Kirjoittaja Aihe: No breath without you, S  (Luettu 4386 kertaa)

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 785
  • grafiikka © Ingrid
No breath without you, S
« : 13.06.2010 00:17:30 »
Title: No breath without you
Author: Claire
Rating: S
Pairing: Harry/Sirius
Genre: deathfic, angst, chanslash, raapale

A/N: Tästä oli hyvin vaikea saada edes sitä raapaletta, joten alun vaihdoin aika vikkelää toiseen vaihtoehtoon. Betaa ei ole, ja siksi epäilin tekstissä paria kohtaa, mutta kai ne nyt sitten menee näinkin. Huomauttakaa toki, jos olette varmoja joistakin virheistäni. Rakentavasta palautteesta olisi mukava poimia neuvoja. Mutta ihan millainen kommentti tahansa on tottakai tervetullutta! :)

Osallistuu slash10-haasteeseen.

~

No breath without you


Mieleni on raskas ja rannaton, ja sinä minun vuoroveteni. Olisitpa yhä täällä kannattelemassa minua, mutta minä uppoan ja uppoan; ehkä tämä on sinun pohjaton sielusi. Ehkä aika sumentaa kasvosi, mutta yö maalaa haamukosketuksen iholleni. Polttomerkkejä kohdissa joihin koskit, ja silti minua paleltaa.

Sinä ja vain sinä voit olla niin kaunis; kuron vapisevin sormin sinun käsiäsi liittääkseni omamme yhteen, ja taas olet poissa.

Herätessäni keräät kyyneleeni ja kannat niiden suolat haavoilleni. Hajoat muistoissani, mutta harmaat silmäsi eivät katoa; ne ovat kipupisteeni enkä minä anna periksi.

Ikkunat ovat suruhuurteisia, ja toivon, että ne särkyisivät kosketuksesta.
« Viimeksi muokattu: 25.09.2023 11:16:28 kirjoittanut Claire »
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

millann

  • Neiti Salaperäisyys
  • ***
  • Viestejä: 98
  • My paper heart will bleed
Vs: No breath without you
« Vastaus #1 : 13.06.2010 00:21:02 »
ihana. liian ihana. AWW.
joo, rakentava lomalla kuinmyös kirjotustaitokin ;)
kiitos :-*
Ficcien listaus
Avatar by Brianna

Mikoto

  • Vieras
Vs: No breath without you
« Vastaus #2 : 13.06.2010 21:18:04 »
Kaunista.
Kuvailu erittäin sointuvaa ja helposti luettavaa. Voisin kuvitella tämän todeksi.
Kiitos tästä.

Hymyillen teille.

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 785
  • grafiikka © Ingrid
Vs: No breath without you
« Vastaus #3 : 13.06.2010 21:53:08 »
millann; Ihanaa, että kommentoit aina näitä mun ficcejä. :'D Kiitos taas. ♥

Mikoto; Kiitoksia paljon kommentistasi! ♥ Yritinkin vähän saada kuvailusta sointuvaa, ihanaa kuulla, että onnistuin siinä :) Kiitos.
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

Lils

  • ***
  • Viestejä: 2 080
    • tumblr
Vs: No breath without you
« Vastaus #4 : 14.06.2010 12:30:29 »
Tämä oli sanoinkuvaamattoman kaunis.

Kuvailusi on ihanaa ja vertauskuvat todellisia ja aitoja, ne tekevät ficistä katkeransuloisen ja kauniin. Tunnelma on pinnassa ja kaikki kohdallaan, yksikään lause ei rikkonut sitä unenomaista oloa. Ainoastaan otsikko ei tuntunut sopivan tähän, englanninkieliset nimet eivät oikein iske suomenkielisissä ficeissä.

Lainaus
Polttomerkkejä kohdissa joihin koskit, ja silti minua paleltaa.

Tämä oli ehdottomasti lempikohtani, suorastaan nerokasta.

Kaunista.

//tosin mä tarkoitin sitäkin, ettei se otsikko sovi tähän niin paljoa ajatukseltaankaan, tai siis molemmissa se rikkoo tunnelmaa vähän tönköllä muodollaan, vaikka hienostuneempaa se englanti onkin. Srsly, otsikko ei olisi saanut muakaan avaamaan tätä, ellen olisi nähnyt kirjoittajan nimeä siinä vieressä.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2010 13:19:43 kirjoittanut Lily »
"Should I wear the purple dress?"
That's all she cares about
What a silly life she has

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 785
  • grafiikka © Ingrid
Vs: No breath without you
« Vastaus #5 : 14.06.2010 13:06:54 »
Kiitos todella paljon kommentistasi, Lily! :-* Olen otettu. Hienoa, että vertauskuvat ja tunnelma pysyivät kohdallaan. Tuosta otsikosta sen verran, etten oikeasti panosta melkein ikinä niin paljon otsikoihin kuin loppujen lopuksi pitäisi. Enkä muuten pidä lähestulkoon laisinkaan suomenkielisistä otsikoista, jotenkin se vain kuulostaa omasta mielestäni jotenkin töksähtävältä, jos otsikko olisikin suomennettuna "Ei hengitystä ilman sinua". Suomenkieli on tottakai kaunista omalla tavallaan ja siitä saa veivattua vaikka mitä kivoja sanoja, mutta jotenkin se englanti vaan on enemmän hienostuneempaa. Mutta kai se on mielipidekysymys. :D

//Ah selvä, ymmärsin nyt pointtisi. Omasta mielestäni otsikko sopii tähän, vaikka itse sanonkin, mutta ei täysin suoraan tietenkään; ymmärrän kyllä, jos se siis rikkoo vähän tunnelmaa. Mieleni nyt on vaan vähän omituinen, että tykkäsin tuon sopivan, mutta joo. Pääasia, että tykkäsit muuten ficcistä, kiitos siitä! :) ♥ Jos keksin paremman vaihtoehdon otsikoksi, niin vaihdan kyllä :D
« Viimeksi muokattu: 14.06.2010 14:19:14 kirjoittanut Claire »
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 785
  • grafiikka © Ingrid
Vs: No breath without you
« Vastaus #6 : 15.06.2010 12:07:45 »
Kiiruna; Oi, kiitoksia! :-* Vähän pistinkin sen varaan, ettei täällä porukka hirveästi tykkää Harry/Siriuksesta. Tiedätkö mitä, en minäkään. Se on yököttävää! Joten tietenkin otin haasteen vastaan. Kiva kuulla, että onnistuin siinä! :) Ja ah, rakastan sitä, kun omasta tekstistäni lainataan kohtia, joista lukijat pitää, tulee kumman virallinen olo. Toisesta lainaamastasi kohdasta sen verran, että itse saan usein inspiraatioita tuijottamalla sanaa "suruhuurteinen", joten oli sekin pakko johonkin ficciin tunkea.

Ai niin. Se otsikko. Se nyt menee, mutta. Parannan tapani :D Ehkä. Toisaalta tekeillä on taas oneshot jonka nimi on vaan ihan pakko olla englanniksi, mutta eh... sen jälkeen mietin asiaa!

Kiitos vielä kerran! :-*
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: No breath without you
« Vastaus #7 : 01.07.2010 10:19:53 »
Oi, tämähän oli todella kauniisti kirjoitettu. Harry/Siriusta olen lukenut kerran - tämä on toinen - josta todella pidin, vaikka paritus ei ole kovinkaan iske. Mutta tästä tykkäsin kovasti.

Pidin tekstistäsi siis todella paljon; tunnelma haurasta ja haikeaa, kielenkäyttösi todella upeaa, käytät sanoja todella taitavasti. Rakastan varmaan kaikkia lauseita tässä; ne ovat todella kauniisti ja runollisesti kerrottu. Kerrassaan ihanan haikea raapale, ei voi olla pitämättä. Olet todella taitava kirjoittaja.

Raapaleen päähenkilön ajatuksiin pystyi sukeltamaan, hän oli surunmurtama ja rikki sisältä kuin ulkolta päin. Voisin vaikka lainata kaikkia lauseita tähänä, todella kaunista oikeasti. Surunhuurteisia, polttomerkkejä ja haamukosketuksia. Ah, mitkä sanavalinnat ja yksityiskohdat.

Ja puutun itsekkin tuohon otsikko hommaan pikkuriikkisen vain. Minustakin suomenkieliseen tekstiin sopii eniten suomenkielinen otsikko. Mutta no jaa, ei tämä pahemmin häirinnyt.

Kaunista luettavaa kertakaikkiaan, kiitoksia tästä.
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 785
  • grafiikka © Ingrid
Vs: No breath without you
« Vastaus #8 : 01.07.2010 17:44:30 »
Voi, ilahduin erittäin paljon kommentistasi, Upsila! Olen kiitollinen siitä, että luit tämän ja pidit lukemastasi. Taisin saada jonkin kumman inspiraation puuskan tätä kirjoittaessani, joten tästä tuli jotenkin runollisempi kuin yleensä. Tai en minä tiedä. :D

Jep ja tuo otsikko, olen kyllä nykyään samaa mieltä, ettei se sovi oikein, mutta anti olla. Se hautukoon vielä tuolla mietintämyssyssäni. Jotenkin pelkään, että jos muunnan sen, niin siitä tulee entistä pahempi. Mutta ehkä aika näyttää. ;)
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 980
Vs: No breath without you
« Vastaus #9 : 13.06.2011 23:00:43 »
Oih. Ihanaa, runollista, kaunista.
Joskus on kiva lukea tällaista tekstiä, jota kannattelevat hienot vertauskuvat, ja tunnelma on utuinen kuin myrskynhuuhtoma ikkuna kesällä.
Nokkelaa ja nättiä, ihanaa paritusta unohtamatta ♥
Itse kuvittelen Siriukselle jostain syystä myöskin harmaat silmät, ne jotenkin sopivat sille parhaiten.
Harry tuntuu tässä jotenkin niin riipaisevan surulliselta, katkeraltakin.

~Violet kiittää

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 785
  • grafiikka © Ingrid
Vs: No breath without you, S, Harry/Sirius
« Vastaus #10 : 13.06.2011 23:40:56 »
Apua, tosi kiva saada tähän vanhaan tekeleeseenkin kommenttia, kiitos kovasti, Violet! Tämä paritus on kieltämättä aivan ihana, miksei sellaisia löydy täältä finistä enemmän? Höhlää. Kiva, että pidit kirjoitustyylistäni ja hienoa, että sait Harryn tunnetta esiin tästä lukijana; muistaakseni yritinkin luoda tähän sellaista katkeruutta.
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer