Kirjoittaja Aihe: Eronneet tiet, S | Lily/James | ficlet | Tuhoa suosikkiparituksesi -haaste  (Luettu 2698 kertaa)

nnora

  • neiti Lupin
  • ***
  • Viestejä: 484
  • ava by raitis
Nimi: Eronneet tiet
Kirjoittaja: nnora
Ikäraja: S
Pituus: 441 sanaa, ficlet

Genre: angst, drama, het
Hahmot/paritus: Lily/James
Summary: Tiet olivat nyt lopullisesti eronneet.

Vastuunvapaus: J.K. Rowling omistaa iihan kaiken, minä vain laitoin Jamesin ja Lilyn eroamaan. En saa tästä rahaa.
Varoitukset: viitaus seksiin

Haasteet: Tuhoa suosikkiparituksesi -haaste, parina Lily/James.

A/N: Mun lempiparitus on kutakuinkin Lily ja James, enkä tykkää oikeastaan ficeistä, jossa henkilö(i)lle käy huonosti, mutta jotenkin ajauduin kirjoittamaan tätä. Kommentit on aina kivoja! ;)



"Onko sinulla nyt kaikki?"

Lily nyökkäsi. Oli hänellä. Vaatteet, meikit, sekalaiset tavarat, kaikki.
"No, hei sitten", hän sanoi miltei kuiskaten ja painoi oven kiinni. Tiet olivat nyt lopullisesti eronneet. Lily ilmiintyi kaikkine tavaroineen Likusteritielle, lapsuudenkotinsa omaan huoneeseensa, säikäyttäen Petunian.

"Mitä sinä täällä teet?" Petunia kysyi kärkkäästi tympeä ilme hevosennaamallaan Lilyn heittäessä kamppeensa vanhalle sängylleen.
"Tulin kotiin. Ja mitä sinä teet minun huoneessani hipelöimässä minun vaatteitani?" Lily vastasi ja repäisi petroolinsinisen paidan Petunian käsistä.
"Hmph!" Petunia tuhahti ja lähti huoneesta. Lily huokaisi ahdistuneena ja surullisena. Hän siisti itseään hiukan ja lähti alakertaan tervehtimään vanhempiaan.
"Äiti, isä, minä tulin takaisin. Käyhän se?"
"Totta kai, Lily-kulta", Lilyn äiti vastasi. "Mitä tapahtui?"
"Minä erosin, äiti, minä erosin", Lily sanoi ja murtui täysin. Hän alkoi itkeä äänekkäästi nyyhkien äitinsä olkapäätä vasten.
"Voi sinua, kultapieni.."
"Mitä nyt taas?!" Petunia oli tullut alakertaan ja keskeytti nyt Lilyn itkun.
"Lily erosi Jamesista", Lilyn äiti ehti lipsauttaa ennen kuin Lily ehti sanoa mitään.
"Hah, se friikkikään ei kestänyt sinua!" Petunia sanoi. Lily alkoi taas itkeä lohduttomasti.
"Petunia! Tuo oli todella rumasti sanottu, pyydä heti anteeksi!" Lilyn isä huudahti Petunialle.
"No, anteeksi vaan", Petunia sanoi Lilylle tarkoittamatta sanojaan tippaakaan ja lähti takaisin yläkertaan.
"Älä välitä Petuniasta, Lily. Hän on vain kateellinen sinulle."
"Ai siitä, että minä erosin", Lily sanoi ja juoksi yläkertaan suoraan huoneeseensa. Hän alkoi itkeä entistäin vuolaammin ja pian sinien koristetyyny sängyn päällä oli kastunut kyyneleistä. Lily hautasi kasvot syvälle tyynyihin ja itki, itki ja itki. Hän ei ollut eläessään itkenyt niin paljon.

Hän oli todella eronnut. Eronnut. Lilystä sana 'eronnut' kuulosti pahalle. Siltä, kuin hän olisi tehnyt jotain väärin. No, hän olikin. Hän oli alkanut seurustella Jamesin kanssa. Hän oli ollut umpirakastunut Jamesiin. Mutta viime kuukausina seurustelu oli ollut pelkkää kulissia, pelkkää suorittamista, jota näyteltiin ulos lähdettäessä ja ystävien ollessa kylässä. Mikään ei tuntunut enää miltään. Sitten he olivat yhteisestä päätöksestä eronneet. Lilystä tuntui tyhjälle ja kuin hänen sydämensä olisi tallottu maahan. Hän ei osannut oikein tehdä mitään yksin.

Lilyn kasvoista huomasi kyllä että hän oli itkenyt. Posket, silmät ja nenänpää punersi, yleensä niin iloisista vihreistä silmistä paistoi suru. Huulet olivat rohtuneet ja nenäalus punoitti jatkuvasta niistämisestä.

** noin viikon kuluttua **

Lilyn kuukautiset olivat myöhässä. Ensin Lily oli syyttänyt siitä stressiä, ja sen jälkeen liikuntaa, jota hän oli pakkomielteisesti harrastanut monta tuntia päivässä unohtaakseen eron ja Jamesin. Lily kuitenkin alkoi epäillä syytä. Jos se ei olisikaan stressi tai liikunta, vaan jokin muu? Hän oli ihan vaan kaiken varalta ostanut raskaustestin. Ihan vain kaiken varalta. Lily ei oikeastaan uskonut edes raskauden mahdollisuuteen. Hän kuitenkin pakottautui tekemään raskaustestin, ja hetken päästä vilkaisi tulosta. Raskaana. Raskaustesti putosi kolahtaen kylpyhuoneen lattialle, kyyneleet valuivat punakoille poskille. Hän oli raskaana.

Hän oli pulassa.
« Viimeksi muokattu: 01.05.2015 20:10:47 kirjoittanut Beyond »
suurin aarre on ymmärrys rajaton

Antelope

  • Vieras
Ooow, tykkäsin tästä.^.^ Tämä ei ollut sellaista angstia mitä odotin, odotin jotain raskaampaa. (Lily viiltelee ranteitaan ja tekee itsemurhan) Loppu oli kyllä yllättävä. En odottanut mitään sen tapaistakaan, että Lily olisi raskaana, kun hän James ovat eronneet. Jännää. o:

Jotenkin jäi häiritsemään ihan hirveästi, että Lilyn vanhemmat ovat jotenkin välinpitämättömiä Petuniaa kohtaan - tai siis että Lily on etusijalla. Äääh, en osaa selittää.  Toivottavasti tajusit idean. (tuskin)

Lainaus
"Minä erosin, äiti, minä erosin", Lily sanoi ja murtui täysin. Hän alkoi itkeä äänekkäästi nyyhkien äitinsä olkapäätä vasten.
Tämäkin kohta jäi häiritsemään. Se oli jotenkin tönkkö. Lily puhuu äidilleen ja vain yhtäkkiä saa jonkun itkukohtauksen. Lily olisi voinut nyhkyttää ensin ja sitten murtua.

Mutta, tykkäsin. Kiitoksia,


Antelope :-*

nnora

  • neiti Lupin
  • ***
  • Viestejä: 484
  • ava by raitis
No jaa, ei nyt sentään itsaria :--D Suunnittelin raskaana olon silleen, että ne olisi olleet sängyssä jotain kolmisen viikkoa ennen eroa, jos kuukautiskierto sattui sopivasti. Jos ei sattunut, niin täähän on vaan ficci, ei se ole niin tarkkaa ;D

Ekassa Potterissa(tai ainakin leffassa) Petunia sanoi itse että Lily oli ollut etusijalla jne., joten osittain se pohjautui siihen, ja osittain... nojaa, ei saa haukkua, irviä tai olla ilkeä. Hehee. Tosta lainatusta kohdasta, kirjoittaessa käynyt varmaan joku kämmi. "Lily sanoi ja murtui täysin alkaen itkeä...." - sopisi varmaan vähän paremmin mutten jaksa korjata. Kyllä toi tossa menee :--)

Kiitos kommentistasi!
« Viimeksi muokattu: 31.07.2011 17:20:44 kirjoittanut nnora »
suurin aarre on ymmärrys rajaton