Kirjoittaja Aihe: Anna anteeksi, K-11 (Pansy/Hermione, Hermione/?)  (Luettu 2704 kertaa)

Tinppa

  • Rokkari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 778
  • Angustiina
Title: Anna anteeksi
Author: Tinppa
Rating: K-11
Pairing: Pansy/Hermione, Hermione/?
Genre: Angst, drama, femme
Disclaimer: Kaikki Pottermaailmaan kuuluva kuuluu Rowlingille.
Summary: Olet niin vihainen.
Warnings: Kiroilua
A/N: Kirjoitettu Osastohaasteeseen ja Femme10 vol. 2 -haasteeseen.



Anna anteeksi

-Perkeleen ämmä! huudat ja littaat minua toiselle poskelle. Tuijotan häpeissäni maata silmille valahtaneiden kiharoideni takaa. En uskalla katsoa sinua silmiin. Olet niin vihainen.
-Olisi sittenkin vaan pitänyt ottaa joku omasta tuvasta, tuhahdat kiukkuisesti ja laitat kädet puuskaan. Tuijotat minua pistävästi.
-Olin hänen kanssaan vain yhden yön, vastaan sinulle hiljaisella äänellä. Vilkaisen sinua nopeasti ja käännän sitten katseeni takaisin lattiaan.
-Ihan sama! huudahdat ja teet täyskäännöksen edessäni. Kävelet kädet puuskassa ikkunalle. Siirrän katseeni lattiasta selkääsi, kun katsot ikkunasta ulos.
-Pansy? kysyn hiljaa. Tunnen kyyneleet silmissäni.
-Painu helvettiin, tokaiset katsomatta minuun.
-Anna anteeksi, pyydän kyyneleiden valuessa poskiani pitkin. Välillemme laskeutuu parin minuutin hiljaisuus.
-Voitko poistua? kysyt lopulta etkä vilkaisekaan minua. Nyyhkäisen ja kävelen hitaasti ovelle. Avaan raskaalta tuntuvan oven ja poistun huoneesta.
« Viimeksi muokattu: 24.03.2015 08:25:06 kirjoittanut Beyond »
Tinpan raapustukset
Vakola
WWW
Ladan pakoputki oli jonkin verran ruosteessa, Igorin slaavikyykky ei.

Lils

  • ***
  • Viestejä: 2 080
    • tumblr
Vs: Anna anteeksi, K-13
« Vastaus #1 : 09.06.2011 18:51:04 »
Hei, tämäpä mielenkiintoinen.

Dialogi oli lyhyt ja hyvin vihasanapainoitteinen, ei lainkaan mitään leikkimistä tai hallintaa, pelkkiä sanoja (vihaa, kyllä, mutta epätoivoa ehdottomasti molemmin puolin, myös Pansyn), draamaa, jotain hahmoille sopivaa. Hermione on ehkä arkitilanteessa vahva, mutta juuri tällaisina hetkinä hiljainen ääni ja kyyneleet sekä maahan painettu katse ovat juuri niitä hänen tuntomerkkejään. Pansyn vihaiset sanat ja ämmittely, ronskius ja kaikki ovat oikeastaan paikallaan; tyttö on kyllä suuttuessaan hyvinkin lapsenomainen ja tuollainen känkkäränkkä, ei ehkä mitään kehittävää tai sovittelevaa, vain pelkkää katkeruutta.

Itse tunteet kuitenkin olivat hämmentäviä. Hermione on aika moralisoitunut, mutta en minä pettämisestä nipota hänen kohdallaan. Kuitenkin olisin halunnut kuulla ehkä enemmän että miten, kenen kanssa, milloin, miten selvisi - ne olisivat kertoneet niin paljon enemmän siitä, olivatko hahmosi onnistuneet vai eivät. Nyt ne olivat vain vajavaiset.

Pansyn reaktio on kuitenkin hyvin hämmentävä. Tietysti hän raivoaa ja juu, tarkoitin tuota aiempaa tulkintaani, mutta ehkä häiritsevää oli enemmänkin se, miksi Pansy ja Hermione olivat yhdessä ("olisi pitänyt ottaa joku omasta tuvasta" - oliko Pansyn ja Hermionen suhde ollut piilottelua, häpeää, koulimista Pansyn puolelta?), oli outoa - ei ehkä muuten, mutta en olisi kuvitellut Pansyn ottavan Hermionen kohdalla niin pahasti itseensä (ellei kyseessä sitten ollut jotain lupauksia tms, mutta nekin olisi ehkä silloin voinut mainita), enemmänkin hän olisi keskittynyt kai sortamaan Hermionea ja tekemään kunnon lehmätemput.

Kiitos tästä, tämä sai miettimään (ja inspiroitumaan!). Hyvin mielenkiintoinen, kiitos. : )
"Should I wear the purple dress?"
That's all she cares about
What a silly life she has