Kirjoittaja Aihe: Kaksi puuta (S, angst, draama, (deathfic), LE/SK, oneshot)  (Luettu 5978 kertaa)

Sirina Black

  • Queen of the Beasts
  • ***
  • Viestejä: 4 172
  • Love is a killer that never dies.
Nimi: Kaksi puuta
Kirjoittaja: Sirina Black
Ikäraja: S
Genret: angst, (deathfic), draama
Paritukset: jonkinasteinen Lily/Severus
Varoitukset: Ei oikeastaan, kuolema hyvin hyvin hyvin kaukaisena sivumainintana, enemmänkin luettavissa rivien välistä.
Vastuuvapautus: En omista hahmoja tai paikkoja, jotka tunnistaa kuuluviksi Rowlingille. Juha Tapio omistaa kappaleen Kaksi puuta. En saa tästä rahaa tai materiaa.
Yhteenveto: Me olemme kuin nuo puut.
A/N: Oi Doris - eli lauluista teksteihin haasteeseen Juha Tapion Kaksi puuta -kappaleella. Het10.




Yleensä Severus Kalkaros nautti hiljaisuudesta ympärillään, mutta sinä iltana hän oli levoton. Toisinaan tietynlaiset tapahtumat saivat miehessä aikaan muistojen virran, joka ei ottanut tyrehtyäkseen, ei vaikka mies miten yritti työntää niitä takaisin aivojensa perukoille.

”Katso Severus. Minä sain sen”, punapäinen tyttö hyppi innoissaan rauhallisemman Severuksen ympärillä. ”Minä pääsin sinne. Aivan kuten lupasitkin. Minä pääsen Tylypahkaan.”

”Niin. Niinhän minä sanoin”, Severus totesi hiljaisella äänellä. ”Lily, minä---.”

”Mikä hätänä, Severus?” Lily kysyi pysähtyen kesken hyppynsä. ”Onko kaikki hyvin?”

”Ethän anna sen haitata?”

”Minkä?”

”Sen, että olemme eri tuvassa”, Severuksen ääni oli hiljainen ja hieman pelokaskin.

”Älä hulluja puhu. Me emme anna minkään erottaa meitä”, Lily nauroi halatessaan Severusta.

Severus yritti hymyillä takaisin, mutta sai aikaan vain irvistyksen.


Sade sen teki. Sai muistamaan parhaimmat ja pahimmat hetket elämässä. Sai esille muistot, jotka pilkkaavat omistajaansa kiusoitellen olemassaolollaan. Muistuttavat siitä mitä ei enää ole ja mitä ei enää saa takaisin. Severus irvisti pelkästä ajatuksestakin. Miehen katse osuu kuvaan, jonka olemassaolon hän on salannut kaikilta. Vasta rikkoutuvan lasin särähdys saa Severuksen tajuamaan tekonsa. Punainen viiru valui pitkin kehystämätöntä valokuvaa, kuin verivana muuten niin täydellisissä kasvoissa.

”Lily Evans!”

Severus katseli kuinka punapäinen tyttö asteli tärisevin jaloin kohti pientä puupenkkiä. Poika tiesi, että oli hullua edes toivoa tytön päätyvän Luihuiseen, mutta niin hän toivoi. Severus työnsi molemmat kätensä koulukaapunsa taskuihin ja piteli peukkujaan pystyssä.

”ROHKELIKKO!”

Pettymys välähti Severuksen silmissä, mutta Lilyn hymy sai pojan muistamaan tytön lupauksen. He voisivat olla kaikesta huolimatta edelleen ystäviä keskenään. Severus nosti katseensa Suuren salin lumottuun kattoon peittääkseen pienen hymynpoikasen huulillaan. Satoi vettä.


Toisinaan mies mietti mitä olisi tapahtunut jos hän olisi ollut toisenlainen. Jos hän ei olisi koskaan astunut sitä viimeistä ja ratkaisevaa askelta pimeyden puolelle, vaan antanut Lilyn vetää hänet valoon. Sillä Lily oli kuitenkin ojentanut kätensä ja pyytänyt häntä tarttumaan siihen. Severus oli kävellyt pois ja nauranut tytön sinisilmäisyydelle.

”Katso, Severus.”

”Mitä?”

”Tuolla, näetkö? Yksisarvinen.”

Severus ei nähnyt, mutta sanoi näkevänsä. Lily nauroi pehmeästi ja painoi huulensa pojan kalpealle poskelle. Severuksen mielestä se oli parasta maailmassa.

”Sinä olet hupsu kun yrität miellyttää minua”, Lily totesi hymyn leikitellessä tämän suupielissä. ”Sinä et katso tarpeeksi pitkälle, Severus. Sinä näet vain sen mitä haluat nähdä.”

”Älä höpise”, Severus tuhahti, mutta yritti kuitenkin katsoa pidemmälle kuin metsän laitaan.

Hän näki vain puita ja pensaita.

”Katso nyt noita puita, Severus.”

”Koko ajan.”

”Me olemme kuin nuo puut.”

”Joskus sinä puhut ihan outoja.”

”Ne seisovat erillään niin kuin mekin. Mutta loppujen lopuksi, ne ovat yhtä. Aivan kuten mekin.”

”Sinä olet outo.”

Lily vain nauroi.


Severus ei ollut käynyt Lilyn haudalla tämän hautajaisten jälkeen. Hän ei ollut sellainen ihminen, joka suri menettämäänsä käymällä tämän viimeisellä lepopaikalla. Sen sijaan Severus oli päätynyt Lilyn kuoleman ensimmäisenä vuosipäivänä Kielletyn metsän laidalla sijaitsevien puiden luokse. Niiden kahden muista erillään olevan. Toiseen, siihen vahvempirunkoiseen, Severus oli kirjoittanut omat muistosanansa.

Me olimme kuin kaksi puuta. Erillään, mutta yhdessä.




Minä rakastan näitä
iltojani kanssans sun
kun hetken päässä aamu odottaa

ja me nauramme ja
silmiämme pyyhimme ja
helppo huominen on unohtaa

oomme taas kuin kaksi lasta
jotka aikoinaan
puolivahingossa lähti
samaa tietä kulkemaan

ja sä viet mut ikkunan luo
ja sä sanot: "me kai ollaan niin kuin nuo"

kaksi vanhaa puuta sateen pieksämää
katsoo kevääseen, seisoo erillään
ja kestää joka tuulen ja sään

kaksi vanhaa puuta, vaikket sitä nää
katsoo kevääseen, seisoo erillään
ja jossain alla maan
ne kaiken aikaa yhteen punoneet on juuriaan

kaksi ylvästä ja nuorta
varmoina on voimistaan
taivaan kantta kohti kasvaneet

ehkä vuodet ovat kuorta
ja talvet viimoillaan
hiukan ohuemmaks raapineet

kuinka onkaan kaksi lasta
matkan myötä muuttuneet
se ihme on kai vasta
oomme tänne selvinneet

ja sä viet mut ikkunan luo
ja sä sanot: "mehän ollaan niin kuin nuo"

kaksi vanhaa puuta sateen pieksämää
katsoo kevääseen, seisoo erillään
ja kestää joka tuulen ja sään

kaksi vanhaa puuta, vaikket sitä nää
katsoo kevääseen, seisoo erillään
ja jossain alla maan
ne kaiken aikaa yhteen punoneet on juuriaan

kaksi vanhaa puuta sateen pieksämää
katsoo kevääseen, seisoo erillään
ja kestää joka tuulen ja sään

kaksi vanhaa puuta, vaikket sitä nää
katsoo kevääseen, seisoo erillään
ja jossain alla maan
ne kaiken aikaa yhteen punoneet on juuriaan

« Viimeksi muokattu: 24.05.2015 02:42:00 kirjoittanut Beyond »
Sodan ensimmäinen uhri on totuus.

Index librorum prohibitorum.
Tempora mutantur, nos et mutamur in illis.

Kahvin tulisi olla mustaa kuin helvetti, väkevää kuin kuolema ja makeaa kuin rakkaus.

deltotus

  • ***
  • Viestejä: 20
  • ava by Emilja
Vs: Kaksi puuta
« Vastaus #1 : 15.06.2010 09:58:41 »
Ah, ihanaa! Severus/Lily kuuluu omiin lempiparituksiini, ja biisikin on kaunis.

Kolmas muisto olin mieleeni eniten ja siitä ihanin kohta oli:
Lainaus
”Ne seisovat erillään niin kuin mekin. Mutta loppujen lopuksi, ne ovat yhtä. Aivan kuten mekin.”

”Sinä olet outo.”

Lily vain nauroi.
Teksti sopi biisiin kuin nenä päähän. Itkukin meinasi melkein pirahtaa, kun oli niin koskettava tekstiä :D Viimeistään tuossa kohdassa, kun mainittiin Severuksen kirjoittamat muistosanat.

Kiitos!
"And there's nothing wrong with me, this is how I supposed to be"

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Kaksi puuta
« Vastaus #2 : 15.06.2010 10:06:01 »
Oi, tämä oli todellakin ihana ja haikea. Severus oli niin haavoittunut ja hellä tässä, että ihan tuntuu surulliselta lukea, kun hän muistelee hänen ja Lilyn aikoja. Ja tuo loppukin oli todella hyvin keksitty; erillään, mutta silti yhdessä. Vaikka Lily onkin poissa, Severus tietää, että rohkelikkotyttö kulkee hänen sydämessään aina.

Biisi sopii todella hyvin tähän tekstiin ja toisinpäin. Tuo biisi on minustakin aika kaunis ja sinun tekstiä oli mukavaa lukea. Hyvin kirjoitettu, pidin kovasti.

Kiitos hienosta ja haikeasta tekstistä (ja anteeksi lyhyehköstä kommenttista).
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

Jinmuru

  • Fangirl
  • ***
  • Viestejä: 1 323
  • Ava (c) Okakettu
    • Tumblr
Vs: Kaksi puuta
« Vastaus #3 : 15.06.2010 16:38:17 »
;_;

Todella kaunis ja surullinen ficci! :'( Lily/Severus on ihana paritus, varsinkin juuri näin, että Severus muistelee Lilya... <3

Lainaus
”Katso nyt noita puita, Severus.”

”Koko ajan.”

”Me olemme kuin nuo puut.”

”Joskus sinä puhut ihan outoja.”

”Ne seisovat erillään niin kuin mekin. Mutta loppujen lopuksi, ne ovat yhtä. Aivan kuten mekin.”

;_______________________________________;

Kiitos tästä, tykkäsin kovasti... <3

// Oli mun haaste. <3
« Viimeksi muokattu: 17.06.2010 12:01:26 kirjoittanut Jinmaru-Chan »

Sirina Black

  • Queen of the Beasts
  • ***
  • Viestejä: 4 172
  • Love is a killer that never dies.
Vs: Kaksi puuta
« Vastaus #4 : 17.06.2010 02:09:40 »
deltotus Uuuh... Tämä taitaa olla toinen koskaan tällä parituksella kirjoittamani ficci. Severus/Lily ei aivan ole oma suosikkini Potterparitusten kirjossa, mutta mielestäni tuo biisi kuvaa hyvin heidän suhdettaan.  :) Kiva kun tykkäsit ja kiitos kun kommentoit.

Upsila Aaah, minä rakastan kaikkia Juha Tapion biisejä (ihana mies ja jos hän ei olisi naimisissa ja minä päättänyt mennä naimisiin joko Wickholmin tai Rickmanin kanssa (no ei niiltä mitään kysytä, kaapataan luolanaistyyliin alttarille vaan) niin menisin hänen kanssaan naimisiin vain, koska hänen äänensä on jumalainen eikä ulkonäössäkään vikaa ole. Muttah, kiitos kommentoimisesta ja kiva kun tykkäsit.

Jinmaru-Chan Shhh, ei kerrota kenellekään, mutta meinasi itseltä päästä itku tätä kirjoittaessa (öf, on pari päivää ollut niin sellainen itkunyyhkisparkutyrskisfiilis päällä ja asiaa toki auttaa se, että olen kuunnellut rakkauslauluja). Mutta sshhhh, ei paljasteta sitä kenellekään. Kiva kun kommentoit, kiitos ihanasta haasteesta (olihan se sinun haasteesi, nimimerkillä muisti vuotaa kuin Nevillen noidankattila Kalkaroksen liemitunneilla) ja kiitos kommentistasi.


Hali hali ja pusi pusi kaikille. Ihanaa finin väki...  :-*
Sodan ensimmäinen uhri on totuus.

Index librorum prohibitorum.
Tempora mutantur, nos et mutamur in illis.

Kahvin tulisi olla mustaa kuin helvetti, väkevää kuin kuolema ja makeaa kuin rakkaus.

Wonderlander

  • Vieras
Vs: Kaksi puuta
« Vastaus #5 : 17.06.2010 12:18:56 »
Voi. Tätä riittää kuvaamaan kaksi sanaa: ihana & koskettava.

Tuon paremmin biisi ei voisi tekstiin sopia, kuin tässä sopi. Saumattomasti.

Kyllä minullakin meinasi itku tulla, vähintään juuri siinä vaiheessa, kun Severuksen kirjoittamat muistosanat mainittiin. Käteni ainakin tärisee.

Kiitän  tästä ihanasta tekstistä & lukunautinnosta, ♥:llä Wonderlander.

shaya

  • jumalatar
  • ***
  • Viestejä: 843
Vs: Kaksi puuta
« Vastaus #6 : 23.06.2010 15:25:51 »
Ihana, ei voi muuta sanoa. Niin ficci kuin biisikin. ;)

Sevvieangsia on aina kiva lukea, ja Lily/Severus on parituksena ihana(vaikken Lilystä niinkään pidäkään, se sopii silti sata kertaa paremmin Severukselle kuin Jamesille), ja oli kivaa kun vaihteeksi L/S:'n ei oltu tungettu sitä Potterin poikaa mukaan.

Lainaus
Hän näki vain puita ja pensaita.

”Katso nyt noita puita, Severus.”

”Koko ajan.”
Hihihi <3

Voi tota muistokirjotusta, surullista. :'( Jos olisin tänään angstipäällä, olsiin varmaan itkenyt.

Mun kommenttitaidot on selkeesti ruosteessa. Hiton Italian-loma.
At night I fell asleep with visions of myself, dancing and laughing and crying with them.

Pixie

  • Vieras
Vs: Kaksi puuta
« Vastaus #7 : 06.12.2010 23:21:57 »
Moi, tuun kommenttikampanjasta. Voi ei, miten oon voinut unohtaa kommentoinnin kokonaan? Anteeksi tosi paljon.

Mä olen aina yhtä iloinen löytäessäni Severus/Lilyä, koska siinä parituksessa on jotain niin vastustamatonta, jonka olit kyllä tähän ficciinkin saanut. Itse en oikein välitä tuosta Kaksi puuta -biisistä, mutta ymmärrän kyllä mikä siinä niin monia viehättää ja musta se sopi ficciin hyvin. Tykkään hirveästi lukea näistä kahdesta onnellisina, mutta angst vetää puoleensa ja pidin siitä miten koskettavasti kirjotit, eikä tullut yhtään tekotaiteellinen vaikutelma. Oikeasti riipaisevia muistoja nätisti kirjoitettuna.

Puuvertaus oli niin täydellinen! Sellaisihan ne kaksi ovat. Maailma vastassa, mutta silti he ovat jollain tapaa peruuttamattomasti yhdessä. Pidin hirveästi siitä, miten Lily yritti saada Severuksen näkemään yksisarvisen ja miten Severus ei vieraillut siellä mihin Lilyn ruumis oli jäänyt, vaan Kielletyn metsän laidalla, jossa oli jotain tärkeämpää. Haluaisin kehua paljon, mutta en oikein osaa sanoa mitään muuta kuin, että pidin paljon ja kiitos.

Sirina Black

  • Queen of the Beasts
  • ***
  • Viestejä: 4 172
  • Love is a killer that never dies.
Jaiphoria, kiitos paljon kommentoimisesta. Kiva kun tykkäsit.  :-*

shaya, kiitos sinullekin ihanasta kommentistasi, näin yli vuoden myöhässä kauniisti kiittelen.  :-*

Pixie, kiitos sinullekin kommentistasi, vaikka en tiedäkään oletko jolloin toisella nickillä finissä.
Sodan ensimmäinen uhri on totuus.

Index librorum prohibitorum.
Tempora mutantur, nos et mutamur in illis.

Kahvin tulisi olla mustaa kuin helvetti, väkevää kuin kuolema ja makeaa kuin rakkaus.

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 112
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Kaunis ja haikea. Pidin siitä, että Severuksella oli oma tapansa muistaa Lilyä.
Lainaus
Toiseen, siihen vahvempirunkoiseen, Severus oli kirjoittanut omat muistosanansa.

- Frac
The truth is, among Boov, I do not fit in. I fit out.

taikasauva

  • *
  • Viestejä: 1
Tää oli tosi hyvin kirjoitettu. Ja jotenkin pelottavaa on,, että tämä kyseinen lalu on soinut mulla päässä koko päivän...

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Hyvää iltaa (:

Ai vitsi mä niin rakastuin tähän ficciin! Snily on toinen lempiparituksistani ja tykkään hirveästi lukea erilaisia ficcejä kyseisellä parituksella.

Tää on tosi sulonen ja söpö fic ja toi Juha Tapion biisi sopi tähän hyvin. Eipäs, ei hyvin, vaan täydellisesti.  Oot onnistunu sujauttamaan ton biisin haikeen ja surullisen tunnelman tähän ficciin. Biisi on itsessään jo todella haikea ja kaunis, tässä se vain vahvistui. Mä rakastan Severusta yli kaiken ja oot tuonu tässä tosi kivasti Severuksen hellän puolen esille. Tässä näkyy ihanasti se, että Severus haluaa pysyä Lilyn kanssa, vaikkakin he joutuivat eri tupiin!

Mä tykkään myös sun kirjotustyylistä, se on sellasta ihanan luontevaa ja selkeää. Se on sujuvaa, ei yksinkertaista, muttei myöskään mitään siansaksaa. Tää on kaikenkaikkiaan todella kaunis kirjoitus, pidän tästä hurjan paljon!

Severus ei ollut käynyt Lilyn haudalla tämän hautajaisten jälkeen. Hän ei ollut sellainen ihminen, joka suri menettämäänsä käymällä tämän viimeisellä lepopaikalla. Sen sijaan Severus oli päätynyt Lilyn kuoleman ensimmäisenä vuosipäivänä Kielletyn metsän laidalla sijaitsevien puiden luokse. Niiden kahden muista erillään olevan. Toiseen, siihen vahvempirunkoiseen, Severus oli kirjoittanut omat muistosanansa.
:3

Kiitokset tästä!
-A
« Viimeksi muokattu: 07.01.2014 19:22:17 kirjoittanut Ales »

© Raitakarkki

roxy

  • Vieras
Hei, tää oli tosi sulonen ficci ja toi Kaksi puuta sopi ohon täydellisesti <3. Oot ihanasti tuonut Severuksen hellän puolen esille ja tästä näkee, että Severus oikeasti välitti Lilystä paljon. Sun kirjoitustyyli on ihanan selkeää ja luontevaa.

Lainaus
”Katso nyt noita puita, Severus.”

”Koko ajan.”

”Me olemme kuin nuo puut.”

”Joskus sinä puhut ihan outoja.”

”Ne seisovat erillään niin kuin mekin. Mutta loppujen lopuksi, ne ovat yhtä. Aivan kuten mekin.”
Ihana kohta :3

Rakastuin ficciisi, kiittäen roxy