Kirjoittaja Aihe: Antaisin mitä vain [k11]  (Luettu 2459 kertaa)

Leslie

  • hämmentynyt
  • ***
  • Viestejä: 172
Antaisin mitä vain [k11]
« : 22.03.2010 21:24:52 »
Nimi: Antaisin mitä vain
Kirjoittaja: Hapanpastilli
Beta: kaikki virheet minun piikkiini, betaa kun en käyttänyt :-X
Ikäraja: K-11 //Lils laski
Pairing: Harry/Dracona tämän kirjoitin, mutta periaatteessa hahmoja ei mainita, joten omankin tulkinnan mukaan voi mennä :)
Genre: angst, romance, slash
Varoitukset: (Ehkä Ooc-Harry :-[)
Disclaimer: Rown keksintöä minä vain leikin...
Summary: All died when you went away

A/N: Idea lähti, kun kuuntelin ihanaa Manboyn Nothing compares 2 U (aivan ihana biisi, kannattaa kuunnella esim. linkistä). Aloin vain kirjoittamaan, ja tämä syntyi. Ensimmäinen julkaistu tekstini Pimeyden voimisssa, joten olkaas helliä! Itse asiassa tämä on myös ensimmäinen julkaisemani songficci ;).
Juoni saattoi jäädä vähän irralliseksi, mutta kovin selkeää siitä ei ollut tarkoituskaan tulla. Toivottavasti tykkäätte!
EDIT// Kannattaa lukea sanat, sillä ne liittyvät oleellisesti tekstin kulkuun!!

_____________________________

Antaisin mitä vain

It's been seven hours and fifteen days
Since you took your love away


Tyhjä keittiöntuoli huusi tyhjyyttään. Parisängyn toinen puoli pysyi siististi pedattuna. Tyhjät valokuvakehykset ilkkuivat, kuin muistuttaen kuvista, jotka niistä oli revitty pois. Kaikki asunnossa muistutti minua sinusta. Parempi vain pysyä poissa.

I go out every night and sleep all day
Since you took your love away


Lähikapakassa oli turvallisempaa. Viskilasi tuntui kuin ystävältä hädässä. Se esti minua hukkumasta. Ilman sitä ei voisi nukkua, ilman sitä tuntisi sen, kuinka viereinen tyyny on tyhjä.

Since you been gone I can do whatever I want
I can see whomever I choose
I can eat my dinner in a fancy restaurant


Ikuiset kiistat olivat nyt ohi. Kukaan ei ollut enää väittämässä vastaan. Kertomassa minulle kuinka petän häntä.

But nothing
Nothing can take away these blues
Cause nothing compares
Nothing compares to you


Silti ottaisin mielummin kiistat ja jatkaisin vakuutteluani yömyöhään. Niin kuin aina ennenkin.

It's been so lonely without you here
Like a bird without a song


On vain minä. Ja viskini. Ja korvissa soiva hiljaisuus. Tyhjä asunto.

Nothing can stop these lonely tears from falling
Tell me baby where did I go wrong


Ja kun olen yksin, annan ehkä kyyneleiden tulla. Se oli vain väärinkäsitys.

I could put my arms around every boy I see
But they'd only remind me of you


En katso ketään silmiin ja toistelen vain kaiken olevan hyvin. Vaikkei ole.
Haluaisin nähdä vain yhden ihmisen. Ja silti olla näkemättä.
Kaikki muistuttaa minua sinusta.

I went to the doctor n'guess what he told me
Guess what he told me
He said boy you better try to have fun
No matter what you'll do
But he's a fool
Cause nothing compares
Nothing compares to you


Kukaan ei ymmärrä.

All the flowers that you planted
In the back yard
All died when you went away


Kaikki on kuollutta nyt. Aiheet, joista tappelimme päivittäin, yhdentekeviä.

I know that living with you baby was sometimes hard
But I'm willing to give it another try


Yhdessä oli vaikeaa, mutta erikseen mahdotonta.

Nothing compares
Nothing compares to you
Nothing compares
Nothing compares to you
Nothing compares
Nothing compares to you


Antaisin mitä vain.

_____________________________

Hope you liked it, kommentteja?
« Viimeksi muokattu: 29.04.2013 21:23:45 kirjoittanut Lils »

Mortti

  • Vieras
Vs: Antaisin mitä vain [k13]
« Vastaus #1 : 22.03.2010 21:55:22 »
Minua itseäni harmittaa tälläiset songficit joissa on tyydytty käyttämään todella paljon sanoja kappaleesta - eikä paljon ollenkaan keskitytty itse kirjoittamaan sitä asiaa, josta ficin olisi tarkoitus kertoa.

Sehän on aika selvää etteivät kaikki voi jaksaa lukea kappaleensanoja vaan hyppäävät niiden ylitse - siksi olisi hyvä jos songficci ei olisi koskaan 'riippuvainen' näistä sanoista, vaan toimisi myös ilman niitä. Mielestäni tämä ei toiminut sillä tavoin oikein. Jos jätti sanat lukematta teksti vaikutti töksähtelevältä ja tylsältä. Eikä juonikaan niin selvä ilman niiden lukemista ollut.

Mutta tämähän oli vasta ensikertasi, joten annettakoon nämä virheet sinulle anteeksi. Kokonaisuutena tämä oli kuitenkin aika sievä, vaikka olin huomaavinani jotain epäselvyyttä aikamuotojen kanssa. Näteistä sanavalinnoista plussaa.



M
« Viimeksi muokattu: 22.03.2010 21:57:07 kirjoittanut Mortti »

shaya

  • jumalatar
  • ***
  • Viestejä: 843
Vs: Antaisin mitä vain [k13]
« Vastaus #2 : 23.03.2010 15:24:34 »
Itse pidän ihan mielettömästi songficeistä, niin niiden kirjoittamisesta kuin lukemisestakin. Ennen kuin edes katsoin paritusta(katsoin vasta lukemisen jälkeen) mulle tuli tästä ficistä mieleen H/D, joten siinä ainakin olit onnistunut, kun ei nimiä kerta mainittu.

Pakko kompata Morttia, melko paljon olit käyttänyt laulun sanoja. Ehkä vähän liikaakin, ja itse luin ficin kahdesti - ensin en vaivautunut lukemaan kaikkia laulun sanoja, mutta heti kun nekin luki niin tekstistä tuli huomattavasti paremmin ymmärrettävä. Kokonaisuudessaan kuitenkin oikein kiva :)
At night I fell asleep with visions of myself, dancing and laughing and crying with them.

Leslie

  • hämmentynyt
  • ***
  • Viestejä: 172
Vs: Antaisin mitä vain [k13]
« Vastaus #3 : 23.03.2010 18:20:52 »
Mortti// Jollain tasolla tämän oli tarkoituskin perustua laulun sanoihin, mutta yritän tulevaisuudessa kiinnittää enemmän huomiota ficin kulkuun myös ilman lyriikoita. Lisäsinkin kommenttisi johdosta tuonne ylös huomautuksen, että sanat todellakin kannattaa lukea, sillä ne kuuluvat tiiviisti ficin kulkuun :). Kiitos rakentavasta palautteesta! Ensi kerralla sitten paremmin ;).

shayl// Kiva, että hahmot pystyi tunnistamaan! Jeps, kuten jo Mortille tuossa sanoinkin, niin tavallaan se oli tarkoituksellista, mutta ensi kerralla pyrin kirjoittamaan niin, ettei sanoja ole välttämätön lukea :).

-Hapsi-