Kirjoittaja Aihe: Nuorten viettelykset [K11, 63/63 VALMIS 12.12.12]  (Luettu 87599 kertaa)

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Ihana luku. Täytyy kyllä sanoa että Sirius oli tosi IC. Sä onnistuit saamaan esille sen tietyn siriusmaisuuden käyttäytymisessä ja ajattelussa. Siitä tuli sellainen wau-reaktio. Kaikki muutkin oli IC, mutta Sirius oli erityisesti tässä luvussa esillä. Mutta tämäkin oli tosi aww luku, eri tavalla kuin edellinen, mutta ihana. ♥

Kiitos mahtavasta ficistä ja jatkoa tietysti kaipaan!

Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

emppa_p

  • Aamutorkku
  • ***
  • Viestejä: 100
  • En ole tyhmä, muut eivät vain ymmärrä logiikkaani
Aivan ihana luku taas kerran! Siriuksen tunnepurkaus oli jotenki sulonen :) jatkoa vaan nopeasti tulemaan :D

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Ledi: Joo, Sirius on raasu. Jollain kierolla tavanna tyykäsin kirjoittaa viime lukua, kun sain Siriuksen itkemään. :D
Swizzy: Vau, kiitti! Ihan mahtavaa, että onnistuin Siriuksessa, koska mua vähän pelotti että millaisen vastaanoton henkevä Sirius saa. :) Vau. Mulle tuli tosi hyvä mieli sun kommentista, kiitos mielettömästi! :-*
onski: Paidaton Sirius -kohta oli omakin suosikkini. :D Kiitos kommentista!
emppa_p: Kiitos sullekin kommentista. :)

A/N: Juu, mä en edes halua puhua tästä luvusta. Otetaan Frank kuvioihin mukaan niin se ei tunne oloaan ulkopuoliseksi. Kiitos ja anteeksi.



Last friday night we went streaking in the park
Skinny dipping in the dark then had a menage a trois
Last friday night, yeah, I think we broke the law
Always sayn' we're gonna stop
This friday night do it all again


Katy Perry: Last friday night (T.G.I.F.)


Kolmaskymmenes toinen

”Ensimmäinen vaihe käynnistyy tänään. Muista: kun Kalkaros reagoi, älä osoita millään tavoin tienneesi tästä etukäteen.”

Alice nyökkäsi Remukselle ennen kuin jatkoi matkaansa aamiaiselle Frankin viereen Puuskupuhin tupapöytään. Parisuhteen työstäminen oli viime aikoina jäänyt vähemmälle, ja huonoa omaatuntoa potien Alice oli sopinut viettävänsä koko kurpitsajuhlapäivän Frankin kanssa. Poika odotti häntä hymy huulillaan ja suikkasi tytön poskelle hellän suukon tämän istuessa pöydän ääreen.

”Terve”, Frank naurahti ja hörppäsi kahviaan. ”Sinut näkee nykyään usein kelmien kanssa”, hän totesi sitten lähinnä keskustelumielessä, mutta ei voinut estää pientä kateuden pistosta sydämessään.

”Joo”, Alice vastasi ja etsi katseellaan appelsiinimehua, ”meillä on ollut vähän bisneksiä. Sori, en voi oikein kertoa enempää.” Hän katsoi poikaystäväänsä ollen aidosti pahoillaan ja kaatoi mehua lasiinsa. Sitten hän huokaisi napatessaan paahtoleivän. ”Ihan tosi, kertoisin tosi mielelläni, mutta en voi. Lupasin tytöille. Se on tavallaan aika arkaluontoista.”

Frank nauroi, mutta kuulosti jopa omissa korvissaan aika katkeralta. ”Arkaluontoista? Ja Sirius Musta tietää siitä? Kuinkakohan kauan sekin mahtaa pysyä salaisuutena – ”

Pojan lause jäi kesken, kun Luihuisen pöydästä kuului yhtäkkiä kova parkaisu, ja kaikki kääntyivät katsomaan parahiksi nähdäkseen, kuinka Severus Kalkaros juoksi hätääntyneenä karkuun muutaman kymmenen sentin korkuista pelleä, joka oli ilmeisesti hypännyt pöytään jääneestä laatikosta. Ensiksi nauruun hörähtivät rohkelikot, mutta puuskupuhit ja korpinkynnet eivät hekään olleet paljon jäljessä. Luihuiset näyttivät siltä, etteivät oikein tienneet, olisiko heidän sopivaa nauraa, mutta kaikesta huolimatta muutamat ensi- ja toisluokkalaiset nauroivat katketakseen muiden mukana. Vähän Kalkaroksen jälkeen salista juoksi ulos Kat, joka näytti niin hölmistyneeltä, että Alice nauroi entistä vahingoniloisemmin.

Pohjimmiltaan Frank Longbottom oli hyväsydäminen ja tahtoi ajatella jopa luihuisista lähes pelkkää hyvää, mutta Severus Kalkaros oli aina aiheuttanut hänessäkin tiettyä vastenmielisyyttä. Juuri tästä syystä hän nytkin nauroi Alicen kanssa, vaikka kenen tahansa muun kohdalla hän olisi saattanut yrittää jopa hillitä tyttöystäväänsä. Frankin ystävät Mike Abbott, Amos Diggory ja Anton Macmillan eivät olleet yhtä tiukasti ystävällisyyden filosofiassa kiinni, joten he nyt nauroivat joka tapauksessa, mutta Frankin itsensä lähes ilkeä nauru oli niin outo kaveripiirissä, että osa naurusta oli ehkä järkyttynyttäkin.

”Alicella on sinuun paha vaikutus”, Anton nauroi ja sai Alicelta potkun pöydän alla. Nauru ei kuitenkaan loppunut siihen, vaan tästä kehkeytyi leikkimielinen jalkasota, joka päättyi vasta siihen kun Antonin kuuma kahvi kaatui pojan syliin ja Alice tunsi voittaneensa. ”Hemmetti. Frank, yritä jooko pitää naisesi kurissa!”

Frank oli nauraessaan tarkkaillut Alicea, joka oli ilmeisesti alitajuntaisesti vilkuillut välillä kelmien pöytään ja vaihtanut katseita näiden kanssa. Frank saattoi olla lempeä, mutta ei hän tyhmä ollut, ja hän tajusi nopeasti mitä oli tekeillä.

”Jos ajatellaan ihan teoreettisesti”, hän supisi Alicelle, joka yritti saada hengityksensä tasoittumaan naurukohtauksen jäljiltä, ”niin voisiko tuo äskeinen olla jotain teidän ja kelmien välisten bisnesten tyylistä?”

Tyttö virnisti ilkikurisesti ja oli hyvillään, ettei Frank ainakaan luullut että hän petti tätä kelmien kanssa. ”Voi olla”, hän vastasi edelleen hymyillen. ”Tämä ja moni muu juttu. Mutta minä lupaan, että tänään kelmit eivät ole etusijalla. Voin vaikka todistaa sen sinulle”, hän jatkoi ja lehäytti hiuksiaan poikaystävänsä kasvoille. Frank oli heti mukana leikissä ja kietoi kätensä Alicen vyötärölle.

”Vai niin”, hän mumisi ruskeisiin hiuksiin. ”Mitenkäs sinä sen todistat?”

Alice kurottui sen verran, että sai kuiskattua vastauksen Frankin korvaan. Tämä ei todellakaan ollut Antonin, Miken ja Amoksen korville. ”Siten, että kieltäydyin ihan sinua varten Siriuksen kutsusta osallistua kurpitsajuhlan jatkoille poikien makuusalissa ja kärtin sen sijaan Lilyltä kaksi tuntia valvojaoppilaiden kylpyhuoneen salasanaa.”

**

Ilta oli loistava. Amy, Remus, Sirius ja Peter piilottelivat huomaamattomasti klovneja ympäri koulua sellaisiin paikkoihin, joissa ne eivät olleet liian näkyvillä mutta joista Kalkaros ne varmasti huomaisi. Loppujen lopuksi luihuispoika oli niin hermoraunio, että jättäytyi kurpitsajuhlasta kokonaan pois. Tietyllä tavalla kelmien porukka oli aika pettynyt tähän, mutta kaikki olivat silti sitä mieltä, että kosto oli lähtenyt erittäin onnistuneesti liikkeelle. Ja sitä paitsi ilta oli vielä nuori, kun he kymmenen aikoihin kapusivat portaat ylös seitsemäsluokkalaisten rohkelikkopoikien siivottuun makuusaliin. Viimemainittu seikka oli järkytys sekä Amylle että Lilylle.

”Alice jäi kyllä nyt todellakin kaikesta hyvästä paitsi!” Lily totesi katsellessaan pedattuja sänkyjä ja avointa lattiaa silmät pyöreinä. ”Oikeasti, täällähän näkee lattian!”

”Enpä usko että hän jää ihan kaikesta kivasta paitsi, kun ottaa huomioon että hän on Frankin kanssa. Ja mitä huoneen siisteyteen tulee, sinun ei pitäisi olla niin hämmästynyt”, James naurahti ja heittäytyi pitkäkseen Siriuksen sängylle, sillä hänen omansa oli täynnä makeisia ja leivoksia, jotka he olivat puoliksi varastaneet keittiöstä iltapäivällä – miten, sitä ei kerrottu tytöille. ”Kyllähän me aina on jouluksikin siivottu.”

”Jos on jaksettu”, Sirius pisti väliin ja lysähti sängyn toiseen päähän.

”Ja jos on ollut aikaa ja kiinnostusta”, Peter jatkoi vetäisten villapaidan päältään ja heittäen sen sängylleen. Lily istui Jamesin vatsan päälle saaden tämän älähtämään vatsalauseeksi ja Amy ja Remus valtasivat jälkimainitun sängyn istuinpaikoikseen. ”Toisin sanoen on aika lailla liioiteltua sanoa, että olisimme muka aina siivonneet jouluksi.”

Sirius kohautti olkiaan ja tyttöjen nauraessa ja hymyili vinosti. ”Aina voi yrittää vakuuttaa muuta”, hän sanoi viattoman kuuloisena ja pörrötti hiuksiaan. ”Ihan sama. Peter, juomia. En ole vetänyt kunnon kännejä kesän jälkeen, herranen aika sentään!”

”Ihan varoituksen sana: Sirius ei ole välttämättä kovin mukava kännissä”, Peter dramatisoi polvistuessaan sänkynsä eteen ja veti sitten sängyn alta laatikon, joka kilisi uhkaavasti kun poika nosti sen ylös. ”Viime kerralla oli kyllä aluksi ihan hauskaa, mutta sitten tuo otti yhden kulauksen liikaa ja loppujen lopuksi Jamesin äiti joutui paikkaamaan meidät kaikki.”

”Joutuiko?” Sirius kysyi kummissaan napaten Peterin ojentaman kermakaljapullon. ”En minä vain muista mitään sellaista!”

”Et niin, koska olit niin kännissä”, Remus nauroi ja otti itsekin pullon laatikosta. ”Suosittelen että alat rajoittaa, Danielle ei varmaan kamalasti tykkää jos hänen lapsensa saa isäkseen kaltaisesi känniääliön.”

”Sinulla ei ole paljon varaa sanoa kun menet puolesta tuliviskipullosta niin sekaisin että Amy saisi hävetä silmät päästään jos näkisi”, James muistutti ja loi merkitsevän katseen Remukseen, joka mulkoili vain puoliksi tosissaan takaisin. ”Vaikka se kuulostaakin uskomattomalta, Lily, niin oikeasti se olen minä joka näistä idiooteista pitää huolta ryyppyreissuilla. Remuksella on niin huono viinapää, ettei se muista varmaan puoliakaan siitä mitä edellisenä iltana on tullut tehtyä.”

Peter tyrskähti ja ojensi kermakaljan Jamesille. ”Sitä ei olisi ehkä uskonut silloin kun konttasit sammaltaen pöydän alla ja mongersit sille kerjäläiselle italiaksi!”

”Hei, se oli minun syntymäpäiväni!” mustahiuksinen poika protestoi ja alkoi puolustella itseään samalla, kun Lily tunsi ihan vähän huonoa omaatuntoa jo ottaessaan sen yhden kermakaljan. Olihan nyt toki perjantai, mutta seuraavalla viikolla olisi kuitenkin koulua ja läksyt olivat vielä tekemättä. ”Minä täytin seitsemäntoista. Kai silloin nyt vähän hauskaa saa pitää?”

”Minä en ole koskaan ollut niin kännissä etten muistaisi aamulla mitään”, pohti Lily ja pyöritteli pulloa kädessään vaimentaen nopeasti äänen, joka muistutteli läksyistä. ”Enkä kyllä ole pöydän allakaan kontannut, että ei sen puoleen.”

”Onko Lily-kukkanen ollut muka joskus kännissä?” Sirius epäili kummallinen ilme kasvoillaan. ”Minä olin ihan siinä uskossa, ettet sinä edes tunne käsitettä 'olla humalassa'.”

Amy nauroi Remuksen vieressä lähes pilkallisesti. ”Lily on ollut kännissä siinä missä ihan kuka tahansa muukin täysi-ikäinen. Ja useammin kuin kerran. Ja melkein joka kerralla hän on kertonut varsin mielenkiintoisia asioita itsestään.” Lily loi tyttöön varoittavan katseen, mutta tämä kiusasi edelleen ja hymyili vain ilkeästi. ”Oletko jutellut vähään aikaa Margharetin kanssa, Lils?”

”Kuka on Margharet?”

”Lilyn mielikuvitusystävä – ”

” – siltä ajalta kun olin viisi”, Lily vastasi Peterille loppuun ja heitti Amya Siriuksen tyynyllä. ”Älä viitsi vääristellä asioita. En minä nyt oikeasti ole niin idiootti että enää millekään mielikuvitusystäville juttelisin.”

”Minusta se on suloista”, James naurahti ja suukotti Lilyä, joka punastui vähän ja nauroi sitten itsekin. ”Minullakin oli pienenä mielikuvitusystävä, Paul. Hän oli ihan hauska heppu – siihen asti kun alkoi haukkua tauotta meidän naapurin koiralle takaisin. Voin sanoa, että mielikuvituskaverit eivät oikein osaa lyödä.”

Kaikki kuusi nauroivat ja korkkasivat kermakaljat mielikuvitusystäville. Juttu alkoi polveilla mielikuvitusystävien psykologisesta merkityksestä kaveruuteen ylipäätään ja sitä kautta kelmien parhaiden kujeiden muisteluun, kunnes loppujen lopuksi kaikki makasivat pitkin huonetta vatsat hellinä nauramisesta.

Vaikka tarkoituksena ei ollut alunperin ollut kaatokänni, loppujen lopuksi Remus sammui kahden aikaan – onneksi omaan sänkyynsä. Siinä vaiheessa Peter totesi että olisi tuliviskin aika, ja pienen suostuttelun jälkeen Lilykin suostui ottamaan jonkin verran. Amy ja Peter päätyivät vähän ennen neljää oksentamaan vuorotellen vessassa, ja selvimpänä pysynyt James toi heille peitot sinne Siriuksen humalan masennusvaiheen alkaessa kahden tyhjennetyn tuliviskipullon jälkeen. Sirius vuoroin mutisi ja valitti paskaa elämäänsä, vuoroin heitti sinään ensimmäisen esineen joka käteen sattui – ja James huolehti että se oli lähes joka kerta joko tyyny tai jokin vaatekappale.

Lily ei ollut omasta mielestään kovin humalassa, mutta hoippui kyllä vaarallisesti siirtyessään Jamesin kummasti tyhjentyneelle sängylle aikeenaan ruveta viimein nukkumaan puoli viideltä. Hänen arviointikykynsä heitti, ja hän saattoi laukoa muutaman kommentin, joita katuisi aamulla, sikäli kun kukaan muu niitä muistaisi. Loppujen lopuksi hänellä oli ollut todella hauskaa, ja sinä iltana käydyt keskustelut olivat olleet ehdottomasti hänen elämänsä mielenkiintoisimpia.

Toisten nukahdettua ja Siriuksen rauhoituttua sen verran että hänet uskalsi jättää rauhaan James kömpi Lilyn viereen peiton alle ja piteli päätään. Ei hänkään aivan selvin päin ollut, ja aamulla olisi varmasti kolmannen asteen päänsärky, mutta hän ei voinut silti olla ajattelematta, että nyt hän oli saavuttanut taas yhden rajapyykin. Hän haukotteli makeasti, veti Lilyn kainaloonsa ja totesi tyytyväisenä, että oli kuin olikin loppujen lopuksi saanut Lily Evansin, tuon kauneuden ruumiillistuman, viereensä nukkumaan.
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Semi-riccio

  • Vieras
Sain vihdoinkin luettua tän kokonaan ja täytyy kyllä sanoa, että ihanan todentuntuisiksi olit saanut hahmot kirjotettua... Lily on tässä harvinaisen oikean oloinen (jos ymmärrät mitä tarkotan : D). Ja taisin juuri rakastua Siriukseen vain entistä pahemmin...

Jatkoa odotellessa...

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
ajsdkjafdsopa. Moi. Aloitan tämän todella järkevän, fiksun ja filmaattisen kommentin puolioffauksella. Kuules, se ei ollut lupaus (viittaan siis kommenttiisi ficissäni). Mä voisin teoriassa, melkein, jopa, ehkä, vaikka, peräti, jos, kenties, kirjoittaa sellaisen, mutta en vielä vuosiin, koska siitä pitäis luultavasti tehdä korkean ikärajan matskua. Ja se olisi äärimmäisen todennäköisesti epäjulkaisukelpoinen. Eli jos jaksat odottaa muutaman vuoden ja vielä sen verran että saan mahdollista kirjoitustaitoa kyseisen genren suhteen, voin kirjoittaa sellaisen ja sitä voidaan pitää vaikka haasteena sulta. ;)

Okei, mäkin nyt sitten yritän skarpata kommentoinnissa. Huolimatta siitä että mä olen tänään sokerihumalaa vastaavassa tilassa, kommaan nyt, koska mä taidan olla aina vähän sekopäinen. *lauleskelee Maamme-laulua ja yrittää pitää tietokoneen kasassa*

Kiva jos onnistuin ilahduttamaan. Ja sunkin kommentit saa mut aina hyvälle mielelle. :-*

Hienoa, the Kosto. :D Frank/Alice oli tässä luvussa suunnattoman söpöä, aww ♥. Rohkelikkopoikien siivottuun makuusaliin? Jossa näkyi ihan lattia? Vau. Tämäkin oli tosi hieno luku, ja kivaa luettavaa. James/Lily aww ♥ myös. Sä kuvaat tosi hienosti ympäristöä ja ihmisiä, ja sulla on tarinassa mukavan humoristinen ote sopivissa kohdissa. Tämä kuuluu ehdottomasti parhaimpien ikinä lukemieni ficcien joukkoon. Ansaitusti. Kaikki on aina tosi IC, ja jos Rowling olisi kirjoittanut kelmien aikakaudesta, se olisi ollut tällainen. Jälleen kiitän sua mahtavasta ficistä ja (aina ja ikuisesti) jatkoa!

Swizzy

PS.
Lainaus käyttäjältä: Salla
”Arkaluontoista? Ja Sirius Musta tietää siitä? Kuinkakohan kauan sekin mahtaa pysyä salaisuutena – ”
:D


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

emppa_p

  • Aamutorkku
  • ***
  • Viestejä: 100
  • En ole tyhmä, muut eivät vain ymmärrä logiikkaani
Oi jatkoa on tullut :D ;D luku oli ihana ja Frank & Alice oli vain niin sulosia <3

Tämä oli vain jotenkin yksi lempikohtani:
”Alicella on sinuun paha vaikutus”, Anton nauroi ja sai Alicelta potkun pöydän alla. Nauru ei kuitenkaan loppunut siihen, vaan tästä kehkeytyi leikkimielinen jalkasota, joka päättyi vasta siihen kun Antonin kuuma kahvi kaatui pojan syliin ja Alice tunsi voittaneensa. ”Hemmetti. Frank, yritä jooko pitää naisesi kurissa!”

Mutta kiitos vielä ihanasta luvusta ja jatkoa vain äkkiä :D

Nirvu

  • ***
  • Viestejä: 148
Nyt sä hemmottelet meitä, näitä lukujahan tulee ihan sairasta vauhtia! :D
Ei sulla mitään kirjotustaukoo ollu, sä kirjotit meille näitä lukuja valmiiks... ;) Mut Kalkarokselle NYT kosto, ja joo, en vielä lukenu 32. lukuu, luen sen sitte vähän myöhemmin, heti kun ehin, mutta kiitos älyttömän nopeesta kirjottamisesta♥

Nirvu

// Muoksista, eli sainpas tämänkin luvun luettua♥ Oli kyllä aivan älyttömän ihana, tää oli koko luku sellasta ihanaa pirteetä ja ilosta :) Mutta vaikka se onki kivaa, niin tahtoo myös lisää DRAAMAA♥ Sit on vaan nii kiva lukee. Mut kiitost ihanasta luvusta taas kerran^^
« Viimeksi muokattu: 11.04.2012 17:01:29 kirjoittanut Nirvu »
"Syytän kirjastossa olevaa vihreäkaapuista ylipappia, jolla on kaksiteräinen kirves."
-Terry Prachett, Kiintoisia aikoja

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Joo moi.  ;D  (aloitus 10 +)
 
Mää oon puolinukuksissa, joten laatu on mitä on ja en kuuntele valituksia siitä :P *puukko selän takana*
 
Joo. Yks asia pisti silmään. Eikö Frank oo Alicee ja kelmejä vuoden vanhempi ja jos ne on seiskalla nii F:n pitäs olla jo pois koulusta, vai oonmo kuollu jotenkin ku niin kuvittelen..?
 
Ja typo:
 
Lainaus
vuoroin heitti sinään ensimmäisen esineen joka käteen sattui
seinään
 
(nipotus 4-)
 
Joo. Luku oli kiva, hieno siisti ja muutakin, mitä mää en nyt unessa jaksa naputella ;) Miten kaikissa ficeissä Remuksella on aina huono viinapää (allekkirjoittanut käyttää samaa). Mutta se sopii kiltille kouluihmissudelle (mikä sana). Loppu oli awws <3 ja L/J awws jajajaja... Nii. (Järkevyys 10)
 
Joo. Anteeksi laatu, yritän kommentoida kunnolla ens lukuun, johonka edellytän jatkoo...  ;D  Meen nyt nukkuun, et jaksan huomen hikettää hissantunnilla (kato haluun pitää sen kymppinä ;)) ja riehua matikantunnilla (joka sekin oli käytöksestäni huolimatta 10). Jaa, tajutonta offia... Ups! (Tällänen mä oon kun oon väsyny, anteeks!) Ja joo, jatkoa!  ;D  (Teen muokkauksessa järkevämmän ja ymmärrettävämmän komman jos jaksan ;) ) (asiassapysyvyys 10+)
 
Ledi, joka pahoittelee kommentin laatua
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Semi-riccio: Kiitos! Mutta älä vie Siriusta, se on mun. ;) Mur.
Swizzy: Kyllä se oli lupaus. Ja mä voin ihan hyvin odottaa sen muutaman vuoden, koska hyvää kannattaa aina odottaa, vai mitä? :D Voi hitsi, arvaa kuka punastelee täällä näytön toisella puolella ja hymyilee typerästi! Sä kans aina onnistut saamaan mut hämilleni komentillas! Kiitos ihan tajuttomasti, merkitsee tosi paljon!
emppa_p: Joo, ite en oikein luvusta muuten tykännyt kun just tuosta Alicen ja Frankin kohtauksesta. Harkitsin pitkään että julkaisenko ollenkaan, mutta en jaksanut alkaa kirjoittaa uusiksi, joten pakkohan se oli sitten se pakollinen kliseeryyppyilta laittaa. :D
Nirvu: Itse asiassa mulla oli kirjoitustauko! Se kesti noin kaksi viikkoa, ja sen jälkeen on tullut kirjoitettua keskimäärin yhden luvun päivävauhtia (osa on tosin poistettu, mutta kuitenkin). Ja mä oon sitä mieltä että aktiivisia kommentoijia kannattaakin hemmotella, koska ne on hemmottelun ansainnut. ;) Draamaa on vielä kyllä tulossa, kärsivällisyyttä kultaseni!
Ledi: Joo, tiedän tuon Frank-kuvion, mutta otin taiteilijan vapauden vähän muuttaa sen ikää. niin kun aika montaakin merkityksetöntä pikkujuttua, kuten sen että poistin Voldemortin kokonaan yms. :D Mutta joo, kiitos kommentista, sain hyvät naurut. ;)

A/N: No joo, tämä luku nyt on vähän tämmöinen plääh, mutta tarvitsin jonkun luvun jossa vähän selitellään missä asiat menee ja näin. Jos tajuatte. Koska nyt lähestytään yhtä sellasta kohtaa jonka mä haluan jo julkaista mutta kun sitä ennen tulee vielä muutama luku ja äääääääh ja oon angst. Mutta joo. Syyttäkää koeviikkoa. Luku 33, naiset ja herrat.



Mutten mitään, en ketään
Alla ikivanhan aurigon
En mitään, en ketään
Enemmän kuin sua

Juha Tapio: En mitään, en ketään


Kolmaskymmenes kolmas

Aika kului. Päivistä tuli viikkoja, viikot venyivät kuukausiksi ja äkkiä halloween muuttui joulukuun puoliväliksi täysin ilman varoitusta. Syyskauden viimeinen Tylyahopäivä sovittiin viimeiselle lauantaille ennen lomaa, ja kaikki kolmasluokkalaisista ylöspäin odottivat innoissaan että pääsisivät ostamaan joululahjoja. Päivä päivän jälkeen linnaan ilmestyi yhä enemmän jouluisia koristeita, ja päivä päivän jälkeen oppilaat kävivät levottomammiksi ja laiskemmiksi koulunkäynnin suhteen.

Lily oli vaatimalla vaatinut vanhemmiltaan luvan jäädä Tylypahkaan jouluksi, ja kuuli nyt että Amy oli sittenkin menossa kotiin, samoin kuin kaikki kelmit. Pettyneenä hän ajatteli vaihtoehtojaan: jäisikö hän yksin kouluun pitämään Dumbledorelle aamiaisseuraa, vai menisikö hän kotiin perinteiselle joulupäivälliselle, joka ei sekään kuulostanut kovin houkuttelevalta, kun otti huomioon että Petunia ja Vernon olisivat siellä myös.

Joulukuu ei edes tuntunut joulukuulta. Sen sijaan että maa olisi valkeana, lunta ei ollut nimeksikään, ja sekin vähä joka joskus öisin saattoi ripotella suli ennen ensimmäisen oppitunnin loppua. Vaikka muuten joulu Tylypahkassa oli kuten mikä tahansa joulu aikaisemminkin, niin silti professori Kuhnusarvion pikkujoulut tai professori Binnsin hajamielisyys ei tuntunut yhtä hienolta ja juhlalliselta kuin aikaisemmin. Oli kuin jotain puuttuisi, ja samalla kuin koko joulussa olisi jotain liikaa. Tai ehkä Lily oli vain liian vanha kikattelemaan Alicen kanssa mistelin lähistöllä, leikkimään lumisotaa korpinkynsiä vastaan tai lyömään vetoa ensimmäisestä opettajasta joka jättää antamatta läksyjä. Se ei enää tuntunut oikein sopivalta.

Tylyahopäivän aamuna ilmassa oli kuitenkin väreilevää joulutunnelmaa, ja kaikesta huolimatta Lily oli hyvillä mielin postin saapuessa – vaikka olikin edelleen aivan pihalla siitä missä viettäisi joulunsa. Amy oli jo lupautunut puhumaan äitinsä ympäri, mutta Lily ei ollut aivan vakuuttunut. Amylla oli kuitenkin keskusteltavaakin vanhempiensa kanssa, jotka eivät olleet aivan kamalan innoissaan tyttärensä seurustelusta kesken viimeisen kouluvuoden. Alice ja Lily eivät nähneet siinä mitään pahaa, ja Amykin oli keksinyt hienoja vasta-argumentteja (joihin kuului huomattavat selostukset Remuksen omistautuneesta koulunkäynnistä – toki hieman liioiteltuina, mutta kuitenkin), mutta siltikään Lily ei halunnut olla tiellä.

Aamupostin mukana tuli yllättäen Päivän Profeetan lisäksi kirje. Lily otti kirjeen kummissaan helmipöllön jalasta, ja pöllö lähti saman tien paluumatkalle osottamatta vastausta. Kirjeeseen oli kirjoitettu Lilyn nimi siististi hieman loivalla kaunokirjoituksella, käsialalla jota tyttö ei tunnistanut. Kuori oli laadukasta pergamenttia, ja Lily avasi kirjeen ihmetellen, keneltä se mahtoi olla.

Lukiessaan Lilyn ihmetys sen kun vain lisääntyi, ja tunne taisi näkyä aika selvästi hänen kasvoiltaan, sillä aamiaiselle saapuva James vilkaisi omituisesti tyttöystäväänsä ja alkoi sitten urkkia hienovaraisesti kirjeen lähettäjää.

”Itse asiassa”, Lily totesi päästyään kirjeen loppuun ja ojensi sen sitten Jamesille, ”se on sinun äidiltäsi.”

”Mitä?”

James lukaisi kirjeen kokonaisuudessaan ja kohotti sitten kulmiaan. ”Vau. Siis oikeasti, vau. Enpä olisi oikeasti uskonut että äiti suostuisi tällaiseen – tai varsinkaan keksisi tällaista itse!” Hän kääntyi Lilyyn päin kulmat kysyvästi koholla. ”Miten on, Lily, tuletko meille jouluksi?”

Lily mietti hetken ja kohautti sitten olkiaan. ”Mikäs siinä. Sama kai se äidille ja isällekin on, kun en kerran ole kotona. Eikä heidän tarvitse kaikkea tietääkään. Mieluummin minä teillä olen kuin täällä yksin.” Hän suukotti poikaa pikaisesti ja hymyili sitten. ”Ja Daniellekin on tulossa. Hänelle tekee varmasti hyvää jutella äitisi kanssa, vai mitä?”

”Aivan varmasti”, James hymyili. ”Äiti sitten ajattelee kaikkea. Meillä ei olekaan ollut kunnon ystäväpiirijoulua sen jälkeen kun mummi kuoli kuusi vuotta sitten ja isä päätti ryhtyä elämään puolierakkoista elämää. Tekee hänellekin hyvää nähdä muitakin kuin oman perheen jäseniä jouluna – tosin pakko sanoa, että Sirius sekoitti pakkaa viime vuonna aika mukavasti.”

Lily vietti Tylyahossa päivänsä ostaen joululahjoja ja pähkäillen, mitä ihmettä herra ja rouva Potterille pitäisi keksiä. James tosin vakuutteli, etteivät nämä tarvitsisi mitään, mutta Lily osti silti mielenkiintoisen näköisen kokkikirjan Jamesin äidille ja herra Potterille jonkun sotahistoriasta kertovan teoksen, jota James vilkaisi kaupassa ohimennen todeten että hänen isänsä tulisi rakastamaan sitä. Alicelle Lily löysi ison levyn kermasuklaata, jonka mukaan hän aikoi liittää jo aikaisemmin ostamansa lahjakortin jästien kauneussalonkiin, jossa he olivat kerran olleet ja josta Alice oli sanonut pitäneensä kovasti. Amy saisi myös suklaata ja sievät hopeiset korvakorut, ja pitkään pähkäiltyään Lily osti Frankillekin lahjan: hyvin tietoisena Frankin haaveesta ryhtyä auroriksi hän osti pojalle pienen ilmiskoopin. Se oli ihan selvästi rihkamaa, mutta se oli aika hauska ja varmasti osuva lahja. Siriukselle, Remukselle ja Peterille Lily osti enempää miettimättä Sekon pilapuodin lahjakortit. Vanhempien lahjat saisivat odottaa alennusmyyteihin.

James olikin sitten jo kinkkisempi juttu. Ei riittänyt se, että lahjan keksiminen oli äärimmäisen vaikeaa, vaan jostain syystä poika myös roikkui koko ajan hänen kannoillaan kuin tahallaan estäen häntä ostamasta lahjaa. Vastalauseisiin James totesi ettei tarvinnut mitään lahjaa ja että koko ajatuskin oli ihan hölmö, kun paras lahja oli se että Lily oli tulossa heille, mutta tyttö ei antanut periksi vaan sai kuin saikin tämän menemään etsimään muita kelmejä. Lily itse haki käsiinsä Amyn ja Alicen, jotka olivat lahjanmetsästyksessä eksperttejä, ja lähti näiden kanssa kiertämään Tylyahon kujia alusta alkaen, kiertäen samat kaupat ainakin jo kolmanteen kertaan saman päivän aikana.

”Vai että James luo jouluksi”, Alice totesi kun he astuivat sisään hyvin tavallisen oloiseen rihkamakauppaan, joka oli täynnä tylypahkalaisia. ”Aika jännää. Minä en ole viettänyt vielä kertaakaan joulua Frankin luona, ja me ollaan kuitenkin seurusteltu jo neljä vuotta.”

”No nyt kun sitä ajattelee, niin tuntuuhan se aika hurjalta”, Lily myönsi, ja alkoi jo miettiä olisiko sittenkin viisaampaa jäädä kouluun jouluksi. ”Mutta on se varmaan ihan okei, kun Daniellekin on siellä ja kaikkea. Ja sitä paitsi rouva Potter kutsui minut, ja vieläpä ihan kysymättä Jamesilta!” Hän kääntyi katsomaan ystäviään hämmentyneenä. ”Onko se teidän mielestänne outoa?”

Amy mietti hetken. ”No ei oikeastaan. Tai siis kun olettehan te nyt kuitenkin seurustelleet mitä, puoli vuotta? Ja käsittääkseni Jamesin vanhemmat ihastuivat sinuun ikihyviksi, ja kun ottaa huomioon, että olet ollut Jamesille pakkomielle jo aika monta vuotta, niin totta kai he haluavat tutustua sinuun!”

”Miten sinä tuolla logiikalla selität sen, että minua ei ole kutsuttu Frankin luo jouluksi?”

”Kutsuttiinhan teidät viime vuonna koko perhe!”

Alice tuhahti ja näpersi hyllyn reunasta roikkuvia värikkäitä unisieppareita. ”Ei se ole sama asia. Et muuten usko kuinka ärsyttävää kun äiti keskusteli rouva Longbottomin kanssa vertaillen sitä, kuinka vaikeita vaippaikäisiä minä ja Frank olemme olleet.” Alice vilkaisi nauravia ystäviään kulmiensa alta. ”Älkää naurako, siinä ei ole mitään hauskaa. Odottakaa vain kun olette itse siinä tilanteessa! Voin vaikka vannoa että rouva Lupinilta löytyy jos jonkinlaista sanottavaa Remuksen lapsuudesta!”

”No aivan varmasti”, Amy mietti puoliksi ääneen, mutta ajatteli varmasti ihan eri asiaa kuin Alice, joka siirtyi hipelöimään viereisen hyllyn koristeellisia hansikkaita täysin unohtaneena, että heidän täytyisi keksiä lahja Jamesille. ”Mutta onneksi se ei tule tapahtumaan vielä ainakaan tämän vuoden puolella.”

”Miten teillä muuten menee Remuksen kanssa?” Lily kysyi hymyillen ja katseli myös hansikkaita, joissa oli kauniita värikkäitä helmikirjailuja. ”Näytät ainakin tosi hyvältä. Seurustelu pukee sinua, Amy!”

Amy punastui. ”Ihan hyvin, ei mitään valittamista”, hän hymyili vinosti asettaessaan hiuksiaan korvan taakse. ”Remus on ihana. Todellakin, älyttömän suloinen.”

”Onko hän hyvä suutelemaan?” Alice kysyi puolihuolimattomasti kuin ohimennen, mutta sekä Lily että Amy tiesi että tämä oli oikeasti kiinnostunut asiasta – vaikkei kummallakaan ollut aavistustakaan siitä, mitä Alice teki tiedolla.

”Älä viitsi, Alice”, Lily huokaisi lähes kyllästyneen kuuloisena.

”En tiedä”, Amy sanoi samanaikaisesti niin hiljaa kuin vain pysty, katuen sanojaan välittömästi ja toivoi ettei kumpikaan ollut kuullut sitä. Turha toivo, sillä äkillisestä vaikenemisesta ja jäkyttyneistä katseista päätellen sanat oli kuullut sekä Lily että – mikä pahinta – Alice. Amy tunsi itsensä idiootiksi ja hän kääntyi selin ystäviinsä esittäen kiinnostuneensa... savukerasioista.

Alice puhui ensimmäisenä, mikä ei ollut yllätys kenellekään. ”Siis ettekö te... älä vain sano... Tai siis, te olette olleet yhdessä jo yli kuukauden!”

”Ettekö te oikeasti ole suudelleet?”

Amy oli pettynyt siitä, että Lilykin kuulosti niin järkyttyneeltä. Kaikista maailman ihmisistä hän oli kuvitellut että juuri Lily tajuaisi, että juuri hän ymmärtäisi miltä Amyn sisällä tuntui. Nyt hän tunsi jääneensä yksin, ilman suojakilpeä. Miten hän selittäisi ystävilleen ymmärrettävästi, ettei hänen ja Remuksen suhde ollut samanlainen kuin kenen tahansa, että se oli niin paljon enemmän ja se oli kumppanuuden lisäksi ystävyyttä, ymmärrystä ja ennen kaikkea toisen huomioonottamista, ja siihen kuului niin paljon asioita, joita oli mahdotonta pukea sanoiksi? Miten Amy voisi selittää jotain mitä ei itsekään ymmärtänyt?

Ikuisuudelta tuntuneen hiljaisuuden jälkeen Amy huokaisi ja laski mustan savukerasian paikoilleen. ”Ei olla. Eikä siinä ole mitään pahaa. Älkää nostako siitä niin isoa numeroa.” Hän oli varma, että vaikkei hän itse siitä enää puhuisikaan, ainakaan Alice ei voisi jättää juttua siihen. ”Se on meidän juttu, okei? Minun ja Remuksen. Me ei tarvita fyysisiä todisteita siitä, mitä me tunnetaan.” Amy oli itse asiassa aika tyytyväinen selitykseensä. ”Sitä kutsutaan luottamukseksi.”

”No joo”, Alicekin myönsi, ”okei, te luotatte toisiinne. Mutta silti! Puolitoista kuukautta yhdessä eikä edes hyvänyönsuukkoja?”

”Alice, ihan oikeasti. Voitko jättää asian sikseen?” Amy pyysi ja yritti vedota Lilyyn katseellaan. ”Ei Remus ole edes yhtään sen tyylinen. Enkä minäkään. Me ei olla sellaisia kuin sinä ja Frank”, hän viittasi Aliceen päin, ”ei me kaulailla joka päivä käytävillä. Eikä me olla kuin Lily ja James, jotka hipelöi toisiaan huomaamattomasti ja kävelee söpösti käsi kädessä ja on ällöttävän suloisia ja vaaleanpunaisia. Me ollaan me. Amy ja Remus. Ei meidän tarvitse olla mitään muuta.”

Sanoja seurasi aika kiusaantunut hiljaisuus, joka ei tosin ollut kovin hiljainen, kun otti huomioon että he seisoivat täyden matkamuistomyymälän hälinässä. Oli tämäkin paikka sellaiselle keskustelulle. Amy hymähti mielessään koko tilanteen kummallisuudelle ja samassa hänen silmiinsä osui jotain, joka muistutti häntä alkuperäisestä syystä tulla siihen typerään myymälään.

”Lily”, hän henkäisi ja vetäisi punahiuksisen tytön mukanaan liikkeen perällä olevalle hyllylle kuin äskeistä keskustelua ei olisi koskaan käytykään, ”minä tiedän tasan tarkkaan, mitä sinä annat Jamesille joululahjaksi!”



A/N2: Juu, sitten tähän loppuun vielä muutama sana. Eli mä tajusin viime yönä (älkää kysykö, pitkä tarina) että hei, mä oon kirjoittanut tätä kohta puolitoista vuotta. Joo, hienoa sinänsä, mutta sitten mä luin alkupään lukuja. Jep. Ja sitten mä mietin että mitäköhän mä oon ottanu kun oon julkassu niitä. And one thing left to another ja tein päätöksen tän tulevaisuudesta. Eli Nuorten viettelykset jatkuu niin kauan kun kelmit (+muut tän ficin kannalta oleelliset hemmot) on koulussa, ja sen jälkeen aloitan tämän jatko-osan. Tämä siksi, että kirjoitustyyli ei enää tunnu omalta ja haluan perehtyä hahmoihin syvällisemmin ja vähän eri näkökulmasta ja se tuntuisi Viettelyksiin sopimattomalta. Joten new fic it'll be.

Mutta älkää murehtiko, tää ei oo loppumassa vielä pitkään aikaan. Nyt on vasta joulukuun puoliväli, for God's sake! Mulla on vielä niin mielettömästi suunnitelmia tän varalle, ettei mitään rajaa... *nauraa ilkeästi ja hieroo kämmeniä yhteen tosi kornin näköisesti* Ja lisäsyy uudelle ficille oli sekin, että tässä alkaa jo nyt olla liikaa hahmoja, ja niitä tulee lisää, ja haluan vähän selkeyttä omaankin päähäni. Kiitos ja anteeksi.
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
No niin. Vaikka mun pääni pursuaa kaikkea sekavaa, yritän pitää ajatukset aikajärjestyksessä, niin että muutkin saa selvää.

Joo, hyvää ehkä kannattaa odottaa, mutta oon lähes takuuvarma ettei siitä seuraa mitään hyvää. Joten voit odottaa muutaman vuoden + muutaman vuoden, jotta opin kirjoittamaan sitä. Ja katsotaan sitten uudestaan.

Toi alku oli upea. Onnistuit hienosti kuvaamaan ajan kulumista ilman että sanot vaan jotain tyyliin: Sitten kului kaksi kuukautta. Tai jotain vastaavaa. Melkeinpä oikeastaan jopa... Rowlingmainen ote. Tulee vaan huomattua kun aloitin juuri Potterien lukemisen uudestaan miljoonatta kertaa. Se on tosi hieno taito. Monille se voi olla itsestäänselvyys (ajan kuvaus siis), mutta mulle ainakin se on ollut aina vaikeeta, joten huomaan sellaisen helposti, jos joku oikeesti osaa.

Lily/James on aww. Awwawwaww! ♥ Odotan innolla sitä kun saan lukea siitä kun Lily menee Jamesille jouluksi.

Ja niin mitä Lily aikoo ostaa Jamesille?

Okei. Siinä oli itse luvun kommentoiminen, mutta ei tämäkään offia ole. Ja se luku oli muuten hieno. Kuten aina. Ensinnäkin, ajattelit sä mitä vaan, mun mielestä ainakin alkupään luvut on hyviä. Silti voit tehdä ihan mitä vaan, jos tämä tyyli ei enää tunnu omalta. Mulla on vaan yks pyyntö: Älä tee siitä jatko-osasta K-18. Koska silloin mun omatunto kolkuttais liikaa lukiessa sitä. Jos se on K-15 niin sitten mä en valita, koska 14 (joka mä tod. näk. olen jatko-osan alkaessa) on melkeen sama kuin 15 ja mä olen kypsä ikäisekseni. Joo, ja tuurilla (mun kannaltani) voin olla jopa 15 jatko-osan aikaan. Mutta hienoa et on vielä ideoita tähän, koska tosiaan on joulukuun puoliväli. (terv. minä, joka kirjotan melkeen täysin ex tempore)

Kivaa myöskin että jatkoa tulee vauhdilla!



Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

L.E

  • kultakutri
  • ***
  • Viestejä: 151
Ooioioio, näin monta lukua! Sähän oot ihan hullun ahkera, jatka samaan malliin <3

Sadannen kerran, mä rakastan sun tapaa kirjoittaa. Sä etenet sillälailla hitaasti, että lukija pysyy mukana ja siin on koko ajan semmosta jännitettä, että tätä on mahdotonta olla lukematta! Sun henkilöt on ihania ja niistä kaikista paljastuu pikku hiljaan jotain uutta - esimerkkinä Amy, joka on kerrassaan ihastuttava!

Siitä päästäänkin sitten sujuvasti Amyyn ja Remukseen. YKSINKERTAISESTI IHANA. Kiva että pariskunta on omanlaisensa, eikä laimennettu versio Lilystä ja Jamesista niin kuin kelmificeissä usein tuppaa käymään :) Remus on jotain niin suloista, mä aivan sulan kasaan kun luen sun tekstejä. Ja ihanaa että toi ihmissusi-asia saatiin heti pois alta, ni päästään uuteen draamaan ;)

Sä jätit taas niin koukuttavaan kohtaan! Vaikka kyse on vaan joululahjojen ostamisesta eikä esim velhosodasta, mä odottelen silti malttamattomana uutta lukua! Ja kiitän ja kumarran, kun olet sen puolitoista vuotta kirjoittanut - ja tälläistä laatua <3
The girl, who has dreams of.

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Voieivoieivoieivoiei!!!!!!!!! Mä olin unohtanu käydä täällä ennen Rooman matkaa, ja sitten Roomassakin olin viikon, että sitten nyt sain lukea kasan lukuja! Toisaalta, ei siinä mitään, saipahan lukea sitten :D

Siis, loistavia lukuja luin sitten purkeen äsken. Ruikulin pila >:D aika mahtava :D

Ja jotenkin koskettavaa ja ihanaa toi, kun Sirius kertoi kirjastaan ja melkein itki - awwws - James oli ihana, ku tuli taas parasta ystäväänsä lohduttamaan - aws - ne sielunveljekset :'D

jooh - aika laimee kommenti monesta luvusta, mutten keksi mitään järkevää sanottavaa (enää)

uutta lukua taas odotellessa :D
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Swizzy: Ei oikeesti, sä saat paskankin päivän tuntumaan kivalle! Jos ollaan ihan tarkkoja niin sä oot vastuussa siitä että mä pääsen luultavasti matikan kurssista läpi, koska mulla oli niin kiva fiilis aamulla että oikeesti luin siihen kokeeseen. :D Ja siksi kiitän sua sillä että laitan uuden luvun, eiku. :D
L.E: Niin, no. Mitä tuohon nyt sitten sanois. :D Kiitos ihan mielettömästi, mä oon tosi imarreltu teidän kaikkien kommenteista aina. :-* Saa mut hyvälle mielelle.
Anturajalka93: Laimeatkin kommentit on kuitenkin kommentteja, vai mitä? ;) (Oi vitsi, oon aina halunnu käydä Roomassa, kerro kaikki heti!) Tässä tulee taas uusi luku.

A/N: Muahahah, perjantai kolmastoista! MÄ UNOHDIN SEN KOKONAAN. Se on kuitenkin joka tapauksessa mun suosikkipäivä ikinä, joten sen kunniaksi (ja jo Swizzylle mainitsemastani syystä) ja siksi, että teillä muilla on kuitenkin ollut ehkä maailmanhistorian huono-onnisin päivä (:D) annan teille jotain ilon aihetta! Uusi luku, jossa ei siinäkään taas tapahdu oikeasti mitään, mutta mulla on liian hyvä fiilis tänään. :D Lukua kirjoittaessani kuuntelin muuten tätä kappaletta. En tiedä sopiiko se lukiessa siihen, mutta käykää joka tapauksessa kuuntelemassa koska Sam on rakkaus. <3



Jos odotat aikaa, parempaa aikaa
odotat seuraavaan elämään


Aki Sirkesalo: Parempaa aikaa


Kolmaskymmenes neljäs

Lily pakkasi seuraavana aamuna kiireessä ja erittäin väsyneenä, sillä Jamesin lahjan viimeistely oli tuottanut jonkin verran ongelmia. Hän oli paketoinut lahjoja pikkutunneille saakka, eikä se ollut helppoa Amyn ja Alicen yrittäessä jatkuvasti urkkia omien pakettiensa sisältöä. Lopulta lahjat olivat paketoituina sängyn vieressä puoli neljältä, ja Lily päätti että olisi aika nukkua. He matkustaisivat Godrickin notkoon lounaan jälkeen, mutta sitä ennen hänen olisi pakkaamisen lisäksi huolehdittava Amyn, Alicen, Frankin, Remuksen ja Peterin lahjat matkalle näiden koteihin.

Niinpä saatuaan kaiken välttämättömän ahdettua reppuunsa (jonka hän oli sortunut laajentamaan taialla) Lily lähti pakettien kanssa kohti pöllötornia. Hän käytti matkalla paria kelmien näyttämää salakäytävää ja oikoreittiä, sillä ei todellakaan aikonut raahata kantamuksiaan pitkin vilkkaimpia käytäviä näyttäen idiootilta – varsinkaan kun suurin osa oppilaista oli liikkeellä ja tuvanjohtajien työhuoneiden ovilla oli pitkät jonot. Kaikilla tuntui olevan kova kiire päästä kotiin, ja jo monta viikkoa Lily oli kuullut keskusteluita ja kinasteluita hormiverkon käyttövuoroista. Järjestykset olivat vaihtuneet nopeaa tahtia, mutta James ja Sirius olivat pysyneet vahvoilla joutumatta vaihtamaan loistavaa aikaansa kenenkään kanssa. Professori McGarmiwa ei ollut kovin mielissään vaihdoksista, ja oli edellisen viikon keskiviikkona määrännyt jälki-istuntoa sille, joka vielä vaihtaisi vuoroaan.

Salakäytävistä huolimatta matka Rohkelikon seitsemäsluokkalaisten tyttöjen makuusalista toisella puolella linnaa sijaitsevaan pöllötorniin tuntui ikuisuudelta. Ja kun Lily viimein astui viimeisen jäisen portaan lähes kaatuen ja suoristi selkänsä, hän näki ihmisen joka ei ollut tapaamisten toivelistan kärjessä.

Kat ei ilmeisesti kuullut aluksi Lilyn saapumista, mutta eipä punapää myöskään aikonut millään tapaa herättää tämän huomiota. Miss France oli niin keskittynyt sitomaan paksua kirjekuorta yksisilmäisen lehtopöllön jalkaan, ettei huomannut Lilyä edes silloin, kun tämä seisoi melkein hänen vieressään kutsuen pari pöllöä luokseen vihellyksellä. Lilyn omakin pöllö tuli, mutta tyttö päätti jättää sen lomailemaan joulun kunniaksi.

Kului pitkä aika ilman että kumpikaan sanoi mitään, vaikka Lily oli jo aivan varma että Katin oli täytynyt huomata hänet. Sitä paitsi Lily oli nyt sitonut paketit neljän pöllön jalkaan samassa ajassa kun Kat oli taiteillut sitä yhtä hemmetin rusettia. Siltikin rohkelikko oli vain tyytyväinen ettei toinen sanonut mitään, vaikka miettikin miksi tämä edelleen luuhasi pöllötornissa selvästi hidastellen.

”Mitä meille tapahtui, Lily?” Kat kysyi rikkoen hiljaisuuden ja saaden yhden tunturipöllön säpsähtämään. ”Minulle ja teille. Missä vaiheessa me lakattiin puhumasta toisillemme?”

”Englantisi on jo paljon parempi”, Lily mutisi vilkaisemattakaan tyttöön päin. ”Varmasti Kalkaroksen seura on tehnyt sille vain hyvää.”

Luihuinen huokaisi. ”Siitäkö nyt kiikastaakin?” hän piikitteli siristäen silmiään. ”Että en kuunnellut teitä vaan tein Severuksesta itse omat päätelmäni? Koska voin sanoa, Lily, että Severus on paljon kypsempi ja järkevämpi kuin yksikään samanikäinen rohkelikkopoika!”

”Jep, tosi paljon kypsempi”, Lily pyöritti silmiään. Häntä ei suoraan sanottuna kamalasti huvittanut jutella juuri tästä asiasta juuri Katin kanssa juuri nyt. Hän oli ollut ihan hyvällä tuulella. ”Hän tekeekin niin paljon niin kovin kypsiä juttuja. Ihan tosi, Kat, hän oli minun paras ystäväni. Kyllä minä tiedän hänen kypsyydestään yhtä ja toista.”

”Se oli monta vuotta sitten!” Kat alkoi hermostua, ja ranskalainen aksentti alkoi kuultaa muuten jo niin lupaavalta kuulostavan englannin taustalla. ”'Än on muuttunut! 'Än sanoi minulle itse että katuu joitain asioita menneisyydessään, mutta nyt 'än on täysin eri ihminen!”

Lily sai viimeisen paketin sidottua ja pöllöt lähtivät matkaan. Sitten tyttö kääntyi ranskattaren puoleen hymyillen ivallisesti. ”Niinhän me kaikki, Kat, niinhän me kaikki. Mutta joitain asioita ei voi parantaa pelkästään muuttumalla 'täysin eri ihmiseksi'. Jotkut arvet jäävät aika helvetin paljon pitemmäksi aikaa, tiedätkös.”

Kahdet silmät tuijottivat toisiaan myrskyisästi, kunnes harmaisiin syttyi kummallinen pilke. Lily ei oikein tiennyt miten se olisi pitänyt tulkita, mutta ei antanut sen näkyä ulospäin. ”Mitä Severus on muka voinut tehdä sellaista että sinä katkaiset välisi 'äneen – ja samalla minuun?” Kat kysyi purevasti ja puisteleksi vähän kylmän pohjoistuulen puhaltaessa avoimesta ikkunasta. ”'Än ei varmasti ole tehnyt mitään ansaitakseen sellaista kohtaloa!”

Lily astui askeleen eteenpän ja tiuskaisi tytön kasvoille vähän liian läheltä: ”Sitä sinun on parempi kysyä rakkaalta Severukselta. Sano terveisiä.” Sen sanottuaan punaiset hiukset heilahtivat ja Lily oli kadonnut portaisiin pysyen vain vaivoin pystyssä mutta aikomatta pysähtyä ottamaan tukea kivisestä kaiteesta, joka oli ihan yhtä jäässä kuin portaatkin.

Päästyään sisälle lämpimämpään Lily kuuli sisäpihan suuren kellon lyövän yksitoista. Hän pisti vauhtia, että ehtisi syödä jotain ennen kuin Danielle tulisi. Tälle oli anottu erikseen lupaa matkustaa Godrickin notkoon Tylypahkan kautta, ja vaikkei McGarmiwa siitä kovin hyvillään ollutkaan, hän suostui järjestelyyn kuultuaan koko tarinan. Professori oli näyttänyt niin säälivältä, että Lilyltä oli meninannut pudota silmät päästä; Minerva McGarmiwa ei säälinyt koskaan ketään mistään!

Matka suureen saliin tuntui ihanan lyhyeltä, kun käytti oikoreittejä. Jotain ekstraa kelmin kanssa seurustelussa sentään oli. Lily meni istumaan Rohkelikon tupapöytään, jossa ei ollut kuin noin puolet normaalista oppilasmäärästä. Kelmeistäkin Peter oli lähtenyt jo yhdeksältä aamulla, ensimmäisten joukossa, ja Alice oli ilmaisemassa helliä tunteitaan Frankille, joka teki lähtöä parhaillaan. James näytti olevan hyvin innoissaan kotiinlähdöstä, ja he muistelivat Siriuksen kanssa edellisen joulun kohokohtia juuri kun Lily istui pöytään ja alkoi kauhoa keittoa lautaselleen.

”Lily, onko kaikki hyvin?” Amy kysyi heti rypistäen otsaansa.

”Toki, kaikki on oikein hyvin. Miksei olisi?” Lily vastasi, mutta kuulosti omissakin korvissaan aika teennäiseltä.

Remus katsoi Lilyn kasvoja tarkkaan ja huokaisi sitten. ”Lils, kukaan ei usko tuota niin kauan kun puret leukojasi yhteen noin kiivaasti ja sihiset hampaittesi välistä. Rentouta hartiat ja hengitä syvään.” Lily katsoi parhaaksi totella, ja ihme kyllä se auttoi. ”No niin, nyt kerro. Kuka sai kirouksen niskaansa?” poika kysyi sitten hymyillen vinosti ja tietäen varsin hyvin, ettei Lily ketään sentään kironnut ollut.

”Ei kukaan”, Lily huokaisi ja ravisti päätään. ”Vaikka se olisikin ollut aika mukavaa... Ei, meillä vain oli oikein mukava juttutuokio Katin kanssa. Tarvitseeko sanoa enempää?”

”Eipä oikeastaan.”

Amy ei ehtinyt sanoa keskusteluun enää mitään, sillä heidän luokseen pyyhälsi Danielle kuluneessa matkaviitassa, joka peitti taitavasti jo aika näyttävän vatsan. Tyttö näytti väsyneeltä mutta samalla paljon iloisemmalta ja itsevarmemmalta kuin heidän edellisellä tapaamiskerrallaan. Normaalitilanteessa Daniellen häikäisevä hymy ja sädehtivät, kauniit kasvot olisivat kiinnittäneet jokaisen salissa olevan huomion, mutta kaikki olivat niin omissa maailmoissaan ja keskittyneitä lomallelähtöön ettei matkaviittaan pukeutunut tyttö erottunut joukosta mitenkään.

Sirius hymyili Lilyä halaavalle Daniellelle iloisesti ja samalla hänellä oli katse, jota Amy ei voinut tulkita mitenkään muuten kuin suojelevaksi, ja se jos mikä oli järkyttävää. ”Hei Dan. Kaunis kuten aina.” Danielle hymyili ja näytti pojalle kieltä. ”Kaikki hyvin ja sitä rataa?”

”Oikein hyvin”, tyttö kohautti olkiaan. ”Mitä nyt naapurin vanha nainen katsoo pahasti joka kerta ja mulkoilee vatsaa, mutta muuten kaikki menee ihan mukavasti.”

”Mulkoilee ja katsoo pahasti?” Sirius näytti vähän järkyttyneeltä, eikä Amy tällä kertaa tiennyt, oliko se näyttelyä vai ei. Daniellen kohdalla mitkään Siriuksen tavalliset käyttäytymismallit eivät oikein tuntuneet pätevän. ”Mitä oikeutta hänellä siihen on?”

Danielle nauroi ja heilautti vähättelevästi kättään. ”No joo, ei se oikeastaan – ” hän pysähtyi äkkiä ja sulki silmänsä nostaen kätensä vatsalle. Sitten hän hengitti rauhallisesti ulos ja jatkoi kuin mitään ei olisi tapahtunut: ”Niin, ei se minua sen pahemmin haittaa. Olen ollut niin paljon töissä etten ole naiseen paljoa edes törmäillyt. Tosin joulun jälkeen voi olla että tapaamisia tulee useammin kun työt nyt sitten loppuivat.”

James katsoi italialaista tyttöä otsa rypyssä. ”Mikä tuo äskeinen oli?” hän kysyi hiven huolta äänessää, mikä oli Lilyn mielestä äärimmäisen suloista. ”Onko vauvalla kaikki hyvin?”

”Ai, se”, Danielle virnisti ja katsoi sitten Siriusta huvittuneena. ”Sanotaanko nyt vaikka niin että sillä on vain isänsä vilkas luonne. Hirveät bileet koko ajan.”

Sirius näytti ensin lähes tyrmistyneeltä, sitten hänen kasvonsa alkoivat sädehtiä kilpaa hohtavan hammasrivin kanssa. Hän viittasi Daniellen istumaan viereensä ja alkoi tentata tätä lapsesta, kyseli kuuliko se äänen ja pitikö se musiikista ja lukiko Danielle sille. Remus katsoi kaksikkoa hymyillen samalla kun Lily Jamesin vieressä yritti syödä samalla kun selitti Jamesille (joka ei kamalan tarkkaan varmaan kuunnellut) miten isyys puki Siriusta ja miten tästä tulisi varmasti loistava isä. Sitten Remus katsoi kelloa ja rykäisi saaden Amyn huomion.

”Minun on mentävä”, hän sanoi hellästi ja hymyili alakuloisesti. Pieni nyökkäys suurten ovien suuntaan sai Amyn nousemaan ja seuraamaan pientä matkalaukkua kantavaa Remusta halliin ja siitä vähän eteenpäin käytävälle lähelle professori McGarmiwan työhuonetta. Poika pysähtyi autiolle käytävälle kuullessaan nurkan takaa meteliä. Jono ilmeisesti jatkui sinne asti.

Remus halasi Amya ja silitteli tämän hiuksia, kuten oli tehnyt viime viikkojen aikana niin useasti. Ja Amysta oli ihanaa vain olla siinä Remuksen kanssa, tuntea pojan leuka päälaellaan ja käsivarret ympärillään ja sulkea ympäröivä maailma pois. Kahden viikon ero tuntui etukäteen ajateltuna ikuisuudelta, eikä Amy vain voinut estää pientä nyyhkäisyä, vaikka tiesikin sen aivan turhaksi ja suorastaan naurettavaksi. Remuksen kehon tärinä osoitti että poikakin nauroi hänelle.

”Äläs nyt”, Remus sanoi ja irrottautui Amysta sen verran että näki tämän kasvot. Silmät olivat vähän kosteat, mutta muuten tytössä ei ollut itkun merkkejä. ”Joulu menee nopeasti. Voidaan yrittää nähdä uudenvuoden vaihteen aikoihin, joskaan en usko että se onnistuu.” Remuksen kasvot synkistyivät. ”Kuu.”

Amy huokaisi ja katseli lattiaa. Hänestä oli inhottavaa tietää, että silloin kun muut pitivät hauskaa ja näkivät rakkaitaan, hänen poikaystävänsä joutui kärsimään yksin ja ilman muiden seuraa, aloittaa uuden vuotensa parannellen haavoja joista jää kipeät arvet. Amy sipaisi yhtä arpea Remuksen kädessä ja hätkähti kun käsi yhtäkkiä silittikin hänen poskeaan. Ja kun tyttö nosti katseensa, hän huomasi etteivät pojan kasvot olleet kuin kymmenen sentin päässä hänen omistaan. Amy melkein kuuli oman sydämensä pamppailun – hän ei ollut vieläkään ihan täysin tottunut siihen että Remus oli niin lähellä. Liian hyvää ollakseen totta.

Karhea kämmen nosti Amyn kasvoja lähemmäs ja tyttö nousi kuin luonnostaan varpailleen niin, että heidän huulensa koskettivat. Lämmin tunne levisi hänen sisälleen ja hän tunsi hymyilevänsä. Vaikka suudelma ei kestänyt kuin pari sekuntia, se oli maailman täydellisin ensisuudelma. Ikinä koskaan milloinkaan.

Remus hymyili Amylle tavalla joka vei jalat alta ja halasi tätä vielä kerran. ”Hyvää joulua, Amy.” Sitten hän kääntyi, otti laukkunsa lattialta ja katosi kulman taakse jonoon odottamaan vuoroaan.
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vau miten nopeaa jatkoa! Edellisestä luvusta on... mitä, päivä? Vau. Kiva kun kirjotat nopeesti.

Höh! Sä et vieläkään kertonut mikä se lahja Jamesille on.

Tuo Lilyn ja Katin kohtaus oli hyvä ja oikein toimiva.

Ja Remus/Amy! Voiko mitään muuta sanoakaan kuin aww! (se oli retorinen kysymys) Aww. Aww. Aww. Awwwawwwaawawwwawwa. (jne.) Ihan ylisöpöä ja ihanaa ja aww. ♥

Vaihteeksi lyhyempi kommentti, katsotaan sitten ensi kerralla jos tulee pidempi.

Jatkoa tietysti, kuten aina!



Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

sateenkaarinalle

  • Slytherin
  • ***
  • Viestejä: 42
Tää on ihan mahtava ficci ! Kirjotat tosi taitavasti ja selkeästi ja tätä on mukava lukea :)
Jatkoakin tulee nopeesti ja sehän on vaan hyvä juttu ;)

Enempää en osaa sanoa, koska oon niiiiiin surkea kommentoimaan.
we accept the love we think we deserve

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Swizzy: Juu, en kertonut, enkä kerro vieläkään! :D *hykertelee itsekseen feat evil laugh* Pitäähän tässä olla jotain mikä saa teidät lukemaan aina seuraavan osan. Mutta lupaan että sekin käy ilmi ihan pian, mutta ei se loppujen lopuksi ole edes kamalan oleellinen juttu. Tai on ja ei. Näät sitten. ;) Remus + Amy = siirappia.
sateenkaarinalle: Kiitos kovasti, mukava että tästä tykätään. :)
onski: Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, vai mitä? Ja tässä tulee vielä kaiken näköistä mielenkiintoista esille, odota vaan! Vitsi, mä oon ihan onnessa kun tän luvun jälkeen tulee mun ehdoton suosikki! (Tähänastisista siis. Saa nähdä sitten myöhemmin. ;))

A/N: Hei moi pöö. Mulla on vähän hassu tunne tän suhteen, kun tekstiä vaan tulee ja tulee ja sitten mä en kuitenkaan tykkää siitä mitä mä kirjoitan mutta annan olla ja te tykkäätte.  :-\ Mitä siihen nyt sitten sanois. Tää seuraava on vähän tällanen väliluku, ei tässä juuri mitään ehdi tapahtua, mutta pitää vähän selventää paria kohtaa ja näin. Ja tiedän että luvut on aika lyhyitä, mutta ne muodostuu mun päässä aina niin selkeiksi kokonaisuuksiksi etten mä viitsi alkaa yhdistellä kun sitten tulisi vähän tönkköjä. Aina vois yrittää venyttää jotenkin, mutta mutta... Enjoy - if you can.



Nämä kadut kaupungin
Huvilat ja puutarhat
Kävelytän koiraa
Ja mieleen palaa vuodet parhaimmat


Anssi Kela: Nummela


Kolmaskymmenes viides

Hormipulverilla matkustaminen oli Siriukselle, Jamesille ja Daniellelle tuttua touhua, mutta Lilylle se oli ensimmäinen kerta. Toki hän tiesi miten se teoriassa ja käytännössä tapahtui ja nimenomaan teoreettisella tasolla hän tiesi siitä luultavasti enemmän kuin Sirius ja James yhteensä, mutta olihan se nyt outoa tuosta noin vain astua ilmiliekkeihin tuntematta niitä lainkaan. Eikä häntä yhtään auttanut perillä naurava James, joka sai otettua kuvan Lilyn ilmeestä samalla hetkellä kun tämä ilmestyi heidän kotitakkaansa.

”Tämä kuva”, hän selitti ylpeästi erittäin ärtyneelle Lilylle, ”saa kunniapaikan yöpöydälläni. Lily Evans meidän kotitakassa yltä päältä noessa...” Ja hän nauroi makeasti halatessaan äitiään. ”Onpa mukavaa olla kotona!”

Rouva Potter halasi poikaansa varovasti haluamatta ilmeisesti sotkea vaatteitaan. ”Ihanaa nähdä sinua, James. Et ole enää pahemmin kirjoitellut.” Ilme oli toruva, mutta silti naisesta huomasi että tämä oli vain ja ainoastaan hyvillään poikansa näkemisestä. ”Menehän siitä pesulle. Ja Lily”, hän hymyili leveästi ja halasi tätäkin, ”mukavaa että pääsit tulemaan. Olemme laittaneet sinulle ja Daniellelle pedit valmiiksi vierashuoneeseen.”

”Kiitos”, Lily hymyili vähän ujosti ja asetti hiuksiaan korvan taakse. ”Tosi kiva että kutsuitte minut tänne, minulla olisi ollut aika kurjaa yksin Tylypahkassa.”

Hän ei ehtinyt saada vastausta, sillä seuraavaksi takasta pelmahti Danielle, jota rouva Potter meni oitis tervehtimään ja kyselemään tämän vointia ja ohimennen pahoittelemaan Siriuksen käytöstä. Jos Danielle oli hermostunut, hän ei näyttänyt siltä yhtään, ja Lily ei voinut muuta kuin kadehtia nuoremman tytön taitoa käyttäytyä luontevasti tilanteessa kuin tilanteessa. Danielle kertoi tottuneen oloisesti voinnistaan ja kyseli kuulumisia oikeasti kiinnostuneena, ei vain kohteliaisuutena tai tavan mukaan. James tuli pesemästä kasvojaan ja otti Lilyn matkaviitan kuuraten samalla taioin tämänkin kasvot puhtaiksi – mutta vain koska Lily pyysi.

”Se on sääli”, James surkutteli. ”Näytit oikeasti tosi suloiselta naama mustana.”

Rouva Potter katsoi kun hänen poikansa väisti vain vaivoin tyttöystävältään tulevan lyönnin ja hymyili. Oli se vain niin mukavaa kun oli eloa talossa.

”ÄITI!”

Sirius juoksi takasta suoraan Jamesin äidin luo täysin välittämättä siitä että sotki koko olohuoneen noella ja halasi tätä ihan kunnolla kuuntelematta vastalauseita vaatteiden likaamisesta. Ja kyllä rouva Potteristakin näki että tämä oli oikeasti hyvin mielissään nimestä, jolla Sirius oli häntä kutsunut, vaikka yrittikin kovasti näyttää vihaiselta komentaessaan pojan siivoamaan jälkensä. Tämä totteli yllättävän helposti ja hetkessä kaikki noki oli lähtenyt lattiasta ja huonekaluista.

Lily ja Danielle kävivät viemässä tavaransa vierashuoneeseen, joka sijaitsi Siriuksen tuntien pelottavan lähellä poikien huonetta ja joka oli sisustettu kauniisti hyvin neutraaleilla sävyillä menemättä kuitenkaan liiallisuuksiin vaaleudessa. Lisäksi Daniellen sängylle oli asetettuna pieni pino lastenvaatteita, joita tytöt alkoivat heti tutkia.

”Ne ovat suurin osa Jamesin vanhoja”, rouva Potter hymyili ja istui sängylle Jamesin tullessa lähemmäs kuultuaan nimensä. ”Lisäksi kyselin vähän naapureilta. Yritin valita sukupuolineutraaleja värejä, kun en tiennyt onko lapsi tyttö vai poika.”

Danielle halasi naista silmät kyynelissä ja kiitti niin ylitsevuotavilla sanoilla, että vain italialainen pystyi siihen. Hän selitti, ettei ainakaan edellisessä tarkastuksessa kätilö ollut sukupuolesta varma, ja että ei hän oikeastaan edes halunnut tietää. ”Tai siis, mitä jos se kätilö olisikin sitten väärässä ja sanoisi tyttö vaikka lapsi loppujen lopuksi olisikin poika? Minulla olisi talo täynnä vaaleanpunaisia röyhelömekkoja jotka minu sitten pitäisi myydä ja antaa pois. Sitä paitsi tämä lisää vähän jännitystä.”

Rouva Potter ja Danielle aloittivat vilkkaan keskustelun vauvoista ja raskaudesta ja muusta poikien kannalta vähemmän mielenkiintoisesta, ja Sirius ehdottikin että he näyttäisivät Lilylle vähän Notkoa. Vähän aikaa pipoaan ja lapasiaan kaiveltuaan Lily lähtikin poikien kanssa pihalle huomatakseen ilokseen, että oli vihdoin alkanut sataa kunnollista lunta. Sirius alkoi jo suunnitella tulevaa lumisotaa tytöt vastaan pojat, ja hyppeli iloisesti rupatellen vähän edellä Lilyn ja Jamesin tullessa nauraen perässä.

”Lils hei, ollaanko me kerrottu siitä tapauksesta kun me melkein sytytettiin neiti Bagshotin talo palamaan?” Sirius kysyi ja nauroi haukahtavaa nauruaan. ”Se on tässä ihan lähellä. Mennään moikkaamaan joku päivä. Ja toissa kesänä me suututettiin tuon talon kissa ja se juoksi meidän perässä vaikka kuinka kauan.”

”Se onkin varsin hauska kissa”, Jameskin nauroi ja tarttui kuin ohimennen Lilyä kädestä. ”Ja suoraan sanottuna aika pelottavan näköinen. Vähän niin kuin McGarmiwa kissamuodossa, mutta vaalea. Sillä on sellaiset kuviotkin silmien ympärillä!”

”Me mietittiin pitkään onko se animaagi”, Sirius pohti ja vilkuili aidan yli kuin etsien kissaa. ”En ole itse asiassa vieläkään ihan varma siitä. Hitsi, me ollaan nyt seitsemäntoista, voitaisiin kokeilla...”

Lily kuunteli Jamesin ja Siriuksen selostuksia nauraen parhaille jutuille ja kysellen välillä lisätietoja. Välillä heitä vastaan tuli joku naapuri, joka pysähtyi rupattelemaan ja Lily totta kai esiteltiin heti ensimmäisenä, mistä tyttö ei ollut kovin mielissään mutta minkä James totesi välttämättömäksi.

”Et usko mitä juoruja täällä saattaa alkaa liikkua”, hän pyöritteli silmiään ja mulkaisi Siriusta, joka osasi sentään näyttää vähän häpeilevältä. ”Ja tuo piski pistää pahimmat niistä alkuun. Kerran se väitti kiven kovaan nähneensä karhun tässä parin kilometrin päässä – se oli tietenkin silloin kun Sirius ei itse asunut täällä. Oltaisiinkohan me oltu kolmetoista tai jotain. Loppujen lopuksi puolet notkolaisista alkoi vihata sitä, kun totuus paljastui.”

”Mutta onneksi eivät vihaa enää!” Sirius hymyili aurinkoisesti ja vilkutti tien toisella puolella kävelevälle miehelle, joka vilkutti iloisesti takaisin. ”Taas yksi syy miksi pidän tästä paikasta enemmän kuin Kalmanhanaukiosta. Siellä päin ollaan niin kovin pitkävihaisia.” Hän mietti hetken ja kohautti sitten olkiaan vähän surullisen näköisenä. ”No, Reg on aika paljon parempi kuin äitimuori. Se on oikeasti ihan mukava ja kaikkea, olen opettanut velipojalle kaiken mitä sen pitääkin tietää elämästä, mutta sillä ei ole tarpeeksi kanttia sanoa äidille vastaan. Siksi Regulus jää luultavasti ikuisiksi ajoiksi Mustan nimen synkän verhon alle.”

Lily ei ollut koskaan kuullut Siriuksen puhuvan perheestään, ja olisi ollut utelias tietämään lisääkin, ellei heitä vastaan olisi juuri tullut vähän heitä vanhempi poika lenkkivaatteissa taluttaen paksussa hihnassa vaikuttavan kokoista saksanpaimenkoiraa. Koira huomasi Siriuksen ja alkoi vetää tätä kohti heiluttaen iloisesti häntäänsä. Siriuskin hymyili koiralle kuin vanhalle ystävälle ja riensi tervehtimään poikaa ja rapsuttamaan innoissaan hyppivää koiraa.

”Kuka on hyvä poika, kuka?” Lily kuuli Siriuksen lepertelevän kun he tulivat Jamesin kanssa lähemmäs. James pyöritti parhaalle ystävälleen silmiään ja läpsäytti sitten kättä Lilylle tuntemattoman pojan kanssa.

”Terve, Will!” hän nauroi. ”Voi luoja, siitä on ikuisuus kun nähtiin viimeksi!”

Willkin nauroi hyväntahtoisesti ja kietoi kaulahuivinsa tiukemmalle välttääkseen vilustumisen. ”Jep, onhan siitä nyt varmaan vuosi.” Hänen katseensa osui Lilyyn, harhaili tämän ja Jamesin väliä ja henkäisi sitten yllätyksestä. ”Jamie! Onko tämä nyt vihdoinkin se kuuluisa Lily Evans?”

”Kyllä vain, kaikessa kauneudessaan”, James sanoi ylpeästi ja esitteli heidät toisilleen Lilyn punastellessa osin huomiosta ja osin ärtymyksestä kuullessaan olevansa jo lähes julkkis poikaystävänsä kotikaupungissa. ”Lily, Will on minun ihan ensimmäinen kaverini. Me oltiin hiekkalaatikon kovimmat jätkät, vai mitä, Will? Me asuttiin silloin vielä niiden naapurissa, ja tämä mies tässä on se, joka opetti minulle kaikki temput – ihan kissojen kiusaamisesta ja vanhemmille valehtelusta lähtien!”

”En oikein tiedä pitäisikö minun katua vai olla ylpeä”, Will mutisi ravistellen päätään ja katsoi huvittuneena kun Sirius rapsutteli hänen koiraansa ja leperteli sille kuin vauvalle. ”Enpä olisi kyllä ensi näkemältä uskonut että Sirius on eläinten ystävä. Se on pahempi kiusaamaan kissoja kuin sinä. Ja jostain syystä Rory tuntuu tykkäävän siitä enemmän kuin edes minusta.”

James rykäisi. ”No joo, Siriuksella on aina ollut raakalaismaisessa sydämessään oma paikka koirille. Nimen omaan koirille, ei se juuri muista välitä. Sanoo että se ymmärtää niitä”, James pyöritti silmiään. ”Oikeasti, Sirius puhuu välillä niin kuin se olisi koira itsekin!”

Lily nauroi poikien mukana ja kuunteli puolella korvalla kun James ja Will vaihtoivat kuulumisiaan samalla, kun Sirius jatkoi koiralle höpinäänsä. Lily näki nyt vilauksen siitä herkästä Siriuksesta, johon oli törmännyt jo kertaalleen poikien makuusalissa, mutta tällä kertaa itkusta ei ollut tietoakaan, vaan pojan kasvot rusottivat pikkupakkasesta ja hän ravisteli välillä lunta päästään hyvin koiramaisesti. Tällaisina hetkinä Lily ymmärsi varsin hyvin, miksi niin monet tytöt menivät Siriuksesta sekaisin, sillä poika todellakin oli hurmaava kun sille päälle sattui.

Vähän aikaa juteltuaan Will sanoi että hänen olisi mentävä. Tarkoitus oli kuulemma käydä vain pikaisesti ulkoiluttamassa Rorya ennen lähtöä elokuviin.

”Kuinka pitkään teidään loma kestää?”

”Vähän uudenvuoden yli”, James vastasi ja alkoi valmistautua henkisesti erottamaan Siriuksen Rorysta. Ne kaksi olivat joskus melkein erottamattomat, varsinkin silloin kun eivät olleet nähneet toisiaan pitkään aikaan. ”Voi olla että törmäillään. Sano Fannylle terveisiä!”

”Varmasti. Alahan tulla, Rory!” Will huikkasi ja alkoi kiskoa koiraa hihnasta eteenpäin. Sirius näytti varsin surulliselta Roryn kadotessa näkyvistä seuraavassa kadunkulmassa, mutta kun James mainitsi lähestyvän ruoka-ajan Lily saattoi melkein nähdä hännän heiluvan pojan ottaessa etumatkaa kohti kotia.

”Tietääkö Will..?” Lily kysyi jättäen lauseen roikkumaan ilmaan tietäen että James ymmärsi mitä hän ajoi takaa. Vaikka James ja Sirius olivat hänen kuulemiensa juttujen perusteella kotonaan aika huolettomia taikuuden käytön ja siitä puhumisen suhteen, hän ei itse oikein uskaltanut puhua siitä niin vapaasti.

”Willkö? Ei. Kai.” James ei näyttänyt olevan huolissaan. ”Tällä asuu nykyään melkein pelkkiä velhoperheitä. Vain Willin vanhemmat ja yksi toinen vanhempi pariskunta on jästejä. Willkin kävi sisäoppilaitosta kauempana, eikä me nähty paljon siinä kymmenen-yksitoistavuotiaina. Nyt hän asuu Fannyn kanssa Dublinissa lähellä Fannyn vanhempia, eivätkä he käy täällä juurikaan. Oli kyllä oikeasti tosi mukavaa nähdä häntä.” James vilkaisi tyttöystäväänsä. ”Mutta siis en usko että hän tietää. Ja vaikka tietäisikin hän on erittäin luotettava kaveri.”

”Joten Sirius pitää siis koirista”, Lily totesi hymyillen lyhyen hiljaisuuden jälkeen. ”Ei nyt kyllä ensimmäisenä olisi tullut mieleen. Mutta toki se selittää miksi hänen suojeliuksensakin on koira”, hän jatkoi viitaten edellisen kevään pimeyden voimilta suojautumisen tuntiin. ”Entä sinä? Miksi sinun suojeliuksesi on uroshirvi?”

”En tiedä. Varmaan koska sinun on naarashirvi”, James vastasi vältellen vaikka yrittikin vitsailla ja Lily pisti sen myös merkille. James ei varmaan kertonut nyt ihan kaikkea. Tyttö rypisti otsaansa ja päätti ottaa tästä suojeliusasiasta joululoman aikana selvää.
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


sateenkaarinalle

  • Slytherin
  • ***
  • Viestejä: 42
Tää oli jotenkin tosi söpö luku :D En tiiä miks, mutta oli nyt vaan.
we accept the love we think we deserve

L.E

  • kultakutri
  • ***
  • Viestejä: 151
Aaa, kaks lukua tälläsellä vauhdilla, ihana sinä  :-*

Ensinnäki se 34. luku! Tykkäsin tosta Lilyn ja Katin keskustelusta, kun se ei mennyt turhaksi draamailuksi/kaksintaisteluks, vaan jäi tommoselle tiuskimistasolle (?). Se kohtaus oli hirmu hyvin kirjotettu, mä olin täälläki ihan täpinöissäni  ;)

Ja Remus ja Amy! Sä et voi kirjoittaa niistä koskaan liikaa, ihan mielettömän suloinen pariskunta! Kerranki joku vähän erikoisempi suhde, tai siis semmonen ettei ne oo koko ajan silleen puspus.. Voisin lukee niistä vaikka kuinka paljon <3

Toi viimeinen luku oli mielettömän suloinen - jälleen. Ihanaa ettei Sirius yritä vältellä Daniellea tai mitään, vaan on noin innostunut vauvasta! Tän luvun aikana rakastuin Siriukseen entistä enemmän (vaikka Remuksella on aina spesiaalipaikka mun sydämessä..), etenkin toi kohta, jossa se kutsuu rouva Potteria äidiks. Yllätin itseni itkemällä ja nauramalla samaan aikaan siin kohdassa :D

Kirjoittele taas pian, tiiät kyllä että mä odotan aina ihan malttamattomana  :D
The girl, who has dreams of.

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Kommentti vähän myöhässä (mun mittapuullani) mut oli synttärijuhlat eilen niin oli vähän kiire. Äläkä häiriinny tämänkään kommentin lyhyydestä ja laadusta, koska laulan tääl (mun lauluaika on aina kauheen rajallinen ku en voi laulaa kenenkään kuullen).

Herranjumala onko Danielle nuorempi kuin Lily?! (nimim. luin kunnolla) Siis tossa jossain lauseessa mainitsit.

Sirius :D ja Sirius ♥

Haa, Lily tajuaa animaagiuden. Ainakin ennen pitkää.

Kiitos ja jatkoa!



Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Laiskalaiskalaiskalaiska minä... Jokaisen luvun oon lukenu, nauranu ja meinannu kommata mutta siihen meinaamiseen se onki jääny... Sain kato heti ku laiskistuin nii uuden puhelimen, jossa on ilmanen netti joten sieltä on tullu luettua... Ja katos kun kännykkäkommentointi on ihan perkuleen vaikeeta nii sää varmaan ymmärrät...  ;D
 
Joo. Ihan ensinnäkin, luku 33. Musta se luku oli älyttömän ihana ja kaikkee ja innostuin, kun kuulin et aiot tehä tähän jatko-osan! Jeij! *hyppii riemusta kattoon* Mullakin ois samankaltanen toive ku Swizzyllä siihen jatko-osaan: ei pliis K18, K15 menee, täytän 15 loppuvuodesta nii käytännöllisesti kattoen ikä riittäs jo nyt siihen rajaan ja muutenkin, oon lukenu muutenkin K15 materiaalia nyt pari-kolme kuukautta (älä kerro mun äitille!  ;) )...
 
Ja sit luku 34. Niinkun monet muutkin on sanonu: Katin ja Lilyn kohtaaminen oli hyvä, ellen sanoisi loistava (voi hitto, aloinko määkin sanoo tollein, kaikki meijän luokan pojat käyttää sitä, argh!). Molemmat oli ihan sellasia ku niistä vois kuvitellakki ja kaikki oli iha kohdallaan, ois menny vähä oudoks jos ne ois alkanu tappeleen... Toi Siriuksen ja Daniellen keskustelu oli ihan luonteva ja muutenkin tosi hieno... Nauroinkin sille, vaikee kuvitella Siriusta huolehtivaisena isänä...  ;D  No joo, kai se nyt menee, jos se vaan ei unohda kelmeilyä! (munhuolenaiheet.fi)
 
Ja vihdoin viimein, luku 35... Ihana, ihana ihana! Saksanpaimenkoiran maininta oli niin lähellä mun sydäntä, meiltä lopetettiin 12-vuotias saksanpaimenkoira kaks vuotta sitten... :< Mutta ihana James kun kertoili tempuistaan... Naapurin kissat on aina, kaikilla tulilinjalla... Meijänkin naapurilla on kissa, pitäsköhän suututtaa se, jos sais harjotusta Coopperiin...  ;D  Nojoo, se kissa on jumppapallon kokonen, joten se ei varmaan jaksas juosta metriäkään, kauhee läski...  ;D  Juu, mutta Will oli hauska hahmo, sellanen vähän varttuneempi ihminen, joka opetti kelmisalaisuudet...  ;D  Joo. James on ihana, kun se esittelee Lilyn vähän kaikille ja kyseessä oleva on ihan nolona ja silleen...  ;D
 
Mutta pikaisesti jatkoa, lueskelen silti, vaikka kommentointi jäiskin vähäisemmälle...  ;D  Sä hemmottelet meitä tolla jatkon nopeudella, mut ei valittamista...  ;)  Jatka samaan tahtiin vaan! (Mistä helvetistä mä oon onnistunu saamaan jätskiä hiuksiini!? Jaa mitä, offia vai?  ;D ) Ja oikeesti, tää on tosi mahtava ficci ja sä oot mahtava kirjottaja!  ;D  Jatkoa vaan ja oon tyytyväinen... :D
 
Ledi, joka yrittää nyt saada sen hemmetin jätskin pois hiuksistaan
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy