Kirjoittaja Aihe: Sinun silmissäsi kaunis, K-11, puolitoistaraapale  (Luettu 2481 kertaa)

onkonälkä

  • ***
  • Viestejä: 542
  • Show me some skin, I might bite it
Ficin nimi: Sinun silmissäsi kaunis
Kirjoittaja: onkonälkä
Tyylilaji: Angst, Draama, Darkfic
Ikäraja: K-11 //zougati muokkasi ikärajan vastaamaan uusia ikärajoja
Paritus: Yksipuolinen Harry/Ginny, Harry/Cho
Haasteet: Tunne10, het10
A/N: Tajunnanvirtaa tajunnanvirtaa.




Millainen minun pitäisi olla jotta olisin sinun silmissäsi kaunis? Mitä minun täytyisi muuttaa itsessäni, jotta näkisit minut posliinina kivensirujen keskellä?
Mikä minussa on vikana? Kenen puoleen minun tulisi kääntyä, jos en sinua saa? Kuka pyyhkisi kyyneleeni?
Mikset sinä voisi niitä pyyhkiä? Minkä takia edes itkisin, jos saisin sinut?

Jotta huomaisit minut, minun pitäisi olla Cho. Minun pitäisi muuttaa kaikki, mutta tekisin sen kyllä, sinun vuoksesi.
Minussa on vain se vika, etten ole hän. En halua kääntyä kenenkään puoleen, tahdon sinut. Pyyhin itse omat kyyneleeni, eikä kukaan muu.
Sinä et voi pyyhkiä kyyneliä ystäväsi siskon poskelta, et niin kauan kuin ajattelet toista.

Lähdetkö joulutanssiaisiin kanssani?

Mielelläni, Neville.


Katson tanssiaisissa vierestä kun pyörität toista. Se en ole minä eikä hän. Häntä ei edes näy.
Ja vain minä tiedän miksi. Ei minun tarvitse muuttua, on helpompiakin keinoja. Eliminoi vihollinen niin olet voittaja. Olen aina ollut hyvä käyttämään jästiaseita.
Olenhan Arthur Weasleyn ainoa tytär.
« Viimeksi muokattu: 25.07.2017 18:40:51 kirjoittanut Vlad »
In the world of locked doors
the man with the key is king
And honey you should see me in a crown

Aiqsu

  • bubble
  • ***
  • Viestejä: 436
Vs: Sinun silmissäsi kaunis, K-13, puolitoistaraapale
« Vastaus #1 : 09.09.2011 23:32:42 »
Oho.

Todellakin, ensimmäinen reaktio tästä ficceröstä oli iso, pyöreä oho. :D Ginny repäisee oikein kunnolla, ja vaikka mielikuva Ginnystä haulikko kainalossa on tavallaan koominen, onnistuit kyllä järkyttämään minua yllättävällä tapahtumien käännöksellä - ensin tavanomaista teinitytön tunteidenselvittelyä ja sitten pimeä puoli, joka repäistään raa'asti esiin lopuks.
Tykkäsin myös viimeisestä lauseesta, se hienosti tiivisti Ginnyn... kostonhimon, ja sen, että hän oli omasta mielestään oikealla asialla.

Jatka samaan malliin, + kiitoksia tästä !  :-*

onkonälkä

  • ***
  • Viestejä: 542
  • Show me some skin, I might bite it
Vs: Sinun silmissäsi kaunis, K-13, puolitoistaraapale
« Vastaus #2 : 09.09.2011 23:40:22 »
Aiqsu, Kiitos kommentista :)
In the world of locked doors
the man with the key is king
And honey you should see me in a crown

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • monokkeli huurussa
Vs: Sinun silmissäsi kaunis, K-13, puolitoistaraapale
« Vastaus #3 : 19.09.2013 22:55:07 »
Olen aina ollut hyvä käyttämään jästiaseita.
Olenhan Arthur Weasleyn ainoa tytär.

Ei juma, repesin kyllä tälle aika antaumuksella! Mainio, mainio oivallus, näen jo ihan mielessäni Ginnyn kunnon rambo-meiningeissä  ;D

En oikein osaa sanoa tästä tekstistä muuta, mutta aivan pakko kommentoida tuota loistavaa lopetusta. Alkupuolen geneerinen, ylitsevuotavaiseksikin yltyvä teiniangstikin sai kokonaan uuden sävyn tuon myötä, pidin tämän tarjoamasta totaalisesta yllätyksestä mielettömästi. Olen aina tykännyt Ginnysta, kun se on sen verran asenteellinen mimmi, ja tämä teksti kyllä mallinsi tuota ominaisuutta hyvin näppärästi. Kiitos illan parhaista nauruista.
sano mua rovastiks

räiskeperäinen sisulisko

  • kamelikuiskaaja
  • ***
  • Viestejä: 238
Vs: Sinun silmissäsi kaunis, K-13, puolitoistaraapale
« Vastaus #4 : 20.09.2013 17:49:27 »
Lainaus
-jotta näkisit minut posliinina kivensirujen keskellä?
Kiva kielikuva :)
Lainaus
Pyyhin itse omat kyyneleeni, eikä kukaan muu.
Ginnyn pimeä puoli. Tykkään tälläisesta kapinallisesta asenteesta Ginnyllä. Se Salaisuuksien kammiossa nähty itkupillirooli ei mielestäni sopinut hänelle.

Uskomattoman vahvan tunnelatauksen sait mahtumaan näin lyhyeeseen tekstiin. :)

Herkkuoone

  • Vieras
Vs: Sinun silmissäsi kaunis, K-13, puolitoistaraapale
« Vastaus #5 : 21.09.2013 20:03:02 »
Lähdetkö joulutanssiasiin kanssani?
Varmaan tarkoitit joulutanssiaisiin. :>

Kuten aikaisemmat kommentoijat ovat todenneet, niin teksti todellakin saa aikaan sellaisen oho-reaktion. Otsikon (tai edes tekstin alun) perusteella en kyllä millään olisi osannut tuota loppua tuollaiseksi, eikä se ole yhtään huono asia: minusta on aina hienoa, että teksti yllättää, eikä tyydy niihin ennalta arvattaviin kliseisiin. Ja apua, tää oli vielä tajunnanvirtaakin! Ihan mieletöntä, tuollainen loppuratkaisu ei kyllä olisi tullut omaan mieleeni, vaikka olisin pyöritellyt tällaista tekstiä tuntikausia, mutta hienoa, että sinulla tuli, jotta saimme lukea sen. :>

Tekstin rakenne on toimiva ja pidin siitä, että ensin esitettiin liuta kysymyksiä, joihin sitten seuraavana vastattiin. Joulutanssiaiskohta puolestaan antoi vastauksen mielessä pyörineeseen tapahtuma-aikakysymykseen ja Ginnyn asennetta kuvaava lopetus sinetöi tekstin lopullisesti. Vau. Itse olen aina jostakin syystä tykännyt ajatella niin, että Ginnyssä on poikkeuksellisen paljon asennetta, koska varmasti se vaikuttaa, jos kasvaa veljien keskellä. Hienoa huomata, etten näköjään ole yksin näiden aatosteni kanssa, jee.

Kiitokset! : )
~ Herkku.

onkonälkä

  • ***
  • Viestejä: 542
  • Show me some skin, I might bite it
Vs: Sinun silmissäsi kaunis, K-13, puolitoistaraapale
« Vastaus #6 : 22.09.2013 19:07:23 »
Hui, kamalasti kommentteja  ;D

Verinen Paronitar, Mukavaa, että tykkäsit! On aina kiva, että lukija löytää tekstistä uusia kantoja :)

räiskeperäinen sisulisko, Kiitos kehuista ! Olen itsekin sitä mieltä, että Ginnyn luonne ei oikein osu yksiin Salaisuuksien Kammion Ginnyn kanssa! Kiva kuulla, etten ole yksin tämän kanssa :D

Herkkuoone, Hups, korjasin virheen, kiitos huomautuksesta! Kiva kuulla, että tykkäsit. Yllätyin itsekin lopusta tätä kirjoittaessa, mutta se tuntui sopivan. Itselleni tuntuu oikein luontevalta ajatella Ginny keskellä yötä salaa harjoittelemassa jästiaseiden käyttöä. Kamalan suuri kiitos kehuista, palautteesta ja kommentista! :)

Sab, Hurjan iso kiitos kommentista !! :) Mukava kuulla, että onnistuin vaikuttamaan! Kiitos itsellesi!
In the world of locked doors
the man with the key is king
And honey you should see me in a crown

onkonälkä

  • ***
  • Viestejä: 542
  • Show me some skin, I might bite it
Vs: Sinun silmissäsi kaunis, K-13, puolitoistaraapale
« Vastaus #7 : 07.10.2013 00:19:49 »
Oooi, todella iso kiitos, Gwenllian ! :)

Kiva kuulla, että tykkäsit tästä. Mun mielestä Ginnyn asennetta tuodaan ihan liian vähän esille, niin kirjoissa kuin ficeissäkin, ja olen itsekin sortunut kirjoittamaan ihan lässyä itkupilliginnyä! Tätä oli kiva kirjoittaa!

Kamalasti kiitoksia kehuista ja papukaijamerkistä  ;D
In the world of locked doors
the man with the key is king
And honey you should see me in a crown