Kirjoittaja Aihe: Hiekkaan piirretty viiva Sinun, K-11, minä/Blaise, HP  (Luettu 14164 kertaa)

Vanil

  • Kalpeanaama
  • ***
  • Viestejä: 125
  • Remember to breathe
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #20 : 19.10.2009 15:53:37 »
Jälleen suuri kiitos kommenteista :) Anteeksi, että tämän luvun kirjoittaminen vähän venähti, mutta onneksi sain tämän aikaan! Tuntuu, että viimeisten lukujen kirjoittaminen olisi ylivoimaista, joten toivotaan ettei inspiraatio ehdy - etenkään kun olen saanut viimeiset juonenkäänteet kehiteltyä!





Seitsemäs luku


Makasin sängylläni Puuskupuhien tyttöjen puoleisessa makuukamarissa. Olin vältellyt jokaista, joka oli yrittänyt tulla juttelemaan kanssani. Olin torjunut jopa Jackien, joka oli vain kohauttanut olkapäitään ja sanonut tulevan seuraani sitten kun sitä halusin. Hän oli nähnyt korviin asti ulottuvan virneeni, muttei ollut kommentoinut mitään. Hän tiesi, milloin olisin laskeutunut pilvistä ja valmis kertomaan kaiken.

Olin kierähtänyt kyljelleni ja painanut pääni pöyheään tyynyyni. Hopeapaperista tehty ruusu makasi arvokkaan näköisenä edessäni sängynpeitteellä. En voinut pyyhkiä idioottimaista hymyä kasvoiltani, enkä totta puhuen edes halunnutkaan. Aina, kun ajattelin Blaisea, tuo typerä ilme vain syveni entisestään. Tunsin itseni maailman onnekkaimmaksi tytöksi ja halusin pitää siitä kiinni niin kauan kuin sitä kesti.

Hopeinen origami tuntui välkkyvän makuusalin hämärässä valossakin. Se näytti kuin aidolta kukalta, mutta kun sitä kosketti tajusi sen olevan pelkkää paperia. En ymmärtänyt, miten Blaise oli kyennyt tekemään sellaisen ja miten hän oli osannut ottaa sen mukaansa Dumbledoren luokse. Kun Blaise oli antanut sanattoman vastauksen kysymykseeni, mitä hän tunsi minua kohtaan, oli hän selvyyden sijaan luonut yhä uusia kysymyksiä. Enkä voinut olla pohtimatta niiden vastauksia.

Luihuinen oli kuin vaikeasti tulkittava yhtälö. Myönnän, että en tajunnut joitakin ihmisiä ollenkaan, mutta minulla oli aina selvä käsitys, minkä luontoisia ihmiset olivat ja mitä he tulisivat tekemään tietyissä tilanteissa. Esimerkiksi, jos suuri komeetta olisi muuttanut rataansa ja kiitäisi tuhoamaan Tylypahkaa, Marian ja muut rohkelikot juoksisivat korkeimpaan torniin loitsimaan sitä palasiksi, luultavasti uhraamaan itsensä avotaivaan alle. Jackie painottaisi ryhmähenkeä ja yrittäisi saada kitkaa väliltämme pois, kannustaen meitä tekemään parhaamme. Draco olisi kadonnut jo pois tiluksilta.

Mutta kun komeetan osista muodostunut tulisade hajottaisi linnaa, mitä Blaise tekisi? Olisiko hän muiden seurassa tornissa, yrittäen suojella kaikkia? Vai olisiko hän jossain päin linnaa rohkaisemassa muita? Voittaisiko yksinäisen suden ulkonäkö ja hän tekisi jotakin omaansa, palavat silmät hehkuen, omiin kykyihinsä luottaen? En osannut vastata.

Minun täytyi hipaista ruusua tunteakseni pojan kosketuksen jälleen poskellani. Vatsaani kouraisi muistellessani hänen läheisyyttään, sitä intiimiä tunnetta kun hän painoi minut vasten kehoaan. Tunsin hänen paitansa kankaan poskellani, sen hennon tuoksun. Olisin niin halunnut suudella häntä. Olisin halunnut tarttua häntä hiuksista ja riuhtaista luokseni, syödä hänet maistellen ja tutkien. Mutta poika olikin kadonnut, jättänyt minut yksin. Minkä takia? Miksi hän oli niin äkisti vetäytynyt luotani?

Huokaisin. Huomaamattani olin alkanut huokailla kuin tympääntynyt Myrtti vessassaan. Se ei ollut hyvä enne, sillä se kieli siitä että minulla oli jotakin tunnollani.
Naurahdin mieleeni pompanneelle kuvalle.

Blaise Zabini, tuo kapinen luihuiskoira.

Blaise Zabini, Tylypahkan mystisin poika.

*

En tiedä, miten selvisin siitä illasta. Marian yritti udella minulta salissa tapahtuneesta kohtauksesta ja sen jälkipuinneista, mutta välttelin aihetta. En halunnut kertoa hänelle, mitä minun ja Blaisen välillä oli tapahtunut. Pelkäsin, että hän olisi hylännyt ystävyytemme luottaessani luihuiseen.

Tämä koko luihuis- rohkelikko asetelma saattoi minut hyvin tukalaan tilanteeseen. En halunnut aiheuttaa kitkaa ystävieni välille vain sen takia, että ihastukseni kuului vihollistupaan.

Ihmettelin koko illan ajan, miksei Jimmy sanonut sanaakaan Blaisesta. Hän otti kaiken kunnian pojan pieksemisestä, mutta oli oudon vaisu jälkitapahtumista. Sinnikkäimmät luovuttivat lopulta hänen hiljaisuutensa ansiosta. En alkuiltana puhunut paljoakaan Jimmyn kanssa.

Joimme, pelasimme ja nauroimme unohdetun tavaraullakon lattialle levitettyjen huopien päällä. Varoin ottamasta liikaa tuliviskiä, sillä en halunnut toikkaroida humalassa pitkin valvojaoppilaiden tarkkailemia käytäviä. Annoin tunnelman nousta päähäni enemmän kuin alkoholin.

Kynttilät loivat hämyisiä varjoja pölyisille seinille ja vanhat laatikot sekä lakanoin peitetyt huonekalut heittivät pelottavia kuvajaisiaan pystysuorille pinnoille. Katosta roikkuvat kyntteliköt olivat hunnuttaneet itsensä hämähäkinseitein. Emme silti antaneet lapsellisen pimeänpelon pilata iltaamme, vaan käskimme poikien sytyttää lisää kynttilöitä häätämään kuvitteelliset möröt nurkista. Lämmin valo loi ilmapiiriin vielä oman tunnelmansa ja lasiset tuliviskipullot vaihtoivat tiuhaan omistajaa. Marian oli sitonut hiuksensa paksulle letille ja vaihtanut ylleen suuren, punaisen neulospaidan, jonka kaula-aukko valui yhtenään paljastaen hänen toisen olkapäänsä. Osa vaaleista kiharoista oli onnistunut pakoyrityksessään ja kehysti nyt hänen ruskettuneita kasvojaan. Ritchie oli lumoutunut tytöstä täysin ja olikin raahannut suuren lattiatyynyn tämän viereen. He näyttivät sukulaisilta istuessaan siinä päät syvälliseen keskusteluun painautuneina, vaaleat hiukset niin lähellä toisiaan, että olisivat helposti voineet sekoittua keskenään.

Ginnyn hilpeä hihitys kuului vierestäni. Olin täysin omissa oloissani, joten en ollut kuullut mitä ystäväni oli kuullut Harryn sanovan. He istuivat Marianin ja Ritchien tavoin vierekkäin, mutta Seamus ja Jimmy olivat liittyneet keskusteluun. Seamus katkaisi Harryn puheentulvan töksäyttämällä välillä jotain mautonta ja ihmettelinkin, miten hän oli eksynyt joukkoomme. Ruskeahiuksinen Jimmy pelasti poikien välit enemmänkin kuin vain pari kertaa, mitätöiden mahdollisen yhteenoton. Seamuksen ja Harryn välit olivat aina olleet jotenkin viileät, liittyen kai siihen, että Seamus piti Harrya pelkkänä valehtelijana Voldemortin paluusta.

Dean, joka yleensä viihtyi Seamuksen seurassa enemmän kuin oli terveellistä, oli lähtenyt etsimään lähintä vessaa. Hänen seurassaan ollut Jackie oli vaihtanut paikkaa Katien luokse, joka näytti nukahtavan pian silkkaan väsymykseen. Hän oli koko viikon tehnyt taikaliemien lisätehtäviä saadakseen hyvän numeron seuraavasta kokeesta ja oli sen takia aivan loppuun palanut. Hän oli kietonut tumman villatakkinsa paremmin ympärilleen ja kasannut huovista itselleen mukavan löhöilypaikan. George ja Fred olivat kehittelemässä jotakin jekkua hänen kengilleen ja nauroivat välillä matalasti, Katieta häiritsemättä. Jackie kiiruhti tytön luokse aikomuksenaan pelastaa hänet ilkiteolta.

Hannah pelasi vielä muiden puuskupuhilaisten sekä muutaman korpinkynnen kanssa räjähtävää näpäytystä huovista tyhjennetyllä alueella.  Välillä he kiljaisivat pelästyttyään pelin aiheuttamaa poksahdusta, mutta jatkoivat helpottuneesti nauraen leikkiään.

”Omissa maailmoissa taas?” erehdyin pitämään matalaa ääntä Blaisen omana ja säpsähdin. Sen sijaan näin Jimmyn seisovan edessäni.

”Vähän vain väsyttää”, tunnustin pojalle tuntien oloni jotenkin hämmentyneeksi. Pitäisikö minun ottaa puheenaiheeksi Blaise ja mahdollisesti pilata pojan tunnelma, vai esittäisinkö, etten olisi tavannutkaan poikaa Dumbledoren kanslian edessä?

”Tuliviskiä ja mansikkanektaria?” Jimmy kysyi ojentaen kohokuvin koristeltua, neliskanttista tuliviskipulloa, jonka paksun oloinen sisältö oli ruskean ja punaisen värin rajamailta. Kohautin olkapäitäni ja suostuin ottamaan kulauksen, sillä sekoitus oli mielestäni parhainta mitä olin maistanut. Tuliviski pyöri hetken kieleni päällä ennen kuin nielaisin sen. Irvistin sen polttaessa kurkkuani. Mahanpohjani lämpeni juoman kiiruhtaessa eteenpäin ja mansikkainen jälkimaku täytti suuni. Ojensin pullon takaisin Jimmylle. Kookas poika virnisti puolittain ottaen itsekin aimo annoksen juomaa.

Katselin hänen ruskeita, puolilyhyitä hiuksiaan ja harmaita silmiään. Jimmy ei ollut kasvoiltaan erityisen vaikuttavan näköinen, muttei hän rumakaan ollut. Oli kuin hänen geeninsä olisivat unohtaneet lisätä häneen sen tietyn piirteen, joka olisi tehnyt hänestä huikaisevan komean. Ne, jotka olivat tavanneet Jimmyn vain kerran, sanoivat usein unohtaneensa pojan kasvot mutta muistaneensa hänen hartioidensa leveyden.

”Tuolla taitaa pian tapahtua jotakin”, Jimmy osoitti Mariania ja Ritchietä huomaamattomasti pullollaan. Rohkelikot istuivat vierekkäin, mutta Marian oli nojautunut kiinni Ritchieen ja hymyili herttaisesti. Poika oli punastunut poskiltaan, mutta hänen silmiensä kiilto näkyi paikalleni asti.

”Ritchie on aina ollut ihastunut Marianiin”, Jimmy tunnusti minulle. Nyökkäsin vaitonaisena, sillä olin huomannut asian jo aikoja sitten. Marian tuntui tajuavan tilanteen kuitenkin vasta nyt, sillä hän käytti kaiken lumovoimansa saadakseen Ritchien hymyilemään. Eikä se ollut kovin vaikeaa.

”Heistä tulee hyvä pari”, sanoin varmana asiasta. Jimmy kohotti kulmiaan katsoessaan minua, muttei kommentoinut lauseeseeni mitään. Hän otti vaitonaisena toisen kulauksen.
Kiedoin käsivarteni polvieni ympärilleni ja painoin leukani polviini. Se oli lempiasentoni. Iso ja värikäs t-paita, jonka olin laittanut päälleni, tuntui yhtenään valuvan olkapäältäni alas liian suuren kaula-aukon takia. Minussa ja Marianissa oli se vika, ettemme osanneet ostaa oikean kokoisia vaatteita. Pidimme monta kokoa isommista paidoista, vaikka Marian sortuikin usein tyköistuviin pitkähihaisiin. Jotkut olivat joskus ihmetelleet vaatteidemme kokoa ja me olimme vain nauraneet heidän kysymykselleen. Pidimme niitä vaatteita, joissa olomme tuntui mukavimmalta.

Vaatetyylini poikkesi muutenkin paljon jästimaailmasta tietämättömien noitien ja velhojen muodista. He suosivat oudosti koristeltuja ja palmikoituja villapaitoja sekä neuleita, joissa oli paljon nappeja ja karheaa ommelta. Minä puolestaan puin useimmiten päälleni suuren, värikkään t-paidan tai poolopaidan ja kapealahkeiset farkut. Jotkut oppilaista katsoivat pukeutumistani vinosti, mutten välittänyt heidän mielipiteistään. Minä olin sitä mitä minä halusin olla.

Jimmy, joka oli istuutunut viereeni, piti päällään valkoista pitkähihaista. Hän oli, kuten useimmat koulussa, puoliverinen velho. Hänen äitinsä oli noita, joka oli kertonut jo suhteen alussa rakastamalleen miehelle olevansa jotakin erikoista. Heidän välinsä olivat vain syventyneet asian kertomisesta, sillä Jimmyn isä oli pitänyt hänen äitiään välttelevänä. Nyt heillä oli kolme lasta Jimmy mukaan lukien ja he asuivat Viistokujalla. Jimmy oli aina lomalla tuttu näky Viistokujan kapeilla kaduilla.

”Vanil..” Jimmy keskeytti ajatustulvani ääni särähtäen. Niskavillani nousivat pystyyn ja ihoni hulmahti hetkellisesti kananlihalle. Jimmy ottaisi Blaisen aiheeksi, tajusin.

”Niin?” ääneni oli pingottunut, mutta poika ei tuntunut huomaavan sitä. Mieleni kirkastui hetkessä; alkoholin hennosti turruttava vaikutus kaikkoontui kuin pakokauhuun joutunut velho.

”Minä tiedän, ettei tämä kuulu minulle, mutta olet ollut ystävänäni jo monta vuotta. Vaikkemme olekaan kovin läheisiä ystäviä, minä haluaisin tietää jotakin. Olet varmaankin huomannut, että..”

”Asiaan, Jimmy Peakes”, katkaisin hänen kiertelynsä hieman tylymmin kuin olin aikonut. Jimmy keräsi rohkeutensa hengittäen syvään muutaman kerran ja suoristaen ryhtiään. Hän kumartui niin lähelle, että saatoin haistaa mansikan tuoksun hänen hengityksestään, sekä hänen käyttämänsä ihonraikasteen maskuliinisen aromin.

”Onko sinun ja Blaisen välillä jotain?” kysymys oli varovainen, kuin Jimmy olisi pelännyt lausuneensa taikasanan, jolla muuttuisin raivoavaksi lohikäärmeeksi.

Annoin pojan kiemurrella vieressäni pohtiessani hänen tiedustelunsa vastausta. Tiesin, että välillämme oli jotain. Mutta minä en ollut vielä siinä tilanteessa, että olisin voinut antaa tarkan vastauksen. En halunnut kiiruhtaa asioiden edelle ja väittää jotain, mitä ei ollut vielä tapahtunut. Päätäni alkoi särkeä.

”Olet oikeassa”, tokaisin Jimmylle, ”asia ei kuulu sinulle.”

Poika nöyrtyi vastaukseni edessä, eikä puhunut Blaiseen viittaavista asioista enää sanaakaan. Sen sijaan hän tarjosi minulle uuden kulauksen tuliviskistään, jonka otin mielelläni.

Jimmy oli tajuamattaan saattanut minut tuskastuttavaan epätietoisuuden tilaan.

*

Sunnuntai kului rohkelikkojen huispausharjoituksia katsoessa. Päivä eteni nopeasti juomisen jälkimainingeista huolimatta. En kuitenkaan nähnyt Blaisea koko päivänä, enkä huomannut hänen syövän Suuressa Salissa päivällistäkään. Huhu kuitenkin kiersi, että luihuiset olivat meidän muiden tavoin järjestäneet omat juhlansa. Pohdin koko päivän, mitä pojalle oli mahtanut tapahtua.

Maanantaina jännitin taikaeläinten hoitotuntia niin, että mahaani alkoi koskea. Tunsin olevani tulisilla hiilillä kulkiessani kohti Kielletyn metsän laidalla olevaa kiviaitaa, jonne olimme sopineet kokoontua aurinkoisina päivinä. Kiedoin raidallisen tupakaulahuivini paremmin kaulaani ja paransin laukkuni hihnan asentoa. Koulupukuni napillinen kauluspaita tuntui yhdessä oranssimustan solmion kanssa tukehduttavan minua jokaisella askeleella yhä enemmän.

Jännitykseni osoittautui jotakuinkin turhaksi. Blaise tervehti minua nyökkäyksellä ja huomaamattomalla virneellä. Hän oli kuitenkin luihuisten ympäröimänä, joten en voinut mennä hänen viereensä istumaan. Lisäksi hän vaikutti jotenkin kummalliselta, kuin ei olisi halunnut muiden tietävän, että tunsimme toisemme paremmin kuin vain pintapuolisesti.

”Kai me olemme ystäviä?” kysyin tajuten, että asia ei ollutkaan niin itsestään selvä, kuin olin Jimmylle väittänyt. En tiedä miksi Blaisen oli vaikea tunnustaa kenellekään, että olimme väleissä.

Luihuispoika haroi hiuksiaan ja kohautti olkapäitään.

”Hei kuule, en halua, että sinulle tapahtuu taas jotakin”, hän mutisi ja vilkaisi minua. Oli minun vuoroni kuulostaa ivalliselta.

”Sanoo poika, joka lennätti minua pitkin nurmikenttää ja teki kasvoilleni arpia koko loppuelämäkseni.”


Kuljin luihuisten ohi luokkalaisteni luokse, jotka olivat keskittyneet keräilemään erivärisiä lehtiä ympäriltään viuhkoiksi. Poimin itsekin yhden syksyn kultaaman vaahteranlehden ja pyörittelin sitä sormieni välissä kuunnellessani Hagridin selostusta seuraavasta tehtävästä. Nojasin rosoiseen kiviaitaan ja annoin katseeni välillä vaeltaa Blaisen ilmeettömiin kasvoihin. Hän istui Theodoren ja muutaman muun luihuisen keskellä, joiden nimiä en muistanut. Hän oli asettanut selkänsä muhkuraisen tammen runkoa vasten lepuuttaen käsiään ristityillä jaloillaan.

Kiviaita, johon nojasin, jatkui muutaman kymmenen metrin päähän kadoten tammien ja vaahteroiden runkojen taakse. Maa oli täynnä syksyn pudottamia lehtiä sekä siemeniä. Kauempana näkyi Tylypahkan kookas linna, sen vänkyräiset tornit ja suipot ikkunankaaret. Puut reunustivat linnan edessä olevaa, aukeaa nurmikenttää.

”Tehtävänänne on kirjoittaa yhteinen aine jostakin lohikäärmelajista. Aihe kun on tavallista lähempänä sydäntäni”, Hagridin ääni tuntui sortuvan viimeisen sanan kohdalla. Luihuisten joukosta kuului muutama hörähdys. Korpinkynnet katsoivat heitä moittivasti, kirjoittaen samaan aikaan kaiken Hagridin lausuman ylös vihkoihinsa. 

”Siis taas paritehtävä?” kysyin Susanilta, joka keräili pergamenttejaan maasta kiiruhtaakseen Hannahin luokse. 

”Kyllä!” hän hymyili, mutta vakavoitui hetkessä, ”Blaise tulee tännepäin!”

Käänsin pääni tammea kohti, jossa Blaise juuri pudisteli housuistaan lehtiä suunnaten askeliaan puuskupuhien ryhmää kohti. Nielaisin vaitonaisena.

”Otan osaa”, Susan kuiskasi niin, ettei poika kuullut ja luikki tiehensä. Minä jäin typertyneenä istumaan maahan ja odottamaan Blaisen saapumista.

”Hei”, hän lausahti ja laski mustan laukkunsa vierelleni, ”Me jouduimme näköjään taas pariksi.”

”Sepä kivaa”, huomautin ja hymyilin hänelle. Toivoin, etten olisi vahingossa kuulostanut sarkastiselta.

Blaise tarkkaili hetken kasvojani ja hymähti sitten. Hän asettui minua vastapäätä kaivaen paperin ja sulkakynän esiin.

”Meidän lohikäärmelajimme tulee olemaan perulainen kyyhammas”, hän opasti.
”Eikö se metsästänytkin ihmisiä?” muistelin ja sain hyväksyvän vilkaisun.
”Meidän täytyy hankkia sen tiedot kirjastosta”, Blaise sanoi. Hymähdin.
”Tällä kertaa meidän ei onneksi tarvitse metsästää rottia.”

Niin tuntimme kuluivat kuin luudalla lentäen. ”Jouduimme” aina toistemme pareiksi välttäen näin luihuisten epäluuloiset katseet. Blaise flirttaili avoimesti kanssani, mutta emme enää kertaakaan lähestyneet toisiamme kuten silloin kerran käytävässä. Tosin aina kirjastossa käydessämme Blaise tahallisesti etsi kirjaa juuri kasvojeni edestä antaen itselleen mahdollisuuden sipaista niskaani tai poskeani.  Kumpikaan meistä ei ottanut puheekseen suhteemme laatua.

Vietimme aikaa myös joskus kahdestaankin. Silloinkaan emme edes halanneet, mutta opimme paljon toistemme luonteista ja menneisyydestä. Huomaamattani lähennyimme enemmän kuin olisin odottanutkaan.

En kuitenkaan uskaltanut sanoa Marianille mitään, vaikka Jackie tiesikin jo kaiken minusta ja Blaisesta. Marian viihtyi niin paljon Ritchien seurassa heidän alettuaan seurustella, etten halunnut rikkoa hänen onneaan.
Jimmykaan ei udellut enää asioistani, mutta tiesin hänen haluavan jutella kanssani, jopa ehkä varoittaa luihuisesta. En antanut hänelle mahdollisuutta siihen.

Pian syyskyy olikin vaihtunut jo lokakuun keskivaiheeksi. Puiden viimeiset lehdet lentelivät yhä kylmemmäksi käyvässä tuulessa, joka kalusi oksistoa näkyviin. Hopeinen kuura koristi aamuisin nurmikkoa ja järven rannan matalin osa alkoi pikkuhiljaa jäätyä.

Tylypahkassa kohistiin, sillä valvojaoppilaat olivat saaneet tahtonsa lävitse; koulussa järjestettäisiin lokakuun viimeisenä päivänä Kurpitsajuhla – tanssiaiset, joihin täytyi pukeutua kuin naamiaisiin. Emme puhuneet Blaisen kanssa asiasta, mutta olin varma, että menisimme silloin tanssiaisiin parina.

Kuinka hupsu minä olinkaan.





A/n: Kolme lukua jäljellä - toivottavasti tahti ei tule hidastumaan :)) Ajattelin saada seuraavan luvun valmiiksi halloweeniin mennessä - päivään, johon se lukukin sitten pohjautuu!
"Just because you feel it doesn't mean it's there - we are accidents waiting to happen."

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #21 : 20.10.2009 15:56:21 »
Voi kun lopetit ilkeesti. ;D Jäin nyt kamalasti miettimään, että mitä tapahtuu. Kaikin puolin hyvä luku silti. :D
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #22 : 20.10.2009 16:53:53 »
Voi miten koukuttavaa!<3 ;-) Minuakin mietyttää kamalasti mitä tapahtuu seuraavaksi. Pidin toki tästä osasta hyvin paljon ja jatkoa kaivataan mahdollisemman pian!
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #23 : 21.10.2009 21:47:55 »
Tykkäsin<3 Tykkäsin hirmuisesti.
Hitsi, ku haluis lukee vaa enemmä ja enemmä.
Hyvin ja kivasti kirjotettu. Vitsi. Jatka vaan piaann^^
<3

Rosalie

  • ***
  • Viestejä: 20
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #24 : 22.10.2009 19:39:12 »
Voivoi, olipas ihanaa lukea hyvää ficciä. :) Minä pidin todella paljon.
 En ennen ole viitsinyt lukea tämän tyyppistä tekstiä, mutta onneksi joku tämän ficin nimessä kiinnitti huomioni.

Kirjoitat hyvin ja sujuvasti. Pidän kuvailusi määrästä (ja laadusta), sillä sitä kaipaan aina. :) En huomannut virheitä, mutta en niitä kyllä etsinytkään. 

Blaise onkin kiva.  ;)

Kiitos tästä ja toivottavasti saamme halloweenina jatkoa. :D

Vanil

  • Kalpeanaama
  • ***
  • Viestejä: 125
  • Remember to breathe
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #25 : 27.10.2009 21:13:56 »
Kiitos kommenteista! On mukavaa huomata, että olen saanut vähän uusia lukijoita :) Piristää päivää kummasti, uskotteko? Lisäksi melkein 700 -lukukertaa, mahtaisikohan mennä tonni poikki siinä kymmenennessä luvussa? n_n

Tajusin juuri, että jos aion saada vielä kolme lukua kirjoitettua ja tarinan päätökseen, minun on postattava tämä ennen halloweenia :) En selittele asiaa enempää, saatte lukea ihan itse!

--- Anteeksi jos asiat tapahtuvat tässä hivenen nopeaan tahtiin, mutten malttanut venyttää inspiraation rynnätessäni suonissani.
Ja olkaa kilttejä, kuunnelkaa TÄMÄ kappale lukemisen aikana.


Kahdeksas luku

It's nice to know that you were there
Thanks for acting like you care
And making me feel like I was the only one
It's nice to know we had it all
Thanks for watching as I fall
And letting me know we were done



”Ritchie ei suostu paljastamaan, mitä hän pukee päälleen Kurpitsajuhlaan”, Marian murjotti kävellessämme Tylypahkan keskuspihalla, jota ympäröivät korkeilla pylväillä tuetut käytävät. Hän oli tunkenut kädet syvälle kaapunsa taskuihin ja kietonut tupahuivinsa leukaansa asti, kuin estääkseen päätään putoamasta silkasta pauhaamisesta pois.

”Hän haluaa vain yllättää sinut”, yritin lohduttaa ystävääni, joka oli itse hankkinut barokkityylisen, kultakimalteisen mekon, jonka tiukka korsettinyöritys korosti hänen poveaan.

Marian tuhahti vihaisesti ja istahti kivipenkeille, jotka oli aseteltu ympyrään keskelle vihreää nurmikkoa. Lintualtaan iloinen solina hukkui ympärillämme juttelevien oppilaiden äänten alle.

Olimme ajautuneet tuntien loputtua sinne, missä kaikki nuoret viihtyivät: juorujen mekkaan. Tylypahkan keskuspihalla oli oppituntien jälkeen kovempi kuhina kuin oleskeluhuoneissa, sillä sinne pääsivät kaikki oppilaat. Kirpeä syyspäivä yritti lämmittää meitä heikoilla auringonsäteillään, ja neliön muotoisen pihan nurkissa olevat puut katselivat meitä vaitonaisina surren menettämiään lehtiään.

Ensimmäistä vuottaan opiskelevat eivät uskaltaneet kuitenkaan astua pihamaalle, sillä se oli täynnä kuudes- ja seitsemäsluokkalaisia. He olivat suojautuneet käytävien pylväiden taakse, kauas meistä isommista oppilaista.

”Hän haluaa vain saada muiden poikien kunnioituksen ”kunnon jätkänä” ”, Marian puuskahti.
”Hän ei tuottaisi sinulle pettymystä”, sanoin varmana asiastani. Toki tiesin, että Ritchie oli huumorintajuinen ja teki joskus asioita, joita kukaan täysijärkinen ei ymmärtänyt, mutta hän ei haluaisi pilata tyttöystävänsä tanssiaisiltaa pukeutumalla jättikokoiseksi leppäkertuksi.

”Parasta onkin, tai etsin itselleni uuden tanssiaisparin”, Marian uhkasi. Olin hiljaa, sillä tiesin hänen hyvinkin tekevän sen, jos Ritchie ilmaantuisi naurettavan puvun kanssa.

”Mutta, asiasta toiseen: oletko sinä löytänyt itsellesi tanssiaisparia?” Marianin äänensävy vaihtui puheenaiheen myötä. Hän kuulosti iloiselta, uteliaalta ja..
”Ketä sinä yrität parittaa kanssani?” ilmeeni, ääneni ja asentoni kuvasti epäluuloisuuttani. Marian puri huultaan arvattuani hänen aikeensa, mutta hän ei aikonut luovuttaa.

”Jimmyllä ei ole paria”, hän myönsi. Pyöritin silmiäni, mutta en kommentoinut mitään. Tiesin, että Marian jatkaisi vielä samasta aiheesta. Mutta hän ei tiennyt, että menisin Blaisen kanssa. Vaikka luihuinen ei ollutkaan kysynyt minua parikseen, enkä minä häntä, me menisimme sinne tanssiaisparina. Olisi aika osoittaa kaikille, että meillä oli jotain. Ja ehkä silloin hän vihdoin suutelisi minua niin, että jalkani pettäisivät altani ja leijuisin vaaleanpunaisiin unelmalinnoihin.

”Ja minä tiedän, että hän on kiinnostunut sinusta ainakin hiukan”, Marian vinkkasi minulle silmää. Olin tukehtua omaan kieleeni.
”Jimmy ei todellakaan ole kiinnostunut minusta”, huomautin ystävälleni, jonka huulilla karehti tietäväinen hymy. Mietin, miltä hän näyttäisi, jos sanoisin hänelle melkein seurustelevani luihuisen kanssa. Hän olisi vihainen, pettynyt ja minua koristaisi suuri mustelma silmieni kohdalla.

”On hän”, Marian vakuutti, ”en vain tajua, miksei hän ole pyytänyt sinua vielä parikseen.”

Koska hän tietää, että kuulun Blaiselle.

”Koska hän ei ole kiinnostunut minusta”, sanoin ilmiselvän asian. Marian kohotti kulmiaan.
”Hei kuule, haluat parittaa minut Jimmylle vain sen takia, että olen sinkku ja haluat kovasti päästä toisen varatun ystävän ja tämän poikaystävän kanssa ulos”, murahdin ja sain Marianin kohauttamaan olkapäitään.

”Ei tekisi sinullekaan pahaa saada itsellesi mies.”
”Mitä sinä sanoit?” kuulostin huvittuneelta. Oli niin vaikeaa olla hehkuttamatta Blaisea, että ääneni pingottui automaattisesti. Marian nauroi äänelleni.

”Jos sinä oikeasti saisit Draco Malfoyn tanssiaisiin kanssasi, minä kävelisin Mustajärven pinnalla.”
Aivoni löivät hetken tyhjää ja suuni loksahti auki. Luuliko Marian tosiaan, että olin vielä kiinnostunut Draco Malfoysta, pojasta joka oli melkein antanut palkkion siitä, että joku toisi pääni vadilla hänen eteensä?

Mutta miten Marian voisi luullakaan toisin? Olimme olleet Blaisen kanssa niin salamyhkäisiä, että edes taulut eivät olleet nähneet meitä yhdessä.

”Draco Malfoy on historiaa”, kuittasin keskustelun kasaan ja nousin penkiltä. Muutama korpinkynsi kauempana katsoi toiveikkaasti mahdollisesti vapautuvaa paikkaa. Katsoessani Mariani näin hänen silmiensä siristyvän. Voi ei.

”Kukas se tämänkertainen onnenpekka on?” hänen äänensä oli kyllästettynä uteliaisuudella.

”Ei kukaan”, pyyhkäisin kaapuni takamusta ja varjostin kädellä silmiäni. Ihanaa, Ritchie suuntasi meitä kohti, vaaleat hiukset kiireestä sekaisin ja tupakaulahuivi takanaan hulmuten.

”Potaskaa, Vanil”, Marian sanoi teräksisesti, ”minä tiedän tuon ilmeen, ja se on aina – ”
Ritchien äkillinen karhunsyleily keskeytti hänen monologinsa. Pakenin paikalta jättäen Marianin keskittämään huomionsa poikaystäväänsä, jonka naamiaispuku oli kaikkien mielikuvituksessa pelkkä kysymysmerkki.

Käytävät olivat melkein täynnä oppilaita, jotka kulkivat kohti keskuspihaa tai Suurta Salia. Sain monta tönäisyä ja kyynärvartta kylkeeni, mutta jatkoin matkaani kohti vastavirtaa. Äkkiä jokin puristi minua kädestä ja olin kiljahtaa. Vilkaisin olkapääni ylitse ja näin Blaisen katsovan minua. Samalla tajusin jonkin olevan kämmeneni sisällä.

Tungin itseni ihmisten ohitse kohti vapaita käytäviä. Lopulta pääsin ruuhkasta, liiallisen vaatemäärän takia kuumeisena ja ihmismassan takia rutistettuna. Pysähdyin tasoittelemaan hiuksiani ennen kuin avasin kämmeneeni työnnetyn lapun. Luin sen jokaisen sanan ahnaasti kuin se olisi ollut ilmaa jota hengitin.

Pöllötorniin, nyt.

Hymähdin, sillä Blaise selvästi luuli minulla olevan aikaa hänelle aina kun hän sitä halusi. Jos totta puhutaan, minulla oli aikaa vaikka muille jakaa, mutta hän piti sitä itsestään selvänä. Taitoin lapun silti takaisin pieneksi neliöksi, jonkalainen se oli ollut ja laitoin sen taskuuni. Vilkuilin olkapääni ylitse kuin pommia kantava terroristi johdattaessani jalkani kohti pöllötornia, joka sijaitsi Pohjoistornin lähettyvillä. Pieni hymy nosti huulenpääni ylöspäin. Annoin näkymättömän väristyksen kutittaa minua mahanpohjasta ja sydämen takoa hieman kovempaa.

Blaisen kanssa vietetyt ajat olivat yhtä juhlaa ja uskoin, että hän pyytäisi minut vihdoinkin kanssaan tanssiaisiin.

Pöllötorni oli melkein yhtä korkea kuin Tähtitorni. Ainoa ero niiden rakenteessa oli se, että Pöllötornissa ei ollut kerroksia, vain yksi korkealla häämöttävä katto, sekä noin tuhat ikkunan tapaista aukkoa, josta pöllöt pääsivät lentämään orsilleen. Oli aika mikä tahansa, siellä oli levähtämässä satoja erilaisia lintuja, tavallisista harvinaisiin. Huhuttiin, että Dumbledoren feenikslintu lauloi joskus korkeimmalla orrella.

Pöllötornin pohja oli valtavan kokoinen, täynnä päivittäin vaihdettuja olkia ja hieman matalampia orsia. Lyhyt käytävä johti Pöllötornin puiselle ovelle, joka oli pidettävä aina kiinni, jotta pöllöt eivät lentäisi Tylypahkan sokkeloihin. Avasin oven ja astuin olkien peittämälle lattialle varoen linnunjätöksiä. Pelkäsin, että pöllöt ulostaisivat päälleni, joten kuljin huoneen pyöreän seinän reunaa pitkin. Näin Blaisen istuvan yhdessä ulos antavan oviaukon ulkopuolella olevilla rappusilla. Kävelin hänen luokseen ja istuuduin hänen kylkeensä kiinni. Siinä oli mukava olla, kylki kylkeä vasten, koskettaen toiseen ihmiseen. Hän hymyili minulle rennosti.

Istuimme siinä hetken hiljaa, huispauskentän tolpat ja tornit kaukaisuudessa häämöttäen. Annoin hänen pitää vaitonaisuutensa välillämme, tutkailevat silmänsä kasvoillani ja hymyn poskillaan.  Nojasin pääni hänen olkapäähänsä sulkien silmäni. En halunnut olla missään muualla kuin tässä.

”Ylihuomenna pääsee Tylyahoon”, Blaisen ääni täytti tajuntani. Inahdin jotakin myönteistä ja vaivuin takaisin ajatuksiini. Kirkas salama välähti aivoissani ja avasin silmäni. Ilmeeni oli mietteliäs.

”Mutta Kurpitsajuhla on ylihuomenna”, totesin. Sydämeni lähti kiivaaseen laukkaan.
”Kurpitsajuhla on.. yliarvostettua”, Blaise katseli huispauskentän suuntaan. Hänen äänensä oli tasainen.

”Emmekö me olekaan menossa tanssiaisiin?”
”Me?”

Sydämeni pysähtyi hetkeksi. Minua alkoi oksettaa, käteni tärisivät ja päätäni alkoi huimata. Kavahdin kauemmas Blaisesta. Hän katsoi minua kummastuneena.

”Me emme olleet menossa tanssiaisiin”, värähdin surun upottaessa kätensä minuun. Blaisen ilme muuttui.

”Me emme olleet missään vaiheessa menossa tanssiaisiin yhdessä”, korjasin lauseeni ja käänsin katseeni pois. En voinut katsoa luihuista. Mitä minä olin kuvitellut? Olinko ollut Blaiselle koko ajan vain ystävä? Vai vain jonkinlainen koe, miten hän saa muut ihmiset luottamaan itseensä?

”Minä.. minulla on jo pari tanssiaisiin”, Blaise sanoi. Hän takelteli lauseensa alussa, kuin olisi ollut mahdotonta, että en ollut tajunnut asiaa jo aikaisemmin.

Nousin seisomaan tuijottaen poikaa vihdoinkin nenänvarttani pitkin.


”Mutta Vanil..” Jackien ääni oli varovainen, ”Blaise on ristiriitainen poika. Vaikka olemme olleet hänen kanssaan kuusi vuotta samassa koulussa, hänestä ei tiedetä paljoakaan. Blaise on kuin avaamaton Pandoran rasia, joka voi pitää sisällään mitä tahansa. Ole varovainen hänen kanssaan.”

”Minä olen jo iso tyttö”, pieni hymynpoikanen pesiytyi huulenkulmaani, ”osaan pitää huolen itsestäni.”
”Sinä olet romantikko, Vanil”, Jackie puristi olkapäätäni rauhoittavasti, ”älä anna kenenkään murskata unelmiasi.”



”Sinä olet vain leikitellyt kanssani.”

Blaise säpsähti. Hän seisoi pian edessäni, häkeltyneenä, täysin sanattomana.

”Ei se sitä ollut.”
Voi luoja. Hän puhui menneessä aikamuodossa.

”Ei ollut?” kuiskasin
”Siis ei tämä sitä ole”, hän korjasi yrittäen saada ääntään rauhoittumaan. Blaise oli hermostunut; hänen silmänsä olivat levinneet ja hän meni sekaisin puheessaan. Raidallinen tupakaulahuivi loisti hänen kaulassaan pilkaten minua. Olin todellakin mennyt ja antanut luihuisen pettää minua. Merlin paratkoon, olin mennyt ja antanut luihuiselle sydämeni.
Ja tässä hän polki sitä syvemmälle maahan kuin osoittaakseen, että kaikki se, mitä olimme jakaneet, olikin ollut pelkkää teatteria.

”Mitä tämä sitten on, Blaise?” olin purskahtaa itkuun. Kyyneleet täyttivät silmäni ja räpyttelin kiivaasti, jotteivät ne putoaisi poskilleni. Halusin huutaa, halusin itkeä. Halusin takoa Blaisea nyrkeilläni ja pakottaa hänet tajuamaan, mitä tunsin häntä kohtaan. En halunnut tuntea tätä tuskaa, mikä velloi sisälläni.

”Minä olen sanonut sen sinulle jo”, hän sanoi. Blaise kokosi itseään ärtymyksen avulla, haali rikkoutunutta naamiotaan haavoittuvuuttani vastaan.

Näkökenttäni oli sumea. Käänsin selkäni pojalle kyynelten rynnätessä kasvoilleni. Ei ollut oikeutettua, että hän näki minut tällaisena. Ei ollut reilua, että hän sai minut itkemään. Kuinka monta kertaa olinkaan uskotellut itselleni, että olimme pari, että hän tunsi jotain minua kohtaan, halusi minua? Mitä hän oli silloin käytävässä ajatellut, kun oli vetänyt minut syleilyynsä? Miksi hän oli antanut minulle kymmeniä kauniita origameja, hyväillyt kasvojani ja hymyillyt minulle kuin olisin ollut ainoa, mitä hän näki?

”Vanil?” Blaise kosketti olkapäätäni. Tajusin seisoneeni kädet nyrkkiin puristuneina, kyynelpisarat poskiani juovittaen.

”Vanil?” Blaise pyöräytti minut ympäri. Painoi kämmeneni kasvojeni peitoksi ja nyyhkäisin raastavasti. En halunnut tätä. En halunnut Blaisea. Hän pilasi kaiken.

Tiesin Blaisen seisovan edessäni hämmästyneenä. Hän vaihtoi painoa jalalta toiselle hieraisten hiuksiaan. Sitten hän kietoi käsivartensa ympärilleni.

”Mitä sinä nyt?” hän kuiskasi lämpimästi. Minä nyyhkäisin uudestaan, itku kurkkuni painona. Koin vihdoin sen läheisyyden, mitä olin kaivannut, mutta se tuntui niin väärältä. Nolasin itseni hänen silmissään yhä uudelleen ja uudelleen. Tässä hän oli selvittämässä minulle, ettei halunnut minua. Minä purskahdin kyyneliin ja hän joutui lohduttamaan minua. Olin säälittävä.

”Älä”, henkäisin ja työnsin hänet pois. Blaisen silmät täyttyivät tuskasta hänen katsoessaan itkemistäni. Niin, mikä olikaan inhottavampaa kuin yrittää jättää tyttöä, joka kyynelehtii.
”En tarvitse sääliäsi”, nyyhkäisin ja pyyhin kyyneleet kämmenelläni. Nostin katseeni taivaaseen pakottaakseni kaiken takaisin sisälleni. Ei ollut syytä tehdä itsestäni narria. Minut oli ennenkin jätetty, ei tämä tuntunut missään. Ei Blaise merkinnyt minulle mitään.
Blaise oli jälleen sanaton. Hän yritti koskettaa minua, mutta hän jätti eleensä kesken huomatessaan ilmeeni.

Lähdin sanaakaan sanomatta pois hänen luotaan, tuska sisuksiani syöden.

*

En tiedä, kauanko makasin sängylläni itkien. Olin turtana, tunteeton ja tyhjä. Olin ollut sokea, minun olisi pitänyt tietää, että tämä ei olisi johtanut mihinkään. En silti jaksanut tehdä elettäkään itkuni lopettamiseksi. Halusin vain päästää kaiken pahan olon pois, tyhjentää itseni Blaisesta ja häntä koskevista muistoista.

”Vanil?” Jackien lempeä ääni kuului suljettujen verhojeni toiselta puolelta. Kuulin kuinka hän veti kangasta syrjään. Sitten hän kömpi sängylleni ja kietoi käsivartensa ympärilleni.

”Hän on kusipää”, hän mutisi korjaten kyyneleeni pois. Niistin hänen ojentamaansa nenäliinaan.

”Minä taisin oikeasti olla enemmänkin kuin ihastunut häneen”, tunnustin Jackielle surkeana nousten istumaan. Jackie halasi minua voimakkaasti, pörröiset hiukset leukaani kutittaen.
”Kukaan luihuinen ei ole oman sydämen arvoinen.”

Niistin uudelleen ja hieroin kosteita silmiäni. Pääni oli kipeä kaikesta itkemisestä ja oloni oli muutenkin kurja.

”Minä olisin halunnut mennä hänen kanssaan tanssiaisiin.”
”Me löydämme sinulle parin.”
”Hän pyysi minut luokseen vain kertoakseen, että hänellä oli joku muu”, sopersin. Olin jälleen lähellä kyyneleitä. Jackie ojensi hameeseensa neulotusta taskusta toista nenäliinaa ja hieraisi huomaamattomasti pitkähihaisessaan olevat kyyneleet pois.

”Sitten me laitamme hänet huomaamaan, että sinä saat todella nopeasti itsellesi toisen miehen, etkä haikaile hänen peräänsä”, Jackie totesi reippaasti. Nyökkäsin vaitonaisena.
”Me laitamme hänet näkemään, mitä hän menetti”, Jackie painotti. Huokaisin raskaasti.

”Nyt lopetat tuollaisen Murjottavan Myrtin huokailun ja tulet etsimään kanssani sinulle sopivaa naamiaisasua. Puemme sinut niin seksikkääksi, että jopa Kalkarokseen tulee jotain eloa.”

Naurahdin vaisusti. Jackie kutitti poskeani ja hymyni syveni.

”Huomaatko? Näin nopeasti unohdamme kaiken liejun ja saastan, mitä se poika aiheutti. Kukaan ei ole puuskupuhin kyyneleiden arvoinen.”

”Minua ei saa seksikkääksi.”
”Tuollaiset itsesäälit jätetään sitten näiden verhojen sisäpuolelle. Sinä löydät paljon parempiakin poikia, sellaisia jotka eivät satuta sinua ja sellaisia, jotka todella arvostavat sinua.”

”Toivotaan niin”, kuiskasin ja annoin Jackien vetää minut pois sänkyni pimeästä syleilystä. Astuin puuskupuhien kirkkaasti valaistuun makuuhuoneeseen hieroen kasvojani. Oli kuin olisin astunut toiseen maailmaan.

”Onko sinulla minkäänlaista asua?” Jackie kysyi alkaen tonkia matka-arkkuani. Värikkäät paitani ja sukkani lensivät pitkin kokolattiamattoa.

”En ehtinyt hankkia sellaista”, myönsin hiljaisena. Jackieen tämä kuulutus ei tehnyt minkäänlaista vaikutusta; hän vain heitteli vaatteeni takaisin arkkuuni ja marssi sitten omalle sängynpäädylleen. Pian keltaisen lattiamaton päälle oli kasaantunut vino pino erikoisia vaatteita, joista ei puuttunut niin röyhelöitä kuin hapsujakaan.

Jätin hänet tonkimaan arkkuaan ja marssin seinällä olevan, suorakaiteen muotoisen peilin eteen. Kasvoni olivat juovikkaat ja nenäni oli yksi punainen möykky naamassani. Ripseni olivat takertuneet toisiinsa ja poskessani näkyi painauma tyynystäni. Yritin asetella hiuksiani parempaan järjestykseen ja suoristin valkoista t-paitaani.

Käännyin Jackieta kohti hänen kiljahtaessaan innostuneesti. Onneksi sängyt, jotka oli aseteltu puolikaaren muotoon, olivat tyhjiä, sillä järkytyin suunnattomasti Jackien löydöstä.

”Minä en pue tuota päälleni”, sanoin hänelle osoittaen mustaa kangasta hänen käsiensä välissä. Jackien innostunut ilme lopahti ja hän heitti satiinikankaisen kappaleen takaisin arkkuunsa. Sitten hän napsautti sormiaan, heitti mustan päiväpeiton sängystään ja riuhtaisi keltaiset peitot pois.

”Mitä sinä teet?”
”Keksin sinulle juuri naamiaisasun”, hän touhotti ja kiskaisi ison ja valkoisen lakanan sängystään.

”Minä en halua olla kummitus”, mutisin. Blaise saisi elämänsä naurut, kun hän näkisi minun tanssivan valkoinen lakana ylläni, vain kaksi pyöreää silmäaukkoa siihen leikattuina.

”Ei mitään sellaista”, Jackie hengästyi innostuksessaan ja osoitti vartaloani.
”Ota paitasi ja housusi pois, jotta voin kietoa tämän ympärillesi.”
”Muumiot eivät ole kovin seksikkäitä.”
”Hupsu, tästä tulee sinulle tooga”, Jackie heilautti lakanaansa kuin vallankumouksellisten lippua.

”Kun olen saanut tämän jotenkin kiedottua ympärillesi, taiomme sen parempaan muottiin.”
”Minä en osaa tehdä sellaisia taikoja”, tunnustin epäluuloisena.
”Mutta minä osaan”, Jackie totesi ja osoitti kaikkia röyhelöisiä ja eriskummallisia vaatteita, jotka pursusivat hänen arkustaan.

”Oh”, kuiskasin.

”Ja koska olen kuullut Marianilta, ettei Jimmyllä ole paria, sinulla ei ole huolia miehestä tanssiaisissa!” Jackie nauroi hyvillään.
”Mutta minua ei huvita mennä Jimmyn kanssa tanssiaisiin.”

”Vanil, muistatko kuka löi nyrkkinsä Blaisen naamaan?” Jackie vihjasi. Kasvoni kirkastuivat hetkessä.
”Juuri niin”, hän virnisti.




A/n: Vannon kautta kiven ja kannon, että action triplaantuu seuraavassa luvussa!!
« Viimeksi muokattu: 22.11.2009 22:05:43 kirjoittanut Vanil »
"Just because you feel it doesn't mean it's there - we are accidents waiting to happen."

Rosalie

  • ***
  • Viestejä: 20
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #26 : 27.10.2009 21:57:19 »
Tähänkin tullut jatkoa! Onneksi huomasin, enkä ollut se sokea idiootti, joka tavallisesti olen..
Tykkäsin, vaikka kuten sanoit toimintaa ei ollut minunkaan mielestä riittävästi. :)
Voi apua... Mun aivot tukkiutui kokonaan. Mie en keksi mitään järkevää sanottavaa!
Eli kiitos tästä ja jatkoa, kun jaksat.
Kiittäen ja kumartaen (häpeästä punaisena...)
-Rosalie-

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #27 : 29.10.2009 15:45:46 »
Odotan innolla seuraavaa lukua.  ;D Toivottavasti Blaise tajuaa olevansa idiootti!!
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

mmary

  • ***
  • Viestejä: 20
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #28 : 29.10.2009 19:21:29 »
Aivan ihana ficci!
Luin tämän vasta äsken ja nyt jäin koukkuun tähän :)

Toivottavasti laitat piakoin jatkoa ;D

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #29 : 30.10.2009 00:07:40 »
Huuu... Ja millos sitä jatkoa tulee?
En ollu meinannu huomata jatkoa :O vaikka tää on mulla seurauksessa :O Hmmm. Kummallista. No kuitenkin. Tykkäsin hirmuisesti. Toi Blaisella tais olla jotain muuta mielessä, kun kertoa vaan ett sill on jo pari. Olis varmaa ehdottanu tyyliin, ett jos ne lähtis sin tylyahoo tai jotai. Mutta. Sitä emme saaneet tietää. :D
Kuiteskin siis tää on hyvin kirjotettu ja tykkään hirmuisesti<3
Eli jatkoa piannn<3

mmary

  • ***
  • Viestejä: 20
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #30 : 09.11.2009 19:16:02 »
Onks tähän tulos jatkoo??

Vanil

  • Kalpeanaama
  • ***
  • Viestejä: 125
  • Remember to breathe
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #31 : 12.11.2009 23:16:15 »
No niin, poistin tuon edellisen kommentin (ettei tule tuplapostausta) ja laitoin sitten tämän tilalle. TADAA, yhdeksäs ja toiseksi viimeinen luku. Kirjoitin tämän sittenkin, huolimatta siitä että olen ylitse 5000 sanaa jäljessä NaNoni aikataulusta ja että minulla olisi tärkeämpääkin tehtävää, kuten esim. myöhästyneen ruotsinaineen palautus.

Mutta, suuremmitta selittelemättä, kiitos kaikille kommentoijille :) Olen saanut sellaisen käsityksen, ettette pidä Vanilia ihan Mary Suena (tänk god), ja ettei hän olekaan ihan niin outo ja häiritsevä persoona kuin itse hänet miellän.

(Anteeksi, ettei tämä ilmestynytkään halloweenina u_u)




Yhdeksäs luku

I was a dreamer before you went and let me down
Now its too late for you and your White Horse,
To come around




Makuuhuoneemme oli hiljentynyt. Se hälinä, mikä oli aiheutunut kymmenen tytön laittaessa hiuksiaan ja pukeutuessaan, oli vaientunut. Touhotus, mikä oli seurauksena pukujen kiristämisestä ja oikeiden korvakorujen löytämisestä, oli kadonnut. Kaikkialla oli sikin sokin kenkiä, harjoja, meikkivoiteita ja hiuspinnejä, rikkinäisistä sukkahousuista ja erilaisista asusteista puhumattakaan. Peilissä näkyi huulipunan jäljet ja roskakorit olivat täynnä tyhjiä hiuslakkapulloja.

Istuin kaunis asu päällä sängylläni ja katselin tyhjää huonetta, josta kaikki olivat juuri kaikonneet.

Minä en oikeastaan olisi halunnut mennä tanssiaisiin. En halunnut nähdä Blaisea ja hänen pariaan, en Marianin ja Ritchien onnea. Jackie ja hänen salaperäinen parinsa eivät liioin kiinnostaneet minua.

Olisin vain halunnut vapauttaa mustat hiukseni monimutkaisesta kampauksestaan ja käpertyä sängylleni katselemaan hopeapaperisia origameja.

Liikahdukseni sai mekkoni kahahtamaan ja rannerenkaat kädessäni kilahtamaan.
”Oletko valmis?” Jackien ääni kuului suljetun oven takaa. Vilkaisin itseäni, enkä nähnyt enää mitään tekosyytä, jolla olisin voinut hidastaa väistämätöntä.

”Olen valmis”, ääneni kuulosti omissakin korvissani lievästi masentuneelta.

Jackie astui huoneeseen ja henkäisi ihastuneena olomuodolleni. Hän itse oli pukeutunut vaaleanvihreään keijupukuun, sekä irtosiipiin jotka heiluivat hitaaseen tahtiin. Jackie näytti maagiselta, aivan kuin oikealta keijulta, kasvot kimaltaen ja pörröiset, hennot hiukset avonaisina. Hän käveli kauniilla, lasimaisilla korkokengillä, vihreä silkkihame myötäillen hänen reisiään. Samanvärinen tyllihame levittäytyi kuin marsipaani alushameen päällä. Yläosa oli omaan tapaani hihaton, mutta Jackie oli upottanut omaansa tekojalokiviä, jotka säihkyivät hänen kasvojensa kimalteen kanssa loistokkaasti.

”Sinä olet upea”, hän henkäisi ja asteli luokseni luontevasti korkokengillään.

Hymyilin apaattisena.

Jackie nosti leukaani ja katseli meikkejäni, jotka muut tupalaiset olivat suostuneet tekemään minulle. Sitten hän kosketti hyväksyvästi olkaimettoman mekkoni rypytyksiä ja virnisti.

”Merlin sentään, minähän olen taitava.”
”Sinusta tulisi hyvä vaatesuunnittelija”, myönsin ja nousin sängyltäni. Korkokengät, joiden pitkät nahkaremmit olivat nyöritetty melkein pohkeisiini asti, tuntuivat huterilta allani.

”Muista; älä nojaa liikaa eteen tai taaksepäin”, Jackie huolehti pyyhkäisten mekkoni takaosan sileäksi. Nyökkäsin ja otin pari haparoivaa askelta eteenpäin.
”Tämän illan jälkeen jalkani ovat varmasti aivan älyttömän kipeät.”
”Niihin pitää vain totutella.”

 Kävelin peilin eteen ja pysähdyin siihen. En ollut tunnistaa itseäni; vahva mutta taidokkaasti laitettu meikki sai minut näyttämään muutaman vuoden vanhemmalta kuin olinkaan ja olin varma, että tämä oli ensimmäinen kerta kun tunsin itseni naiselliseksi ja kauniiksi. Aidon näköiset tekoripset avarsivat katseeni ja saivat silmäni näyttämään dramaattisilta. Punatut ja huulikiillolla viimeistellyt huuleni olivat täyteläiset ja kauniit. Nutturalle laitetut hiukseni jättivät niskani paljaaksi, jolloin minulle tuli ryhdikäs olo.

”Vau”, naurahdin ensi kertaa hieman iloisempana. Kaunis nainen peilissä toisti huomautukseni samaan tahtiin. Sitten keiju keinahteli taakseni ja iski silmää.
”Saisit kenet tahansa miehen tuon näköisenä.”

”Paitsi Blaisen”, kuiskasin särkien illuusion. Peilissä näkyi vain tyttö, joka yritteli tasapainotella korkeilla kengillä valkoisen toogan kanssa. Oloni muuttui heti surulliseksi. Mitä kaikkea tämä ilta toisikaan tullessaan?

”Sinä et tarvitse häntä”, Jackie ohjeisti, ”sillä tänä iltana sinä nautit olostasi ja vietät hauskaa aikaa ystävien kanssa, jotka välittävät.”
”Niin kai”, myönsin vaitonaisena.

”Nyt sitten mennään, sillä pojat odottavat tuvan ulkopuolella”, Jackie hoputti ja marssi ovelle. Seurasin häntä varovasti, sillä en halunnut muljauttaa nilkkojani sijoiltaan, vaikka se tuntuikin hetken hyvältä idealta. Olisinpahan säästynyt menemisen vaivalta.


   Jimmy seisoi selin minuun astuessani taulun takaa. Hän oli pukeutunut valkohopeiseen ritarinhaarniskaan, ilman sellaista naurettavaa tupsusilmikkoa. Aidon näköinen miekka roikkui hänen vyötäisiltään. Jimmy oli varsin vaikuttava näky, sillä hän oli myös pitkä sekä harteikas. Ruskeat hiukset olivat sekoitetut, enkä voinut estää Blaisen kuvaa ilmestymästä mieleeni. Hänen hiuksensa olivat aina olleet sekaisin.
Jackien mystinen seuralainen oli pukeutunut sotilaan siniseen univormuun, jonka kultaiset
napit kiilsivät uutuuttaan. Korkeat saappaat olivat ruskeaa nahkaa ja tekopistooli pilkisti hänen vyötärölleen sidotun, punaisen kankaan vasemmalta puolelta.

”Toivotaan, että kenelläkään ei ole oikeita aseita tänään mukanaan”, naurahdin kuivasti saaden Jimmyn kääntymään. Hän hymyili leveästi nähdessään minut ja kaappasi minut halaukseen.

”Sinä olet kaunis”, hän mutisi ja työnsi minut käsivarren mitan päähän tarkastellakseen minua paremmin. Oloni muuttui vaivaantuneeksi hänen nuolessaan katseellaan mekkoni ihomyötäisiä linjoja.

”Jos minä käyn vaihtamassa jotakin peittävämpää päälleni?” ehdotin puolittain huvittuneesti, puolittain tosissani.
”Ei, ei tarvitse”, Jimmy tuumi itsekseen, ”tämä on todella erinomainen puku.”

Jackie tirskahti pojan selän takana tarttuen samaan aikaan seuralaistaan kädestä. Dean hekotti Jackien mukana.

”Mennäänkö?”, Dean, joka oli Jackieta puoli päätä pidempi, kehotti. Jimmy virnisti, tarttui Jackien tapaan minua kädestä ja lähti kävelemään eteenpäin. Hänen kätensä tuntui isolta omani ympärillä ja yritin kaikin mahdollisin keinoin rentoutua. Mutta mitä lähemmäs kuljimme Suurta Salia kohti, sitä enemmän minua alkoi jännittää. Puristin vaistomaisesti Jimmyn kättä kovempaa ja sain häneltä kummastuneen katseen osakseni.

”Onko kaikki hyvin”, hän kysyi matalasti ollessamme portaikkojen kohdalla. Uskoin, että hän arveli minun ja Blaisen välillä tapahtuneen jotain, sillä olisin kai muuten mennyt hänen kanssaan tanssiaisiin.

”Tämä puku vain hermostuttaa”, yritin hihittää, mutta epäonnistuin täydellisesti. Jimmyn ilme muuttui asteen vihamielisemmäksi.

”Älä huoli, minä pidän sinusta huolta”, hän vakuutti.
Silloin hymyilin oikeasti, en hänen sanoilleen vaan hänelle. Tajusin, että Jimmy oli pukeutunut valkeaksi prinssikseni.

*

 Marian ja Ritchie liittyivät seuraamme Suurten Salin edessä olevassa hallissa. Koko huone oli täynnä mitä erilaisimpiin pukuihin sonnustautuneita oppilaita. Oranssit ilmapallot ja kurpitsalyhdyt leijuivat ilmassa ja nurkkiin oli aseteltu savua tupruttavia soihtuja. Suuren Salin massiiviset ovet olivat auki ja niihin oli teipattu kaksi kuninkaalliseen asuihin pukeutunutta oppilasta. Tänä iltana tultaisiin siis arvomaan Kurpitsajuhlien kuningas ja kuningatar, päättelin.

Marian veti huomion itseensä kultakimalteisella puvullaan. Hän oli kihartanut ennestään kiharat hiuksensa ja laittanut päähänsä kultaisen otsarivan. Ritchie oli yllättänyt hänet myönteisesti, sillä poika oli löytänyt samanvärisen ja tyylisen puvun itselleen. He näyttivät viehkeiltä ja arvokkailta, kuin oikeasti kolmesataa vuotta sitten eläneiltä ihmisiltä.
Halasin Mariania.

”Tyrmäävä puku”, sanoin hänen korvaansa melun ylitse.
”Samoin”, hän lausui iloisesti ja loi merkitsevän silmäyksen Jimmyyn, joka seisoi suojelevasti takanani.

”Viimeinen vaihtoehtoni”, totesin happamasti.
”Ja ensimmäinen tuleva poikaystäväsi”, Marian ennusti hilpeästi pukaten minua kädellään Jimmyyn päin. Korkokenkäni lipesi ja olin kaatua, mutta viime hetkellä Jimmy tarttui minua vyötäröltä.

”Ladyni tarvitsee näköjään pelastavaa ritaria koko illaksi”, hän vitsaili, mutta minua se lähinnä ärsytti.
”Ritaria, kyllä, mutten sinua”, tokaisin ja sain Jimmyn hämmästymään. Mutta sitten hän hymyili reippaasti ja kohautti olkapäitään.

”En tarkoittanut sillä mitään”, hän huomautti ja sai minut häpeämään käytöstäni. Oli minun vuoroni rutistaa häntä;
”Anteeksi. Minulla on vain jotenkin huono päivä.”

Jimmy ei sanonut mitään, sillä hän katsoi juuri jotain. Pyörähdin ympäri ja näin Blaisen, joka kääntyi välittömästi, kuin ei olisi lainkaan huomannut minua. Olin purskahtaa itkuun pelkästään hänen komeasta ulkomuodostaan; valkoinen röyhelöpaita korosti hänen ihonsa tummuutta ja mustat, kireät housut myötäilivät hänen jäntevää vartaloaan. Hopeiset korut kimaltelivat hänen röyhelöidensä alla ja hoikat sormet olivat kuorrutettu jalokivin koristelluilla sormuksilla. Hän piti silmälappua oikean silmänsä päällä.

Blaise oli pukeutunut merirosvoksi ja se sai minut melkein lopettamaan hengittämisen. Mutta ihminen, joka lävisti tikarilla sydämeni, oli hänen seuralaisensa.

Elizabeth Reeves oli luihuisten seitsemäsluokkalainen oppilas. Hänen runsaat, tulipunaiset hiuksensa valuivat hänen selkäänsä kuin syntinen vesiputous. Tummat ja pitkät ripset koristivat hänen kirkkaansinisiä, aistillisia silmiään ja hänen huulensa olivat sydämen muotoiset. Hoikka mutta povekas vartalo oli verhottu vain lyhyeen mustaan kotelomekkoon. Hän oli sujauttanut pitkiin sääriinsä verkkosukkahousut ja käveli kuin itse malli korkeilla stilettikoroillaan. Poskiin oli liimattu hopeiset viikset ja hiuksiin oli asetettu kaksi kissankorvaa.

Elizabeth Reeves, josta jokainen poika Tylypahkassa unelmoi, oli Blaisen pari.

Elizabeth Reeves, jonka vierellä jopa Marian näytti suttuiselta rääsyläiseltä.

”Voi luoja”, sain kuiskatuksi. Kukaan ryhmämme jäsenistä ei kuitenkaan kuullut huokaustani, sillä heidänkin katseensa olivat lukkiutuneet Elizabeth Reeversiin.

”Mokoma harppu”, Marian tuhahti ja läpsäytti Ritchietä olkapäähän.
”Vielä yksikin tuollainen katse, joka ei ole osoitettu minulle ja vaihdan paria välittömästi.”

Ritchie räpytteli kiivaasti silmänsä irti Elizabethin tiukasta puvusta ja loi silmänsä vain Marianin kasvoille. Hän yritti suikata suukon tämän poskelle, mutta ystävättäreni väisti.

”Sinun suukkosi eivät auta, jos edes mainitsetkin hänen nimensä tänä iltana”, Marian sanoi vihaisena. Ritchie irvisti syyllisenä ja katseli anovasti Jimmyä.

”Jos menisimme sisälle saliin?” hän ehdotti ja sai muut pojat mutisemaan myöntyvästi. Lähdimme valumaan muiden mukana kohti juhlahuonetta. Harry Potter, pukeutuneena sudeksi, käveli edellämme Ginny käsivarressaan. Ginny oli pukeutunut punahilkaksi ja nautti ilmiselvästi heidän pukujensa tarinasta. Harry kumartui välillä nauramaan jotain hänen korvaansa.

Jackie taputti minua olkapäähän ja osoitti sormellaan edemmäs. Kurkotin kaulaani ja näin päiden ylitse Draco Malfoyn ja Pansy Parkinsonin. Pansy oli käyttänyt mustaa polkkatukkaansa hyväkseen ja pukeutunut Lumikiksi pidellen toisessa kädessään vihreää omenaa. Draco sen sijaan näytti pukeutuneen.. natsi-Saksan univormuun?

Jimmy silmäili minua huolestuneena revetessäni nauramaan. Mutta sitten hän käsitti, kenet näin ja päästi itsekin muutaman hohotuksen tajutessaan puvun viestin, jota Draco ei itse näyttänyt tajuavan.

Suuri Sali oli melkein täynnä oppilaita. Kurpitsat, joihin oli koverrettu irvisteleviä naamoja ja laitettu kynttilä sisään, leijuivat korkealla katossa. Valkoisin liinoin päällystetyt pöydät reunustivat Suuren Salin ovienpuoleisia nurkkia ja niiden päälle oli aseteltu kauniita lyhtyjä. Lattia oli perinteisesti tummaa, vahattua puuta, mutta nyt joka puolelle oli ripoteltu värikästä paperisilppua. Tassutellessamme eteenpäin pöydät loppuivat ja tanssilattia avartui. Opettajien ruokailukorokkeen eteen oli rakennettu lava, jonne oli aseteltu jästimaailman soittimia; rumpuja, sähkökitaroja ja mikrofoneja. Niitä soitti todella taitava bändi, jonka nimeä en tiennyt. Musiikki oli vielä rauhallista, sellaista jonka tahtiin olimme oppineet tanssimaan valssia ja tangoa tanssitunneillamme. Sitä mukaan kuin ihmiset levittäytyivät tanssilattialle, he ottivat asennon ja aloittivat keinuvan valssin. Jimmy ojensi kätensä minulle ja minä tartuin siihen. Sitten hän kiepautti meidät oikeaan rytmiin.

Nauttiessani tanssin pyörteissä ihastelin vielä Salin koristelua. Ainoat valonlähteet olivat kurpitsalyhdyt ja kynttilät – sekä kyntteliköt ja ne loivat romanttista tunnelmaansa meidän ympärillemme. Sitä tasapainottivat kuitenkin seinille ripustetut kumiluurangot ja tekovampyyrit, jotka olisivat olleet pelottavia, ellei niiden ympärille olisi kiedottu serpentiiniä ja ripustettu ilmapalloja.

Osa professoreista piti meitä silmällä seinien vieressä, mutta useimmat olivat meidän tavoin tanssilattialla. Dumbledore itse pyöritti McGarmiwan ohitseni, tuvanjohtajani ja Hagrid pian perässään.

Annoin itseni viimeinkin rentoutua, vaikka tiesin Blaisen olevan jossain lähettyvillä. Suljin hänet hetkeksi pois mielestäni ja katselin muiden pukuja, Marianin ja Ritchien kasvoilta paistavaa onnea sekä Jimmyn rintalevyä. Vaikka minulla olikin korkeat korkoni, olin silti poikaa päätä lyhyempi.

Jimmy huomasi rentoutumiseni, sillä hän antoi kaikkensa tanssiimme. Olin hänen käsivarsillaan tuskin ilmaa painavampi, sillä niin sulokkaasti hän sai omat liikkeeni myötäilemään omiaan. Tahtomattani onnellinen hymy levisi kasvoilleni, haihduttaen viimepäivien katkeruuden ja surullisuuden. Otin Jimmyn energiasta kaikin tavoin kiinni imien siitä osan itseeni ja kanavoiden sen tanssiimme.

Minun oli pakko myöntää, etten tiennyt Jimmyn olevan niin taitava tanssija.

Mutta lopulta meidänkin oli lopetettava tanssimme. Pysähdyimme hengästyneinä, ohut hiki helmeillen molempien ohimoilla. Luimme toistemme kasvoilta onnellisuuden ja hyvänolon tunteen, pysäyttäen ajan siihen hetkeen. Kaikki muut tanssivat toista valssia ympärillämme, hivellen meitä leveiden pukujensa helmoilla ja huohottavilla henkäyksillään. Kurpitsalyhdyt loivat lämpöisen katseensa meihin ja musiikki soljui päällemme. Sitten Jimmy astui askeleen eteenpäin ja kumartui suutelemaan minua.

En tiedä, miksen vastustellut pojan suudelmaa. En ollut kiinnostunut Jimmystä, en halunnut loukata häntä enkä saattaa häntä huonoon asemaan rikki revityn sydämeni takia. Hain häneltä sitä läheisyyttä, mitä en ollut saanut kertaakaan Blaiselta. Kiedoin kapeat käteni hänen paljaaseen niskaan ja annoin hänen painaa huulensa omilleni.
Jimmy painoi minut vasten kylmää haarniskaansa ja henkäisi katkonaisesti, kuin ei olisi uskonut onneaan. Sitten hän painoi huulensa uudestaan omilleni. Avasin suuni ja annoin hänen kielensä tutustua omaani.

En tuntenut mitään suudellessani Jimmyä. En mahanpohjassa kutittavaa tunnetta, en räjähtävää tunnetta sydämessäni, en mitään. Jimmy tuoksui huispauskentän vastaleikatulta nurmikolta ja mustaherukoilta. Hänen suudelmansa oli lämmin ja hyväilevä, mutta se ei saanut minua haluamaan lisää.

Oli kuin olisin suudellut omaa veljeäni.

Irrottauduin suudelmasta ja hymyilin pienesti. Jimmy tulkitsi ilmeeni väärin.

”Anteeksi, tämä taisi olla liian aikaista?”
”Ei, Jimmy.. Tai siis, tämä oli.. yllätys”, sanoin hänen anteeksipyytävälle ilmeelleen. Jimmy ei tajunnut minua.

”Sinä olet hyvä ystäväni ja haluaisin pitää asiat niin”, kuiskasin musiikin solinan ylitse. Rohkelikon hartiat painuivat alas ja hänen katseeseensa tuli tuskainen katse. En kuitenkaan ehtinyt sanoa hänelle enempää, kun joku tempaisi minut uuden tanssin tahtiin.

Kiepuin ja pyörin ja lennähtelin taitavan tanssittajani käsivarsilla ihmisten ohitse kauemmas Jimmystä. En nähnyt muita kuin värejä ja kimalteita, sillä niin nopea tahtimme oli. Tanssijani piteli minusta tiukasti kiinni puristaen oikeaa kämmentäni hieman liian kovaa. Olisin kuitenkin kaatunut kengilläni, jos hän ei olisi tukenut minua.
Pysähdyimme äkisti. Olin niin pyörällä päästäni, etten pystynyt hetkeen tarkentamaan katsettani seuralaiseeni. Horjahdin, mutta vyötäröltäni otettiin kiinni. Hän veti minut rintakehäänsä vasten, käsivarsiensa vankilaan.

”Nopeaa toimintaa. En olisi kuitenkaan uskonut, että olisit tuntenut jotakin Jimmy Peaksia kohtaan”, suloisenkatkera ääni lävisti tajuntani. Meinasin romahtaa lattialle pelkästään siitä huomiosta, että ääni oli Blaisen. Mutta siihen lisättynä hänen tiukka läheisyytensä, vihamieliset silmänsä ja seksikäs asunsa murhasivat sydämeni rippeet.

Seisoimme erillämme muista, suuren seinää vasten nököttävän vampyyrin vieressä. Sen levitetyistä käsivarsista roikkuva viitta suojasi meitä muiden katseilta kuin tehokkain seinä. En nähnyt kuin vilauksia sisään ja ulos pyrkivistä juhlijoista.

”Sinulla ei ole oikeutta arvostella toimiani”, mutisin hiljaisena hänen rintakehälleen, suostumatta katsomaan häntä silmiin.

”Minulla on täysi oikeus sanoa mielipiteeni asioihisi”, hän sanoi tiukasti. Yllättävä äänensävy sai minut kohtaamaan hänen silmänsä, jotka tuikkivat raivosta.
Huomasin sormeni painautuneen vasten hänen paitansa avoimesta kaula-aukosta paljastuvaa ihoa. Röyhelöt ja korut yhdessä hänen ilmeensä kanssa saivat minut tajuamaan, että Blaise oli vaarallinen. Eläimellisen vaarallinen. Hänen vetovoimansa vangitsi minut kiinni häneen kuin helmi simpukkaan.

Aistin kapeiden sormien koskettavan selkääni, jota mekkoni ei verhonnut. Yksi katkonainen henkäisy pääsi huuliltani ja poskeni punehtuivat. Huuleni raottuivat automaattisesti ja katsoessani Blaisea, näin hänen ilmeensä muuttuneen. Ei lempeämmäksi, ei todellakaan. Mutta hänen kasvoilleen oli noussut valtavan kiihkon ilmentämä liekki.

”Sano minulle, mitä haluat, Vanil”, hän kuiskasi korvaani polttavalla henkäyksellään, ”Sinun on sanottava se minulle.”

Värisin hänen syleilyssään. Mieleni teki antautua Blaiselle, mutta tuntui jotenkin niin langettavalta sanoa se ääneen.

”Sano se minulle”, hän kuiskasi uudelleen ja näykkäisi korvanlehteäni.
”Suutele minua, Blaise”, se oli vain heikko äännähdys, mutta se näytti tyydyttävän Blaisea.
Hän kumartui niin lähelle kasvojani, että jaoimme hetken saman ilman. Sitten hän painoi huulensa murskaavalla voimalla omiini, niin että tunsin tähtien tanssivan silmäluomieni takana. Blaisen kädet puristivat omaa, ohuella kankaalla piilotettua vartaloani vasten hänen niukalla asullaan verhottua, jäntevää ruumista.

Blaise suuteli täysin eri lailla kuin Jimmy. Hänen suudelmansa osoitti, että minä olin hänen enkä kenenkään muun. Hän ei kysynyt lupaa, ei vallannut minua lempeästi. Hän suuteli minua kuin raivoisa meri, enkä minä voinut muutakaan kuin antautua hänelle hukkuvan lailla.

Värisin hänen vahvojen käsivarsiensa syleilyssä, tuntien itseni eheämmäksi kuin koskaan. Hän murahti ärtyneesti yrittäessäni vetäytyä hengähtämään. Blaise veti minut niin tiukasti itseensä, että tunsin hänen jokaisen lihaksensa vaikka välillämme oli kangasta. Olin musertua hänen otteeseensa, mutta kipu tuotti omalla tavallaan nautinnollista onnea.
Tunsin eläväni enemmän kuin koskaan ennen.

Sitten se kaikki oli ohitse, kuin ohikiitävä hetki jolloin kiinnität huomion taivaan kauniisiin väreihin, mutta unohdat sen pian. Blaise huohotti korvaani painaen suudelman kaulalleni. Sen jälkeen hän suoristautui, vetäisi kätensä mustien hiustensa lävitse tarttuen toisella minua ranteesta ja raahasi pois koristeen luomasta piilopaikasta. Ihmisten hälinä ja musiikki tunkeutuivat korviini kuin väkivaltainen näky. Olin hetken täysin ymmälläni, ennen kuin oivalsin seisovani täysin yksin seinän vierellä. Blaise oli jättänyt minut siihen, kadoten itse väkijoukkoon.

”Vanil! Mitä sinä tässä yksin seisot?” viereeni ilmestyi Marian kahta kurpitsamehupikaria kannatellen. Sanaakaan sanomatta tartuin toiseen lasiin ja kulautin sen yhdellä kertaa suuhuni saadakseni maailmani takaisin sijoilleen.
Kitkerä maku poltteli kurkkuani ja olin pudottaa lasin.

”Mitä tässä oikein oli?” ääneni kuului turhan kovana hälinän ylitse ja muutama oppilas katsoi suuntaamme. Marian hyssytteli minua hansikoidulla kädellään.

”Sujautimme sinne Ritchien kanssa vähän tuliviskiä. Älä nyt sitä kaikille huuda, etteivät opettajat tule katsomaan, mitä ihmettä me olemme tekemässä.”

Sitten Marian oli hetken vaiti ja tuon hiljaisuuden aikana hän näytti huomaavan jokseenkin sekalaisen olemukseni paremmin.

”Tekikö Jimmy sinulle tuon?”

Yritin näyttää hämmästyneeltä, mutta Blaisen katoamisen aiheuttama katkeruus ja suru saivat kasvoni vääristymään outoon irveeseen.

”Minkä?”

”Tuon jäljen kaulaasi”, Marianin mekko kahahti hänen ottaessaan askeleen minua kohti ja kurkotellen kaulaansa epäuskoisen näköisenä, ”sinulla on selvä vampyyrinpurema kaulassasi.”

”Mikä hiton vampyyrinpurema?”
”Ihan selvä fritsu”, Marian katsoi minua edelleen epäuskoinen ilme kasvoillaan, ”tiedän, että te suutelitte tanssilattialla, mutta Jimmy tuli sen jälkeen kanssamme istumaan. Eikä hän silloin tehnyt sinulle mitään jälkiä, kun te seisoitte kaiken tuon väen keskellä.”

Tässä se nyt tuli. Suuri paljastus, jonka takia tulisin menettämään Marianin ystävyyden ja kunnioituksen. Samoin kuin olin menettänyt itseni kanssa leikittelevän Blaisen Elizabeth Reeversille.

”Tuota.. Marian, minun täytyy kertoa sinulle hyvin monimutkainen ja pitkä juttu”, aloitin puhumisen epävarmana ja hiljaisella äänellä. Marian tasoitteli kiharoitaan parempaan asentoon ja siemaisi terästettyä kurpitsamehuaan ilme huolta täynnä.

”MARIAN!” Ritchie huusi täyttä kurkkua taustalla soivan melun ylitse. Samaan aikaan McGarmiwan haukankatse tavoitti lievässä hiprakassa olevan pojan. Marianin kauhuksi ja Ritchien epäonneksi rohkelikkojen tupajohtaja ja Tylypahkan vararehtori tarttui Ritchien hienon, kultaisen puvuntakin niskasta kiinni ja riuhtaisi hämmästyttävillä voimillaan tytön luo pyrkivän pojan takaisin luokseen. Marian heitti loput kurpitsamehusta kurkkuunsa, loi minuun minä-tulen-kuulemaan-vielä-kaiken –katseensa ja kiiruhti sinne, minne McGarmiwa oli lähtenyt raahaamaan Ritchieta.

Seisoin jälleen yksin väkijoukon laidalla, tyhjä kurpitsamehulasi kädessäni. Lumotut valot välkkyivät, irvokkaat kurpitsanaamat katsoivat minua syyttävästi ja tanssivat ihmiset tuuppivat minua. Sain osakseni sääliviä katseita, kun seisoin siinä yksin ja hylättynä.

En tiedä, mistä keräsin niin paljon rohkeutta, että lähdin kulkemaan tanssijoiden keskelle, kuten monet tekivät yrittäessään päästä huoneen toiselta laidalta toiselle. Olin päättänyt etsiä Blaisen ja vähintään vaatia selitystä siihen suudelmaan, joka oli polttanut sieluni mustaksi.

Ohitin nauravan Ginnyn ja Harryn, jotka eivät tuntuneet näkevän ketään muita paitsi toisensa. Näin Harryn tallovan välillä Ginnyn jalkojen päälle, mutta tytön ilme ei värähtänytkään. Kai se oli sitä kaikennielevää rakkautta, mikä heidän välillään vallitsi.

Hermione ja Ron tanssivat muista tanssijoista hieman erillään. Ronin jalka oli vielä osittain paketissa, eikä hän sen vuoksi ollut uskaltanut tunkeutua väenpaljouteen. Hermionen tasainen ja kannustava ääni yritti saada poikaa ottamaan muutaman tanssiaskeleen, siinä näköjään onnistuen. Kadehdin heidän yhteisymmärrystään, mitä minä en ollut saavuttanut vielä kenenkään muun paitsi kotona majailevan kissani kanssa.

Etsin ja katselin tanssijoiden joukosta valkoisella paidalla verhottua selkää, jonka omistajalla olisi mustat hiukset sekä housut. Uurtamiseni palkittiin pitkän tavoittelun jälkeen, sillä näin vilauksen merirosvosta ohittaessani noutopöytää, jonka antimia täyttivät uutterat kotitontut. Ohitin kerroksittain kasatut suklaakakut, kurpitsamarmeladeilla täytetyt nyytit sekä suuret kurpitsamehukannut tippaakaan makeanhimoa tuntematta. Päämääränäni oli tarttua tuota pirullista merirosvoa hartiasta kiinni ja pakottaa hänet kohtaamaan selityksiä vaativa, ehkä hivenen ruikuttavan takertuva tyttö.

Minullahan oli siihen täysi oikeus, sillä Blaise oli sekoittanut pääni pahemman kerran ja oli siis vastuussa siitä, mikä minusta oli tullut.

Hän seisoi selin minuun, suuren ihmiskatraan edessä. Klovnit ja femme fatalet huomasivat minut jo kauan ennen kuin hän, sillä hän oli ainoa joka seisoi selin minuun. Otin lyhyitä askelia yhtäkkiä kokonaan epävarmuuteen kietoutuneena. Mitä minä edes sanoisin hänelle?

Olin ojentamassa kättäni tarttuakseni Blaisea harteilta, kun hän kääntyi seuraten muiden katseita.

”Oh”, sopersin ja heiluttelin kättäni hänen hartiallaan, ”tuossa oli hämähäkki.”

Surkea yritys. Osa piirissä seisovista luihuisista purskahti huonosti peiteltyyn nauruun.

”Anteeksi, mutta mitä sinä teet?” poika-joka-ei-ollut-Blaise, kysyi täysin kummastuneena taputellessani ja nyppiessäni olemattomia hämähäkkejä hänen kermanvärisestä paidastaan, jonka etumuksessa näkyi läpivalaistu luuranko. Hänen kasvonsa oli maalattu valkoisella kasvomaalilla pääkalloksi.

”Minä.. tuota..” änkytin ja osoitin noutopöytää, ”menen hakemaan itselleni jotain, mihin hukuttautua.”

Oppilasporukka remahti raikuvaan nauruun kääntäessäni selkäni luurangoksi pukeutuneelle pojalle. Halusin kuolla häpeästä, ihan vain sen takia, että poika, jonka paitaa olin nyplännyt, oli minua vuotta vanhempi ja erittäin tunnettu koulussa. Hän oli korpinkynsien huispausjoukkueen nykyinen etsijä, jonka nimeä en saanut nolostumiseltani mieleen.

Kiiruhtaessani pois häpeässä velloen törmäsin noutopöydän reunaan. Kurpitsamehukannut kilisivät toisiaan vasten ja olin hetken varma, että jokin tulisi menemään rikki. Se olisi ollut yksi hyvä lisä täydelliseen iltaani.
Kilinä sai pariskunnan noutopöydän vieressä irrottautumaan toisistaan. Kuului kuin imukuppi olisi vedetty irti ilmatiiviistä seinästä. Näin, kuinka vaaleat, kauniit kädet kiertyivät pois valkoisen paidan selkäpuolelta. Elizabeth Reevers kurkisti Blaisen olan ylitse, kohtasi katseeni ja hymyili.

”Oh”, hän totesi teeskennellysti ja päästi pienen kikatuksen.

Lyhyesti sanottuna minä lamaannuin.

Pitkästi sanottuna kaikki elintoimintoni lakkasivat, silmäni kääntyivät sisäänpäin, sormeni puristivat hysteerisenä noutopöydän puista pintaa ja hartiani alkoivat täristä. Kyynelkanavani aktivoituivat purskauttamaan ulos litrakaupalla pisaroita, jotka eivät olleet Blaise arvoisia. Ilma, jota haukoin pysyäkseni hengissä, tuntui tunkkaiselta ja käyneeltä kuin kuukauden suljetussa tilassa ollut käärmeenraato.

 Blaise näytti olevan shokissa. Siltä näytin varmaan minäkin. Ainoa, joka hymyili ja kujersi kuin täyttäviä matoja mahaansa saanut lintu, oli punatukkainen luihuistyttö. Hän kiehnäsi itsensä Blaisen kainaloon kuin parhain lemmikkikissa.

Käännyin poispäin jokainen soluni eri asioita huutaen. Lyö sitä, hauku se, potkaise sitä, itke, juokse pois, oksenna, pyörry, kilju, kaikkoonnu, olivat vain pari mitätöntä huutoa melun kakofoniassa, mikä raikui pääni sisällä.

Jalkani tuntuivat paljon huterammilta kuin aikaisemmin juostessani lähellä olevan korokkeen ohitse. Mieleeni ei tullut edes yrittää tunkeutua Salin keskiosassa tanssivan väenpaljouden lävitse, sillä se olisi ollut silkkaa itsemurhaa. Olisin kaatunut ja minut olisi tallottu vasten puista lattiaa kuin siihen tehty ihmismatto.  

Ainoa pakokeinoni oli juosta opettajankorokkeen reunassa olevalle ovelle, joka puolestaan johti synkkiin, jyrkkiin rappusiin, jotka puolestaan johtivat Tylypahkan satamaan. Olin kävellyt noita rappusia kerran ennenkin, tullessani Tylypahkaan, juuri ennen kuin lajitteluhattu huusi minulle kohtaloni. Olin seissyt lyhyessä käytävässä monien muiden ensimmäisen vuoden opiskelijoiden kanssa jännityksestä täristen.

En osannut kääntää raskasta ovinuppia oikeaan suuntaan. Kuulin pakokauhuisena, kuinka Blaise huuteli nimeäni kuin lapsi olisi kadonnut isolla risteilylaivalla. Ovennuppi kirskui ja natisi ja rattaat oven sisäpuolella valittivat kovakouraista kohteluani.

”Vanil, jutellaan!” kuului Blaisen huuto lavan vierestä. Naurahdin hullun lailla. Jutellaan? Mikä perusklisee tuokin sana oli, jonka vain mies pystyi viljelemään naisen kuuloaistille.

Ovennuppi narahti viimeisen kerran ja kevyeksi osoittautunut ovi paiskasi minut käytävään kehoni voimalla. Törmäsin kipeästi kiviseinään tuntien, kuinka olkapäästäni hiertyi kapea kaistale ihoa rikki.

Blaisen musta varjo heittäytyi päälleni kuin kuolema itse. Lähdin juoksemaan pitkin käytävää, kipittäen rappuset alas korkeilla koroillani niin nopeasti kuin kykenin. Kuulin hänen hengästyneen puuskutuksensa takanani.

Rappuset olivat synkät ja valottomat ja jouduin kulkemaan melkein sokkona alas asti. Vain järvestä tulevan uoman hohtava pinta heijasti ulkona palavien soihtujen valoja alhaalla oleville seinille.

”Vanil, hitto vieköön, pysähdy!”

Olin horjahtaa tuon raivoisan huudon tavoittaessa minut. Tartuin seinään kiinni kaksin käsin varmana siitä, että kaatuisin ja taittaisin niskani. Olin kuitenkin väärässä, sillä tasapainoni ei pettänyt minua. Jatkoin silti hurjistuneena matkaani alaspäin.

Holvikattoisen sataman kaunis maisema tuli eteeni yllättäen. Järvi hohti tyynenä ja kutsuvana, se soljui rauhallisena oman kiireisen olemukseni ohitse. Kaukana näkyi Pöllölän tuikkivat ikkunat sekä taivaalla loistavat tähdet. Kielletty Metsä piirsi siluettinsa tummansinistä taivasta vasten. Ensimmäisen vuoden oppilaita tuovat veneet oli aseteltu siistiin jonoon kivitasanteen vierelle, jossa seisoin.

Olin kiiruhtanut liian nopeasti ja liian huolimattomasti alas rappusia. Maiseman kauneus salpasi hengitykseni ennen kuin korkokenkäni huimaavankorkea korko napsahti poikki. Keikahdin oikealle päin yrittäen tavoitella sitä tasapainoa, joka oli juuri pelastanut minut.
Pienen siemauksen mukana tullut tuliviski särähti juuri tuolloin päässäni ja lamaannutti tasapainoni. Putosin kylmään veteen, kahden veneen välillä olevaan railoon, kuin rautainen alasin. Kuulin loiskauksen jonka aiheutin, sekä näin merirosvon, joka piteli molemmilla käsillään kiinni kivisen holvikaaren reunoista.

Olin jo ojentamassa kättäni tarttuakseni kivitasanteen reunasta ja vetääkseni itseni kuiville kuin kömpelö mursu, kun jalkani kietoutui oppilaita tuovan veneen ankkuriketjuun. Samalla tuo ketjua kannatteleva puukoukku räsähti vanhuuttaan rikki ja syvyyksiin vajoava, raskas ankkuriketju veti minut mukanaan limaisten järvikasvien asuttamaan pimeyteen.

« Viimeksi muokattu: 12.11.2009 23:50:41 kirjoittanut Vanil »
"Just because you feel it doesn't mean it's there - we are accidents waiting to happen."

Dolls

  • ***
  • Viestejä: 2 081
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #32 : 13.11.2009 14:29:11 »
Siinä meni tämäkin "kipeänäolo"-päivä. Lukiessa tätä mahtavaa ficciä! :D

Miten minä aina onnistun valkkaamaan luettavakseni sellaisen ficcin, joka loppuu niin jännittävään kohtaan? Siis tämä oli ihana! Alku ei ollut ollenkaan tahmea tai mitään.

Tanssiaset olivat ehkä pieni klisee, mutta mitäs se haittasi? Kaikkien puvut sopivat niin luonteelleen, kuten Pyhimys ylistää. En viitsi kopioida sitä kaikkea, sillä se kertoo kaiken oleellisen.

Loppu! EI HERRANJESTAS, TÄMÄ ON JO LAITONTA KIDUTUSTA! Apuvaaaa, mitäs nyt tapahtuu? :o

Ja muuten, Avrilin My Happy Ending oli juuri sopivan pituinen 8.lukuun verrattuna.

uglydoll odotta uutta lukua kieli pitkällä! :P

ps. hajosin tälle:
Lainaus
Puemme sinut niin seksikkääksi, että jopa Kalkarokseen tulee jotain eloa.
<3
« Viimeksi muokattu: 13.11.2009 14:32:21 kirjoittanut uglydoll »
darling i'm a nightmare dressed like a daydream

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #33 : 13.11.2009 16:55:06 »
Sydämeni taisi juuri pysähtyä sinun takiasi. Tämä on todellakin mahtava ficci, ja toivon nopeasti jatkoa, kun kerran päästiinkin nopeasti vauhtiin! ;} Huh, mitäköhän seuraavaksi tapahtuu?

Ajatellahan, että tämä on jo yhdeksäs luku! Jätit lopun niin jännittävään kohtaan, että ihan jännittää mitä seuraavaksi tapahtuu. Toivottavasti Vanilille ei tapahtunut suinkaan. Yllätyin positiivisesti, kun huomasin, että uusi osa oli ilmestynyt. Tätähän kaikki olivat odottaneetki jo riemastuneina ja sisukset puristuneina. Harryn ja Ginnyn puvut saivat minut hymyilemään. Tämähän oli todella hyvin kuvailtu, voin nähdä elävästi nuo tanssiaiset.

Alankin tästä edes eksyilemään enemmän tänne!
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

Vanil

  • Kalpeanaama
  • ***
  • Viestejä: 125
  • Remember to breathe
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #34 : 14.11.2009 00:47:26 »
Bom Bom Boom - herkullisen pitkiä kommentteja :)
Saitte minut innostumaan, joten esittelen teille viimeisen luvun ennätystähtiin kirjoitettuna.
Pahoittelen tämän luvun lyhyyttä muihin verrattuna.



Kymmenes luku

No I don’t believe you
When you say you don’t need me anymore
So don’t pretend to
Not love me at all



Vajosin valoa hajottavaan maailmaan, missä aika oli pysähtynyt. Tummanvihreä vesi veti ilmakuplani suustani ja aukaisi kiinnilaitetut hiukseni. Se hyväili kasvojani, käsiäni, jalkojani ja ympäröi minut omaan halaukseensa. Sormeni haroivat kiivaasti vesimassaa ympärilläni yrittäessäni takertua johonkin, mikä estäisi uppoamiseni pimeyteen haihtuvaan pohjaan.

Vesi ympärilläni ei ollut hiljaista: outo, rauhoittava suhina täytti korvani ja jostakin kaukaa kantautuvat kumahdukset saivat ylhäällä kimaltelevan pinnan rajan väreilemään. Taivutin kehoni kaarelle katsellen, kuinka maailma yläpuolellani loittoni minusta kuin kauas kaartava tähdenlento. Yritin turhaan kurkottaa kohti saavuttamatonta raskas kahle kietoutuneena toisen nilkkani ympärille.

Pakottava tunne rintakehässäni sekä polte poskissani saivat minut avaamaan suuni ja haukkomaan happea. Elinvoimaisen ilman sijaan sain keuhkoni täyteen sakeaa vettä sekä satoja pieneliöitä, jotka asuivat siinä. Puristin kämmeneni nyrkkiin rintakehäni päälle ja suljin silmäni odottaessani kuoleman jälkeistä elämää.

Veden rauhoittavaan ääneen sekoittui äkillinen loiskahdus. Tasainen vajoamiseni pimeään uneen keskeytyi, kun vahvat kädet tarttuivat minua käsivarsista. Viimeisillä voimillani avasin silmäni nähdäkseni vain välähdyksen valkoisesta paidasta. Sitten Blaise antoi suudelmallaan minulle ilmaa keuhkoihin, muutaman hupsun sekunnin, joiden oli tarkoitus pitää minut hengissä.

Raskaan kahleen lähettyvillä tuntui kosketuksia. Kallistin päätäni ja näin Blaisen irrottavan kietoutunutta ketjua jalastani, josta kauniin kengän korko oli katkennut. Sitten tunsin jälleen paineen pakottavan minut avaamaan suutani, hakemaan happea tukahdutettuihin keuhkoihini. Huusin äänettömästi kaiken elämäni kehostani, suljin silmäni ja lensin pois, pieni onnellinen vire aivoissani vain sen takia, että olin nähnyt kuinka Blaise oli tullut hakemaan minua.

Jokin iski minua rintaan kerran, toisen, kolmannenkin. Minä en halunnut avata silmiäni, en tuntea elämisen painoa ympärilläni. Levollinen tunne, johon oli vajonnut, oli väistymässä ja sen tilalle oli tulossa piinaava todellisuus. Neljäs isku pakotti minut purskauttamaan vedet keuhkoistani ja avaamaan silmäni. Saman tien minut nostettiin istumaan niin, että sain yskittyä kaiken samean järviveden pois ruumiistani. Vahvat käsivarret kietoutuivat ympärilleni ja minut vedettiin syleilyyn, lämpimään suojaan kylmyyttä vastaan.

Blaise likisti minut rintakehäänsä vasten hieroen kananlihalle nousseita käsivarsiani. Hän oli laillani kauttaaltaan märkä, mutta silti hän yritti saada minut lämpimäksi. Nojasin uupuneena pääni hänen niskaansa ja vedin ahnaasti raikasta ilmaa keuhkoihini. Sormeni puristivat hysteerisenä hänen valkoisen paitansa läpimärkää kangasta.

Istuimme siinä hyvin kauan. Blaise keinutti minua hiljaa edestakaisin kyynelten valuessa meikintuhrimilla poskillani. Olin järkyttynyt siitä, että minut oli vedetty pois jostakin niin rauhaisasta paikasta. Olin järkyttynyt siitä, että olin melkein tappanut itseni.

Olin järkyttynyt, että Blaise kuiski ilmaan rakastavansa minua.

”Älä enää koskaan tee tuollaista”, hän puhui hyvin hiljaa ja matalasti. Sitten hän kohotti leukaani katsoakseen kasvojani.
”Lupaa minulle, ettet enää koskaan juokse pois luotani.”

Suljin silmäni uupuneena ajattelemaan meitä kahta koskevia kysymyksiä, jotka pistelivät sydäntäni. Tunsin, kuinka Blaise pyyhki levinneitä meikkejäni erittäin hellästi pois poskiltani, suukotti kylmettyneen nenäni kärkeä ja halasi minua tukahduttaen näin oman halunsa huutaa ja kirota maailmaa vain sen takia, että olin melkein hukkunut oman kömpelyyteni takia.

”Entä Elizabeth?” huokaisin suruni hänen kuultavakseen. Tuo samainen lause vei kaiken voiman ruumiistani.

Blaisen kädet kietoutuivat varmemmin ympärilleni ja hän painoi otsansa otsaani vasten, kuten kauan sitten eräässä käytävässä. Avasin silmäni ja kohtasin hänen tuskastuneen katseensa.

”Minä suutelin häntä vain yrittäessäni todistaa, etten kaivannut sinua, ettet ollut ainoa, joka pystyi pelkällä olemassaolollaan muuttavan maailmani paremmaksi.”

”Jos jatkat valehtelemista, sen on ajanhukkaa”, yritin irrottautua hänen luomastaan vankilasta. En halunnut käsittää, mitä hän tarkoitti lauseellaan. En aikonut antaa hänen huijata minua toistamiseen.

Blaise tarttui käteeni, joka pääsi karkuun hänen iholtaan ja veti minut vielä tiiviimmin kiinni itseensä.

”Ei se ole valhe”, hän henkäisi korvaani, ”Olen typerä, ajattelematon lurjus, mutta olen rakastanut sinua jo jonkin aikaa, Vanil. Eikä tarkoitukseni ollut loukata sinua millään tavoin.”

Hänen sanansa saivat ihoni entistä enemmän kananlihalle ja väreet kulkemaan paljaan selkäni ylitse.

”Paleletko sinä?” Blaise kysyi tuntiessaan minun hytisevän.
”En palele”, valehtelin. Hän asetti minut paremmin syliinsä ja otti minut lämpimään halaukseensa. Vedin henkeeni hänen miellyttävää tuoksuaan.

Istuimme keskellä Tylypahkan järvisataman kivitasannetta sylikkäin kuin kaksi haaksirikkoutunutta. Muutamat soihdut antoivat meille lepattavan valonsa ja rauhallinen solina tanssi ympärillämme.

”Haluatko kuulla koko tarinan vai tiivistelmän?”
”Minä en halua kuulla mitään”, sanoin, mutta hän ei irrottanut otettaan minusta.

”Se on laitonta”, Blaisen äänensävy oli synkän huvittunut.
”Mitä sinä sillä tarkoitat?”
”Minulla on oikeus asialliseen oikeudenkäyntiin, ennen kuin voit todeta minut syylliseksi”, Blaise naurahti korvaani ja siveli mekkoreunaa, jossa kangas loppui ja ihoni alkoi.

”Antaa tulla sitten”, alistuin vain sen takia, että halusin lopettaa tämän keskustelun ja vaipua parantavaan uneen, jota kehoni huusi joka solullaan.

”Minä pelkäsin”, vaimea ääni oli tuskin tuulenhenkäystä voimakkaampi, ”minä pelkäsin, ettei tästä tule mitään. Ajattelin, että sinä et hyväksy minua, että tupani tulee vahingoittamaan sinua. En halunnut, että sinulle tapahtuu mitään pahaa vain sen takia, että minä olen luihuisessa ja sinä puuskupuhissa. Olin kauhuissani siitä, miten voimakkaasti tunsin sinua kohtaan heti ensimmäisillä hetkillä, kun sain tutustua sinuun paremmin. Luulin kyllästyväni sinuun, mutta joka päivä kohtasin jotakin uutta ja mielenkiintoista. Vähitellen minä.. aloin rakastua sinuun. Mutta tupiemme kuilu oli niin syvä, että ajattelin meidän pystyvän olemaan vain piilossa yhdessä.”

”Yritätkö syyttää tästä kaikesta vain tupiamme?”

Blaise puristi kätensä nyrkkiin ja kiristeli hampaitaan.

”En, Merlin sentään! Mutta sinun täytyy käsittää, etten uskonut tämän toimivan.”

”Entä nyt?” kysymykseni oli hauras. En kestäisi sitä, jos Blaise hylkäisi minut vain sen takia, että kuuluin puuskupuhin keltamustaan tupaan.  Luihuinen nosti päätään niin, että saattoi katsoa minua hehkuvilla silmillään, jotka saivat verenkiertoni kiihtymään epänormaaliin vauhtiin.

Blaise vastasi kysymykseeni lempeällä suudelmalla. Tuntui kuin kostea mekkoni olisi höyrystynyt kuivaksi välillämme sinkoilevien kipinöiden takia. Blaise naurahti huuliani vasten ja sipaisi nenällään omaani.

”En voi kulkea päivääkään ilman, etten näkisi sinua”, hän myönsi ja suuteli minua uudelleen.


Seikkailin silmissäsi
hymyssäsi
sen minkä hämärältä
valolta pystyin
kosketin
kulmakarvojesi kaarta
väritin silmäsi uudestaan
vaikka ihanat
ne olivat nytkin
mutta vielä vähän
ruskeammiksi

Ja sitten
hämärässä satamassa
sanoit
rakastan sinua
katsoit silmiin
niin että sydämeni
olisi valahtanut
sekaan lumihiutaleiden
jos ympärillämme olisi ollut

Ja se lumi allani
olisi sulanut pois



*

En tiedä, mistä Blaise löysi voimia kantaa minut portaita ylös sekä Suuren Salin lävitse. Olin haudannut pääni hänen kaulakuoppaansa auki kierähtäneet hiukseni kasvojeni verhona. Kiitin Jackieta siitä, että valkoinen, kastunut mekkoni oli niin paksusta kankaasta tehty, ettei mikään kuultanut sen lävitse.

Jumputtava musiikki tavoitti meidät jo ennen kuin ehdimme satamasta Suureen Saliin johtavien portaiden päähän. Blaise mumisi korvaani jotain lohduttavaa, kun hän lähti tarpomaan mahdollisimman huomaamattomasti noutopöydän vierellä. Tunsin, kuinka osa reunalla tanssivista oppilaista jäi tuijottamaan meitä uteliaina. Ihmettelevä tunnelma leijui ilmassa käsin kosketeltavana.

Blaise nosti minut paremmin käsilleen ja painoi tiukemmin rintakehäänsä vasten.
”Mitä ihmettä teille on tapahtunut?” Marianin kauhistunut ääni kuului edestäni. Hänen kätensä koskettivat olkapäätäni, ”Onko hän kunnossa?”

”Olen viemässä häntä juuri sairaalasiipeen”, Blaisen matala ääni kajahti hälinän ylitse.
”Miksi sinä olet hänen seurassaan?” rohkelikko tivasi tuohtuneena kantajaltani.

”Minulla ei ole aikaa tällaiseen”, Blaise tuhahti Marianille ja työntyi hänen ohitseen. Olin liian väsynyt ja uninen kommentoidakseni Blaisen ja Marianin keskustelua. Ystäväni kiiruhti kuitenkin Blaisen perään ja tarttui häntä olkapäästä.

”Jos sinä olet viemässä häntä jonnekin, minä tulen mukaan”, hän sanoi tomerasti ja kuulin, kuinka hän keräsi hameenhelmansa käsiinsä päästäkseen kulkemaan Blaisen nopeiden askelien tahtiin.

”Marian! Minne sinä olet menossa?” Jackie huudahti kauempaa. Jimmyn ja Ritchien, sekä Ginnyn ja Seamuksen ääni kantautui hänen lähistöltään.

”Tulen pian takaisin!” Marian huikkasi vastaukseksi jättäen ihmettelevän ystäväkatraansa taakseen.

Viileä ilma leikitteli kostealla ihollani kulkiessamme eteisaulan suurien ovien ohitse. Blaise painoi nopean suukon otsalleni havaitessaan, että minua kylmäsi jälleen. En tiedä, näkikö Marian tuota pientä elettä.

Blaisen kavutessa lukuisia portaita ylöspäin minä nukahtelin katkonaisesti. Aina, kun pääni painautui raskaampana Blaisen niskaan, hän ravisteli minut hellästi hereille. Tajusin sumuisen mieleni lävitse, että hän pelkäsi minun nukahtavan eikä koskaan heräävän.

”En minä voi enää kuolla”, hymähdin hänen ravisteltuaan minua jälleen. Raotin silmiäni ja näin hänen aataminomenansa nousevan ja laskevan. Marian käänsi katseensa meihin kulkiessamme pitkin kivistä käytävää, joka johti Sairaalasiipeen.

Blaisen vaitiolo kertoi minulle kaiken hänen mielentilastaan. Tiesin, että Marian näki vain ilmeettömäkasvoisen pojan, joka kantoi hänen hyvää ystäväänsä. Hänkin oli luultavasti suunniltaan huolesta, sillä ei hän muuten olisi jättänyt odottamiaan tanssiaisia unohtaen Ritchien Suureen Saliin.

Asetin toisen kämmeneni vasten Blaisen rintakehää, jonka alla hänen intohimoinen sydämensä sykki. Poika hohkasi lämpöä kuin hiilloksella elävä takka.

Kosketin hänen otsaansa.

”Sinullahan on kuumetta”, mutisin. Oli minun vuoroni murehtia hänen puolestaan.
”Pientä lämpöä vain”, Blaise totesi ja pysähtyi.

Seisoimme kahden puisen oven edessä, jotka molemmat olivat kiinni. Luihuinen katsoi Mariania silmiin ja hetken tuijotuksen jälkeen ystäväni tajusi aukaista meille oven. Saavuimme valaistuun tilaan, johon oli aseteltu sekä sänkyjä että katseen estäviä verhoja tasaisin väliajoin. Matami Pomfrey hääri juuri yhden sängyn luona, jonka päällä istui toisen vuoden opiskelija poskessaan iso harsoside. Harmaahiuksinen sairaanhoitaja nousi rivakasti pystyyn huomatessaan meidät ja suorastaan kiiruhti luoksemme. Ammattimaisen touhotuksen aikana Blaise oli asettanut minut yhdelle sängyistä makaamaan ja istui nyt tuolilla vieressäni Marianin kanssa katsellen, kuinka Pomfrey mittasi ja tunnusteli pulssiani sekä lämpöäni.

”Tylypahkan satamassa? Kuinka kauheaa!” keski-ikäinen nainen sanoi ja katseli meitä kahta myötätuntoisesti Blaisen kertoessa tarinaamme samalla, kun Pomfrey sekoitti oranssitahnaista lientä kupissa. Se tuoksui ja näytti fletkumadon limaa ällöttävämmältä ja oli tarkoitettu minun ja Blaisen kuumeelle. Marian nyrpisti nenäänsä haistaessaan seoksesta pääsevän lemun.

Ihmettelin, miksei Blaise tai Marian olleet riidelleet laisinkaan. Rohkelikko oli vain istunut hiljaa ja kuunnellut, kuinka Blaise oli selostanut kaiken tapahtuneen juuri niin kuin se oli mennyt. Hän tosin jätti kertomatta sen, miten olimme istuneet kauan sataman kivitasanteella toisiimme kietoutuneina.

Matami Pomfrey antoi meille kummallekin puoli kupillista parantavaa seosta. Nielaisin juoman yhdellä kulauksella ja olin oksentaa sen kaiken heti ulos. Oli kuin olisin niellyt räiskeperäisistä sisuliskoista puristettua myrkkyä. Blaisen silmät siristyivät hänen juodessaan oman annoksensa.

”Minä pidän teitä kahta tarkkailussa tämän yön. Teidän täytyy jäädä osastolle nukkumaan”, Pomfrey käski ja viittasi Marianille, ”voitte olla täällä hetken, mutta on välttämätöntä, että Vanil tulee saamaan lepoa.”

Marian nyökkäsi ja liikahti lähemmäs minua Blaisen siirtyessä toiseen sairaalavuoteeseen ja matamin lähtiessä hakemaan meille siiven omistamia yöasuja.

”Minä olen onnellinen puolestasi”, hän sanoi hiljaisella äänellä ja puristi kättäni. Katsoin häneen hämmästyneenä.

”Ai senkö takia, että melkein hukuin?”
”Ei, hupsu”, Marian hymyili surumielisesti ja vilkaisi silmillään sinne, minne Blaise oli kadonnut, ”vaan sen takia, että sinä olet löytänyt jonkun. Vaikka tuo joku onkin Blaise Zabini.”

”Haittaako se sinua?” kysyin suoraan, mutta väsymyksen tuoma mumina sai ääneni kuulostamaan puuroiselta.

”Minä.. yritän totutella tähän”, hän sanoi, ”Zabinihan sentään pelasti henkesi.”
Huuleni kaartuivat iloiseen ilmeiseen ja ojensin käteni halaukseen. Marian rutisti minua hellästi.

”Nähdään aamulla, tiikeri.”

Sitten hän liiteli pois luotani kultainen mekko perässään hulmuten. Pian matami Pomfrey saapui luokseni pehmeän, vaalean yöpaidan sekä lyhyiden yöhousujen kanssa, jotka vaihdoin tokkuraisena märän mekkoni tilalle. Sairaanhoitaja himmensi salin valot niin, että saisimme nukutuksi. Käperryin sänkyni untuvatäkin alle ja suljin silmäni nukahtaakseni. Lattian narahdus sai minut kuitenkin havahtumaan.

Sänkyni patja notkahti, kun Blaise kömpi viereeni oma yövaate päälleen puettuna. Hän nosti isoa peittoa niin, että mahtui sen alle ja veti minut kainaloonsa. Tummat käsivarret kietoutuivat suojelevasti ympärilleni.

”Matami Pomfrey tuskin pitää siitä, että löytää meidät aamulla samasta sängystä”, sopersin jo puoliksi nukahtaneena. Blaisen hengitys kutitti niskaani.

”Se on hänen ongelmansa”, mustatukkainen luihuinen mutisi ja liikahti saadakseen minut paremmin syliinsä.

”Mitä mieltä sinä olet tästä?” Blaisen ääni oli käheä ja karhea.
”Tästä?” kuiskasin täysin unen rajamailla, ”minusta tämä on mukavaa.”

 ”Rakastatko sinä minua?” luihuinen kuulosti vakavalta. Käännyin hänen syleilyssään ja painoin pääni hänen rintakehälleen, josta oli tullut suosikkipaikkani. Kiedoin vaihteeksi omat käteni hänen ympärilleen ja kurkotin suikkaamaan huolimattoman suukon jonnekin hänen leukansa tienoille.

”Jo siitä lähtien, kun näin luonnottoman kiiltävät kenkäsi Hagridin tunnilla.”

Blaisen rintakehä kohosi vaimean naurun aikaansaamana. Hän veti peiton paremmin päälleni, jotta pysyisin lämpimänä. Minun oli turha sanoa, että se, joka piti minut lämpimänä, oli hän itse. Onnellisen raukea tunne täytti jokaisen hermoni hänen sivellessään olkapäätäni pienesti.

”Kyllä. Minä rakastan sinua.”




A/n: Oma kritiikkini: kliseistä höttöä, jonka lopetus on ennalta-arvattava. Mutta minulla oli niin hauskaa tätä kirjoittaessa, että sain sellaiset.. 22 930 sanaa kasaan vain muutaman kuukauden sisällä, mikä on erinomainen tulos kaltaiselleni hitaalle kirjoittajalle, jonka inspiraatio saattaa tyrehtyä hetkessä. Pahoittelen vielä kerran tämän viimeisen luvun lyhyyttä, josta jää uupumaan monia vastauksia. Olen kuitenkin sitä mieltä, ettei kaikkia aukkoja tarvitse täyttää, vaan on jätettävä osa lukijan oman mielikuvituksen varaan. Rowling tuskin  kuvitteli Blaise Zabinia tällaiseksi hahmoksi, miksi minä olen muokannut hänet - mutta tämähän on minun tarinani. Joten kiitos, kumarrus ja iso halaus teille kaikille, jotka jaksavat lukea tämän ja kommentoida :)  

-- Minusta tuntuu siltä, että tulen vielä jonain päivänä kirjoittamaan tälle jatkokertomuksen.
« Viimeksi muokattu: 19.07.2010 21:10:23 kirjoittanut Vanil »
"Just because you feel it doesn't mean it's there - we are accidents waiting to happen."

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #35 : 14.11.2009 11:17:11 »
Nyt minä taisin lopullisesti seota. En usko vieläkään, että tämä on jo loppu. Tekstisi sai minut lähes kyynehtimään, niin upea tämä oli. Toivottavasti me kaikki näemme sinut jatkossa uusien ficcien parissa. Minä ilmoittauden ainakin jo varmuuden vuoksi lukemaan sinun seuraavia ficcejäkin, jos niitä tulee.

Loppu oli todella kaunis. Pelkäsin jo pahinta että Vanil kuolisi, mutta onneksi Blaise tuli pelastaan hänet. Ei tämä niin lyhyt ollut, sait tiivistettyä kaikki täydellisesti kohdalleen. Vihdoinkin molemmat puhuivat avoimesti rakkaudesta ja suhteistaan, minun teki mieli pyörtyä ilon takia. Kymmenes luvun alku jatkui jännittävissä merkeissä ja meinasin siihen mennessä saada jo sydänkohtauksen. Toivoin tuossa lopussa, että kirjoittaisit vielä tähän jatkokertomuksen. Eihän tuollaista söpöstelyä ja rakkautta voi jättää nyt noin vain! [;

Lainaus
”Matami Pomfrey tuskin pitää siitä, että löytää meidät aamulla samasta sängystä”, sopersin jo puoliksi nukahtaneena. Blaisen hengitys kutitti niskaani.

”Se on hänen ongelmansa”, mustatukkainen luihuinen mutisi ja liikahti saadakseen minut paremmin syliinsä.
Tuo kohta oli ehdottomasti ylisuloinen! Jotenkin nauratti kuitenkin, kun kuvittelin miltä Matami Pomfrey näyttäisi jos näkisi heidät aamulla nukkumassa samassa sängyssä. Hihih.

Kiitos parhaasta luvusta ikinä!~
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

Dolls

  • ***
  • Viestejä: 2 081
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #36 : 14.11.2009 12:31:05 »
Voih <3

Luin siihen asti, kun Blaise hyppää järveen pelastaakseen Vanilin (kuulostipa hassulta :D ), kun äiti käski että pitää lähteä kellariin. Melkein huusin Avada Kedavra, jotta olisin saanut lukea loppuun. 30 min kellarissa oli yhtä tuskaa, kun mietin Vanilin ja Blaisen ongelmaa. Loppu oli tosin ennalta-arvattava, mutta mitäs se haittaa?

Sairaalasiipi lopetus oli mukava. Luulin että tulee "oi minä rakastan sinua mennään tonne rannalle vähän istuskelemaan"-tyylinen loppu, mutta onneksi ei.

Tämä oli ihana lukukokemus. Ensimmäinen Marysue-lukemiseni, jonka jaksoin lukea loppuun (kyllä, tämä oli kehu ;) ).  Oi, Vanil oli mukava persoona, olisi kiva lukeahänestä enemmänkin.

Ja kirjoita jatko-osa, minä luen! Lähetä vaan yksäri, niin kerrankin luen alusta asti enkä aloita kun ficci on kirjoitettu puoleen väliin ;)

uglydoll
darling i'm a nightmare dressed like a daydream

Rosalie

  • ***
  • Viestejä: 20
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #37 : 16.11.2009 20:14:12 »
Ou, kaikki hyvä loppuu näköjään aikanaan.  ;D Tässäkö tämä nyt oli? Olisin halunnut tämän jatkuvan vielä, tuota pitkään. :)

En oikein saanut kuitenkaan selvää, että miten vaarallinen se Blaise nyt loppujenlopuksi oli? Ei kovinkaan pelottava ainakaan, minun mielestäni. Oi voi, vaan ihana.

Vanil oli todella hyvä. Pidin tavastasi kirjoittaa hänestä, eikä ollut liian häiritsevän outo taikka ärsyttävä. Ei tosiaankaan, vaan piristävän erilainen.  ;)

Eikä tämä nyt ollut liian kliseinen, vaikka sellaisia kliseitä varmaan olikin, muttei kuitenkaan liikaa. Ja nykyään onkin hankala kirjoittaa epäkliseistä tekstiä. (mikä sitten onkaan kliseisyyden vastakohta?)

Pidin tästä ja tulen takuulla lukemaan seuraaviaikin tekstejäsi, sillä ethän sinä kirjoittamista tähän voinut jättää? Minä ainakin janoan lisää.

Kiittäen,
Rosalie

Vanil

  • Kalpeanaama
  • ***
  • Viestejä: 125
  • Remember to breathe
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #38 : 17.11.2009 16:20:22 »
Hehaa, mahtipituisia kommentteja n_n

Upsila, kiitos palautteestasi! Sanotaanko, että matami Pomfrey sai seuraavana aamuna todella kiukkuisen kohtauksen löydettyään kaksi kipeää oppilasta samasta sängystä, vielä kun toinen oli meinannut hukkua edellisenä iltana. Vanil pääsi kuin koira veräjästä, mutta Blaise sai kovan saarnan ja vihaisia mulkaisuja!

Lainaus
Toivoin tuossa lopussa, että kirjoittaisit vielä tähän jatkokertomuksen.

Ajattelin, että kirjoitan tässä lähiaikoina itsenäisen jatkokertomuksen tälle :) Oli niin hauskaa kirjoittaa Vanil/Blaise paritusta, etten usko että tämä jää tähän!

uglydoll, huuu, toivottavasti Vanil ei ollut täysin Mary Sue mielestäsi (vaikka se olikin kohteliaisuus), sillä minä itse henkilökohtaisesti inhoan Mary Sueja :D Kiitos kommentistasi, olen tyytyväinen siihen, että olen saanut oman lukijan n_n

Pyhimys, jatkan kirjoittamista, ehdottomasti! Ainakin kommenttisi luettuani ^^
Syy Marianin epärohkelikkomaiseen käytökseen johtui Blaisen omasta käyttäytymisestä (sillä luihuinen/puuskupuh asetelma oli jotain niin yhteenkuulumatonta hänen mielessään), sekä siitä, että hänen parhain ystävänsä oli melkein hukkunut hetki sitten :) Mutta ankarat puheet ja pohdinnat kohtasivat Vanilin heti, kun hän pääsi ulos sairaalasiivestä!

Rosalie:
Lainaus
En oikein saanut kuitenkaan selvää, että miten vaarallinen se Blaise nyt loppujenlopuksi oli?

Ei Blaise sanan merkityksenmukaisella tarkoituksella ollut vaarallinen. Hän vain aiheutti liikaa tunteita ja tuskia Vanilissa, joita hän tuskin oli kovin monta kertaa kohdannut ja tämän takia joutui hämmennyksiin ja outoihin tilanteisiin. :)

Kiitän teitä kommentoijia, päivieni pelastajia :)
Tuntuu, ettei tämä tarina nyt sitten niin hirveää soopaa ollutkaan n_n

Vanil
"Just because you feel it doesn't mean it's there - we are accidents waiting to happen."

Dolls

  • ***
  • Viestejä: 2 081
Vs: Hiekkaan piirretty viiva
« Vastaus #39 : 17.11.2009 18:01:50 »
Lainaus
Mary Sue tai Gary Stu: Kirjoittajan itsensä keksimä hahmo esim. kirjasta tuttujen hahmojen keskellä. Perinteisesti MS/GS on ylenpalttisen ihana, saa yleensä päähenkilön voitettua omakseen, mutta tätä nimitystä käytetään paljon myös Original Characterista, joka ei välttämättä ole niin täydellinen, onpahan vain kirjoittajan itsensä keksimä.

vanil oli ylenpalttisen ihana ja voitti päähenkilön lopulta omakseen, jälkeen hukkumisen ;) tarkoitin Mary Suella tällaista henkilöä :)

Tykkäsin, oli pakko lukea uudestaan.

uglydoll
darling i'm a nightmare dressed like a daydream