Kirjoittaja Aihe: Nuorten viettelykset [K11, 63/63 VALMIS 12.12.12]  (Luettu 87600 kertaa)

oljo97

  • Vieras
Jipii tuli jatkoa
olen lukenut tätä ja sitten laitoit tauolle :( ja äsken huomasin että oli jatkanut niin oli pakko lukea ja nyt sitten kans kommentoida
tää on ihan sika hyvä tarina ja aion lukea kun laitat jatkoa tulemaan :)

emppa_p

  • Aamutorkku
  • ***
  • Viestejä: 100
  • En ole tyhmä, muut eivät vain ymmärrä logiikkaani
moro :D

Kun innostuin fanfictioneista jonkun aikaa sitten ja löysin finin, avasin hunajaherttuasta ensinmäisen otsikon ja yllätys ylätys se oli tämä :D. Ihastuin tähän heti ja nyt minun oli vihdoin pakko rekistöröityä ja päästä tänne kommentoimaan tätä! Elikkäs tämä on loistavasti kirjoitettu ja todella mukaansatempaava! Kun ilmoitit jääväsi tauolle järkytyin todella ja mietin, että miten selviän kun se jäi sellaiseen kohtaan kuin jäi... Mutta sitten eräänäpäivänä päätin tulla vain katsahtamaan olisitko voinut laittaa lisää, ja kun huomasin, että olit niin melkein hypin riemusta! Rekistoröidyin tänne ehkä viisi minuuttia sitten ja päätin, että tähän minun olisi pakko tulla kommentoimaan ensiksi ja täällähän sitä ollaan :D!
Lily/James on tässä aivan ihana, mutta pidän myös Siriuskesta (kuka nyt ei voisi ;)). Remus on lähes semmoinen kuin kuvittelin ja hänkin kuuluu suosikki henkilöihini tässä ;D Oli mukavaa vaihtelua, että lily ja jamppa olivat yhdessä jo ennen Tylypahkaa :). Kun luin sen kohdan jossa Daniellen raskaus selvisi silmäni melkein putosivat päästäni ja sitten oli pakko nauraa kun aloin miettiä, että millainenkohan Siriuksen lapsestakin tulee... :D  Mutta noniin nyt on parimpi lopetta ja kuten näkyy rakentavaa kommenttia ei tuu meikäläisen suunnalta ! Nopeesti vaan jatkoa !  ;D ;D ;D  :D :D

-Emppa
« Viimeksi muokattu: 23.03.2012 23:16:55 kirjoittanut emppa_p »

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
A/N: Kiitos kaikille ihan mielettömästi kommenteista, ne on tsempanneet jatkamaan vaikka Sherlock ja YO-kokeet nyt vähän mua on viivyttäneetkin. Ja tosiaan anteeksi ihan liian pitkä 'tauko', ja tämä ei ehkä ole paras luku, mutta yritin saada teille jotain. :) Lukekaa ja kommentoikaa, ootte tosi ihania kun jaksatte odottaa vaikka luvut on toinen toistaan isomman työn alla. :-*



When the night falls on you
You don't know what to do
Nothing you confess
Can make me love you less

Pretenders: I'll stand by you


Kahdeskymmenes seitsemäs

Lily pääsi suhteellisen vähin vahingoin yläkertaan tyttöjen makuusaliin. Sirius ei heittänyt minuutin aikana kuin viisitoista kaksimielistä vitsiä eikä Jamesin näin ollen tarvinnut lyödä häntä kuin kaksikymmentä kertaa. Lily ja James jäivät vähäksi aikaa muiden kanssa oleskeluhuoneeseen, kunnes James vilkaisi muita kelmejä merkitsevästi ja poijat katosivat makuusaliinsa. Lily huokaisi ja oli varma, ettei saisi Jamesia enää luopumaan kostosuunnitelmistaan.

Kauaa ei Lily saanut nauttia makuusalin rauhasta, sillä melkein heti hänen perässään tulivat Amy ja uteliaisuudesta kihisevä Alice, joka heti oven suljettuaan hyppäsi Lilyn viereen sängylle odottava ilme kasvoillaan. Amy oli vähän hillitympi, mutta kyllä hänestäkin heti näki että uteliaisuus voittaisi kaiken muun sillä hetkellä.

”No?” Alice kysyi ja suorastaan säteili.

”Mitä no?” Lily kysyi, vaikka tiesikin paremmin kuin hyvin mitä Alice ajoi takaa.

”Kerro jo!”

”Kerro mitä?”

Amy löi häntä kevyesti tyynyllä kasvoihin, joissa ei näkynyt aikaisemmasta itkusta juurikaan mitään. ”Sinä tiedät vallan mainiosti mitä”, hän kikatti ja istui Lilyn toiselle puolelle. Toisin kuin Alice, hänellä oli vielä vähän huomaavaisuutta jäljellä ja hän veti pylvässängyn verhot kiinni loitsien niihin vaimennustaian. ”Saamme tiedot sinusta kyllä jossain vaiheessa.”

”Saatte kyllä odottaa kauan”, Lily mutisi lähes kuulumattomasti, ja jos kaksi muuta sen kuulivat niin ainakaan he eivät siihen mitenkään reagoineet. Sitten hän jatkoi vähän voimakkaammin: ”Ihan totta, minä en ole nyt tällä tuulella – ”

”Älä viitsi!” Alice kiljaisi. ”Oliko James niin huono?”

”Ei! Tai siis...” punahiuksinen tyttö ei muistanut koska olisi viimeksi vihannut ystäviään niin paljon. ”Kun tosiasia on se ettei mitään oikeasti tapahtunut!”

Alice nauroi uskomatta korviaan. ”No eipä!”

”Lily, et voi luulla että me uskoisimme tuon”, Amykin nauroi. ”Te olitte Jamesin kanssa teillä tietymättömillä melkein neljä tuntia – ”

”Kolme ja puoli”, Lily tarkensi väliin ja Alice katsoi häntä merkitsevästi.

” – ihan kahdestaan ja sitten te tulitte tänne molempien hiukset ihan sekaisin ja melkein kiinni toisissanne. Ja siltikö sinä ihan totta väität että te ette tehneet sitä?” Amy lopetti ja Lilykin tiesi, ettei juttu kuulostanut kovin uskottavalta. Joka tapauksessa hän oli liian väsynyt ja – myönnettäköön – liian masentunut keskustellakseen tästä asiallisesti, ja hän tunsi nopeasti miten kyyneleet kihosivat jälleen hänen silmiinsä.

”Kun emme tehneet!”

”Lily, sinä et itsekään usko tuota.”

”Kerro nyt, miltä se tuntui?”

”Oliko hän hyvä?”

”Sattuiko se?”

”Eka kerta molemmille?”

”LOPETTAKAA!”

Lily painoi päänsä polviin ja alkoi nyyhkyttää sekä vihasta että vielä pinnassa olevasta kivusta, joka ei kaikki ollut vielä tarvehuoneessa kadonnut. Näitä haavoja ei parannettu hetkessä. Amy ja Alice istuivat Lilyn molemmin puolin järkyttyneinä äkillisestä tunteenpurkauksesta, tajuten varmaan viimeinkin ettei heidän suosikkipariskuntansa ollut oikeasti tehnyt sitä mitä Sirius oli niin kovin varmasti väittänyt. Tavallaan Amy oli jo alitajunnassaan arvannutkin sen, mutta Alice oli ollut ihan vakuuttunut Siriuksen sanojen totuudenmukaisuudesta. Siriushan nyt kuitenkin oli Jamesin paras ystävä ja tiesi nämä jutut varmasti paremmin kuin kukaan muu tylypahkalainen.

Amy kohotti kätensä ja silitti Lilyn punaisia hiuksia rauhoittavasti. Kummallakaan ei ollut käsitystä siitä, mitä tuona iltana oli tapahtunut, mutta molempien uteliaisuus kasvoi hetki hetkeltä. Miksi Lily itki? Mikä oli saanut hänet noin tolaltaan? Ja ennen kaikkea: mitä he olivat tehneet Jamesin kanssa kolme ja puoli tuntia?

Alice oli harvinaisen hiljaa monta minuuttia ja kietoi kätensä sitten Lilyn ympärille, kun itkusta ei meinannut tulla loppua. Kaikki tuntui olevan päälaellaan: Lily ei koskaan huutanut, ja yleensä Alice oli se joka istui Lilyn lohdutettava sängyn reunalla. Kun tarkemmin ajatteli, Alice ei muista tilannetta, jossa Lily olisi itkenyt yhtä vuolaasti kuin nyt. Toki heistä jokainen oli neljän-viidentoista vuoden herkässä iässä useampaan kertaan itkeä tihrustanut, mutta tämä ei ollut sellaista. Lily osasi normaalisti peittää tunteensa ja keskittyä muihin.

”Me emme tehneet sitä”, Lily kuiskasi ääni itkusta paksuna ja Amy silitti hänen selkäänsä. Mikseivät he voineet vain tajuta?

”Minä uskon sen nyt”, Alice sanoi hiljaa ja huokaisi. ”Anna anteeksi. Ei me oltaisi saatu innostua siitä liikaa ennen kun tiedettiin totuus.” Pitkä hiljaisuus, jonka aikana Lilyn itku alkoi laantua. ”Haluatko puhua siitä?”

Lily näytti siltä, ettei tiennyt itsekään.  Amy mietti otsa rypyssä mikä mahtoi olla niin järkyttävää että sai Lilyn niin tolaltaan. ”Kuule, toivottavasti tiedät, että meille voit puhua mistä vain?” hän kysyi hiljaa ja siirsi ystävänsä hiuksia korvan taakse niin että näki tämän itkuiset kasvot. ”Ja kun sanon mistä vain, tarkoitan todellakin ihan mistä tahansa.”

Jälleen hiljaisuus. Amy ja Alice vilkaisivat huolestuneina toisiinsa. ”Lily...”

”Te vihaatte minua sen jälkeen.”

”Ei vihata, Lily”, Alice sanoi heti. Se olisi voinut kuulostaa teennäiseltä, mutta tytön silmistä näki, että hän oli tosissaan. ”Mitä ikinä sanotkin, se ei voi saada meitä vihaamaan sinua. Ihan totta.”

”Minulle ei tule mieleen mitään sellaista, jonka voisit sanoa niin että alkaisin vihata sinua”, Amykin vakuutteli. ”Enkä minä sitä paitsi ole vihaavaa tyyppiä, pitäisihän sinun se tietää.”

Viimeinen kommentti oli tarkoitettu keventämään raskasta tunnelmaa, mutta se ei tuntunut oikein toimivan. Lily niiskutti edelleen, mutta ei enää itkenyt. Tilanne oli pelottavan latautunut tavalla, joka sai jostain syystä kylmät väreet kulkemaan Alicen selkää pitkin. Hän pelkäsi että minä hetkenä hyvänsä joku räjäyttäisi pommin.

Lily oli edelleen kahden vaiheilla. Kertoako vai eikö kertoa? Toisaalta hän arveli, ettei pystyisi. Hän pelkäsi parhaiden ystäviensä reaktiota, ja lisäksi omaa reaktiotaan. Hän ei ollut koskaan puhunut tapahtuneesta ääneen, ei maininnut siitä sanallakaan kenellekään. Sitten taas kun sitä alkoi ajatella, niin kertominen voisi varmaan tehdä ihan hyvääkin. Sitä paitsi James kertoi varmasti kelmeille parhaillaan, joten olisi vain reilua Amya ja Alicea kohtaan kertoa.

Punahiuksinen tyttö suoristi selkänsä, nojasi seinään, huokaisi ja alkoi kertoa.

**

”Voi jumalauta saatanan perkeleen vittu! Ruikuli? Ei ihme että me on vihattu sitä koko ajan!”

Sirius hakkasi tyynyä nyrkillään ja jatkoi kirosanalitaniaansa vähän pienemmällä volyymilla samalla kun James harppoi pitkin makuusalia lähes täristen raivosta. Remus istui sänkynsä reunalla kalpeampana kuin koskaan puristaen käsiään nyrkkiin rystyset valkeina, ja Peter näytti siltä kuin voisi räjähtää minä hetkenä hyvänsä.

”Miten hän saattoi?” Remus murisi ääni täristen. Hän nappasi tyynynsä ja paiskasi sen maahan niin että untuvat lensivät. ”Hänhän oli Lilyn ystävä, vai mitä? Paras ystävä?”

”Paino sanalla 'oli'”, mutisi Peter. ”Sinänsä hyvä että pääsi sellaisesta ystävästä eroon, mutta se tapa...”

”Vittu mitä me vielä täällä tehdään!” Sirius huusi ja ponkaisi ylös sängyltään lyöden päänsä pylvääseen. ”Minä ainakin menen nyt ja tapan sen saatanan mulkvistin – ”

”Sirius, ei!” Remus sanoi ankarasti, vaikka näytti itsekin varsin murhanhimoiselta sudensilmineen. ”Lily kielsi ehdottomasti kostamasta väkivallalla. Minusta olisi enemmän kuin oikein kunnioittaa tässä asiassa hänen toivettaan.”

James huokaisi turhautuneena. ”Minä en vain yksinkertaisesti voi jättää tätä tähän! Tajuatko! Se saastainen paskiainen on satuttanut Lilyä, minun Lilyäni! Koskenut niillä likaisilla kourillaan – ”

”Minä tiedän, ja et varmaan usko mutta se vituttaa minua ihan yhtä paljon!” Remus huusi. ”Meitä jokaista. Mutta Lily on oikeassa, väkivallalla ei ratkaista mitään. Ei edes, vaikka kuinka haluaisin juuri nyt mennä ja tappaa sen kusipään omin käsin...”

Peter meni istumaan sängylleen edelleen hyvin vihaisen näköisenä, mutta myönsi kuitenkin Remuksen olevan oikeassa. ”Pojat hei, nyt mennään Lilyn säännöillä. Vaikka se tuntuu ihan helvetin pahalta, me ei voida mennä tappamaan Ruikulia. Ainakaan vielä. Vasta sitten jos Lily antaa luvan.” Hän siirsi jo vähän pehmeämmän katseensa Jamesiin. ”Sarvihaara, nyt ajatellaan Lilyn kannalta. Haluaisiko hän poikaystävästään murhaajan?”

”Ei Jamesin tarvitse häntä tappaa, minä teen sen hänen puolestaan!” Sirius uhosi ja otti jo taikasauvansa esiin, mutta James pysäytti hänet. ”Mitä?”

”Sinusta ei ole Azkabanissa paljon apua Daniellelle, vai mitä?” James mutisi edelleen suunnattoman vihaisena, mutta rauhoittuneena kuitenkin. ”Ajattele tämä shakkipelinä. Nyt on Lilyn siirto.”

**

Alice veti peiton nukkuvan parhaan ystävänsä päälle ja Amy kuivasi yhdellä taikasauvan heilautuksella kyynelistä märän tyynyn. Ahdistus paistoi kummankin kasvoilta kellon lyödessä yhden kerran.

”Tiesitkö sinä – ”

”En.”

Tytöt vaihtoivat yöpuvut päälleen täydellisen hiljaisuuden vallitessa. Lottie oli jossakin vaiheessa tullut nukkumaan, muttei vaimennusloitsun ansiosta ollut onneksi kuullut sanaakaan. Nyt hän nukkui omassa punkassaan rauhallisesti autuaan tietämättömänä toisten kolmen keskusteluista.

”Arvasin toki osan”, Amy kuiskasi pää tyynyssä ja tuijotti seinän kiemuraisia kuvioita. ”Arvasin että se liittyy Kalkarokseen, mutta en olisi ikinä uskonut...”

Alicen sängystä kuului tukahdutettu nyyhkäisy, joka jäi kaikumaan hiljaiseen makuusaliin. Ulkona satoi rankasti vettä, sade löi lasiin ikävästi. Kiviseinät hohkasivat kylmää ja Amy kertyi pienemmälle kerälle. Puolihuolimattomasti hän ajatteli että pitäisi ostaa seuraavan kerran Tylyahosta villasukat. Alice kipristi varpaitaan, pyyhkäisi kyyneleen poskeltaan ja huokaisi.

”En minäkään.”
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


L.E

  • kultakutri
  • ***
  • Viestejä: 151
Hah, I'm back  :)

Toi vika luku oli oikeestaan jostain syystä mun tähänastinen lemppari - se oli kaikkee muuta ku siirappinen ja onnellinen, mut jostain syystä sen tunnelmassa oli jotain sairaan koukuttavaa..

Ja ne Siriuksen reaktiot! Jostain syystä oli ihan sairaan söpöä, kun yks suunnilleen hyppii tasajalkaa ja kiroaa niin suutuksissaan - oon jostain syystä aina aatellu, ettei Lily oo sen lemppari-ihminen. Remus oli tietty yybersuloinen, en oo tottunu sen kiroamiseen, mutta aika vaikuttavalta se kuulosti!

Ehkä seuraava luku on jo vähän onnellisempi? Paitsi että lukisin mielelläni siitä kostamisestakin..  ;)
The girl, who has dreams of.

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Jes, jatkoa! (Ihan liian pitkä tauko? Jos tämä on sun mielestä ihan liian pitkä tauko niin mun ficissä kyllä on joka välissä ihan liian pitkä tauko (tosin niin onkin))

Hieno luku taas, ja vaikka oliskin vaikeempaa kirjottaa, niin laatu ei kyllä laske. Noi reaktiot oli tosi IC ja hienoja. Lisää fluffya ehkä kaipaisin, vaikka tietty ymmärrän et tämä on angstikohtaus/-aihe. Mutta sitten tulevaisuudessa.

Mutta nyt mulla ei ole edes mitään hienoa tekosyytä kommentin lyhyyteen, joten nyt vain yleinen kiitos, anteeksi ja jatkoa!



Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Jeijj! Sää oot jatkanu!  ;D
 
Joo. Tulin just tallilta, ja pitäs alkaa tekeen valtiotyötä kouluun, mut ei jaksa... Jokseenkin koko ajan repeilin täällä yksinäni Siruikselle ja Alicelle... Molemmat niin hyviä!  ;D  Kelmit + kaksimielisyys edes mainittuna = mää lahoon  ;D
 
Lainaus
”Voi jumalauta saatanan perkeleen vittu! Ruikuli? Ei ihme että me on vihattu sitä koko ajan!”
Aww, söpö Sirius... <3 Kuulostaa ihan yheltä meijänluokkalaiselta tytöltä... Sirius söpö tossa vikassa lauseessa... <3
 
Lainaus
”Älä viitsi!” Alice kiljaisi. ”Oliko James niin huono?”
Hahhahaa, reps....  ;D
 
Mitä? Vai tylsä ja tarkoitukseton kommentti? Anteeks, parempi tippu hevosen selästä...  ;D  Mutta joo, jatkoa..?
 
Ledi
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Aika hyvin olit pistänyt juuri eilen, James Potterin synttärinä jatkoa ;)

mut ihana luku! Amy ja Alice oli ihanii Lilylle (tai no, ei heti, mut sen jälkeen, kun Lily meni hysteeriseksi) <3

”Voi jumalauta saatanan perkeleen vittu! Ruikuli? Ei ihme että me on vihattu sitä koko ajan!”
Sirius <3

”Vittu mitä me vielä täällä tehdään!” Sirius huusi ja ponkaisi ylös sängyltään lyöden päänsä pylvääseen. ”Minä ainakin menen nyt ja tapan sen saatanan mulkvistin – ”
aina puolustamassa <3 Sirius on ihana <3

”Ei Jamesin tarvitse häntä tappaa, minä teen sen hänen puolestaan!” Sirius uhosi ja otti jo taikasauvansa esiin, mutta James pysäytti hänet. ”Mitä?”

”Sinusta ei ole Azkabanissa paljon apua Daniellelle, vai mitä?” James mutisi edelleen suunnattoman vihaisena, mutta rauhoittuneena kuitenkin. ”Ajattele tämä shakkipelinä. Nyt on Lilyn siirto.”
aws... aina uskollinen Sirius ei anna Jamesin joutua Azkabaniin

mutta mutta! Jään innokkaasti odottamaan uutta lukua, ja mitä noi Kelmit tulee tekemään Ruikulin kanssa ;)
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
onski: Joo, tästä on tullut vähän lily/James-painoitteinen viime aikoina, mutta yritän saada tasattua tätä niin että tulee vähän muitakin. :) Kiva että tykkäsit (taas?) ja tässä tulee sitä jatkoa.
L.E: Joo, Lily ei ehkä oo ollu Siriuksen lemppari-ihminen, mutta ne on Jamesin kanssa kuitenkin sen ehdoton suosikkipariskunta (ainakin toistaiseksi, mutta siitä lisää parin luvun päästä) joten totta kai se reagoi noin. :D Kiitos kommentistasi!
Swizzy: Kyllä sitä fluffya parin luvun päästä saadaan, odota vaan! ;D Tässä luvussa on vähän tollanen ystävyys-fluffy, jos sitä sellaiseksi voi sanoa, mutta toivottavasti kelpaa tällä hetkellä. Vaikka tää on aika rankka aihe, niin yritän pikkuhiljaa keventää tunnelma. Toivottavasti onnistun. :D
Ledi: Tykkäsin ite ihan mielettömästi Alicen kirjoittamisesta tässä luvussa, ja onnistuin ainakin omasta mielestäni hyvin. Kiitos tosi paljon kommentistasi, tässä jatkoa taas!
Anturajalka93: Mä oon nyt kipeenä ja koska mä en oo oikein koskaan kipeenä niin oon vihainen. Ja tästä syystä tuli mieletön inspiraatio kirjoittaa kostosuunnitelmista, ja tässä sitä ollaan! Hope you like it!

A/N: Joo, eli kuten tuossa yllä mainitsin niin tässä luvussa on vähän ensimakua kostosta, ja sen lisäksi saadaan vähän tarkemmin tietää mitä Peterin pään sisällä liikkuu. Loppupuolella on myös pieni yllätys, joka vaikuttaa aika paljon joihinkin asioihin ficin kulussa, joten pitäkää silmät auki! ;)



Ystävä sua tarvitaan
Ei yksin pärjää kukaan kuitenkaan
Ystävä, sut muistetaan
Ei yksin pärjää kukaan kuitenkaan


Elastinen: Ystävä


Kahdeskymmenes kahdeksas

Amy heräsi aamulla aikaisin nähtyään monta tuntia painajaisia. Lilyn pedistä kuului tasaista ja rauhallista hengitystä, Alice tuhisi tavalliseen tapaansa, Lottie nukkui aivan äänettömästi ja tyttöjen yhteinen herätyskello tikitti aivan liian kovaäänisesti. Kaikin puolin kaikki tuntui olevan ennallaan, ja silti mikään ei ollut kuten ennen. No, Lottie oli autuaan tietämätön siitä, mutta Amy tiesi, etteivät hän ja Alice voisi enää koskaan suhtautua joihinkin asioihin samoin kuin ennen. Ulkona pauhannut myrsky oli ehkä tyyntynyt, mutta Amyn sisällä riehui tornado.

Lily ehkä halusi pitää tilanteen sellaisena kuin se oli, mutta Amy ei voinut jättää asiaa siihen. Eikä varmaan voinut Alicekaan, mutta kaikki tiesivät millainen Alice oli sunnuntaiaamuna puoli seitsemältä, joten Amy jätti ystävänsä nukkumaan, vaihtoi pikaisesti päälleen kulahtaneet college-housut ja puolilikaisen trikoopaidan ja kipitti alas oleskeluhuoneeseen kehittelemään vielä täysin syntymättömiä suunnitelmiaan. Yläkerrasta oleskeluhuoneeseen kantautuvat aamun äänet yhdessä vasta sytytetyn takkatulen kanssa auttaisivat varmasti paremmin keskittymään kuin makuusalin unisen latautunut hiljaisuus, joka soi korvissa ja poukkoili tärykalvoissa.

Totta puhuen Amy ei ollut kostajatyyppiä. Ei hänellä ollut koskaan aikaisemmin tullut tarvetta sellaiseen, joten nyt kun hän kipeästi halusi kostaa, hän ei osannut. Hän halusi kostaa, muttei jäädä kiinni, ja jokainen suunnitelma, joka hänen mielessään kehittyi, päättyi siihen että hän saisi joko potkut koulusta tai sitten koko lukuvuodeksi jälki-istuntoa. Kumpikaan lopputulos ei houkutellut, mutta Amy ei aikonut antaa tässä asiassa periksi. Hän kostaisi Severus Kalkarokselle Lilyn puolesta vaikka se olisi hänen viimeinen tekonsa.

Onneksi hän ei tuntunut olevan ajatuksissaan yksin. Peter Piskuilan, joka oli kelmeistä se aamuvirkku, laskeutui portaita alas vähän sen jälkeen kun Amy tajusi istuneensa nojatuolissaan jo puoli tuntia ilman minkäänlaista suunnitelmaa. Peter istui tyttöä vastapäätä ja henkäisi syvään.

”Meidän pitää puhua.”

Amy vilkaisi poikaa. Tietysti, miksei hän ollut tajunnut? James tietenkin kertoi kelmeille samoin kuin Lily oli eilen kertonut hänelle ja Alicelle, ja Amy oli saattoi vaikka vannoa että kaikki pojat olivat yhtä valmiita kostamaan kuin hän itsekin. Kelmit olivat sitä paitsi mestareita tekemään sääntöjä rikkovia asioita jäämättä kiinni, ja Kalkarokselle kostaminen todellakin vaati sääntöjen rikkomista. Ja paljon. James saattoi pitää kiinni Lilyn pyynnöstä olla kostamatta, mutta ihan varmasti tämäkin tahtoi kostaa.

”Te olette kostamisen ammattilaisia”, Amy sanoi hiljaa terävällä äänellä ja katsoi Peteriä pistävästi. Poika kohautti jokseenkin vähättelevästi olkiaan. ”Turha sitä on kieltää. Ja vaikken mielelläni sanokaan tätä, minä ja Alice tarvitsemme teitä.”

Peter hymähti. ”Tiedetään.” Hänen mahansa murisi kovaäänisesti ja hän hymyili katkerasti noustessaan seisomaan. ”Mennään aamiaiselle suunnittelemaan, tänne voi tulla kuka tahansa. Suuri sali sen sijaan on varmasti ihan tyhjä tähän aikaan sunnuntaita.”

He jättivät vastahakoisesti mukavat ja pehmeät nojatuolit ja lähtivät vaitonaisina linnan tyhjille käytäville. Peter kulki edellä ja ohjasi Amyn salakäytäviä pitkin suuren salin ovelle ajassa, joka oli vain puolet siitä mikä häneltä olisi tavallista reittiään pitkin mennyt. Jostain syystä Amy ei ollut siitä edes yllättynyt, muttei kuitenkaan ollut lainkaan varma osaisiko reittiä enää uudelleen. Kelmit tuntuivat tietävän linnasta kaiken, ja tiesivätkin luultavasti enemmän kuin antoivat ymmärtää. Ehkä jopa enemmän kuin rehtori.

Istuttuaan pöydän ääreen Amy kaatoi kuppiinsa teetä ja tiputti siihen kolme sokeripalaa, kuten joka aamu. Peter otti kahvia ja jätti sen mustaksi, kaatoi sekaan tilkan kylmää vettä. He hörppivät juomiaan hetken hiljaisuuden vallassa, ja Amy naputti pöytään pitkillä kynsillään. Toinen katseli häntä kulmiensa alta ja pohti samalla hajamielisesti, tiesiköhän tyttö Remuksen tunteista. Ajatus oli lyhyt ja poissa ennen kuin ehti kunnolla muodostuakaan, mutta joka tapauksessa Peter tuli siihen tulokseen, ettei Amylla ollut aavistustakaan.

”Se ei saa olla mitään liian näkyvää”, hän sanoi lyhyesti ja alkoi kuoria appelsiinia. Amy katseli toisella puolella pöytää kulmat kurtussa, huulet vähän raollaan. ”Ei mitään sellaista, minkä opettajat huomaavat. Parhaiten se onnistuu, jos onnistumme piinaamaan häntä useamman vuoden ennen kuin hän edes tajuaa mitä on tekeillä.” Peter alkoi päästä vauhtiin ja hänen silmiinsä syttyi ovela pilke, kuten aina kun hän pohti idioottivarmoja suunnitelmiaan. ”Meidän on otettava selville Ruikulin heikot kohdat ja käännettävä ne häntä vastaan. Itse asiassa”, hän hymyili vinosti ja söi muutamalla puraisulla yhden palan appelsiinistään, ”tiedämme jo, että hän ei voi sietää klovneja. En tiedä miksi, mutta hän kammoksuu niitä järkyttävästi.”

Amy rypisti otsaansa. ”Miten te sen tiedätte?” hän ihmetteli ja alkoi voidella paahtoleipää. Appelsiinin syömisen katselusta tuli nälkä.

”Ihan vahingossa itse asiassa”, Peter naurahti. ”Se on ihan hauska juttu, mutta kerron sen joskus myöhemmin.” Hän kohotti kulmiaan Amylle. ”Tiedättekö te jotain, mistä voisi olla hyötyä? Ihan mitä tahansa, sitä ei koskaan tiedä mitä tulemme tarvitsemaan.”

Tyttö mietti hetken asetellessaan neljää kurkkuviipaletta sievästi leipänsä päälle. Hän muisteli monen vuoden takaa Lilyn kertomia juttuja ystävästään Severus Kalkaroksesta, juttuja joita oli kuunnellut puolella korvalla muun tekemisen ohessa. Amy muisti, että Lily oli puhunut pojasta joskus aika paljonkin, mutta mitään ei tullut mieleen. Hän lupasi Peterille että yrittäisi terävöittää muistinsa jollain tavalla.

”Ja voihan olla että Alice tiedää jotain”, hän lisäsi haukatessaan leipää niin, että huolella aseteltu kurkunpala putosi takaisin lautaselle. ”Hänellä on joistain asioista ihan mielettömästi tietoa, enkä minä edes tiedä, mistä ja millä keinoin hän tietonsa saa.”

”Niin minä vähän arvelinkin”, Peter hymähti ja söi viimeisen palan. ”Sellaisen kuvan minä Alicesta olen saanut.”

He söivät hiljaisuuden vallitessa, ja pian saliin alkoi hiljalleen kertyä lisää oppilaita. Ensin tuli pari ensiluokkalaista korpinkynttä, sitten se poika Puuskupuhista joka kävi joka aamu lenkillä ennen auringonnousua. Jokunen kolmosluokkalainen istui rupatellen Rohkelikon tupapöytään samalla kun professori Kuhnusarvio astui saliin selkäänsä voivotellen mutta silti pirteänä kuin peipponen. Sunnuntaiaamuisin suuri sali oli lumoavan rauhallinen verrattuna tavalliseen, ja Amy tajusi ettei ollut oikeastaan koskaan ollut aamupalalla niin aikaisin. Ainakaan viikonloppuna. Peter sen sijaan tuntui täysin tottuneelta salin epätavanomaiseen hiljaisuuteen ja tyytyi kuorimaan kananmunaa sanattomana.

Kuten Amy oli jollain tapaa olettanutkin, juuri kukaan ei ehtinyt syödä sunnuntaisin aamiaista. Ei hän itsekään kovin usein vaivautunut, varsinkin kun Alice heräsi vasta lähempänä lounasaikaa ja Lily jätti aamupalan välistä kuudesti viikossa. Lottie kävi vain juomassa lasin kurpitsamehua ja otti mukaansa paahtoleivän, mutta Jamesia, Remusta ja Siriusta ei näkynyt ollenkaan. Amy ei ollut lainkaan yllättynyt jälkimmäisestä.

Kun kaksikko hiljaa kuin yhteisestä sopimuksesta nousi pöydästä ja lähti astelemaan takaisin kohti Rohkelikkotornia, Amy näki ihmisen jonka olisi silloin kaikkein vähiten tahtonut nähdä. Severus Kalkaros astui suureen saliin aamiaiselle kuten minä tahansa aamuna, hymyillen ylimielisesti ja katsellen ympärilleen kyömyisen nenänsä vartta pitkin. Luihuinen ei kuitenkaan ollut yksin, vaan veti perässään tyttöä. Tyttöä, jolla oli leiskuvat lyhyiksi kynityt hiukset, ja jonka näkeminen Kalkaroksen seurassa sai Amyn näkemään punaista.

Peter ja Amy ohittivat Kalkaroksen ja sen tytön kylmästi vilkaisemattakaan heihin päin ja puhuivat vasta kun olivat jo puolessa välissä matkalla oleskeluhuoneeseen.

”Taisimme keksiä Ruikulin uuden heikon kohdan”, Amy mutisi kiukkuisesti ja Peter vilkaisi häntä.

”Jep”, poika totesi ja oli hetken hiljaa punniten sanojaa. ”Kuule, olen tavallaan pahoillani. Siis kun tiedän että Kat on sinulle sukua – ”

”Eipä ole enää, jos se on minusta kiinni”, Amy sanoi puhisten. ”Sillä ihmisellä ei taida olla enää mitään itsesuojeluvaistoa. Eikö Lily vasta viime viikolla selittänyt, ettei Kalkarokseen kannattanut luottaa?” Hän pysähtyi ja valui seinää pitkin istumaan käytävälle. ”Voi ei. Lily murtuu varmasti. Hän ihan totta piti Katista!”

Peter istui käytävän toiselle puolelle ja pyöritteli taikasauvaansa sormissaan hajamielisesti. ”Voisiko Katille puhua järkeä tai jotain?” hän ehdotti rypistäen otsaansa. ”Jos hän on Lilyn ystävä, varmasti hän tajuaa ennen pitkää millainen paskiainen Ruikuli on.”

Amy tuhahti. ”Enpä usko että hän kuuntelee minua. Tai ketään muutakaan sen puoleen. Kat on sen sorti ihminen että kun hän jotain päättää niin häntä ei saa luopumaan siitä millään. Hän on viimeiset kaksi vuotta valittanut äidilleen että tahtoo Englantiin ja kuten huomaat, sai tahtonsa läpi.” Hän naurahti katkerasti näprätessään hiuksiaan tarkkaavaisesti kuin etsien kaksihaaraisia. ”Ann on aina pitänyt häntä hemmoteltuna kakarana, ja sellainen hän taitaa ollakin.”

Hetken hiljaisuuden jälkeen Peter nousi ylös ja ojensi kätensä Amylle. ”Tule”, hän sanoi vetäen tämän ylös. ”Mennään herättämään Remus, Sirius ja Alice. Meillä on kosto suunniteltavana.”
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Kiinnostavaa, kiinnostavaa...

Tämä oli mielenkiintoinen luku. Kivaa kostonsuunnittelua. Odotan innolla myös sen toteutusta. (hyi hyi, Kat!) Ja kyllä, mun aivot on taas sulanutta hattaramömmöä ties mistä syystä, ja mä käytän sitä tekosyynä lyhyeen kommenttiin. ;D Mutta tykkään ihan älyttömästi, ja haluan tietty jatkoa.



Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Romione

  • ***
  • Viestejä: 40
  • ^^
olen uusi lukija, kyllä. luin eilen kaikki miljoona lukuasi ja rakastuin c: kirjoitapas pian lisää.
so you've taken the easy way out ~

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Swizzy: Se koston varsinainen toteutus jää näin alkuun aika lailla maininnan tasolle, katsoo sitten tulevaisuudessa kuinka ison jutun jaksan siitä tehdä. :D Kiitos kommentista!
Romione: Jes, uusia lukijoita on aina kiva saada!
onski: No olepas hyvä. ;D Ruikulin onnellista loppua ei (ainakaan vielä) näy, sitä ei kannata pelätä. Ja sitten tuo Amy-juttu, niin tota... eh. Tajusin itekin tossa pari päivää sitten että on tainnut tulla vähän blokki nimiä keksiessä. :D Pitäisi hommata varmaan joku nimikirja, niin ei menis sekaisin!

A/N: Joo, tästä ja sitten seuraavasta luvusta tulee vähän lyhyempiä, koska ne oli ensin yksi megaluku (mun mittapuulla) ja sitten katkaisin ehkä vähän huonosta kohdasta mutta kun oli pakko. :D



Tää eihän jatkua voi näin
Tän joskus loputtava on
On meillä yksi elämä
Ei sitä sovi pelätä


Hector: Hysteria


Kahdeskymmenes yhdeksäs

Lilylle ja Jamesille ei koskaan sanottu kostosuunnitelmista mitään, mutta luultavasti he huomasivat jotain kuitenkin, kun Amy ja Alice yhtäkkiä alkoivat viettää todella paljon aikaa Siriuksen, Remuksen ja Peterin kanssa. Suurimman osan ajasta he viettivät yhdessa kaikki seitsemän, mutta silloinkin tyttöjen ja poikien viisikon välillä kävi kiivas sanaton keskustelu, johon liittyi useammin kuin kerran pergamentinpaloja ja yhteisiä kirjastoreissuja. Omalla tavallaan kaikki se auttoi Lilyä rauhoittumaan ja keskittymään pitämään kulisseja yllä koko muulle ympäröivälle maailmalle.

Yhteisessä ajanvietossa oli vaikeatkin puolensa. Remus huomasi, että ainakin Lily ja Alice pistivät merkille hänen varovaiset keskustelunaloituksensa Amyn kanssa ja että James vilkaisi häntä aina välillä hyvin tietoinen ilme kasvoillaan. Se ei ollut omiaan auttamaan Remusta päättämään mitä tehdä tytön suhteen, Amy kun ei kuulunut niihin jotka näyttivät tunteitaan kamalasti ulos. Se oli vain yksi niistä monista syistä, miksi Remus ei oikein tiennyt miten koko asiaan piti loppujen lopuksi suhtautua.

Yhtenä niistä harvoista illoista, kun kelmit viettivät aikaa keskenään makuusalissa ja pakersivat pitkästä aikaa karttansa kimpussa (Siriukselle, Remukselle ja Peterille yhtenä motiivina oli kosto ja sen toteutuksen helpottuminen, mutta sitä ei sanottu Jamesille suoraan), Sirius ryhtyi jälleen tenttaamaan Remusta tämän rakkausasioissa.

”Kuutamo”, hän huikkasi toiselta puolelta huonetta, jonne oli asettunut rennon huolettomasti makaamaan kaikkien neljän peiton päälle listaamaan ylös eri kerrosten salakäytäviä samalla, kun Peter kirjoitti ylös mitkä luokat olivat käytössä ja mitkä ei, ”miten on Amyn laita? Te olette jutelleet viime aikoina aika paljon enemmän kuin yleensä.” Hän heilutteli kulmakarvojaan kiusaavasti ja sai pian tyynyn päähänsä. ”Ei sen suurempaa edistystä?”

”Keskity niihin salakäytäviin, Sirius.”

”Ei, kun nyt keskitytään siihen mitä teidän kahden välillä tapahtuu.” Sirius siirsi pergamenttirullat sivuun ja heitti tyynyn takaisin Remukselle. ”James, eikö niin että meillä on oikeus kuulla? Mekin on aina kerrottu kaikki meidän jutut, vai mitä?”

James kohautti olkiaan näennäisen välinpitämättömän näköisenä, mutta laittoi kuitenkin Tylypahkan historiikin muiden kirjojen seuraksi korkeaan pinoon ja kohottautui parempaan asentoon sängyllään. ”Olisihan se ihan mielenkiintoista, minulla kun jäi edellinen keskustelu kokonaan välistä!”

”Siinäs kuulit!” Sirius nauroi haukahtavasti ja Peterkin näytti huvittuneelta. ”Antaa tulla, susi-hukkaseni. Missä mennään?”

”Sehän siinä onkin”, Remus murahti ja pisti loitsukirjat syrjään turhautuneena. ”Kun minulla ei ole harmainta aavistustakaan! Selvästikin jotain pitäisi tehdä, mutta en minä tiedä mitä!” Hän heittäytyi lattialle selälleen ja laski käsivartensa silmiensä peitoksi. ”Ihan totta, James, minä en ymmärrä miten sinä olet jaksanut tätä tunnetta jo kuusi vuotta.”

James virnisti leveästi. ”Kas, kas. Meidän pikkuinen Remus myönsi vihdoin olevansa auttamattoman rakastunut Amyyn! Tämähän on vakavampaa kuin kuvittelin.”

”Sanoinhan”, Sirius totesi ja James mutisi myöntävästi välittämättä Remuksen vastalauseista lattialla. ”Sitä paitsi jopa minä olen huomannut että Amy vilkuilee Remusta ihan samalla tavalla aina kun luulee etteivät muut huomaa. Nuo kaksi ovat vain niin läpinäkyviä!”

Remus siirsi kättään niin että näki Siriuksen. ”Vilkuileeko?” hän kysyi ihan pieni ja aivan varmasti täysin tahaton toivon särähdys äänessään.

”Ihan totta, älä väitä ettet ole huomannut!” Peter naurahti. ”Amy hymyilee joka kerta kun sinä tulet huoneeseen, vikaisee sinuun noin kolme kertaa minuutissa ja hymyilee sinulle vähintään tuplasti leveämmin kuin meille muille. Lisäksi pitää huomioida se, että kun hän jää sillä tavalla tuijottamaan hajamielisesti yhtä kohtaa, tiedät varmaan, ja sitten hänelle sanoo siitä, hän punastuu ja vilkaisee sinua.” Remuksen kasvoja koristi jonkinsorttinen hölmö hymy ja James ja Sirius pidättivät nauruaan. ”Vieläkö tarvitset todisteita?”

Remus hymyili hetken ja vakavoitui sitten vetäen kasvoilleen sen tavanomaisen itseinhon naamarin. ”En, mutta en myöskään voi ryhtyä tähän. Se on – ”

”Liian vaarallista ja riskialtista?” James lopetti Remuksen puolesta pyyhkimättä virnistystä kasvoiltaan. ”Kuule, me eletään vain kerran. Haluatko sinä elää elämäsi yksin ja katkeroituneena katsoen kun me muut mennään naimisiin ja eletään täysillä?” Vastalauseita Siriukselta kohdassa 'mennään naimisiin'. ”Rypeä itsesäälissä ja jossitella koko loppuelämäsi ja vanhuksena ajatella että olisi sittenkin pitänyt mennä ja helkkari soikoon elää hetken aikaa?”

Remus pysyi hiljaa ja tuijotti kivistä kattoa tiiviisti. Kasvojen ilme ei paljastanut toisille kolemelle mitään, muuta he tiesivät kokemuksesta että Remuksen ajateukset juoksivat nyt valoa nopeammin. Sirius kääntyi tyytyväisenä takaisin salakäytävälistauksensa puoleen ja James vihelteli avatessaan jälleen Tylypahkan historiikin. Peter kasteli sulkakynänsä jälleen musteeseen ja mutisi sitten kirjoittaessaan: ”Ihan totta, Remus, ei eläminen itsessään kenellekään pahaa tee. Kaikki riippuu siitä miten elää.”

Niine hyvineen kolme kelmiä syventyi tekemään kartaa, joka kulki työnimellä ”Kelmien kartta” jättäen Remuksen tuijottamaan kattoa ja pohtimaan, pitäisikö ihan oikeasti alkaa vihdoin elää.

**

Lily istui Amyn ja Alicen kanssa kirjastossa ja yritti tehdä läksyjä. Häntä kuitenki häiritsi liian moni asia, jonka hän oli saanut viime päivinä selville, ja yksi näistä asioista konkretisoitui parinkymmenen metrin päässä. Katin kikattelun ja Kalkaroksen hyssyttelyn kuuli paremmin kuin hyvin parin kirjahyllyn ja kirjoittamisesta kuuluvat rapinan läpi. Lily läimäytti kirjan kiinni ja huokaisi saaden Amyn ja Alicenkin nostamaan katseensa loitsujen esseestä, jota he parhaillaan Lilyltä kopioivat.

”Minä ihan oikeasti luulin että Kat kuuntelisi”, hän mutisi hiljaa haluamatta ärsyttää aina pahantuulista kirjastonhoitajaa, matami Prilliä, jolla oli hirveä pakkomielle kirjaston täydellisestä hiljaisuudesta. ”Luulin että hänellä olisi sen verran älliä päässään.”

”Luulit liikoja”, Alice jupisi ja jatkoi kirjoittamista. ”Kirottu ranskalainen.”

”Katilla on aina ollut taipumusta kapinointiin”, Amy selitti ja viimeisteli esseensä. ”Mutta silti”, hän pysähtyi hetkeksi ja tarkkaili kirjoittamaansa, ”minä vähän mietin että jos se oikeasti onkin muuta kuin kapinointia. Ettei se ole vain että 'alanpa seurustella Kalkaroksen kanssa vain koska Lily varoitti minua ystävystymästä hänen kanssaan'.”

”Jotain muuta?” Lily toisti epäuskoisena. ”Kuten mitä?”

Amy punastui vähän ja piti katseensa visusti sulkakynässään. ”Rakkautta?”

”Amy on nyt niin täynnä omaa rakkauttaan että näkee sitä joka puolella”, Alice mutisi puoliksi huvittuneena ja tuskaili parin kirjoitusvirheen kanssa. ”Viimeksi eilen se ilmoitti teorioistaan että Kseno Lovekiva seurustelee sen yhden korpinkynsitytön kanssa ja että McGarmiwan ote alkaa lipsua koska se on rakastunut. Remus on sekoittanut meidän pienen Amyn pään lopullisesti.”

”Minulla ei ole aavistustakaan mistä sinä puhut”, Amy punastui syvemmin ja alkoi nyppiä sulkakynäänsä kaljuksi.

Lily huokaisi. ”Amy, minun onkin pitänyt puhua sinulle tästä”, hän sanoi ja hymyili tavallaan viekkaasti, mutta kuitenkin aika lempeästi. Jos sellainen yhdistelmä nyt ylipäätään oli mahdollinen. ”Kuka tahansa näkee että te pidätte toisistanne. Miksi te kierrätte ja kaarratte koko ajan? Voisit vain mennä ja sanoa Remukselle miten asiat ovat. Teidän elämästänne tulisi niin paljon helpompaa.”

”Mutta Remus ei ole koskaan osoittanut kiinnostusta kehenkään”, Amy selitti myöntäen osittain jo tappionsa. ”Mistä sitä tietää, ehkä hän ei tahdokaan seurustella kenenkään kanssa. Ehkä hän ei halua kiinnittää tyttöjen huomiota samalla tavalla kuin muut kelmit. Tai ehkä hän – ”

”Amy, oletko sinä kokonaan unohtanut mitä Portsmouthissa tapahtui?” Alice naurahti ja luovutti esseen korjaamisen saatuaan paljon mielenkiintoisempaa tekemistä. Hän työnsi huolimattomasti tavarat sivuun ja kumartui kuiskimaan pöydän yli. ”Mitä muuta se oli jos ei kiinnostuksen osoittamista? Ja lisäksi kaikki ne katseet joita te luotte toisiinne kun luulette ettei kukaan huomaa... Sen lisäksi, että se on minun mielestäni kuvottavan suloista, se on myös äärettömän ärsyttävää, koska te ette tee asialle mitään!”

Amy katseli kynittyä sulkakynäänsä ja kuunteli ystäviensä vakuuttelua vielä ainakin puoli tuntia. Voisivatko he olla oikeassa? Olisiko mitenkään mahdollista että Remuksella olisi samanlaisia tunteita häntä kohtaan? Ajatus sai perhoset lentämään hänen vatsassaan, ja hän tunsi kasvojensa hehkuvan. Entä jos?
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Oii, ihanaa Amy/Remusta! Laita ne yhteen, laita ne yhteen, laita ne yhteen... jookos? Ihana luku. Söpö. Ja tällä kertaa mulla ei oikeastaan ole järkevää syytä lyhyeen kommenttiin, ehkä mä en vaan enää osaa kommentoida.

Pari virhettä huomasin:
Lainaus käyttäjältä: Salla
Kasvojen ilme ei paljastanut toisille kolemelle mitään, muuta he tiesivät kokemuksesta että Remuksen ajateukset juoksivat nyt valoa nopeammin.
kolmelle, ajatukset

Tosi kivaa myös lukea tosta kartan teosta. Ja Remuksen ajatukset, voi aww ja koko luku oli muutenkin tosi ihana. Ei mua ainakaan lyhyys haitannut. Tosin ei mulla olis mitään megalukuakaan vastaan ollut, mutta varmaan kahtena osana se on parempi.

Kiitos ja kumarrus, jatkoa!



Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

L.E

  • kultakutri
  • ***
  • Viestejä: 151
Oi, kaks uutta lukua!

Miten on mahollista, että mun oma elämä on alkanu muistuttaa kelmificcejä? Ei tietenkään sun, koska mä en elä niin mielenkiintosessa maailmassa, mutta toi viiminen luku kuulosti vähän turhan tutulta  ;D Kostosuunnitelma on loistava, anna sen toteutua ;)

Ficin alussa tykkäsin Katista, mut nyt se on ruvennu ärsyttämään mua pikkuhiljaa. Toivottavasti se ymmärtää siirtyä Severuksen seurasta niin kauas ku vaan pystyy..

Hei mitä toi "suosikkipariskunta, ainakin tähän saakka" oikein tarkoitti?! Nyt tais mennä yöunet pahemman kerran :D

Kirjoittelehan pian jatkoa!
The girl, who has dreams of.

Fotoni

  • ***
  • Viestejä: 100
Perkule, multa on jääny huomaamatta pari tänne ilmestynyttä lukua. Noh, perus minä, että ei sen puoleen.

Ja, no, tää viimeisin luku oli/on jotenkin niiiin söpö mun mielestä :)
Mut Amy ja Remus yhteen jo, piru vie :D Pystyn jo kuvittelee Siriuksen laukovan niistä jotain melkosen mielenkiintosia kommentteja, siis siinä vaiheessa kun ne päätyy yhteen.

Mut joo, jatkoa, kiitos ;)
Rakentava yms osuus tästä kommentista lähti Espanjaan. Ja btw, Kat ei just tällä hetkellä kuulu mun lempihahmoihini
Sometimes you gotta fall before you fly

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Nomoi. Sää oot ihan tajuttoman nopee uusien lukujen kans eikä tällänen koulukiireinen pikkulikka pysy perässä...  ;D  Ei sillä, et jotain valittamista olis...  ;)  (Toi oli sitten vihjaus ;D)
 
Ahh. Edelliset luvut oli ihan sika hyviä! Mää toivosin, et kelmit keksis jonkun superkoston, jonkun siistin kepposen, josta joutus loppuvuodeks jälkkään... Ahhah, mee loves Sirius <3 Viimeluvussa se oli ihana tenttinsä kanssa! Ja kuten Fotoni, toivon Amyn ja Remuksen yhteen ja sit jonkun kovan posautuksen ja ne eroo ja DRAAAAAMAAA!  ;D  Ja ja ja monet tääl tuntuu vihaavan Katia sen valinnan takia. Mää oon taas erilainen lapsonen ja musta Kat ja Sev on ihan sikakovia yhes, enemmän niitä, pliiiis! (Ja Kat on yks mun lemppareista, että älä tapa sitä!) Mun puolesta ne kaks ja ikuinen ihanuus Lily ja James sais olla ainoot onnelliset parit lopussa. Hah, oon ihan vastarannan kiiski ja oon kaikkia onnellisia loppuja vastaan... Tosin L/J on onnellisen lopun paritus.
 
Jaa sekavaa taas? Anteeks, en voi mitään!  ;D  Jatkoo odotellessa...
 
Ledi
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
onski: Nimen omaan, ei aina voi olla pitkiä lukuja, vaikka mä kuinka niitä yritänkin tehdä. :( Yritys hyvä 10, mutta tulos ei aina vastaa sitä. Mutta kiva että tykkäät, ihan oikeasti merkitsee tosi paljon. :)
Swizzy: En epäile yhtään, ettetkö olis tykännyt megaluvusta, mutta pakko mainita että osasyynä kahtijakoon oli se että pikkusisko jaksoi koko ajan jankuttaa että mä olen kamala ihminen kun en julkaise lukuja sopivaa tahtia. Ja koska tämä loppuosa ei ollut vielä ihan valmis niin jaoin kahteen. En tiedä onko se yhtään parempi, mutta näin tuli tehtyä. :D
L.E: Mahtaisiko elämän ficcimäisyydellä olla mitään yhteyttä siihen, että suurin osa tollaisista keskusteluista mitä tässäkin ficissä on kavereiden kesken on lähtöisin mun ja mun kavereiden välisistä juttutuokioista? :D Yöllä neljän aikaan keksii mitä ihmeellisimpiä juttuja, ja ne voi olla yllättävän syvällisiä. ;)
Fotoni: Juupa juu, Sirius on tilannetajuinen herrasmies, ja eiköhän se tämänkin ficin edetessä tule näkymään aika selkeästi. :D
Ledi: Noni, vihjaukset sikseen. Muahan ei kukaan pomottele. ;D Draamaa on kyllä luvassa, en kerro missä muodossa mutta sitä on vielä tulossa ja paljon. PALJON. Kiva että joku tykkää kans Katista ja Sevistä, ne pääty yhteen aika lailla vahingossa ja mun mielestä ne on kuin luodut toisilleen. :D Kattoo nyt miten niitten suhde kehittyy ajan myötä. Nimim. onnellisten loppujen paras ystävä. ;)

A/N: Juupa juu, taas uusi luku. Vähän tökkii, mutta ei voi mitään, ja toivottavasti tykkäätte. Ainakin osasta tästä tykkään ite aika paljon. (Huomaatte varmaan mistä osista... ::)) Ja ja... Mitäs mulla vielä oli... Niin, joo! Tää on tosiaan kans tällanen lyhyt, mutta yritän jatkossa tehdä taas vähän pitempiä. Tosin jatkoa pitää luultavasti odottaa kauemmin kun tätä ja muutamaa edellistä, mutta lupaan ettei odotus mene kohtuuttomuuksiin. ;) Ja luku on omistettu ihanalle piilolukijalleni ElkQlle, joka tietää varsin hyvin miksi.



Minä olen odottanut sinua kauan
Minä olen valvonut pitkän yön
Hengittänyt pelkoa purevan talven
Kiristänyt reikiä varteen vyön


Juha Tapio: Minä olen, sinä olet


Kolmaskymmenes

Illalla makuusalin hiljaisuudessa oli liian hiljaista, omat ajatukset kaikuivat huoneessa kimpoillen seinistä, lattiasta, katosta, ikkunanpielistä. Amy yritti saada tolkkua itsestään, yritti kerätä rohkeutta, analysoida keskusteluitaan Remuksen kanssa. Oli totta, että hän oli saanut Remuksen pariin otteeseen kiinni tuijotuksesta. Ei siinäkään ollut vastaan väittämistä, etteikö poika olisi ollut hänelle enemmän kuin ystävällinen jo monta kuukautta. Amy ei voinut kieltää sitäkään, että Remus Lupin oli kymmenien ihmisten katsoessa hakenut häntä viime kesänä tanssimaan. Mutta saattoiko Amy laskea kaiken sen varaan, astua ovesta tuntemattomaan täysin tietämättä mitä tulisi kohtaamaan? Oliko hän valmis ottamaan riskin?

Saadakseen ajatuksensa kuriin hän nousi ylös, nappasi sänkynsä päädystä villatakin ja kipitti huoneen ovelle. Jälleen saisi oleskeluhuoneen omanlainen ja rauhallinen tunnelma auttaa.

Amyn onneksi (hyväksi vai huonoksi, siitä hän ei ollut aivan varma) hän ei ollut ainut joka sinä yönä oli tullut selvittelemään ajatuksiaan. Tyttö huomasi Remuksen siluetin takan ääressä hänen suosikkinojatuolissaan heti kun oli avannut makuusaliin vievien portaiden oven, mutta ei voinut enää kääntyä takaisin, sillä Remuskin oli huomannut hänet. Poika hymyili pienesti ja viittoi istumaan lähimpään tuoliin.

”Minun onkin pitänyt jutella sinulle”, Remus sanoi Amyn istuessa ja kietoessa villatakkia paremmin päälleen. Oleskeluhuoneessa oli kylmempi kuin hän oli arvellut.

”Ai?” Äänessä kuulsi jännitys. Koko tilanne oli niin latautunut ja varovainen, että Amy sai vain vaivoin tukahdutettua hermostuneen naurahduksen. Remuksen sormet naputtivat levottomina tuolin käsinojaan rytmiä, jossa ei tuntunut olevan järkeä. ”Mistä niin?”

Sormien naputus pehmeää kangasta vasten ei olisi normaaliolosuhteissa varmaan kuulunut mihinkään, mutta nyt se tuntui lähes puhkovan Amyn tärykalvot. Epätasainen rytmi hermostutti Amya entisestään, eikä sitä auttanut se että naputus tuntui koko ajan kiihtyvän. Hyvin hitaasti, mutta kiihtyvän kuitenkin. Aivan kuin Remuskin olisi ollut yhtä hermostunut kuin hän – ajatus joka tuntui suorastaan naurettavalta jopa Amyn oman pään sisällä. Silti hän ei voinut estää sydäntään hakkaamasta ylinopeutta rintaansa vasten tai perhosia villiintymästä vatsassaan.

Ikuisuudelta tuntuneen ajan jälkeen Remus rykäisi kurkkunsa selväksi ja alkoi sitten puhua tasaisella ja syvällä äänellään, juuri sillä tavalla joka sai Amyn polvet veteliksi. ”Olen ajatellut jo monta päivää, miten sanoisin tämän”, hän aloitti. ”Miettinyt pääni puhki miten pukisin sen kaiken sanoiksi. Toisista ei suoraan sanottuna ole kamalasti ollut apua, vaikka ensimmäisen kerran hyvin pitkään aikaan olen tuntenut sitä tarvitsevani.” Remus piti aika pitkän tauon, jonka aikana Amy yritti käskeä perhosia rauhoittumaan ja sydäntä hakkaamaan edes vähän hiljaisemmin. Hän pelkäsi että Remus kuuli sen. ”Minä en tahdo tehdä itsestäni pelleä, Amy”, tämä jatkoi nyt jo vähän epävarmemmalla äänellä. ”En ole koskaan tahtonut, olen kammoksunut sitä yli kaiken. Olen tehnyt kovasti töitä peittääkseni kaikki virheeni, muodostanut kouluarvosanoista kulissin eteeni. Kuvittelin että se riittäisi, että se suojelisi minua pelleksi joutumiselta.”

Amy nosti katseensa Remuksen silmiin ja tajusi, että tämä oli varmaan katsellut häntä koko ajan. Hän oli kiitollinen huoneen hämärästä valaistuksesta, sillä nyt Remus ei voinut nähdä hänen rajua punastumistaan.

”Amy, silloin Portsmouthissa kun tulin hakemaan sinua tanssimaan, tein sen siksi että Sirius puoliksi pakotti. Ei sillä etten olisi tahtonut”, Remus sanoi nopeasti, peläten että Amy pahoittaisi mielensä. ”Minä ihan totta halusin hakea sinua tanssimaan, ja Sirius tiesi sen. Mutta minä en uskaltanut, ja siksi hän pakotti. En uskaltanut, koska en halunnut tehdä itsestäni pelleä. Vaikka loppujen lopuksi tunsinkin itseni aikamoiseksi pelleksi”, hän naurahti ja lopetti viimein sormien naputtelun. ”Ja vaikka se kuulostaa kamalan kuluneelta ja kliseiseltä ja muuta, niin tosiasia on että se on ainut kerta elämässäni, kun en katunut mitään.”

He katsoivat toisiaan pitkään silmiin, ja Amy uskalsi hymyillä kokeilevasti. Remuksen vastatessa siihen hymy leveni, kunnes se yltti korvasta korvaan paljastaen ei niin suoran mutta kuitenkin niin kauniin hammasrivin. Remus kurotti kättään ja tarttui Amyn viileisiin sormiin hellästi. Enempää sanoja ei tarvittu, tuntui kuin he ymmärtäisivät toisiaan täydellisesti vain katsomalla silmästä silmään ja pitämällä toisiaan kädestä. Amy ei ollut elätellyt suuria toiveita, mutta se ilta oli kyllä ehdottomasti kaikkien salaisimpienkin unelmien täyttymys.

Amy ei tiennyt kuinka kauan he vain istuivat siinä tuijottamassa toisiaan pidellen käsistä kiinni, mutta jossain vaiheessa hän huomasi tärisevänsä kylmästä. Takassa olivat viimeisetkin hiilet lakanneet hehkumasta, ja oleskeluhuone oli vajonnut kylmälle kivilinnalle tyypilliseen koleuteen, jota ei normaalisti huomannut huoneen ollessa täynnä ihmisiä. Amyn sisällä lepattava lämmin liekki ei kyennyt lämmittämään takkatulen lailla, ja Remuskin varmaan huomasi kylmyyden noustessa seisomaan päästämättä kuitenkaan irti Amyn kädestä. Poika hymyili vieläkin, ja se oli erilainen hymy kuin se oli ollut viime päivinä; jotenkin aurinkoisempi, vapautuneempi. Vähemmän ahdistunut. Amysta tuntui hyvältä nähdä se hymy.

”Meidän pitäisi varmaan mennä nukkumaan”, Remus sanoi hiljaisesti ja kohotti kysyvästi kulmiaan. ”Täällä on ihan järkyttävän kylmä, ja oletan ettet tahdo olla huomenna muodonmuutostunnilla kipeänä kun siirrymme ihmisten muodonmuutoksiin?”

Tietyllä tavalla Amya nauratti pojan tapa siirtyä puhumaan arkipäiväisistä asioista, mutta samalla oli uskomatonta että tämä muisti aamulla ohimennen heitetyn kommentin siitä, miten tyttö oli koko syksyn odottanut näitä tunteja. Amy hymähti ja nousi itsekin ylös kuitenkaan aivan tahtomatta mennä ylös tyttöjen makuusaliin, kun vaihtoehtona oli katsella Remuksen meripihkan värisiä silmiä vielä hetken aikaa.

”Kuule...” Remus mutisi, ja hänen äänessään oli samaa surumielisyyttä kuin normaalistikin. Amy ihmetteli pojan nopeita mielialanmuutoksia, mutta odotti kuitenkin mitä toisella oli sanottavaa. Odotti kauan. Useamman minuutin, ja sinä aikana Remus ehti siirtää painoa jalalta toiselle ainakin kuusitoista kertaa. Pojan sisällä käytiin kiivasta kamppailua totuuden ja valheen välillä, ja vain murto-osa tämän taistelun merkeistä pääsi arpisille kasvoille asti. Ja siltikin Amy odotti vieno hymy huulillaan, kuten aina.

Poika sulki silmänsä ja huokaisi syvään. Se oli pakko sanoa, hän ei voisi jatkaa tätä yhtään pitempään olematta varma siitä, että Amy tiesi mihin oli ryhtymässä.

”Minä olen ihmissusi.”

Kuiskaus oli hädin tuskin kuuluva. Amy ei olisi ollut varma mitä kuuli, ellei olisi tiennyt sen tulevan. Ja täysin vastoin odotuksia hän hymyili vähän leveämmin, astui vähän lähemmäs ja kurottui ylemmäs varpailleen, niin että sai juuri ja juuri painettua kevyen suudelman Remuksen suunpieleen. Niin kevyen, että huulet hädin tuskin koskettivat ihoa. Hän ei enää vetäytynyt kauemmas, vaan naurahti pienesti Remuksen järkyttyneelle ilmeelle ja painoi otsansa tämän olkapäätä vasten.

”Minä tiedän.”

Remuksen suunpieltä poltti, hän hymyili typerästi ja silitti Amyn hiuksia, mutta tajusi sitten mitä tämä oli juuri sanonut. Miten oli mahdollista että tyttö tiesi? Oliko joku kertonut? Näkyikö se? Kuinka moni muu tiesi?

Amy vastasi ennen kuin toinen ehti edes kysyä. ”Minä huomasin sen viime vuonna. Olin... no, tarkkaillut sinua, tavallaan. Halusin tutustua sinuun paremmin, mutten tiennyt miten. Sitten huomasin poissaolojesi tasaiset väliajat. Ja sitten mietin, miten oli mahdollista että kaikenlaiset traagiset tapahtumat elämässäsi sattuivat niin tarkasti kerran kuukaudessa.” Amy oli hetken hiljaa ja nosti sitten katseensa Remuksen silmiin, joita hän ei vieläkään osannut lukea. ”Sitten huomasin täysikuut. Juttu oli aika lailla sillä selvä. Odotin vielä pari kuukautta ennen kuin olin teoriastani ihan varma, mutta tiesin joka tapauksessa.”

”Oletko sinä – ”

”Kertonut muille? En”, tyttö totesi yksinkertaisesti. ”Minusta sinun kuuluu itse kertoa, jos tahdot. Salaisuutesi on täysin turvassa minulla.” Sitten hän naurahti pienesti. ”Entä peloissani? Pitäisikö minun olla peloissani, kun tiedän että olet ihmissusi? Luultavasti pitäisi.”

Remus tunsi sydämensä hakkaavan rinnassaan nopeampaa kuin olisi sallittua ja haroi hiuksiaan puolihuolimattomasti hyvin jamesmaiseen tyyliin. ”Mutta et ole?”

Amy ravisti päätään päättäväisenä. ”En. Remus, minua ei pelota sinun lähelläsi. Sinä olet turvallinen, luultavasti koko unversumin turvallisin ja inhimillisin ihminen.” Hän kuulosti hyvin varmalta, vaikka todellisuudessa hän kävi ylikierroksilla ja oli hyvin lähellä ettei hän pyörtyisi onnesta siihen paikkaan. Tosin vaikka pyörtyisi, Remus luultavasti ottaisi hänet kiinni. Ajatus sai hänen poskensa kuumenemaan ja hän katseli hämmentyneenä poispäin.

Molemmat olivat hiljaa, mutta koko Remuksen olemus säteili helpotusta ja pojalle erittäin epäluonteenomaista onnellisuutta, sillä tosiasia oli että hän oli nyt onnellisempi kuin oli koskaan koko elämänsä aikana ollut. Mikään ei mennyt sen tunteen edelle, ei edes se hyväkytyksi tulemisen tunne jota hän oli tuntenut kerrottuaan kelmeille 'pienestä karvaisesta ongelmastaan'. Hän hymyili aurinkoisesti Amylle ja painoi suukon tämän otsahiusten alta pilkistävälle ihokaistaleelle oikealla ohimolla.

”Hyvää yötä. Kauniita unia, Amy Clarkson.”
« Viimeksi muokattu: 04.04.2012 22:33:11 kirjoittanut Salla »
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
AWW! Siis ihan täydellisen mahtavan fluffyisen ihanan loistavan hienon aww. Koska sulatit mun aivot (<--- tekosyy) Mä en vaan pysty kommentoimaan tätä mitenkään järkevästi. Oleellisinta on vain sanoa, että tämä oli tosi ihana, ja toivon että teet lisää samantapaisia lukuja (tai vaikka ihan tähän ficciin liittymättömiäkin tekstejä). Ja jottei kommentti menisi täysin ihkutukseksi, Remus oli tosi IC, ja hienosti kuvasit ajatuksia. Osaat kirjoittaa hyvin. (jos joskus teet kirjan haluan lukea sen)



Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

renessie-

  • ***
  • Viestejä: 37
ASFHRGJKELFESW IHANA Oon kirjaimellisesti aiva paska kirjottamaan mitään rakentavaa tekstiä, mut ei mulla muuta kun että oon ihan rakastunu tähä!!!!! Kirjotat tosi mielikuvituksellisesti ja hyvin, eikä mun silmään mitään virheitä pahemmin löydy.
Sun paritukset on ihania, ja mun leuka tippu lattiaan ku luin että Siriuksesta tulee isä, HAHA !:D Vihdoinki myös Amy & Remus uskals tehä jotai, wohoo ;)
Oot myös tehny Lilystä just oikeenlaisen, joka uskaltaa sanoo vastaan yms. eikä oo sellane hissukka, jonka valitettavast monet kirjottajat sen tekee ..

Ruikuli on ollu tässä ihan kamala!!! hyihyihyi miten se sellasta ?!!?? onneks james pelastaa !!!!!

Mun aivot ei nyt oikeeesti pysty sanomaan mitään rakentavaa ... :D love this <3

Jatkoa asap !! :)

renessie-

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
onski: Huomauttele vaan, kiva että joku muistuttaa mua aina siitä etten mä ole täydellinen. :D
Swizzy: En oikein tiedä, samantapaisista siis, vähän samaa tyyliä varmaan tulee, ja yksi ehkä hyvinkin samanlainen luku. Mutta ei varmaan vielä pitkään aikaan. :D
renessie-: Joo, mä oon sitä mieltä ettei Lily oo todellakaan mikään hissukka, ja oon tehnyt siitä joiltain osin aika samanlaisen kuin ite oon. Kiva kun tykkäät ja tervetuloa lukijajoukkoon. ;)



Kotkanpoikii ilman siipii
Maailman myrskyt keinuttaa
Taakse jäivät nuoruuspäivät
Takaisin en niitä saa


Juha Vainio: Kotkanpoikii ilman siipii


Kolmaskymmenes ensimmäinen

Sirius oli maannut hereillä jo liian kauan. Miksi hän oli edes herännyt lauantaiaamuna ennen kymmentä? Remuksen ja Jamesin pedeistä ei kuulunut pihahdustakaan, mikä ei tosin ollut mitenkään erikoista, olihan lauantai, ja hei eivät oikeastaan pitäneet aikaisista aamuista yhtään sen enempää kuin Siriuskaan. Peter oli äänistä päätellen jo käynyt aamiaisella ja luki nyt jotain, mutta Sirius ei ollut niin kiinnostunut että jaksaisi kurottua avaamaan sänkynsä verhot nähdäkseen mitä tämä luki. Liian vaivalloista niin aikaisin aamulla. Eikä se sitä paitsi voinut olla mitään kovin mielenkiintoista, sillä haloo, lukija oli Peter. Matohäntä luki nykyään lähinnä erilaisia filosofisia teoksia. Ne olivat niitä kirjoja joita Sirius käyttäisi mielellään sytykkeinä.

Kyljeltä toiselle kääntyminen ja paremman asennon etsiminen alkoi käydä tylsäksi, mutta Sirius oli liian laiska noustakseen ylös ja keksiäkseen tekemistä. Hän laski sängyn jokaisen pylvään kolhut (huonolla menestyksellä mennessään sekaisin joskus yhdeksänsadan kolhun jälkeen siinä, mikä oli kolhu ja mikä pelkkä puuhun muodostunut uurre), peittonsa ympyräkuviot (tylsää, sillä hän oli laskenut ne jo ennemmin ja tiesi tuloksen) ja päätyi lopulta laskemaan sekunteja siihen, että James heräisi. Sekin alkoi olla aika pitkäveteistä kolmenkymmenen tuhannen jälkeen, ja Sirius huokaisi turhautuneena.

”Sirius, lopeta se tuhahtelu ja keksi jotain hyödyllistä tekemistä”, Peterin ääni kuului verhon takaa hiljaisena mutta päättäväisenä. ”James ei luultavasti herää ennen lounasaikaa.”

Sirius nykäisi äkillisesti verhon syrjään ja katsoi ystäväänsä otsa rypyssä. ”Miten sinä tiesit että lasken sekunteja hänen heräämiseensä?”

”Oho”, Peter naurahti ja kohotti kulmiaan. ”Arvasin toki että odotat hänen heräävän, mutta että laskea sekunteja?” Hän nauroi makeasti ja käänsi kirjansa sivua. ”Tuota voisi jo melkeinpä sanoa pakkomielteiseksi.”

Mustahiuksinen poika haukotteli ja näytti toiselle keskisormea, ja huomasi sitten että Remuksen sängyn verhot olivat auki ja että poika itse makasi kyljellään hymyillen vinosti ja näyttäen erittäin huvittuneelta Siriuksen tavasta. Remukselle keskisormen näyttämisessä ei ollut mitään ideaa, joten Sirius tyytyi mulkoilemaan tätä pahasti ja kiroilemaan haukotuksen lomassa.

”Hei, ensi viikolla on halloween!” Peter tajusi hetken hiljaisuuden jälkeen. Sirius löy käden otsaansa ja mutisi jotain vähemmän kohteliasta tämän aivojen hitaasta reagoinnista kalenteriin. ”Ollaanko me suunniteltu jotain?”

”Eikö me jotain pientä silloin Tylyahossa keksitty?” Sirius sanoi hyvin vähän kiinnostuneena aiheesta ja nousi vihdoin istumaan venytellen niskaansa. ”Tosin minusta voisi jotenkin keksiä siihen vähän Ruikulin nöyryyttämistä. Jos vaikka ripustettaisiin se taas kattoon nilkoista, se oli ainakin viimeksi tosi hauskaa...”

”Ei, Sirius”, Remus sanoi ja hieroi silmiään. ”Tai siis olihan se kaksi vuotta sitten hauskaa ainakin hetkellisesti, mutta siltikin ei. Ja minusta meidän pitäisi luopua niistä zombie-kotitontuistakin. Tai ainakin pienentää määrä viiteentoista. Minä tavallaan lupasin Amylle ettei me nosteta mitään ihan kamalaa show'ta.”

Siriuksen silmät iskivät kiinni Remukseen lievätsi sanottuna järkyttyneen näköisenä. ”Anteeksi nyt, herra Lupin, mutta mistä lähtien sinä olet luvannut Amylle yhtään mitään? Ettehän te edes seurustele!”

Remus oli jo aikeissa sanoa jotain, mutta Peter ehti ensin. ”Seurusteleepa.”

”Mitä?” Sirius nousi ylös niin nopeasti että joutui pitelemään päätään ettei olisi kaatununut. ”Miksei minulle ole kerrottu? Koska miten mitä häh?”

”Joskus viime viikolla”, Peter jatkoi pistäen kirjansa sivuun välittämättä siitä että Remus näytti erittäin turhautuneelta kun ei saanut itse vastata. ”Ja sinulle ei kerrottu koska ei meille muillekaan kerrottu. Vaikka kaikkihan sen nyt kuitenkin näkee, mutta silti. Remus, olisit voinut kertoa.”

Viime viikolla?” Sirius nappasi tyynynsä ja kävi sillä puolustautumattoman Remuksen kimppuun. ”Sinä senkin! Seurustellut viikon unelmiesi naisen kanssa etkä viitsinyt kertoa minulle! Minulle! On siinäkin minulla ystävä!” Ja hän hakkasi ihmissutta tyynyllä naamaan niin kovaa kuin jaksoi istuen tämän päällä ettei tämä pääsisi karkuun. Kuitenkin uhrin huutojen välistä kuului sen verran naurua, että tuli hyvin selväksi ettei hätää ollut. Peter pyöritti silmiään ja katseli hymyillen toisten kahden tappelua.

”Okei. Mitä. Helvettiä. Te. Teette?"

Lily astui makuusaliin epäuskoinen ilme kasvoillaan. Hän katsoi kummissaan paidatonta Siriusta, joka istui hajareisin Remuksen päällä, ja sitten Peteriä, kuin odottaen selitystä. Peter kuitenkin vain hymyili ja viittoi istumaan alas nauttien tilanteesta silminnähden.

"Ai, hei Lily”, Sirius sanoi ja hymyili enkelimäisesti lyöden vielä kerran allaan makaavaa poikaa tyynyllä. ”Tämäpä yllätys. Mikä sinut tuo tänne matalaan majaamme? James nukkuu vielä kuin tukki.”

”Itse asiassa en tullut hakemaan Jamesia”, Lily sanoi asettaen kasvoilleen aika tuiman ilmeen ja laittaen kätensä puuskaan ja katsoi sitten merkitsevästi Remusta, ”vaan erästä joka unohti tunti sitten alkaneen johtajaoppilaskokouksen.” Remus kirosi, tönäisi Siriuksen lattialle ja katsoi Lilyä vakuuttaen olevansa aidosti pahoillaan. Lily ei enää ollut kiukkuinen vaan lähinnä huvittunut. ”Ihan totta, sinun nyt kaikkein vähiten olettaisi unohtavan kokouksen. Onko Amy saanut pääsi noin sekaisin?”

Sirius älähti lattialla ja osoitti Lilyä katsoen syyttävästi Remusta. ”Miten on mahdollista että Kukkanen tiesi mutta minä en?”

”Koska Amy luultavasti kertoi”, Peter sanoi kuin vähä-älyiselle Lilyn pyöritellessä silmiään. ”Älä ota sitä noin henkilökohtaisesti. Sitä paitsi olisit itsekin tiennyt jos olisit viitsinyt keskittyä muuhunkin kuin itseesi viime aikoina.”

”En minä keskity itseeni!” Muute neljä hereillä olijaa katsoivat häntä epäuskoisesti. ”No kun en! Tai no, keskityn, mutta minulla on siihen hyvä syy! Minä ajattelin kirjoittaa kirjan!”

Se sai aikaan niin pahan naurukohtauksen, että Lily taipui lattialle kaksin kerrtoin ja Remus putosi Siriuksen viereen. James heräsi nauruun, ja sen jälkeen kun oli päivitellyt Lilyn läsnäoloa tarpeeksi hän alkoi kysellä mille siellä oikein naurettiin.

”Siriukselle, kuinkas muuten”, Peter räkätti. ”Voitko uskoa, tuo kapinen koira aikoo kirjoittaa kirjan!”

”Kirjan?” James toisti epäuskoisena. ”Siis ihan totta, kirjan? Ihan oikean kirjan? Sinä?”

”Älä näytä noin hämmästyneeltä”, Sirius mutisi selvästi pettyneenä muiden reaktioon Jamesin vajotessa sängylleen naurun voimasta. ”Minähän tiedän itsestäni enemmän kuin kukaan muu!”

”Sinä siis kirjoitat kirjan itsestäsi?” Remus kysyi uuden naurukohtauksen saattelemana.

Sirius nousi lattialta kiukkuisena ylös ja alkoi etsiä itselleen vaatteita. ”Ei sillä ole mitään väliä mistä minä kirjoitan!” hän protestoi. ”Pääasia että sillä tienaa tarpeeksi.” Hän rojahti matka-arkkunsa viereen ja heitteli turhautuneena vaatteita sivuun. Muut alkoivat väsyä nauramiseen, ja odottivat nyt selitystä oudolle kirjailija-aikomukselle. ”Daniellella on juuri ja juuri rahaa maksaa asuntonsa vuokra. Hän työskentelee osa-aikaisena Sekolla, mutta jää joulukuussa sieltäkin äitiyslomalle.” Nyt toiset olivat jo hiiren hiljaa ja kuuntelivat. Olihan harvinaista että Sirius puhui vakavista asioista vakavasti. ”Minulla on toki osani Mustan suvun perinnöstä, mutta ei sekään rajaton ole. Minun on keksittävä keino jolla elätän meidät, sitten kun pääsen koulusta. Täältä käsin en voi käydä töissä, ja kirjan kirjoittaminen itsestäni olisi varmaan aika helppoa.”

Näitä sanoja seurasi pitkä ja aika kiusaantunut hiljaisuus, jonka aikana Sirius löysi harmaan t-paidan päälleen. Lily istui lattialla ja mietti, puhuivatko kelmit useinkin niin vakavasti. Remus näytti siltä kuin ei tietäisi, pitäisikö Siriusta lohduttaa, rohkaista kirjoittamaan se kirja vai pitäisikö tälle ehdottaa parempia ja todennäköisempiä tulonlähteitä. Peter naputti sormillaan kirjansa kantta ja James tuntui olevan hyvin kiinnostunut lattialla lojuvan tupahuivinsa raidoista.

Sirius paiskasi arkun kiinni ja etsi farkut käsiinsä. Aluksi hän meinasi alkaa vaihtaa housujaan siinä, kuten normaalistikin, mutta sitten hän vilkaisi Lilyä ja meni vessaan vaihtamaan ihan tytön oman mukavuuden vuoksi – sillä, toisin kuin muut olivat väittäneet, Sirius ajatteli muutakin kuin itseään. Hänestä tuntui etteivät muut olleet kovin vakuuttuneita hänen ajatuksestaan kirjoittaa omaelämänkerta, mutta ei hän ollut kyllä suoraan sanottuna varma itsekään. Mutta hän oli ajatellut asiaa paljon ja tullut siihen tulokseen, että se oli sillä hetkellä paras vaihtoehto. Kuka muka ottaisi leipiinsä jonkun, joka saattoi tehdä töitä noin kerran kuussa?

Niinpä niin. Sirius palasi makuusalin puolelle farkut jalassaan, heitti flanellihousut sängylleen ja alkoi etsiä sukkia. Yksi löytyi kyllä helposti jokaisesta parista, mutta toinen olikin sitten jo jännempi juttu.

”Tuota, Sirius”, Remus mutisi paikaltaan ja rykäisi sitten. Sirius ilmaisi kuuntelevansa, mutta ei lopettanut sukan etsimistä – ainakaan kiroilusta päätellen. ”Ihan totta, sori siitä äskeisestä. Mutta kannattaa kuitenkin miettiä, onko kirja se paras vaihtoehto.”

Sirius pyöräytti silmiään. ”Arvaa vain montako kertaa olen sitäkin miettinyt. Onko sinulla muka parempaa ajatusta?”

Peter naurahti ja sai latautuneen tunnelman kaikkoamaan. ”Jos nyt mietitään ihan siltä kannalta, mikä sopisi sinun luonteellesi parhaiten, niin miten olisi vaikka koemaistaja? Hunajaherttuassa kuulemma tarvitaan yhtä. Maksetaan ihan hyvin. Ja toinen vaihtoehto on se että rauhoitut nyt, ja ajattelet asiaa. Siis vielä vähän lisää. Ei teillä ole vielä mitään hätää, ja jos se minusta on kiinni, niin teillä ei ole hätää jatkossakaan.”

”Ihan oikeasti, Sirius”, Jameskin hymyili sängyltään. ”Luuletko oikeasti, että me jätettäisiin paras ystävämme ja tämän perhe ilman kotia? Jos ei muu auta niin te muutatte meille. Äiti ymmärtää kyllä.”

Lily hymyili, ja hänellä oli outo tunne. Pojat keskustelivat niin vakavasta asiasta niin luonnollisesti, että hänen oli pakko muuttaa vähän asennettaan. Ei hän ollut oletanut että kelmit – tai edes pojat ylipäätään – puhuisivat sellaisia! Samalla Lilyllä oli myös sellainen olo että hän oli ylimääräinen, ja yritti olla mahdollisimman näkymätön. Se oli aika vaikeaa, kun istui melkein keskellä lattiaa. Vähän aikaa ympärilleen tarkkailtuaan hän tajusi kauhukseen, että sukkiaan etsivän Siriuksen silmät olivat kyynelissä. Ei Sirius itkenyt, eihän?

James hyppäsi sängyltään Siriuksen viereen ja laittoi kätensä tämän olalle. ”Se on okei. Itke pois, se helpottaa. Ihan oikeasti.”

Sirius tärisi, mutta ei varsinaisesti itkusta. Ei hän juuri itkenyt, ei oikeastaan varmaan kuin kerran aikaisemmin kelmien nähden, nyt vain oli pakko. ”Miksi elämä on niin vaikeaa?” hän mutisi ääni paksuna ja pyyhki kiukkuisesti petollisen kyyneleen poskeltaan. ”Ei meistä vielä pitänyt tulla aikuisia. Meidän piti pitää hauskaa ja nauttia viimeisestä vuodesta, me sovittiin niin, vai mitä?”

”Joo, niin sovittiin”, James sanoi ja silitti veljellisesti Siriuksen selkää. ”Mutta elämä ei mene aina niin kuin suunnittelee. Silloin pitää vaan kestää.”

Remus ja Peter katselivat kaksikkoa myötätuntoisesti punkistaan, mutta eivät sanoneet mitään. Ehkä niin oli parempikin. Sirius vilkaisi Lilyä ja naurahti tämän kalvenneille kasvoille. ”Mitähän Lily-kukkanenkin ajattelee. Tuli sinunkin nyt nähtyä se päivä kun minä itken, vai mitä?” hän hymyili ja iski silmää. ”Älä kerro muille. Mainehan siinä menisi.”

Lily hymyili takaisin, ja tunsi olonsa aika hyväksi ottaen huomioon, että oli juuri ollut todistamassa kelmien luultavasti normaalisti hyvin yksityistä keskustelua. ”En kerro. Kuule, olen pahoillani, minun ei varmaan pitäisi olla täällä. Nämä ovat aika lailla sisäpiirin keskusteluja...” hän nousi lähteäkseen, mutta Sirius pysäytti hänet sanoillaan.

”Minkä sisäpiirin? Lils, sinusta tuli sisäpiiriä sillä hetkellä kun Sarviaivo kolmannella luokalla tunnusti pitävänsä sinusta.” Hän mietti hetken. ”Tai no, ei ehkä ihan vielä silloin. Mutta neljännellä, silloin kun me tajuttiin että hitto soikoon, tämähän on oikeasti vakavaa!”

Peter nauroi ja nousi ylös. ”James ja Remus, pukekaa päälle. Lounas alkaa ihan kohta.”
« Viimeksi muokattu: 06.04.2012 23:29:51 kirjoittanut Salla »
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Härregyyd! Sä oot nopee! Ei valittamista että sen puoleen!  ;D  Okei, ton vikan luvun taustalle aluks sopi se Bon Jovin (ah, ihana Bon Jovi) Bad Medicine, mut lopussa se tuntu kyl ihan väärältä... Just kun itte tulin kirjottamasta vaan alapäällään ajattelevaa Siriusta, tää oli aika erilaista. Mää jotenki ajatteli automaattisesti ton Lilyn huoneeseentulon jälkeisen kuvan hyvin kaksmielisesti ja repesin täydellisesti...
 
Viime luku oli awwawaawwaw ihana, Remus/Amya, love it <3 Mut enemmän Lily/Jamesia, mun kiintiö on ihan minmissä just nyt, ku en jaksa ettii mitään uusia ficcejä ja omia kirjotuksiaan on tylsä lukee...
 
Lainaus
Mustahiuksinen poika haukotteli ja näytti toiselle keskisormea, ja huomasi sitten että Remuksen sängyn verhot olivat auki ja että poika itse makasi kyljellään hymyillen vinosti ja näyttäen erittäin huvittuneelta Siriuksen tavasta. Remukselle keskisormen näyttämisessä ei ollut mitään ideaa, joten Sirius tyytyi mulkoilemaan tätä pahasti ja kiroilemaan haukotuksen lomassa.
Hehheh! Ihana Sirius <3
 
Voi Sipa raukkaa, itkee nyt Lilyn nähdessä... Ja muutenkin :< Mut joo, ihanaa et silläkin on jollakulla tunteet, kun mun Sirre jää vähän tyhjäks... Mutta meen nyt kuunteleen Bon Jovia vähä lisää. Pointtini siis oli, et ihana luku <3 Ja jatkoa!  ;D
 
Ledi
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy