Kirjoittaja Aihe: Nuorten viettelykset [K11, 63/63 VALMIS 12.12.12]  (Luettu 88268 kertaa)

Olivia

  • Homo harakka
  • ***
  • Viestejä: 238
  • 365 päivää <3
Vau! Ihana tarina, henkilöt ja juonen käänteet!!
Sain nämä kaikki luettuu vasta tänää ja alotin edellis päivän joten nyt on ihan pakko kehua kirjottaja taitoa tähän mahtavaa ficciin!! :)


Odotan innolla lisää lukuja...
« Viimeksi muokattu: 09.06.2012 15:05:00 kirjoittanut Olivia »
Kuin pienet sadepisarat kimmeltävät kauniina kirkkaana kevätaamuna. Tuhansina pieninä pilkkuina maassa ne jotka säkenöivät ja kääntävät maisemaa ylösalaisin.
Tekstini ovat vain kalpeita. Tekstejä, jonka aurinko on jättänyt valaisematta.

Myself

  • ***
  • Viestejä: 149
  • Purkkanarkomaani ja kahviriippuvainen
Uusi lukija ilmoittaa itsestään!!!

Olen jo jonkin aikaa lueskellut tätä ficciä, mutta vasta nyt jaksoin tulla kommentoimaan saakka... Joka tapauksessa pidän tavastasi kirjoittaa. Kerrot asiat selkeästi, muttet kuitenkaan tylsästi.

Juonesta pidän valtavasti. Varsinkin uusin juonen käänne: Thomyas, on mielenkiintoinen.  Ajatella, että yksi henkilö saa taitavasti koko paikan sekaisin. Varsinkin Siriuksen reaktio oli mielestäni hyvä. Juuri sellainen, kuin odottaakin tulevan jos henkilön, jonka luulet tuntevasi parhaiten historiasta löytyykin salaisuus. Ja vielä niin iso salaisuus kuin veli!

Ei minulta tämän suurempaa kommenttia taida tulla, mutta ilmoittelin tässä viestissä seuraavani ficciäsi.

Jatkoa toivoisin tulevaksi mahdollisimman pian. ;D
Ulkona oli pakkasta, eikä kukaan enää muistanut tyttöä, joka oli lähtenyt yksin katsomaan revontulia.

Tyttö jaksoi silti tulla takaisin ja kertoa muille näkemästään.


Määrittelemättömällä kirjoitustauolla...

FanGirl

  • Vieras
Olinpa jäänyt jälkeen. En ole muistanut käydä kattomassa päivityksiä. Tarina on todella ihana. Vähän hankala tosin muistaa mitään lukemaani, sillä katsoin puoli yhteen elokuvaa ja heräsin jo reilusti ennen seitsemää, joten yö unet jäi vähän lyhyiksi. No jatkoa!

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Swizzy: Den glider in ei liity huispaukseen, vaan siihen tosiasiaan että mä olin harvinaisen sekaisin sillon kun mä näihin teidän kommenttaihin viimeksi vastasin. :D Jajaja kun se sopi niin loistavasti mun mielestä tuohon luvun tyyliin se kirjalainaus, eihän se ollut tönkkö? Kun mietin pitkään laitanki sen vai jotain muuta, ja sitten päädyin tähän koska Narnia on rakkaus. :D Eiköhän se tästä vähitellen käänny parempaa, hiljaa hyvä tulee ja sitä rataa.
Midnight: Joo, se oli tosiaan Jamesin näkökulma, ja tässä luvussa tulee ainakin jollain tasolla esille sitten se Thomyaksen näkökulma. Hope he's not too likable! :D Ja kiva kuulla että se Lilyn ja Jamesin kohtaus toimi, koska se mua huolestutti edellisessä luvussa kaikkein eniten. (Olin tyyliin ihan paniikissa että entä jos kukaan ei taju sitä ja sanoo että se on epäuskottava ja mitä mä sitten teen? Joo tiiän, oon säälittävä. :D)
Chelsey: En usko, että Siriuksesta ja Daniellesta tulee mitään sen enempää, sori. :( Mun oli pakko nyt palauttaa sut maan pinnalle ja murskata sun pilvilinnat, se olis ollut liian karua jos sä olisit ficin loputtua jäänyt ruikuttamaan että voi ei, eikö niistä tullutkaan paria?!! :D Ja tosiaan, se isoveli olis ihan kiva... ::)
emppa_p: Tässä luvussa sitä Thomyasta tosiaan "näkyy" (ja jos haluat tietää miltä se varsinaisesti näyttää niin laita Googlen kuvahakuun Benedict Cumberbatch ja kuolaa). Huh, onneks en oo ainut jolla on kiero huumorintaju, olin jo ihan paniikissa että nää on jotain niin kuivia nää arvailut, mutta onneks ei kuitenkaan!
hiphei!!!: Siis mistä näitä uusia kommentoijia oikein tulee? Ei ne varmasti kaikki mahdu Saunalahdelle! Mutta siis joo, ihanaa että kommentoit, et usko miten hyvä fiilis tulee aina kun saa kommentin! ;)
SiJaILali: Byää, sun nimimerkki on aina yhtä vaikea kirjoittaa! Voi olla että SiriusVSJames tulee jossain vaiheessa, mutta ei nyt ainakaan vielä tässä. Mutta joskus. Ehkä. Kai.Pitää kattoa. Ja Thomyas on vähän Thomyas, ei siitä pääse oikein yli eikä ympäri.
onski: Höpö höpö, ei se Lily nyt sentään ihan kaikkea voi tietää, eikä tiedäkään! Se tietää vain puolet koko totuudesta, ja mä voin luvata että loppujen kertomisesta tulee piiiitkä prosessi, johon keskitytään monen luvun verran - sitten myöhemmin. ;) Hyvää kannattaa odottaa, eikös se niin mene?
Ledi: Me pervot ollaan kaikkein pahimpia. ;D Pistä se Binzei kommentoimaan, jookoskookos? Huone oli kopioitu sun huoneesta, totta kai, minkäs voi kun asuu sun sängyn alla eiku? Ja pakko myöntää, etten ollut tuota uuttavuotta kamalasti ehtinyt vielä ajatella, apua, ja se on ihan kohta käsillä (tämän ficin mittapuulla). Oliko ihan pakko muistuttaa? Järkyttävät paineet heti, ja sitten täältä tulee jotain paskaa... :D No, sun on vaan pakko kestää. ;)
L.E: Joulun siiraapittomuus (taipuuko se noin? Suomi on vaikea kieli) voi johtua osin siitä, että mä kirjoitin sen pääsiäisenä. :D Ei mikään helpoin homma, jos saan sanoa. Älä kokeile tätä kotona.
Anturajalka93: Voi kuule, siitä sä pääset lukemaan vielä kyllästymiseen asti. Mä lupaan. Se on kuitenkin aika laikka koko ficin isoin juttu (varmaan ainakin siihen mennessä) ja sen seurauksena ilmenee niin monia tunteita, että ne pitää purkaa. Muahhahahahahahah. Joo.
Olivia: Kiitos ihan mielettömästi! Kieroutunut mieleni nauttii siitä että saan jonkun koukutettua johonkin tällaiseen vaaralliseen aineeseen. ;)
Myself: Kihertelen täällä itekseni kun luen näitä kommentteja, ihanaa että uusia lukijoita on koko ajan lisää! Ja ihanaa että mun tapa kirjoittaa on hyvä, koska oon pyrkinyt aika paljon muokkaamaan sitä tässä lukujen varrella ja se alkaa pikku hiljaa käydä melkeen tunnistamattomaksi, jos vertaa alkupään lukuihin. Kiitos ihan tajuttomasti!
FanGirl: Lyhyet yöunet on parasta, nukkuminen on ihan yliarvostettua (kahdeksalta taas herätys ja mä oon koneella vaikka tiedän että aamut on aina ihan yhtä tuskaa... paha minä). Kiva kun kävit taas kommentoimassa, alkoi jo tulla melkein ikävä!

A/N: Mitä kettua, kolmetoista kommenttia??!! Te hemmottelette mua nyt, ja mä olin paha ja jätin luvun näin viime tippaan. Mutta ei mennyt ihan viikkoa kuitenkaan, vai mitä? Tiukille otti, mutta jostain syystä mä en saanut tätä toimimaan. Siis tätä lukua. Joku mättää vieläkin, ja kertokaa sitten heti kun tiedätte mikä se on niin korjaan, mutta mä en vaan saanut siitä kiinni. Silti mä istuin tänään koneelle ja päätin että mä en sulje tätä ennen kun saan teille uuden luvun. Joten tässä sitä ollaan, tekemässä sosiaalista itsemurhaa ja sitä rataa. :D Ihan sama. Enjoy - if you can. ;) (Olin muuten ihan pulassa kun piti vastata kaikkiin noihin kommentteihin, mutta tänään ei luovuteta!)



But you didn't have to cut me off
-- Have your friends collect your records
And then change your number
-- Cause I don't even need your love
-- Now you're just somebody that I used to know


Gotye: Somebody I used to know


Kolmaskymmenes yhdeksäs

Siriuksen mykkäkoulut eivät tunnetusti kestäneet kauaa, ja jopa tämä ennätyksellisen pitkä yksilö päättyi jo kahden päivän jälkeen. Lopulta hän ei vain enää jaksanut vihoitella Jamesille, sillä ei aikonut tehdä lähempää tuttavuutta Thomyaksen kanssa ja tytöille ei voinut jutella samalla tavalla ja  samoista asioista kuin pojille. Niinpä hän vain jätti mykkäkoulun heikkohermoisemmille ja pitkävihaisemmille, joita Siriuksen sanojen mukaan oli koko maailma täynnä. Sitä paitsi Sirius tarvitsi huispausseuraa.

Tapaninpäivän iltana Sirius ja James palasivat juuri läheiseltä niityltä luudanvarret kainalossa, kun he näkivät Thomyaksen istuvan kuistin puutarhakeinussa savuke suussaan. Sirius tömisteli mielenosoituksellisesti sisälle ja James oli tulossa perässä, mutta Thomyas pysäytti veljensä katseellaan ja tämä jäi kuistille. Mustahiuksinen poika istui kaiteelle ja tutki ilmeisen kiinnostuneena luudanvartensa lommoja.

”Olet varmaan aika hyvä?” Thomyas aloitti keskustelumielessä ja puhalsi pahanhajuisen savurenkaan ilmoihin. James kohautti välinpitämättömänä olkiaan.

”Kai. Pitää sitä varmaan jotain osata jos tupajoukkueen kapteeniksikin pääsee.”

Thomyas naurahti. ”Vai sillä lailla. Onnea nyt sitten”, hän totesi ystävällisesti, mutta äänessä oli kylmä sävy. Sitten se muuttui huomattavasti pehmeämmäksi kun hän jatkoi: ”Gwenog rakastaa huispausta. Se on hänelle koko elämä.”

James istui hiljaa ja siveli puun syitä. Aurinko oli laskenut jo jonkin aikaa sitten, alkoi tulla viileää, ja hengitys höyrystyi sekaviksi pyörteiksi ennen kuin sekoittui Thomyaksen suusta leijuviin savupilviin. James vilkaisi miestä sivusilmällä ja mietti, polttiko tämä edes tavallista tupakkaa vai jotain ihan muuta. Häntä ei kuitenkaan kiinnostanut niin paljon että olisi kysynyt. Sen sijaan James tyytyi odottamaan että hänen veljensä sanoisi asiansa.

”Hän haluaisi Tylypahkaan”, tämä kuitenkin jatkoi pitämättä yhtään kiirettä. Hän katseli johonkin kaukaisuuteen ja hymyili vähän. ”Gwenog kuule melkein ihailee sinua. Olen kertonut sinusta aika paljon, etkä uskokaan kuinka kovasti hän tahtoisi tavata sinut.”

”Voi kun kiva”, James mutisi tympääntyneenä.

Hänen veljensä huokaisi puhaltaen kaameanhajuisen savun suoraan Jamesin kasvoille. Poika nyrpisti nenäänsä ja oli ihan varma, että savuke ei ollut ainakaan sitä perinteistä tupakkaa, jota jotkut luihuiset kaupittelivat alaikäisille pöllöpostitse – ja pimeästi, totta kai. ”James, minä olen ihan oikeasti tosi pahoillani etten ottanut yhteyttä. Minä tiedän että lupasin tulla, lupasin kirjoittaa, mutta siihen aikaan minä lupasin muille yhtä jos toista.” Thomyas tumppasi savukkeen kuistin kaiteella olevalle lautaselle, jolla oli jo ennestään usemapi tumppi. ”Sitten kun olin ollut koulussa vuoden verran olin ihan vakuuttunut siitä että sinä olit kakara, kun olit kuitenkin sen kuusi vuotta nuorempi. Joten sanoin äidille että jäisin kesäksi kotiin, toisin kuin olin aikaisemmin suunnitellut.”

James ei vastannut mitään, sillä oli edelleen kiukkuinen, vaikka tavallaan tajusikin Thomyaksen pointin. Kyllä hän itsekin oli elämänsä aikana lupaillut katteettomasti, varsinkin siinä kymmenen-yksitoistavuotiaana, mutta ei Thomyas täysin sen piikkiin voinut kahdentoista vuoden hiljaisuutta laittaa. Ehkä hän oli naurettava, mutta James vaati kunnon selityksen.

”Ja äitihän meni sitten uusiin naimisiin kun täytin kaksitoista”, Thomyas jatkoi kertomustaan. ”Ja aika pian syntyi Gwenog. Minä hänestä suurimmaksi osaksi olin vastuussa, Manó on ollut reipas alkoholisti jo parikymmentä vuotta ja äiti sortui pulloon melkein heti Gwenogin synnyttyä. Joku sanoi sitä masennukseksi, mutta minusta se oli lähinnä vääriin piireihin joutumista. Minulla oli valtava huoli siskostani, kun palasin kouluun, ja vietin kaikki mahdolliset lomat kotona. Jossain vaiheessa ehdotin jopa että Gwenog tuotaisiin isän luo tänne Englantiin, mutta äiti sai siitä niin ison hepulin ettei koko talossa puhuttu varmaan melkein puoleen vuoteen.”

”Kun koulu loppui ja jäin kotiin pitemmäksi aikaa kuin kahdeksi kuukaudeksi, tajusin ettei kaikki ollut hyvin.” Thomyas sytytti uuden savukkeen, ja Jamesin teki mieli sammuttaa se saman tien, sillä vaikka hän ei periaatteessa välittänyt yhtään miehen tekemisistä, kyseessä oli sentään hänen veljensä, joka käytti huumeita ilmeisen ahkerasti. Kuitenkin poika istui kaiteella hiljaa vilkaisten Thomyasta välillä sivusilmällään. ”Gwenog oli onneksi kunnossa, mutta äidistä huomasi heti jonkin asteen muutoksen. En muista missä vaiheessa sen loppujen lopuksi oikeasti tajusin, mutta kun sain äidin kiinni myymästä huumeita marraskuussa, en ollut yhtään yllättynyt. Hän vakuutti minulle ettei itse käyttänyt, että ainoastaan kasvatti ja myi. En tiedä vieläkään pitikö se paikkaansa. Ja niihin aikoihin tutustuin tähän touhuun itsekin.”

Surullinen hymy ei ylettynyt silmiin asti, ja James näki niissä kylmyyttä, jota ei ollut kaksitoista vuotta sitten ollut. Kasvot olivat vanhemmat, kulmikkaammat, vähän karummat, ja vaikka hiukset olivatkin tismalleen samaa hunajaa, niissäkin oli jotain mikä ei ainakaan tehnyt Thomyaksesta yhtään mukavamman oloista. James mietti, missä vaiheessa elämäänsä siitä herttaisesta kultapojasta oli tullut komea ja charmikas mutta kuitenkin niin karmiva nuori mies, joka epäilemättä oli Siriustakin pahempi naistennielijä. Ulkonäköä ei ainakaan puuttunut, se oli Jamesinkin myönnettävä.

”En tiedä riittääkö tuo selitykseksi, mutta toivon että ymmärrät, että minulla oli kädet täynnä työtä. Ja – niin”, Thomyas naurahti väkinäisesti, ”turha sitäkään varmaan on kieltää, ettenkö itsekin olisi joutunut jos jonkinnäköisiin vaikeuksiin tämän tapani kanssa. Viranomaiset eivät kamalasti tykkää näistä, kuten varmaan tiedät.”

”Tiedän, enkä tykkää minäkään”, James sanoi aika välinpitämättömällä äänellä. Thomyas kohotti kulmiaan ihmetellen, että poika oli ylipäätään vastannut. ”Minusta sinun pitäisi lopettaa. On ihan se ja sama annanko sinulle anteeksi, jos kuitenkin loppujen lopuksi kuolet johonkin verenmyrkytykseen tai tukehdut omaan oksennukseesi. Tai jos tapatat itsesi kun et voi maksaa velkoja.”

”Joten aiot antaa minulle anteeksi?”

”En sanonut niinkään.”

James ei suoraan sanottuna tiennyt mitä ajatella. Häntä ei voisi vähempää kiinnostaakaan nähdä veljeään enää koskaan, mutta silti hän ei halunnut että tämä kuolisi. Tilanne oli hyvin ristiriitainen, ja siihen liittyi niin paljon kaikkea sellaista, jota hän ei ollut joutunut aikaisemmin käsittelemään, että se sai hänet hämmennyksiin. Olisiko loppujen lopuksi aivan väärin antaa Thomyakselle anteeksi niin helpolla? Ja kuitenkin James ei voinut sietää miestä silmissään. Valitettavasti hän tiesi, ettei kukaan voinut auttaa häntä tekemään ratkaisua. Hän hyppäsi alas kaiteelta ja jätti luutansa nojaamaan sitä vasten palatessaan pihatielle.

”Minne matka?” Thomyas huikkasi hänen peräänsä pilkallisen huvittuneella äänellä. James ei kääntynyt katsomaan tätä, mutta tiesi että mies tumppasi jälleen savukkeen ja toivoi, ettei tämä sytyttäisi enää uutta.

”Minun pitää ajatella. Sano äidille etteivät odota minua illalliselle.”

Melkein heti kun James pääsi pihalta kadulle alkoi sataa räntää, joka hangelle pudotessaan sulatti siitä osan pois. Hän ajatteli että olipa sekin pitkä talvi, paljon lunta ja niin edelleen. Mutta kaiken kaikkiaan hänhän ei edes pitänyt kamalasti lumesta, toisin kuin Sirius, varsinkin koiramuodossa ollessaan. Jamesin mielestä lumi oli liian märkää ja kylmää, ja hän piti jopa sateesta enemmän. Ehkä. Hän potkaisi lumipallon näköistä loskakokkaretta ja se roiskui hänen talvitennareilleen inhottavasti kastellen sukat. Nyt oli paha sanoa pitikö hän enemmän lumesta vai vedestä.

Onneksi Will oli kotona. James ei ollut varma, olisiko selvinnyt hengissä kuunnellessaan pääkoppansa hiljaisuutta, ja no, Will oli Will, hänelle saattoi puhua jos jonkinnäköistä. Ei toki kaikkea, lähellekään, mutta hän ei yleensä kysellyt liikoja.

”Hei, Jamie, tule sisälle sieltä!” Will hymyili aurinkoisesti kuten aina Roryn hyppiessä häntä heiluen ympärillä. ”Isä ja äiti menivät käymään naapurissa ja Fanny oli juuri keittämässä teetä. Et sitten ottanut Siriusta mukaasi? Tai Lilyä?”

”En tällä kertaa”, James mutisi ja riisui märät kenkänsä. ”Meillä on ollut vähän draamaa pari päivää, piti saada ajatella.”

Willin pitkä, tutkiva katse ei tuntunut mukavalta. Onneksi Fanny tuli ja Jamesin oli keskityttävä kunnolla saadakseen täysin selvää tämän hyvin vahvasta irlantilaisaksentista. Nainen oli iloinen, vähän ujompi kuin Will, mutta Jamesin mielestä kaikin puolin viehättävä ja suoraan sanottuna loistava kumppani miehelle, joka tarvitsi selvästi jonkun vahtimaan ettei hän tee kaikkea väärin. Fannylla oli ruskeat, vain vähän punertavat hiukset, eikä hän oikeastaan vaikuttanut niin kovin irlantilaiselta, ellei kuullut hänen puhuvan. Tai nähnyt tätä pyhän Patrickin päivänä.

James johdatettiin olohuoneen sohvalle istumaan, ja poika muisti istuneensa siellä useat kerrat pienenä kiusankappaleena mutustamassa Willin äidin leipomia suklaakeksejä. Silloin aikana ennen Thomyasta ja sitten aikana Thomyaksen jälkeen. Siitä tuntui olevan ikuisuus, ja tavallaan James olisi halunnut palata ajassa taaksepäin ja olla taas neljän tai viiden, tehdä lennokkeja Willin kanssa ja olla onnellisen tietämätön mistään veljistä.

”Okei”, Will huokaisi istuessaan Jamesia vastapäätä olevalle sohvalle ja ojensi tälle höyryävän teemukin. ”Kerrohan. Mistä kiikastaa? En ole nähnyt sinua noin ahdistuneen näköisenä iäisyyksiin. Onko sinulla ongelmia Lilyn kanssa?”

”Pelottavaa että sanon näin, mutta tavallaan toivon että olisi”, James haroi hiuksiaan, ”koska niistä tiedän miten selvitä edes jotenkin järjissään.” Vaikka Will ei kysellytkään, hänestä näki selvästi että hän oli pelkkänä korvana. James huokaisi, eikä voinut muuta kuin kertoa lapsuudenystävälleen totuuden. ”Thomyas on palannut.”

Will kuunteli hiiskumatta koko tarinan alusta loppuun asti (toki vähän sensuroituna, Jamesin mielestä huumeiden käyttö kertomuksen missään vaiheessa ei ollut tarpeellinen maininta) eikä keskeyttänyt kuin pari kertaa tarkentamalla jotain juttua ja älähtämällä kerran epäuskoisesti kuullessaan Thomyaksen tulleen vain rahan perässä. James jätti mainitsematta sen tosiseikan, ettei voinut sietää sitä että Thomyas oli Notkossa, sillä Will tiesi sen sanomattakin. Hänhän oli ensimmäinen, jolle James itki veljensä poissaoloa, ja samalla ensimmäinen, joka huomasi että tämä oli päättänyt unohtaa petturin kokonaan. Itse Thomyasta Will ei ollut nähnyt kuin muutaman kerran ja siitäkin oli jo kaksitoista vuotta, mutta Jamesin tarinan edetessä hänestä tuntui että hän piti miehestä koko ajan vähemmän.

”Mitä helvettiä minä oikein teen?” James tuskasteli ja hörppäsi jo jäähtyneen teensä loppuun. ”Kun tavallaan osa minusta tahtoisi antaa hänelle anteeksi,ihan totta, mutta jollain tasolla järki sanoo vastaan. Ja sitten on vielä Sirius, josta en oikein tiedä, onko hän jo antanut asian olla vai ei. Hän sanoo ettei sillä ole mitään väliä enää, mutta minä tiedän että hän on joskus aika sitkeä näissä jutuissa.”

”Mutta Lilykö otti asian hyvin?”

”Niin, no, oli hänkin aika kiukkuinen ainakin aluksi. Ja vähän kylmäkiskoinen varmaan vieläkin”, poika ravisti päätään surullisena. ”Mutta hänestä minä tiedän, milloin hän on oikeasti vihainen ja milloin ei. Sirius on täysin arvaamaton.” Hän sulki silmänsä ja nojasi päänsä sohvan selkänojaan väsyneenä. Kello takanreunuksella osoitti puoli kymmentä. ”Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä?”

Will nousi ylös ja otti Jamesin kupin. ”Ainakin nyt ensimmäiseksi sinä menet yläkertaan kylpyyn, ja sen jälkeen syöt jotain ja menet nukkumaan. Sinä tarvitset hermoloman kotoa.” Hän naurahti. ”Loma lomalla, ei paha.” Sitten hän sanoi sen, mitä James oli pelännytkin mutta jonka hän oli tiennyt tulevan jossain vaiheessa. ”Mutta viimeisenä kaikista vain sinä voit tietää, mitä teet Thomyaksen suhteen.”
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


emppa_p

  • Aamutorkku
  • ***
  • Viestejä: 100
  • En ole tyhmä, muut eivät vain ymmärrä logiikkaani
Ihana luku jälleen miljoonannen kerran! :D Voi Thomyas parkaa, mutta vaikka pidänkin tuosta hahmosta, niin hänen tarinassaan oli kyllä liikaa selittelyn makua... Nyt on löytynyt taas ihana hahmo: Will ;D :D (Aivan, minulla näitä lempi hahmoja on vähän liikaakin). Jatkoa vain äkkiä! :D

nauha

  • ***
  • Viestejä: 339
  • Sunnuntaiteuras
Oo hei apua nytkö mä jo oon lukenut tän loppuun asti?
Kamalaa.
Enpä ole kyllä tainnut paljon muuta vapaa-ajallani tehdäkään viimeisten päivien aikana  ;D Ja täytyy myöntää, että töissäkin tullut vähän kännykällä lueskeltua. Aijai, hävettää ihan.

Mutta niin siis, oi miten ihana fikki!
Luen aika harvoin nykyään k13-tekstejä ja tämänkin pariin eksyin muistaakseni jotenkin vahingossa.
Olen haksahtanut James/Lilyyn normaalin femmeilyni sijaan (hyviä femmeficcejä on niin vähän, että täytyy johonkin muuhunkin tyytyä) ja oikeastaan pidän siitä aika paljon. Ja sinun kunniaksesi on sanottava, että aivan erityisesti pidän niistä tässä fikissä.
En tiedä mistä pitäisi tämän suhteen aloittaa. Kommentointi siis. Se on jotenkin aina yhtä vaikeaa, varsinkin kun on pitänyt lukemastaan.
Mutta yritetään nyt silti.

Sulla on mun mielestä erittäin miellyttävä kirjoitustyyli.
Olet itse valitellut, ettet enää pidä alkupään luvuista, mutta minä en ole huomannut tyylissä tai muussakaan juurikaan muutosta, vaikka olen lukenut tätä melko intensiivisesti viime päivät.
Jotenkin osaat kirjoittaa samalla neutraalisti ja hauskasti, tyylisi ei ole kovin persoonallinen, mutta se sopii tähän äärimmäisen hyvin.
Äläkä nyt käsitä tätä väärin, siis kirjoitat kyllä hienosti ja taidokkaasti - olet selvästi lahjakas - mutta tyylisi on jotenkin tosi Rowlingmaista. En toisaalta tiedä sopisiko liika kielellinen prassailu tähän muutenkaan ja olen ihan onnellinen jos et lähde kokeilemaan  ;D

Mitä hahmoihin tulee, kaikki Rowlingin tyypit ovat mielestäni todella IC, mikä on hienoa ja loistavaa ja ihanaa tottakai!
Aivan erityisesti pidän Remuksestasi (joka onkin usein suosikkini kelmeistä) mutta yllättäen myös Siriuksesta, jota yleensä inhoan ficeissä. Tässä Siriuksessa on mielestäni sopivassa suhteessa kaikkea sitä paljon puhuttua uhmaa, huumoria, naistenmiestä, herkkyyttä ja tulevaisuudenpelkoa. Hieno suoritus siis!
Enkä tietenkään voi olla sanomatta miten hienosti sinun James/Lilysi toimii. Kerrassaan suloista. James on jotenkin ihana ja Lilyn käytös esimerkiksi Katin kanssa ja kiistely Severuksesta oli todella hyvin tehty. Ei tosiaan liikaa draamailua, vaan sellaista sanaharkkaa jota ihmiset oikeastikin käyvät jatkuvasti.
Draamailusta puheenollen, olet pysytellyt siitä poissa todella hyvin.
Vasta tuo viime metreillä mukaan vedetty huume-juttu vähän kaihertaa, koska en osaa kuvitella huumeitä Potter-maailmaan :D
Mutta tavallaan se kyllä sopiikin tuohon. Toivon vaan, ettet tee siitä liian isoa numeroa.

Muista hahmoista sitten myös jotain:
Peter on tässä myös aika kiva, jotenkin kun tarinan pointti on että ilman Voldemortia, niin pystyn jopa ajattelemaan Peterin oikeasti mukavana poikana. Sellasena ihan ok tyyppinä, joksi oletkin sen kirjoittanut. Hauskaa miten Sirius välillä päässään dissaa tuota kuitenkin.
Frank/Alice todella toimivaa, vaikka Frank vähän jäänytkin tuossa välillä. Hienosti kuitenkin nappasit sen taas takaisin :D
Severus on tottakai tässä aivan täysi hirviö tehtyään Lilylle noin, mutta hänetkin olet hienosti rakentanut ja jotenkin Katin ystävystyminen Severukseen on aika toimiva kuvio. Vähän sitä aavistelinkin jo aiemmin ja sieltähän se sitten tuli. Kat on tosin itse vähän rasittava, jotenkin samalla tavalla kuin Fleur. Ehkä se on vain tuo ranskalaisuus. (herrajumalaolikofleuredesranskalainen)
Amysta tykkään kovastikin! Sopii Remukselle ja on jotenkin aidon oloinen. Ei yhtään niin tekemällä tehty kuin omat hahmot usein ovat. Mutta hienoa työtä siis!
Danielle ja raskaus sitten, kauhean ikävää, mutta jotenkin pystyn niin hyvin kuvittelemaan Siriuksen sellaisena pelokkaana, mutta kuitenkin prassailevana isänä joka näkee lapsessaan kaikki omat hyvät puolensa :D
Eli Danielle tuo mukavaa lisää tähän. Samoin Will ja muut sivuhahmot. Tuosta Thomyaksesta en oikein tiedä mitä ajattelisin. Ärsyttää tollanen huumeiden käyttäminen ficeissä kuten jo aiemmin sanoinkin, mutta tämä hahmo sekoittaa varmasti mukavasti pakkaa. Ei sillä että sellaista kaipaisin, olen nimittäin täysin tyytyväinen tähänkin millä nyt mennään, mutta sinähän se päätät mitä tulevaisuus tuo tullessaan!

Propsit muuten siitä, että tässä ficissä ei tosiaan ole Voldua.
Minua aina masentaa lukea kuolleista.
En pysty yleensä olemaan iloinen kelmien puolesta, kun tiedän että jokainen kuolee liian nuorena ja kaikki menee muutenkin vituiksi.
Tässä sellaista ei ole (vaikka tottakai omassa alitajunnassa kummittelee) ja se on loistavaa.
Tarvitsen muuten uusia adjektiiveja. Ihan hävettää miten monta kertaa tässä sekavassa raapustuksessani on toistettua sanoja ihanaa, loistavaa ja hienoa. Jep, toimii.

Niin ja joo, sitä kritiikkiä. Muutamia virheitä huomasin, mutta koska luin koko ficin kerralla, en todellakaan jaksa alkaa niitä nyt tähän lainailemaan :D (Koska en tietenkään jaksa niitä etsiä enkä enää muista missä ne ovat. Luonnollisesti)
Yritän olla tarkempi sitten seuraavien osien kanssa ja kytätä niistä kirjoitusvireitä ja silleen.
Olivat kuitenkin jotain ihan mitättömiä typoja vaan, eikä mitään vakavaa. Sulla on kielen rakenne kivasti hallussa, ei töki edes sen vertaa mitä ficit yleensä.

Mutta niin, tämän suhteellisen sekavan ja ylipitkän kommentin jälkeen toivon tottakai vain jatkoa.
Mielellään yhtä nopeasti kuin olet nyt näitä näyttänyt raapustavan loppuvaiheessa.
Oletan kuitenkin, että sulla on muutakin tekemistä kuin kirjoittaa tätä kun kerran kouluakin käyt, joten pystyn antamaan viivytykset anteeksi :D Kunhan vain kirjoitat joskus loppuun (mitä en yhtään epäile) ja jatko-osaa sitten vain kehiin.

Kiitos hienosti lukukokemuksesta ja toivottavasti saan nauttia tästä vielä pitkään!

- Nau
Kaipaan hetkeä jonka toivoin sinun olevan minun

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Noni. Mä oon koulussa ja meillä oli coopperi ja nyt mä oon kuollu... Ja kommentoin tätä sitte kännykällä joten en vastaa laadusta... Tässä kohdassa sun kuuluis kauhistua ja kiljua.  ;D

Juu. Tässä oli hiukan välilukumeininkiä mut silti se oli hyvä. James on tässä aika paljo pääosassa mut en sano että olis huono. James on ihana... <3 Toi Thomyaksen huumeidenkäyttö nosti mulle aivan mahdottoman upean teorian päähän ja pelkään, et sulla on aikeissa sen toteutus... Jostain syystä Thomyas vaan on musta parempi ku Will ja muutenki tykkään ilkeistä hahmoista... Muahhah oon paha...  ;D  Jos tossa nyt jotain pahista oli...  ;D

Ja kyllä oon yrittäny Binzeitä manipuloida kommaan mut se ei viel oo saanu luettua... Mitäs kirjotat moin pitkää ficciä! ;D Mun sängyn alla ei luultavasti asu muita ku villakoiria mutta apua! Jos sä ookki villakoira eiku... ;D Mut mun varmaan pitäs mennä hikettään hissantunnille kohta nii pyydän sulta jatkoo ja liukenen paikalta...

Ledi
 
// muoks: Korjasin vähän niitä perus kännykkätypoja (mm. säbgyn) ja pistin vähän mieltä kaihertanutta materiaalia lisään kun tosissaan kiireessä ton kirjotin...  ;D
« Viimeksi muokattu: 30.04.2012 16:15:17 kirjoittanut Ledi »
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Ei, se kirjalainaus oli toimiva. Mä muuten mietin hetken täs alussa ennen ku rupesin lukemaan, että keihin toi biisi liittyy. Tulin siihen tulokseen että Thomyakseen ja Jamesiin. Ja taisin olla oikeessa. Tämä oli hieno luku. Sä onnistut tosi taitavasti kuvailemaan ja välittämään kaikenlaisia tunteita. Ja mistä voisin jopa onnitella, kuuntelin just äsken uutta suosikkibiisiäni ja tutkiskelin sen sanoja, ja sä onnistuit tempaamaan mut silti mukaan tähän tekstiin ja sait mut unohtamaan hetkeksi sen biisin tarinan. Ja se on hyvin, usko pois. Kiitos mahtavasta luvusta, jatkoa!

Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

MiNi

  • Vieras
Noniin. Nyt ne luvut sitten loppui ja joudun odottamaan niitä (angst  :'() Eli siis oon lukenu tätä aina välillä kännykällä (kännykällä on parempi lukea, kun voi lukea melkein missä vain  ;D ) Et varmaan kaipaa mua kaikkien noittein muitten lukijoiden seurassa joten häippään nyt  ;D.

...

...

Okei en häivy. (älä yritä ymmärtää mua oon vähän seko  ::) ) Ensinäkin en aijo kommentoida jokaista lukua erikseen. Vaan saat tyytyä yleiseen katsaukseen  ;D. (Ja angstaan täällä, koska missään muussa paikassa (esim. kännykäs ja faces) ei oo virnuilu hymiötä jota nykyään rakastan  ;D)

Mutta tämä fikki nyt. Osaat kuvailla tooooosi hyvin (tuntee itsensä todella huonoksi ja yrittää piilottaa omaa fikkiään, mutta epäonnistuu pahasti. (ja nyt kaikki sitten menee kattoo et mikä fikki? Mitä mää nyt oon missannu? (Ehkä ei pitäisi sanoa noin, mutta yrittäkää kestää mua  ;D))) Kun tässä fikissä niin hyvin kuvaillaan minä teen aina niinkuin fikissä. Esim. joku pyörittää silmiään  ::). Minä itse pyöritän silmiä. Joku hengittää syvään. Minäkin hengitän syvään. Joku yskäise. Minä yskäisen jne. Siksi se on varmaan aika hauskan näköistä, kun minä luen jotain fikkiä  ;D.

Sinulla on ihania juonenkäänne ideoita. Se tuo kivaa piristystä siiirappisuuteen, jota osaat myös taitavasti kirjoittaa  ;D.

Ja sitten yks juttu mun pitää lainata  ;D.

Lainaus
Lily astui makuusaliin epäuskoinen ilme kasvoillaan. Hän katsoi kummissaan paidatonta Siriusta, joka istui hajareisin Remuksen päällä, ja sitten Peteriä, kuin odottaen selitystä. Peter kuitenkin vain hymyili ja viittoi istumaan alas nauttien tilanteesta silminnähden.

Kaikki muut on tähän jotenkin hauskasti vastannu, mutta kukaan ei ole vielä tunnustanut ajattelevan kuten minä. Ajattelen tuon unelma hetkenä sillä menee huoneeseen, jossa on kolme hyvän näköistä poikaa (Peteriä ei lasketa  ;D). On se tavallaan aika ihana unelma huone ♥.  ;D.

Ja voin sanoa sinulle etten tule Saunalahdelta vaan pohjanmaalta  ;D (tiedän et tarkotit sitä liittymää  ;) )

MiNi (joka katoaa jonnekkin nurkkaan, sillä tietää että Salla ei tarvitsisi yhtään lisää kommentoijia, mutta aattelin kuitenkin ilmoittaa että luen. (Ja älkää pliis ihmiset menkö lukemaan mun fikkii, koska se on ihan hirveä tähän verrattuna  ;D. Ja taidan ottaa kännykän mukaan sinne nurkkaan ja jatkan sitä fikkiäni, jonka olen maininnut jo liian monta kertaa  ;D)

FanGirl

  • Vieras
Ihanaa!!! Ja mä muistin katsoa päivitykset! En tiedä mitä sanoa... Hermoilen vain vartin päästä alkavan äidinkielen kokeen takia... Kyllä mä olen siihen lukenut (enhän ole...)... No jatkoa! Mä alan nyt lukea siihen kokeeseen... Apua!!!

Myself

  • ***
  • Viestejä: 149
  • Purkkanarkomaani ja kahviriippuvainen
Jatkoa, ihanaa!

Tykkäsin tästä luvusta paljon. Jotenkin Thomyasin ja Jamesin keskustelu oli niin "aidon-oloinen", ja siksi pidin siitä. Thomyas puhui loppujen lopuksi todella koruttomasti, aivan suoraan, miten  asiat olivat hänestä menneet ja ennen kaikkea miksi hän ei ollut kirjoitellut/ottanut muutenkaan yhteyttä. Siksi pidän siitä kohdasta. Thomyas ei vaivautunut jaarittelemaan ja kaunistelemaan totuutta sen sen enempää, vaan sanoi suoraan, että oli pitänyt Jamesia kuusi vuotta nuorempana kakarana. (Ei Jamesista saa sanoa niin! :o)

Ja sitten vielä Will. Hänestä pidän kovasti. Jotenkin sympaattinen, ja muutenkin "isovelimäinen" hahmo.

Jatkoa jään kieli pitkällä odottamaan!!! ;D
Ulkona oli pakkasta, eikä kukaan enää muistanut tyttöä, joka oli lähtenyt yksin katsomaan revontulia.

Tyttö jaksoi silti tulla takaisin ja kertoa muille näkemästään.


Määrittelemättömällä kirjoitustauolla...

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Oi, ihana jatko! Will on ihana <3 a Siriusta jäi kaipaa, mut ei joka ikisessä luvussa voi olla jokaista hahmoa ;)

Muutama pilkutusvirhe löytyi, muuten sujuvaa ja hyvää tekstiä!

Jatkoa odotellen!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Tiivijuuri

  • ***
  • Viestejä: 3
En osaa kommentoida mitään järkevää, mutta Lily James <3 mä jotenkin vaan tykkään siitä :) Ja sitten vastapainoksi hiiteen koko Thomyas!! En tykkää yhtään, itseasiassa en tiedä edes miksi, mutta kuitenkin >:/

Kirjoitat todella hyvin ja selkeästi jajaja tekstiä on mukava lukea :) Toivon että joskus osaisin kirjoittaa jotain rakentavaa, mutta ehkä se ei tule multa koskaan onnistumaan... :D

Jatkoa odotellen :)
« Viimeksi muokattu: 04.05.2012 18:36:24 kirjoittanut Tiivijuuri »

L.E

  • kultakutri
  • ***
  • Viestejä: 151
Voi hitto, Thomyakseen on ihan mielettömän vaikee suhtautua  :-\ Tavallaan haluisin vaa lakasta sen maton alle tai toivoo, ettei se olis koskaan tullukaa kuvioihin, mutta oikeestaan se on ehdottomasti yks sun parhaista henkilöistä tähän mennessä (Willillä on tosin erikoispaikka mun sydämessä  :-* ) monipuolisuudellaan ja sillä, ettei se oo niin ällöttävän onnellinen ja täydellinen kuin ainakin mun omat hahmot tuppaa olemaan. Pakko myöntää, että se on oikeestaan kiinnostava..

Kirjoitat miellyttävän hitaasti, niin että pikkutapahtumatki on mielenkiintosia ja kaikkea. Will ja Fanny oli mielettömän suloisia, niistäkin voisi lukea vaikka millä mitalla ;)
The girl, who has dreams of.

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13, luku 39]
« Vastaus #234 : 16.05.2012 00:52:10 »
emppa_p: Joo, Will on rakentunut sellaiseksi hahmoksi, että jos mulla olisi isoveli niin haluaisin että se olis justiin niin kun Will. ;) Että siitä vaan, pidä lempparina, se on munkin suosikkeja.
nauha: Huh, mikä kilometrikommentti! :o Yritän vastailla edes jotenkuten järkevästi. Eli nsinnäkin hahmoista, kiitos, koska niiden kanssa on painiskeltu eteenpäin aina välillä ja joskus menee nimet sekaisin ja muuta, joten hyvä jos ne on olleet onnistuneita. Mulla on aina kamalat paineet kun tulee oma hahmo kuvioihin, kun pelottaa miten niihin suhtaudutaan. Itsekään en muuten tykkää lukea kuolleista ja kirjoja uudestaan lukiessani ärsytti kun kaikki vaan kuoli toisensa jälkeen, joten päätin kirjoittaa sitten jotain missä ne ei ihan tosta noin vaan kuole. :D Niistä typoista ja muusta, niin että olen sanonut jo aikaisemminkin että betaksi saa ilmoittautua, mutta kukaan ei ole esittänyt olevansa kiinnostunut. ;D Joten joudutte kestämään typoja jatkossakin. Mutta kiitos ihan tajuttomasti kommentista, et tajua miten paljon se piristi mun päivääni.
Ledi: *kauhistuu ja kiljuu* OMG!  :o Ja joo, oon villakoira. Sulla on varmaan aika kiero mielikuvitus, jos saat selvää mun aikeista ennen kun ne on kunnolla edes ehtineet muodostua! Pelottavaa, pitää varmaan muuttaa pois sun sängyn alta... Katotaan nyt mitä siitä Thomyaksesta tulee - ei ainakaan vielä mitään.
Swizzy: Oh, vau, kiitos! Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikä biisi on kyseessä? :D Kiitos taas tsiljoonasti!
MiNi: (Oon itse asiassa tainnut pari lukua siitä sun ficistä lukeakin, ellen oo ihan väärässä...) Totta kai Peter lasketaan! Se on niin symppis ettei kukaan! Odotappa vaan tulevia lukuja, mulla on sille ihan omia suunnitelmia. ;) Ja tietenkin mä tarvitsen lisää lukijoita, että mä jaksan jatkaa tätä. (Ei sillä ettei teissä olisi jo tarpeeksi ihania tsemppareita, mutta teitä ei ole koskaan liikaa!)
FanGirl: Sovitaanko että luet seuraavalla kerralla ensin kokeeseen ja sitten uuden luvun? :D Mä jaksan kyllä odottaa kommenttia vähän pitempäänkin. ;)
Myself: Kaikki tuntuu nyt tykkäävän Willistä. Aika jännä...  :P Ja joo, ei Jamesista sais oikeesti sanoa noin, mutta Thomyas on sen isoveli ja se on isoveljien etuoikeus. :D
Anturajalka93: Valitettavasti Siriusta ei ole vielä tässäkään luvussa, mutta toivottavasti jaksat odottaa, koska kyllä senkin aivoituksista päästään taas pikapuoliin nauttimaan, sen voin luvata. Kiitos ihan sikana kommentistasi!
Tiivijuuri: Ei aina kaikkien tarvitse osata kirjoittaa rakentavia kommentteja, pienikin merkki siitä että on lukenut ja tykännyt merkitsee ainakin mulle tosi paljon. :)
L.E: Ääh, mikä kaikkia oikein vaivaa? Will on ihan vaan sivuhahmo, ei sille tuu mitään isompaa osaa tässä! :D Tää alkaa vaikuttaa vähän siltä että mun pitää kirjoittaa siitä jotain omia spinoffeja että te ootte tyytyväisiä... :D Ja pakko mainita että ite en tykkää Fannysta yhtään, se on ärsyttävä ja liian ranskalainen ollakseen niin irlantilainen. (Ihan oikeesti, se on tosi raivostuttava kun sen kanssa yrittää keskustella järkevästi. ;D)

A/N: MULLA ON HYVÄ SYY VIIVÄSTYMISEEN. Ja sen syyn nimi on elämä. Tai no, oikeastaan koulu. Ja lisäksi oon yrittänyt saada autokouluakin vähän eteenpäin samalla kun isosiskon ylppärit lähestyy ja mummo päätti muuttaa samalle paikkakunnalle, joten on ollut kaiken näköisiä harhauttajia. Eikä tämä luku mikään helppo ollutkaan, vaikka se saattaa siltä vaikuttaa. Kävin kuulkaa oikein Google-lomalla Yorkissa ja nautin täysin rinnoin. :D Mutta joo, oon tosi pahoillani kahden viikon viivästyksestä, älkää tappako mua. Tässä neljäskymmenes luku.



When the sun shines, we'll shine together, told you I'll be here forever
Said I'll always be your friend, took an oath, I'ma stick it out to the end
Now that it's raining more than ever, know that we'll still have each other
You can stand under my umbrella, you can stand under my umbrella


Rihanna: Umbrella


Neljäskymmenes

Sade ei ollut millään tavoin epätavallinen näky Keski-Englannin sumuisessa Yorkissa, mutta se oli joka tapauksessa aina yhtä masentava, varsinkin jos sade tuli keskellä talvea. Kaikesta huolimatta Amy päätti lähteä kävelylle, kuten oli tottunut tekemään lähes joka päivä kotona ollessaan, aina heti lounaan jälkeen reilun tunnin pituinen kävelylenkki Deanin puiston ja Yorkminsterin katedraalin ympäri. Yleensä hän käveli kaikessa rauhassa kaduilla ja katseli näyteikkunoita, saattoi piipahtaa jossakin matkan varrella sijaitsevassa viihtyisässä kahvilassa. Joskus hän pysähtyi ihailemaan kotiseutunsa vanhoja kivitaloja, mutta tällä kertaa se ei kamalasti houkutellut.

Vaikka sade kasteli vaatteet ja sai Amyn tärisemään jo ennen kuin hän pääsi edes Lord Mayor's Walkille, hän ei aikonut luovuttaa, ei senkään uhalla että vilustuisi. Hän oli ulos asti uskaltautunut, joten hän kävelisi koko matkan – joskin hän soimasi typeryyttään olla ottamatta sadetakkia, tai edes sateenvarjoa. Kukaan järkevä ihminen ei mennyt sellaisella säällä ulos ilman asianmukaisia varusteita! Ehkä hän oli ollut liian ajatuksissaan, tai sitten hänen järkensä alkoi oikeasti pettää. Kumpikaan ajatus ei kuulostanut lupaavalta. Amy ei muistanut koskaan olleensa niin hajamielinen, että olisi unohtanut sateenvarjon kaatosateella.

Kadun varsia koristavat puut huojuivat tuulessa ja ravistivat Amyn päälle vielä entistäkin enemmän vettä saaden hänet kiroamaan kahta kauheammin. Pari kertaa vesilätäkköön astuttuaan hän oli jo aivan valmis kääntymään takaisin kotiin kalisuttamaan hampaitaan ja vihaamaan itseään, mutta silti hän jatkoi edelleen. Amy Clarkson ei luovuttanut pelkän typerän tihkusateen takia.

Tihkusateen... se alkoi kyllä vähä vähältä olla lähempänä koiranilmaa.

Amy yritti ajatella iloisia asioita. Ystäviään, Remusta, ihania joululahjojaan, Remusta. Ei kamalasti auttanut, kun jokaisen ajatuksen myötä hänen kasvoilleen putosi tusina sadepisaraa. Amy veti hupun päähänsä ja kulki hartiat kyyryssä eteenpäin vilkaisemattakaan kävelikö hän jotakuta päin – ei hän kävellyt, ei siellä ketään tuolla säällä ollutkaan. Sekään ajatus ei ollut omiaan parantamaan mielialaa. Joka tapauksessa hän käveli, käveli, käveli. Hän kääntyi Church Streetille, huokaisi astuessaan jälleen yhteen lätäkköön ja muistutti itseään että pitäisi käyttää jatkossa pelkkiä kumisaappaita.

Muutaman metrin käveltyään Amy tajusi, ettei hänen kasvoilleen enää tullut pisaroita, vaikka sade hänen ympärillään jatkui synkkänä ja masentavana. Nopea silmäys kertoi hänelle, että hänen vieressään oli pitkä hahmo, joka piteli sateenvarjoa hänen päänsä päällä ja hymyili leveästi. Amy pysähtyi ja hänen sydämensä jätti lyönnin välistä.

”Remus!” hän henkäisi, nousi varpailleen ja kietoi kätensä poikaystävänsä kaulaan ajattelematta yhtään sitä, että pojan siisti takki kastui täysin. Remus vain nauroi ja piti Amysta tiukasti kiinni. ”Mitä ihmettä sinä täällä teet?”

”Tulin toivottamaan suloiselle tyttöystävälleni hyvää joulua törkeästi myöhässä”, poika vastasi ja näytti vähän pahoittelevalta. Hänen silmänympäryksensä olivat tummat ja ilmeessä oli synkkä varjo, josta näki lähestyvän täysikuun. Samalla Amy huomasi, että Remus oli kietonut hänen tekemänsä kaulaliinan tiukasti kaulansa ympärille. ”Ja kun ei voida nähdä uutenavuotena viikon päästä, niin ajattelin että voitaisiin viettää vähän aikaa yhdessä ennen sitä.”

Amy ja Remus jatkoivat kävelyä käsi kädessä suuren mustan sateenvarjon alla, ja Amysta tuntui kuin aurinko olisi paistanut paksujen sadepilvien läpi juuri sille kadunpätkälle. ”Miten sinä tänne osasit tulla?” hän kysyi ja ihmetteli edelleen, että Remus oli oikeasti tullut sinne vain ja ainoastaan hänen takiaan.

”Saatoin udella Lilyltä osoitteesi”, Remus hymyili, ”ja Ann sanoi että olet kävelyllä ja kertoi tavanomaisen reittisi. Ja teki selväksi että äitisi ei pidä siitä että olen täällä.”

”Siis mitä?” Amy tyrmistyi ja pysähtyi jälleen, mutta Remus veti hänet kevyesti mukaansa naurahtaen vähän. ”Sinä kävit meillä? Ja Ann avasi oven? Voi hyvä luoja, mitä sinä sanoit? Ei, ei, ei, äiti varmasti tappaa minut...”

”Ihan tasapuolisuuden nimissä on mainittava, että minä en sanonut juuri mitään, muut hoitivat sen puhumispuolen”, Remus totesi huvittuneena Amyn reaktiosta. ”Minä vain kysyin, olitko sinä kotona, ja sitten veljesi tuli siihen ja oli erittäin hurmaava ollakseen vasta viisi ja kysyi olenko minä se sinun kuuluisa poikaystäväsi. Pakko myöntää että olen imarreltu.” Amy punastui ja Remus nauroi. ”Joka tapauksessa totesin että olen, ja Jack lähti silmät suurina pois kun Ann alkoi selittää kävelyreittiäsi.” Hänen otsansa meni pieneen ruttuun, jota syvensi otsan halki kulkeva vaalea arpi. ”Ja saanen kysyä, millä perusteella äitisi sinut tappaa? En kai minä nyt niin kamala ole?”

Amy tuhahti ja hänen nenäänsä kutitti pahaenteisesti. ”No et tietenkään, mutta kun äiti on tosi tarkka seurustelun kanssa. Hänen mielestään minä olen ihan liian nuori ymmärtämään mitä se edes tarkoittaa, etkä usko minkä hepulin hän sai kun kuuli viime kesänä että Ann seurustelee Nottin kanssa. Ann sai koko kesän kotiarestin eikä äiti puhunut hänelle moneen päivään. Isä taas ei sano koko asiaan mitään, mutta kyllä hänestäkin huomaa että hän paheksuu nuorena seurustelua. Hän selittää aina sitä, kuinka seurusteli ensimmäisen kerran vasta sen jälkeen kun oli kunniakkaasti suorittanut koulun loppuun loistavilla arvosanoillaan – joita hän epäilemättä odottaa minulta ja Anniltakin.”

”No ne loistavat arvosanat sinä saat vaikka silmät kiinni”, Remus sanoi otsa edelleen mietteliäässä rypyssä juuri sillä tavalla, joka näytti Amyn mielestä erityisen suloiselta. ”Sinähän olet melkein yhtä paha lukutoukka kuin Lily!”

”Tai sinä.”

”Tai minä”, Remus myönsi ja viimein Amy aivasti. ”Ja anteeksi nyt, neitiseni, mutta millä luvalla sinä olet tällaisella säällä ulkona ilman sadevaatteita? Ei mikään ihmekään jos vilustut!”

”En minä vilustu”, Amy protestoi, muttei voinut väittää etteikö hänellä olisi ollut aivan kamalan kylmä. Varpaat läpimärissä kengissä olivat aivan tunnottomat, vesi valui pitkistä hiuksista selkää pitkin paidan alle ja poskipäitä pisteli kylmän sateen jäljiltä. Välillä hän värähti ja melkein tunsi flunssan tulevan.

Tytön aivastaessa uudemman kerran Remus kääntyi ympäri ja palasi Amy perässään vähän matkaa taaksepäin lähimpään kahvilaan, jotta Amy pääsisi lämpimään. Amy tajusi olleensa samassa kahvilassa ehkä vain kerran aikaisemmin, muttei muistanut miksei tullut uudemman kerran. Vastalauseita ei kuunneltu, vaan Remus istutti tyttöystävänsä patterin viereen pöydän ääreen ja meni itse tilaamaan kaksi höyryävää kaakaota tiskin takana tylsistyneen näköisenä seisovalta pyylevältä naiselta, joka katsoi pienillä sinisillä silmillään vähän pahasti kun Amy kasteli kukallisella kankaalla vuoratun vintage-tuolin.

”Kuule”, Remus sanoi laskiessaan kaakaon ja tomusokerilla kevyesti kuorrutetun joulutortun Amyn eteen pöydälle, ”minun pitäisi itse asiassa pyytää sinulta yhtä juttua.”

Amy ei sanonut mitään, katsoi vain Remusta pöydän toiselta puolelta kysyvänä hiukset roikkuen sateesta märkinä sydämenmuotoisten kasvojen molemmin puolin ja näytti niin suloiselta, että Remus melkein unohti mitä oli sanomassa. Melkein. ”Ei se mikään iso juttu ole”, hän sanoi ja asetti kätensä lämpimän mukin ympärille. ”Kyse on uudestavuodesta. Sinä tiedät mitä silloin tapahtuu.” Amy nyökkäsi synkästi. ”Juttu on niin, että Sirius, James ja Peter tavallaan... auttavat minua sen kanssa. Ovat auttaneet jo monta vuotta. Yritin sanoa heille, että pärjäisin yksinkin, mutta he välttämättä tahtovat olla mukana tälläkin kerralla.” Remus näki, että tytön otsa rypistyi tämän miettiessä, miten muut kelmit oikein auttoivat ihmissutta saamatta itse puremaa. ”Tässä on vain yksi ongelma.”

”Lily ja Danielle eivät taida tietää?” Amy veikkasi ja mutusti torttuaan. Samalla hän tarkkaili poikaystävänsä katsoja ja tunsi jälleen surua ajatellessaan kuinka paljon tämä oli ihmissuteutensa vuoksi joutunut kärsimään elämänsä aikana. Hänestä kenenkään ei pitäisi joutua kärsimään sillä tavalla, ja oli väärin että ihmissusia pelättiin ja syrjittiin sen sijaan että heitä olisi autettu tai heidän tilaansa olisi yritetty parantaa.

Poika kohautti olkiaan. ”Lily tietää minun pienestä ongelmastani, mutten usko että hänellä on aavistustakaan että Jamesilla ja muilla on sormensa pelissä. Luulen myös ettei Danielle tiedä, vaikka on ihan mahdollista että hän on arvannut jotain kun on meidän kanssamme niin paljon viettänyt aikaa.” Remus hörppäsi kaakaotaan ja ajatteli, että täytyisi tuoda Amy sinne uudestaankin melkein pelkästään sen kaakaon vuoksi. ”Joka tapauksessa pojat pyysivät minua keksimään jotain että he pääsisivät tulemaan uutenavuotena. Ajattelin kysyä jos teille voisi tulla, kun en oikein muutakaan keksinyt.” Hän tuhahti. ”En tajua miksi minun pitää aina hoitaa ajattelu, kun niillä on kaikilla ihat yhtä terävä ajatuksenjuoksu kuin minullakin.”

”Eiköhän se käy”, Amy totesi edelleen mietteliäänä. ”Kuule, miten pojat tarkalleen ottaen auttavat sinua täydenkuun kanssa? Eikö se ole ihan älyttömän vaarallista?”

Remus näytti surulliselta, joskin myös aika kiitolliselta ajatellessaan ystäviään. ”Ei jos tietää mitä tehdä.” Hän harkitsi tarkkaan sanansa, sillä ei ollut ihan varma, halusivatko muut että hän kertoisi koko juttua Amylle vielä. ”He ovat ottaneet valtavia riskejä ja tehneet uhrauksia vuokseni, ja vaikka paheksunkin sitä ja olen sitä mieltä etteivät he olisi saaneet niin tehdä, olen tällä kertaa erittäin kiitollinen etteivät he kuunnelleet minua. Ja voin sanoa, että näitä tapauksia on harvassa.”

Amy tajusi, ettei saisi enempää vastauksia ainakaan sillä kertaa, mutta jäi silti miettimään mahdollisuuksia, miten ihmissuden lähellä voisi täydenkuun aikaan olla satuttamatta itseään. Hän tuli siihen tulokseen, ettei se ainakaan helppoa voinut olla, mutta ei kysellyt enempää vaan oletti, että saisi tietää kaiken aikanaan. Ohimennen hän ajatteli, että Alice olisi luultavasti vaatinut saada tietää kaiken kerralla, mutta Amylla itsellään oli vielä tahdikkuutta jäljellä. Sitä paitsi hän luotti Remukseen. Kyllä tämä kertoisi kun sen aika tulisi.

”Minä raahaan tytöt tänne”, Amy hymyili. Näytti kuin kivi olisi vierähtänyt Remuksen sydämeltä. ”Pitää ehkä vähän suostutella äitiä, mutta luulen että se onnistuu.”

He istuivat pitkään rauhallisessa hiljaisuudessa, joivat kaakaota ja katsoivat toisiaan koko ajan silmiin hymyillen. Kahvilan radiossa lauloi nainen käheällä äänellä jotain ärsyttävää jästien joulurenkutusta ja ulkona satoi vettä kaatamalla, mutta heidän hetkensä oli täydellinen. Ei siihen tarvittu romanttista musiikkia tai kynttilöitä tai sädehtivää tähtitaivasta. Kaikki sellainen hömpötys oli aina ollut Amyn mielestä suorastaan kuvottavaa, ja hän oli onnellinen, ettei Remuskaan tuntunut niistä piittaavan. Kaikki se sopi ehdottomasti ylisuloisille Lilylle ja Jamesille, ehkä myös jossain määrin Alicelle Frankinsa kanssa, mutta ei missään tapauksessa heille. Ei sillä, etteikö Amy olisi pitänyt joistain suloisista ja romanttisista teoista, mutta niiden kuului olla samalla arkisia, kuten senpäiväinen sateenvarjojuttu. Hän oli vakuuttunut, että he ymmärsivät Remuksen kanssa toisiaan täydellisesti.

Kaakaokuppien tyhjennyttyä ja joulutortun tultua syödyksi he istuivat vielä jonkin aikaa siinä pienessä kahvilan pöydässä, haluttomina nousemaan ja astumaan ulos sateeseen enää uudelleen. Mutta kumpikin tiesi että oli pakko, joten he jättivät kahvilan ja Remus avasi jälleen sateenvarjonsa. He kävelivät kaikessa hiljaisuudessa kadun reunaa, varoen astumasta lätäköihin enempää kuin oli pakollista, ja Remus piti Amyn jäätävän kylmiä sormia lämpimässä kädessään.

Amyn kotitalon kohdalla he pysähtyivät ja Amy vilkaisi murheissaan ulko-ovea, joka ei erottunut kunnolla rankan sateen lävitse. Hän seisoi aivan kiinni Remuksessa, jotta mahtuisi kokonaan sateenvarjon alle, eikä edes huomannut että tärisi kauttaaltaan kylmästä. Remus sen sijaan huomasi, ja kietoi vapaan kätensä tytön ympärille lämmittääkseen tätä.

”Sinun pitäisi mennä sisälle, ennen kuin kuume nousee tosissaan”, Remus mutisi Amyn hiuksiin, eikä Amy tällä kertaa edes harkinnut väittävänsä vastaan. Silti hän ei liikahtanutkaan vaan pysyi siinä poikaystävänsä lämmitettävänä jalkakäytävän reunalla varpaat litisten kengissä. Ei sen puoleen että Remuskaan olisi tehnyt elettäkään päästääkseen hänet menemään. Kumpikin toivoi ajan pysähtyvän.

Niin ei käynyt. Liian pian Amy aivasti uudelleen ja sai heidät molemmat tajuamaan, ettei ulos kannattanut jäädä. Amy katsoi ylös Remuksen meripihkan värisiin silmiin ja yritti kuumeisesti keksiä jotain sanottavaa, edes jotakin lohduttaakseen tätä lähestyvän täysikuun takia, muttei oikein saanut sanotuksi mitään. Kaikki, mitä hänen mieleensä tuli, kuulosti ihan liian typerältä ja lapselliselta. Niinpä hän vain kurotti ne muutamat sentit kiinni ja painoi kylmät huulensa vasten Remuksen huulia, toivoen että se riittäisi.

Se riitti juuri sopivasti. Sitä paitsi se suudelma ei ollut yhtään samanlainen kuin edellinen vajaa viikko sitten. Tämä sateessa annettu suudelma oli pidempi, se oli tutkiva ja salaperäinen pysyen silti hellänä ja suloisena. Ja kun Amy sanaakaan sanomatta veti hupun päähänsä ja asteli kotiovelleen, hän tunsi Remuksen katseen selässään ja tiesi, että tämä oli ymmärtänyt.
« Viimeksi muokattu: 18.05.2012 16:51:07 kirjoittanut Salla »
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


FanGirl

  • Vieras
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13, luku 40]
« Vastaus #235 : 16.05.2012 12:13:43 »
Miksi mä päädyn lukemaan tätä aina ennen äidinkielen tuntia? Nyt ei ole sentään koetta... jos ei lasketa tunnin päästä alkavaa matikan koetta, johon en (yllätys) lukenut (kokeisiin luku ei kuulu minun arkeeni). Se oli ihana. Tykkään parituksesta todella paljon. Remus on niin aww... Jatkoa.

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13, luku 40]
« Vastaus #236 : 16.05.2012 16:08:36 »
Mä en enää edes muista. :D Saatto olla Adam Lambertin Never Close Our Eyes tai Underneath. // Edit: Saattoi olla myös Chokehold, sain nääs Trespassing-albumin käsiini nyt joku tunti sitten ja kuulin ton ja tajusin että sehän kuuluu myös ehdottomiin suosikkeihini.

Luin ton biisisitaatin ja kahen ensimmäisen kappaleen jälkeen hoksasin että kyse on Remus/Amysta.

Lainaus
”Juttu on niin, että Sirius, Remus ja Peter tavallaan... auttavat minua sen kanssa. Ovat auttaneet jo monta vuotta. Yritin sanoa heille, että pärjäisin yksinkin, mutta he välttämättä tahtovat olla mukana tälläkin kerralla.”
Oletan että Sirius, James ja Peter?

Tää oli tosi söpö luku. Ihana, awws!

(ja se rakentava jäi tenniskentälle)

Kiitos ja jatkoa!



Swizzy
« Viimeksi muokattu: 16.05.2012 19:53:24 kirjoittanut Swizzy »


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13, luku 40]
« Vastaus #237 : 16.05.2012 17:41:28 »
Wiihii, jatkoa (vihdoin)  ;D  (toi vihdoin on suhteelliinen käsite, sun tahdillas se on kaks viikkoo, mun kaks kuukautta... Miten mun pettämätön logiikkani tuntu just pettäneen..? Hmmm...  ;D )
 
Toi biisisitaatti oli sulonen :> Se sopi tähän ku kärpänen kakkaan (hahaa, meijän luokkalaiset käyttää tota  ;D  tarttuvatsanonnat.com) ja Remus ja Amy oli siirappisia, vaikka mainittiinkin et Amy vihaa siirappia...  ;D  (<- addiktiohymiö) Ja toi sade oli sillain ihan sikamaisen aww ja kaad sä sulatit mun aivot!  ;D  Vaikka sade onkin klisee isolla K:lla nii tässä se tuntu iha erilaiselta... Mutta Remus riehumassa sateenvarjon kans + Amy matelemassa sateessa + kukalliset vintage-tuolit = mun aivot sanoo hasta la vista  ;D
 
Eli lyhyesti: fluffy on mun uus rakkaus <3 Ja pikkuveli töllää Simpsoneita nauhalta ja Homer vetää Do'h:iansa ja äiti pyytää uunimakkaralle (yhh... Uunimakkaraa .___.) niin mää nyt jätän järkevän muille ja teen sellasen mystisen puff-katoomisen ja jaäljelle jää vaan sellanen kuuli "Jatkoa"-paperilappu ja savua ;)
 
Ledi
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

Myself

  • ***
  • Viestejä: 149
  • Purkkanarkomaani ja kahviriippuvainen
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13, luku 40]
« Vastaus #238 : 16.05.2012 18:12:55 »
Jee, Remusta! ;D

Ne on kyllä jotenkin ihan ylisöpö pari, niin Remus ja Amy. Sopii toisilleen aivan täydellisesti. Ja toi sade sopi aivan täydellisesti tonne taustalle. Voi Amy-parkaa, jos se vilustu... Muutenkin toi Remuksen ja Amyn kohtaus oli jotenkin luonnollinen, jos näin sanoisin. Eli siis ei vaikuttanut väkisin väännetyltä.

(Tossa kun ne alko puhumaan siitä täysikuusta mä olin hetken ihan pihalla. Sitten mä muistin kun luin luvun alkua uudestaan, että se Amyhän tosiaan tiesikin sen Remuksen salaisuuden! Hyvä minä... Kannattais ehkä muistella vähän mitä juuri tässä ficissä on aikaisemmin tapahtunut, ettei menisi kauhean pahasti sekaisin ficit keskenään sekaisin....)

Eipä mulla varmaankaan irtoo nyt tämän enempää... Jatkoa jään odottelemaan! ;D

Ulkona oli pakkasta, eikä kukaan enää muistanut tyttöä, joka oli lähtenyt yksin katsomaan revontulia.

Tyttö jaksoi silti tulla takaisin ja kertoa muille näkemästään.


Määrittelemättömällä kirjoitustauolla...

MiNi

  • Vieras
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13, luku 40]
« Vastaus #239 : 16.05.2012 18:20:29 »
Oisin kommannu aikasemmin jo kaheltatoista, kun olin ruokalassa. (kaverit tykkäs kun eräs oli nenä kiinni kännykäs, joten jäi sillon vähän luku kesken ;D ) (ja jos pari lukua oot lukenu saat huonon kuvan siitä... Inhoan niitä ensimmäisiä, enkä aio edes lukea niitä, koska muuten koko fikki katoaisi mystisesti vieden MiNin mukanaan...)

Umbrella oli juuri sopiva tuohon lukuu :D (You can stand under my umbrella ♥) Ja luku oli tosi sulonen (aww... ^^) Siis pitäskö kirjottaa jotain järkevää?  :o No, ei se nyt oikein onnistua  ;D. Kiitän ja pyydän jatkoa  ;)

MiNi (joka oli suunnitellut vastaavansa pitkästi, mutta nyt ei vaan onnistu ;D )