Kirjoittaja Aihe: Nuorten viettelykset [K11, 63/63 VALMIS 12.12.12]  (Luettu 87600 kertaa)

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Jaa-a... MÄ NIIN ARVASIN TÄN! Hahhahhaa! Mä niiiiin arvasin tän!  ;D ;D  Okei, joo, jätän tän riemuitsemisen sikseen...  ;D
 
Mutta niin, mä siis niin arvasin! Heti sen viimeviimeluvun Jamesin replan jälkeen, kun Sevvie oli kummiskin tehny jotakin... Joo-o, taas riemuitten, mutta ihansama!  ;D
 
Oli taas aivan ihana luku, noi takaumat oli hyviä. Ja en sano, et mää arvasin tän, koska sää tiiät sen jo... James oli söpö, awww... Ja Lily oli ihan luonnollinen Lily ja kaikkee... Mutta taas sulla oli yks virhe:
 
Lainaus
”Severus, anna jo ola. --
Eli siis olla, mutta luulen, että tajusit sen ittekkin...
 
Se Shift-sormi on mullakin vähän hukassa, onneks on beta... Ja myös toi olla-ola-homma tässä luvussa on tuttua... Kaksoiskirjaimet ei onnistu...
 
Ja ei siinä tauossa mittään, samaa kun Nirvukin sano, että jos ei inspaa, ei inspaa... (Tuttu tunne, sanoisinko) Mutta joo... Kai mää silti jatkoo ruinaan, tapa kun on...  ;D
 
Ledi
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

FanGirl

  • Vieras
Aa...öööö... eee...iiii...ooo... MÄ TIESIN!!!! MÄ TIESIN!!! Sori... mut kun mä tiesin... tiesin tasan tarkkaan et siinä oli käynyt noin, enkä mä valehtele. Sori se oli sekava, mutta sen siitä saa kun pelaa kavereitten kanssa Amnesiaa(sellanen k-17 kauhupeli tietsikalle) ja saa sydäreitä. Mä täristen yhä ja siitä on sentään noin neljäkymmentä minuuttia, mut nyt eksyin aiheesta. Et sinä saa jäädä tauolle. Mä en meinannut kestää edes tätä odotusta. Mä kävin kattoo päivitykset viidesti päivässä... No toivottavasti jatkat pian
« Viimeksi muokattu: 29.01.2012 11:30:19 kirjoittanut FanGirl »

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vooi, tauko... No ei se haittaa, kunhan sitten vaan joskus jatkat.

Severus? Joo. Uskottavaa, luonnollista, jotenkin hyvin severusmaista. Tämähän oli hyvin tunnepohjainen luku, ja onnistuit sen hyvin tänne ruudun toiselle puolelle välittämään. Kauniin angstista. Lyhyys ei haitannut, se teki tästä jotenkin erilaisen, mutta positiivisesti. Mutta joo kirjoita ihmeessä seuraavasta pitempi, ei tuo äskeinen sitä tarkoittanut. Ymmärrän tietty tässä tapauksessa, tiedän tunteen.

Joo, kommentin tiivistelmä: kaunis.

Jatkoa sitten kun inspis palaa!



Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Kyllä minä ymmärsin :D ja ihan järkeväähän tuo on :D

mutta mutta, arvasin tuon! Kalkaros... se nilkki! Kai James saa mennä tappaa sen? *puppyeyes*
jaa... James oli ihana! Ihana, ku se sano, et ne aikoo selvitä tosta! <33

tauko... okei, kylhä noi ymmärtää, ei sitä inspistä aina oo, vaikka jos jonkun muun parituksen inspis toimis, nii voisit varmaan tehdä sitäkin? Ellet oo tehnyt tähän jotain hienoo plannii, et käsittelet viel seuraavan luvun tätä paritusta... mua ainakin kiinnostais kuulla pian lisää muistakin, eritoten Siriuksesta (köh, eipä ihme, suosikki hahmoni koko Potter-sarjassa)

mutta jatkoa, kunhan inspis antaa!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

L.E

  • kultakutri
  • ***
  • Viestejä: 151
TAUKO??
No siis onhan sulla kaikki oikeudet taukoilla, jos ei kerran inspistä ole. Mutta kai se joskus palaa takas? Tää jäi sellaseen kohtaan, että voisin vaan lukee ja lukee ja lukee koko ajan eteen päin, saan kohta kauheita vieroitusoireita tästä  ;)

P.S. Tää ei liity mitenkää mihinkää, mut toi sun "Haadeksen Poika" jutsku on ihan sairaan makee. Oli vaan ihan pakko ilmottaa  ;D
The girl, who has dreams of.

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
WE ARE BACK. Me olemme selkä.

Eli tauko on loppu, finito, blaah, ja täällä ollaan. Tämän luvun ilmestymisestä iso kiitos Anturajalka93:lle, autoit tietämättäsi ihan mielettömästi.  :-* Ja sitten, hophop lukemaan niin kuin olis jo!! Hyvästit L.E:n vieroitusoireille!!



Nirvu: Vernon?  :o Itelleni ei tullut mieleenkään, mielenkiintoinen ajatus... :D Kiitos kommentista!

Ledi: Joo, olihan se aika ennalta-arvattavaa, tiedän.  :P Mutta ei kaikki voi olla yllättävää, vai mitä? Kiitos kun komentoit.

FanGirl: (Miks kaikki pelaa Amnesiaa??!) En osaa pysyä tauolla kauaa, my bad. :D

Swizzy: Kiitos ihana. ♥

Anturajalka93: Tauko päättyy, kiitos sinun ja ihanan ehdotuksesi että kirjoittaisin muusta parista. Olin niin masentunut tuon edellisen luvun jälkeen etten osannut oikein ajatella selkeästi, mutta tässä sitä taas ollaan entistä vahvempana! ♥

L.E: Jes, vieroitusoireeeeeet!!! (Käy lukemassa sitä Haadeksen poikaa ja kommentoimassa, ensimmäinen luku on jo betalla. (: )



Jos mun pokka pettää, on se hän
Tai jos paniikki iskee ees vähän
-- Pelkään että saat mut tuntemaan
Se ei sovi mun pirtaan


Haloo Helsinki: Jos mun pokka pettää


Kahdeskymmenes viides

Sirius oli tuijottanut toista lähettiään jo niin kauan, että se alkoi siirrellä levottomasti painoaan jalalta toiselle. Hän aikoi kerrankin pistää pelissä Jamesille kunnolla kampoihin, ja harjoitteli nyt Peterin kanssa jo toista tuntia Lilyn ja Jamesin karattua omille teilleen heti Tylyahosta palaamisen jälkeen. Siriuksen huulille nousi ilkeä hymy, kun hän ajatteli millaisia kaikkia vitsejä hän siitä saisi revittyä irti.

Istuessaan siinä oleskeluhuoneen sohvalla Sirius oli tosiaan täysin eri ihminen kuin viimeiset kaksi viikkoa oli ollut. Hän oli viettänyt koko lauantaipäivän Daniellen kanssa tämän pienessä kämäisessä asunnossa ja keskustellut tilanteesta, ja jollain ihmeen keinolla tyttö oli saanut Siriuksen tajuamaan, ettei hänen tarvinnut ainakaan vielä murehtia mistään. Danielle vakuutti, että kaikki oli hyvin, että raskaus sujui juuri niin kuin pitikin ja ettei uskonut että mitään suurempia ongelmia tulisi. Sirius oli lähtenyt takaisin linnaan huomattavasti kevyemmällä sydämellä.

Peter rykäisi, ja vihdoin Sirius siirsi lähettiään varsin itsetyytyväinen ilme kasvoillaan. Hän oli jo lähes varma voitostaan. Peter kuitenkin vain vilkaisi lautaa turhautuneena, huokaisi raskaasti ja siirsi omaa nappulaansa.

”Shakki matti”, hän totesi ja nojasi taaksepäin uupuneena. ”Sirius, sinä olet ihan toivoton. Teet saman virheen joka ainoa kerta! Ei sinusta ole vastusta edes Remukselle.”

Sirius vilkaisi kiukkuisesti Remukseen, joka kohotti katseensa kirjasta vain hetkeksi, kohautti olkapäitään ja – hetkinen! Mustahiuksinen poika kallisti päätään. Oliko Kuutamo juuri katsonut haikeasti ikkunan vieressä istuvaan tyttöporukkaan? Sirius käänti päätään niin nopeasti että niska naksahti ja näki, että pöydässä istui joukko kuudesluokkalaisia tyttöjä, joiden nimistä hän muisti vain Erican ja Hillaryn, mutta lisäksi siellä oli Alice – ja kukapa muukaan kuin Remuksen salainen ja poikien kesken vähän vähemmän salainen unelma Amy!

Peter kasaili nappuloita taas kokoon ja sai Siriuksen aloittamaan pelin, mutta shakki ei enää kiinnostanut. Nyt oli pelissä isot rahat, eikä Sirius aikonut antaa periksi. Olihan Remus toki ennenkin ihastunut tyttöihin, mutta ne olivat sellaisia hetkellisiä hairahduksia eivätkä ne olleet menneet puheita pidemmälle. Mutta nyt Remus jopa haikaili Amyn perään, ja siitä Sirius päätteli tilanteen olevan vakava. Ja koska James The Parsuhdeammattilainen (toisin sanoen ainut heistä joka oli koskaan ollut yli kuukauden kestävässä suhteessa) ei ollut paikalla vaan mitä ilmeisimmin suorittamassa esiaviollisia velvollisuuksiaan, oli Siriuksen otettava ohjat käsiinsä.

Jokaisen siirron välissä Sirius tarkkaili lähes huomaamattomasti Remusta ja tämän jokaista liikettä, ja vaikka hän ei ollut koskaan ollut kovin hyvä laskemaan, hän arvioi että tämä vilkaisi ikkunapöytään noin viisi kertaa minuutissa ja huokaisi suunnilleen joka kerran kun käänsi sivua – mikä taas ei aina välttämättä johtunut Amysta vaan syynä oli varmaan lähinnä taikahistorian tylsyys, mutta kaikki mahdollisuudet oli ehdottomasti otettava huomioon. Sirius ei enää kiinnittänyt peliin yhtään mitään huomiota vaan siirteli nappuloita summassa suunnilleen sääntöjen mukaisesti, ja pelilaudan toiselta puolelta kuuluvasta erittäin petermäisestä ähinästä ja puhinasta päätellen hän töppöili taas pahemman kerran. Mutta Remuksen rakkaushuolet olivat niin harvinaista herkkua että Sirius ei enää jaksanut välittää häviämisestä, vaan keskittyi arvioimaan tilanteen vakavuutta.

Oman päänsä sisällä Sirius oli muodostanut asteikon erilaisille kiinnostuksen muodoille, ja hetken tutkiskeltuaan ystäväänsä hän totesi kyseessä olevan H.A.L.U., Häveliään Armoton ja Luja Uusavuttomuus, joka oli vakavin kaikista ja josta ei ollut paluuta. Sirius tiesi mitä mieltä Remus oli omasta seurustelustaan, siitä miten poika ei ”sallinut itselleen sellaista” ja oli muka ”liian vaarallinen ympäristölleen”, mutta tosiasiahan oli se että Remus oli vaarallinen tasan tarkkaan kaksitoista päivää vuodessa. Saattoi hän toki olla aika arvaamaton täysikuun lähestyessä (kuten esimerkiksi silloin vähän ennen koulun alkua – niitä neljän hengen harvinaisen meluisia kolmen tunnin pikabileitä oli vähän vaikea selitellä rouva Potterille), mutta se oli vielä kaukana vaarallisesta. Sirius oli sitä mieltä, että koska Remus oli auttanut heitä kaikkia – varsinkin Jamesia – naisasioissa niin paljon, nyt oli takaisinmaksun aika.

”Anna mennä vain”, Sirius sanoi huolettomasti, mutta oli kuitenkin sen verran huomaavainen pitääkseen huolta ettei kukaan ylimääräinen kuulisi. Samalla hän tönäisi ohimennen torniaan muutaman ruudun eteenpäin ja söi Peterin lähetin. ”Ota itseäsi niskasta kiinni ja mene juttelemaan.”

”En minä... Sirius, minulla ei ole aavistustakaan mistä sinä puhut.”

”Kuule Kuutamoiseni, sinä olet ehkä maailmankaikkeuden huonoin valehtelija.” Sirius otti tarinankertojan asennon ja asetti sormenpäänsä epäsiriusmaisen viisaan näköisesti yhteen. ”Todiste numero yksi: riittää varmaan jos sanon Portsmouth. Se oli todisteista vahvin, ja annoit toivoa kokonaiselle laumalle tyttöjä, jotka nyt ovat varmasti odotelleet jo milloin alat seurustella jonkun kanssa. Todiste numero kaksi: sinä et enää iltaisin muusta puhukaan kuin Amysta. Todiste numero kolme: viimeiset kaksi tuntia jatkunut vilkuilu ja säännöllinen huokailu. Todiste numero neljä – ”

”Okei, Sirius, riittää!” Remus pisti kirjan sivuun ja vilkaisi hermostuneesti ympärilleen (lähinnä ikkunapöytään). Hän nojautui kiukkuisena Siriuksen puoleen. ”En tiedä mitä olet likaisen pääsi sisällä jo kehitellyt, mutta se ei ikinä, ikinä tule toteutumaan. Selvä, voi olla että minulla on tunteita Amya kohtaan, mutta se siitä. Amy on liian hyvä ihminen, hän ansaitsee jonkun luotettavan, turvallisen, komean miehen, joka voi luvata hänelle hyvän elämän. Jonkun joka tekee hänet onnelliseksi.”

Peter tuhahti ja siirsi nappulaa. ”Remus, sano yksikin syy mikset sinä voisi olla se mies. Sinä olet luotettava, turvallinen ja suhteellisen komeakin.” Sirius näytti vähän omahyväiseltä saatuaan Peterin puolelleen, mutta söi kuitenkin yhden tämän sotilaista heti perään. ”Ja kyllä, me tiedämme mitä mieltä itse olet siitä, mutta ainakin minusta sinun olisi jo korkea aika ottaa huomioon se seikka, että olet kuitenkin oma itsesi kolmesataa neljäkymmentä kolme päivää vuodessa, niin että siinä on kolmesataa neljäkymmentä kolme päivää vuodessa aikaa seurustella Amyn kanssa.” Remus oli aikeissa väittää vastaan, mutta Peter nosti kätensä torjuvasti. ”Ajattele sitä. Se tekee sinulle hyvää.”

Remus nojasi takaisin selkänojaansa, muttei enää ottanut kirjaa käteensä vaan puhisi ja kävi sisällään yhtä elämänsä vaikeimmista kamppailuista. Antaako itselleen mahdollisuus vai eikö? Voisiko hän saattaa Amyn sellaiseen vaaraan?

Katsellessaan ystäviensä peliä Remus ajatteli, kuten Peter oli ehdottanut. Koko ehdotus tuntui abstraktilta, sillä ei hän ollut koskaan miettinyt omia rakkaushuoliaan. Remus oli se, joka ratkoi Jamesin ongelmia Lilyn suhteen, joka auttoi Peteriä tekemään aloitteen, joka neuvoi Siriusta jättämään tytöt hellävaraisemmin. Nyt hänen parhaat ystävänsä opastivat häntä. Koko tilanne oli kääntynyt päälaelleen. Hänen päänsä oli niin sekaisin, että pienen hetken ajan hän ehti kuvitella antavansa itselleen luvan rakastaa Amya. Remus näki ajatuksissaan, kuinka Amy hymyilisi hänelle, vain hänelle, miten kastanjanruskeat hiukset soljuisivat hänen sormiensa lomasta suklaasilmien sädehtiessä. Sen pienen hetken ajan kaikki oli vaaleanpunaista.

Sitten se kaikki äkkiä hehkui hälyttävänä punaisena. Entä jos jotakin sattuisi? Jos hän unohtaisi täysikuun lähestymisen ja saattaisi siten Amyn vaaraan? Jos hän sutena ollessaan joutuisi liian lähelle tyttöä? Mitä jos hän muuttuisi susimuotoon ilman täysikuuta? Niinkin oli kuulemma käynyt, mutta vaikka se oli erittäin harvinaista, Remus missään nimessä tahtonut ottaa sitä riskiä että se sattuisi hänen omalle kohdalleen. Hän ei tahtonut edes ajatella mitä kaikkea voisi tapahtua.

Melkein kuin tottumuksesta Remus nosti kateensa tyhjenevästä shakkilaudasta ja huomasi katsovansa taas Amya. Hän ei muistanut, milloin oli oikeastaan tajunnut oikeasti pitävänsä tytöstä, mutta hän oli kyllä aina pitänyt tätä viehättävänä. Amy ei ollut tyttö kauneimmasta päästä, mutta se, ettei se tuntunut häiritsevän Amya itseään millään tavalla, kiehtoi Remusta, joka oli aina ajatellut että tytöille ulkonäkö oli kaikki kaikessa. Amylla oli kauniit ruskeat hiukset, mutta ne eivät kiiltäneet ihan samalla tavalla kuin esimerkiksi Alicen hiukset. Amyn toinen etuhammas oli aavistuksen verran vino ja nenä aika pysty, hänen silmänsä olivat lähellä toisiaan. Mutta kokonaisuus oli Remuksen mielestä lumoava, suorastaan hypnotisoiva. Hän saattoi unohtua katselemaan tyttöä moneksi minuutiksi ennen kuin tajusi kääntää katseensa pois. Pari kertaa heidän katseensa olivat kohdanneet, ja kun Amy oli hymyillyt pienesti, Remuksen kurkkua oli kuivannut ja hän ei ollut voinut tehdä muuta kuin katsoa muualle.

Remus huokaisi ja painoi päänsä käsiinsä. Mitä ihmettä hänen pitäisi tehdä?

**

Sirius oli ”pelatessaan” seurannut jokaista Remuksen kasvoilta paistavaa ilmettä, ja oli tyytyväinen, kun Remus Amya katsoessaan suli haaveilevaan hymyyn. Tämä poika on helppo nakki, hän mietti ja siirsi sattumanvaraisesti jotakin nappulaa. Mielessään hän alkoi jo suunnitella, kuinka hän Remuksen ja Amyn häissä pitäisi puheen ja muistuttaisi Remusta siitä ensimmäisestä asiasta, jossa hän oli ikinä ollut väärässä. Ajatus oli kutkuttava ja nosti hymyn huulille, mutta ennen kuin Sirius ehti suunnitella puhettaan loppuun, Peter kaatoi kuninkaansa laudalle.

”Se oli shakki matti”, hän mutisi pyöritellen päätään. ”Ihan totta, tyyppi on luonnonlahjakkuus, mutta jos ajattelee liikaa ei osaa mitään.”
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


FanGirl

  • Vieras
Jei! Ihana piristys Silmarillion jälkeen, luin 380 sivusen kirjan suurinpiirtein eilen kokonaan. Sun tauko ei kauaa kestänyt. En valita. Jatkoa nopeasti. Sori tälläinen kommentti. Mä oon vähän väsynyt, kun olin viime viikon kuumeessa enkä nukkunut kunnolla...

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Ihana päivänpiristys! ♥

Hieno luku taas, hauskakin ja kaikkea muuta kivaa. :D Sirius, shakki & Peter = :D. Ihanaa tuo Remuksen Amyn vilkuilu. Söpöä, ja se myös että Sirius päätti auttaa. Kovin remusmaista huolehtimista suteudesta seurustelun kanssa. Tosi hienoa kuvausta koko luvussa. Joo, tuo Remus/Amy on ihanaa.

Kiitoksia taas tästä, ja jatkoa pyytelisin jälleen!



Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Hahaa :D nostit omahyväisen hymyn kasvoilleni tuolla uutisella ;)

Muttaah... ihana kuulla muita kelmeistä (syvästi edelleen elää Peter ajatuksissani kaikkien alimmaisena ja petterin paikalla) Siriuksen ja Peterin toi shakin peluu oli aika rattoisaa :DD Aika hyvin sanottu Siriuksesta tossa lopussa. Oon kade, haluisin olla samanlainen... gaah... (yo-kirjoitukset)

Toi Siriuksen seurailu Remus/Amya oli aivan mahtava :D plussat sille :D Remus on tyhmä, ku ei tajuu, et murehtii turhista. Pidää Jamesin tai Siruksen vähintään vierellään tarpeeks usein, niin mitään ei tapahdu kellekään (paitsi tietysti Anturalle ja Sarvikselle mutta koska ihmissuden purema on kohtalokas vain ihmiselle, hekin ovat turvassa siltä ;) )

Jatkoa ootellen :D
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Arvaas hävettääkö mua... Sun tauko kesti lyhyemmän aikaa kun mun oman ficin seuraavan luvun julkasu... *punastuu syvästi*
 
Mutta joo. Ihana Remus, ihana Sirius (varsinkin Sirius). Remus on tosi Remus, kun tollein Amysta riitelee päänsä sisällä (olipa oudosti sanottu). Sirius ihanan huolehtivainen menettämättä kuitenkaan sitä pilkettä silmäkulmassa. Aina siinä on jotain sellasta ilkikurisuutta, tekipä mitä teki.
 
Lainaus
Oman päänsä sisällä Sirius oli muodostanut asteikon erilaisille kiinnostuksen muodoille, ja hetken tutkiskeltuaan ystäväänsä hän totesi kyseessä olevan H.A.L.U., Häveliään Armoton ja Luja Uusavuttomuus, joka oli vakavin kaikista ja josta ei ollut paluuta.
Hahhah, Siriuksen asteikko...  ;D  Mitäköhän rivouksia sekin sisältää..? (Ei, en haluakkaan tietää, olen siihen vielä liian nuori .__.)
 
Juu, pidin, hienoa ja niinpoispäin. Lähden nyt oikein kivan flunssaepidemian kourassa tallille (hyvä kysymys, miksi ihmeessä tallille aion kipenä lähteä?), mutta jatkopyyntö sitä ennen... <:
 
Ledi
 
//muoks: Oonko taitava vai taitava, kun lainauksenkin laitto tuottaa koodiongelman...
« Viimeksi muokattu: 14.02.2012 16:01:33 kirjoittanut Ledi »
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

sateenkaarinalle

  • Slytherin
  • ***
  • Viestejä: 42
Tykkään tosi paljon tästä ficistä.
James ja Lily on vaan niiiiiin ihania ! ♥ Ja toki Sirius myös ;--)

Äh, oon tosi surkee kommentoimaan mitään järkevää.
Tässä kommentissa ei ollu yhtään järkeä, enkä edes tajua miksi kirjoitin tälläistä turhaa :---D



Jatkoa odotellessa ♥
we accept the love we think we deserve

L.E

  • kultakutri
  • ***
  • Viestejä: 151
Ahh, jatkoa viimeinkin :--)

Kiva kun vaihteeksi keskitytään johonkin muuhun kuin James&Lilyyn, vaikka edellämainitut niin ihania ovatkin ;) sun Sirius, joka on ehkä hippusen kypsempi kuin kelmificeissä yleensä, on aivan mielettömän suloinen. Ihanaa, että joku jaksaa huolehtia myös pikku Kuutamon sydämenasioista <3 kai nekin selviää mahdollisimman pian? eihän kukaan VOI olla rakastamatta Remusta :-D

Ja uusinta osaa lukiessa tapahtui jotain historiallista - löysin sun ensimmäisen kirjoitusvirheen!! Täytyy sanoa, että se oli melkein shokki ;D mutta kämänen kirjoitetaan siis käMÄNEN, eikä käMÄINEN. Ja tonkin huomasin vain, joska sanoa "kämäinen" kuuluu omaan sanavarastooni..

Siirryn nyt kurkkimaan sitä Haadeksen poikaa, kirjoittelehan pian taas !
The girl, who has dreams of.

takkuturkki

  • ***
  • Viestejä: 12
  • hiljainen polku
uusi lukia ilmottautuisi..  :)
Luin tämän kerralla läpi ja pidin kovasti. Repeiltyä tulee useamman kerran yhden luvun aikana : D

Lainaus
Ja koska James The Parsuhdeammattilainen (toisin sanoen ainut heistä joka oli koskaan ollut yli kuukauden kestävässä suhteessa) ei ollut paikalla vaan mitä ilmeisimmin suorittamassa esiaviollisia velvollisuuksiaan, oli Siriuksen otettava ohjat käsiinsä.
tuolle repesin pahasti, mutta olentan että tummenettu kohta pitäisi olla the parisuhdeammattilainen, eikä parsuhdeammattilainen.

mie meen nyt kurkkii muita siun ficcejä

~takkuturkki

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
FanGirl: Kiitos kovasti kommentistasi, sekin piristi minun päivääni. ;)
Swizzy: Pikkusiskoni toivoi lisää Remuksesta ja Amysta, ja koska itseäni ärsytti että ne kaksi junnasi paikallaan niin päätin tehdä sitten asialle jotain. tai no, eihän ne nyt mihinkään (vielä) päätyneet, mutta mutta...  ::) Look forward to see what happens!
Anturajalka93: Joo, Remus on vähän ärsyttävä tuossa suhteessa. :D Katotaan nyt mihin se sitten päätyy - joskus monen luvun päästä.
Ledi: Ihastuin tuohon asteikkoon itekin, ja voi olla että siitä kuullaan vielä lisää. :) Jos tuntuu että oot liian nuori lukemaan niitä, niin suosittelen harkitsemaan kahdesti, mutta ei siitä pitäisi mitään ihan hirveää tulla. :D (Paino sanalla pitäisi.)
sateenkaarinalle: Mulle yksikään kommentti ei ole turha. ;) Kiitos kommentistasi!
L.E: Juuh, nyt tulee taas lisää Lily/Jamesia, sorry for that. :( Mutta kun. Se nyt vaan tuntuu muodostuneen tän ficin pääparitukseksi, vaikka hei, usko mua kun sanon ettei ollut tarkoitus! Tää vaan elää jotain ihan omaa elämäänsä...
takkuturkki: Uudet lukijat on aina tervetulleita! Ja joo, arvaa miten repeilin ite sille parisuhdeammattilaiselle, kirjoitin sen joskus iltamyöhällä ja aamulla lukaisin läpi ja mietin että mitähän tuli taas tehtyä. :D



Jos olet valvonut koko yön ja itkenyt kyyneleesi kuiviin – niin tiedät että lopulta seuraa eräänlainen hiljaisuus. Sinusta tuntuu, ettei koskaan enää tule tapahtumaan mitään.

C.S. Lewis: Velho ja leijona


Kahdeskymmenes kuudes

Aika oli aina ollut Jamesin mielestä varsin sekava käsite. Aika tuli ja aika meni, se oli aina ollut ja tulisi aina olemaan, eikä se muuttunut koskaan. Se pysyi aina samana. Silti se tuntui välillä menevän liian nopeasti ja toisinaan niin tuskastuttavan hitaasti, että päivät tuntuivat vuosilta. Aika tuntui muuttavan muotoaan, ilkkuvan ihmisille omalla paremmuudellaan, joskus jäävän lohduttamaan tai iloitsemaan mukana. Ja joskus, kuten nyt Jamesin maatessa tarvehuoneen sohvalla, aika tuntui pysähtyneen kokonaan.

Takan tuli oli jo aikoja sitten hiipunut ja hiilloksestakin oli jäljellä enää muutama oranssina hehkuva kekäle. Kylmyys alkoi tuntua varpaissa, mutta James ei suonut sille yhtään ajatusta. Lily hänen sylissään oli jo nukahtanut omiin kyyneliinsä, mutta tytön posket olivat vielä märät ja James tunsi kastuneen läikän paitansa rintamuksessa. Oikea käsi Lilyn selän ja sohvan selkänojan välissä oli puutunut ja sitä pisteli.

Jamesin mieli oli samaan aikaan tyhjä ja kuitenkin aivan äyräitään myöten täynnä ajatuksia. Hän tiesi, että se mitä Lily oli hänelle kertonut, oli vaatinut hirveästi ponnisteluja tullakseen esille, ja että sellaisen asian kertomiseen tarvittiin aivan jumalattomasti rohkeutta ja ennen kaikkea luottamusta. Odotettuaan Lilyltä vuosikaudet edes jonkinlaista luottamuksen osotusta James tavallaan toivoi nyt ettei olisi sitä saanut, ettei siihen olisi ollut syytä. Vaikka hän oli täysin rauhallinen, viha ei ollut laantunut vaan muuttanut vain muotoaan. Hän ymmärsi, ettei pääsisi väkivallalla pitkälle, että se satuttaisi Lilyä vain enemmän. Hänen olisi tyydyttävä muuhun. Silti se ei tuntunut hyvältä.

Niin, tunne. Se tässä kaikkein kamalinta olikin. James oli varma ettei ollut koskaan tuntenut samanlaista tuskaa. Ja samalla hän tunsi halua rakastaa ja suojella Lilyä kaikelta pahalta, ihan kaikelta mitä maailma voisi tuoda tytön eteen. Tunteet repivät Jamesia kahtaalle; toisaalta hän halusi vain syöksyä ulos ja kostaa Severus Kalkarokselle kaikesta, toisaalta hän ei vain yksinkertaisesti voinut jättää Lilyä siihen. Sitä paitsi hän oli luvannut. Pojan kurkkua kuivasi kun hän ajatteli Lilyn särkynyttä ilmettä ja vihreistä silmistä virtana valuvia kyyneliä. Hän yritti kääntää ajatuksensa iloisempiin asioihin. Se oli aika vaikeaa, mutta sitten hänen mieleensä tuli, että koska Lily oli osoittanut luottavansa Jamesiin niin paljon, hänen olisi näytettävä että luotti vähintään saman verran.

Mutta ei vielä, James ajatteli ja sulki silmänsä tiukentaen otettaan Lilystä. Vielä ei ollut salaisuuksien aika. Tässä päivässä oli jo ollut yllätyksiä tarpeeksi.

**

Ei Lily nukkunut, vaikka James niin luulikin. Hän oli vain itkenyt kyyneleensä loppuun. Kurkkua puristi ja sydäntä riisti, mutta itku ei tullut enää. Kuivuneita silmiä kirveli kun ne laittoi kiinni, poskille kuivuneet kyyneleet tuntuivat kiristävän ihoa, varpaat olivat jäässä. Pysähtynyt aika nauroi pilkallisesti hänen korvaansa, Jamesin sydän sykki hiljaisuudessa hämmentävän kovaäänisesti, ja Lilyn teki mieli itkeä.

Kuunnellessaan Jamesin tasaista hengitystä Lily ajatteli, että kaikesta huolimatta hän oli sillä hetkellä todella onnekas. Hänellä oli ystäviä, hänellä oli poikaystävä, joka oli jokaisessa mielessä juuri sellainen kuin pitikin. James oli aina ollut siinä, joskus ärsyttävämpänä ja joskus, kuten nyt, vähemmän ärsyttävänä, hän oli ollut Lilyn tukena vaikkei Lily sitä olisi kaivannutkaan, aina läsnä ja paikalla kun häntä tarvittiin. Niin oudolta sitä tuntuikin myöntää, Lily oli varma että James Potter oli hänen... no, se kuulosti jopa Lilyn oman pään sisällä ällöttävältä ja kliseiseltä, mutta James oli hänen sielunveljensä, hänen toinen puoliskonsa. Siinä uupuneessa ja raastetussakin mielentilassa ajatus nostatti pienen, vain hymyn aavistuksen Lilyn rohtuneille huulille.

Lily tunsi Jamesin ja tiesi että tämä halusi kostaa. Aivan varmasti halusi. Tyttö tiesi ettei luultavasti voisi estää sitä, eikä ollut varma halusiko edes, mutta hän tiesi senkin ettei väkivallalla ratkaistu mitään. Lily oli pienenäkin leikkikentällä ollut se, joka esti lapionheitot ja muun, sillä oli aina ollut sitä mieltä että toista satuttamalla satutti vain samalla itseään.

Severus Kalkaroksen kohdalla Lily toivoi tämän pitävän paikkaansa.

Yrittäessään ajatella jotain muuta Lilyn ajatukset harhailivat ystävissään, siinä miten Alice ja Frank olivat juuri viettäneet seurustelunsa ensimmäistä vuosipäivää, kuinka Kat oli joutunut (tai päässyt tai päätynyt) Luihuiseen ja eli siellä omaa elämäänsä, ja siinä, miten Amy puhui jatkuvasti Remuksesta ilmeisesti itse lainkaan tajuamatta mitä se tarkoitti. Amy ja Remus olivat kaksi ehkä koko maailman läpinäkyvintä ihmistä, eikä Lily voinut muuta kuin toivoa että nämä kaksi löytäisivät toisensa pian. Turha jankkaaminen, paikallaan polkeminen ja omien tunteiden vastustaminen ei ollut mukavaa, Lily tiesi sen kokemuksesta, ja olisi kaikin puolin helpompaa jos he vain puhuisivat suoraan turhia kiertelemättä.

Nyt kun sitä ihan ajatteli, Lily tajusi ettei Remus ollut koskaan oikein seurustellut kenenkään kanssa. Neljännellä luokalla hänet oli nähty muutaman kerran yhden puuskupuhin kanssa käytävillä, mutta kukaan ei puhunut siitä enää parin viikon jälkeen. Ja sitten kuudennen luokan alussa oli ollut se sekaannus joka oli lähtenyt Rita Luodikon juorusta ja päätynyt siihen että Remus erosi Silena Deanista, Korpinkynnen oudosta vaaleahiuksisesta tytöstä, jolla oli retiisit korvissa, vaikka he eivät koskaan olleet edes oikeasti seurustelleet. Siitä oli puhuttu vielä pari kuukautta jälkikäteenkin, mutta kaiken huippu oli se ettei kukaan uskonut oikeaa totuutta Remukselta ja Silenalta, joka alkoi myöhemmin syksyllä seurustella lähes yhtä kummallisen Ksenofilius Lovekivan kanssa. Mutta Lily ei ollut kuullut että Remuksella olisi ollut oikeastaan koskaan kunnolla tyttöystävää.

Itkusta pehmenneet aivot eivät kyenneet työskentelemään kunnolla, joten Lily jätti päänsäryn nojalla ajattelun myöhemmälle ja tyhjensi sen sijaan päänsä kaikista ajatuksista huokaisten syvään. Jamesin hengitys kutitti päänahkaa ja Lilyn teki mieli raapia sitä, mutta ei uskaltanut liikkua. Hän oli ollut paikoillaan niin kauan, että tuntui kuin hän olisi kivettynyt siihen. Kuin hän ei voisi enää liikkua, koska lihakset eivät tottelisi. Kaiken hiljaisuuden keskellä hänen vatsansa murisi ja muistutti, ettei hän ollut koko päivänä syönyt muuta kuin vähän suklaata.

James liikahti pienesti, siten kuten liikahdetaan kun herätään vähän säpsähtäen kun ei olla edes tajuttu että nukutaan. Ihan pienesti vain, lihakset vähän värähtäen, mutta kuitenkin niin että se tuntui koko kehossa ja Lilynkin kehossa. Hän veti syvään henkeä jotta saisi veren kiertämään vähän reippaammin, niin että se virtasi aivoihin ja herätti kaikki aistit vähä vähältä ja salaman nopeasti. Lily kohottautui vähän vaikeasti hiukan ylöspäin ja käänsi kasvonsa Jamesiin.

”Hei.” Ääni oli itkusta käheä eikä kuulunut juuri mihinkään, mutta James kuuli, ja se riitti. Poika silitti hänen päätään ja poskeaan varovasti, sormet jäivät kiinni pieniin takkuihin.

”Hei.”

Lily huokaisi ja painoi kasvonsa turhautuneena ja väsyneenä Jamesin paitaan. Toisella kädellään hän piirteli kuvia huispaajan karheaan kämmeneen. Lilyn vatsa murisi taas.

James naurahti. ”Jollain on nälkä”, hän totesi ja Lilykin hymähti vähän. ”Onko yhtään parempi olo?”

Lily oli aika kauan aikaa hiljaa piirrellen vain kuvia kämmeneen. Jamesia kutitti, mutta hän ei estänyt Lilyä vaan antoi tämän piirtää. Oikeastaan se tuntui aika kivalta. ”Ei oikeastaan. Mutta ei sillä ole väliä.”

”On sillä.”

Viimeinenkin aikaisempaan takkatuleen viittaava hiillos oli sammunut ja huoneessa oli vilpoista. Ei sillä tavalla kamalan kylmä, mutta vähän viileää niin että iho nousi hetkeksi kananlihalle. Lily kipristeli varpaitaan ja ujutti vaivihkaa toisen kätensä itsensä ja Jamesin väliin lämpimään. Korvissa kaikuvassa hiljaisuudessa pieninkin liike kuului vaatteiden kahinana ja ilmavirrankin saattoi melkein kuulla.

”Tiedätkö mitä kello on?” Lily kysyi, mutta samalla hetkellä kun hän päästi sanat suustaan hän huomasi takanreunuksella pienen kellon, joka ei varmasti ollut siinä aikaisemmin ollut. Viisarit osoittivat täysin eri suuntiin kuin hän oli odottanut. ”Puoli yksitoista”, hän tuskaili. ”Iltapala mennyt.”

”Käytävillä kulku kielletty.”

”Me oltu kahdestaan tarvehuoneessa kolme ja puoli tuntia.”

He katsoivat toisiaan silmiin, ja vaikka sitä on vaikea uskoa, he nauroivat molemmat. Lilyn ääni oli jonkin verran metallisempi kuin yleensä ja Jamesin aavistuksen väsyneempi, mutta nauru tuli sydämestä heidän ajatellessaan juoruja, jotka tästä syntyisivät. ”Mitäköhän meistä nyt oikein ajatellaan?”

Lily hymyili (posket tuntuivat kireiltä itkun jäljiltä) ja nousi istumaan. ”Mennään ottamaan selvää. Ja minusta tuntuu että meidän pitää pysäyttää Sirius ennen kuin hän menee ruokkimaan huhuja omilla oletuksillaan.”
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Mä en nyt varmaan saa mitään hienoa saati pitkää kommenttia aikaiseksi. Mutta: Tämä oli hieno luku, jossa ei tosin tapahtunut juuri mitään mutta mukavasti ajatustenselvittelyä senkin edestä. Mä en nyt tosiaankaan löydä oikeaa adjektiivia tän kuvaamiseksi, mutta se oli jotenkin haikea, lämmin, surullinen, luottava, en mä vaan oikeasti tiedä. Mutta kaunista eikä kuitenkaan mitään ylihörhelöistä kuvausta ja oikeasti toimiva kokonaisuus. Tykkäsin.
Jatkoa!

Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

love^me^hate^me

  • Salarakas
  • ***
  • Viestejä: 25
Luin nämä kaikki osat putkeen ja pakko sanoa että aivan loistavia juonikuvioita ja ideoita sulla. Pidän näistä kaikista hahmoista todella paljon, mutta hyihyi Kalkaros >:( Sirius on tässä jotenkin niiiiiiin lutunen^^ Multa on ikinä turha oottaa mitään järkevää kommenttia mutta jätän nyt kuitenkin merkin että sulla on uus lukija täällä :) Muutamia kirjotusvirheitä huomasin, mutta ne eivät kovinkaan häiritse näin hyvässä ficissä! ;)

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
oi awws!!! Lily ja James kuuluvat todellakin yhteen! <33 ne on aivan ihania toisiaan kohtaan - ajattelu tasolla tässä luvussa :D

”Mennään ottamaan selvää. Ja minusta tuntuu että meidän pitää pysäyttää Sirius ennen kuin hän menee ruokkimaan huhuja omilla oletuksillaan.”

*hajoaa nauruun* aivan mahtava! mukava kevennys raskaitten ajatusten jälkeen :D

jatkoa jää taas kaipaamaan :D
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

L.E

  • kultakutri
  • ***
  • Viestejä: 151
Vihdoinkin jatkoa! Et voi arvatakaan kuinka usein oon kyttäilly tätä  :D

Sun teksti oli yhtä loistavaa kun aina ennenkin, tykkäsin ton vikan osan hitaasta tunnelmasta ja siitä, että saat kirjotettua noin tavattoman kiinnostavasti tilanteesta, joka ei sisällä kauheasti dialogia tai yllättäviä käänteitä. Sä kirjotat aina vaan paremmin <3

Oonko mä ihan hirveä toivoessani, että James kostaa jotenkin Severukselle? Mutta tärkeintä on tietty, että Jamie pysyy Lilyn tukena. Mutta mitä salaisuuksia Jamesilla nyt on  ??? Arvaa mikä määrä spekulaatioita lähti heti liikkeelle..

Kirjoitahan pian Amysta ja Remuksesta, tahdon lukea niistä paaaljon lisää !
The girl, who has dreams of.

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Noniin, mulla on ollu joku suurensuuri mielivajauma, kun en ole kerennyt kommaamaan vielä tätä lukua... Argh! (Puolustus: terroristi tuli taloon = koiranpentu)
 
Jooh. Luku oli mukavan syvällinen. Varsinkin tuo Jamesin ajan pohtiminen. Minun pikkuruiset nukkuvat pähkinäaivoni eivät sellaista pohdintaa kestäisi, joten kiva että teit sellaisenkin puolestani.  ;D  Luvussa ei edistytty minusta paljoakaan, mutta ei sillä väliä. Tunteita tulkittiin, mutta se antaa selkeämmän kuvan koko ficille, joka on hyvä. Lopetus oli hyvä, ettei koko luku menisi täysin vakavaksi. Ja nyt sait minut odottamaan Siriuksen ruokkimia huhuja.  ;D  (Toivottavasti siis kirjoitat niistä  ;D )
 
Mutta joo. Nyt se terroristi kaipaa ulos, joten säästyn siivoukselta viemällä sen sinne. Eli jatkoa pyytelisin vielä loppuun...  ;D
 
Ledi
 
P.S. Kyllä ikä pitäs riittää K-13 ficin lukemiseen, syksyllä 15 vuotta täyteen...  ;D
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

FanGirl

  • Vieras
Tyhmä minä! Miten mä en ole huomanut tätä jakoa? Mä olen meinannut unohtaa koko tarkistamisen. Äh kirottu Hetalia, joka ve kaikki ajatukseni. No se oli kaunis... Minusta on mukavaa lukea tekstiä jossa kerrotaan tarkasti henkilöiden ajatuksista ja tunteista ja minun mielestäni sinä olet onistunut siinä. Osaan jo kuvitella millaisia huhuja Sirius saa aikaseksi. Toivottavasti niistä tulee lisää. No mutta nyt kirjoitat nopeasti jatkoa ja minä yritän olla unohtamatta Finfanfunia ihan koonaan (en varmaan pystyisi unohtamaan tätä paikkaa).