Kirjoittaja Aihe: Älä rakasta mua enää [K11] | yksipuolinen James/Sirius  (Luettu 3640 kertaa)

Pinkkura

  • ***
  • Viestejä: 97
  • Hurr.
Älä rakasta mua enää

Kirjoittaja: Pinkkura, eli minä.
Tyylilaji: angstdraamaromance[?]
Ikäraja: K11
Paritus: yksipuolinen James/Sirius (Mainintana James/Lily)
Vastuuvapaus: Kaikki minkä tunnistatte kuuluvaksi Rowlingille on hänen. Otsikko on lainattu Flowboysfamin biisistä Älä rakasta mua enää ja kuuluu siis tekijälle itselleen, myös alussa olevat sanat kuuluvat tähän biisiin. En saa tästä rahaa.
Varoitukset: Saattaapi olla että joku kirosana sieltä löytyy.

A/N; Hmh... Tämmöistä teki mieli kirjoittaa, ei saa rangaista liian ankarasti. Puhekielisyys on tehty tarkoituksella, kirjakieli ei mielestäni tähän sopinut. Jamesin ajatuksia [tai jotakin vastaavaa], jotka on kohdistettu siis Siriukseen. Kommenttia toivoisin, ne piristää aina päivää. Nauttikaa, tai älkää, lukekaa kuitenkin ;D Tää on vähä tämmöne lyhyt... Tuplaraapale? En tiedä.


Älä rakasta mua enää


Kun mä katson miten sulla menee  nykyään,
mun on tosi vaikea hymyillä.


Sä pyörität joka ilta uutta ja silti tuijotat tänne, ku luulet etten mä nää. Monta kertaa oot tullu makuusaliin kännissä... En tiiä mitä oot vetäny viinan lisäks, mut uskon etten ees haluu tietää. Voisiksä lopettaa sen, mä pyydän? Ei tommosta jaksa katella, välitän susta kuitenkin.

Oot outo, silmis tyhjä katse, et ees hymyile, nauramisest puhumattakaa. Tätä on jatkunu siit asti ku kerroin et Lily on mun nyt - sillon sun hymy hyyty ekan kerran. Sitä oli kamalaa kattoo, menit hiljaseks, katoit alas ja sit ku taas kohotit katsees sun huulillas oli tekohymy!

Usko ny, meit ei oo siit on jo aikaa, ymmärrä! Mä rakastan Lilyy.

En tiiä mitä sä ootat, mitä näät mus viel?

Lopeta jo toi, älä pilaa elämääs mun takii. Ja noi tyypit keit pyörittelet... Ne ei oo sulle hyväks, ne raiskaa sun tunteet entist pahemmin, kiusaa sut loppuun. Sä satutat mua tolla.
En jaksa katella sun kaipaavaa ilmettä tai sitä ku mulkoilet Lilyy niinku haluisit tappaa sen. Helvetti! En mä oo parast, joku muu on, tajuu nyt.

Mä oon sanonu monta kertaa kauniisti, mut enää en jaksa... Painu hiiteen mun elämäst tai ainaki sisäistä tää:

"Älä rakasta mua enää!"
« Viimeksi muokattu: 27.07.2015 01:00:31 kirjoittanut Kristen »
Juostaan pakoon elämää, kuolemaa, päivää ja yötä - ei kukaan särkyneitä sydämiä kaipaa.

misstm

  • Vieras
Vs: Älä rakasta mua enää [K13]
« Vastaus #1 : 12.02.2011 22:21:03 »
Tykkäsin! Ficci on hyvin kirjoitettu ja siitä välittyy jotenkin Jamesin ärtymys ja tuska (jos nyt tuota sanaa voi tässä käyttää..), kun poika katsoo Siriuksen sekoilua. Puhekielisyys toimii hyvin tässä. Pituus oli sopiva, pidempi olisi ehkä rikkonut tunnelman? En tiedä. Joka tapauksessa ja tiiviisti sanottuna; hyvä ficci, kiitos siitä.

Pinkkura

  • ***
  • Viestejä: 97
  • Hurr.
Vs: Älä rakasta mua enää [K13]
« Vastaus #2 : 12.02.2011 22:39:46 »
misstm; Kommentti ; o Ihanaa! Piristit iltaani *halirutistus* Kiva, että tykkäsit, saatan nyt olla ylpeä itsestäni hieman  ;D Kiitos Sinulle kommentoinnista ja upeeta että pidit.
Juostaan pakoon elämää, kuolemaa, päivää ja yötä - ei kukaan särkyneitä sydämiä kaipaa.

Lunella

  • ***
  • Viestejä: 704
Vs: Älä rakasta mua enää [K13]
« Vastaus #3 : 12.02.2011 23:34:19 »
Otsikko oli aika ihana ja houkutteli mut avaamaan tän ficin. Parituskin on vaan plussaa, koska James/Sirius on yksi maailman ihanimmista parituksista. :3

Yllätyin ehkä hieman, kun näin, että koko teksti on kirjoitettu täysin puhekielellä. Kyllä se menee, mutta ehkä jotain sanoja olis voinut lyhentää toisin tai jättää kokonaan lyhentämättä. Ei sillä, tähän tosiaan sopi puhekielisyys ja se toi omanlaista tunnelmaa. Tulee sellainen olo, että James on vihanen Siriukselle siitä, ettei tämä voi käyttäytyä normaalisti ja unohtaa tunteitansa Jamesia kohtaan. Tykkään parituksen asetelmasta, vaikka tästä kolmiodraamasta on paljon ficcejä, niin tämä eros muista ainakin siinä, että James oli kertojana ja tämä tiesi Siriuksen tuntesta ja tosiaan tuo kerrontatyyli. (:
Tykkäsin myös siitä, että vaikka James onkin nyt Lilyn kanssa, hän silti välittää Siriuksesta, eikä kestä katsella tämän sekoilua.

Lainaus
Mä oon sanonu monta kertaa kauniisti, mut enää en jaksa... Painu hiiteen mun elämäst tai ainaki sisäistä tää:

"Älä rakasta mua enää!"
Ihana! ♥ Tää lopetus oli ehdottomasti paras kohta koko ficissä.

Kokonaisuutena ficci toimii todella hyvin ja Jamesin tunteet välittyi vahvasti tänne ruudun toiselle puolelle, mikä oli hyvä juttu.
Kiitos tästä. (:


Life is an illusion.



Sädekehä

  • Hömelö otus
  • ***
  • Viestejä: 1 180
  • Until you believe
Vs: Älä rakasta mua enää [K13]
« Vastaus #4 : 13.02.2011 09:00:15 »
Hmmm, täytyy kyllä sanoa, että tämä oli erikoisin J/S-ficci, jonka olen koskaan lukenut. :D Näkökulma oli raikkaan erilainen, omalla tavallaan jopa kiehtova, vaikkei se ehkä sovikaan omaan kuvitelmaani Jamesin ja Siriuksen suhteesta. Mutta ehdottomasti kyllä jännittävä, ja toteutit tuon Jamesin suuttumuksen, vihan ja jopa välittämisen hyvin. Voisi hyvin kuvitella, miten Sirius hukutti tunteensa muihin tyttöihin, vihaan Lilyä kohtaan ja sitten mahdollisesti huumeisiin ja alkoholiin, ja James puolestaan olisi kyllästynyt katsomaan vierestä, miten toinen tuhoaa elämänsä turhan unelman takia. Se, että James haluaa Siriuksen hiiteen elämästään, oli aika jännittävä lausahdus myöskin, mutta kuvasi toisaalta hyvin sitä kyllästymistä ja jopa tuskaa, jota Sirius Jamesille tuossa tilanteessa aiheutti.

Nimi oli tosi kaunis, ja senhän (ja parituksen) takia minä tämän avasin! Kirjoitat myös ihan hyvin ja sulavasti, mutta mun täytyy kyllä sanoa, että tämä olisi ollut huomattavasti parempi, jos tämä olisi kirjoitettu normaalisti eikä puhekielellä. Koska tuo sanojen lyhentely teki tästä hieman epäuskottavan, ja kun pohjalla oli kuitenkin kaunis tarina, tuli tämän luettua vähän ristiriitainen olo. Puhekielisyys olisi toiminut musta paremmin, mikäli se olisi ollut yhtenäisempää ja hillitympää, tai vielä parempi, esiintynyt vain dialogissa. Tämä nyt on vain henkilökohtainen mielipide, mutta kuitenkin.

Rytmi ja kappalejaot olivat kivasti kohdallaan, ja tämä oli kyllä virkistävä ja erilainen lukukokemus. Kiitos siis, kirjoittelehan uudelleenkin J/Sää! (:
All I wanted was you

Ava by Sinderella

Pinkkura

  • ***
  • Viestejä: 97
  • Hurr.
Vs: Älä rakasta mua enää [K13]
« Vastaus #5 : 13.02.2011 10:45:33 »
Lunella: Ihanaa! Kiitos kommentistasi<3 Hienoa, että pidit tästä [mikäli oikein ymmärsin] ja sait vielä aikaan tuon kommentin - jopa rakentavan. Mmh... Joo olin aluksi epävarma tuosta puhekielisyydestä, mutta minusta tämä yksinkertaisesti toimi näin paremmin ja muutenkin päätin pistää tämän tänne sellaisena kuin olin sen kirjoittanut/tarkoittanut. Tietysti olisi ehkä toiminut paremmin jos olisin hieman siistimmin kirjoittanut, mutta tämä olkoon tämmöinen.

Sädekehä: Hii, erikoisuus on... Suorastaan ihanaa.  ;D Pidän itsekin James/Sirius - parituksesta, mutta halusin kirjoittaa jotakin erilaista ja tämä siitä syntyi. Hyvä, että pidit nimestä, minustakin se on kaunis, vaikka hyppäsikin tähän vähän yllätyksellisesti. Niin, tuossa ylempänähän kirjoitin jo jotakin pyhekielisyydestä, mutta olet varmaankin ihan oikeassa, niin tämä olisi toiminut paremmin. Varmasti tulen kirjoittamaan James/Siriusta, mikäli inspiraatiota löytyy jostakin.  :) Kiitos kommentista.
Juostaan pakoon elämää, kuolemaa, päivää ja yötä - ei kukaan särkyneitä sydämiä kaipaa.

Eulalia

  • Herkkusienijumbo
  • ***
  • Viestejä: 237
Vs: Älä rakasta mua enää [K13]
« Vastaus #6 : 13.02.2011 13:28:58 »
Kieltämättä erikoinen asettelu tässä ficissä, mutta ei se mitään, koska se paritus sai mielestäni tästä vähän syvyyttä :)

Itseäni ei puhekielisyys tässä haitannut, aina välillä huvittaa, kun jotkut saa kauhean slaagin, jos joku on kirjoittanut Potterit edes puhumaan puhekielellä, saati sitten kirjoittanut koko ficin niin. No okei, kaikkiin hahmoihin puhekieli ei sovi, mutta ainakin James ja Sirius sopivat kastiin. Ainoana pikkujuttuna kirjoitustavasta tuli mieleen, että onko tämä kuitenkaan ihan täysin yleispuhekieltä, vai luiskahtaako vähän jonkun murteen puolelle - en tiedä, kun en kovin hyvin murteita tunne, mutta jotenkin tuli sellainen tunne, että oletko kenties kotoisin jostain Länsi- tai Lounais-Suomesta, ehkä Satakunta/Varsinais-Suomi akselilta? Sanojen lyhennykset ja jotenkin koko tekstin tempo toi vahvasti mieleen nuo alueet, joilla niitä lyhennetään aika paljon ja puhe on vähän sellaista kuin keskustelisi konekiväärin kanssa. Ja nyt kun näin sanoin, niin olen tietysti ihan väärässä ja sinä olet kotoisin Savosta tai jostain muusta sellaisesta paikasta, jossa sanoja normaalisti venytellään... Mutta ihan yleispuhekieleltä ei mielestäni vaikuttanut, joten siitä uteliaisuus :D

Itse tarina on minusta ihastuttava kaikessa angstissaan ja molemminpuolisessa katkeruudessaan. Olet saanut Siriuksesta mielestäni aika aidon oloisen, ja minusta hänen reaktionsa Jamesiin ja Lilyyn tuntuu aika loogiselta, vaikka vähän ikävästi itsetuhoiselta. Jamesin huoli ja ärtymys - tunnontuskat jopa - ovat myös hienosti kirjoitettuja, pidän todella tässä ficissä siitä, millaiseksi olet hänen päänsä sisällön kirjoittanut. Tunteet ovat ihanan vahvoja ja aitoja, ja kokonaisuudessaan tämä ficci on mielestäni nimenomaan vahva. Tykkäsin siis erittäin paljon :D

Lia

Pinkkura

  • ***
  • Viestejä: 97
  • Hurr.
Vs: Älä rakasta mua enää [K13]
« Vastaus #7 : 14.02.2011 14:17:55 »
Eulalia: Taas hieman hirvitti, kun huomasin kuka oli tätä kommentoinut... Siis sinunkin ficcejäsi on tullut luettua. Nojaa asiaan:
Murteesta en tiedä, olen kotoisin täältä öö... No Hyvinkäällä asustelen - eli täällä jossai Riihimäen lähellä  ;D Näissä sijainneissa olen huono en tiedä missä paikat sijaitsevat. Tuo konekivääri vertaus oli mielenkiintoinen, nosti hymyn huulilleni  :D
Upeaa, että pidit tästä, en voi muuta sanoa  :) Kiitos kommentista!<3
Juostaan pakoon elämää, kuolemaa, päivää ja yötä - ei kukaan särkyneitä sydämiä kaipaa.

Eulalia

  • Herkkusienijumbo
  • ***
  • Viestejä: 237
Vs: Älä rakasta mua enää [K13]
« Vastaus #8 : 14.02.2011 14:44:37 »
Hahhaa, eli olin väärässä asuinpaikan suhteen, ihan niin kuin sanoin. No, Hyvinkään seutu sentään kuuluu vielä länsimurteisiin, vaikka kai siellä puhutaan sitä pääkaupunkiseutua, jonka moni mieltää yleispuhekieleksi kiitos TV:n. Että ei sentään ihan väärin mennyt - vähän olisi hävettänyt, jos olisit asunutkin Utsjoella, missä puhutaan vähän leveämmin kuin täällä lännessä ;D

Nyt alkoi vähän mietityttää, että olenko jotenkin kauhean tyly kommentoija, jos alkoi pelottaa, kun näit minun kommentoineen :)

Lia

Kiva muuten kuulla, että olet lukenut jotain minultakin :D

Pinkkura

  • ***
  • Viestejä: 97
  • Hurr.
Vs: Älä rakasta mua enää [K13]
« Vastaus #9 : 15.02.2011 14:21:21 »
Hihi  ;D Kyllä täällä KAI - enmävaantiiä puhutaan sitä pääkaupunkiseudun ns. murretta. Ja tuotanoin, etpäs sinä nyt niin kovin tyly ole - olet vain niin hyvä kirjoittamaan, että vähän jänskätti mitä sieltä tulee.  :)
Juostaan pakoon elämää, kuolemaa, päivää ja yötä - ei kukaan särkyneitä sydämiä kaipaa.