Kirjoittaja Aihe: Nuorten viettelykset [K11, 63/63 VALMIS 12.12.12]  (Luettu 87597 kertaa)

tipe

  • luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 58
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13, luku 40]
« Vastaus #240 : 17.05.2012 17:46:48 »
 Rakastanrakastanrakastan tätä ficciä!Rakastanrakastanrakastan!

 Elämä on melko epistä, kun jotkut, niinku sä Salla, osaa kirjottaa aivan uskomattoman hyvin, ja sit toiset, niinku mä, ei osaa kirjottaa ei pätkän vertaa.

 Että näin.

Voi awwwwwwwwwwwwws, ku Remus ja Amy on söpöjä. Ihanaa.<3<3<3
 Nyt aivot on ihan sekametelisoppaa, ei musta irtoo tän parempaa kommenttia.


kiittäen,

hiphei!!!
oikeesti mun pitäis olla opiskelemassa

          ----------------------

ava by kaapo

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13, luku 40]
« Vastaus #241 : 19.05.2012 01:44:08 »
oi, aws, ihana luku!  <333 joo, kyllä mä kestän odottaa Siriusta! :D Sitä paitsi Remus on nykyään kelmeistä kakkossuosikkini, ennen oli James, vaikka nuo kaksi ovatkin aivan peräkkäin, tai siis 1-5, Sirius 5, Remus ehkä 4.5, nii James 4.4. Peter varmaa 2.3.

mut aws, ihana, Remus tuli Amyn luokse juttelemaan ja pyytämään apua! <3 Ja toi Amyn ajattelu tähtitaivaasta ja muusta romantiikkarömpötyksestä oli ihana! Mäkää en tarvitsisi mitään sellaista :D Räntäpäivänä olisi ihana olla poikaystävän kainalossa katsomassa jotain hyvää leffaa karkin ja limonaadin, ehkä siiderin, kera :D jos siis olis edes poikaystävä... se riittäisi mulle romanttisesta illasta kaksin ;)

oikeesti, aws, ihana - siis ihan oikeesti! <3 Oikeesti, en voi ymmätää täysin, että sanon nyt näin, mutta tää luku pärjäsi paljon paremmin näin, kuin olisi edes tunkenut loppuun jotain Siriuksesta säätämässä jotain Daniellen tai Jamesin kanssa :D

Mutta kiitos tästä söpisluvusta! Odotan innolla seuraavaa lukua <3 Ehkä mä senkin pärjään sillä, että söpistelet jollain hahmoilla, vaikka Sirius ei olisikaan kuin mainittu luvussa, jos ensiluvussakaan ei ole sitä kundia ;) osaat muutenkin kirjoittaa niin hyvin, niin en jää aina kaipaamaan kaikkia hahmoja - okei, mä vaikenen jo Siriuksesta ;)
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13, luku 40]
« Vastaus #242 : 20.05.2012 23:17:28 »
FanGirl: Hei, et kyllä syytä mua jos sun kokeet menee huonosti! :D Mä varoitin.
Swizzy: Joo katos, ajatusvirhe, korjasin. Kai. En oo ihan varma, 48 tuntia valvomista putkeen ei oo mun vahvimpia lajeja. :D Mutta kiitos tosi paljon kommentistasi!
Ledi: Käytitkö sä just samaa hymiötä 6 kertaa yhdessä kommentissa? ;D Sä oot paras. Ja joo, Amy on tollanen vähän jännä, kun se ei oikein osaa sanoa millaisesta siirapista se tykkää. Pelottavan samanlainen kuin minä, itse aisassa.
Myself: Joo ite oon kans huomannut että aina kun tulee johonkin Kelmificciin uusi luku niin pitää lukea ensin ne kaks edellistä että muistaa mistä ficistä on kyse. Laskin joskus että oon lukenut yli kahtasataa erilaista kelmeistä kertovaa ficciä finivuosieni aikana, aika pelottavaa.
MiNi: Kiitos kommentista! :)
hiphei!!!: Mä en olisi ihan samaa mieltä siitä hyvin kirjoittamisesta. Sitä paitsi kirjoittamisessakin kehittyy, voi luoja mitä tekstejä mä oon joskus mennyt julkaisemaan! Jos mä nyt kirjoittaisin sellasta paskaa (anteeksi kielenkäyttö, mutta en löytänyt sopivampaa sanaa) niin lentäis roskakoriin nopeammin kun ryhmy. ;)
Anturajalka93: Joo, mä tiedän mitä mieltä sä oot Peteristä, mutta yritän koko ajan epätoivoisesti kääntää sun mieltäsi että sä tajuaisit kuinka symppis ja lutunen se voi ilman Voldemortin voimaa olla. :D Ja Siriusta tulee varmaan ehkä mahdollisesti luvussa 42 tai viimeistään 43, en osaa vielä sanoa, mutta pian kuitenkin. :)

A/N: Ja nyt ennen kuin luette ja niin edelleen niin tahdon mainita seuraavan asian, koska haluan säästää teidät suuremmilta järkytyksiltä. Eli nyt toukokuussa kirjoittelen minkä ehdi, mikä ei tosiaan ole paljon, mutta kesäkuuksi päätin pistää kokonaan katkolle, koska on työt ja yritän tosissani sitä autokoulua, koska rakas isäni alkaa olla aika hermona kun sen opetusluvasta alkaa aika loppua kesken. Mutta sitten yritän taas heinäkuussa aktivoitua, joskaan en lupaa mitään. Any case, tästä lähtien voi muutenkin tulla lukuja aika paljon harvempaan, koska syksyllä alkaa abivuosi and I hope you all know what that means. Kuitenkin tässä lukua, älkää masentuko, keep rolling!



Hey I just met you and this is crazy
But here's my number, so call me maybe


Carly Rae Jepsen: Call me maybe


Neljäskymmenes ensimmäinen

Joskus teki hyvää olla yksin. Vaikka sitä kuinka rakasti ystäviään ja viihtyi heidän seurassaan, aina silloin tällöin oli mukavaa heittää takki niskaan ja kuljeskella kotiseudun tuttuja katuja ihan itsekseen. Siksi Peter nytkin istui sateessa aution leikkipuiston keinussa ja nautti kylmästä sateesta ja siitä, ettei tarvinnut ajatella ketään tai mitään, että pitkästä aikaa hän sai unohtaa kaiken sen draaman jota syksyn mittaan oli nähty. Ylipäätään tuntui hyvältä pitää huolta vain itsestään.

Peter ei muistanut milloin olisi viimeksi ollut sillä tavalla itsekseen. Yleensä hän oli viettänyt kaikki lomat suurimmaksi osaksi muiden kelmien kanssa, mutta nyt he olivat kaikki omilla teillään. James ja Sirius viihdyttivät tyttöjä kotonaan ja Remus vietti laatuaikaa vanhempiensa kanssa, mutta Peter ei ollut siitä yhtään pahoillaan, päin vastoin. Vaikka hänestä oli mahtavaa viettää ystäviensä kanssa aikaa, oli myönnettävä että Sirius osasi joskus ärsyttää toden teolla ja James oli Lilynsä kanssa vähän liian tosissaan. Ja nyt kun Remus seurusteli Amyn kanssa, hänestäkään ei ollut kamalasti seuraa. Joten tuulettuminen tuli ihan oikeaan aikaan.

Sade piiskasi kasvoille, mutta Peter vain hymyili ja potkaisi itselleen vauhtia keinussa. Tuuli repi läpimärkää takkia ja sai vilunväristykset kulkemaan pojan selkää pitkin, mutta Peter lisäsi vauhtia ja nautti viimasta kasvoillaan. Taas jälleen kerran hän katui ettei ollut koskaan opetellut kunnolla lentämään, se tunne olisi varmasti ollut upea. Pitäisi ehkä kysyä Jamesilta jos tämä viitsisi opettaa.

Hiljalleen Peter antoi vauhtien hiipua ja jäi tuijottamaan harmaalle taivaalle samanvärisillä silmillään. Hänestä oli outoa, etteivät jotkut, kuten James ja Amy esimerkiksi, pitäneet sateesta. Siriuksesta nyt jotenkin ymmärsi, koiramuodossa hän haisi ihan kamalalle sateen jälkeen ja ihmismuodossa hiukset menivät huonosti, mutta kaiken kaikkiaan Peter ei omasta puolestaan keksinyt sateesta mitään negatiivista. Hän sulki silmänsä, antoi veden valua kasvojaan pitkin ja tunsi keinun pysähtyvän paikalleen. Tuulenpuuska ripotteli lähipuun oksista valtavia pisaroita hänen päälleen.

”En taidakaan olla ainut joka tekee noin.”

Peter räväytti silmänsä auki ja kääntyi äänen suuntaan. Hänen oli ensin räpyteltävä sadevesi silmistään, mutta sitten hänen eteensä hahmottui pienikokoinen tyttö, vieläkin pienenmpi kuin Danielle, vaikka hän selvästikin oli jo Peterin kanssa saman ikäinen. Tytön märät vaaleat hiukset laskeutuivat löysällä letillä vasemman olkapään yli ja silmälasien linssit olivat niin täynnä pisaroita että Peterin oli ihmeteltävä että tyttö edes näki jotain. Hän kohautti olkiaan ja naurahti.

”Minun tapani rentoutua”, hän sanoi potkaisi taas vähän vauhtia. ”Kaverit ihmettelevät suunnattomasti, mutta suoraan sanottuna eivät heidänkään tapansa aivan normaaleja ole.” Se oli totta; tuskin kovin moni rentoutui jahtaamalla häntäänsä tai haastamalla lähimetsän hirviä kaksintaisteluun.

Tyttö naurahti ja osoitti viereistä keinua. ”Haittaako jos liityn seuraan?” Vaikka hän ei vastausta odotellutkaan vaan istui keinuun saman tien, Peter mumisi jotain epämääräistä kiinnittämättä tyttöön juuri huomiota. Hänen ajatuksensa lensivät jossain ihan muualla, eikä hän itsekään ollut ihan varma, missä. Varmaan ainakin viidensadan kilometrin korkeudessa. Peter halusi ensimmäisen kerran elämässään oikeasti lentää ilman mitään järkevää syytä. Sade oli ilmeisesti pehmentänyt hänen aivonsa.

”En ole tainnut nähdä sinua aiemmin”, keinuun istunut tyttö sanoi ja Peter napsahti hereille kuin transsista. Hän vilkaisi tyttöä, joka oli niin pienikokoinen että tuntui hukkuvan paksuun talvianorakkiinsa. ”Asutko tässä jossain lähellä?”

Peter rykäisi. ”Joo, tuota, asun tuossa parin korttelin päässä. Olen käynyt tässä puistossa pienestä asti sateella.”

”Hassua”, blondi hymähti ja rypisti otsaansa alkaen lisätä omaa vauhtiaan keinussa. ”Minä olen asunut tuossa tien toisella puolella jo kolme vuotta enkä ole nähnyt sinua täällä kertaakaan aikaisemmin.” Hän hyppäsi keinusta voltilla eteenpäin ja laskeutui keskelle loskalätäkköä näyttäen hyvin tyytyväiseltä siihen ettei ollut kaatunut. Sitten hän kääntyi katsomaan Peteriä odottava ilme ihan sievillä kasvoillaan.

”Okei, myönnetään, en käy täällä enää paljoakaan”, Peter vastasi, vaikkei ollut ihan varsinaisesti juttutuulella. ”Käyn yhtä sisäoppilaitosta ja olen yleensä vain kesät kotona, ja muut lomat kavereiden kanssa. Viime kerrasta taitaa olla aikaa jo useampi vuosi, jos totta puhutaan.”

Tyttö istui takaisin keinuun ja alkoi ottaa vauhtia samalla kun tuuli tyyntyi vähän ja sade alkoi hellittää. ”Pitää olla aikamoisia kavereita, jos jaksat viettää heidän kanssaan niin paljon aikaa”, hän nauroi. ”Ovatko he samassa koulussa kuin sinä?”

”Joo, siellä me tavattiin.”

”Aika siistiä”, tyttö hymyili ja katseli johonkin kauas. ”Kunpa minullakin olisi kavereita joiden kanssa hengata jatkuvasti. Mutta minulla on vain kusipäitä.” Äänessä oli aika katkera vivahde, ja Peter katsoi tyttöä kiinnostuneena.

”Millä tavalla kusipäitä?” hän ihmetteli ja surkutteli mielessään kun sade pikku hiljaa loppui kokonaan. Ehkä hän tietyin osin myös syytti tuota vierasta tyttöä, joka oli vienyt hänen sateessaoloaikaansa tuppautumalla seuraan, mutta soimasi sitten itseään. Ei tyttö nyt niin kamala ollut. Luultavasti. ”Mitä he ovat tehneet?”

Tyttö ehti tehdä toisen volttihypyn loskan keskelle ennen kuin vastasi. Kasvoilla oli kummallinen ilme, aivan kuin hän kamppailisi itsensä kanssa. Hän huokaisi ja lysähti keinuun. Masentuneen näköisenä. ”Okei, minulla oli yksi tosi hyvä kaveri, Jeanette. Tai siis luulin että me oltiin hyviä kavereita, kunnes sain poikaystäväni rysän päältä kiinni pettämässä minua Jeanetten kanssa.” Tyttö katseli vihaisena jalkoihinsa ja puristi keinun kettinkejä rystyset valkoisina. ”Ja sitten on Bella ja Dennis, molemmat kusipäitä ja paskanpuhujia. Ja Tracey, joka on laittanut liikkeelle huhuja, että huoraan jokaisen eteen tulevan pojan kainalossa ja maksan velat luonnossa.” Hän vilkaisi Peteriä ja tuhahti. ”Ja jos se nyt pitää vielä sanoa ääneen, niin minä en huoraa enkä maksa luonnossa.”

”Joo, uskon kyllä.” Peter oli hetken hiljaa ja tuijotti eteensä ajatukset tyhjinä ja yllättynyt ilme kasvoillaan. Ihan tuollaista hän ei ollut osannut odottaa. ”Olit oikeassa, totaalisia kusipäitä.”

”Sanoinhan.”

”Mutta minä en aluksi oikein meinannut uskoa.”

”Ei minun ongelmani.” Tyttö hengitti syvään ja piti silmiään jonkin aikaa kiinni. Märistä hiuksista valui vesipisara otsan halki ja nenää pitkin suunpieleen, jolloin hän kääntyi katsomaan Peteriä vähän anteeksipyytävän näköisenä. ”Sori. Eihän se sinun vikasi ole. Olen muuten Olivia.”

”Ja minä Peter. Mutta kuule, olen pahoillani niistä kusipäistä”, Peter sanoi ja mietti, miten oikein oli ajautunut siihen keskusteluun. Hänenhän piti vain nauttia sateesta, joka muuten oli lakannut jo kymmenen minuuttia sitten. Miksi hän oli siellä edelleen? ”Jos yhtään helpottaa, niin voin sanoa että meidänkin koulussa niitä riittää.”

Olivia hymyili vähän ja otti silmälasit päästään niin, että Peter näki nyt hänen silmänsä. Ne olivat hämmästyttävän siniset ja aavistuksen verran turvonneet, kuin tyttö olisi itkenyt vähän ennen kuin tuli puistoon. Niin kuin luultavasti olikin. Peterin mielessä kävi, että se Jeanette oli varmaan saatu kiinni juuri sinä päivänä. Se oli aika hämmentävä ajatus, mutta vielä hämmentävämpää siitä teki Olivian rauhallisuus. Peter ajatteli, että jos itse olisi Olivian tilanteessa, hän olisi jo varmasti ensinnäkin hakannut muut osapuolet tunnistamattomiksi ja lisäksi juonut itsensä useampaan otteeseen pöydän alle. Mutta hän oli kyllä aina ollut aika vahvasti reagoivaa sorttia.

He istuivat keinuissa pitkään hiljaa. Peter melkein jo unohti koko Olivian katsellessaan, kuinka tuuli ravisteli vettä puista taivaan pysyessä yhä masentavan harmaana. Jos kuunteli oikein tarkasti, tuulen lävitse saattoi kuulla kauempana jyrisevän ukkosen. Peter ei tiennyt oliko se tulossa sinne vai menossa ohitse, mutta hänen ajatuksensa keskeytyi kun hän tajusi Olivian seisovan edessään rypistynyt paperinpala kädessään.

”Kuule”, Olivia sanoi ja vaihteli painoa jalalta toiselle kiusaantuneena. Hän oli niin lyhyt, että oli seistessään vain vähän keinussa istuvaa Peteriä pitempi. ”Tämä on ihan tyhmää, kun en minä tunne sinua ja niin edelleen. Mutta jos haluat jutella niistä teidän koulun kusipäistä... Tai vaikka niistä kavereistasi tai jostain...” Olivia pyöritteli lappua kädessään ja puri huultaan. Peter rypisti otsaansa, ja tyttö tyrkkäsi lapun hänen käteensä lähtien sitten pois sanomatta sanaakaan.

Peter katsoi pää kallellaan Olivian perään miettien, että sillä tytöllä oli selvästi liikaa asioita pohdittavana elämässään. Hän katsoi käsissään olevaa lappua, johon oli hätäisellä käsialalla kirjoitettu olivian nimi ja sarja numeroita, joilla ei tuntunut olevan minkäänlaista yhteyttä toisiinsa.

Pojan ajatukset tyhjenivät eikä hän tajunnut mistään mitään.
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Rentun Ruusunen

  • Vieras
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13, luku 41]
« Vastaus #243 : 21.05.2012 13:40:43 »
Oon lukenut tätä pitkään, mutta huomasin, että en ole kommentoinut tätä. Olen samaa mieltä edellisen kanssa, että Peter on inhottava hahmo, mutta kai se on ollut nuorena ihan kiva. No tuota... Kirjoitusvirheitä en löytänyt ja joo.

Ruusunen

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13, luku 41]
« Vastaus #244 : 21.05.2012 14:53:13 »
Voi apua, pyydän jo etukäteen anteeksi kommentin laaduttomuutta. Henkilökohtaisista syistä en nyt vain yksinkertaisesti pysty keskittymään mihinkään.

Tässä toit mukavasti Peteriä esille, vaikka se on muissa luvuissa jäänyt taustalle. Vaikken Peteristä pidäkään, kyllä nyt hänestäkin pitää yksi luku olla, kuitenkin osa kelmejä kun on. Niin, no. Mitäs sitten vielä muuta sanoisi? Hieno luku taas jälleen kerran, kiitos tästä ficistä.

Ja ei todellakaan ole sun syysi että kommentoin vielä huonommin kuin yleensä.

Jatkoa!



Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Myself

  • ***
  • Viestejä: 149
  • Purkkanarkomaani ja kahviriippuvainen
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13, luku 41]
« Vastaus #245 : 21.05.2012 18:50:29 »
Oho, tännepäs onkin tullut nopeasti jatkoa!

Mukavaa kuulla välillä Peteristäkin näin syvemmin, kun tuntuu että lähes kaikissa kelmificeissä vain hutaistaan hänen yli, muistamatta, että Kelmithän olivat sentään todella tiivis ryhmä nuorempina. Tapaan "yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta meininkiä". Oli siis todella mukava, kun kunnioitit Peteriä kokonaisella luvulla.

Lainaus
Hän katsoi käsissään olevaa lappua, johon oli hätäisellä käsialalla kirjoitettu olivian nimi ja sarja numeroita, joilla ei tuntunut olevan minkäänlaista yhteyttä toisiinsa.
Voi, että, kun Peter taitaa olla aika olla aika pihalla näissä jästi-asioissa...


Eipä taida nyt irrota sen suurempaa, mutta innolla jään jatkoa taas odottamaan!

Ulkona oli pakkasta, eikä kukaan enää muistanut tyttöä, joka oli lähtenyt yksin katsomaan revontulia.

Tyttö jaksoi silti tulla takaisin ja kertoa muille näkemästään.


Määrittelemättömällä kirjoitustauolla...

nauha

  • ***
  • Viestejä: 339
  • Sunnuntaiteuras
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13, luku 41]
« Vastaus #246 : 23.05.2012 00:28:23 »
Ohhoh, tähänhän olikin tullut jatkoa nopeasti!
Luin tuon luvun 40 jo aiemmin ja tarkoitukseni oli nyt tulla sitä kommentoimaan, mutta ilokseni täällä olikin jo lisää luettavaa ;D
Saan todella harvoin kommentoitua teksteihin heti ne luettuani (varsinkin jos kyse on vain yhdesä luvusta, eikä kokonaisesta ficistä) koska minun pitää kerätä ajatuksiani ja muistella mistä ficistä on kyse. Ei sillä, ettenkö tätä muistaisi, mutta nuo OC-hahmot pakkaavat menemään minulla näissä kelmificeissä aina tosi pahasti sekaisin kun niitä on usein niin paljon : D
Mutta niin siis, asiaan.

Ensinnäkin siitä luvusta 40. Mitä muuta voisi sanoa, kuin että kerrassaan suloista siirappia.
Remus on ainainen kestosuosikkini (en ymmärrä mitä ihmiset oikein näkevät Siriuksessa, sehän on sellainen ärsyttävä penikka) ja olet tehnyt hänestä tässä jotenki todella sympaattisen.
Amy on sellainen hahmo, joka kokemukseni mukaan usein paritetaan Remukselle. Mutta pidän hänestä silti. Ei pidä siirapista ja silti elää tuollaista sokerikuorrutteista todellisuutta. Hmh. :)
Kokonaisuudessaan pidin tämän luvun kuvallisuudesta, kaikki se sateessa seisominen ja kaakaon juonti hetken hiljaisuudessa. Tuollaiset asiat sopivat tälle parille ja saatoin oikein nähdä heidät näissä kohtauksissa. En tosin muista tällä hetkellä yhtään miltä Amu näyttää, muttamutta. Toissijaista :D

Ja sitten luvusta 41. Minäkään en yllättäen suuremmin välitä Peteristä kuten jo aiemmassa kommentissani taisin mainita.
Yritän kuitenkin päästä tästä ennakkoluulostani tämän sinun ficcisi kohdalla ja siksi olen tavallaan onnellinen, että annoit poikaparalle ihan kokonaisen luvun.
Olivia oli varsin huvittava tullessaan tuolla tavalla vain avautumaan. Kuulostaa joltain, mitä voisin itse tehdä ja sitten katua myöhemmin. Kiihdyksissä tai surullisena sitä aina vahingossa vuodattaa kaikki surunsa juuri noin ja myöhemmin miettii mitä tulikaan tehtyä :D
Miellyttävää, ettei Peter ollut mitenkään lääpällään tyttöön heti kättelyssä. Tai mistä minä tiedän aiotko edes suunnitella näille mitään.
Vaikka tavallaanhan olisi aika hauskaa jos jossain ficissä joskus esiintyisi hahmoja, joiden kanssa päähenkilöillä ei tulisi mitään sutinaa :D Koska yleensä tällaisista kohtaamisista ficeissä aina kehkeytyy jotain, vaikka niin ei oikeassa elämässä käy läheskään aina.
Realismia peliin vain. Yksipuolisia ihastumisia ja numeroiden vaihtamista, treffejä jotka eivät johda mihinkään, eivät edes ystävyyteen.
Se on sitä oikeaa elämää se.

Mutta niin siis, pidin jälleen molemmista kappaleista, etenkin tuosta aiemmasta ;D
Kaipaan silti jo lisää James/Lilyä, koska se on jotenkin vain niin suloista ja pidän sinun Jamesistasi kovasti.
Eiköhän sitäkin ole taas pian tiedossa? :)

Bongasin uusimmassa luvussa muutaman kohdan, jotka itse olisin ehkä kirjoittanut toisin. Varsinaisia virheitä ne eivät ole, kunhan viilailen pilkkua. Korjaukset  ovat siis lähinnä oma mielipiteeni siitä, miten teksti olisi sujuvampaa :) En vanno, että muut olisivat samaa mieltä ;D
(Minun oli myös tarkoitus käydä luku 40 läpi, mutta en nyt sitten jaksanutkaan, kun keskityin tähän uusimpaan. Mitäs olit laittanut jatkoa näin nopeasti!)

Lainaus
Sade piiskasi kasvoille

Mielestäni sade piiskasi kasvoja, eikä kasvoille. Jos sanojen järjestystä muuttaa, tulee ehkä paremmin esiin mitä haen, koska eihän kasvoille piiskata vaan kasvoja piiskataan. Nyt olen toistanut sanan piiskata niin monta kertaa, että se alkaa vaikuttaa omituiselta ja jotenkin kinkyltä, mutta hmh, ehkä ymmärsit mitä haen.

Lainaus
silmälasien linssit olivat niin täynnä pisaroita että Peterin oli ihmeteltävä että tyttö edes näki jotain.

Tuo vaikutti mielestäni vähän tönköltä ja itse korvaisinkin jälkimmäisen että:n vaikkapa sanalla miten tai kuinka. Ja jos tekisin näin, muuttaisin tuon jotain-sanan vaikka sanaksi mitään. Mutta makuasia siis :) itse koen vain, että lause olisi silloin sujuvampi ilman, että merkitys oikeastaan muuttuu lainkaan.

Lainaus
Se oli totta; tuskin kovin moni ....

Tuon puolipisteen muuttaisin kaksoispisteeksi. Puolipisteellähän erotetaan usein kahta lausetta, jotka ovat niin läheisessä yhteydessä toisiinsa, että normaalin pisteen laittaminen katkaisisi ajatusyhteyden. Tässä tapauksessa kuitenkin näyttäisi siltä, että tarkoituksena on välimerkin jälkeen tehdä selkoa siitä, miksi asia on totta, jolloin kaksoispiste sopisi minusta paremmin :) Mutta jälleen kaiketi enemmän makuasia.

Lainaus
Peter vastasi, vaikkei ollut ihan varsinaisesti juttutuulella

Peter vastasi, vaikkei ollutkaan varsinaisesti juttutuulella tai
Peter vastasi, vaikkei varsinaisesti ollutkaan juttutuulella tai jos haluat säilyttää tuon ihan-sanan tuolla niin:
Peter vastasi, vaikkei varsinaisesti ollutkaan ihan/aivan juttutuulella.
Itse pidän silti eniten kahdesta ensimmäisestä vaihtoehdosta, koska tuo ihan vain tökkii tuolla ylimääräisenä :D

Lainaus
pikku hiljaa

pikkuhiljaa on yhdyssana ja tekee näin poikkeuksen sääntöön, jonka mukaan taipumattomat adjektiivimääritteet kirjoitetaan erilleen pääsanasta. Tämä siksi, että sanalla on yhteenkirjoitettuna erityismerkitys.

Lainaus
olivian nimi

Olivia isolla alkukirjaimella kuten varmasti tiedätkin ;)

Jep, eiköhän siinä ollut kaikki tyhjänpäiväinen nipotus tältä erää :DD

Ja niin, täytyy vielä lisätä tuohon aiempaan kommenttiini liittyen, että ei sinulla nyt niin paljoa noita pieniä typoja ole, että se häiritsisi :D Ainahan beta tietenkin olisi hyvä olemassa, mutta jos ei löydy niin ei vain löydy.
Itse alkaisin hommaan mieluusti muuten, mutten ole järin taitava pilkkujen kanssa ja päästäisin varmasti kaikki virheet läpi :D Enkä luultavasti pysyisi edes mukana nopeassa julkaisutahdissasi :DD

Kiitos tästä, nauha hiljenee hetkeksi ja jää odottelemaan jatkoa!
Kaipaan hetkeä jonka toivoin sinun olevan minun

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13, luku 41]
« Vastaus #247 : 23.05.2012 12:11:09 »
Ei, hitto, nyt sä menit tekemään sen! Ei, et sä mua saanut vakuutetuksi Peteristä, et todellakaan, mä en lämpeä Peterille nopeasti, vaikka yritän sitä, usko pois. Mutta siis - sä menit melkein parittamaan mut Peterille! Okei, mun nimi EI ole Olivia, ei edes lähellä, mutta toi tilanne, että mul on vaa muutama hyvä ystävä ja vaan tietty porukka, jossa olen suosittu (missä tulen Peteriin ja Remukseen), mut jos sitä ei oteta huomioon, niin mulla ei ole hyviä ystäviä, okei, ei ole ollut poikaystävää, mutta Oliviasta silti tuli mieleen minä itse, että pakko myöntää, että hieman ketuttaa...
Täytyy kyllä myöntää, että ensin olin, että kiva, että yrität saada minut vakuutettua Peteristä, mutta köh - no, olihan tämä ihan hyvä luku ja sillein, mutta Oliviasta en tykkää, koska siitä tuli pelottavasti mieleen minä itse.

Pakko sanoa vielä, että ihailen, että osaat kirjoittaa ajatuksista ja ympäristöstä, sillä mulla se ei toimi. En toki syytä yhtään d:llä alkavaa häiriötäni nimeltä dyslexia - köh, josta huolimatta käsitaitojeni lisäksi vahvuuteni on luova kirjoittaminen.

Mutta uutta lukua kaipailen! :D
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

BelWard

  • Vieras
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13, luku 41]
« Vastaus #248 : 23.05.2012 18:38:28 »
Aivan ihana ficci! Luin sen tässä tänään putkeen, ai miten niin koeviikoilla keksii kaikkea muuta tekemistä, eilen olin jopa vaphaaehtoisesti haravoimassa äitin kanssa pihalla, ettei tarvis lukea.. :D Eli tämä päivä meni oikein rattosasti äidinkielen ja psykologian kirjat pöydän kulmalla oottamassa, mutta tuohon saavat jäähäkki :D

Ihanan pitkä ficci, ja kiva ku luvuissa keskitytään melko hyvin aina yhteen henkilöön/pariin kerralla, nii pysyy ajatus kasassa.
En nyt ala mitenkään erityisemmin kommentoimaan lukuja, koska siinä menis ikuisuus, mutta tuossa vikassa, Peter oli yllätys, hassu ajatella että joku tyttö olis kiinnostunu siitä, koska osaan ajatella sen vain semmosena rotan näkösenä, miltä se näytti HP 3:ssa siinä ku selvis, että se Ronin rotta onki animaagi.

Ymmärrän kyllä täysin sen, jos sulla hidastuu postaustahti syksyllä, itellä kans abivuosi tulossa, ja vähän jo hirvittää, sillä vaikka kursseja ei sinänsä ole montaakaan per jakso, nii silti on kirjotukset ja autokoulu ja synttärit lokakuussa ja sen jälkeen alkaaki alamäki...

L.E

  • kultakutri
  • ***
  • Viestejä: 151
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13, luku 41]
« Vastaus #249 : 24.05.2012 18:37:22 »
En todellakaan meinannut myöhästyä työsopimuksen allekirjoittamisesta kun jumituin lukemaan. Palaan nyt myöhemmin kommentoimaan, mut älä huomioi tän sekavuutta jooko :D

Hah, sun rytmis on mulle ihan mainio! Näin kevään tullen ei oo kauheesti aikaa istuskella koneella ja sitten kun päädyn tänne, oot lisännyt jo KAKS osaa! Ei valittamista, mutta ootan kauhulla sitä hetkeä kun julkaset enää harvemmin! :o

Amy/Remus on mun lemppari, sulin kasaan tossa sateenvarjokohdassa. Remus on sun kirjoittamana vaan jotain ihan liian ihanaa! Se on suloisella tavalla kömpelö ja silti mielettömän hienovarainen ja tahdikas. Rowlingin Remus on ihana, mut niin on sinunkin, hyvänä kilpailijana ;)

Peter taas. En koskaan ole pitänyt Peteristä ja teini-ikäisenä kyseinen hahmo tuntuu lattealta. Näen sen sieluni silmin samanlaisena kuin Azkabanin vangissa, enkä voisi kuvitella, että joku Olivian kaltainen mielenkiintoinen hahmo tahtoisi jutella Peterille!

Pakko tunnustaa, että meni naurettavan kauan, ennen kuin tajusin näiden kahden kuvion. Oliviahan on jästi! Ensin ihmettelin, että hämmentyikö Peter vastakkaisen sukupuolen huomiosta niin paljon ettei ymmärtänyt puhelinnumeroa. Mutta eipä pikku-Peter ole paljoa tainnut puhelimella leikkiä? Itseasiassa odotan nyt myös uutisia Peteristä, koska tilanne on kohtuullisen KIINNOSTAVA ;)

Ja hei lupailitko tosiaan pientä Will -spinoffia?  :o mä tulisin ainakin ilahtumaan luvattoman paljon  ;D
The girl, who has dreams of.

tipe

  • luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 58
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13, luku 41]
« Vastaus #250 : 25.05.2012 14:56:12 »


Hei!

Taas aivan ihanaa tekstiä, vaikken minäkään mikään erityisen Peter-fani olekaan.
Ja kuten joku jo sanoikin, Peter jää melkein kaikissa kelmi-ficeissä jotenkin taka-alalle ja kaukaiseksi hahmoksi, joten minusta on hienoa, kun joku kirjoittaa hänestäkin tällailla näin (emmä voi tietää miten se kuuluis sanoo) syvällisemmin.:)

Kiitoksia taas paljon, paljon, paljon ja hirveästi tästä luvusta ja ihanastaihanastaihanasta ficistä,

hiphei!!!
oikeesti mun pitäis olla opiskelemassa

          ----------------------

ava by kaapo

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13, luku 41]
« Vastaus #251 : 28.05.2012 16:47:42 »
Chelsey: Heh, kiitos! Ja kyllä tää ainakin siksi yhdeksi kuukaudeksi sitten jää tauolle, mutta kesken en jätä. Mä oon sen velkaa kaikille ja etenkin itelleni. :D
Rentun Ruusunen: Peteristä sen verran, että koska koko tarinassa ei ole Voldemortia ollenkaan, olen yrittänyt muokata myös hahmojen luonteita tämän oletusarvon mukaisesti. Joten koska Peterillä ei ole Voldemortin voiman kaltaista houkutinta, olen olettanut että hän on ihan samalla tavalla lojaali ja hieno ihminen kuin muutkin kelmit. Toivottavasti Rowlingin Peter ei sekoita ketään, koska mun Peter on melkein kuin eri ihminen. :)
Swizzy: Möh, miksei kukaan tykkää Peteristä? :( Raasu se mun mielestä on, ja väärinymmärretty. :D
Myself: Joo, Peterille pitää vähän selitellä näitä. ;D Kiitos taas tuhannesti kommentistasi.
onski: Ääh, ei saa ajatella AV:ta mun Peterin kohdalla! Voldemort oli kaiken pahan alku ja juuri, mutta Peter on ihana, ainakin tässä tarinassa (vaikka itse sanonkin). Se on ihana ja hurmaava niin kuin muutkin kelmit, piste. :D
nauha: Olivia on itse asiassa mulle itsellenikin arvoitus, ja tuli ihan vahingossa koska mun ei pitänyt laittaa tähän enää kamalasti OC-hahmoja. :D Aina ei vaan onnistu. En oo kamalasti vielä suunnitellut näiden kahden suhdetta, mutta enpä usko että siitä ainakaan mitään kovin vakavaa tulee. Peter on liian samanlainen kuin Sirius mitä naisiin tulee. ;D Katsotaan nyt miten tämä kehittyy, alan vihdoin päästä vauhtiin tässä tarinassa! (Ihan hyvä jo nyt, kun julkaisen lukua 42...)
Anturajalka93: Kääk, apua! :o Varmaan aika pelottavaa bongata itsensä jostain ficistä! Mutta älä huoli, kyllä sä vielä mun Peterille lämpenet, siitä ei voi olla pitämättä!
BelWard: Kuten jo sanoin, sitä Piskuilanin perkelettä ei saa ajatella mun Peterin kohdalla, anna tämän muodostaa oma mielikuvansa. :D Koeviikot on yliarvostettuja. ;)
L.E: En ole ihan varma, olenko saanut tästä luvusta kirjoitettua yhtä mielenkiintoisen kuin edellisestä mitä Peteriin tulee, mutta yritin ainakin. ;) Ja muuten, aika imartelevaa että meinasit myöhästyä mun takia allekirjoituksesta... *blush*
hiphei!!!: Kiitos hurjasti, ja totta kai Peteristä pitää kirjoittaa! :)

A/N: Tämä luku junnasi paikoillaan aika kauan kun en oikein tiennyt mistä se pitäisi aloittaa, mutta sain sen sitten kuitenkin kirjoitettua. Laatu on aika huono, eikä tässä tapahdu oikein mitään, ja luultavasti pilaisn joidenkin odotukset kelmien uudestavuodesta, mutta aina ei voi voittaa. :) Enjoy - if you can.



Kuu, kuinka monta kertaa kuu oli oppaani mun
Kuinka monta kertaa taivalta taittelin
Etsien, kaivaten niin apua sen


Jani Wickholm: Kuu


Neljäskymmenes toinen

”...Ja tajuatteko että tuo sarviaivo ei oikeasti edes viitsinyt kertoa siitä meille?!”

Remus pyöritteli silmiään Siriukselle, joka oli pauhannut Jamesin veljestä viimeiset kaksi tuntia. Toki Remustakin vähän häiritsi, ettei heille oltu kerrottu Thomyaksesta, mutta hänestä Sirius ylireagoi tapansa mukaan suunnattomasti. Jamesin syyt olla kertomatta olivat täysin ymmärrettävät, ja Sirius teki kärpäsestä härkäsen, vaikka oli kuulemma jatkanut samaa saarnaa tapaninpäivästä asti.

”Miten ihmeessä sinä olet jaksanut häntä?” Remus kysyi puoliksi huvittuneella äänellä, mutta sanojen takaa kuulsi ahdistus. Aurinko oli jo laskemaan päin, ja Rääkyvän röttelön pölyisistä ikkunoista siivilöityi vain vähän valoa hänen arpisille kasvoilleen. Hän melkein jo tunsi suden heräävän sisällään.

”En kamalan hyvin.” James kohautti olkiaan ja seurasi katseellaan Siriusta, joka jupisi itsekseen ja käveli edes takaisin pienessä huoneessa potkaisten ovea aina sen luo tullessaan. ”Missäköhän Peter oikein viipyy?” hän kysyi sitten varmaan sadannen kerran sinä iltana.

Melkein heti kuului portaista räksähdys, kun lyhyt poika ilmiintyi paikalle. Ovi aukeni ja Peter tuli huoneeseen hämmentyneen näköisenä, hiukset sekaisin ja takki märkänä senpäiväisen sateen jäljiltä. Hän vilkaisi ohimennen Siriusta, joka ei ollut noteerannut hänen saapumistaan mitenkään, ja meni sitten istumaan seinän viereen vastapäätä hajonnutta patjaa, jonka päällä James makoili jalat ylhäällä. Remus istui ainoalla ehjällä tuolilla hajareisin ja katsoi kulmat rypyssä Peterin tyhjää ilmettä.

”No, Peter”, hän hymähti ja laski leukansa väsyneenä tuolin selkänojalle vilkaisten alitajuntaisesti ikkunasta ulos. ”Mikä mättää? Ja mikä kesti?”

Siriuskin vihdoin pysähtyi ja lysähti lattialle pudonneiden repaleisten verhojen keskelle risti-istuntaan. Peter tuijotti vähän aikaa lattian kolhuja hajamielisenä ja huokaisi sitten turhautuneena. ”No kun satoi ja menin sinne puistoon joka on meidän kodin lähellä. Ja sitten sinne tuli yksi Olivia – ”

”PETERILLÄ ON NAINEN!”

”Sirius, ole hiljaa. Peter, jatka.”

”Kun siis se Olivia kertoi minulle kaikkia ihan ihme juttuja kavereistaan jotka osoittautuivat kaikki kusipäiksi”, Peter jatkoi Siriuksen keskeytyksestä välittämättä ja mietti vieläkin koko kohtaamisen sisältöä. ”Ja sitten hän selitti kuinka oli saanut poikaystävänsä rysän päältä kiinni parhaan kaverinsa kanssa, ja sitten me istuttiin siinä keinussa hiljaa ja loppujen lopuksi Olivia antoi minulle tämän – ” hän otti Olivian kirjoittaman lapun taskustaan ja ojensi sen lähimpänä olevalle Remukselle ” – ja lähti sanomatta enempää. Ja minä olen viimeiset neljä tuntia yrittänyt miettiä onko siinä joku koodi tai jotain, mutta numeroissa ei tunnu olevan mitään järkeä!”

Remus katsoi numeroita hetken aikaa ja näytti sitten aika yllättyneeltä. Hän hymyili ja katsoi Peteriä kiusaavasti kulmiensa alta. ”Peter, onko tämä Olivia kenties jästi?”

”Joo, on kai”, Peter mutisi kummastuneena. ”Miten se tähän liittyy? Onko jästeillä jotain omia numerokoodeja?”

”No tavallaan”, Remus nauroi ja ojensi lapun Jamesille, joka myös alkoi nauraa Siriuksen tullessa kurkkimaan lappua samaan aikaan näyttäen yhtä kummastuneelta kuin Peter. ”Näyttää siltä että Olivia pitää sinusta!”

”Mistä sinä niin päättelet?” Sirius älähti, nappasi lapun omaan käteensä ja alkoi käännellä sitä nähdäkseen numerosarjan mahdollisimman monesta eri suunnasta. ”Lukeeko tässä niin?”

”Ei”, James hekotti, ”se on puhelinnumero.”

”Hupe mikä?”

Remus huokaisi turhautuneena. ”Juuri tämän takia teidän olisi kannattanut pysyä siellä jästitiedon kurssilla.” Hän alkoi selostaa pitkää tarinaa puhelimesta ja puhelinnumeroista, minkä jälkeen James selitti pääpiirteissään, miksi Olivian antamasta puhelinnumerosta voi päätellä että tyttö oli kiinnostunut Peteristä.

Poikien päästyä selostuksen loppuun Peterin ja Siriuksen sivulle kallistuneilla kasvoilla oli lähes identtiset ilmeet, joista saattoi lukea ”liikaa tietoa rekisteröitäväksi”.

”Eli”, Peter sanoi hitaasti, ”Oliviako antoi tuon lapun minulle, koska halusi että minä... öö... soitan hänelle? Mitä ikinä se nyt tarkoittikaan?”

”Nimenomaan”, Remus huokaisi ja irvisti vähän tuntiessaan vihlaisun selässään. Pian se taas alkaisi. Muut kolme alkoivat myös liikehtiä vähän levottomina, tarkistaen ja analysoiden pienimmänkin muutoksen ystävässään. ”Ja se, että hän haluaa sinun soittavan hänelle, on merkki siitä, että hän on kiinnostunut.”

Sirius naurahti haukahtavasti ja näytti jostain syystä vähän jopa isällisen ylpeältä. ”Hyvää työtä, Matis! Oliko Olivia hyvännäköinen?”

Peter kohautti olkiaan. ”En minä tiedä, oli kai. Miksi minä häneen olisin niin kovin paljon huomiota kiinnittänyt?”

”Peter, Peter, Peter”, Sirius huokaisi, ”jos tyttö tulee luoksesi, aloittaa keskustelun jossa mainitsee olevansa vapailla markkinoilla ja on vieläpä yhtä höynähtänyt kuin sinä mitä sateeseen tulee, niin totta kai silloin pitää kiinnittää huomiota. Kuulostaa siltä että hän oli loistava S.A.A.L.I.S.!”

”Niin mikä?” James kysyi huvittuneena. Tätä luokitusta hän ei ollut vielä kuullutkaan.

”Seksikästä, Aloitteentekevää, Armottoman Leikkimielistä mutta Ihannoitavaa Säätöainesta. Niitä on nykyään aika harvassa, jos totta puhutaan”, Sirius iski silmää. ”Aika moni tylypahkalaisista oli vielä neljännellä niitä, mutta jostain syystä he muuttuivat kun K.U.P.P.I.K.O.K.O. astui kuvioihin.”

K.U.P.P.I.K.O.K.O., eli Kun Uljaan Prinssin Paras Innoittaja Kerää Olemattomat Kuulopuheet Onkeensa, oli kiltimpi nimitys sille syksylle, kun Siriuksen maine naistennaurattajana levisi kulovalkean lailla koulussa. Termin oli alunperin tainnut keksiä Peter useamman tuliviskipaukun jälkeen, mutta sittemmin sitä olivat käyttäneet kaikki kelmit kuin omaansa. Lyhenne oli saanut useammalta tytöltä huvittuneen silmäyksen ja parilta opettajalta paheksuvan katseen, joten se oli ehdottomasti hyväksytty kelmien viralliseen sanavarastoon.

Remus nousi tuoliltaan ja alkoi kävellä edestakaisin huoneessa puisteleksien tahattomasti harteitaan. Pieni vilkaisu ulkona loimottavaan kuuhun sai Jamesin, Peterin ja Siriuksen muttumaan eläinmuotoihinsa juuri, kun Remus alkoi täristä ja muuttua.

”Nähdään aamulla, kaverit”, hän sanoi hampaittensa välistä, ennen kuin susi otti vallan.

**

Alice käveli ympäriinsä puoliverisen Amyn kotona ja ihmetteli milloin mitäkin.

"Mikä tämä on?" hän kysyi Lilyltä nostaessaan olohuoneen sohvalta mustan kapulan, jossa oli epämääräisiä nappuloita.

"Se on television kaukosäädin."

Ei kuulostanut hyvältä. Alice pyöritteli esinettä epäluuloisena käsissään. "Tahdonko minä tietää mitä jästit sillä tekevät?" hän mumisi puoliksi itsekseen, ja mietti että olisi sittenkin pitänyt ottaa se jästitieto kun Lily sitä ehdotti.

Lily, joka tiesi tarkalleen ettei television kaukosäätimellä (yleensä) tehty mitään epämääräistä, päätti huijata Alicea vähän ja iski Daniellelle silmää. "Hmm... ei, en usko että tahdot."

”Okei, kuka haluaa suklaapirtelöä?” Amy huikkasi keittiöstä ja tuli sitten itsekin näkyviin. ”Tänä uutenavuotena ei tarjoilla alkoholia, koska se olisi epäreilua Daniellelle – ja sitä paitsi äiti ja isä tulevat kahden jälkeen kotiin enkä halua että he löytävät meidät sammuneina lattialta.”

Hänellä oli ollut hyvä tuuri. Äiti ja isä olivat saaneet kutsun entisten naapurien uudenvuodenjuhliin, Ann oli livistänyt salaa poikaystäväsä ja joidenkin muiden luihuisten järjestämiin juhliin sanoen että on yötä yhden toisen kaverinsa luona, ja Jack oli mennyt ampumaan raketteja naapurien kanssa kaupungin ulkopuolelle. Asunto oli siis tyhjä, ja Amylla oli jopa lupa pyytää kaverit sinne. Kaikki oli siihen mennessä sujunut loistavasti.

Mutta vaikka Amylla oli hauskaa parhaiden ystäviensä kanssa, kun he pelasivat lautapelejä ja puhuivat poikaystävistä ja nauroivat ja tekivät erilaisia pirtelösekoituksia, osa hänen ajatuksistaan oli koko ajan remuksen luona, osa hänestä kärsi jatkuvasti kun mietti, missä tämä oli, mitä teki ja oliko tällä kaikki kunnossa. Ja kun he kahdeltatoista menivät parvekkeelle laskemaan sekunteja, muiden ihaillessa täyttä kuuta Amy ihmetteli, miten jokin niin kaunis voi aiheuttaa toisille niin paljon tuskaa.
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13, luku 42]
« Vastaus #252 : 28.05.2012 17:10:29 »
Hieno luku taas!

Toi alku oli sellaista vähän keveämpää, tosi mukavaa ja helppoa luettavaa, ja noi lyhenteet. :D Sitten taas lopussa, viimeinen lause, tosi hieno ja teki eron kepeän huumoridraamaficin ja tämän välille. (ei sillä etteikö nekin olisi hyviä mutta...)

Lainaus
Mutta vaikka Amylla oli hauskaa parhaiden ystäviensä kanssa, kun he pelasivat lautapelejä ja puhuivat poikaystävistä ja nauroivat ja tekivät erilaisia pirtelösekoituksia, osa hänen ajatuksistaan oli koko ajan remuksen luona, osa hänestä kärsi jatkuvasti kun mietti, missä tämä oli, mitä teki ja oliko tällä kaikki kunnossa.
Remuksen isolla

Tämä oli kiva luku.

Kiitos ja jatkoa!



Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Olivia

  • Homo harakka
  • ***
  • Viestejä: 238
  • 365 päivää <3
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13, luku 42]
« Vastaus #253 : 28.05.2012 18:44:55 »
Tuo 41luku oli hieno! Peterille omistettu luku. Harmi ettei Peter tienny mikä puhelinnumero on koska Olivia vaikutti todella mukavalat!
Olivia muistuttaa itseäni hämmästyttävän paljon koska minullakin on silmälasit, toinene nimeni oikeassa elämässä on Olivia (tuli nyt paljastettua...) ja minullakin oli pari kusipäistä ystävää (vaikkei nyt kuitenkaan samoista syista), mutta kuitenkin hämmästyin aika paljon yhden näköisyyttä... :)

42luvussa ihan lopussa erisnimet kirjotetaan isolla Remuksen luona...
Mutta taas kerran sujuvaa tekstiä eikä kirjoitus virheitä ollut paljonkaan...(joku muu ehkä voi kertoa jos on enemmän kun mää ton yhen löysin...)

Uusia lukuja julkisuuteen ;)
Kuin pienet sadepisarat kimmeltävät kauniina kirkkaana kevätaamuna. Tuhansina pieninä pilkkuina maassa ne jotka säkenöivät ja kääntävät maisemaa ylösalaisin.
Tekstini ovat vain kalpeita. Tekstejä, jonka aurinko on jättänyt valaisematta.

sateenkaarinalle

  • Slytherin
  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13, luku 42]
« Vastaus #254 : 28.05.2012 18:54:36 »
Ihanaa, jatkoa !
Päätin nyt vihdoinkin yrittää kommentoida jotain tähänkin ficciin. Yleisin en kommentoi ollenkaan, sillä en oikein keksi mitään kirjoitettavaa.

Tykkäsin tästä luvusta tosi paljon, vaikkei siinä oikein tapahtunutkaan mitään erikoista. No, eihän aina tarvitse tapahtua mitään.
Kirjotat älyttömän hyvin ja selkeesti, joten tätä on mukava lukea (: Kirjotusvirheitä ei ole juuri koskaan ja jos niitä on, ne eivät haittaa lukemista millään tavalla, eli niillä ei siis ole yhtään mitään väliä.

Toivon vain, ettei Olivia esiintyisi enää uudestaan, sillä en pitänyt hänestä ollenkaan. Jotenkin se vain vaikutti ärsyttävältä ja tunkeilevalta ihmiseltä... Enhän mä tietenkään päätä millaisen sä tästä teet, mutta aina saa toivoa ! (;

Sanon nyt vielä, että tämä ficci on ehdottomasti yksi parhaista mitä oon lukenut ! (:
we accept the love we think we deserve

L.E

  • kultakutri
  • ***
  • Viestejä: 151
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13, luku 42]
« Vastaus #255 : 28.05.2012 23:14:59 »
Oi, jatkoa!

Ensiksi, nauroin jostain syystä hillittömästi kommentille "PETERILLÄ ON NAINEN". Jotenkin se vaan kolahti ja kovaa :D Tykkäsin kelmien huulenheitosta ja keskustelusta, joka kuulosti kumman tutulta (hehehehe :D) Ja Remuksen loppukommentti sai mut sulamaan <3

Entäs tyttöjen uusvuosi? Oli ihan kiva lukea jtn muuta kuin villiä bilettämistä ;) ja amy ja remus saa mun sydämen sulamaan joka kerta kasaan <3

Jatkoa pian!
The girl, who has dreams of.

kukkula

  • ***
  • Viestejä: 16
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13, luku 42]
« Vastaus #256 : 28.05.2012 23:39:17 »
Nyt vasta jaksan tullä kommentoimaan...(hyi, minä >:()

Mut siis, joo... Iiihana luku! taas kerran :) Mä ky pidin, tost luvust 41 myös, koska Peter ei pääsee oikeesti näis tarnois oikeesti melkein yhtään esille :'(
Älä odota rakentavaa, opettajat on nimittäin ihan sekasin näist loppupäivist, ja muutenki koko ilta meni matsissa, joten... ja kelloki on jo...HÄRREGUD, sehä on jo puol kakstoist, nyt mä meen kyl nukkumaan!

Yks pyyntö vaan: Lisää Lily/James fluffya? I'm obessive with that ;)
Kukkula kiittää ja kumartaa<3

ps. tästkikommentistasaaselvää.com
"Cas get out of my ass!"

"I was never in your ...."

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13, luku 42]
« Vastaus #257 : 29.05.2012 13:40:50 »
Ahihihi!  ;D  Tää luku oli mahtava!  ;D


Juupatijuu. Tää oli ihan sika hauska ja jee, lisää Siriuksen asteikkoa (sitähän oli tossa aiemminkin). Miten tää luku oli yks suosikkiluvuistani tässä, vaikka L/J:täkään ei ollu... Sirius on rakkauspakkaus <3


Lainaus
Poikien päästyä selostuksen loppuun Peterin ja Siriuksen sivulle kallistuneilla kasvoilla oli lähes identtiset ilmeet, joista saattoi lukea ”liikaa tietoa rekisteröitäväksi”.
Eikäää, sä tapat mut! Mä osasin kuvitella ton kohdan niin pörfektosti je repesin sille... ;D


Mutta löysin just Amerikanpastillipussin ja häippään nyt mutustaan niitä  ;D  Jatkoo haluan ehdottomasti!


Ledi
« Viimeksi muokattu: 03.06.2012 20:39:34 kirjoittanut Ledi »
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

Myself

  • ***
  • Viestejä: 149
  • Purkkanarkomaani ja kahviriippuvainen
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13, luku 42]
« Vastaus #258 : 29.05.2012 16:41:49 »
Haa, tännekin on tullut taas jatkoa!

Oli hyvä luku taas, ja mukavaa vaihtelua, kun kaikki Kelmit olivat koossa! Toi Siriuksen tilitys Thomyasista, oli jokseenkin odotettavissa, mutta ihan yhtä hauskahan se silti on! On vaan jotenkin niin... niin.. siriusmaista valittaa samasta aiheesta monta tuntia kyllästymättä! (Tuosta tulikin mieleeni, että koska sitä Thomyasia olisi tulossa lisää?)

Ja Amy oli of course ihan älyttömän suloinen tossa, kun se huolehti Remusista! Ei voi mitään, mutta Amy ja Remus on jotenkin vaan niin ylisuloinen pari!

Laitathan pian jatkoa taas tulemaan!
Ulkona oli pakkasta, eikä kukaan enää muistanut tyttöä, joka oli lähtenyt yksin katsomaan revontulia.

Tyttö jaksoi silti tulla takaisin ja kertoa muille näkemästään.


Määrittelemättömällä kirjoitustauolla...

Semi-riccio

  • Vieras
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13, luku 42]
« Vastaus #259 : 29.05.2012 16:57:04 »
Pitkästä aikaa pääsen tätä taas komentoimaan...

Joo, eli täytyy kyllä sanoa, että rakastan tämän ficcin tunnelmaa. Kaikki hahmot on vaan jotenkin niin todentuntuisia ja Peterinkin pystyn hyvin kuvittelemaan tuollaiseksi vähän hiljaiseksi mutta ihan kiltiksi kelmiksi ilman Voldemortia... Jai kaikki nuo paritukset yms. tässä ficcissä on sitte niin lutusia... Kuten muutama on tuolla aiemin jo sanonutkin, sulla on tähän hommaan harvinaisen Rowlingmainen ote, josta ainakin minä tykkään.