Kirjoittaja Aihe: Menestyksen salaisuus || FF10, S, kaksoset/Alicia, viikottainen raapale  (Luettu 2422 kertaa)

Jennea

  • Vieras
Title: Menestyksen salaisuus
Author: Jennea
Rating: S
Genre: tämä on mysteeri, romance? Tuplaraapale kuitenkin.
Pairing: Fred ja George Weasley/Alicia Spinnet
Disclaimer: Hahmot ovat J.K Rowlingnin luomia, joten en omista heitä. En saa tästä korvausta.
Summary: Kaksoset menestyvät hienosti yrttitiedossa. Opettajat ovat ylpeitä ja äiti on ylpeä. Mutta miksi kaksoset haluavat loistaa juuri siinä aineessa?

Haasteet: Osallistuu FF10, Sininen. Aiheella Weasleyn suku. Aika mitätön maininta tuolla tuo sininen, mutta silti. Yhdistän kuitenkin.
Sekä myös sitten osallistuu viikottaiseen raapalehaasteeseen. Tällä viikolla aiheena on yrttitieto. Tämä meni hieman yli myös tuon tuplaraapalerajan, mutta äh. En jaksa välittää, joten älkää tekään, jooko! (:

A/N: Tällainen tuplaraapale tästä syntyi. Melkeinpä vain tuikkasin sanoja paperille, tai no näytölle, joten älkää nirhatko, jos on jotain sekavuutta havaittavissa. Omat ajatukseni siellä vain tekstin seassa elävät! Laittakaas kommenttia, jos satutte ficin aukaisemaan. Olisi mukava kuulla, kuinka moni sai idean selville oudon kerronnan taustalta. Voittajalle jaetaan hyvää mieltä!


Menestyksen salaisuus


Kuka uskoisi, että Fred ja George Weasley, nuo kaksi opettajien kauhua ja oppilaiden ihailemaa henkilöä, pitäisivät yrttitiedosta. Niin, ei kukaan. Jo ensimmäisellä luokalla kaksoset huomasivat, että oppiaine jossa he pystyivät keskittymään kunnolla oli yrttitieto. Koko heidän ikänsä he olivat hoitaneet kodin puutarhan kasveja ja tunnistivatkin monet kasvit kokeissa kaikkien hämmennykseksi.

Heidän äitinsä katseli joka kerta ylpeänä poikiensa numeroita yrttitiedosta. Ehkä hekin vielä pärjäisivät tässä elämässä, hän usein ajatteli, kun epätoivo otti mielen valtaan, kun koululta tuli joka viikko kirjeitä. Milloin kaksoset ovat piilottaneet vahtimestari Voron lempitossut tai milloin he ovat yllyttäneet muita oppilaita pinnaamaan tunnilta. Silloin rouva Weasleylla oli tapana huokaista, ottaa teetä ja katsoa lukujärjestyksestä milloin pojilla olisi seuraavan kerran yrttitietoa. Ah, perjantaina en tule saamaan mitään kirjettä koulusta. Pojilla on yrttitietoa. Silloin kaikki menee hyvin. Silloin he ovat rentoutuneita.

Opettajat katsoivat hämmästellen ja samalla ihaillen kaksosten menestymistä kasvien parissa. He tunsivat itsensä onnistuneiksi, kun viimeinkin saivat jakaa pojille pisteitä, eikä aina ottaa pois. Jopa kaksoset itse tuntuivat olevan ylpeitä menestyksestään. He viittasivat innokkaasti luokassa jokaiseen kysymykseen ja aina vastaus oli oikein. He kuuntelivat hiljaa ja puhuivat, kun heille annettiin lupa puhua. Kaksoset halusivat oppia. He halusivat saada hyviä numeroita ja tehdä opettajaksi ylpeiksi.

Niinhän sitä jokainen luuli. Todellisuus on kuitenkin toinen. Kaksoset halusivat tehdä vain yhteen ihmiseen vaikutuksen. Hänellä on kauniit siniset silmät ja hän kiinnitti kaksosiin huomiota ja hymyili heille, kun he vastasivat oikein. Alicia Spinnetista kaksoset saavat motivaationsa.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 23:33:38 kirjoittanut Pops »

Hinska

  • Vieras
Vs: Menestyksen salaisuus
« Vastaus #1 : 22.10.2008 02:42:50 »
Ihana. Jotenkin vain kevyt ja.. kevyt. :D

Mä aattelin, että Fred ja George aikoivat tehdä jonkun jekun, kun opiskelivat yrttitietoa niin ahkerasti. Mutta kannattaahan tytön takia opiskella. ;)

Btw, ihana ava ja lähden tästä etsimään joitain muita sun kirjoituksia.

Jennea

  • Vieras
Vs: Menestyksen salaisuus
« Vastaus #2 : 25.10.2008 14:54:43 »
Hinska: Jes, ymmärsit idean! Ihanaa :) Kuvittelin, että tuo teksti on niin sekaista, että siitä ei saa kuitenkaan mitään selvää, mutta ihanaa kun sinä sait! Kiitos tosi paljon kun luit ja kommentoit. Ja kiitos avamaininnasta :)

Nica

  • Vieras
Vs: Menestyksen salaisuus
« Vastaus #3 : 26.10.2008 11:13:13 »
Ja minä kun olen aina luullut (tai kuvitellut, en ole koskaan ollut asiasta ihan varma) että Alicialla olisi ollut ruskeat, eikä siniset silmät. Mutta eipä sillä silmien värillä niin hirveästi väliä ole, kaksoset ovat silti kusessa Aliciaan.

Pidän kirjoitustyylistäsi todella paljon. Se on jotenkin niin .. selkeä ja kevyehkö. Tätä tekstiä lukiessani eläydyin kunnolla ensimmäistä kertaa. Osasin hyvin kuvitella kuinka Molly katselee hymyssä suin kaksosten lukujärjestyksessä perjantaita. Kasvoilleni kehkeytyi epämääräinen ja typerä virne kun paljastui minkä takia kaksoset opiskelivat innokkaasti - se oli jotenkin niin ihanaa. Kirjoitusvirheitäkään en bongannut joten tuplaraapaleesi oli kerrassaan täydellinen!

 *katsoo jumaloiden Jenneaa kuola suusta valuen ja puhuu vaativaan äänensävyyn.* Äww, sun on pakko kirjoittaa lisää jos tuo on normaalia tarinankerrontaasi.

Jennea

  • Vieras
Vs: Menestyksen salaisuus
« Vastaus #4 : 26.10.2008 14:16:35 »
Travers: Hienoa kuulla että tykkäsit! Minulla taitaa olla joku sairaus, että on aina pakko mainita jonkun henkilön silmien väri, en tajua mikä siinä on. :D Kiitos että luit ja kommentoit!

Nica: Köhköh, itse asiassa ei minulla Alician todellisesta silmien väristä ole tietoakaan. Se siniseen viittaus oli nyt vain siksi, että sain liitettyä FF10, kieroa peliä tiedän :D Että oikeasti ne voivat ollakin ruskeat, en tiedä sen tarkemmin.
Heh, kyllähän tuo oli melko normaalia kerrontaani. Joskus ehkä tyyliä yritän muuttaa, että saan vaihtelua, mutta yleensä palaan aina tuohon samaan kerrontatapaan, koska se jotenkin vain sopii minulle :) Ihana kuulla, että pystyit eläytymään ja kuvittelemaan tapahtumat, muuta en voi toivoakaan! Kiitos älyttömästi ihanasta kommentista, piristit päivääni suuresti!