Kirjoittaja Aihe: NANA-raapale: Ikävä sinua S, Angst, Hachi PoV  (Luettu 778 kertaa)

milkyway

  • ***
  • Viestejä: 19
Nimi: Ikävä sinua
Kirjoittaja: milkyway
Fandom: NANA (by Ai Yazawa)
Genre: Angst
Ikäraja: S
Päähenkilö: Hachi
Yhteenveto: Minulla on ikävä sinua, Nana.



                                                                                             IKÄVÄ SINUA



Tuijotin poissaolevana ulos asunnon 707 ikkunasta. Näennäisesti kaikki tuntui olevan kuten ennenkin; päivä oli aurinkoinen ja lämmin, Tama-joen vesi kimmelteli lainehtiessaan verkkaisesti pienessä tuulenvireessä. Jopa kauempaa kantautuva liikenteen melu oli samanlainen kuin ennenkin. Ja käytävillä kaikuvien askelien kopina.


Kuitenkaan kaikki ei ollut kuin ennen. Huomasin sen, kun keskityin aistimaan ilmapiiriä asunnon itsensä sisällä. Silloin huomasin, että se oli kaikki väärää. Jotenkin tyhjempää, harmaampaa ja mauttomampaa kuin ennen. Totta kai, ilmastointi hurisi samalla tavalla kovaäänisesti suristen kuin ennenkin. Ja huonekalutkin olivat yhä paikoillaan. Mutta aiemmin niin voimakkaan Seven Stars-tupakan haju oli poissa. Ovi Nanan huoneeseen oli kiinni, eikä sen alta kajastanut valoa. Pelkkää pimeyttä vain. Ei hiljaa laulettuja sanoja, ei kitaran rämettä tai naurua. Kuulin vain oman hengitykseni ja tyhjyyden tunnun, joka tuntui nielevän sisäänsä koko maailman. Aivan kuin maailma olisi yhtäkkiä pysähtynyt ja lakannut pyörimästä. Valo olisi himmennyt ja muuttunut puolihämäräksi. Kuin aurinko olisi lakannut paistamasta ja tuuli puhaltamasta, ja jäljelle olisi jäänyt vain tämä yksi pysähtynyt hetki, ja kaukaa toisesta maailmasta kaikuva hiljainen laulu, joka tuntui jääneen vangiksi kummittelemaan näiden seinien sisälle, vaikkei se enää todellista ollutkaan.

                                                                                   Minulla on ikävä sinua, Nana.

Haruka

  • Taskukokoinen
  • ***
  • Viestejä: 1 111
  • Ava by mustapisara
    • Mietteitä musiikista
Vs: NANA-raapale: Ikävä sinua S, Angst, Hachi PoV
« Vastaus #1 : 06.08.2012 17:47:53 »
Joku on taas innostunut kirjoittamaan Nanasta, yhdestä mun suosikkisarjastani ficciä :)
Tää raapale oli suloinen, mutta todella haikea. Mä kykenin samaistumaan Hatchin ajatuksiin ja näinhän siinä itse sarjassakin kävi, että molemmat tytöt muuttivat omilleen, Hatchi muutti Takumin luokse ja Nana taas... En oo mangaa juurikaan seurannut animen päättymisen jälkeen, niin en ihan tarkkaan muista.

Kiitos tästä. Luen mielelläni lisää tekstiä sulta tällä fandomilla, jos vaan saat aikaiseksi.

-Haruka

milkyway

  • ***
  • Viestejä: 19
Vs: NANA-raapale: Ikävä sinua S, Angst, Hachi PoV
« Vastaus #2 : 06.08.2012 19:53:31 »
kiitos paljon kommentista, Haruka! : )

sugared

  • ginger spice
  • ***
  • Viestejä: 1 514
Vs: NANA-raapale: Ikävä sinua S, Angst, Hachi PoV
« Vastaus #3 : 10.08.2012 13:27:56 »
Oi, Nanaa! <3 Siinä sarja, jota en varmaan koskaan lakkaa rakastamasta. Enkä aio luopua toivosta jatkon suhteen. On aina ihana yllätys löytää Finistä NANA-ficcejä!

Tämä oli vähäeleisyydestään huolimatta todella tunnelmallinen raapale.
Lainaus
Mutta aiemmin niin voimakkaan Seven Stars-tupakan haju oli poissa. Ovi Nanan huoneeseen oli kiinni, eikä sen alta kajastanut valoa.
Tykkäsin erityisesti tästä kohdasta, siitä, miten pienistä asioista kaikki loppujen lopuksi on kiinni. Kielesi on yksinkertaista ja kaunista, ja Hachin ajatukset ja tunteet maalautuvat todentuntuisesti. Itse sijoitin tämän siihen, missä sarja tällä hetkellä on, mutta Harukan kommentin luettuani huomasin, että tämähän sopii moneen muuhunkin kohtaan mangassa.

Kiitos kovasti tästä! Toivottavasti kirjoitat Nanasta lisääkin. :--)

her shaking shaking
glittering bones

milkyway

  • ***
  • Viestejä: 19
Vs: NANA-raapale: Ikävä sinua S, Angst, Hachi PoV
« Vastaus #4 : 10.08.2012 17:27:29 »
sugared, kiitos kommentista sinullekin. :) Itse ajattelin kirjoittaessani tämän sijoittuvan siihen, missä sarja nyt on, mutta tavallaan se on vähän kiinni lukijasta, että miten sen tulkitsee. Molempiin tilanteisiinhan tämä tavallaan sopii. :D

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 549
  • 707
Vs: NANA-raapale: Ikävä sinua S, Angst, Hachi PoV
« Vastaus #5 : 12.05.2014 01:43:15 »
Ihanaa löytää NANAa finistä! Rakastan sitä sarjaa.♥

Teksti oli tunnelmallinen ja toi hyvin esille Hachin ajatuksia ja tyhjyyttä asunnossa ilman Nanaa. Sugaredinkin lainaama Seven star-tupakka kohtaus oli myös minun mieleeni ja pieni yksityiskohta josta pidin. Yksinäisyyttä ja hiljaisuutta olit onnistunut kuvailemaan muutenkin onnistuneella tavalla. Ilmastointi laitteen kohdassa surina sanan toisto hieman häiritsi, mutta muuten en kuitenkaan virheitä huomannut. Sujuvaa luettavaa ja oikein mukava pätkä. Pitääkin etsiä lisää sinulta ficcejä. c:

Kiitos tästä!
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”