Kirjoittaja Aihe: Mitä minä sain?,S  (Luettu 4997 kertaa)

Hp-fani4EveR

  • Potterholisti
  • ***
  • Viestejä: 226
  • You can be my hero, Harry.
Mitä minä sain?,S
« : 26.02.2009 11:05:19 »
// Alaotsikko: One-Shot

Title: Mitä minä sain?
Author: Hp-Fani4EveR
Genre: Angst
Ikäraja: sallittu
Disclaimer: J.K omistaa hahmot ja paikat, minä vain käytän niitä ficceihini,enkä saa niistä rahaa tai muuta korvausta.
A/N: Sain pari päivää sitten kauhean vimman kirjoittaa, mietin mistä kirjoittaisin. Päätin kirjoittaa Petuniasta ja koska en ole vielä koskaan kirjoittanut angstia, aloin kirjoittaa "Petunia-angstin"(en keksiny parempaakaan "nimeä" tolle.. Petunia-angsti.. ) No kumminkin, tällänen siitä nyt sitte tuli..


Mitä minä sain?

Katselin häntä takapulpetistani. Hän näytti komealta, juuri sellaiselta, jonka kanssa haluaisin jakaa elämäni. Täydellinen. Toivoin hartaasti, että hän pyytäisi minua koulun tansseihin, eikä Lilyä, niinkuin monet muut.

 Moni johon ihastuin, puhui kanssani vain Lilystä. Mistä Lily piti? Mikä oli hänen suosikkibändinsä, mistä karkeista hän piti? Kukaan ei koskaan kysynyt minulta mitään, mitään mikä olisi liittynyt minuun, mutta ymmärsihän sen.

Lily oli saanut nätit silmät, perinyt kauniit kasvon piirteet ja upean vartalon. Hän sai kaiken ihanan. Mitä minä sain? Sain kauhean hevosnaaman, pitkän kaulan ja kauheat silmät.
Miksi Lilyn piti saada kaikki kaunis ja ihana? Miksi kukaan ei pitänyt minusta, kaikki vain ihastuivat Lilyyn.

Kellot pirisivät välitunnin merkiksi, nousin ja otin laukkuni, mutta pysähdyin, kun näin Vernonin tulevan luokseni. Sydämeni tykytti lujaa. Nyt hän pyytäisi minua, vihdoinkin, vihdoinkin joku pyytäisi minua, eikä Lilyä!

"Kuule Petunia, olen lähdössä lomalle, ja minulla on juuri silloin järjestäjä vuoro, joten voisitko hoitaa sen puolestani, sinä kun olet niin hyvä siivoamaan ja sen sellaista", Vernon kehui ja katseli olkansa yli Melindaa, joka vilkutti hänelle oven suusta.
"Ai, no kai minä voisin...", Petunia sanoi, mutta Vernon keskeytti hänet: "Tiesin, että sinuun voi luottaa. Kiitos, Petunia, korvaan tämän jotenkin. Mutta nyt pitää mennä! Nähdään taas." Sen sanottuaan hän lähti ovelle, jossa Melinda odotti häntä, sinne päästyään hän tarttui tytön kädestä ja he lähtivät.

Ihan kuin myrkky olisi valahtanut Petunian kurkusta alas, kyyneleet pyrkivät silmistä, yksi onnistui, se valui pitkin Petunian kasvoja, lopulta se tipahti hänen valkoiselle paidalleen, niitä tuli lisää. Petunia juoksi tyttöjen vessaan, lukitsi oven ja kaivoi laukustaan päiväkirjan.
Siinä oli mustat kannet ja ensimmäisellä sivulla luki kauniilla käsialalla kirjoitettu teksti: Petunialle, rakkaalle siskolleni, joka tukee minua, kun minulla on vaikeaa, tukekoon tämä päiväkirja  häntä, kun en ole paikalla, rakkaudella Lily.

Hän alkoi kirjoittaa kiivaasti, vuodatti tunteensa, surun ja vihan päiväkirjaan, jonka oli saanut Lilyltä.

Hän kirjoitti kaiken mitä Lilyllä oli, mutta hänellä ei, hän kirjoitti sen miltä hänestä tuntui. Kirjoitti kaiken vihansa ja surunsa paperille, se ei lavertelisi kenellekkään. Se osaisi pitää salaisuuden, se ei kertoisi kenellekkään miltä Petuniasta tuntui. Se ymmärsi häntä, juuri niinkuin Lilykin, siksi Lily olikin antanut sen.

Loppuun Petunia kirjoitti vielä: Hän sai siis kaiken kauniin, kaiken ihanan. Kaiken minkä minä haluaisin, mutta yhtä asiaa hän ei saanut, hän ei saanut siskoltaan päiväkirjaa, joka olisi hänelle maailman tärkein esine, mutta minä sain. Minä sain päiväkirjan. Sen antoi minulle maailman ihanin ja kamalin sisko. Minun siskoni, Lily.

....
A/N2: Joo, no tämmönen siitä sitt tuli, ei ollu tällä kertaa betaa, joten kertokaahan sitten virheistä, jooko?

//Venomous lisäsi ikärajan alkuun
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 18:16:28 kirjoittanut Vanilje »

Hp-fani4EveR

  • Potterholisti
  • ***
  • Viestejä: 226
  • You can be my hero, Harry.
Vs: Mitä minä sain?,S
« Vastaus #1 : 26.02.2009 14:12:26 »
Kiva, että tykkäsit Gine ja kiitos, että kommentoit.

Deathwish

  • ELF
  • ***
  • Viestejä: 618
  • are you ready or not?
    • tumblr
Vs: Mitä minä sain?,S
« Vastaus #2 : 26.02.2009 15:31:56 »
Tosi hyvä.  Mäkään en löytäny virheitä.  :D

Musta tuntuu aina, että ei oo oikeen mitä kirjoittais enää ficciä, kun kaikkia ideoita on käytetty, mutta aina joku, (tällä kertaa sinä), keksii aina jotain, mikä jaksaa aina yllättää. 

Tää oli muutenkin tosi hyvä. En ennen oo ajatellu Petuniaa muuta kuin ilkeänä hevorturpana,  ;D , mutta kaikkea sitä keksii, siis kun onhan kaikilla kuitenkin omia 'itkun-aiheita'. Ficci onnistu tosi hyvin ilman betaa.  ;)

Odotan lisää ficcejä sulta, kun ne on niin hyviä.

Nyappy

// Lisään vaan, että en kai mä nyt virheitä löytäny kun en ettiny.
« Viimeksi muokattu: 26.02.2009 20:54:06 kirjoittanut Nyappy-Chan »
if you die now, how would you feel about your life?

Hp-fani4EveR

  • Potterholisti
  • ***
  • Viestejä: 226
  • You can be my hero, Harry.
Vs: Mitä minä sain?,S
« Vastaus #3 : 26.02.2009 15:37:35 »
Nyappykiitos kommentistasi, ja mukava, että tykkäsit, ja lisää tulee kunhan vaan keksin aiheita, 13-vuotis synttäreitteni kunniaksi ajattelin kirjoittaa jonkun synttäreistä, en vain tiedä kenen..

Qantha

  • ***
  • Viestejä: 83
  • Martsa
Vs: Mitä minä sain?,S
« Vastaus #4 : 26.02.2009 15:59:48 »
suosikki bändinsä, mistä karkeista hän piti,  (suosikkibändi tai lempibändi)

minulla on juuri silloin järjästäjä vuoro,

Kirjoitti kaiken vihansa ja surunsa paperille, se ei kertoisi kellekkään (kenellekään kirjakieltä)

Siinä nyt oli muutamia virheitä, joita tekstistä bongasin. Minusta on kiva idea kirjoittaa Petuniasta ja vielä tällä tavalla, ennen kuin Lily on edes lähtenyt Tylypahkaan (näin ainakin oletin). Petunian tunteet tulivat hyvin esille ficissä ja lähtökohta eli kateus oli mielenkiintoisen selkeästi esitetty.

Yksi asia, mistä pidin tässä eniten, oli Petunian suhtautuminen Lilyyn. Hän oli katkera ja vihainen tälle siitä, että tämä sai kaiken, mutta piti silti Lilyä samaan aikaan ihanana ihmisenä. Päiväkirja tuntui erityisesti kuvastavan heidän suhdettaan. Olisi ollut jotenin todella helppoa pistää Petunia vain vihaamaan Lilyä sydämensä pohjasta, mutta tuollaiset monimutkaiset tuntemukset ovat paljon mielenkiintoisempia lukea.

Lily oli saanut kauniit silmät, perinyt kauniit kasvon piirteet ja upean vartalon. Hän sai kaiken kauniin. Mitä minä sain? Sain kauhean hevosnaaman, pitkän kaulan ja kauheat silmät.

Sitten vielä hieman rakentavaa kommenttia. Eli mielestäni saisit tekstistäsi sujuvamman ja elävämmän, jos yrittäisin käyttää esimerkiksi adjektiiveja monipuolisemmin. Yllä olevassa esimerkissa kaunis sana toistuu kahden lauseen sisällä kolme kertaa. Siinä olisi ehkä voinut käyttää enemmän synonyymejä.

Ihan kuin myrkky olisi valahtanut Petunian kurkusta alas, kyyneleet pyrkivät silmistä, yksi onnistui, se valui pitkin Petunian kasvoja, lopulta se tipahti hänen valkoiselle paidalleen, niitä tuli lisää, Petunia juoksi tyttöjen vessaan, lukitsi oven ja kavoi laukustaan päiväkirja.

Asia, mikä minua häiritsi eniten lukemisessa, olivat tämänkaltaiset lauseet. Hirveän pitkä lause, johon on laitettu suhteellisen paljon pilkkuja pieniin väleihin. Lauseen voisi mielestäni jakaa useampaan erilliseen lauseeseen pisteillä, sillä nyt siitä tulee jotenkin sellainen olo, että tekstiä pitäisi lukea hirveällä kiireellä hengähtämättä ollenkaan.

Näitä asioita voisit siis miettiä seuraavaan tekstiin, mutta tietysti betakin vaikuttaa asiaan aika paljon. Kuitenkin, tämä ficci oli mielenkiintoinen lukukokemus, joten kiitos siitä. :)
We are all in the gutter but some of us are looking at the stars.

Hp-fani4EveR

  • Potterholisti
  • ***
  • Viestejä: 226
  • You can be my hero, Harry.
Vs: Mitä minä sain?,S
« Vastaus #5 : 26.02.2009 17:14:54 »
Jes kommentteja! Ja vielä oikein rakentavia!

Ancka Kiitos, että huomautit virheistä, korjaan ne heti tältä istumalta. Mukavaa kuitenkin, että pidit siitä, vaikka virheitä olikin.

Qantha Sama kun Anckalle, kiitos, että huomautit virheistä ja mukavaa, että pidit.

Ensikerralla paremmin, tässä minulla ei ollut betaa, joten se on varmaan osa syy miksi noin paljon virheitä, vaikka tietysti ne olisi pitänyt itsekkin osta huomata, no näin tällä kertaa ensikerralla paremmin ja nyt korjaan virheet!

Lozku

  • ***
  • Viestejä: 466
Vs: Mitä minä sain?,S
« Vastaus #6 : 01.03.2009 02:18:28 »
Ilmoittaudun lukijaksi. Ja ensimmäiseksi bongasin tässä kliseisen päiväkirja juonen, niinkuin melkein kaikissa, mutta miksei? Pidin tästä, varmasti Petunialla on ollut rankkaa kun Lily oli täydellisyyden perikuva ja Petunia itse, noh, pitkäkaulainen hevosen naaman omaava ällötys. :) Sekään ei ollut tietysti yllätys että päiväkirja oli Lilyn antama, tietenkään, ainakin minulle on annettu monia päiväkirjoja milloin synttäri- kuin joululahjaksi. Varmaan yleisin lahja jota kaverit ja siskot ostavat toisilleen. :)

Offia, offia ja lisää offia. No, kommentoinpas kumminkin. Se on pääasia. =) Toivottavasti tästä on sinulle jotain hyötyä.
~ehjimmät meistä on tehty sirpaleista~

Kovin helppoa on vajota hetkiin
joissa tunne on valhetta
sielusi kadotat vain öisiin retkiin
syntyy syviä haavoja
Sano sana ja tiedät mä tuun vastaan
ole rauhassa vielä mä sua seuraan

Hp-fani4EveR

  • Potterholisti
  • ***
  • Viestejä: 226
  • You can be my hero, Harry.
Vs: Mitä minä sain?,S
« Vastaus #7 : 01.03.2009 11:57:36 »
Haa, Kommentteja!  ;D

TylerDurdenmukavaa, kun pidit ja kiitos kommentistasi!

Lozku Samat sanat myös sinulle!

Kiitos<3

lollypop

  • Vieras
Vs: Mitä minä sain?,S
« Vastaus #8 : 13.04.2009 17:35:47 »
Aika ilkeetä Vernonin puolelta...  Mut tosi hyvä nyt pitäis lähtee joten... moikka :)

Hp-fani4EveR

  • Potterholisti
  • ***
  • Viestejä: 226
  • You can be my hero, Harry.
Vs: Mitä minä sain?,S
« Vastaus #9 : 13.04.2009 17:56:03 »
Pitkästä aikaa kommenttia tähän!

lollypopkiitos, että kommenttoit, Vernon tosiaan on melko ilkeä "kaveri".

Rins

  • Tribuutti
  • ***
  • Viestejä: 1 920
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
Vs: Mitä minä sain?,S
« Vastaus #10 : 19.04.2009 00:28:34 »
Tosi sulonen. Petuniaa kyllä käy sääliks, Lily sitä, Lily tätä. Mut ois se itekin kivampi voinu olla :/ Sä kirjotit tän tosi hyvin!



Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite

Hp-fani4EveR

  • Potterholisti
  • ***
  • Viestejä: 226
  • You can be my hero, Harry.
Vs: Mitä minä sain?,S
« Vastaus #11 : 19.04.2009 10:13:31 »
teinirinsessa hyvä, kun kelpas.. <3

lollypop

  • Vieras
Vs: Mitä minä sain?,S
« Vastaus #12 : 05.08.2009 11:45:25 »
etkös sä sit jatka tätä fikkii??? OOn täs  oottanu sitä...
Koska on tosi sulosta lukemista. :)

LOO

  • ***
  • Viestejä: 100
    • READ ME
Vs: Mitä minä sain?,S
« Vastaus #13 : 06.08.2009 18:27:01 »
Mä en oo enne lukenu Petuniasta, koska en  erityisemmin tykkää koko hahmosta. Musta tää oli hyvä, tässä edettiin sillee sopivaan tahtii. Jäi häirittee, ko tossa alussa oli minä muoto ja sitten muuttuki niiku hän muotoon. Sitä en niiku tajunnu :o Jos sun oli tarkotus tehä se sillee, et toi alku ois niiku siit päiväkirjasta, ois ollu hyvä, et siit ois vaikka alussa huomautettu.

Lauseet oli toisinaan vähän pitkähköjä. Iha rohkeesti vaan pätkäse lause pisteel ja alota uus, ni on helpompi sit lukea.

Tosta kuvailupuolesta pitää kyllä vähän huomauttaa, et ois ollu kiva, jos hahmoja oltas kuvailtu enemmän. Tiedän, kaikki täältä tietää, miltä kukakin näyttää, mutta se tuo kuitenki ficcii jotenki sellasta sävyy, et kuvaillaan. Millaset vaatteet? Hiukset? Ilme? Millanen huone? Miltä haisee? Miltä tuntuu? Mitä näkee? jiiänee.

Mutta oli tää suloinenki<3 Tää oli oneshot, vai?
‘cause im your biggest fan girl don't you know that,
i'll travel round the world, just to have you closer,
and i will sing along, know your every song,
hang on every word you say

www.looherra.blogspot.com

Hp-fani4EveR

  • Potterholisti
  • ***
  • Viestejä: 226
  • You can be my hero, Harry.
Vs: Mitä minä sain?,S
« Vastaus #14 : 14.08.2009 19:01:38 »
lollypop Anteeksi,jos olet luullut niin, mutta tämä EI ole moniosainen. Olin unohtanut valitettavasti laittaa tuon one-shot merkinnän, pahoittelut.

LOOOne-shot oli ja tää oli yks mun ekoista ficeistä, joten ei mitenkään parhaasta päästä.
Voisin EHKÄ joskus koittaa vähän parantaa ja silleen, mutta en kuitenkaan ihan heti.
Pitkiä lauseita tosiaan olis voinu vähän(köhköh) pätkiä, mutta tää on nyt näin, mikäli en sitä rupea lähiaikoina "korjailemaan".

Hp-fani4EveR

  • Potterholisti
  • ***
  • Viestejä: 226
  • You can be my hero, Harry.
Vs: Mitä minä sain?,S
« Vastaus #15 : 03.03.2010 11:43:53 »
Tulin selailleeksi vanhoja ficcejäni ja huomasin, että tälle olisi haluttu jatkoa, no kirjoitin tämän jälkeen ficin Kirjeitä Tylypahkasta, jota voi kaiketi sanoa tämän itsenäiseksi jatko-osaksi.  Ficci on muuten moni-osainen (;

Kass

  • Vieras
Vs: Mitä minä sain?,S
« Vastaus #16 : 03.03.2010 16:22:24 »
Olen joskus lukenut aiemmin kirjoittamiasi ficcejä (vai muistanko ihan väärin ja sekoitan sinut johonkuhun toiseen?) ja täytyy kyllä sanoa, että olet kehittynyt huimasti! Harvoin luen tältä osastolta mitään, mutta satuin avaamaan tämän ficin ja voin vilpittömästi sanoa tykänneeni.

Petunian näkökulmasta kirjoitetaan todella harvoin mitään (tai ainakaan minä en ole kovinkaan useisiin Petunia-ficceihin törmännyt), mikä on sinänsä hassua, koska ficcarithan koettavat nykiä ficinaiheita kaikenlaisista asioista ja nykypäivänä jotkut jo murehtivat, kun kaikki ideat on mukamas käytetty loppuun, mutta Petuniasta kuitenkin riittäisi paljon kirjoitettavaa etenkin hänen tuntemuksiensa kuvailun saralla, sillä on sanomattakin selvää, että jos oma sisar (joka on jo valmiiksi kaunis ja näpsäkkä tyttö, vaikka itse olet varsin mitäänsanomattoman näköinen ja kovaa vauhtia katkeroituva nössykkä) yllättäen paljastuukin noidaksi, niin on se aika järkyttävää! (Ihan kauhistuttava jättivirke tuo edellinen! Ja tämä koko viesti on kyllä aikamoinen sulkumerkkikammotus.) Joten on hienoa, että olet käyttänyt aikaa Petunian hahmon analysoimiseen ja hänen aatostensa pohtimiseen. Varmasti on varsin katkeroittavaa, kun sisko on tuollainen sievä vihreäsilmäinen punapää, jonka ympärillä pojat pörräävät, ja itse olet hevosennaamainen hissukka. Olet mainiosti tuonut tässä Petunian tunteet julki juuri sellaisina kuin voisin kuvitellakin niiden olevan.

Lopetus oli herttainen, vaikka se Vernon Melindaa vaikuttikin kuolaavan, niin hähhäh, loppujen lopuksi Petunia hänet saa. Ja se, että vaikka Petunia kadehtiikin Lilya, mutta silti rakastaa tätä sisarenaan, on hieno asia. On mukavampi lukea Petuniasta näin kuin sellaisena pahiksena, joka tahtoo olla vain inhottava Lilylle ja haluaisi suunnilleen katkaista siskonsa kaulan.

Lainaus
ja tää oli yks mun ekoista ficeistä, joten ei mitenkään parhaasta päästä.
Jaa hups, tämä olikin ensimmäisiä ficcejäsi. No, hyvä kumminkin! :)

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Vs: Mitä minä sain?,S
« Vastaus #17 : 05.03.2010 20:15:07 »
Joo, muakin käy Petuniaa sääliks, kun on tollanen sisko. Täydellinen :). Mahto Petunia olla iloinen kun Lilu lähti Tylypahkaan. Pidin tästä paljon ja kiitos siitä.

Hp-fani4EveR

  • Potterholisti
  • ***
  • Viestejä: 226
  • You can be my hero, Harry.
Vs: Mitä minä sain?,S
« Vastaus #18 : 06.03.2010 19:56:41 »
Ihanaa kommentteja!!!

Kass vou, tulipas sulta aikamoinen kommentti, mahtavaa kun jaksoit kirjoittaa noin pitkästi! Mielestäni Petuniasta kertovia ficcejä on aivan liian vähän, siksi tykkäänkin kirjoittaa hänestä(noh, kaksi ficciä hänestä tähän asti olen värkännyt),  kiva kun tykkäsit ja kommentoit :-*
VaarallinenKomentoija Kiva, että tykkäsit ja jaksoit pistää kommenttia  :-*