Yllättääkö ketään oikeasti se, että asiat tehdään mieluiten Itävallan määräämään tahtiin? Ketkä tuo eniten medianäkyvyyttä lajille? Huiput jotka suurin osa sattuu olemaan itävaltalaisia. Ketkä tuo rahaa lajille? Itävaltalaiset. Mua ei yllätä yhtään tää, koska Itävalta tietää, kuinka paljon valtaa niillä on, eikä ne pelkää käyttää sitä hyväkseen. Se on karua, mutta Itävalta tekee totta kai kaikkensa, että niiden kultapojat pärjää. Oli se musta tuomaristolta aika typerä päätös vetää lähtölavaa alas sen Daiki Iton hypyn jälkeen, eikä Schlieri ollut ainoa, joka kärsi siitä (eikä Daiki Ito oo niin huono, että hyppäisi lähelle 140 pelkällä tuurilla). Musta yksi pitkä hyppy ei pitäisi olla syy laskea lavaa, kun ei tainnut sitä ennen paljon kukaan päästä 130m yli. Schlierin onneksi hän sattui olemaan huonossa tilanteessa Itävallan omia poikia, joten hänellä oli ainoana taustajoukot, joilla on mahdollisuutta vaikuttaa asiaan, niin epäreilua kuin se onkin. Ei Itävalta oikeasti anna tuommoisen tilanteen pilata niiden tähden mäkiviikkoa, jos ne voi jotenkin asiaan vaikuttaa. Huono päätös laittaa Schlieri hyppäämään alhaiselta puomilta huonoon tuuleen, Itävalta kiitti hyvästä syystä ryhtyä valittamaan. Olisivat pitäneet sen puomin siellä, missä se oli, niin Itävallalla ei olisi ollut kunnollista syytä ryhtyä tuollaiseen, jos Schlieri olisi sössinyt siltä lavalta.
Pakko sanoa, että oon Elyonin kanssa samoilla linjoilla, että Pointner teki vaan työtänsä. Jos tuomaristo ei uskalla olla Itävaltaa vastaan, se ei ole Pointnerin vika, vaan niiden jotka tahtoo nuolla maata Itävallan jalkojen alla. Noi kisat oli aivan ihme touhua tuomareiden ja juryn osalta ja toivottavasti ne nyt ottais loppuihin mäkiviikon kisoihin vähän fiksumman linjan, koska Itävallan painostus vaan kasvaa, kun päästään hyppäämään niiden omiin mäkiin. Jos Hofer on jo nyt aivan Pointnerin ja Itävallan tossun alla, niin mitäköhän se on, kun päästään kultapoikien kotikisoihin? Ja jotenkin mä en usko, että maailmassa olisi sellainen laji, missä suurilla rahoittajamailla ei olisi eniten sananvaltaa. Toisissa maissa sitä vaan käytetään paljon kärkkäämmin.
Rehellisesti, eniten mua ärsyttää MTV3. Ei oikeasti ole totta, että kisan näyttäminen keskeytetään Uuno Turhapuron takia... Talvilajit takaisin ylelle!