Kirjoittaja Aihe: Hiekkaan piirretty viiva Sinun, K-11, minä/Blaise, HP  (Luettu 14162 kertaa)

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #40 : 21.11.2009 18:56:30 »
Oi että. Aivan ihana<3 Tykkäsin hirmuisesti. Harmi, ett loppu, mut kuitenkin. Yks virhe.
Lainaus
Tiesin, että Marian näki vain ilmeettömäkasvoisen pojan

Kenties ilmeettömän pojan tai ilmeetön kasvoisen pojan.
Tyksin^^

neniainas

  • saniainen
  • ***
  • Viestejä: 113
  • ~
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #41 : 22.11.2009 14:41:59 »
Minulla on nyt kyllä tosi ristitiitaisia tunteita tästä ficistä... Suurimmaksi osaksi tykkäsin aivan hirmuisesti, mutta oli siellä muutama häiritseväkin juttu (niitä oli kuitenkin todella vähän). Hyviä puolia oli paljon, esimerkiksi kaikkien pienienkin hahmojen syvyys oli oikein mukavaa luettavaa, tuntui, että varsinkin omia hahmojasi olit oikeasti miettinyt. Joskus itse kirjoitetuista sivuhenkilöistä tahtoo tulla yksiulotteisia ja vain juonen eteenpäinviemiseen käytettyjä, mutta tässä kaikki hahmot (paitsi ehkä Elizabeth, jonka oli kai tarkoituskin olla yksiulotteinen) tuntuivat oikeilta ja eläviltä, omilta persooniltaan. Vanil oli todella hyvä hahmo ja Blaise oli omalla tavallaan aivan ihana (vaikka itse tykkäänkin maanläheisemmistä hahmoista, kuten Vanilista ja Marianista enemmän).

Toinen asia, josta tykkäsin oli tekstin laatu, joka tuntui aika uniikilta näin ficcimaailmassa. Jotain häiritsevää tuttuutta siinä oli, kunnes tajusin mitä se minua muistutti (ja tätä ei kannatta ottaa pahalla, en sitä miinuksena pitänyt)... Nimittäin Harlekin-rakkauromaaneista. En tiedä onko tämä yhteys vain päässäni, mutta varsinkin sanavalinnat ja tekstin rakenne tuntuivat samanlaisilta, mutta tunnelma taas oli erilainen ja teksti tietysti vähemmän kökköä. Tästä ei tosiaan kannata ottaa itseensä, se oli minusta lähinnä hauskaa huomata että teinienkin elämästä voi kertoa tällä tyylillä. : )))
Itse olen toivoton romantikko, joten sillä saralla tarinai osui ja upposi, sekä kerronnaltaan, että sisällöllisesti. On aina välillä ihana lukea tavallisista ihmisistä, joille tapahtuu ihania asioita. Pitää toivoa omasta tulevaisuudesta yllä...

Kuten jo sanoin, teksti oli todella hyvälaatuista suurimmilta osin. Pikkuisia kirjoitusvirheitä ja hieman oudohkoja lauseita sieltä löytyi ja jos nyt oikein alan betaa leikkiä niin joka/mikä-sanojen käytössä oli ehkä eniten pikkuhäikkää. Kuitenkin teksti oli laadukasta, täysin luettavaa ja laadultaan jatkuvan samanlaista (siis tyyli ei vaihdellut häiritsevästi) siitä yhdestä pitkähköstä tauosta huolimatta. Pyytelit tuolla anteeksi lukujen lyhyyttä, mutta minusta tuo pituus oli aika täydellinen. En tajua mitä on tullut muoti-ilmiö nimeltä kaksikymmensivuiset luvut, mutta minulta ainakin menee järki sellaisia lukiessa. Hyvät luvut ovat selkeitä kokonaisuuksia eikä mitään tarinaa kannata venyttää sisältöään pidemmäksi.

Minä ainakin jään odottelemaan jatko-osaa ja taidanpa itse asiassa hipsiä tästä lukemaan muita tuotoksiasi... ; )
"That's a moo point. A cow's opinion. It doesn't matter. It's moo."
Joey Tribbiani, Friends

RonWeasleyyy

  • robotronic
  • ***
  • Viestejä: 95
    • FinFanFun
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #42 : 22.11.2009 21:11:41 »
Tämä oli niin ihana ficci. Kosketti minua ;) ;)
Miks tän piti loppua :'(::);)
I-H-A-N-A.
Tykkäsin tosi paljon.
Täst tuli varmaan mun lempi ficci.<3<3
Vanil oli ihana hahmo.
Se oli hyvä, että se Vanilin ja Blaisen suhde ei niinku edennyt niin nopeesti, tai miten sen nyt sanois.
Paritus oli ihana.
Kaikki oli ihanaa.(Toistan aika paljon ihana sanaa, mut tää oli niin ihana)
<3<3<3

-RonWeasleyyy
« Viimeksi muokattu: 22.11.2009 21:19:00 kirjoittanut RonWeasleyyy »

Yes I'm in love with a fictionary book character named Draco Malfoy

Vanil

  • Kalpeanaama
  • ***
  • Viestejä: 125
  • Remember to breathe
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #43 : 23.11.2009 16:16:46 »
Lainaus
uglydoll:
Lainaus
Mary Sue tai Gary Stu: Kirjoittajan itsensä keksimä hahmo esim. kirjasta tuttujen hahmojen keskellä. Perinteisesti MS/GS on ylenpalttisen ihana, saa yleensä päähenkilön voitettua omakseen, mutta tätä nimitystä käytetään paljon myös Original Characterista, joka ei välttämättä ole niin täydellinen, onpahan vain kirjoittajan itsensä keksimä.

- Dämn, jäin kiinni :D Itse miellän aina omat hahmoni OC -tyypeiksi, Mary Sue kuulostaa jotenkin niin.. täydelliseltä c_c

Rassermus, kiitos huomiosta! Korjasin virheen!

neniainas, järkyttävän ihanan pitkä kommentti!
Lainaus
Jotain häiritsevää tuttuutta siinä oli, kunnes tajusin mitä se minua muistutti (ja tätä ei kannatta ottaa pahalla, en sitä miinuksena pitänyt)... Nimittäin Harlekin-rakkauromaaneista. En tiedä onko tämä yhteys vain päässäni, mutta varsinkin sanavalinnat ja tekstin rakenne tuntuivat samanlaisilta, mutta tunnelma taas oli erilainen ja teksti tietysti vähemmän kökköä. 

-- jos totta puhutaan, omistan (tai kauniimmin sanottuna äitini omistaa) varmaankin parisataa Harlekin -romaania, joita ahmin juuri niiden ihanan romanttisen potaskan vuoksi.
Nauroin lukiessani tätä viestiä, sillä olen varmasti omaksunut osan kirjojen juonenkulusta ja tavoista itseeni ( kuten kohtaa-rakastu-epäile-uhka-rakkaus -metodin). Harlekin -romaaneissa parhainta on se, että naiset ovat naisia ja miehet miehekkäitä miehiä. Ja tämän tarinan aikana (ja välillä) olen ahminut niitä kirjoja, joten en yhtään ihmettele että tässä on vaikutusta niistä :)
KIITOS muutenkin erittäin pitkästä kommentistasi, on todettu fakta, etten osaa mikä/joka sanojen käyttöä kovin hyvin, mutta olen yrittänyt petrata sitä :) pitääpä vielä mennä tarina lävitse ja tarkistaa nuo, vaikka ihan äidinkielen kirjan avulla :D

Ron Weasleyyy, kiitos ^^ Kaikki hyvä loppuu aikanaan, kuten joku sanoi. Kumarran kommentillesi, on ihanaa saada hehkutusta n_n

Vanil
"Just because you feel it doesn't mean it's there - we are accidents waiting to happen."

Petturi

  • ***
  • Viestejä: 23
  • entinen Anamorphic
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #44 : 11.03.2010 12:03:55 »
tämähän oli ihanihana <3 :)
Fluffymaista, romanttista ja riipaisevaa, tapahtumia täynnä! :)

Ihastuin kuvailuusi eikä minua häirinnyt ollenkaan, ettei Vanil ole ns. Potterhahmo - varsinkaan kun paritit hänet Blaiselle (jonka sait syntisen seksikkääksi)!

Olisin toivonut tämän jatkuvan vielä pidempäänkin, mutta tämä nyt loppui.. :D
tämä oli todella koukuttava ja ihana !  
Ota haaveilija,
liikaa vaativa,
kuvitelmissaan seikkailija.

ceecee

  • ***
  • Viestejä: 19
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #45 : 16.03.2010 13:38:06 »
Oon lukenu tän ficin monta kertaa enkä kyllästy ollenkaan.
Haluaisin, että tekisit jatkoa tälle ficille. Lukisin mielelläni lisää. Toivottavasti vielä joskus jatkaisit tätä ficciä  ;)

-ceecee-

^jake

  • ***
  • Viestejä: 11
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #46 : 22.06.2010 12:53:02 »
Oon lukenu tän ficin monta kertaa enkä kyllästy ollenkaan.

Minulla on ihan sama !  :D Oon lukenu tän ficin myös monta kertaa ja tuntuu siltä, että voisin lukea tämän vielä monta kertaa uudestaan.
Jatkoa olisi aina kiva lukea, mutta sitä tuskin on tulossa ?  :-\

Eli siis hieno ficci tosiaan oli.

Ohhoh. Tulipa nyt lyhyt kommentti mutta ei voi mitään.  :D

- ^jake -

An_n

  • Vieras
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #47 : 22.06.2010 17:42:39 »
Ihana!!!!


Näin Blaisen ihan eri tavalla kun ennen ja tällä siin tarinoihin oon törmänny huikeat kaksi kertaa.

Aion lukee tän varmaa viismiljoooonaaa kertaa ja toi sun proffa kuvas tai mikä lie inspiroi tota kohtaa kun Vanil ``hukku```

Tee pliis joku pieni jatko osa (anova ilme naamalla) tai lisäää yällä sii fiffejä


           -An_n
« Viimeksi muokattu: 23.06.2010 17:38:29 kirjoittanut An_n »

Herne

  • ***
  • Viestejä: 85
  • hufflepuff
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #48 : 22.06.2010 19:17:53 »
Tämä on ihana.. En oikeasti osaa sanoa mitään tähän. Niin upea oli. Yleensä mun pitää ponnistella jaksaakseni lukea ekan luvun puoleen väliin, jotta voisin jäädä koukkuun. Melkein heti ekan lauseen jälkeen olin ihan koukussa! Tämä oli niin sitä, mitä olen ettinyt ficeistä. Ah, löysin niin täydellisen ficin! En ole koskaan edes aikonut lukea näitä ficcejä 'sinä ja potter' hömppää. Aina olen ajatellut, että se on sitä lempparihahmon ihkutusta ja todella ärsyttävää lukemista. Otsikko herätti mielenkiintoni ja tuo ihana kuva sai mut myös lukemaan tätä.

Vanil on ihana! Inhottaa joissakin ficeissä, kun päähenkilö on niin täydellinen. Oli tosi söpöä, että Vanil teki virheitä, kuten oikeassakin elämässä ihmiset tekee. Awww en osaa sanoa mitään :D Ihanaihana kumminkin. Ja Blaise niin salaperäinen, uh! Ihanaa, ettei Blaisekaan heti pienen jutustelun jälkeen ollut kiinni Vanilissa, vaan kaikki tapahtui hitaasti. Ja salaa :D

Kirjoitat ihanasti! Tekee mieli vielä sanoa jotain kivaa, mutta en vaan keksi enempää :D

ava: puolipro (::

Vanil

  • Kalpeanaama
  • ***
  • Viestejä: 125
  • Remember to breathe
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #49 : 18.07.2010 14:32:09 »
Oho, kesän aikana en ole kovin monesti finissä käynyt kuin piipahtamassa kesätöiden paljouden vuoksi, joten en ole omia topiccejani kovin seuraillut :) Ihanaa huomata uusia kommentteja, varsinkin kun uskoin, että tämä hautautuu jonnekin ..13,14 sivujen syövereihin josta tämä ei enää koskaan nouse ylös :)

Kiitos mahtavista kommenteista ! Ja en todellakaan aio jättää tätä tarinaa kesken, jatkoa on jo vähän suunnitteilla, mutta sitä tuskin tulee vielä hetkeen ( juuri kesätöiden takia!). Eli lupaan kakkososan ! :) Töissä selailin kännykällä finiä ja oli pakko hipsiä tänne käymään, ette uskokaan minkälaisen inspiraation se herätti, kun huomasin että monet pitävät hahmostani ja toivovat lisää jatkoa :)

Kaikille hyvää loppukesää tältä erää, Vanil lupaa epämääräisesti jatkoa (mutta lupaa kuitenkin) luultavasti vielä tämän vuoden puolella ! :)
"Just because you feel it doesn't mean it's there - we are accidents waiting to happen."

An_n

  • Vieras
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #50 : 18.07.2010 20:10:49 »
Ihanaaa sä tteet jatko osan  :) :)



  -An_n

Vanil

  • Kalpeanaama
  • ***
  • Viestejä: 125
  • Remember to breathe
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #51 : 30.12.2010 14:17:30 »
-An_n, EHKÄ teen jatko-osan :D

Kokeilin jatko-osan kirjoittamista, mutta idea tuntui niin tönköltä ja kirjoittaminen niin raskaalta, että päätin tämän jäädä näiltä osin vielä yksiosaiseksi :) Saa nähdä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan (paitsi juuri tällä kyseisellä sekunnilla mieleeni välähti, kuinka siistiä olisi kirjoittaa niin pitkä jatko-osa, että se ehtii käsitellä Voldemortin ja Harryn taistelua Tylypahkassa ja Blaisen ja Vanilin osallistumista siihen... mhmhmmh), mutta en lupaa mitään ! :)


Vanil
"Just because you feel it doesn't mean it's there - we are accidents waiting to happen."