Kirjoittaja Aihe: Silmäsi eivät anna minun unohtaa (Sirius/Remus, S)  (Luettu 5891 kertaa)

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 053
Nimi: Silmäsi eivät anna minun unohtaa
Kirjoittaja: Sisilja
Oikolukija: Sansku
Ikäraja: S
Paritus: Sirius/Remus
Tyylilaji: Synkistely, romantiikka
Vastuuvapaus: Kun Rowling kerran on Harryn äiti, kuuluvat hänelle luonnollisesti Sirius ja Remuskin. Minä vain suunnittelen erilaisia asioita heidän päänsä menoksi. Enkä saa siitä rahaa, ainoastaan hyvän mielen. Ja Still Standing –kappale kuuluu tietysti The Rasmukselle, ei minulle.
Yhteenveto: Remus murtui Siriuksen kuoltua, pala hänen elämästään katosi ja lopuista palasista kiinni pitäminen tuntuu välillä suorastaan mahdottomuudelta. Mutta Siriukselle annettu lupaus velvoittaa yrittämään, ja taivaalta katselevat tähtisilmät estävät turruttavan unohduksen.
Varoitukset: Yksi pikkuinen kirosana, mutta angstia senkin edestä. Jos pelkäät tämän saavan sinussa aikaan masennusreaktion, kannattaa hypätä lukemaan jotain muuta. Kaikki muut, lukekaa ja kommentoikaa!

Alkusanat: Tässä aamuna yhtenä tulin kuunnelleeksi The Rasmuksen Dead Letters –levyä. Sieltä löytyvä, tämän ficin pohjana toimiva Still Standing –kappale iski minuun jonkinlaisen pakonomaisen tarpeen kirjoittaa siitä songficci. Tässä Silmäsi eivät anna minun unohtaa, olkaapa hyvät! Ja nyt, kun menin pistämään itseni mukaan Yhtyeen tuotanto -haasteeseen, löytyy tämä ficci myös siis listauksen kohdasta Dead Letters, Still Standing.



Silmäsi eivät anna minun unohtaa


I wish you were here tonight with me to see the northern lights

Remus asteli yksin pitkin kapeaa kujaa. Se kuja oli vain muutaman korttelin päässä Viistokujasta, vaarallisen lähellä, jos Remukselta kysyttiin. Jopa Iskunkiertokujan läheisyys olisi tuntunut paremmalta, sillä silloin kipeät, yhä vertavuotavat muistot olisivat pysyneet kauempana, poissa silmistä ja siten poissa mielestä. Tai niin Remus olisi ainakin toivonut. Mutta vaikka kuinka hän sulki silmänsä, kuva tummatukkaisesta, veijarimaisella hymyllä varustetusta teinipojasta ei jättänyt häntä rauhaan. Hän näki sielunsa silmin, kuinka iloinen teinipoika kasvoi hänen mielessään kapea- ja kalpeakasvoiseksi mieheksi, jonka silmissä tuikki se sama tuli kuin aina ennenkin. Siitäkin huolimatta, että kasvoista paistoi se suuri suru ja tuska, jotka johtuivat kaikesta niiden kovin kauniiden silmien näkemästä kauhusta, epäreiluudesta ja polttavasta kivusta.

Remus pysähtyi kujan kohdatessa loppunsa. Hän huokaisi raskaasti ja sulki silmänsä. Kun hän avasi ne taas, hän kohdisti katseensa musteenmustalle yötaivaalle toivoen vain yhtä asiaa.

I wish you were here tonight with me

I wish I could have you by my side tonight when the sky is burning

I wish I could have you by my side


Remuksen sisintä korvensi huutava kaipuu, hulluksi tekevä tarve saada nähdä rakkaansa. Hän etsi, etsi ja etsi sitä ainoaa taivaan tähteä, jonka tuikkeella olisi ollut hänelle merkitystä. Mutta ei löytänyt, ei nyt, kun tähden löytyminen olisi auttanut kivun kadottamisessa. Sirius olisi havainnut nimikkotähtensä vaikka satojen samalta näyttävien tähtien joukosta. Tämä olisi ottanut Remusta kädestä ja osoittanut hänelle tähden, Remukselle annetun tähden paikan. Ihan vain siltä varalta, ettei hänen elämänsä oikea, ikuisesti hänelle ja vain hänelle tuikkiva tähti olisi aina hänen rinnallaan. 

Cause I’ve been down and I’ve been crawling

Won’t back down no more


Remus tunsi kyyneleen kutittelevan silmäkulmaansa pyrkien vapauteen. Remus salli sen tulla, valua poskelle ja antaa hänen kaipuullensa muodon. Se kaipuu ja ikävä oli pienen, viattoman kyyneleen muotoinen.

Remus tunsi polviensa pettävän, antoi niiden pettää ja vajosi maahan, ryömi istumaan vasten kujan likaista seinää ja painoi päänsä polviin. Hän ei halunnut nähdä maailman karuutta, mutta ei voinut tehdä muutakaan. Hän ei voinut perääntyä ja rikkoa sitä äänetöntä lupausta, jonka hän oli kerran keskellä yötä Siriukselle antanut. Lupausta yrittää jaksaa tätä maailmaa, vaikka ilman omaa tähteään. Sen lupauksen vuoksi Remus nousi haparoiden jaloilleen, nosti väkisin leukansa ja katsoi ylös, sinne missä tiesi Siriuksen olevan. Hän tunsi tämän hiljaisen läsnäolon ja toivoi, että kuolleet pystyivät kuulemaan vielä elämässä kiinni kituuttavia.

”Miksi et, Sirius, tee näistä valheista loppua? Miksi et kerro minulle totuutta, miksi et kerro ettei kaikki tule olemaan hyvin, että kaikki on päin helvettiä, eikä tule ikinä olemaan niin kuin ennen? Miksi et käske niitä tietämättömiä ihmisiä pitämään suutaan kiinni niistä lukuisista tyhjistä sanoista, joita he syytävät vasten kasvojani? Miksi et auta minua, ja vie tätä tuskaa pois? Miksi et tule jo hakemaan minua?”

Can’t you stop the lies falling from the skies

Down on me, I’m still standing


Mutta taivas pysyi hiljaa, Sirius pysyi hiljaa. Tuulikaan ei ulvonut, vaikka Remus olisi halunnut sen ulvovan. Silloin hänen omat ikävän ulvaisunsa olisivat peittyneet, tuuli olisi vienyt ne mukanaan ja kuljettanut Siriukselle. Ja tämä olisi tullut hakemaan Remusta. Miksi Sirius ei kerrankin voinut tehdä niin kuin Remus halusi, muuttaa kohtaloa ja tehdä elämästä elämisen arvoista?

Can’t you roll the dice, I might be surprised

Conscience clear I’m still standing here


Remuksen rintaa puristi syyllisyys. Sirius ei tullut hakemaan häntä, koska oli hänen syynsä, hänen oma syynsä, että Sirius oli poissa, kuollut, verhon takana, taivaalla tähtenä, joka ei tahtonut enää tuikkia Remukselle. Miten Sirius oletti, että hän jaksaisi kauaa elää tällaisen painolastin kanssa, miten hän muka voisi pitää ryhdin suorana ja seistä vahvana? Miten, kun kaikki tässä maailmassa tuntui painavan häntä yhä alemmas?

Burns like a thousand stars, though you’re light years away

Eikö Sirius tajunnut, kuinka paljon hän satuttikaan Remusta olemalla hiljaa ja seuraamalla ääneti vierestä toisen tuhoon tuomittua taistoa pilkallisia tähtiä vastaan? Se sattui, sattui niin paljon. Sirius satutti Remusta, tahtoi sitä tai ei. Kipu poltti rintaan ammottavan aukon, josta olisi saattanut repiä hyödyttömän, enää ainoastaan kipua tuntevan sydämen pois paikaltaan. Aukon olisi voinut täyttää tyhjällä tunteettomuudella, ehkä silloin olisi ollut helpompaa jatkaa. 

Burns like a thousand stars or more

”Sirius, näetkö minut nyt? Näetkö millainen typerys, millainen hölmö sinun rakastamastasi ihmisestä, sinun rakastamastasi sudesta on tullut? Yritän täyttää sinun minuun vuolemaasi aukkoa nuorella naisella, jolla ei ole aavistustakaan, mihin on itsensä vetänyt mukaan. Se nainen ei ymmärrä minun tyhjää katsettani, minun haluttomuuttani, minun pakoyrityksiäni tästä elämästä. Se nainen ei tajua, miten turhaa minun oloni on täällä ilman sinua.
”Ja minä olen niin julma, etten sano mitään. Koska silloin, kun olen sen naisen kanssa, pystyn hetkeksi unohtamaan kuka olen, kuka olen ollut ja ketä varten minä vielä pari vuotta sitten elin. Mutta vaikka kuinka koetan, en näe kuin sinun silmäsi siellä ylhäällä, tuikkimassa ja hymyilemässä minulle, ja silloin minä unohdan kaiken järkevän, jätän huomiotta äänen, joka sanoo minulle, ettei minun pitäisi koettaa suudella kuollutta miestä, minun pitäisi huolehtia syntymättömästä lapsestani.”

You’re up there, you’re always with me

Smiling down on me


Remukselta karkasi katkera nauru, se oli tyhjyyttä täynnä, varjo hänen entisestä, Siriuksen mielestä kovin suloisesta naurustaan. ”Muistatko, mehän vannoimme silloin kerran, ettei meillä tule koskaan olemaan ketään muita kuin toisemme? Ja sinä lupasit, ettet koskaan jättäisi minua. Mutta näetkö miten kävi? Sinä hylkäsit minut, jätit minut yksin itkemään kurjaa kohtaloani. Ja minä petin sinut, petän edelleen. Petän sinua joka ikinen kerta kun makaan niin sanotun puolisoni kanssa, jota minä olen kieltänyt muuttamasta hiuksiaan ikinä tummiksi. Sillä silloin minä saattaisin erehtyä, ehkä uskoa rakastelevani sinun kanssasi ja jopa nauttia siitä illuusiosta. Minä olen pettänyt sinut, sillä minulle on syntymässä lapsi, lapsi, joka saa osakseen joko kirouksen isältään tai siunauksen äidiltään. Sinä varmaankin toivoisit molempia, sekä kirousta että siunausta, ihan vain toisiaan tasapainottamaan. Minä itse en tiedä mitä toivon, sillä sanaan toivo liityt aina sinä.”   

It’s something sacred, something so beautiful

Something quiet to ease my mind

When the pressure’s taking me over and over


”Mutta tiedätkö, mikä on varmaa, mikä on todellista? Minun rakkauteni lastani kohtaan on todellista. Minä rakastan lastani, jonka syntymä tulee olemaan jotain niin kaunista ja ainutlaatuista, että saatan jopa unohtaa kaipaukseni hetkeksi, sen rakkauden tähden. Sen rakkauden muistaminen saa minut aamuisin nousemaan sängystä, hymyilemään apeasti puolisolleni, joka näyttää yhä hehkeämmältä joka päivä.
”Välillä kysyn itseltäni, miksi murehdin, miksen voi vihdoin nauttia elämästä. Sitten näen sinun tähtisilmäsi, ne eivät anna minun unohtaa. Minun osani on muistaa ja kantaa maailman julmuutta mukanani. Sillä eivät kaikki voi olla onnellisia, eiväthän? Ja meillä oli onnelliset hetkemme, Sirius. Minä muistan ne, minä vaalin niitä kalleimpana aarteenani. Silti minua ahdistaa, haluaisin unohtaa. Toivon toisinaan, etten olisi sinua koskaan rakastanutkaan, koska silloin en tuntisi tällaista kaihoa. Minusta puuttuu pala, ja se puuttuva pala on valovuosien päässä, vaikka samalla niin kipeän lähellä.” 

Cause I’ve been down and I’ve been crawling

Remus katsoi kaipaavasti taivaalle ja huomasi viereisen rakennuksen seinään kiinnitetyt vanhat tikapuut. Sen rakennuksen katto oli korkealla ja tasainen. Niinpä kädet kiihkosta täristen Remus tarttui kolmanneksi alimpaan puolaan ja alkoi hilata itseään maailman katolle.

Katolla tuuli, vaikka kujalla ilma oli ollut tunkkaisen paikallaan leijailevaa. Remus asettui seisomaan aivan katon reunalle niin, että puolikaskin askel eteenpäin olisi suistanut hänet monta kerrosta alas, kunnes kylmä ja kova maa olisi kietonut kätensä hänen ympärilleen vieden hengen mukanaan.

Olo tuntui tyyneltä ensimmäistä kertaa kuukausiin, ensimmäistä kertaa muutamaan vuoteen. Remus hengitti syvään, veti rauhoittavaa ilmaa keuhkoihinsa. Kukaan ei tyrkkinyt mihinkään, pakottanut etenemään. Kerrankin hän sai vain olla.

Pushed around, always falling

Remus katsoi alas katolta, katsoi pientä kujaa allaan. Häntä huimasi hivenen, selkää pitkin kulki pelon pehmeä kosketus. Remuksen huulille hiipi salaperäinen hymy. Viimeisen kerran hän katsoi ylös taivaalle, ja kuin tyhjästä keskelle hänen näkökenttäänsä oli ilmestynyt sokaisevan kirkas tähti.

Sirius välitti sittenkin. Remuksen hymy leveni hieman, ja hän heilautti kättään Siriukselle. Hän avasi suunsa, ja maailman näki yksi, hiljainen, ilman vastausta ilmaan leijumaan jäävä kysymys. 

You’re up there, you’re always with me

”Jos nyt hyppäisin, ottaisitko sinä minusta kiinni?”

Smiling down on me


« Viimeksi muokattu: 23.01.2021 01:28:14 kirjoittanut Sisilja »
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 053
Vs: Silmäsi eivät anna minun unohtaa (K-13)
« Vastaus #1 : 16.02.2010 18:08:34 »
Mustalupiini: En tiedä, mikä minussa on vikana, mutta tuollaiset tykästyneen lukijan kommentit sykähdyttävät aina. Ne saavat uskomaan omiin kykyihin, mitä kirjoittamiseen tulee. Minäkin pidän tästä todella, sinänsä jännä juttu. En yleensä pidä sen kummemmin omista teksteistäni. Mutta siis, se mitä tässä yritän hymyilyltäni saada sanotuksi on se, että oli todella mukava kuulla, että pidit tätä ihanana. Sillä sana ihana on jotenkin niin kamalan voimakas, siihen liittyy niin paljon ladattuja tunteita, että olen kovin otettu, kun ficciäni kuvataan sillä nimenomaisella adjektiivilla. Kiitos siis kommentistasi.  
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Komu

  • ***
  • Viestejä: 58
  • Mischief Managed.
Vs: Silmäsi eivät anna minun unohtaa (K-13)
« Vastaus #2 : 16.02.2010 18:31:52 »
Ääh, mitä mie sanon tästä, oon niin huono kommentoimaan mitään!  ;D

Silmäilin tätä aikasemmin päivällä läpi, enkä nyt saanu raahattua persettäni pois koneelta ennen kuin luin tän ajatuksella läpi. Kuuntelin eka ton biisin ja se kyllä sopi kun nakutettu tähän.

Remuksen tuska oli kuvattu niin luovasti ja eläväisesti, todentuntusesti. Remus etti jotain merkkiä Siriuksesta, päästi muistot valloilleen ja oli vaan oma suloinen ittensä. Tekstissä välähteli monia eri tunteita ja se teki tekstistä erittäin miellyttävää luettavaa. Tykkäsin kovasti siun Remuksesta <3 Miusta oli myös mukavaa ettet kirjottanu Remusta vihaamaan sen vielä syntymätöntä lasta. Siriuksen tähtivertaus oli kanssa ihana. Voisin lainata tähän vaikka miten monta kohtaa tosta tekstistä, mutta taidan nyt jättää sen väliin ja vaan todeta, että tää oli yks kauneimmista ficeistä mitä mie oon ikinä lukenu. Loppu oli aivan MAHTAVA! Rakastuin tähän tekstiin ihan todella, kiitos! <3
"Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light."

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 053
Vs: Silmäsi eivät anna minun unohtaa (K-13)
« Vastaus #3 : 16.02.2010 18:47:40 »
Komu: Vau, olen sanaton, kerta kaikkisen sanaton. Tiedätkö, Komu, kukaan ei koskaan sanonut minulle mitään noin kaunista. Ihanhan tässä alkaa kyynelehtiä, kamalaa. Hienoa, että koit ”minun Remukseni” (vaikkei tuota ihanuutta kukaan muu kuin Rowling ja Sirius! voi omistaakaan) oikeanlaiseksi. Minulla on aina välillä, miten sen nyt sanoisin, kriisejä näiden upeiden hahmojen kanssa, koska toisinaan on hyvinkin vaikeaa löytää se Rowlingin hahmoilleen luoma alkuperäinen ääni. Mutta ehkä minä kerrankin onnistuin! Ihanaa, että pidit ficcini lopusta, sillä koen tekstieni lopettamisen, varsinkin kauniin lopettamisen, hivenen vaikeaksi. Kiitos sanattomaksi (silti sain näinkin paljon sanottavaa ulos) vetävästä kommentistasi. Koetan jatkaa tällä tiellä.   ;)
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Leslie

  • hämmentynyt
  • ***
  • Viestejä: 172
Vs: Silmäsi eivät anna minun unohtaa (K-13)
« Vastaus #4 : 19.02.2010 14:13:58 »
Ai kun tämä oli söpö :)
Minusta oli ihana, että Tonks oli mukana. Tai siis, että tässä mentiin niin sanotusti kirjojen juonten mukaan, mutta ei sitten kuitenkaan :D
En nyt osaa sanoa mitään fiksua, mutta siis tykkäsin ja virheitä ei näkynyt...
Rupesi itkettämään kun luin ja spotifystäkin tuli just surullinen biisi :'(

Lainaus
”Jos nyt hyppäisin, ottaisitko sinä minusta kiinni?”
Lempi kohtani, ihana lopetus <3

Tacken!
-Hapsi

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 053
Vs: Silmäsi eivät anna minun unohtaa (K-13)
« Vastaus #5 : 19.02.2010 19:25:53 »
hapanpastilli: Kiitos kommentistasi. Ja mukavaa, että pidit lopetuksesta. Niin kuin Komulle tuossa jo totesinkin, lopetukset ovat toisinaan niin kamalan vaikeita. Kiva, jos onnistuin tässä. Pidän henkilökohtaisesti canonista niin paljon, että yritän ujuttaa sitä ficceihini niin runsaasti kuin vain suinkin kaiken teksteihini liittyvän paritus- ynnä muun hässäkän vuoksi kykenen. Siksipä Tonks ja Teddy oli pakko, ihan pakko edes mainita.  ;)
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 053
Vs: Silmäsi eivät anna minun unohtaa (K-13)
« Vastaus #6 : 01.03.2010 13:51:11 »
Guadalupe: Voi, kiitos kamalasti ihanasta kommentistasi. Se, miksi vastaan siihen vasta nyt, johtuu siitä, että jos olisin vastannut välittömästi viestisi luettuani, olisi tästäkin tullut tunnekuohuissa kirjoitettua ihkutusta. Eli nyt, kun mieleni on jo vähän tyynempi, höpisen tähän omiani.

Ensinnäkin, kamalaa, että ripsarisi meni poskille. Toivottavasti se ei ollut kallista laatua, tai minuun iskee syyllisyys. No ei vaiskaan, upeaa, että pystyin koskettamaan jotakuta niin syvästi, että kyynelkanavat ilmoittavat olemassaolostaan. Olen kovin imarreltu siitä, sanattoman imarreltu.

Haukoin ihan oikeasti henkeä, kun sanoit minun olevan hyvä surumielisten tekstien kirjoittaja. Kiitos suunnattomasti tällaisesta mielipiteestä. Itse koen olevani vielä kirjoittajana lapsenkengissäni, alkutaipaleella, ja että kaipaan vielä hirveästi harjoitusta kuuluakseni tekstieni tasolla edes Finin keskikastiin. Täällä on niin hirveästi oikeita sanataitureita. 

Tiedätkö, mikä tässä on huvittavinta? Se, että minun oli kommenttisi luettuani aivan pakko käydä katsomassa joku ficcisi, että minkälaista sinä kirjoitat, jos surumielisyys ei aina ihan onnistu. Pidin oikeasti siitä dialogificistä, jos se ei välttämättä käynyt viestistäni ilmi. Tajusin vastauksesi jälkeen, että juuri se dialogimuoto oli iskenyt minuun, minulta kirjoittaminen ilman mitään kuvailua on lähes mahdotonta. Ehkä me opimme toisiltamme nyt jotain! :D

Ja sinun, minun tai meidän molempien iloksi minun on kerrottava, että yritän parhaillaan saada valmiiksi toista Yhtyeen tuotanto –haasteeseen osallistuvaa ficciä, joka on myöskin Sirius/Remusta. Biisi on tällä kertaa Ten black roses, jos se on sinulle tuttu. Löytyy poikien uusimmalta levyltä, ja se on yksi lukuisista lemppareistani. 

***

Vau, olette kaikki pitäneet ficcini lopusta. Yritinkin lopettaa näin herkän ja tunnepitoisen ficin jotenkin onnistuneesti ja koska henkilökohtaisesti pidän sopivan avoimista lopuista, päädyin tuollaiseen. Jokainen saa itse kuvitella, mitä Remus tekee, hyppääkö hän vai löytykö hänestä vielä sen verran vahvuutta, että koettaa elää Teddyn vuoksi.

Ette uskokaan, kuinka paljon itsetuntoni ja minäkuvani kirjoittajana ovat nousseet kommenttienne myötä. Kiitos ihan älyttömän, kamalan paljon teille kaikille. Olette ihania!  :D
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

FlowerLadies

  • hölmö
  • ***
  • Viestejä: 602
  • miss kiss kiss bang
    • Songs from the Hungerland
Vs: Silmäsi eivät anna minun unohtaa (K-13)
« Vastaus #7 : 21.03.2010 18:08:55 »
tuli kyllä tippa linssiin tätä lukiessa.
ihan oli itku tulla  :'(
niin surullinen ja ihana, luen kyllä vielä joskus uudestaan  :-*

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 053
Vs: Silmäsi eivät anna minun unohtaa (K-13)
« Vastaus #8 : 22.03.2010 20:14:01 »
FlowerLadies: Kiitos kommentistasi. Mykistyn yhä uudestaan siitä tiedosta, että saatan teksteilläni koskettaa ihmisiä kyyneleiden partaalle. Sitä on niin kovin vaikea uskoa...  :D 
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

FlowerLadies

  • hölmö
  • ***
  • Viestejä: 602
  • miss kiss kiss bang
    • Songs from the Hungerland
Vs: Silmäsi eivät anna minun unohtaa (K-13)
« Vastaus #9 : 23.03.2010 15:59:27 »
usko pois  ;D

shaya

  • jumalatar
  • ***
  • Viestejä: 843
Vs: Silmäsi eivät anna minun unohtaa (K-13)
« Vastaus #10 : 23.03.2010 16:27:49 »
Aww, ihana :) Pidän jollain tavalla tällaisista angstificeistä, tiedä sitten miksi, mutta niin teen. Remus/Siriusangsti on erityisesti mieleen. Koskettavasti kirjoitettu, ja rakastan tuota loppua. Viimeinen lause... <3 Oli myös kiva että Remus oli Sirren jälkeen jatkanut eteenpäin, vaikkakin selvästi vastentahtoisesti, ja itse ainakin kästin että nainen josta puhuttiin oli Tonks? Hihi, Tonks ei saa värjätä(tai no, muuttaa) hiuksia tummiksi... mahtaa ihmetellä miksei. Kappaleen sanat sopi hyvin ficin kulkuun, ja pidin myös erityisesti siitä, ettei tämä ollut sitä laulun sanoja-muutama lause-laulunsanoja-sortin fic, vaan tuon olisi pystynyt hyvin ymmärtämään vaikkei olisi kappaleen sanoja lukenut, tai kuunnellut laulua. Mutta itse tosiaan kuuntelin tuota biisiä samalla kun luin, toi mukavasti lisätunnelmaa :)

Aluksi ajattelin että olisin voinut lainata parhaat kohdat, mutta sitten olisi pitänyt lainata koko fic :'D Eli jospa jätetään se idea.
At night I fell asleep with visions of myself, dancing and laughing and crying with them.

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 053
Vs: Silmäsi eivät anna minun unohtaa (K-13)
« Vastaus #11 : 23.03.2010 19:15:22 »
FlowerLadies: Aijai, kiitos. Sait minut nauramaan.  :D


shayl: Niin, minäkin olen tällä hetkellä jotenkin tykästynyt melankoliaa sisällään pitäviin teksteihin, kunhan ne eivät aivan mene sille viiltelen-itseni-verille-koska-elämällä-ei-ole-enää-muuta-annettavaa-kuin-kipu -tasolle. Tai no, kyllä joku osaa itkettävän hyvin siitäkin kirjoittaa, mutta liiallisina annoksina viiltely alkaa ahdistaa. Joten tämä on kai siinä mukavasti välimaastossa. Hieman (tai hieman enemmän) surumielisyyttä, muttei kuitenkaan liian vähän, jottei tämä sorru fluffyn puolelle. Fluffy on kyllä kamalan ihana genre, mutta omissa tekstinrääpäleissäni se tuppaa karkaamaan kliseisyyden puolelle, mikä ei olekaan enää hyvä juttu.

Ja kyllä, ficin "nuori nainen" on Tonks. Sillä itse en oikein kykene kuvittelemaan Remusta kenellekään muulle naiselle, jos Sirius-kulta on pakko jättää pois. Jotenkin myös Remus/James, josta olen kyllä ainakin pari ficciä lukenut, tuntuu äkkisältään vieraalta, mutta mistäs sitä koskaan tietää, ehkä vielä jonain päivänä päädynkin kirjoittamaan siitä ficin!  ;)

Mukava kuulla, että onnistuin mielestäsi noiden laulunsanojen kanssa. Songficit nimittäin saattavat joskus lässähtää aivan tyystin, kun kirjoittaja yrittää orjallisesti noudattaa lyriikoita. Siksipä minäkin jätin alun revotulet huomiotta.

Oi, älä sentään koko ficciä lainaa.  :D Ei se NIIN hyvä ollut. Mutta ihana kuulla, että pidit. Kommenttisi sai minut niin hyvälle tuulelle, että minuun iski suoranainen kirjoituskuume. Tahdon äkkiä jatkaa yhtä ficciäni, ennen kuin tämä inspis menee ohi. Kiitos sinulle!
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Vs: Silmäsi eivät anna minun unohtaa (Sirius/Remus, K-13)
« Vastaus #12 : 05.01.2012 00:39:28 »
Hmm päätinpä tänään sitten lueskella niitä ficcejä, jotka olen kiireisinä päivinä vain avannut ja tallentanut kirjanmerkkeihin odottamaan. Muistaakseni jossain vaiheessa tykästyin kovasti sun ficceihin ja etsin sitten listauksesta niitä vähän enemmänkin, joten olen varmaan sun muita S/R-ficcejä joskus kommentoinut. Mutta siis, tämä oli oikein kaunis angst-fic ja Remus oli jotenkin IC. Tykkäsin siitä, että tämä ei ollut Tonksin suhteen AU, vaan että S/R-rakkaus vaan tapahtui kaikkien kirjan tapahtumien taustalla niin kuin oikeastikin tapahtui. Voi hukkarukkaa. Loppu oli erityisen kiva. Ja siellähän se Sirius tähtenä tuikkii, kun Rowling hömelöyksissään meni tappamaan...
"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 053
Vs: Silmäsi eivät anna minun unohtaa (Sirius/Remus, K-13)
« Vastaus #13 : 01.02.2012 18:33:57 »
RoastedGarlic: Herran jestas, olipa iloinen yllätys saada näin vanhaan ficciin vielä palautetta! Mukavaa, että Remus tuntui IC:ltä, siihen on aina tarkoitus pyrkiä. Hukkarukka tosiaan, mutta onneksi Sirius-kulta ei ole unohtanut. Ehkä kaksikko on ollut kulissien takana yhdessä kaiken aikaa ja Tonks on vain lohduke (julma ajatus Tonksin kannalta, tosin!). Olen kovin otettu, että ficcini ovat onnistuneet miellyttämään ja jäämään mieleen. Kiitos kauniista kommentistasi!
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!