Kirjoittaja Aihe: Joutsentanssi (S, Fluffy, Lucius/Narcissa)  (Luettu 3155 kertaa)

raato

  • ***
  • Viestejä: 116
Joutsentanssi (S, Fluffy, Lucius/Narcissa)
« : 15.08.2007 18:31:18 »
- Sallittu
- Fluffy, oneshot
- Narcissa/Lucius

A/N: Ensimmäinen koskaan kirjoittamani Fluffy, ensimmäinen koskaan kirjoittamani Lucius/Narcissa... Jotenkin paranee loppua kohti. ;) Juu! ja osa FanFic100 -haastetta.




Joutsentanssi

Lucius Malfoy oli kolmenkymmenen kun hän meni naimisiin Narcissa Mustan kanssa. He viettivät häitään viilenevässä elokuun illassa sadan vieraan kanssa, mutta omistautuen vain toisilleen.

Joutsenia oli kaksi.

Narcissan kanssa Lucius oli nyt onnellisempi kuin koskaan muisti olleensa. Hänen vaimonsa oli kaunis, tuoksui kukkasilta ja käveli kuin leijuen, nauroi heleästi ja tanssi miehensä rinnalla.

Uros ja naaras, mies ja nainen - vaimo.
 
Heidän ympärillään musiikki, viini, samppanja, tuliviski ja ilta saivat ihmiset hurmioon, tanssimaan, puhumaan lujaa ja rakastamaan. Kenenkään ei tarvinnut odotella lasinsa täyttymistä tai jonottaa pikkupurtavaa noutopöydästä. Hopeiset lautaset ja pikarit, kahvilusikat ja kakkulapiot eivät pysyneet tyhjinä, mutta säihkyivät silti naisten kauniin valkeissa käsissä.

Lumenvalkeita ja sulavia. Kaulat kaarella.

Jokaiseen pöytään oli aseteltu eläviä jäisiä patsaita, jotka kimaltelivat ilmassa roikkuvien soihtujen valossa vasten tummaa yötaivasta. Kellon lähestyessä kahtatoista ne ja pienet lohikäärmeet käpertyivät kerälle astioiden ja kukka-asetelmien vierille, mutta tilaisuutta varten lumotulla lammella kaksi joutsenta jatkoi tanssiaan senkin jälkeen.

Ja tanssi jatkui hiljaisena ja äänettömänä peilityynellä lammella.

Kun Lucius ja Narcissa katosivat kartanon sisätiloihin, heidän puuttumisensa huomasi ainoastaan mustiin pukeutunut hahmo, joka hymyili vinosti ja nosti maljaa ystävänsä kunniaksi.

Lumottuja lintuja, lumottuja liittoja, lumottu ilta ja niin kaunista on musiikki.

Kahtakymmentä minuuttia yli yhden joutsenet lopettivat tanssinsa ja sukelsivat näyttävästi lammen pohjaan, josta ne eivät enää nousseet.
Liitto oli nyt virallisesti sinetöity ja vieraat hurrasivat pihalla samalla kun Lucius hymyili vasten vaimonsa paljasta kaulaa.

***

//: Pientä viilausta harrastettu
« Viimeksi muokattu: 23.09.2007 14:32:27 kirjoittanut raato »
Me vaan vähän leikitään.


FanFic100

sileas

  • Vieras
Re: Joutsentanssi (S, Fluffy, Lucius/Narcissa)
« Vastaus #1 : 15.08.2007 20:17:01 »
Toi title on niin kaunis, että sai mut lukemaan tämän ja täytyy sanoa, että kannatti.
On muuten ensimmäinen Narcissa/Lucius mitä olen ikinä lukenut. ^^
Kaunista kuvailua, hienoja sanoja. Ja Lucius ja Narcissa ovat molemmat jotenkin niin joutsenmaisia (olipas sulava sanavalinta -_-).

Lainaus
Lumottuja lintuja, lumottuja liittoja, lumottu ilta ja niin kaunis musiikki.

Ehdottomasti suosikkikohtani. ^^

raato

  • ***
  • Viestejä: 116
Re: Joutsentanssi (S, Fluffy, Lucius/Narcissa)
« Vastaus #2 : 17.08.2007 21:30:51 »
vau, kiitos palautteesta sileas!

Hyvä että kannatti. ;) On totta että parin vertaus joutseniin on hieman kliseinen, mutta siksihän ne ovat klisetiä. (:

kiitos.
Me vaan vähän leikitään.


FanFic100

Sunday

  • ***
  • Viestejä: 25
    • http://
Re: Joutsentanssi (S, Fluffy, Lucius/Narcissa)
« Vastaus #3 : 18.08.2007 00:51:45 »
Hm, koska olen nyt tehnyt sen kunnioitettavan päätöksen kommentoida kaikkea lukemaani, niin yritetäänpä tästäkin saada sanottua jotain. Suhteellisen vaikealta kyllä tuntuu, koska tämä tavallaan jätti mut aika sanattomaksi. Äläkä nyt vain käsitä tätä niin, etten olisi pitänyt - minusta tämä oli kyllä hieno. En vain tiedä, miten.. tai siis. :D Njoo.

Otsikko minunkin huomioni kiinnitti, se oli tosi nätti. Ja ficin luettuani sanon vielä, ettet tälle olisi voinut parempaa otsikkoa keksiä. Se sopi ficciin tosi hyvin ja tavallaan tiivisti koko ficin siihen yhteen sanaan. Pidin muutenkin tästä joutsenvertauksesta, joutsenethan ovat kovin kauniita, ja sitä uskon Luciuksen ja Narcissankin olleen, kaunis pari nimittäin. Tykkään muuten tästä parituksestakin kovasti. Aihe - Luciuksen ja Narcissan häät - on aika käytetty, mutta se ei tarkoita, etteikö tämä olisi ollut hieno.

Luciuksen ajatukset olivat vähän erilaisia kuin itse olen miettinyt hänen kenties ajattelevan. Tuo kaikki tuntui niin... rehelliseltä, yksinkertaiselta ja suoralta. Ja sellainen tapa ajatella ei vastaa omaa kuvaani Luciuksesta, mutta en sano, ettenkö voisi olla väärässä. Minä pidin sekä Luciuksesta että Narcissasta tässä - ei heistä kyllä erityisen hyvää kuvaa tietenkään voinut saada, sen verran lyhyt tämä oli - mutta tapa, jolla kuvasit heitä erosi ehdottomasti minun ajatuksistani.

Esimerkiksi tuo, että he omistautuivat vain toisilleen - olihan se tosi suloinen ja nätti kohta, ja jonkun toisen parin kohdalla olisin kokenut sen sopivaksikin, mutta Luciuksen ja Narcissan suhteen se ei minusta ollut kovin oikeanlainen. Enhän minä tietenkään voi tietää, mitkä Luciuksen ja Narcissan tunteet toisiaan kohtaan olivat, mutta uskoisin niiden häiden kuitenkin olevan hyvin paljon.. kulissia. Uskon kyllä, että molemmat tahtoivat mennä toistensa kanssa naimisiin, mutta että siinä oli syynä muukin kuin rakkaus. Ja heidän häänsä olisin kuvitellut enemmänkin sellaiseksi, että siellä he ovat lähinnä jäykkiä, hymyileviä nukkeja, jotka keskittyvät käyttäytymään oikealla tavalla. Mutta tietenkin se on vain mun mielipide.

Ja siis, vaikka tämä ei ollut yhtään sellainen, kuin kuvittelisin Cissyn & Luciuksen häiden olleen, niin pidin tästä tosi paljon, koska minusta tämä oli kauniisti kirjoitettu. Ja nuo joutsenkohdat olivat ihania. ^^
the ground's not shaking under my feet

raato

  • ***
  • Viestejä: 116
Re: Joutsentanssi (S, Fluffy, Lucius/Narcissa)
« Vastaus #4 : 18.08.2007 09:12:51 »
Aw, kiitos Sunday. (:

Ajattelen usein itse, että Luciuksen ja Narcissan avioliitosta on vain myöhemmin tullut niin jäyhä ja 'vihataakuraverisiä ja feikataanettäoltiinvahingossaväärälläpuolella' -keskeinen. Alunperin he kuitenkin ovat olleet kaksi nuorta ihmistä menossa naimisiin.
Ja kyllähän Mustan ja Malfoyn suvustakin saa helposti sellaisen käsitykse, että naimisiinemeno on aina pakko ja puhtaan suvunjatkumisen kannalta välttämätöntä. Mielestäni tämä ei kuitenkaan ole tullut koskaan kirjoissa esiin niin vahvasti kuin kaikissa fikeissä, mitä heistä on kirjoitettu. Itse ajattelen pitemminkin niin, että kunhan vain aviopari on puhdasverinen ja suku hyväksyy tämän, niin sen jälkeen kaikki saa olla rakkautta ja kaunista.

(Pimeyde Lordin) pelkohan muuttaa ihmistä.

Kiitos vielä kerran palautteesta. :)
Me vaan vähän leikitään.


FanFic100

Lilah

  • Vieras
Re: Joutsentanssi (S, Fluffy, Lucius/Narcissa)
« Vastaus #5 : 19.08.2007 12:12:10 »
Todella kaunis. Pidän suuresti, lentää kyllä suoraan suosikkeihini.
Hienosti kirjoitettu, mukava lukea välillä fluffy-ficci tälläkin
parituksella. Vaikka kirjoissa Malfoyn pariskunta onkin kuvattu
"kylmäksi ja tunteettomaksi", niin mikä estää ajattelemasta että
Lucius ja Cissy voisivat oikeasti rakastaa toisiaan?  No mutta,
minäpä tästä katoan ulos kun siellä vielä paistaa se kauan aivattu
aurinko. Kiitos lukuelämyksestä!

Lilah

raato

  • ***
  • Viestejä: 116
Re: Joutsentanssi (S, Fluffy, Lucius/Narcissa)
« Vastaus #6 : 20.08.2007 21:31:51 »
Lainaus
Pidän suuresti, lentää kyllä suoraan suosikkeihini.

Mikä kunnia! Kiitos. :)

Hienoa että pidit Lilah!

Minullekin fluffyn kirjoittaminen on melko vierasta ja on ihana nähdä, että tämä onnistui.
Me vaan vähän leikitään.


FanFic100

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 727
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Re: Joutsentanssi (S, Fluffy, Lucius/Narcissa)
« Vastaus #7 : 21.08.2007 13:17:06 »
Tämä oli tosi fluffya kyllä, mutta oikein somaa eikä mennyt ylimakeaksi. Annostelit sanoja harkitusti, tässä ei ollut mitään ylimääräistä, mutta se toimi; etenkin tällaisena lyhyenä pikkuficcinä tämä oli kuin makea pikku hääleivos, joka mitoitettu juuri sopivasti, ettei tule paha olo liiasta imelyydestä. Pidin kovasti, ja vaikka minustakin tuntuu, että Narcissan ja Luciuksen välillä on ne tietyt kitkansa, niin on siellä myös pohjalla syvä yhteenkuuluvaisuus ja rakkauskin. Oli mukava lukea vaihteeksi heidän lempeämmästä puolestaan. :)

(// Unohdin mainita, mutta kun kerran huomasin niin osoitan; elokuun illassa erikseen kirjoitettuna. )

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

raato

  • ***
  • Viestejä: 116
Re: Joutsentanssi (S, Fluffy, Lucius/Narcissa)
« Vastaus #8 : 25.08.2007 15:23:29 »
hie, virhe kojattu. :) Kiitos Fiorella.

Hienoa että pidit. Tälläsiä pikkufluffypätkiä on yllättävän ihana kirjoittaa. Ja vaikea on arvioida että onko tää nyt liikaa. Kiva kuulla että ei. ;)
Me vaan vähän leikitään.


FanFic100

Carolynne

  • A proud Hufflepuff
  • ***
  • Viestejä: 1 341
Re: Joutsentanssi (S, Fluffy, Lucius/Narcissa)
« Vastaus #9 : 10.09.2007 20:39:28 »
Kaunista ^^ Pidän kovasti parista, vaikka nykyään luenkin enimmäkseen jotain hieman rarempaa, sillä tuntuu, että tämä paritus on loppuunkulutettu. Tässä olit kuitenkin saanut siitä paljon irti, ihanaa, että jonkun tulkinta on joskus joku muu kuin jatkuva alistaminen, ja hahmojen rakkaus lämmitti ihan lukijaakin. Tykkäsin siitä kovasti, varsinkin kohdasta, jossa Lucius ajattelee vaimoaan. Aah ^^ Itse kuvittelen hahmojen rakastavan toisiaan, vähintään ystävyystasolla, joten tämä oli ihanainen kokemus lukea. Pidän myös sanonnasta "nauroi heleästi", se saa oikeasti aikaan mielikuvan ja melkein voin kuulla Narcissan äänen. Lisäksi se sopii Cissyn hahmolle hyvin.

Vaikka olen Luciuksen ja Narcissan häistä useitakin ficcejä lukenut, en silti yhtään tämän kaltaista. Joutsenet olivat ihana vertauskuva, tykkään kovasti kaikista ficeistä, joissa kuvataan taikamaailman/jonkin suvun traditioita, eikä tämä tehnyt poikkeusta. Tykkäsin myös kivasta jäsentelytavasta, jolla olit ficin kirjoittanut. Kursiivit välissä sopvat hyvin ja löivät tähän omaperäisen leiman.

Kiitän!
Carolynne
"Forever may only be twelve days."
"Then we'll take those twelve days, and we'll live twelve lifetimes."

raato

  • ***
  • Viestejä: 116
Re: Joutsentanssi (S, Fluffy, Lucius/Narcissa)
« Vastaus #10 : 16.09.2007 19:17:26 »
Kiitos Carolynne.

Hienoa että olen saanut jotain uuta irti tästä parista. :)
Me vaan vähän leikitään.


FanFic100

Satan

  • Jezebel
  • ***
  • Viestejä: 32
  • Hölmö hamsteri
Vs: Joutsentanssi (S, Fluffy, Lucius/Narcissa)
« Vastaus #11 : 03.05.2009 16:37:07 »
Ihana, oon kattellu tätä aikasemminkin mutta en tajuu miks en oo lukenu:(
Mut nyt luin ja ihana oli
KIITOS

Satan kiittää ja kumartaa
Nunnaluostariin hankittiin polkupyöriä. Abbedissa ihmetteli miksi nunnat pyöräilivät niin paljon ja päätti tehä asialle jotain. Seuraavana päivänä Abbedissa pyysi nunnat koolle ja sanoi:
-Jos toi pyöräileminen ei ala vähenee niihin pyöriin hankitaan satulat.