Kirjoittaja Aihe: Nuori Fleur Delacour [S, Drama]  (Luettu 1320 kertaa)

Gwenhwyfar

  • cinderella
  • ***
  • Viestejä: 478
Nuori Fleur Delacour [S, Drama]
« : 09.06.2013 10:51:24 »
Kirjoittaja: Gwenhwyfar
Otsikko: Nuori Fleur Delacour
Ikäraja: S
Genre: Drama
Disclimer: Kaikki kunnia Jo Rowlingille
Haasteet: Ficlet300 - kun satanen ei riitä sanalla Nuori.
 

A/N: Laatu on mitä on, ideanpuute kokonaan tätä sanaa kohtaan.

Nuori Fleur Delacour

Fleur Delacour istui uuden kotinsa lattialla. Hän tunsi olonsa kummalliseksi. Kuin häneltä olisi lähtenyt kaikki tavoitteet nyt, kun hän oli naimisissa ja uudessa ikiomassa kodissaan. Naisen edessä oli ruskea pahvilaatikko. Se oli täynnä hänen mustakantisia ja lukitsemattomia päiväkirjoja. Fleur ei ollut varma, haluaisiko lukea niitä. Hän mielestään se tuntuisi siltä, kuin sorkkisi jonkun toisen yksityisyyttä.

Bill ei ollut kotona. Fleur päätti kuitenkin lukea ainakin yhden päiväkirjoistaan. Ranskatar otti käsiinsä yhden niistä ja huokaisi syvään.

”Rakas päiväkirja,” siinä luki. ”Uusi lukukausi alkoi tänään. Minusta oli mukavaa tulla takaisin kouluun. En kyllä ole mikään kaunein tai suosituin tai mitään, mutta ainakin minulla on kavereita täällä. Minua vähän pelottaa tuleva vuosi. Äitini sanoi, että neljäntenä vuonna stressin määrä kasvaa. Tai niin ainakin kävi hänellä. Minä en tiedä kestänkö suurta stressin määrää. Olen niin nuori vielä. En ole tottunut stressaamaan kouluasioista. Minä olen tähän asti menestynyt hyvin, mutta niin oli äitinikin. Sitten hänen arvosanansa olivat tippuneet. Rajusti kuulemma. En jaksa kirjoittaa enempää, me mennään Michellen kanssa heittelemään tomaatteja koulun seinään.” Fleur luki. Hän ei tuntenut oloaan hyväksi, hän ei pitänyt omien päiväkirjojensa lukemisesta. Hän ei pitänyt nuoruudestaan, vaikka hänelle ei ollutkaan tapahtunut mitään dramaattista. Hänen mielestä nuori Fleur Delacour ei ollut niin mukava ihminen.

”Rakas päiväkirja, tänään minä ja Michelle rökitimme sen yhden kolmasluokkalaisen. Se oli hauskaa, vaikka tuskin sen tytön mielestä. Joskus minä tunnen omatunnontuskia, mutta hän ansaitsi sen. Tyttö on nyt kai sairaalasiivessä. Ihan sama. Ei minulla muuta.” Juuri tätä hän tarkoitti. Fleurin mielestä hän ei ollut nuorena kovin mukava. Kyllä, hän menestyi koulussa hyvin, mutta hän myös kiusasi. Hän ei ollut suosittu tai kovin kaunis, mutta hänellä oli kuitenkin oma pieni kannattajajoukkonsa. Fleur muuttui kuitenkin jossain vaiheessa. Se taisi tapahtua muutamaa vuotta ennen kolmivelhoturnajaisia. Hän vain lopetti kiusaamisen. Se kai johtui siitä, että Fleurin pikkusisko tuli kouluun. Hänen piti näyttäytyä tänä sivistyneenä ja kauniina ihmisenä. Hän menetti muutamat ystävistään, mutta sai vastapainoksi tusinan uusia. Fleur lukitsi tämän nuoruutensa salaisuuden jonnekin mielensä perukoihin, eikä ollut antanut sen häiritä, kunnes nyt lukiessaan päiväkirjojaan. Nuori Fleur Delacour ei ollut koska aikaisemmin häirinnyt ranskatarta.

Fleur sulki päiväkirjan ja sujautti sen takaisin pahvilaatikkoonsa. Sen jälkeen hän ei enää koskaan lukenut noita mustakantisia kirjoja.

Aiqsu

  • bubble
  • ***
  • Viestejä: 436
Vs: Nuori Fleur Delacour [S, Drama]
« Vastaus #1 : 13.06.2013 00:05:35 »
Sana "oho" kuvaa aika hyvin sitä reaktiota, jonka tämä teksti aiheutti. Tosi vaikea kuvitella Fleuria koulukiusaajana - mutta toisaalta hieno idea tehdä hahmosta niin käänteinen, kiinnitit ehdottomasti huomioni.

Tämä tietysti oli ficletti, joten tekstin lyhyys on ymmärrettävää, mutta jotkin asiat olisivat kaivanneet ainakin minun mielestäni lisää selittämistä. Kuinka Fleur ei ollut kaunis aiemmin, hänhän on ainakin alunperin veelasukua? Ja miksi hänen täytyi olla siskonsa silmissä 'kaunis'? :o Vähän töksähtelyä oli havaittavissa myös esimerkiksi siinä, kun yhtäkkiä noin vain mainittiin tomaattien seinään heittely. Kannattaa siis kiinnittää huomiota siihen että saa hahmoista suhteellisen ymmärrettäviä :)

Mutta pakko myöntää, että muutit kyllä minun mielikuvaani kilteistä ja sipsuttelevista beauxbatonsilaistytöistä. Kiitos siis mielenkiintoisesta ficistä, toivottavasti kommentista tuli rakentava! ;)