Kirjoittaja Aihe: Voltron: Aluksi(a) | K-11, sekalaisia raapaleita ekan jakson pohjalta  (Luettu 1654 kertaa)

Parris

  • menteur artistique
  • ***
  • Viestejä: 3 185
Nimi: Aluksi(a)
Kirjoittaja: Ronen
Ikäraja: erittäin yläkanttiin tulkinnanvarainen K-11
Fandom: Voltron: Legendary Defender
Genre: sekalaista draamaa
Hahmot: pääviisikko
Vastuuvapaus: En omista, en tienaa.
Haasteet: Spurttiraapale IV (kierros 13), Animaatioiden taikamaailma, Otsikoinnin iloja -lisäkurssi (ajankohtaotsikko), Ficlet300 (19. Haaveilija, 120. Sekunti, 219. Tarkkaavaisuus; 207. Pelokkuus ja 255. Mahdollisuus

A/N: Yllätyyyys! Avaruuspiraatti on pyytänyt mua katsomaan Voltronia jo iät ja ajat, niin v-i-h-d-o-i-n sain aikaiseksi katsottua ekan jakson. Koska olen minä, niin eihän siitä mitään tullut, vaan oli pakko pysähtyä kymmenen minuutin välein kirjoittamaan raapaleita. Lopputuloksena on tämmöinen pienehkö läjä sekalaisia raapaleita, jotka siis perustuvat aivan täysin ekan kauden ekaan jaksoon, eli älkää nirhatko jos nämä nyt sitten ovatkin jotenkin ristiriidassa tulevien jaksojen kanssa. :D Tämän myötä haluan toivottaa oikein oikein hyvää joulua ja uuttavuotta tietenkin Avaruuspiraatille, mutta yhtä lailla myös Voltronia Joululahjaficcitopicissa toivoneille Beelsebuttille ja Odolle! <3




Avaruusolentoja on olemassa. Ja Lance ja Pidge juoksevat jo toisella reunalla kasarmin kattoa, koska ne haluavat mennä katsomaan tuota juuri vähän matkan päähän rysähtänyttä avaruusalusta. Ei perhana.

Tämä on kaikkien aikojen huonoin hengennostatusharjoitus koskaan.

Miksei me voida ikinä tehdä jotain oikeasti kivaa ja mukavaa ja pehmeää? Maata tyynykasassa katsomassa tiededokumentteja? Kokata yhdessä hyvää ruokaa – vaikka stroganoffia, tosin tämä idea on nyt täysin sattumaa verrattuna siihen, että stroganoff on suosikkini – ja sitten pitää pienet illallisjuhlat?

Ja nytkin mä jäisin paljon mieluummin tänne parakeille ja menisin nukkumaan, mutta siellä ne hölmöt – rakkaimmat hölmöni, kylläkin – huutelevat mua mukaansa.

Koska ne välittävät musta. Niin.


*


Keithin koko vartalon läpi tuntuu valahtavan kylmää ilmaa, kun hän tunnistaa tutkimuspöytään sidotun miehen.

Shiro.

Keithin mieleen pyrähtää niin paljon muistoja menneestä. Shiron huulet hänen kaulallaan, Shiron kädet hänen paitansa alla, Shiron tumma ääni murisemassa pehmeästi hänen korvaansa… Keith muistaa kaikki hetkensä Shiron kanssa, ja tuon ohimenevän sekunnin ajan maailmassa ei ole ketään muita kuin he kaksi.

Sitten ne ryntäävät sisään ja Keith säpsähtää haaveenomaisesta transsistaan saman tien ulos. Tulossa on lauma vartijoita, jotka vangitsevat heidät eikä kukaan ehkä tule enää koskaan näkemään heitä, jos heidät saadaan kiinni.

Ja jos ne haluavat auttaa, niin auttakoot. Pakoon on päästävä, mieluiten välittömästi.


*


Vaikka Allura olikin sanonut, että planeetat olisivat rauhallisia, Shiro ei saanut ravistettua pois tunnetta, että kaikki ei ehkä ollut hyvin. Viidakko oli hiljainen, liiankin hiljainen. Välillä Shiro silmäsi Pidgen olkapään yli kompassilaitetta, jolla kaksikko metsästi Vihreää Leijonaa, mutta vaikutti siltä, että he etenivät tasaista tahtia kohti alusta. Toisaalta hyvä niin, sillä Zarkonin hyökkäys lähestyi kovin nopeasti.

Ei se kuitenkaan ollut ongelma, koska Shiro oli tottunut tehtäviensä myötä uhkien läsnäoloon. Olipa kyseessä sitten ilkeä avaruushallitsija tai painostava rauhallisuus – tai entinen tunnemaailma, vaikka sen Shiro pyrkikin parhaansa mukaan sulkemaan piiloon – hän selviäisi. Ja sen myötä hänet kai oli valittu Mustan Leijonan ohjaajaksikin.


*


Sattumanvaraisia vieraita planeettoja. Suuria robottikissoja, joista koostetaan avaruuden mahtavin suojelija puolustamaan maailmankaikkeutta ilkeiltä miltä lie violeteilta pahisolennoilta. Ja kun saapuu planeetalle, riippumatta rauhan ja turvallisuuden lupauksista, saa niskaansa lisää niitä violetteja pahisolentoja, jotka yrittävät tappaa mut ja Lancen. Joooo-o.

Mutta Lance on tuolla kaivoksen ulkopuolella suojelemassa mua sillä Sinisellä Leijonalla. Hissilaitteiston saa käyntiin jo opituilla taidoilla. Ja loput, mitä ikinä sitten tarviikaan, hoituu keltaisten hieroglyfien välityksellä. Niin kai.

Itkettää ja pelottaa ja on nälkä ja vessähätä ja vaikka mitä muuta, mutta silti… mä oon enemmän elossa kuin koskaan. Seikkailu virtaa suonissa. Ja me ollaan kaikki elossa. Yhdessä.

Me selvitään kyllä.


*


Jos murehtii etukäteen epäonnistumista, ei ehkä huomaa tilaisuutta tehdä jotain suurta.

Shiro hymähtää, kun Pidge puhua pälpättää kanootissa kaikista peloistaan liittyen käynnissä olevaan leijonanmetsästykseen. Vaikka Shiro on tuntenut Pidgen ehkä vasta parin päivän ajan, jostain syystä hän kokee syvää halua pitää tämän turvassa. Nytkin, kun kaikki tuntuu niin ylitsevyöryvän uudelta, Shiro haluaisi vain ottaa Pidgen tiukkaan halaukseen ja luvata, että kaikki on hyvin. Harvasta ihmisestä on hohkannut niin valtava halu tehdä hyvää ja löytää uutta kuin nyt Pidgestä, ja Shiro arvostaa sellaista ihmisessä aivan loputtoman paljon.

Kun kanootti lipuu temppelinomaisen rakennelman luo rantaan, Shiro ei voi kuin hymyillä Pidgen innostukselle.

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Itseäni lainatakseni: "RONEN OOT HÖLMÖ WADDAFUK KIRJOTIT VOLTRONIA WHAT <3333333333"

En myönnä menettäneeni hieman mieltäni tämän huomatessani, mutta... kyllä mä taisin vähän menettää mieleni tämän huomatessani. On niin absurdia, että kuukausi vai pari sitten huutelin yksin irkissä, että pliis katsokaa Voltronia, ja nyt yhtäkkiä joukko ihania ihmisiä on kirjoittanut joukon ihania ficcejä, ja mun ei tarvitse enää mököttää, kun ei ole mitään luettavaa suomeksi <3

Minun pieni piraatin sydän oli kokonaan sinun heti ensimmäisestä raapaleesta! Hunk <3 Ihana, upea, komea, rakastettava Hunk on meillä kertojana! Jos en ollut vielä tarpeeksi sekaisin tämän raapalerykäyksen takia, niin viimeistään nyt sitten olen.
Lainaus
Miksei me voida ikinä tehdä jotain oikeasti kivaa ja mukavaa ja pehmeää?
Hunk on minä ja minä olen Hunk.

Jokaisessa raapaleessa oli kyllä jotain yllättävää. Sheith tuli mulle ihan puun takaa (enhän mä nyt osannut odottaa, että tässä olisi mitään parituksiin viittaavaakaan! En kyllä tiedä, miksi :'D Sheith on jotain, mitä nääs voisin kuvitella sun kirjottavan enemmänkin pwetty pwease?), mutta sillai iloisena yllätyksenä! Vähän niinko ajelisi jossain metsässä, mutta hirven sijaan tielle hyppääkin jokin pehmoinen ja pörröinen vaahtokarkkipallero, joka tarjoaa mulle sekä lämpimiä halauksia että herkkuja ja miljoonan euron voittokupongin!

Yhtään en ihmettele, että Shiro on vähän varpaisillaan! Huolimatta laiskiaisesta, jonka suloinen naamalärvi löytyy varmasti jostain universaalien kielien sanakirjasta rauhallisuuden kohdalta, Shirolla on sen verta varmasti traumaattiset kokemukset muukalaisista (eikä varmaan auta, että ne on sen ensimmäiset kokemukset mistään muukalaisista), ettei se ihan heti pysty luottamaan uuteen ja erilaiseen ympäristöön. Yllättävän hyvin se kuitenkin pitää itsensä kasassa ja osaa jotenkin kanavoida energiansa levottomuudesta huolimatta itse missioon ja siihen, mitä olisi nyt tärkein tehdä!
Lainaus
Ja sen myötä hänet kai oli valittu Mustan Leijonan ohjaajaksikin.
^^

Hha, Hunk-parka <3 Onneksi kyseessä on piirrossarja, koska muuten se olisi kyllä delannut siihen pudotukseen, kun Lance "sylkäisi" sen kiltisti sinne planeetalle :'D Ihanaa, että Hunk peloistaan huolimatta nauttii vähän noinkin tukalasta tilanteesta. Mutta eihän se olisi Hunk, jos se ei vähän nauttisi ^.^

Lainaus
Nytkin, kun kaikki tuntuu niin ylitsevyöryvän uudelta, Shiro haluaisi vain ottaa Pidgen tiukkaan halaukseen ja luvata, että kaikki on hyvin.
Shiro on minä ja Pidge on kaikki hahmot Voltronista.

KiitoskiitosKIITOS tuhannesti, että kirjoitit tämän ja vielä omistitkin ja katsoit Voltronia ja IIK! Mun pitää varmaan nyt hukuttaa sut rakkaudella täytettyyn ammeeseen tai jotain u_u

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vöeh sinnuu <3

Kyllä, ne hölmöt sinusta välittävät, koska olet tärkeä osa tiimiä! Ja hei, avaruuskadetille on tärkeää olla utelias! Tietysti rajoissa pysyen, mutta sitten kun arkkivihollisen takatukka heilahtaa, niin sittenhän mennäänkin eikä meinata!

Ooh. Se kirjoitti Sheithiä <3 ja Shiro murisemassa korvaan <3_<3 mahtava pysähtyminen tilanteessa, jossa ei oikein ehtisi pysähtyä, mutta kun Shiro (puhumattakaan, että se oli pöytään sidottuna ja _varmasti_ Keith jollain tasolla senkin noteerasi, senkin pervokkeli!)

Juuri siksi, Shiro, sinusta tehtiin liideri. Ei tehty, vaan valittiin, koska Shiro, olet liideri jo syntyessäsi <3 kammottava vastuu, mutta onneksi Shiron hartiat ovat kovin leveät \o/ kivasti muuten tuotu pientä paniikkia sinne rauhalliseen metsä-/melontakohtaukseen! Tuskinpa Shiro koko aikaa pystyi mitenkään olemaan niin rauhallisena miltä näytti. Kun miettii edellisen vuoden tapahtumiakin...

Hunk! Love ya, Hunk <3 uskomatonta rohkeutta! Hunk on kuitenkin vielä teinipoika sarjan alkaessa ja joutuu aikuistumaan käsittämättömällä vauhdilla. Käsittääkseni Hunk on kuitenkin elänyt aika suojattua elämää tuohon asti, joten kontrasti on vieläkin terävämpi kuin esim. vaikka Lancella, joka on kaikesta päätellen aina ollut lievästi reikäpää. Tai Pidgellä, joka taatusti näkee maailman numeroina huolimatta siitä, missä päin Universumia sattuu olemaan 8)

Isoveli!Shiro ja pikkuveli!Pidge <33


Mahtavaa, että tällä lailla ikään kuin paloittelit pilotin! Pitäisi tehdä itsekin useammin näin, että paussitellen ficcailuun sisään, kävi nimittäin mielessä ja jossain välissä jouduinkin paussittamaan, kun ficin alku puski mielestä sormille, mutta löisin vaikka vetoa, että kyseessä oli jo toinen katselukerta. Saatan olla tietysti liian malttamaton paussittamaan ekalla kerralla. Ehkä. Mahdollisesti 8)



Kiitos, mahtava joulahja, pus <3


// Joo, Piraattia komppaan Sheithin suhteen, pretty pleeeezzz? <3<3<3 (mut älä nyt, Piraatti, mee hukuttaan Ronenia, koska miten se sitten kirjoitais Sheithiä?!?!?)

// Typoja korjasin.


« Viimeksi muokattu: 17.01.2018 19:29:15 kirjoittanut Beelsebutt »
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain