kaksinaamainen...)

46.luku:


Jee, viimeinkin tytöt saavat kuulla totuuden! Tai no kaksi kolmasosaa heistä tiesi jo Remuksen salaisuuden, mutta silti...

Tää loppui tosi mielenkiintoiseen kohtaan. Ei jaksaisi millään oottaa seuraavaa, lukua ja tyttöjen  reaktiota!

Eipä sitten tällä kertaa sen enmpää. Ei tainnu paljon rakentavaa tulla, mutta on tääkin parempi, kuin ei mitään!

-Myself



Ulkona oli pakkasta, eikä kukaan enää muistanut tyttöä, joka oli lähtenyt yksin katsomaan revontulia.

Tyttö jaksoi silti tulla takaisin ja kertoa muille näkemästään.


Määrittelemättömällä kirjoitustauolla...

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 46]
« Vastaus #297 : 25.08.2012 21:04:14 »
Ledi: Voi hitsi, mulle tulee jotenki tosi kuuluisa olo kun oon viime aikoina useammalta taholta kuullu että ne on koukussa tähän...  :o Ihan mieletöntä, mun on vieläkin vaikeaa uskoa että tätä on edes luettu se vajaa 12000 kertaa. :D
SuklaaKissa: Olit laittanut lainauksiksi pari omaa suosikkikohtaani viime luvusta, loistavaa! Ihanaa, että joku muukin tykkää niistä.
MiNi: Kulmakarvojen pyöritys on taitolaji! ;)
Jahma: Joo, reaktiot jäi nyt vähän vaisuiksi, mutta kun kiirehdin jo vähän eteenpäin kun oon niin innoissani yhdestä tulevasta käänteestä ettei mitään rajaa ja sormet vaan syyhyää kirjoittamaan! ;D Tiedän, ei sais olla näin innokas.
Lily: No se kohuhan selviää sitten tässä luvussa, enjoy! ;)
SparrowCat: Kat on onneksi valitettavasti vain sivuhenkilö ja sellaiseksi luultavasti myös jää, mutta on hänelle ainakin yksi oma luku tässä vielä tulossa joskus. Ei ihan seuraavan parinkymmenen luvun aikana mutta joskus kuitenkin. :D
S.U.P.E.R.V.I.P.: (Hitto kun yhen nimimerkin kanssa voi tuskatella kauan...) Alicea ja Frankia on tulossa! Ei parissa seuraavassa luvussa mutta pian! Look for my owl. Ja Ledille iso kiitos että saatiin sutkin messiin. :)
Anturajalka93: Joo, tajuan mitä tarkoitat, ja hassua tässä onkin se että kun luin ton sun kommentin niin olin just viimeistellyt luvun, joka on täysin ja kokonaan yhden ihan eri hahmon näkökulmasta! Nyt on jänniä juttuja liikkeellä...
L.E: Laimea Alice on yksinkertaisesti jotain niin LAIMEAA etten vaan voi kirjoittaa sellasta. :D
tiksa: Noni, kaikki kääntyy Thomyaksen puolelle... Se siitä inhottavasta tyypistä. :D
Myself: Sori, nyt en ehdi vastata mitenkään kovin hyvin, koska Sherlock alkaa ihan just, mutta siis ihanaa että kommentoit! <3
Chelsey: Kelmeys on rakkaus. Yksinkertaisesti.

A/N: Huhhuh. Kuten jo tossa sanoin, niin Sherlock alkaa kohta joten en jaarittele tämän enempää, mytta tulen varmaan jossain vaiheessa lisäämään kunnon Author's Noten teille. Mulla on paljon sanottavaa jatkosta. ;) Enjoy - if you can!



Mutta mä rakastan sua
Sitä kun sä tuut ikkunaan
Kun sä pudotat avaimen ja se kieppuu ilmassa
Mutta mä rakastan sua
Kun sä odotat ovella
Pidän siitä kun sä synnyit tähän samaan maailmaan


TikTak: Mutta mä rakastan sua


Neljäskymmenes seitsemäs

Lily ei käsittänyt miten kokonainen uroshirvi mahtui seitsemäsluokkalaisten rohkelikkopoikien kaikkea muuta kuin siistiin makuusaliin, mutta silti hän kauhusta paikoilleen jähmettyneenä katoi nyt yhtä. Hänen mieleensä muistui kesä kymmenen vuotta aikaisemmin, kun he olivat matkustaneet autolla yötä myöten Skotlantiin. Isä oli antanut keskittymisensä herpaantua nanosekunniksi, ja hirvi oli ollut vähällä jäädä alle. Sen sijaan he olivat ajaneet pois tieltä, mutta kolaria ei onneksi tullut. Kuitenkin hirvet olivat sen jälkeen herättäneet Lilyn mieleen pienen tytön kauhun pimeällä moottoritiellä.

Pitkään Lily ei voinut muuta kuin tuijottaa hirveä, eikä hän nähnyt kuin sen valtavan koon, kunnes kiinnitti huomiota sen silmiin. Ne olivat korkealla ja kaukana toisistaan, mutta ruskeat ja jollain tapaa aivan samanlaiset kuin ne, joihin Lily saattoi vahingossa upota kun piti olla sanomassa jotain tärkeää. Ja Lily havahtui tajuamaan, että jossain tuon hirven sisällä, melkein näkymättömissä, oli James, ettei se ollut oikea hirvi, vaan –

”Animaagi”, Lily kuiskasi oivaltaessaan koko kuvion ja hirvi näytti hymyilevän. Hän vilkaisi ympärilleen ja oletti näkevänsä Siriuksen ja Peterin, mutta näkikin Amyn ja Alicen, jotka kiersivät mustan sotkuisen koiran ympärillä hämillään. Koira heilutti häntäänsä ja haukahti kuulostaen hyvin samalta kuin Sirius nauraessaan.

”Animaagi?” Alice henkäisi ihastuksissaan. ”Ai siis samalla tavalla kuin McGarmiwa? Ja minne Peter katosi?”

”Tismalleen”, Remus selitti, nousi sängyltä ja nosti lattialta huvittavalla tavalla Peteriä muistuttavan rotan. ”Nämä kolme älyvapaata idioottia päättivät vaarantaa henkensä ja opetella animaageiksi vain jotta voisivat juoksennella kanssani metsissä kerran kuussa.”

Niin tietysti, Lily ajatteli. Ihmissudet olivat vaarallisia ihmisille, mutteivät eläimille. Koko suunnitelma olisi ollut jopa nerokas, ellei se olisi ollut lähtökohdiltaan niin kamalan vaarallinen. Lily muistutti mieleensä kaiken mitä tiesi animaageista, kelasi ne pikanopeudella mielessään ja pysähtyi parin epämiellyttävän faktan kohdalle.

”Ministeriö pitää tarkkaa kirjaa kaikista, jotka vaikka vain yrittävät animaagiutta”, hän aloitti epäilevänä ja katsoi edelleen hirveä tietämättä oikein mitä ajatella. ”Ja jos oikein muistan, McGarmiwan lukemalla listalla elossa olevista animaageista ei ollut yhtäkään tämän koulun oppilasta.”

Remus meni vähän vaikeaksi ja Peterkin hänen kädellään vingahti kuin sanoakseen jotain, mutta ei sitä tietenkään kukaan ymmärtänyt. Alice ei tiennyt mistään mitään, kelmit olivat McGarmiwan lisäksi ainoita animaageja joita hän oli nähnyt ja hän oli niin haltioissaan, ettei normaalista poiketen välittänyt edes koko animaagiuden laillisuudesta pätkääkään. Amy oli hiljaa eikä näennäisesti osallistunut keskusteluun, mutta Remus tiesi paremmin kuin hyvin että tyttö kuunteli joka sanan tarkasti. Lily katsoi Jamesin hirvimuotoa, yritti päästä hirvipelkonsa yli ja mietti samalla, miten suhtautua karsusti sanottuna rikolliseen poikaystäväänsä.

Omalla tavallaan ajatus lain rikkomisesta kiehtoi Lilyä samalla tavalla kuin ketä tahansa koko elämänsä lakia ja sääntöjä noudattanutta, mutta samalla hän ei osannut päättää, menikö näin räikeä lain rikkominen oman hengen hinnalla yli hänen rajojensa. Hän näki mielessään mitä kaikkea olisi voinut mennä pieleen, jokaisen virhearvion ja väärän laskelman. Jos James, Sirius ja Peter eivät olisi niin lahjakkaita velhoja ja jos heillä ei olisi ollut apunaan Remusta, Lily oli ihan varma, että he eivät nyt olisi siinä jakamassa salaisuuttaan tyttöjen kanssa.

Juuri kun Lily oli aikomassa torua kelmejä näiden vastuuttomuudesta, pitää heille kunnon puhuttelun järkevyydestä ja muusta vähemmän mielenkiintoisesta, suuret ruskeat silmät vangitsivat hänet ja hän tajusi ettei millään voisi. Ei tänä iltana. Kaikki neljä poikaa olivat paitsi osoittaneet mieletöntä luottamusta myös ottaneet hirvittävän riskin kertoessaan salaisuuksistaan ulkopuolisille, ja jo pelkästään kiitollisuudesta Lilyn olisi säästettävä saarnansa toisaalle. Sitä paitsi tässähän oli aivan loistava tilaisuus päästä eroon ehkäpä maailman typerimmästä pelosta. Todellakin, vihaiset ja huolestuneet puheet saisivat odottaa.

Lily nousi varovasti seisomaan, yrittäen ainakin koko ajan viestittää Jamesille pelostaan. Ehkä se toimi, sillä poika – hirvi – pysyi aloillaan ja katsoi häntä rauhoittavasti luonnottoman inhimillisillä hirvensilmillään. Tyttö nosti tärisevän kätensä, katsoi vähän kauhuissaan hirven valtavia monihaaraisia sarvia ja astui askeleen lähemmäksi. Hänen sydämensä pamppaili, häntä pelotti enemmän kuin vielä kertaakaan Jamesin seurassa ja hän oli jo ihan varma että pyörtyisi siihen paikkaan. Lily unohti täysin ympäröivän maailman, unohti Amyn ja Alicen ja Remuksen ja koiran ja rotan, keskittyi vain hirveen ja yritti pitää itsensä kasassa. Pari tuumaa vielä...

Ei. Hän ei pystyisi siihen. Lily veti kätensä pois ja peruutti sängyn perimmäiseen nurkkaan hengittäen raskaasti. Häntä suututti oma naurettavuutensa, mutta hän ei voinut mitään sille, että hirvet olivat luultavasti ainoita eläimiä maailmassa joita hän todella pelkäsi. Eikä siinä edes ollut mitään järkeä. Kuka nyt muka hirviä pelkäsi? Nehän olivat kaiken lisäksi kasvissyöjiä.

Lily oli huomaamattaan alkanut täristä, ja ennen kuin hän huomasikaan Jamesin kädet (kädet, ei sorkat) olivat hänen ympärillään ja vetivät häntä lähemmäs. Hän ei itkenyt, onneksi, mutta hän tärisi pelosta aikalailla holtittomasti ja hengitti vähän katkonaisesti.

”Hirvi!” Lily sai sanotuksi hampaidensa välistä. ”Pitääkö sinun olla hemmetti soikoon hirvi?!”

Jamesin syvältä kumpuava nauru ja se, kuinka Lily tunsi sen hienoisena värinänä painaessaan poskensa pojan rintakehää vasten sai hänet vähän rauhoittumaan, tärinän hiipumaan aavistuksen verran. ”Pelkäätkö sinä hirviä?”

”Totta helvetissä pelkään”, Lily mutisi Jamesin paitaan ja selitti lyhyesti pelon lähteen. Vasta jälkikäteen hän tuli ajatelleeksi, että sellaiset sanat kuin moottoritie ja kolari saattoivat mennä Jamesilla vähän yli hilseen, mutta silloin hän kävi vielä ylikierroksilla ja oli edelleen järkyttynyt siitä tiedosta että hänen poikaystävänsä oli suuri ja pelottava hirvi.

”Mutta sinun suojeliuksesikin on hirvi”, James ihmetteli edelleen vähän huvittuneen kuuloisena, vaikka jo tavallaan ymmärsikin pelon vaikkei tajunnut puoliakaan itse tarinasta. ”Et sinä sitä tunnilla ainakaan tuntunut pelkäävän.”

”Se on eri asia.”

”Miten muka?”

Lily tuhahti. ”Minun suojeliukseni on naarashirvi. Uroshirvillä on sarvet.” Sitten hän katseli ympärilleen välittämättä siitä että James nauroi hänelle jälleen ja tajusi, että he olivat huoneessa kahdestaan. ”Minne muut menivät?”

”Liukenivat suunnilleen siinä vaiheessa kun aloit täristä”, James sanoi hymyillen Lilyn hiuksiin. ”Alice huikkasi vain unohtaneensa mainita että pelkäät hirviä, ja Remuksen oli potkaistava Siriusta ennen kuin hän suostui muuttumaan takaisin ihmiseksi. Hän on kyllä erinomaisen mallikas koira, ei sen puoleen.”

Lilyä nauratti vähän, kun hän muisti Siriuksen ja Willin koiran Roryn kohtaamisen joululoman alussa. Kai hänen olisi silloin jo pitänyt jotain tajuta, mutta mitäpä sitä nyt enää murehtimaan.

James piirteli kummallisia kiemuroita Lilyn selkään. ”Anteeksi kun en kertonut täsät aikaisemmin. Mutta toivottavasti ymmärrät että minun oli vähän niin kuin pakko odottaa että voisimme kertoa yhdessä, ei siitä muuten olisi tullut yhtään mitään.”

”Saat anteeksi”, Lily hymyili puoliksi ja haukotteli. ”Mutta...”

”Mitä mutta?”

”En ole ihan varma pidänkö tästä”, hän mutisi ja vältteli Jamesin katsetta. ”Tai siis en minä sinua pelkää, mutta kun hirvi... No, sanotaan että tässä on sulattelemista.”

”Kai tiedät, ettei hirviä tarvitse pelätä? Varsinkaan minua?” James kiusasi ja nauroi väsyneelle mulkaisulle, joka tuli muutenkin vain puoliksi tosissaan.

”Totta kai tiedän. Se tässä kaikkein nolointa varmaan onkin.”

James hymyili ja suuteli Lilyä pehmeästi. ”Jos totta puhutaan, minusta se on aika suloista. Tavallaan.”

Lily pyöritti silmiään. ”Sinusta on siis suloista että minä pelkään sinua?”

”Et minua”, James iski silmää. ”Minua sinä rakastat. Mutta pelkäät hirveä.”

”Rakastan rakastan. Miten muka voisin olla rakastamatta poikaa, joka uhraa henkensä ja rikkoo lakia vain päästäkseen leikkimään jonkinsortin sarvipelleä, joka näin sivumennen sanottuna jo itsessään kuulostaa mielipuoliselta, typerältä ja vähintään pelottavalta?”

James hymyili ja tiesi, ettei kaikki siitä ollut sarkasmia. Hän piti kielensä kurissa eikä siis sanonut kuinka suloista tuollainen kiukku oli. Ehkä hän oli vähän liian väsynyt, kun kaikki tuntui olevan niin kovin suloista. Ajatus oli huvittava. ”Et mitenkään.”

”En varmaan.” Lily haukotteli uudelleen ja päätti lähteä nukkumaan. ”Hyvää yötä, rakas sarvipelleseni.”



A/N2: Okei, oli vähän lame, mutta who cares? ;D
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


SuklaaKissa

  • ***
  • Viestejä: 427
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 47]
« Vastaus #298 : 25.08.2012 22:08:53 »
Eka!
Katos, ehdin kerrankin.
Olihan se vähän arvattavissa, että kukaan ei suhtautunut tähän ihan shokilla, mutta vähän yllätti tuo Lilyn hirvipelko. Olisin kuitenkin halunnut tietää myös, mitä Lily tuumii Peteristä ja Siriuksesta, etenkin ensimmäisestä. Mille tuntuu saada tietää, että yksi ystävistä on rotta? (Ai niin... Onkohan Peter mustarotta, joka levitti ruttoa vai sellainen lemmikkirotan kaltainen?) Oli hyvä, että Lily osasi yhdistää sen, että Sirius tuli hyvin toimeen Roryn kanssa tämän animaagiuteen. On hän ehkä sittenkin vielä säilyttänyt terävyytensä, vaikka siirappi hiukan sitä pehmentääkin. :D Ja nyt kun tarkemmin miettii, niin järkeilihän Lily toisaalta myös sen, että hirvet ovat kasvissyöjiä. Eli IC:nä on pysynyt.

Haluaisin tietää myös Jamesin ja Siriuksen ajatuksia nyt, kun salaisuuden (pikkuveli, ole hiljaa. Tuulia ei sekoiteta tähän!) tietää nyt niin moni. Luottavatko he Lilyn ystäviin? Ja myös Siriuksen pikku vauvelista olisi kiva tietää lisää.

SparrowCat

  • ***
  • Viestejä: 33
  • Perustelijoiden kuningatar
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 47]
« Vastaus #299 : 26.08.2012 00:01:08 »
Kiva, että Katista on sentään jotakin tulossa. :D
Tulin tänne lukemaan aikaisempia lukuja, mutta täällähän odotti uusi! Ja vastoin tapojani päätin kommentoida heti kännyllä, joten kommentista saattaa tulla lyhyehkö.

Toi oli tosi hyvä neronleimaus tuo Lilyn hirvikammo, toivottavasti se tottuu siihen, että sen poikaystävä on laiton animaagi, joka juoksentelee metsäs ihmissuden kanssa. :) Sirius näyttää viihtyvän niin hyvin koirana, että potkaistakin täytyy. :D Pidin tosi paljon luvusta, jatkoa!

SparrowCat
I'm just a cute cat or a weak sparrow, don't hurt me