Kirjoittaja Aihe: Nuorten viettelykset [K11, 63/63 VALMIS 12.12.12]  (Luettu 87597 kertaa)

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
sateenkaarinalle: Joo, munkin mielestä oli omalla tavallaan söpö, ja siihen pyrinkin. Hyvä että onnistui. :)
Swizzy: Joo, Siriuksen ystäväkirjasta kävi ilmi että se on vuoden nuorempi. Ei siis mitään dramaattista ikäeroa, mutta nuorempi nyt kuitenkin. :D Ja muistatko muuten mitä lupasin sulle täksi päiväksi? ;) Katso alempaa.
Ledi: Oi mikä miljoonakommentti! Sain taas hyvät naurut! :D Sun kommentit on vähän niin kun jotain ficcejä itsessään. :D Öö joo, siitä jatko-osasta tulee maksimissaan K15, ja se ei tule luultavasti vielä ainakaan puoleen vuoteen, joten ei mitään hätää sen suhteen pitäisi olla. Luultavasti se on sen K15, koska no, näät sitten. :D

A/N: Tättärä-tää! Swizzyllä on synttärit! Kaikki kuorossa: paljon onnea vaaaaaaaan.... Joo. Tässä on mun lahjani Swizzylle: uusi luku! Muahahaha, mä tykkään tästä luvusta, saatte vihdoin tietää lahjoista lisää ja lopussa on YLLÄRI! Onnea ihan mielettömästi, Swizzy, sä oot mieletön tyyppi  ja kaikkea mahdollista. ;)



Sä olit oikeessa
Vielä juurillensa palaa vahvinkin


Antti Tuisku: Juuret


Kolmaskymmenes kuudes

Päivät Godrickin notkossa vilisivät silmissä. Lily ja Danielle auttoivat rouva Potteria jouluvalmisteluissa sitä mukaan kun Jamesista ja Siriuksesta oli koko ajan enemmän vaivaa (mistelit olivat erityisesti Jamesin suosikkeja ja niitä löytyi sattumalta melkein joka oven päältä), ja pojat käskettiin lopulta aattoaamuna viemään joulukortteja naapureille – homma josta he pitivät ja jossa he eivät olleet naisten tiellä, kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Talo tuntui tosin kummallisen tyhjältä ja hiljaiselta, mutta sekin korvautui kun rouva Potter alkoi kertoilla hauskoja juttuja poikien menneisyydestä, kesälomista ja muusta sellaisesta.

Kävi ilmi että vaikkei Sirius ollutkaan asunut Notkossa vasta kuin puolitoista vuotta, tämä oli viettänyt kesistään suurimman osan Jamesin seurana ja tullut siten tutuksi naapurustossa. Neljäntoista ikäisenä Sirius oli jo hurmannut kaikki ikäisensä ja vähän vanhemmatkin tytöt, mutta ihme kyllä kukaan heistä ei kantanut pojalle kaunaa. Tämän kuullessaan Lily saattoi mainita sivumennen ja tietenkin aivan täysin vahingossa Tylypahkassa käytävistä ajoittaisista kissatappeluista, kun jollekin onnettomalle tyttöraukalle kävi ilmi Siriuksen suhteiden samanaikaisuus ja päällekkyys ja eräänlainen sekoitus näistä kahdesta. Ja tähän rouva Potter totesi (aivan kamalan tosissaan totta kai) pitävänsä pojalle puhuttelun naisten kohtelusta.

Myös herra Potter kertoi kivoja juttuja aina kun sattui olemaan kotona – ministeriössä piti kiirettä näin joulun alla, ja vaikkei Jamesin isä ollutkaan taikuuden väärinkäytön osastolla, myös hänen täytyi välillä jäädä ylitöihin tutkimaan jotain jästien käsiin tahallisesti tai tahattomasti päässyttä esinettä, jossa epäiltiin olevan pimeää taikuutta. Mutta aina kun hän vain ehti tehdä kotona muutakin kuin syödä tai nukkua, hän kertoi tarinoita niin Siriuksesta ja Jamesista kuin omasta nuoruudestaankin, ja Lilystä ja Daniellesta oli kiehtovaa kuulla, millaista Tylypahkassa oli herra Potterin aikoina ja että tämä oli itse asiassa opiskellut samaan aikaan joidenkin Lilyn nykyisten opettajien kanssa.

Viikko meni nopeasti ja aattoiltana Lily ja Danielle menivät väsyneinä nukkumaan vasta myöhään, sillä illallinen oli venähtänyt koko perheen ollessa kerrankin paikalla samaan aikaan. Lily ei muistanut koska hänellä viimeksi olisi ollut sillä tavalla hauskaa. Toki koulussa oli varsinkin viikonloppuisin hauskaa asettua jonnekin kavereiden kanssa ja jutella kaikki asiat selviksi vakavasti tai vähemmän vakavasti tai sitten täysin järjettömästi, mutta jollain tavalla tämä oli erilaista. Lilyllä oli nukkumaan mennessään tunne, että hän vihdoin tiesi miltä tuntui kun oli perhe, jossa ei jatkuvasti tarvinnut miettiä niin kovin tarkkaan mitä sanoisi seuraavaksi.

**

”Taas toivotus hyvän joulun...”

Lily avasi silmiään nähdäkseen Siriuksen pään kurkkaavan ovenraosta kasvot leveässä virnistyksessä. Hiljainen hoilotus ei ollut kuitenkaan herättänyt Daniellea, joka tuhisi sängyssä niin kietoutuneena peittoonsa että näytti ylikasvaneelta toukalta. Pitkät tummat hiukset valuivat putouksena sängyn reunan yli ja peittivät kasvot lähes kokonaan, ja Sirius osoitti tyttöä ja katsoi Lilyä kertoen ilmeellään että Danielle näytti harvinaisen suloiselta.

Poika astui huoneeseen sisään ja hiipi hiljaa sängyn päätyyn, josta pilkistivät esiin Daniellen ihme kyllä paljaat varpaat. Lily tiesi heti mitä tuleman piti ja yritti varoittaa Siriusta tekemästä sitä mitä tämä nyt oli tekemässä, mutta tajusi olevansa myöhässä. Daniellen silmät rävähtivät auki ja hän potkaisi Siriusta vaistomaisesti kasvojen suuntaan osuen valitettavasti vähän ohi.

Merda, Sirius! Etkö ole jo oppinut että minua ei kutiteta!” Danielle murisi ja vetäisi jalkansa pois pojan ulottuvilta. ”Hyvää joulua vain sinullekin.”

”Kiitos, kultaseni. Ja nyt, hyvät neidit”, Sirius meni takaisin ovelle hymyillen edelleen leveästi, ”nopeasti alakertaan! Pukki on tuonut tosi paljon lahjoja, ja jos ette tule pian, minä otan kaikki itselleni!” Ja silmäniskun jälkeen hän oli jo portaissa lauleskellen joululauluja vähän epävireisesti mutta yllättävän hyvällä äänellä.

Tytöt vetivät ylleen villatakit ja jalkoihin villasukat ja menivät itsekin aika innoissaan alakertaan, missä Sirius ja James olivat jo omien lahjojensa kimpussa – ainakin jos revityn lahjapaperin määrästä saattoi mitään päätellä. Lily hiipi Jamesin taakse osoittaen Siriukselle että tämä ei saisi sanoa sanaakaan ja yllätti sitten poikaystävänsä suikkaamalla tämän poskeen nopean suukon täysin ilman ennakkovaroitusta. James käännähti ympäri ja kaappasi nauravan Lilyn syliinsä aloittaen armottoman kutitussodan, johon kuului paljon lahjapaperia ja turhia kieltoja.

Loppujen lopuksi kun Lily oli voittanut uhkaamalla takavaroikoida Jamesin taikasauvan koko päiväksi, he istuivat suloisesti ja Daniellen mielestä vähän turhan siirappisesti kylki kyljessä lattialla ja toivottivat toisilleen hyvää joulua vähän liian hellästi toisten kahden makuun. Sirius vilkaisi Daniellea ja esitti oksentavansa ja sai siten yhden aika kovan paketin päähänsä.

Paketteja tuntui riittävän yli tarpeiden. Amylta, joka oli käsityöihminen, Lily sai kauniit kirjaillut lapaset ja rasiallisen joka maun rakeita, ja Alicelta tuli joku hömppäromaani, jonka kannessa oli iso suklaarasia ja ilmapalloja. Remus oli lähettänyt Lilylle ja Jamesille yhteisenä lahjana suklaata ja paksun kirjan, joka oli siitä loistava että kertoi juuri siitä mistä lukija sen halusi kertovan. Siriuksen lahja oli ennalta arvattavasti tuliviskipullo, Peter antoi uuden hienon sulkakynän, ja lopulta Lilyllä oli käsissään enää Jamesilta saatu paketti, joka oli neliskanttinen ja suunnilleen saman kokoinen kuin se jonka Lily antoi Jamesille.

”Avaa sinä omasi ensin”, Lily sanoi huomattuaan että Jamesilla oli myös paketti kädessään. Poika hymyili ja kääri paperin siististi auki, joskin selvästi uteliaampana kuin muiden lahjojensa suhteen.

Paketissa oli kauniisiin koristeellisiin kehyksiin laitettu liikkuva valokuva heistä kahdesta. James ihmetteli, milloin se oli otettu, sillä ei muistanut että heistä olisi otettu yhtäkään kuvaa, ja Lily tunnusti että kuvan löytäminen olikin ollut aika ison työn alla.

”Tiedätkö sen komasluokkalaisen korpinkynnen jolla on aina kamera mukana? Saatoin lahjoa hänet antamaan yhden salaa otetuista kuvistaan minulle. Aika monta suklaasammakkoa se vei, mutta oli se minusta sen arvoista.” Lily naurahti. ”Ja voi olla että olisin saanut kuvan helpommin jos olisin keksinyt sen aikaisemmin. Minulle tuli tämän kanssa aika kiire.”

James suukotti Lilyä ja hymyili leveästi. ”Tämä on yksi parhaista lahjoistani ikinä. Se pääsee yöpöydälle nokinenän viereen.” Hän nyökkäsi päällään Lilyn lahjaan. ”Sinun vuorosi, neiti Evans.”

Lily oli kieltänyt Jamesia ostamasta mitään suurta ja kamalan kallista, sillä ei pitänyt ajatuksesta että häneen tuhlattiin hirveästi rahaa. Hän käänteli litteää pakettia kädessään, katseli sitä joka puolelta ja tuli mielessään siihen tulokseen, ettei James todennäköisesti ollut kuunnellut häntä ollenkaan. Lily avasi hopeisen nauhan rusetin varovasti ja avasi paperin laskokset tarkistaen ettei vahingossakaan repisi sitä. Paperin alta paljastui vielä rasia, ja tyttö tunsi kalpenevansa kauhusta. Hän nosti kantta hengittäen hyvin pinnallisesti ja henkäisi.

Rasiassa oli hopeinen lilja-riipus.

Avaran olohuoneen seinät tuntuivat äkkiä olevan liian lähellä, ja Lily tunsi keuhkojensa puristuvan kasaan. Kaunis koru näytti vääristyneeltä ja koko muu maailma sumentuneelta kyynelten läpi, ja jostain kaukaa Lily saattoi kuulla Jamesin kutsuvan häntä nimeltä. Hän mutisi jotain huonosta olosta ja hoippui ulko-ovelle tuntien kolmet silmät loittonevassa selässään. Hän pysähtyi vasta saatuaan oven kiinni perässään ja sulki silmänsä.

Lily veti raikasta ilmaa sisälleen ja yritti ajatella järkevästi sortamatta itseään liikaa. Hän pyöritteli korurasiaa kädessään ja vuoroin avasi ja sulki sen osaamatta oikein ajatella siitä mitään. Ja yhä uudelleen sama kysymys nousi hänen mieleensä: miksi? Hän luuli tehneensä Jamesille selväksi ettei tahtonut lahjaksi mitään suurta, ja sitten poika antoi hänelle korun, joka oli varmaan hirveän kallis ja jossa hitto soikoon oli hänen nimikirjaimensa! Totta kai Lily oli imarreltu lahjasta ja hän piti korusta eikä aikonut antaa sitä takaisin, mutta hänestä se oli silti liikaa. Ja samalla hän tunsi itsensä idiootiksi annettuaan poikaystävälleen sen typerän valokuvan.

Pottereiden terassin valkoinen kaide oli märän lumen peitossa, mutta kaikesta huolimatta Lily nojasi siihen ja sulki silmät ajatuksissaan. Hengitys huurustui ilmassa valkoisiksi pilviksi ja aamupäivän kylmä ilma puhalsi tytön villatakin lävitse vaalealle iholle. Varpaat olivat jäässä paksuista villasukista huolimatta ja Lily ajatteli ohimennen, että olisi sittenkin pitänyt laittaa edes kengät.

”Lantti ajatuksistasi.”

Lily avasi hätkähtäen silmänsä ja katsoi portille. Siellä seisoi kiviaitaan rennosti nojaten mies, joka virnisti hyvin tutunoloisesti hampaat säihkyen, mutta jota Lily ei varmasti ollut koskaan nähnytkään, ja Lilyllä oli sentään hyvä kasvomuisti. Mies oli pitkä, varmaan melkein kaksi metriä, ja hiukset olivat kiharat ja hunajanväriset ja jonkin verran sekaisin. Hän olisi voinut olla harvinaisen hyvännäköinen, ellei hänen katseessaan olisi ollut jotain todella luihua ja vastenmielistä. Mies oli pukeutunut pitkään mustaan villakangastakkiin, joka istui oikein hyvin ja näytti teetetyltä, ja kaulassaan hänellä oli vihreä skottiruutuinen huivi. Ääni oli matala ja karhea ja puheessa vieras korostus.

”Turha vaiva”, Lily huokaisi raskaasti ihmetellen samalla, miksi tuo muukalainen edes puhui hänelle. Ajatus oli omalla tavallaan aika pelottavakin. ”En todellakaan kerro yksityisasioitani tuntemattomille, en edes kaikille tutuille.”

Mies huokaisi näyttäen vähän pettyneeltä, muttei vaikuttanut siltä että hänellä olisi aikomustakaan lähteä minnekään. ”Harmi. Noin kauniin tytön ajatukset ovat varmasti mielenkiintoisia.” Mies kumartui aidan yli ja Lily näki kunnolla hänen jäänsiniset silmänsä, joissa oli jotain mikä sai tytön kavahtamaan, vaikka heidän välissään oli ainakin kuuden metrin piha-alue. ”Ongelmia poikaystävän kanssa? Koska tuolla kropalla sinulla on sellainen ihan varmasti.”

Oltuaan jo valmiiksi herkässä mielentilassaan Lily tunsi nyt suuttuvansa tuolle tuntemattomalle miehelle suunnattomasti ja mulkaisi tätä pahasti. ”Kuule, en yleensä tykkää huutaa vieraille ihmisille, eikä minulla teoriassa ole sinua vastaan yhtään mitään, mutta jos et nyt tuki turpaasi saat olla säännön vahvistava poikkeus.” Hänen puhuessaan ulko-ovi aukesi ja James astui Lilyn luo aika huolestuneen näköisenä.

”Lily, ihan tosi, minä – ” James vaikeni nähdessään portilla seisovan miehen ja hänen katseensa synkistyi. Lily ei muistanut koska olisi viimeksi nähnyt Jamesin niin … no, varautuneena. Poika näytti niin vihaiselta, pettyneeltä ja surulliselta samaan aikaan. ”Hei, Thomyas.”

Thomyakseksi kutsuttu mies naurahti Jamesin kummalliselle ilmeelle ja hymyili ilkeästi. Lily tunsi selkäpiitään karmivan. ”Terve, Jamie. Siitä on pitkä aika, vai mitä? Sinähän olet jo iso poika. Oletko alkanut harrastaa oikein kehonrakennusta?”

James ei näyttänyt kovin iloiselta. Lily ei tiennyt johtuiko se miehestä vai tämän sanoista, mutta se ei oikein tuntunut oleelliselta. ”Mitä sinä teet täällä?” poika kysyi hyytävällä äänellä ja astui askeleen lähemmäs tehden kuin vaistomaisesti (ja luultavasti täysin alitajuntaisen) suojelevan liikken Lilyä kohti. Tyttö ei tiennyt mistä se johtui, mutta jostain kumman syystä se ei ollut omiaan rauhoittamaan hänen mieltään. ”Eikö sinun pitäisi olla jossain Puolassa vai missä helvetissä sinä nyt sitten nykyään asutkaan?”

”Unkarissa viimeiset kaksi ja puoli vuotta, jos ollaan ihan tarkkoja, vaikka mitäpä se sinua liikuttaa”, Thomyas sanoi iskien silmää. ”Mutta itse asiassa tulin tapaamaan pikkuveljeäni. Onko näkynyt?”

”Oletko kertonut isälle että olet täällä?” James murisi silmät vaarallisesti kaventuneina. Lily oli jo aivan sekaisin, ja hänen poikaystävänsä viimeinen kommentti oli se joka katkaisi kamelin selän. Koko jutussa ei tuntunut olevan enää mitään järkeä.

”Okei, nyt vähän stoppia”, hän keskeytti inhottavalta kuulostavan terävän sananvaihdon ja katsoi Jamesia vaatien vastauksia. ”Sinäkö siis tunnet tämän tyypin?”

”Totta helvetissä tunnen”, James mutisi katkerana. Hän mulkaisi Thomyasta, joka edelleen hymyili portilla, ja irvisti pahasti jatkaessaan: ”Tämä voi aluksi kuulostaa aika absurdilta, mutta valitettavasti Thomyas Jones on minun veljeni.”



A/N2: Vähän kiitoksia tästä luvusta. Ensinnäkin erityisen iso kiitos Lilsille, joka antoi nimen Thomyakselle ja joka keksi mitä James voisi antaa Lilylle. Ja ElkQlle kiitos siitä, että tarkensi vähän lahjan yksityiskohtia. Loppujen lopuksi Lilyn koru näyttöä aika lailla tältä.
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Oi, kiitos kauheasti ihana! :-*

Mä kiitän sua ihan tajuttoman mahtavalla megaloistavalla kommentilla.

Tossa alussa oli taas sellaista tosi hienoa yleiskerrontaa, jolla saa helposti kulumaan aikaa hyvin Rowlingmaisellla otteella, josta ennenkin mainitsin ja jota ihkutan puoli vuotta ja josta olen myös vihreä kateudesta vähän vaan.

Oi, Sirius.

Lily/James aww ♥

Lainaus
”Tiedätkö sen komasluokkalaisen korpinkynnen jolla on aina kamera mukana?
Ja pilkunviilausta: kolmasluokkalaisen korpinkynnen

Lainaus
Rasiassa oli hopeinen lilja-riipus.
Ei oo todellista! Mä haluun oman Jamesin! Jamesit on ihania. ♥

Thomyas! Ei voi sanoa mitään muuta kuin että yllätyin. Jamesin veli? Mutta mikä siinä sitten on niin ikävää? Onko se Voldemortin kannattaja? Muuten vaan idiootti? Jotain siinä tyypissä on hämärää...

Kiitos tosi paljon, ja jatkoa!



Swizzy, joka ei vielä edes ole kunnolla tajunnut olevansa vuoden vanhempi


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

L.E

  • kultakutri
  • ***
  • Viestejä: 151
Oi, taas jatkoa! Kirjoitatko sä todella näin älyttömän nopeasti? Pakko sanoo ettei laatu oo kärsiny yhtään  ;)

Toi joulujakso oli hirmu sulonen, ihanaa että Lily tuntee kuuluvansa johonkin. Ja Jamesin vanhemmat on oikeestaan aika kivoja  :D ja sirius ja danielle on hellyyttäviä heti kun lakkasivat draamailemasta. Muutenkin kuvasit ton joulun hyvin ja jätit tilaa mun ylivilkkaalle mielikuvitukselle..

Mutta Thomyas  :o et arvaa minkä shokin koinkaan mun toi astu kuvioihin! Siinä oli heti jotain kerrassaan epämiellyttävää, en vaan osaa selittää mitä. Semmonen tyyppi joka nostaa ihon välittömästi kananlihalle. Hui hirveä! Osaat kyllä mielettömän hyvin kirjottaa erilaisia hahmoja, siitäkin sait muutamalla virkkeellä sanottua tosi paljon.

Aah, ylisuojeleva James, mäkin haluun <3
The girl, who has dreams of.

emppa_p

  • Aamutorkku
  • ***
  • Viestejä: 100
  • En ole tyhmä, muut eivät vain ymmärrä logiikkaani
Jamesil veli? :o :o xD Nyt Salla jatkoa ja äkkiäääää  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Terveystervehdys!  ;D  Sä oot aivan ihana ku kirjottelet näin aktiivisesti, toisin kuin eräs... *viheltelee viattomana*
 
Mutta Jamesin lahja oli ihana, se kuva oli just oikee mun mielikuvaan! (mistä sää löydät oikeen noita!?) Kaikki tuppaa oleen hirveen vaatimattomia lahjojensa suhteen, sillain "Oi, et saisi ostaa näin hienoa lahjaa minulle!" (eikä tosta tullu mieleen mitään 1800-lukuun viittaavaa). Mä oon taas ernu ja rakastan kalliita lahjoja (vaativa lapsi olen).  ;D
 
Ja sitten Thomyas (kirjotetaanko noin?). Kun hän tuli kuvioihin, ajattelin, että hän saattaisi iskeä silmänsä Lilyyn. Kun sanottiin, että hänessä on jotain tuttua, ajattelin heti jotain Tylypahkalaista Luihuista, jolla on vähän vähemmän mukava tausta... Ja sit kerroit et se on meijän Jamsien velipoeeka...  ;D  No jala jala! Meni ihan pasmat sekasi... (Etkä huomannukkaan sitä!) Toivon siitä sellasta hahmoo, joka levittää kaikki muut paitti Lilyn ja Jamesin ja pistää muutenkin kaiken pirstaleiks...  ;D  Vaatimatonta ;)
 
Ja arvaa, kuinka rakastan tota joululomaa! Joulu on ihanaa aikaa, mut näin kevään kynnyksellä ehkä vähän väärään aikaan, mutta ihanaa silti! ♥ Ja Lily/James onkin asia erikseen... Awwwwwwwwwwwwwwwwwwwww ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ (mitää, en raiskaa W-kirjainta tai ♥:tä) Ja sä oot niin hyvä kirjottaan joulusta ja kaikkee.
 
Jaa, sekavaa? Älääs valita. Mää nyt jatkoo ruinaan ja tappaudun tekeen läksyjä... (Vois kyllä sen sijaan lukee ficcei... Miks ei?) Pläh... Mutta jatkoa, nopeasti, haluun tietää Thomyasista (noinko se kirjotetaan ja taivutetaan?) lisääääää...  ;D
 
Ledi
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Wooooaaaaaaah!!!!! Että mitä? Jamesilla isoveli? ööö... nyt alkoi mielenkiintoiseksi! ;D

Jaa.... toi Sirius on ihana <3333 Sirius/Danielle - paras paritus tässä fikissä ;) Pidin tuosta Daniellen ja Siriuksen kohtaukselle koulussa ennen menoa Notkoon :D Ja siitä, kun Sirius herätti Daniellen :D oikeastaan, mistä Sirius/Danielle kohdasta en pidä? Tuo olisi hyvä kysymys, mutta en löydä vastausta ;) niiden välillä on jotain - draamaa ja sellaista :D

mutta jatkoa odottellessa ERITTÄIN innokkaasti! Haluaa kuulla tuosta Jamesin isoveljestä! :D
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Swizzy: Se tuskin on Voldemortin kannattaja, kun kyseistä herrasmiestä ei tässä tarinassa ole ollankaan olemassa. ;) Mutta joo, luulempa että se Thomyaksen luihuus on vaan luontaista ja kasvatuksessa tullutta. Kun ottaa huomioon mitä koulua se on käynyt (selviää tässä luvussa) niin ei mikään ihme ainakaan mun mielestä. Tota öö. Mä oon tehnyt siitä ulkoisesti oman unelmamieheni mutta mä en halua kiintyä omiin hahmoihini liikaa (voin kertoa joskus miten joskus kävi, se ei oo kiva tarina) joten mä tein siitä luonteeltaan tollasen. :D
L.E: Kiitos tosi paljon! Mä oon aina tykännyt omien hahmojen keksimisestä, ehkä tässäkin on niitä siksi niin paljon, ja mun mielestä on ihanaa kuulla jos mä oon jonkun kohdalla edes onnistunut. :D Thomyas itse asiassa vaan yks päivä lenkillä hyppäs mun päähän kun kuuntelin Gotyen Somebody I used to know'ta, ja se oli hahmona heti ihan valmis. Nimi vaan puuttui, ja senkin sain sitten Lilsiltä. :) Loppu onkin sitten historiaa ja tätäkin lukua.
emppa_p: Haha, tässä on sitä jatkoa! Ihan piruuttani pidin pitemmän välin, sua ajatellen. ;D Ole hyvä.
Ledi: Joo, mäkin rakastan kalliita lahjoja yli kaiken ja oon katkera jos jonain jouluna ei tuu yhtäkään kallista lahjaa (oon paha), mutta Lilsin kanssa mietittiin että Lily ei varmaan oo tottunut mihinkään kamalan suureen ja sellaseen, ja tää suhtautumistapa sopi sen luonteelle mun mielestä hyvin. Ja tota joo, sanotaanko vaikka että kun pääsiäisenä kirjoitin näitä joululukuja, niin tuli kieltämättä vähän sellanen olo että mitä helvettiä (anteeks) mä oikein teen, mutta toivottavasti se ei kamalasti kuulla läpi. :D Ja se koru löytyi kun vaan pisti oikeat hakusanat Googleen. ;)
Anturajalka93: Ite tykkään kans Siriuksesta ja Daniellesta, vaikkeivät he mikään pari olekaan. :D Niissä on jotain ei-niin-viatonta, sellasta mikä vetoaa muhun ja sanotaanko vaikka että rakastuin Danielleen heti kun vaan sain sen hahmon joten kuten valmiiksi. (Valmiitahan nää kukaan ei vielä oikein ole Thomyasta lukuunottamatta, kaikista löytyy mulle itselleni uusia puolia jatkuvasti. Pelottavaa.) Tässä luvussa ei sitten oikeastaan muuta olekaan kuin Thomyasta, että oleppa hyvä. ;)
onski: Niin no miksiköhän se olisi uroshirvi? :D No joo, selviää varmaan sullekin ajan kuluessa. Vähän jännitystä.

A/N: Vastasin nyt kerrankin teidän kommentteihin kunnolla. Oli vaan pakko, mä oon kurkkua myöten täynnä meidän äikänopettajaa joka antoi meille läksyksi nelisivuisen monisteen, jossa piti kääntää sanoja virosta suomeksi (Vinkki: älkää koskaan menkö lukioon. Äikäntunnit on yhtä helvettiä.) ja mun oli vaan pakko saada kirjoittaa suomeksi jotain. Ei enää yhtään viroa mulle, aitäh. ...Hups, mä tein sen taas. Ihan sama, tässä uus luku.



Oma perhe on tärkein
Kaikki muu tulee vasta sen jälkeen


Pikku G: Oma perhe


Kolmaskymmenes seitsemäs

”Jamesin olisi kannattanut kuunnella Lilyä”, Danielle totesi viikatessaan juuri paketista avaamaansa suloista lapsen villapaitaa, jossa oli edessä kimaltava yksisarvinen. ”Minä olen kuullut nyt lomankin aikana ainakin kolme kertaa kun Lily on huomaavaisesti sanonut ettei tahdo mitään isoa lahjaa.”

Sirius kohautti olkiaan. ”Sarvihaara on aina ollut minusta Lilyä kohtaan vähän yliampuva”, hän selitti ajatuksissaan ja järjesteli lahjojaan siistiin riviin. ”Vau, neljä pulloa tuliviskiä!”

”Mistä nuo teidän typerät lempinimet edes tulevat?” Villapaita pääsi Amylta saatujen pitkävartisten villasukkien viereen lähimmän sohvan käsinojalle. ”Tai siis, joo, Sarvihaaran nyt ehkä jotenkin tajuaa, Jamesin suojelius on muistaakseni hirvi”, hän tuhahti Siriuksen ilmeelle pojan muistellessa heidän ensitapaamistaan, ”mutta Anturajalka? Tai Kuutamo? Ja mikä helvetti edes on Matohäntä?”

Mustan suvun valkea lammas mietti pitkään mitä vastaisi Daniellelle. Hän tiesi, että heidän olisi joskus kerrottava tälle totuus heidän animaagiudestaan, mutta se ei ollut kamalan hyvä tarina kerrottavaksi talossa, jonka isäntä oli töissä taikaministeriössä. Herra Potter ei varmaan olisi kovin hyvillään jos kuulisi että hänen poikansa oli rekisteröimätön animaagi, joka juoksenteli kerran kuussa pitkin Tylyahoa ihmissuden kanssa.

”Minun suojeliukseni on koira, ja koirien tassuissa on anturat, kuten varmaan tiedät”, Sirius heitti yhden joka maun rakeen suuhunsa ja irvisti. ”Yäk, pölypallon makuinen! Mutta kuitenkin, Kuutamon alkuperää en itse asiassa edes muista, ja Matohäntä taas... No, sanotaanko että siihen liittyy niin paljon viinaa, oksennusta ja puolialastomia naisia ettet edes halua tietää. Tai minä muistaa sen paremmin.” Onneksi Sirius oli aina ollut hyvä keksimään nopeita valkoisia valheita. Ja totta oli että nimien keksimiseen liittyi kyllä paljon viinaa ja oksennusta, naiset olivat vain pojan oma pieni lisäys jotta tarina kuulostaisi hienommalta.

”Huomenta, hyvää joulua”, herra Potter hymyili tullessaan aamutakki päällä olohuoneeseen. Hän oli kuin ihmeen kaupalla saanut järjestettyä itselleen joulupäivän vapaaksi töistä, vaikka edellisenä päivänä oli löytynyt taas uusi esine. ”Missä Lily ja James ovat?”

”Hyvää joulua, ja ai niin, olet kolme kaljuunaa velkaa”, Sirius virnisti lattialta papereiden keskeltä. ”Jamesin lahja oli kuin olikin Lilyn mielestä liikaa. Nyt niillä on joku parisuhdekriisi terassilla.”

Siriuksen puhuessa ulko-ovi kävi ja James tuli olohuoneen toiselle ovelle kiukkuisempana kuin aikoihin. ”Jouluja vaan, isä. Katso, tuhlaajapoika palasi kotiin.”

Nyt Siriuskin näki miehen, joka työntyi Jamesin ohi ja meni suoraa päätä halaamaan herra Potteria, joka puolestaan näytti aika pöllämystyneeltä. Miehessä oli jotain kummallista, mutta vielä kummallisempaa oli Jamesin suhtautuminen tähän – ja nimi jolla tätä oli kutsuttu, tuhlaajapoika. Sirius istui siinä pää kallellaan ja Danielle melkein kuuli kuinka pojan aivot raksuttivat. Danielle itse ei oikein osannut olla kummissaan, sillä ei tuntenut Pottereiden perhettä vielä kovin hyvin. Kuitenkin hän oli kyllä kiinntostunut tietämään kuka oli tämä mies, joka oli niin pitkä että herra Potter, joka ei itsekään ollut mikään lyhyt, näytti kitukasvuiselta.

”Thomyas, mitä sinä täällä teet?” herra Potter sanoi ja työnsi miestä vähän kauemmaksi nähdäkseen tämän kunnolla.

Thomyas nauroi ja virnisti koko valkoisella hammasrivillään, ja jostain syystä nauru sai Siriuksen mieleen hänen serkkunsa Bellatrixin. Ei kovin hyvä juttu. ”Täällä on harvinaisen hyvä vastaanotto. Eikö sitä nyt omaa perhettään saa jouluna tulla katsomaan?”

”Omaa mitä?” Sirius kysyi järkyttyneenä peläten kuulleensa oikein. Hän katsoi vaativasti vuorotellen Jamesia ja tämän isää, jotka näyttivät molemmat sekä ärtyneiltä (James tosin aika paljon enemmän) että vähän surullisilta. ”Mikä tämä juttu nyt on? Miten niin perhettä? Kuka hemmetti sinä oikein olet?” hän kysyi lopulta suoraan Thomyakselta kun kaksi muuta eivät vastanneet. Lily hipsi Jamesin takaa ja istui Daniellen luo seinän viereen.

”Minäkö?” Thomyas nauroi pilkallisen kuuloisesti ja kääntyi Siriuksen puoleen arvioiva ilme kasvoillaan. ”Thomyas Jones. Jamesin vahinkoisoveli.” Mies hymyili karvaasti omalle jutulleen. ”Ja seuraavaksi minut voitaisiin esitellä näille viehättäville henkilölle. Ei ole kivaa väitellä tuntemattomien kanssa.” Hän loi merkitsevän silmäyksen Lilyyn, joka vastasi mulkaisulla.

Herra Potter rykäisi vähän kiusaantuneena. ”Thomyas, tässä on Sirius Musta, Jamesin paras ystävä ja tavallaan meidän ottopoikamme. Ja Danielle on... tuota...”

”Ystävä”, Danielle lopetti vaikeasti alkaneen lauseen. Luonteva, kuten aina. ”Lilyn sinä ilmeisesti tapasit jo ulkona.”

”Kyllä vain”, Thomyas hymyili ja iski silmään tytöille. Kumpikaan ei vastannut hymyyn, ja mies kääntyi Siriuksen puoleen. ”No mutta, tämähän on yksi mielenkiintoisimmista päivistä pitkään aikaan! Musta, vai?” Hän vilkaisi yllättyneenä isäänsä. ”Aika jännää...”

”Sirius, Thomyas on tosiaan poikani”, Jamesin isä huokaisi ja istui nojatuoliin oven viereen näyttäen paljon normaalia vanhemmalta ja väsyneemmältä. ”Hänen äitinsä, Maria, on kotoisin Puolasta ja tapasin hänet kiertäessäni Eurooppaa vähän sen jälkeen kun olin lopettanut koulun. Ja tässä vaiheessa on mainittava, että olin silloin aika lailla erilainen kuin nykyään...” Hän ravisti häpeissään päätään. ”Yritä ymmärtää, siihen aikaan huumeet ja muu oli ihan uutta. Niistä tuli helposti arkipäivää, kun haittavaikutuksista ei juuri puhuttu.”

Lily ja Danielle istuivat vähän järkyttyneinä paikoillaan tietämättä halusivatko jäädä kuuntelemaan tarinaa loppuun vai olisiko ollut parempi vain liueta paikalta. Loppujen lopuksihan tämä oli perheen sisäinen asia, eikä kumpikaan ollut varsinaisesti perheen jäsen. Silti he jäivät istumaan siihen lattialle yrittäen olla mahdollisimman näkymättömiä, sillä olihan tämä nyt aika mielenkiintoinen juttu. Charlus Potter – huumeiden käyttäjä?

”En minä nyt varsinaisesti mikään narkkari ollut”, herra Potter selitti, ”mutta sanotaan nyt vaikka niin etten tainnut olla se kaikkein terävin sulkakynä. Olin Puolassa ehkä pari viikkoa ja jatkoin sitten matkaa, ja kun palasin kotiin loppukesästä, sain aika pian Marialta kirjeen jossa hän kertoi olevansa raskaana.” Hän hieroi kasvojaan ja haroi hiuksiaan tismalleen samalla tavalla kuin James aina silloin kun oli hermostunut. Missä tahansa muussa tilanteessa Sirius olisi saattanut heittää siitä jonkun osuvan vitsin. ”Menin shokkiin, koska en tosiasiassa muistanut mitään. Koko kesä tuntui olevan valtavan sumupilven keskellä, ja nyt ollessani kotona selvänä en muistanut edes Marian kasvoja. Eivätkä vieroitusoireet kamalasti auttaneet asiaa. Joka tapauksessa Maria vakuutti, ettei minun tarvinnut palata Puolaan ja että hän pärjäsi kyllä oikein hyvin. Thomyaksen synnyttyä kävin heidän luonaan, mutta en jäänyt pitemmäksi aikaa, sillä heillä oli kaikki oikein hyvin. Ja sitä paitsi minun oli palattava auroriopintoihin. Ja Feliciakin oli jo silloin kuvioissa, joten en olisi varmaan jäänyt muutenkaan.”

”Me käytiin äidin kanssa täällä kun James oli viiden vanha”, Thomyas jatkoi tarinaa, yrittäen ilmeisesti kovasti olla kuulostamatta ylimieliseltä ja muulta sellaiselta. Se ei onnistunut aivan täysin, mutta osittain kuitenkin. ”Minä olin silloin yksitoista ja koulunkäynnistäni piti päättää. Meistä tuli Jamesin kanssa sen kesän aikana aika läheisiä, mutta se otti nokkiinsa kun me lähdettiin ja minä menin Durmstrangiin.” Hän kääntyi veljensä puoleen ja katsoi tätä vähän säälivästi. ”Ihan tosi, Jamie, ei me oltaisi oikein edes ehditty olla koulussa samaan aikaan.”

Huoneeseen laskeutui hiljaisuus, jonka aikana Lily ja Danielle olivat hyvin kiinnostuneita vauvanvaatteiden kuvioinnista ja Sirius katseli vuoroin pöllämystyneenä Thomyasta ja kiukkuisena Jamesia, joka ei ollut kertonut tästä mitään. James vain katseli kulmat kurtussa lattiaa ja piti käsiään niin tiukasti puuskassa nojatessaan ovenpieleen, että niihin särkisi varmasti kun hän ne laskisi alas.

Vähän ajan kuluttua rouva Potter astui huoneeseen hämmentyneenä niin alhaisesta metelitasosta ja hänen katseensa osui ensimmäisenä takan edessä seisovaan Thomyakseen, joka hymyili naiselle aurinkoisesti ja näytti paljon ystävällisemmältä kuin kertaakaan sinä päivänä.

”Thomyas?” Felicia henkäisi uskomatta silmiään. ”Herranen aika, oletko se todella sinä?” Hän meni halaamaan miehensä poikaa kuin omaansa ja katseli tätä sitten kunnolla. ”Voi kun sinä olet kasvanut! Mutta onhan siitä toki jo mitä, kaksitoista vuotta?”

”Miksi sinä tulit, Thomyas?” James kysyi katkeran kuuloisena nostamatta vieläkään katsettaan. Hänen teki pahaa nähdä veljeään niin pitkän ajan jälkeen, joskaan Sirius ei ihan täysin ymmärtänyt miksi. ”Sinusta ei kuulunut kahteentoista vuoteen mitään, ei vastauksia kirjeisiin, ei pienintäkään merkkiä siitä että sinua kiinnostaisi. Miksi tulet nyt?”

”Koska meillä on vähän rahaongelmia”, Thomyas sanoi suoraan ja häpeilemättä katsoen tummilla silmillään suoraan herra Potteriin, joka ei ollut niiden katseesta moksiskaan, toisin kuin muut. ”Minua kehotettiin tulemaan tänne.”

Hänen isänsä huokaisi ja näytti siltä että oli melkein arvannut mitä asiaa hänellä oli. ”Paljonko tarvitset?”

”Liikaa.”

”Kirjoitan äidillesi shekin”, herra Potter sanoi vaisusti ja nousi tuolista kääntyen kohti työhuonettaan, mutta ei ehtinyt astua askeltakaan, kun Thomyas puhui uudelleen, tällä kertaa hiljempaa, ja ääni kuulosti vähän paksulta.

”Turha vaiva”, tämä sanoi, ”äiti kuoli pari kuukautta sitten.”

Herra Potter näytti järkyttyneeltä ja hänen vaimonsa nosti kätensä suun eteen. James nosti päätään ja katsoi veljeään yllätystä kasvoissaan. Mutta surua? Vaikeaa sanoa. Lily ja Danielle eivät oikein osanneet ajatella mitään, sillä eivät kyseistä naista tunteneet, mutta molempia ahdisti kun he katsoivat Thomyasta, jonka kasvot olivat kivettyneet ilmeettömiksi. Sirius ymmärsi kerrankin pitää suunsa kiinni oikeaan aikaan, eikä edes mulkoillut ketään enää.

”Kasvain”, Thomyas jatkoi. Hiljainen ääni kaikui huoneessaolijoiden korvissa tavattoman kovaa. ”Kukaan ei tiennyt siitä. Eikä vieläkään tiedetä mistä se alunperin lähti, mutta se oli levinnyt joka puolelle. Äiti ei tuntenut kipua. Tai ei ainakaan myöntänyt sitä. Tosin vuosi sitten hän sortui taas polttamaan ruohoa. Mutta joka tapauksessa meillä on nyt Gwenogin kanssa aika vaikeaa, ja me tarvitaan teidän apua.”

”Kuka on Gwenog?” James kysyi kiinnostuneena, ja hänen ihmettelevässä äänessään oli kuin olikin havaittavissa jonkin verran myötätuntoa.

”Pikkusiskoni”, Thomyas vastasi ja hymyili vähän, joskin vieläkin alakuloisena. ”Pian yksitoista. Reippain ikäisensä koskaan. Hän on nyt isänsä luona, mutta vaikka Manó onkin hyvä mies selvin päin, hän on pahoin alkoholisoitunut, ja hän myöntää itsekin ettei se ole hyvä paikka Gwenogille. Haluan siskoni pois sieltä mahdollisimman pian, vaikka asuntojen hinnat Budapestissa ovatkin koko ajan korkeammalla.”

Thomyas kääntyi Jamesin äidin puoleen ja Lilyn katsoessa tämän kasvot peittyivät taas ylimielisen ja ilkeän naamion alle, eikä niissä ollut enää jälkeäkään äskeisestä surusta ja herkkyydestä. ”Felicia, minulla on ollut pitkä matka. Olisiko mitenkään mahdollista saada aamiaista?”
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Heii, mä niin rakastan sua, kun sä oot niiin kiltti ja kirjotat meille jatkoo näin nopee aina!  ;D
 
Mutta, heräsin noin kymmenen minsaa sitte (ja heti konelle, kyl kyl  ;D ) ja mulla on enemmänki ku kiire heppamessuille, jonne mennää yheltätoista, joten... Mut on ihan pakko kommentoida, oli kyl nii ihana luku. ♥ Mä en tiiä, oonko outo, kun tykkään Thomyaksesta, mut musta siitä tuli täs luvus jotenkin ihana hahmo ♥ Sä loit siitä sellasen kovaan kuoreen koulutetun herkän pojan, ainakin musta ja se jotenkin iski muhun (eikä osasyynä ollu mun oma mielikuva sen ulkonäöstä  ;) ).
 
Toi vaatimattomuus kyl sopii Lilylle. Se on muutenkin sellanen kiltti koulutyttö-hahmo, nii se on sille enemmän ku luonteenomasta. Sitte Siriuksen improvisaatio olis kyl ollu kelmeiltä ihan luonteenomasta, joten Daniellekin kai usko sen...  ;D  Ja ootan niin, mitä Thomyas keksii, koska tuskin sää sitä turhaan tähän olisit pistäny...  ;)
 
Mut mun kantsis varmaan viel pukee jotain päälle ennen niitä heppamessuja, joten heitän sua jatkopyynnöllä (muahhahhah!) ja sanon hyvin off-topicina, et et kai aio jättää Haadeksen poikaa kesken (luin sen just ja taisin kommatakkin...  ;) )? Mutta joo, jatkoo ja niin edelleen.  Hitto, se kello on jo varttia vaille! Argh!
 
Ledi
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Siis, what?

Thomyas siis on Jamesin velipuoli, ja ilmeisestikin tuhlaajapojan tittelin saanut, ja sitten tulee ilmoittamaan isänsä perheelle, että äiti on kuollut kaksi vuotta sitten ja alkoholisti-isä ei pysty pitämään huolta pikkusiskostaan ja ei oo vastannut kirjeisiin ja nyt tulee ilmoittamaan, että tarvitsee rahaa rahaongelmiinsa? Tajusinko oikein? Kuka helvetti oikeasti? Ei ihme, etten pitänyt Thomyasista ensiesiintymisessään...

Sirius kohautti olkiaan. ”Sarvihaara on aina ollut minusta Lilyä kohtaan vähän yliampuva”, hän selitti ajatuksissaan ja järjesteli lahjojaan siistiin riviin. ”Vau, neljä pulloa tuliviskiä!”

oho, mitkä lahjat xDDD Pieni hajoaminen tapahtui. Neljä tuliviskiä? Tai no, kai se Siriukselle on hieno lahjarivi. Neljä tuliviskiä :D
Ja noi Siriuksen selitykset lempinimille xDDD aika mahti oli kyllä :D

mutta joo, jatkoa kaipaillen :D
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

emppa_p

  • Aamutorkku
  • ***
  • Viestejä: 100
  • En ole tyhmä, muut eivät vain ymmärrä logiikkaani
Mukava luku taas. :D Thomyasista, no pakko sanoa, että pidän tästä hahmosta jotenkin ;D Ja sekin on tainnut iskeä silmänsä Lilyyn(?).... Hmm... James varmaan tykkää.... No Lily on kai (lähes) kaikien Potterinpoikien heikkokohta xD Mutta jatkoa vain äkkiä;D ;D  :D Kiitokset jälleen! :)

Midnight

  • Kelmi
  • ***
  • Viestejä: 90
Aah! Mä olen todellakin rakastunut tähän ficciin!!!

Luin silloin kun ensimmäiset luvut ilmestyivät ne, mutten jaksanut silloin tulla kommentoimaan. Nyt koin  yllätyksen, kun tää olikin jatkunut näin paljon, ja tää oli vielä vaikka kuinka hyvää jatkoa!

Hahmoistasi pidän paljon jokainen on niin vahvasti juuri omanlaisensa. Uusin hahmosi, tuo Jamesin tuhlaajapoika-isoveli vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta. En oikein osaa päättää pitääkö hänestä vai ei. Muuten hän on aivan hurmaava nuorimies, jos niin voi sanoa, mutta pisteet laskivat silmissäni nopeasti, kun hän olikin tullut vain ruinaamaan rahaa. No, hänestä varmaan kuullaan vielä, joten ehkä se, tykkäänkö hänestä vai en varmistuu myöhemmin.

Nyt ei lähde repimälläkään tämän parempaa kommenttia, koska oon valvonut lähes vuorokauden jo, ja oon nukahtamassa pystyyn ihan justiinsa. Mutta seurailemaan siis jään, ja jatkoa odotan innolla!
Elämäsi ei muodostu päivistä jotka ovat menneet, vaan päivistä jotka muistat.

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Okei moi älä odota multa tähän aikaan mitään järkevää.

Mahtava luku! Tosi hieno kaikin puolin. Onnistut aina yllättämään. Hieno vau kiitos! Thomyas on kiinnostava.

(niin jaa, eihän tässä ficissä ookaan Voldemortia, joo...)

Gwenog Jones! Sehän on huispaaja! Tai siitä tulee huispaaja siis. Kiinnostava yksityiskohta.

Kiitos ja jatkoa!



Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Chelsey: Jee, kiitti! Mukavaa saada uusia kommentoijia. Ite en oikein tiedä mitä ajatella Daniellesta, koska se nyt on mikä on, mutta oon ainakin nyt yrittänyt pitää selvänä että nehän ei Siriuksen kanssa enää ole mikään pari. :D Tämä tulee tulevaisuudessa ehkä enemmänkin esille, mutta joo. Kiitos miljoonasti kommentista.
Ledi: Mäkin sua.  :-* Ja huomasin itekin ettei se Thomyas ollutkaan tarpeeksi kamala, mutta yritän tsempata jatkossa. Mä en oikein taida osata tehä vihattavia hahmoja? :D Yritys hyvä kymmenen. Kun en oikeesti halua että kaikki on kivoja! Mur.
Anturajalka93: Joo, tajusit ihan oikein. ;D Thomyas on vähän Thomyas, ei sitä oikein muulla sanalla voi kuvailla. Sen luonne tulee seuraavissa luvuissa (toivottavasti) paremmin esille, ainakin kovasti yritän. Ja niistä tuliviskeistä sen verran, että kerrottakoon ihan taustatietona Jamesin, Remuksen ja Peterin salaisesta sopimuksesta, ja lisäksi neljäs pullo oli Regiltä. :D Veli pitää huolen että toisella on tarpeeksi juomia kun se on poissa kotoa.
emppa_p: No en oo kyllä tuolta kannalta asiaa edes katsonut, voihan se olla. :D Saa nähdä mihin suuntaan tää tästä ajan myötä kehittyy (koska ei, me ei olla vielä lähelläkään loppua tämän ficin osalta). Lily on tosiaan Pottereille joku pakkomielteinen heikko kohta, tiedä sitten miksi. ;D
onski: Saa nähdä osuuko sun rahanmenoarvelut (onko se ees sana?) oikeaan, ei käy vielä vähään aikaan ilmi (ainakaan ihan suoranaisesti, voi olla jotain viittauksia). Spoiler alert! -->Ja siitä suojeliuksesta sen verran että onko sulla animaagius käynyt mielessä? : D Sillä voi olla vaikutusta asiaan. Ja niin, ei mulla mitään varsinaista kykyä varmaan ole, harjoitus tekee mestarin. ;)
Midnight: Huh, kaikki tuntuu ottaneen tuhlaajapoika-nimityksen aikalailla tavaksi, like that! Tosin en tarkoittanut sillä siinä Jamesin sanomana paljoakaan, mutta kiva että se on saanut jonkinlaisen identiteetin lukijoiden keskuudessa. :D Tervetuloa kirjavaan joukkoon, tässä tulee jatkoa!
Swizzy: Mitä, eihän kello ollut kun puoli kaksitoista?!  :o No joo, se että ite valvon pikkutunneille joka ilta ei tarkota että muiden tarvis. :D Puhpahpöh, ihana olet, kiitos kommentista,ihanaa että joku tajusi Gwenogin! Se oli siellä vähän piilossa ja tulee vähän enemmän esille ehkä myöhemmin (paino sanalla ehkä) ja mun mielestä on niiiiiiiiin siistiä että joku bongasi sen sieltä! Jei. *hyppii innoissaan ympyrää ja hoilaa 'den glider in':iä* Joo.

A/N: Appajee, uusi viikko uudet kurjet ja uusi luku. Neljä tuntia koulua on selvästikin liikaa tällä säällä (VIHDOIN KEVÄT AAAAAA) ja syyttäkää siis meidän rehtoria joka teki lukkarit. Ja öö seuraavan luvun kanssa joudutte varmaan odottamaan vähän pitempään, koen sen aika omalla tavallaan haasteelliseksi. Mutta tässä nyt tämä, enjoy - if you can!



Kun asiat alkavat mennä vinoon, niin sitä tavallisesti jatkuu jonkin aikaa, ja kaikki tulee vain pahemmaksi. Mutta kun asiat sitten alkavat korjaantua, ne usein tulevat yhä paremmiksi ja paremmiksi.

C.S. Lewis: Narnian tarinat: Taikurin sisarenpoika


Kolmaskymmenes kahdeksas

James joutui Siriuksen puhutteluun heti ensimmäisen tilaisuuden tullen. Lily ja Danielle kuulivat käytävän toiselle puolelle vierashuoneeseen kun he väittelivät siitä, olisiko Jamesin pitänyt kertoa Siriukselle Thomyaksesta vai ei. Sirius oli naurettavan loukkaantunut, vaikka oli Lilykin harmissaan, sillä hänellä itsellään ei ollut salaisuuksia, joita James ei tietäisi. Tai no, ainakaan tämän suuruusluokan salaisuuksia. Lily ei voinut olla miettimättä, mitä muuta James oli jättänyt kertomatta.

Thomyaksen läsnäolo vaikutti välittömästi talon ilmapiiriin. Rouva Potter holhosi miestä kuin omaa poikaansa, herra Potter oli mietteisiinsä vaipuneena ja luultavasti pohti Mariaa ja tämän kuolemaa. Sirius piti Jamesille jonkinasteista mykkäkoulua, samoin kuin James Thomyakselle, ja Lily ja Danielle yrittivät välttää olemista väärässä paikassa väärään aikaan. Joulu oli saanut omalla tavallaan aika karmivan käänteen, joskin James uskalsi toivoa loman kääntyvän vielä parempaan suuntaan. Hän ei halunnut, että hänen ensimmäinen joulunsa Lilyn kanssa olisi niin... kummallinen.

Sirius lähti heti jouluaterian jälkeen ulos, sanoi menevänsä kävelylle. Danielle lähti perään, kuulemma varmistamaan että poika tulisi ehjin nahoin takaisin. Thomyas ja tämän isä menivät herra Potterin työhuoneeseen keskustelemaan, ja James painui suhteellisen vihaisen olisena omaan huoneeseensa.

”Onko Jamesilla kaikki hyvin?” Lily kysyi rouva Potterilta auttaessaan tätä korjaamaan astiat pois.

Nainen hymyili surullisesti. ”James ihaili Thomyasta pienenä. Thomyas oli hänen sankarinsa. Hän murtui täysin kun tämä lähti, eikä ole sen jälkeen maininnut veljeään sanallakaan. James on tavallaan kieltänyt Thomyaksen olemassaolon.” Rouva Potter huokaisi. ”Tämä ei ole helppoa hänelle. Thomyas on... erilainen kuin James. He ovat aivan eri maailmoista, ja Jamesille oli tosi vaikeaa kun Thomyas ei antanut kuulua itsestään.”

Lily hipsi portaat ylös ja koputti varovasti poikien huoneen oveen. ”James, se olen minä. Saanko tulla?” Vastausta ei kuulunut, mutta Lily kuuli kuinka lukko aukesi. Hän avasi oven ja astui sisään.

Jamesin ja Siriuksen huone oli aika lailla sellainen kuin kahdelta seitsemäntoistavuotiaalta velhopojalta saattoi odottaakin, varsinkin kun Remus ei ollut siivoamassa heidän jälkiään. Pienestä koostaan huolimatta huone oli täynnä tavaraa, ja vain seinillä olevista julisteista erotti kumpi sänky oli kumman (Jamesin puolella oli vain pari julistetta huispausjoukkueista ja lisäksi paljon valokuvia, mutta Siriuksen seinä oli täynnä moottoripyöriä ja bikiniasuisia jästityttöjä). Lattia oli puolen metrin vaatekerroksen alla, eikä hajuaistiin kannattanut luottaa jos etsi puhtaita vaatteita. Ainut siisti alue huoneessa oli Jamesin yöpöytä, joka oli tyhjä lukuunottamatta taikasauvaa ja kahta kehystettyä valokuvaa, joiden molempien Lily pelkäsikin olevan siellä.

Lily raivasi itselleen vähän tilaa huoneessa, joka oli ollut sentään siivottu silloin kun hän oli siellä ensimmäistä kertaa ollut. Hän istui Jamesin sängylle ja katsoi poikaa, joka seisoi selin häneen ikkunan luona katsomatta kuitenkaan ulos vaan jalkoihinsa. Hartiat olivat luonnottomassa kyyryssä ja Lilyn teki pahaa katsoa poikaystävänsä asentoa. Silti hän ei sanonut mitään vaan odotti että James puhuisi ensin.

Tyttö sai odottaa kauan. Kun James vihdoin puhui, hänen äänensä oli aika käheä ja niin hiljainen, että Lilyn oli melkein pidätettävä hengitystään että ylipäänsä kuuli.

”Minä olin ainut lapsi”, James sanoi. ”Et uskokaan kuinka kateellinen olin naapureille, joilla oli veljiä ja sisaria. Pidin äidille ja isälle mykkäkoulua melkein viikon kun en saanut synttärilahjaksi pikkuveljeä.” Hän naurahti ilottomasti. ”Sitten sain tietää Thomyaksesta, ja oli kuin kaikki toiveeni olisivat käyneet toteen. Olin viiden vanha, minulla oli isoveli, joka oli kuusi vuotta vanhempi. Me teimme Thomyaksen kanssa kaikkia niitä juttuja joita olin nähnyt naapurin lastenkin tekevän. Me pelasimme palloa, me askartelimme kaarnaveneitä, lennätimme leijaa. Thomyas lupasi lähtiessään kirjoittaa ja tulla sitten taas seuraavana kesänä.”

James kääntyi Lilyyn päin ja istui tämän viereen sängylle. He nojasivat seinään hiljaisuudessa monta minuuttia, katsellen kuinka sotkuiseen lattiaan kaatuvat varjot pitenivät pitenemistään kunnes maalasivat sen kokonaan mustaksi.

”Hän ei tullut”, Lily totesi nostamatta katsettaan. James huokaisi.

”Ei tullut. Eikä kirjoittanut riviäkään. Heti kun opin kirjoittamaan lähetin hänelle kirjeen, jossa toivoin että hän tulisi ja kerroin olevani hänelle vihainen. En saanut koskaan vastausta. Odotin kirjettä kaksi vuotta, sitten luovutin ja sanoin ettei Thomyas ollut enää veljeni.” Hän löi nyrkkinsä tyynyyn pari kertaa niin että untuvat lensivät. ”En puhunut hänestä, en ajatellut häntä. Lopulta unohdin hänet jo melkein kokonaan. Ja nyt Sirius on minulle vihainen siitä etten kertonut hänelle.”

”Ei se minustakaan kivaa ole”, Lily mutisi hiljaa ja näpersi kynsiään otsa rypyssä. ”Minä en pidä isoista salaisuuksista. Hän on kuitenkin veljesi, minusta sinun olisi pitänyt kertoa.”

James vilkaisi tyttöön vähän äkäisenä. ”Thomyas ei ole minun veljeni – ”

”On hän, James”, Lily keskeytti navakasti. ”Thomyas Jones on sinun veljesi, halusit sinä tai et. Voit kieltää sen kuinka useasti tahansa, voit ajatella siitä mitä lystää, mutta se ei muuta miksikään sitä tosiasiaa, että teillä on sama isä. Sinun on opittava elämään sen kanssa.”

Huoneeseen tuli hiljaista, ja kumpikin tuijotti häpeissään muualle. James tajusi olleensa idiootti väittäessään totuuden valheeksi, ja Lily katui että oli suuttunut Jamesille. Ei hän huutanut ihmisille, eihän? Se ei ollut hänen tapaistaan. Hän huusi vain harvoin, yleensä Petunialle ja vain pari kertaa hän oli korottanut ääntään ystävilleen. Jamesille Lily ei ollut kertaakaan huutanut – no, sitä ei laskettu että hän yhteen aikaan huusi tälle joka asiasta. Sen ajan hän halusi enemmän kuin mielellään unohtaa. Eli toisin sanoen koko sinä aikana kun Lily oli tuntenut Jamesin hän ei ollut huutanut tälle.

Lilystä tuntui kamalalta. Hän oli aina potenut helposti huonoa omaatuntoa.

”Sori”, hän kuiskasi. ”Olisit varmaan tajunnut vähemmälläkin. Sitä paitsi tämä on enemmänkin perhejuttuja eikä minun todellakaan pitäisi puuttua niihin. Anna anteeksi.”

James tarttui Lilyä kädestä. ”Ei se mitään. Hyvä että joku palauttaa minut maan pinnalle aina välillä”, hän naurahti vähän, tällä kertaa oikeasti huvittuneena, mutta samalla pahoittelevan kuuloisena. ”Anteeksi etten kertonut sinulle Thomyaksesta. Minun olisi pitänyt. Sinä olet kertonut minulle kaiken.”

He istuivat pitkään hiljaa, Lily painoi päänsä Jamesin olkaa vasten. Alakerrasta kuului kuinka Sirius ja Danielle palasivat kotiin ja keskustelivat keittiössä rouva Potterin kanssa. Myös herra Potterin työhuoneesta kuului askelia, ne menivät olohuoneeseen levitetyn vuodesohvan luo. Lily vilkaisi Siriuksen yöpöydällä tavaroiden alta pilkottavaa herätyskelloa ja totesi sen olevan paljon enemmän kuin hän oli kuvitellut. Häntä ei kuitenkaan väsyttänyt, joten hän jäi Jamesin viereen vielä joksikin aikaa.

”Ei enää salaisuuksia”, hän sanoi jossain vaiheessa ja kääntyi katsomaan poikaa silmiin että näkisi, pitäisikö tämä sanansa. Jamesin tummat silmät näyttivät vähän ahdistuneilta huoneen hämärässä. ”Mitä?”

”Olisi vielä yksi juttu...”

”Voi Merlin”, Lily tuskaili ja huokaisi. ”Mitä? Onko teillä kellarissa joku massiivinen jästintappokone? Vai aiotko kertoa, että sinulla on kilometrin pituinen rikosrekisteri lain rikkomisesta?”

James rykäisi. ”Jälkimmäinen meni vähän lähemmäs. Mutta en oikein tiedä, sitä ei ehkä kannata kertoa täällä. Jos kerron sitten Tylypahkassa? Sitten kun on vähemmän ministeriön työntekijöitä kuulemassa?” Poika näytti erittäin toiveikkaalta, kuin pieni pojankloppi yrittäessään päästä pälkähästä varastettuaan makeisia lähikaupasta.

”Eli teillä on rikosrekisteri?” Lily kysyi vähän kauhuissaan. Millaiseen touhuun hän oikein oli sekaantumassa?

”No ei varsinaisesti”, James kiirehti vastaamaan. ”Mutta kaiken sen selittämiseen tarvitaan Remusta. Ja Peteriä. Me ei oikein voida tehdä sitä omin nokkinemme Siriuksen kanssa, siitä voisi tulla aikamoinen sotku.” Hän katsoi tyttöystäväänsä vetoavasti. ”Minä ihan totta lupaan kertoa, kunhan päästään selville vesille. Ihan varmasti. Se on se yksi ainut asia, ja sen jälkeen ei pitäisi olla mitään luurankoja kaapissa.”

Lily katsoi epäilevästi Jamesia ja myöntyi sitten. Kai hän viikon verran kestäisi saamatta tietää. ”Mutta minusta vähän tuntuu että kello on jo miljoona, joten taidan mennä nukkumaan.” Hän suikkasi kevyen suukon pojan poskelle ja nousi ylös alkaen tehdä tietä ovelle. Ei mikää ihan helppo juttu kuulkaa. Ovelle päästyään hän pysähtyi epäröiden käsi oven kahvalla ja kääntyi katsomaan Jamesia. ”Siitä korusta.”

”Sinä et pidä siitä.” Se ei ollut kysymys. Se oli pettynyt ja surullinen toteamus, joka oli muhinut koko päivän Jamesin ajatusmaailman taka-alalla. Olisi sittenkin pitänyt kuunnella Siriusta.

”Ei!” Lily kielsi. ”Ei, ei se sitä ole! Se on aivan ihana, luultavasti kaunein koru jonka olen koskaan nähnyt. Ja siitä se kiikastaakin.” Vapiseva huokaisu. ”Kun minusta se on vähän liikaa. Se on melkein liian kaunis, aivan liian nätti minulle, ja sitä paitsi se on ihan liian kallis, maksoi varmasti omaisuuden, minä en ole sen arvoinen enkä – ”

”Hys”, James nousi ja tuli Lilyn luo kietoen kätensä väsymyksestä ja päivän tapahtumista vähän hysteerisen tytön ympärille. ”Hys. Nyt olet vain ihan hiljaa ja kuuntelet. Onko selvä?” Tukahtunut niiskaisu riitti vastaukseksi. ”Minä vakuutan sinulle, Lily Evans, että se koru ei todellakaan maksanut omaisuutta. Lisäksi sinä todellakin olet sen arvoinen, ja paljon ylikin. Sinä olet minun maailmani kaunein olento, eikä yksikään esine voi olla sinulle liian kaunis.” Hän oli hetken hiljaa, ja Lily kuunteli hänen sydämensä rauhallista sykettä. ”Voi olla että se on vähän liikaa, mutta halusin joka tapauksessa antaa sen sinulle. Tietenkin voin palauttaa sen liikkeeseen, jos haluat.”

”Et todellakaan palauta”, Lily sanoi ankarasti. ”On minussa sen verran itsekkyyttä kuitenkin että pidän sen itselläni. Ehkä minä lopulta lakkaan välittämästä sen hinnasta. Ehkä. Joskus.”

James naurahti äänettömästi, mutta Lily tunsi sen ja hymyili itsekin. ”Niin sitä pitää”, James kehui leikkisästi ja suuteli tyttöä pehmeästi, mutta suudelmassa tuntui uudenlainen vivahde. Se oli omalla tavallaan aika... omistava. Tunnelman pilasi kuitenkin Siriuksen portaista kuuluvat laahaavat askeleet, ja James huokaisi. ”Sirius. Parempi varmaan että menet pois alta – hän ei ole ollut kovin hyvällä päällä Thomyaksen tulon jälkeen.”

”Joo, huomattiin Daniellen kanssa”, Lily mutisi myötätuntoisesti Jamesille, joka joutuisi viettämään koko yön Siriuksen kanssa samassa tilassa. Nopea suukko ja ovi auki. ”Hyvää yötä.”

Sirius oli päässyt melkein poikien huoneen ovelle asti, ja Lily oli törmätä häneen avatessaan oven. Poika hymyili tytölle puoliksi, sanoi hyvät yöt takanaan olevalle Daniellelle ja ahtautui sitten Jamesin ohi huoneeseen sanomatta tälle sanaakaan.

James huokaisi turhautuneena. Tästä tulisi vielä pitkä ilta.
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Joo, kello ei ollu ku puol kakstoista mut olin väsyny ja mitä pitemmäl yöhön mennään sitä sekopäisemmäks muutun. :D Miten den glider in liittyy huispaukseen? Tai no urheiluun ja sitä kautta huispaukseen... Mutta mullakin on tapana hoilata mitä vaan vaikkei olis mitään tekemistä asian kanssa. Ja yleensähän mä hoilaan Adam Lambertin biisejä ja niillä ei tosiaankaan oo mitään tekemistä ficcauksen kanssa. Ja btw, tästä voi tulla ihan järkevä komma koska mulla ei harvinaisesti oo musiikkia päällä. No niin nyt mä lopetan tän offauksen ja yritän saada itse kommentista pidemmän kuin offista. :D

Vaihteeksi näemmä kirjalainaus. (oli ihan pakko todeta, vaikkei sillä oo mitään merkitystä, mutta ilmeisesti laajennat reviiriäs)

Lainaus käyttäjältä: Salla
(Jamesin puolella oli vain pari julistetta huispausjoukkueista ja lisäksi paljon valokuvia, mutta Siriuksen seinä oli täynnä moottoripyöriä ja bikiniasuisia jästityttöjä)
Jaa, mistäs sitä tietää jos se onkin toisin päin...? :D

Toi Lilyn ja Jamesin kohtaus oli tosi hieno, oikeasti. Mä pystyin kuvittelemaan sen mielessäni ja ihan näkemään ja kuulemaan ton äänensävyineen päivineen. Ja se ei olis onnistunu jos sä et olis kirjottanu sitä niin hienosti. Voi aww Lily/James on niin söpöä!

Voi, Sirius ja James. Mä en nyt siihen osaa sanoa mitään enempää, mut tietty toivon et kaikki kääntyy vielä parempaan. Ainakin sulla pitäis olla joku syy tohon alun sitattiin.

Kiitos taas kovasti, enkä lopeta kommenttia pyytämättä jatkoa!



Swizzy



22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Midnight

  • Kelmi
  • ***
  • Viestejä: 90
Jatkoa, jes!!!

Oli ihanaa lukea Jamesin tunteista Thomyastasta kohtaan. Hienosti olit saanut Jamesin sanomaan asiansa, miten on aina toivonut isoveljeä. Ja sen Tuhlaajapojan (tosiaankin tuo nimitys näyttää tulevansa paljon esille) pisteet laski silmissä heti, kun kuuli Jamesin näkökulman hänestä. Jättää nyt viaton Pikku-James yksin, ilman edes että vaivautuisi kirjoittamaan paria riviä kirjeeseen silloin tällöin. Ilkeä... Mutta kuitenkin yllättävän kiinnostava henkilö, kuulisin hänestä mielelläni lisää!

Tuo Jamesin ja Siriuksen riita taas oli odotettavissa. Toivotaan, että pojat saavat riitansa pian sovittua. Niin, että kullaan Siriuksenkin mielipiteitä Thomyasista.

Nyt tuohon Jamesin ja Lilyn kohtaukseen, josta kyllä todella pidin. Jotenkin yllättävän koskettava ja herkkä kohtaus, riidaksi meinaan. En osaa oikein sanoa muuta, kuin, että kaunis todella oli.

Toivottavasti sait tästä epäselvästä kommentista edes jotain irti! ;D
Jatkoa jään taas innokkaasti odottelemaan!
Elämäsi ei muodostu päivistä jotka ovat menneet, vaan päivistä jotka muistat.

emppa_p

  • Aamutorkku
  • ***
  • Viestejä: 100
  • En ole tyhmä, muut eivät vain ymmärrä logiikkaani
Oi kiitos tästä luvusta! Aivan ihana oli.:D Olisi kiva jos Thomyastasta näkyisi seuraavassa luvussa enemmän (joo, ei toki mitää vihjailua ;)). James on jotenkin niin suloinen ja ne Lilyn arvailut oli hauskoja (joo kumma huumorintaju minulla);D Jatkoa odotan erittäin innokkaana jälleen!  ;D  ;) :)

SiJaILali

  • ***
  • Viestejä: 34
Dodiin. Jos nyt saisin kommentoituakin tätä koukuttavaa ficciä :]

Lily&James on suloista (kuten aina). Ihana Lily kun meni lohduttamaan Jamesii.
Tykkäsin etenkin tosta kohdasta, jossa James kertoi Lilylle, kuinka hän odotti, että Thomyas vastaisi kirjeisiin, mutta tämä ei vastannut :[

Siriuksen on kyllä syytäkin olla loukkaantunut, odottaisin jotain välien selvittelyä Sirius VS James.
Hyvä, kun Lily ja Danielle on noin hyvii kavereita, ettei edes Siriuksen mökötys lannista tunnelmaa täysin.

Thomyas - hmm.. Inhottava tyyppi, anteeksi vain :'D Mutta hyvä, kun on joku jota inhota. Jatkoa odotellen <3

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Voi sä oot ihana! <3 Mä pääsin tänää neljältä ja menin kaverille, jossa tehtiin läksyt ja mä olin ennemmin valmis kun se (whahhah, mulla oli vaan helpot fysiikan potentiaalienergiatehtävät) ja aattelin mennä kännykällä kattoo, oisko tullu mihkää hyvään ficciin päivitystä ja sä olit just kaks minsaa sitten päikänny ja olin ihan onneni kukkuloilla ja hehkutin sitä mun kaverin enkunläksyjen päälle, oon paha >;D (Kaveri, tarkemmin sanottuna Binzei, lukee kans kelmificcei)
 
Mutta joo, mullakin on pahoja ongelmia Lumipallon vihattavien hahmojen kaa, sattuu Joëlle oleen ainoo onnistunu, ainakin toivottavasti....  ;D  Mut vaikka mä tykkäisinkin hahmosta, se ei sit sano, ettet olis onnistunu vihattavan hahmon kans, mulla on asenneongelma ja tykkään kaikista hirveiks tarkotetuista ja kammottavista ja ilkeistä ja vihattavista hahmoista...  ;D
 
James/Lily oli niiiiiiin söpöö <3 Sä osaat kirjottaa nii hyvin fluffyy ja tunteita ja ne on niin aidon tuntusia, et iskee karmee alemmuuskompleksi...  ;D  Molemmat oli hyvin IC ja kaikkee. Mää ja mun kieroutunu huumorintajuni heräili ku Lily tuli huoneeseen ja näki sekasorron (ookko muuten kattonu mallin mun huoneesta? Paitti mulla ei oo moottoripyöriä, bikiniasusia tyttöjä tai huispausjulisteita seinillä, niitten tilalla tosin heppa- ja leffajulisteita  ;D ) ja sen jälkee löysinki kaikkee hauskaa suunnilleen joka lauseesta (pervo lapsi... .____.).  ;D
 
Mut toivottavasti Sirre ja Jamppa saa sovittua riitansa uutenvuoteen mennessä (mä muuten odotan sun kirjottamalta uudelta vuodelta paljon  ;D  Paineita sulle!  ;D ).... Ja joo, mä voisin ny mennä kirjottaan Lumipalloon jotain randomia jatkoo, mut sitä ennen mä pyydän käsken sua kirjottaan jatkoo!  ;D  (Varo vaan, jos ei jatkoo kuulu, tulee mun ruma pärstäni sun konees näyttöön vaatiin jatkoo  ;D )
 
Ledi
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

L.E

  • kultakutri
  • ***
  • Viestejä: 151
Oi, jatkoa taas!

Thomyas aiheuttaa vähän ristiriitaisia tunteita. Kylmiä väreitä, koska tyypissä on jotain käsittämättömän luihua, mutta toisaalta se on niin inhimillinen ja aidon oloinen, että herättää mun uteliaisuuden. Haluaisin oikesti pitää kyseisestä hahmosta, mutta siinä on jotain ihan vähän karmivaa. Ehkä koska se kohteli meidän pikku Jamieta niin huonosti >:(

Joulu ei mennyt ihan niin kuin ajattelin, mut ihan virkistävä verrattuna siihen ällöttävän onnelliseen siirappiin, jota tunkee yleensä muualta. Tää on ihan mahtava <3
The girl, who has dreams of.

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Voi, Sirius-parka <3 Jotenkin olen samaa mieltä Siriuksen kanssa, että Jamesin olis pitänyt kertoa Siriukselle, etenkin sen jälkeen, kun Sirius muutti Pottereille, mikäli James vain muisti velipuolensa vielä silloin. James-parka myös <3 Thomyasin tapaista veljeä ei haluais kukaan - ei vastaa viesteihin, ei tule käymään, ei oo reilua :( Sieluveljesparat <3

Kiitos jatkosta, jotenki kiva myös toi, et Sirius ja Danielle viettivät yhdessä vähän aikaa, vaik niistä ei kerrottukaa paljoa. Ja mä haluun, et Sirius ja James sopii ton <3 Ja mä haluun päästä myös lukee kohdan, jossa kelmit kertoo tytöilleen animaagiudestaan ;)

Jatkoa ootellessa <3
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan