Kirjoittaja Aihe: Myrtin traaginen tarina, S, drama, angst, paritukseton, one-shot.  (Luettu 4180 kertaa)

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Myrtin kuolema.
 
Ikäraja:Sallittu.
Paritus:Ei ole.
Summarry:Kertoo Murjottavan Myrtin kuolemasta.
Tyylilaji:Drama, Angst.
A/N:Keksin tämän, kun tein Harry Potter faneissa testin, Mikä kummitus olisit? Ja minulle sanottiin, että olisin Murjottava Myrtti. Niinpä tekaisin tälläisen lyhyehkön one-shotin.

                         Myrtin traaginen tarina


 Mustatukkainen tyttö käveli Tylypahkan käytäviä pitkin, kun hänen eteensä osui laiha, mutta iso poika. Pojalla oli mustat hiukset ja hän oli varsin komea. Tyttö vihasi tuota poikaa. Hän vihasi, häntä siksi koska poika oli komea ja suosittu ja tyttö oli ruma ja epäsuosittu. Kaiken lisäksi poika kiusasi häntä aina tytön nähdessään.
”Nelisilmä Myrtti! Nelisilmä Myrtti!” Oliver huusi nauraen. Hänen takanaan olevat tukijoukot nauroivat Oliverin mukana.
”Luulet itse varmaan olevasi joku suuriakin kokenut mies, kun haukut pienempiäsi! Olet säälittävä, säälittävä!” Myrtiksi kutsuttu tyttö sanoi odottamatta. Hän ei yleensä antanut takaisin samalla mitalla, mutta nyt tyttö oli vihainen.
”Kas, nelisilmä antaa takaisin! Ujo pieni nelisilmä, jolla ei ole yhtään ystävää! Nelisilmä, nelisilmä! Onko sinulla mummosi rillit?” Oliver pilkkasi.
 Tällä kertaa Myrtti pysyi hiljaa. Hän sipaisi mustan kiharansa selkänsä taakse ja tuijotti Oliveria murhaavasti.
”Kuraverinen! Saastainen! Sinä kuolet varmasti seuraavaksi!” Oliver huusi naurunremakan säestämänä. Oliver oli luihuinen, minkä sai toki arvata ”kuraverinen” - nimen käytöstä.
 Myrtti puolestaan oli jästisyntyinen puuskupuh. Hän oli hoikka ja hänellä oli mustat hiukset, jotka ulottuivat auki ollessaan keskiselkään saakka. Myrtti piti niitä löysillä saparoilla. Hänellä oli siniset silmät ja silmälasit. Juuri hänen silmälasiensa takia Oliver haukkui häntä, toki jästisyntyisyys oli myös osana.
 Nyt Myrtti loukkaantui kuraverinen – sanan käytöstä ja ryntäsi pois. Hän ei kestänyt kuulla tällaista eikä hänen tarvitsisi. Myrtti juoksi - kyynelien valuessa poskille – suoraan tyttöjen vessaan, jossa hän istui yhtenään itkemässä.
 Myrtti meni yhteen koppiin ja lukittautui sinne. Hän ei aikonut tulla ulos. Hän ei halunnut mennä takaisin muiden kiusattavaksi. Tyttö toivoi voivansa kuolla pois.
  Myrtti itki kauan. Yhtäkkiä hän kuuli oven käyvän. Hän kuuli puhetta, mutta ei ollut varma, kuka puhui. Hän epäili sen olevan poika, joka oli ulkomaalainen. Joku idiootti poika oli tullut tyttöjen vessaan!
 Vihaisena Myrtti aukaisi koppinsa oven ja sanoi vihaisesti:
”Mene omaan vessaasi!”
 Hän näki keltaiset silmät. Ja… Hän kuoli.
 Myrtti valui tyhjään paikkaan, paikkaan jossa ei ollut mitään muuta kuin kaksi porttia. Toisessa luki: Ikuisesti poissa, ja toisessa: Aina elämässä.
 Myrtti uskoi tietävänsä, mitä se tarkoitti. Ikuisesti poissa tarkoitti ikuista kuolemaa, aina elämässä tarkoitti haamuna olemista. Myrtti meni Aina elämässä portin läpi. Ja hän palasi vessaansa, jossa hänen ruumiinsa makasi.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Siinä, kommenteja?
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 18:14:25 kirjoittanut zilah »

Antelope

  • Vieras
Hmm, kirjoitit tämän juuri sellaisella tavalla miten olin itse Myrtin kuoleman  kuvitellut. Aika jännästi samallalailla meidän ajatusmaailmamme kulkee. :D

En itseasiassa tiedä mitä ajattelen tästä ficistä. Jotenkin tämä ei tunnu Vaarallisen Kommentoijan kirjoittamalta, tuntuu että tämä on minun kirjoittama. Niin samallalailla olen kuvitellut Myrtin kuoleman. :o

Hmm...


Antelope

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Antelope, Kiitos! Aika ihmeellistä, että kuvittelit Myrtin kuoleman samallalailla :D . Kiitos joka tapauksessa kommentistasi :)

Rins

  • Tribuutti
  • ***
  • Viestejä: 1 920
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
Mä en oo koskaan ajatellu Myrtin kuolemaa erityisen tarkasti, totta kai se on aina "karminu" ja näin, mutta ei muuta. Nyt päätin kuitenkin, että haluan tietää vähän enemmän.

Ja tää olikin kiva, noita "taustoja" oli kivaa lukee, asiat meni ihan todennäkösesti just näin.
Tota kuolematilannetta sä olisit voinnu kuvailla vähän tarkemmin. "Ja... Hän kuoli" tuli aika töksähtämällä. Toi porttijuttu oli hyvin keksitty, selittää kivasti sen, että miten haamuks tullaan.

~teinirinsessa



Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
teinirinsessa, kiitos! En minäkään ennen tämän kirjottamista ajattelut Myrtin kuolemaa. Mutta sitten katsoin Liekehtivän Pikarin (sadannen kerran  ::) ) ja sain tälläisen mukavan one-shot idean :) . En muista, mistä otin portti-idani, mutta jostain ficistä tai kirjasta sen pölläsin se ei siis ollut minun ;D . Muahaa... Ups, lupasin jo kaverilleni etten käyttäisi tuota sanaa...  ::) Mutta ne tekstit ovat siis itsekeksimiäni ja useimmiten koko tarina on muutenkin itsekeksimäni :D

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Jihaa! En ole ennenkään lukenut Myrtti- ficcejä. Tuskin kukaan hänestä kirjoittaa paitsi sinä(tai sitten olen niin tyhmä etten ole huomannut) Kuitenkin tämä oli hyvä ja nuo kuvailut henkilöistä, mahtavaa. Anteeksi, taas lyhyt kommentti. Kirjoitusvirheitä ei ollut


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 572
  • 707
Myrtti-ficci, enpä ole ennen tainnut lukea mutta nyt sitten vain päädyin jotenkin, en tiedä miksi katsomaan tämän läpi. Kertomus Myrtin kuolemasta, josta kirjat eivät käytännössä kerro mitään, ehkä juuri se herätti mielenkiintoni.  :D

Kommentointiin, idea oli hyvä. Kertoa kuinka Myrtti kuoli, sekä tapahtumasta jolloin Oliver oli häntä kiusannut. Oliver oli ilkeä, kuten kirjoissakin on kerrottu, mutta tästä ei oikein voi sanoa onko Oliver IC vai ei, kun hahmosta ei sitten mainintaa enemmän olekkaan, mutta itse olen ainakin sen juuri tuollaiseksi kuvitellut. Ylimieliseksi Luihuiseksi, joka haukkuu Myrttiä vain tämän ulkomuodon ja verisäädyn vuoksi, kenties motiiveja oli muitakin mutta niitähän meille ei ole koskaan sitten kerrottu.  ::)

Kuolema seurasi aiko paljon kirjoja ja tapahtui lyhyesti ja nopeasti, mutta no mitenkäpä sitä pidentämään basiliskin katseen aiheuttamaan kuolemaa. Oli kuitenkin mielenkiintoista, että kirjoitit valinnasta. Elää vai kuolla ikuisesti, en olekkaan miettinyt tuota "millaisessa tilanteessa" hahmot joutuvat valitsemaan, lukuun ottamatta sitten Harryn kuolemaa seitsämennessä kirjassa. Mutta ennen sitä, en osannut kuvitella ja toisaalta kahden portin välillä seisominen on kuin olisi kaksi polkua, yksinkertainen mutta pakollinen paikka valita. Kiva, että lisäsit senkin ficciisi, vaikka olisin ehkä toivonut vielä siihen jotain lisättävää. :D Näkyikö siellä jotain muuta, vai pelkästään ne portit? Mitä Myrtti silloin ajatteli, muuta kuin että aikoisi palata takaisin - haamuna. Sellaisia asioita jäin kaipaamaan.  :)

Kirjoitusvirheitä en huomannut kovinkaan paljoa, lukuun ottamatta tätä pikkuista virhettä, joka nyt ei haitannut oikeastaan lukemista.
Lainaus
Hän vihasi, häntä siksi koska poika oli komea ja suosittu ja tyttö oli ruma ja epäsuosittu.
Pilkku on siis väärässä paikassa, sen kuuluisi olla tällä tapaa:
Hän vihasi häntä siksi, koska poika oli komea ja suosittu ja tyttö oli ruma ja epäsuosittu.
Samassa lauseessa myös Oliveriin tai Myrttiin viittavan hän-sanan voisi vaihtaa toiseksi, ettei tulisi liikaa toistoa. Muuten ei sitten kirjoitusvirheitä ollutkaan, että oikein selkeää tekstiä.  ;)

Kirjoitusasusta rakentavana sen verran, että tarinan kerronta oli sujuvaa, mutta lukemista helpottaa aina kappalejaot. Näin lyhyessä ficissä ne eivät ole pakollisia, mutta ei niistä yleensä ole haittaakaan vaan päinvastoin. :)

Sen pidemmittä puheitta,

Odoshi kiittää ja kumartaa:D

Niin ja todella, nyt kun olen lukenut yhden Myrtti-ficin niin tämän perusteella tulen varmasti lukemaan lisääkin, joskus kannattaa kokeilla ja positiivisesti innoittaviin ficceihin on kiva törmätä, kiitos siis siitäkin. :D
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Niphredil

  • Matkijanärhi
  • ***
  • Viestejä: 67
Hmm... Melkein päätön Nick seposti jotakin tämän tyyppisestä "valintatilanteesta" olikos viitosessa, ja kyllä tuo Myrtin tarinakin on mielestäni läpi käyty, eri sanoin, ilman tätä loppua, mutta joka tapauksessa. (Saa ilmoittaa, jos olen väärässä.)
Jäi vain tunne, että on heitetty noidankattilaan Rown tarina ja omat mausteet, ja sekoitettu.

-Niphredil
"There are many things that I would like to say to you but I don't know how."

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Oi enpä huomannut että tähänkin on tullut kommentteja. :)
HarryPotterFan4Ever, kiitokset taas kerran kommentistasi  :-* En osaa sanoa nyt muuta kuin että minäkään en ole juuri Myrtistä ficcejä lukenut, vaikka mieluusti hänestä lukisinkin jonkun muun kuin itseni kirjoittaman ficin *vink, vink* :D
Odoshi, kiitos rakentavasta palautteestasi. Ihanan pitkä kommentti :) Kakkoskirjaa lukuunottamatta Myrtin kuolemasta/elämästä ei juuri ole kirjoissa. Kuitenkin Myrtti on lempikummitukseni joten pahoittelen sitä ettei hänestä kerrota. Joo ficiin voisi kirjoittaa niitä, lupaan parennella noita kohtia myöhemmin kun on aikaa. Kiitos vielä kerran kommentistasi :)
Niphredil, Myrtin tarina on käyty kakoskirjassa mutta sitä ei ole kuvailtu Myrtin näkökulmasta niin tarkasti kuin halusin. Halusin kuitenkin kirjoittaa tämän, koska (kuten olen jo aijemmin moneen kertaan toitottanut) Myrtistä ei ole muita ficcejä. Ainakaaan kovin paljoa. Kiitos kuitenkinn kommentistasi.

 Vaarallinen Komentoija kiittää ja niiaa. Kiitos jokaiselle.

Vanile

  • ***
  • Viestejä: 22
  • tuulenlapsi
En aikasemmin ole saanut kommentoiduksi tähän, vaikka luinkin tämän aikoja sitten.
Enkä ole myöskään lukenut ainuttakaan Myrtti-kuoli-ficciä. Tämä oli ihan kiva. Mutta olisin ehkä toivonut hiukan lisää kuvailua ja tekstiä. Jotenkin jäi vaivaamaan, että tämä oli näin lyhyt.
Lukemisen arvoinen kuitenkin, tykkäsin (:


Vallu
"Please, don't bring me down"

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Vanile, Kiitokset kommentistasi. Minäkään en ole aikaisemmin lukenut ficcejä, joissa Myrtti kuolee.

Sädekehä

  • Hömelö otus
  • ***
  • Viestejä: 1 180
  • Until you believe
Pidin tavallaan alusta aika paljon, koska siinä keskityit kuvailuun ja itse tarinan kertomiseen. Siksi jäikin hieman harmittamaan, kun lopussa tarina loppui kuin seinään. Ja juuri loppu oli minusta se osuus, missä olisit voinut käyttää mielikuvitusta ja keksiä jotain omaa Rowin luoman tarinan tilalle. Olisi myös ollut mielenkiintoista lukea Myrtin valinnasta ja pohdinnoista enemmän. Miksi hän valitsi elämän aaveena, ja mistä hän tiesi porttien merkityksen. Lopussa kaikki tapahtui niin hirveän nopeasti ja suoraviivaisesti, olisit hieman hidastanut ja pohtinut.

Idea tässä oli mielenkiintoinen, vaikkakin aika pitkälti kirjasta otettu. Toisaalta siinä ei ole mitään pahaa, ja tätä oli mielenkiintoinen lukea. Rivivälit olisivat olleet plussa, mutta ei minua silti ikinä ole haitannut pahemmin niiden puuttuminenkaan. Se yleensä vain viimeistelee tekstin ja helpottaa lukemista. Huomasin myös muutamassa kohtaa pilkkuvirheitä, sekä paikoittain lauserakenteita olisi voinut viimeistellä ja hienosäätää. Kuvailu- ja kerrontatyylisi on aika karkea, mutta kukin omalla tyylillään. ~

Nimi oli omalla tavallaan tähän sopiva, kertoi kaiken oleellisen. Kokonaisuudessaan tämä oli ihan kiva lukukokemus, vaikkakin jäin kaipaamaan viimeistelyä ja hienosäätöä erityisesti tuon itse tekstin kanssa. Enemmän lauseenvastikkeita, pilkkuja ja ehkä niitä pehmeitä sanoja. (:

Kiitos!
All I wanted was you

Ava by Sinderella

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Awws, näihin en vastannutkaan. Minulla oli tunne, etten ollut vastannut joiihinkin kommentteihin. Nämähän ne olivatkin! Onneksi satuin Komero portaiden alla- osastolle ja huomasin, etten ollut vastannut hajamielinen minä. :D
Sädekehä, kiitos. Kirjoissahan ei (SK:ta ja LP:tä lukkunottamataa) kerrota melkein ollenkaan Myrtistä, joten ajattelin, että voisin kertoa hänestä teille hiukan. Jälkikäteen olen kyllä aika tyytyväinen tähän, mutta kuvailua on minustakin hiukan vähän. Parantelen tätä ajan myötä, mutta juuri nyt on niin paljon puuhaa, etten ehdi.