Kirjoittaja Aihe: Ruumiinsa vanki K-11  (Luettu 4324 kertaa)

Ryminä

  • ***
  • Viestejä: 559
Ruumiinsa vanki K-11
« : 28.04.2011 12:32:12 »
Title: Ruumiinsa vanki
Author: Ryminä
Raiting: K-11 (yleisen ahdistuneisuuden ja koruttoman elämän takia)
Pairing: Andreas/Vili
Genre: slash, angst (kirjotanko mä muka muuta?)
Disclaimer: Kaikki hahmot kuuluvat minulle. Älkää siis ottako itsellenne!

A/N: Hahaa! Mun eka haasteeni ikinä, ja vielä eka tekstini Pergamentinpalassa ;D Osallistun tällä siis Suojelusenkeli-haasteeseen.
Nauttikaa, jos nautitte. Ja luonnollisesti toivon kommenttia:)
// Jos kiinnostaa, niin tälle tarinalle löytyy "jatkoa": Kaikki mitä niskaan sataa (K-18).

// Näin kävi nyt, eli Arttu vaihtui Artoksi ihan henkilökohtaisista syistä. Älkää pliis välittäkö!


Ruumiinsa vanki

Jalat tuntuivat puutuneilta. Kädetkin tuntuivat puutuneilta. Tiesin, etten voisi liikuttaa niitä, kuten en mitään muutakaan. Makasin vain sängyllä eikä pieninkään lihakseni enää totellut aivojeni käskyä liikkua. Koomassa, sen olin kuullut lääkärin kertovan perheelleni, sen tämä oli kertonut myös Vilille. Toivoin välillä, että lääkäri ei olisi puhunut Vilille koomasta mitään, koska hän ei enää käynyt niin usein katsomassa. Alkuun hän oli käynyt. Kai Vili oli jo menettänyt toivonsa, kuten moni muukin läheisistäni.

Nyt Vili kävi ehkä kerran kuukaudessa, joskus hiukan harvemminkin. Toivoin joka kerta, kun hän tuli käymään, että jokin refleksi aukaisisi silmäni siksi hetkeksi. Muuten en näkisi Viliä, tietäisin vain hänen istuvan tuolilla sänkyni vieressä. Niinä hetkinä, kun silmäni olivat auki, näin hyvällä tuurilla juuri ja juuri penkin sängyn vieressä. En tietenkään pystynyt kääntämään päätäni tai liikuttamaan silmiäni, mutta onnella saatoin nähdä Vilin hahmon istumassa tuolissa juttelemassa minulle. Joskus Vili jopa saattoi kumartua ylleni kuiskaamaan jotain korvaani, silloin saatoin nähdä hänet kunnolla.

Sinä päivänä silmäni olivat auki, en kylläkään nähnyt paljon muuta kuin valkoisen katonrajan ja aivan yhtä valkoisen seinän. Ovi kolahti hiljaisessa huoneessa tuttuun tapaan. En voinut heti sanoa, kuka huoneeseen oli astunut, mutta pian hoitaja ilmestyi näkökenttääni ja kävi korjaamassa asentoani. Olin taas valunut sängyllä hiukan ja oli mukavaa, kun sain olla edes hiukan eri asennossa, kuin viimeiset kaksi päivää. Hoitaja poistui ja jäin taas huoneeseen yksin. Pian oven tuttu kolahdus kuului uudelleen, ja tällä kertaa joku vilahti jälleen näkökentässäni ja lopulta siirsi tuolia sängyn vieressä ja istuutui. Toivoin sen olevan Vili. Tänään en nähnyt tuolille asti.

”Moi, Andreas, se oon mä.” Se oli Vili, pulssini kiihtyi. Keskitin kaiken voimani siihen, että voisin kääntää pääni ja nähdä Vilin. Niin tein aina, kun hän kävi – koskaan onnistumatta. Olin niin iloinen, ettei hän tuntenut itseään tyhmäksi jutellessaan yksinään. Kuuntelin kovin mielelläni hänen juttujaan, vaikken voinut osallistua. Toivoin, että Vili ymmärtäisi, että kuuntelin.

”Anteeks, kun en ole käynyt, mulla on ollut muuta.”

Muuta? Mitä muka? Minua harmitti, kun viimekerrallakin Vilin käydessä hän oli vain puhunut isänsä ostamasta veneestä eikä ollut kertonut, mitä hänelle oikeasti kuului. Alkuun hän oli aina kertonut huolistaan ja suruistaan minulle, mutta edellisinä kertoina hän ei ollut oikeastaan sanonut mitään, millä olisi ollut oikeastaan mitään merkitystä. Toki silti kuuntelin häntä enemmän kuin mielelläni, toihan se monotoniseen päivääni vaihtelua. Olisin silti halunnut kuulla, mitä Vilille oikeasti kuului, ja edes yrittää auttaa häntä pärjäämään, vaikka hän ei sitä huomaisikaan.

”Varmaan muistat, kun kerroin siitä meidän isän uudesta veneestä”, Vili aloitti. Muistin joka ikisen yksityiskohdan, jonka Vili oli viimeksi veneestä kertonut. Enkä silti voinut kuin kuvitella, kuinka Vili istui kannella isänsä kanssa suolaisen meriveden lyödessä veneen kylkeen. ”Me ollaan käyty aika paljon vesillä viimeaikoina, siksi mä en ole käynyt.”

Sydämeni muljahti ikävästi. Oliko Vili vaihtamassa minua veneilyyn?

”Mä tiedän, että sä et varmaan edes kuule tai ymmärrä mua, mutta mä haluan silti kertoa”, Vili sanoi ja ääni oli jo melkein kuiskaus. Halusin huutaa, että todellakin ymmärsin ja kuulin kaiken. ”Mä olen tavannut jonkun.”

Silloin mun sydämeni lähes pysähtyi. Tiesin heti, ettei Vili ollut tavannut ihan ketä tahansa ohikulkijaa, vaan jonkun, joka voisi korvata minut. Jonkun, joka korvaisi minut. En tietenkään haluaisi, että Vili itkisi perääni koko elämänsä, mutta tuntui silti pahalta. Minähän rakastin häntä, mutta enää en tiennyt, rakastiko Vili vielä minua.

”Sen nimi on Arto ja sekin veneilee.”

Siinä siis syy, miksi Vili oli niin innostunut veneilystä.

”Halusin vaan, että tiedät. Mä en olis Arton kanssa, jos mä voisin olla sun kanssa.” Kuulin, kuinka Vili nieleskeli kyyneliä. Itse en voinut niitä nieleskellä, joten pian yksi vierähti poskelleni. Ymmärsin, ettei Vili voinut millään jäädä itkemään perääni – luultavasti en tästä enää nousisi. Tiesin sen kyllä. Halusin kertoa hänelle, että olin iloinen hänen puolestaan. En ehkä ollut sitä vielä, vaikka halusinkin. Rakastin Viliä liikaa.

Vili nyyhkytti hiukan. Mietin, ymmärsikö hän, että minäkin itkin. Toivoin, että hän yhdistäisi palaset toisiinsa. Siten voisin ainakin ajatella, että olin saanut häneen edes jonkinlaisen yhteyden. Äkkiä ovi kolahti taas.

”Ai täällä ollaan silmät auki, kuivumaan vielä pääsevät”, hoitajan napakka ääni totesi tämän tullessa sängyn viereen. Inhosin kuinka minulle puhuttiin kuin pienelle lapselle, kuin vihannekselle. Vihannes minä olinkin. ”Vetistelevätkin.”

”Joo, en mä viitsinyt sulkeakaan niitä”, Vilin pieni ääni sanoi. Hoitaja sulki silmäni ja alkoi äänistä päätellen hääriä jotain ympärilläni. Ymmärsin, että Vili halusi edes kuvitella minun olevan entiseni – ehkä aukinaiset silmät auttoivat häntä.

”Meillä olisi tarkoituksena vähän siistiytyä tänään”, tämä jutteli Vilille.

”Okei, mä olinkin just lähdössä”, Vili sanoi hoitajalle ja nousi jo ylös. Ei, sanoin päässäni. Jos Vili menisi nyt, ties koska hän tulisi uudelleen. Hän ei vielä ehtinyt kertoa minulle Artosta muuta kuin että tämäkin purjehti. Olisin halunnut kuulla, miten Arto teki Vilin jälleen iloiseksi, saisi ajattelemaan muutakin kuin sairaalassa makaavaa vihannespoikaystäväänsä. Entistä vihannespoikaystäväänsä. Olisin halunnut kuulla, kuinka Vilillä oli jälleen uusia tulevaisuudensuunnitelmia ja kunnianhimoa.

Hän kuitenkin siirsi tuolin sivuun ja tutut hiukan laahaavat askeleet loittonivat oven suuntaan. Olisin ihan koska tahansa vaihtanut nihkeillä pesulapuilla pyyhkimisen hetkeen Vilin kanssa.

”Heippa, mä tulen taas käymään”, hän sanoi vielä hiljaa hoitajan jo riisuessa paitaani.

En tiennyt, kuinka kauan joutuisin odottamaan Viliä. Toivoin kaikkein hartaimmin, että voisin jo päästä tästä huoneesta – tästä kehosta. Niin voisin nähdä hänen pärjäävän elämässään ilman minuakin.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2011 17:03:21 kirjoittanut Ryminä »

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Ruumiinsa vanki K-11
« Vastaus #1 : 22.06.2011 23:07:46 »
Mä en tiedä mitä sanoa. Tämä oli erittäin koskettava tarina ja tiedän itse liiankin hyvin, mitä on seurata, kun kaveri, paras ystävä ja ehkä jotain vieläkin enemmän, makaa koomassa. Mun tapauksessa kiitos seisoi eräässä autokuljettajassa, joka samalla ehkä tuhosi sen kaiken, josta olisi varmaan kehittynyt enemmänkin. Jotenkin tätä lukiessa tuli muistot selkeänä mieleen ja mielestäni tämä oli erinomainen, minulle vaan arka aihe, vaikka toisaalta vuosia on jo tapahtuneesta kulunut. Toisaalta siltikin tuntuu, että pala minusta on poissa ja niinhän se tavallaan onkin. (kiitos auto-onnettomuuden, sitä johtaneen kooman ja hengityskoneen ja lopulta päätös antaa ihmisen kuolla, tuska, kun rakkaasta on päästettävä irti)
Ymmärrän hyvin, miksi tämä on suojelusenkeli-haasteessa ja voin itsekin kuvitella, kuinka Andreas suojelee Viliä, vaikka koomasta ei heräisikään enää koskaan. Ajattelen itsekin, että ehkä elämän tarkoitus on tämä ja mielestäni tämä ficci sai ajattelemaan positiivisesti, vaikka aihe onkin rankka. Ehkäpä minunkin "kihlattuni" on tuolla jossain, pitämässä minusta huolen suojelusenkelinäni. Kuitenkin takaisin ficciin, jottei tämä kommentti ole vain muistojani täynnä. Otsikko oli erittäin hyvin sidoksissa tarinaan ja se samalla kertoi todella hyvin siitä, miltä varmaan koomassa olevasta tuntuu tai siitä, kun tuntee olevansa oman kehonsa vanki. Kiitos Ryminä ihanasta ficistä. Toivottavasti jatkossakin saan lukea ficcejäsi.
~Fire  :)
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Sassa

  • ***
  • Viestejä: 1 051
Vs: Ruumiinsa vanki K-11
« Vastaus #2 : 28.06.2011 18:27:15 »
Tää oli ihan hirveän koskettava. Mä tässä tän luettuani keräilin hetken itteäni ja mietin, miten tähän voisi edes kommentoida. (Mä en enää nykyään juuri koskaan itke tarinoille tai leffoille tai muille, oon kai tulossa vanhaksi ja kyyniseksi, mutta tälle olisin varmasti ulissut kovaan ääneen, jos oisin osannut!)

Tosi usein kirjotetaan kuolemansairaan luona vierailevan henkilön näkökulmasta, joten tää oli siinä mielessä mukavan virkistävä teksti. Tunteet välittyi muutenkin tosi aidosti, toi Andreaksen ahdistus siitä, ettei voinut liikkua tai puhua tai muutenkaan osoittaa, että kuulee ja ymmärtää. Tämä sai ajattelemaan niitä, jotka ihan oikeasti makaavat koomassa... Ehkä mä vaan eläydyn liian helposti, kun alkoi surettaa.

Tästä tekstistä huomaa, miten Andreas oikeesti on väsynyt elämäänsä, ja haluaa vaan, että toiset olisivat onnellisia. Missään välissä ei taidettu kertoa, mitä Andreakselle tapahtui ja kauanko se on ollut koomassa, mutta kaikesta päätellen aikaa on kulunut jo aika paljon. Musta on hienoa, miten Andreas ymmärsi ja hyväksyi ton Vilin uuden ihastuksen. Ihanan epäitsekästä ja osoittaa samalla, miten paljon se oikeasti välittää Vilistä ja rakastaa.

Joitakin virheitä löytyi, mutta en nyt viitsi nalkuttaa siitä, eivät haitanneet lukemista yhtään. Kaiken kaikkiaan tää oli liikuttava, hyvä ja ehjästi kerrottu tarina. Realistinenkin, vaikka mulla ei tietenkään ole mitään hajua, miltä koomassa olevasta todellisuudessa mahtaa tuntua. Kiitos <3
asfaltin pinta kiiltää yössä
on sade lakannut viimeinkin
ajatella, minä melkein luovutin


Ryminä

  • ***
  • Viestejä: 559
Vs: Ruumiinsa vanki K-11
« Vastaus #3 : 11.07.2011 15:40:56 »
Leofurioso: Oon pahoillani että oot joutunut tällaista seuraamaan henkilökohtaisestikin:( Rankka aihe.
Vaikka en siitä kirjoittanutkaan, niin myöhemmin Andreas sitten pääsi parempaan paikkaan ja Vili sai uuden onnen (koska olen toivoton romantikko ::))
Kiitos kovasti ihanasta kommentista ja eiköhän multa muutakin ole tulossa...Ainakin lisää poliiseja ja sitten Poikien jatkosta raapalesarjaa.

Sassa: Kiitosta vaan itellesi, muru :-* Hiukan epäilin itteäni, osaisinko kirjottaa tällaisen, missä ei tavallaan kamalasti tapahdu mitään. Huh, huokaan helpotuksesta että ilmeisesti jotakin on miellyttänyt :)
Halusinkin kirjoittaa tästä aiheesta, oikeestaan jo pidemmän aikaa. Mua on aina vähän askarruttanut että voiko koomassa oleva olla mitenkä tietoinen itsestään ja muista läheisistä, ja päädyin nyt sitten Andreaksen kohdalla tällaiseen. Ei kai sitä oikein voi olla koskaan varma, kun ei koomassa olevat voi kertoa. Tavallaan sitä kyllä todellakin toivoisi, että koomassa oleva ei voisi olla mitenkään tietoinen...itseä melkein rupesi itkettämään tätä kirjoittaessa.
Halusin tosiaan jättää kokonaan kertomatta, mitä Andreakselle oli tapahtunut, koska sille itselleen sillä ei ollut enää mitään merkitystä. Ajanjakso oli kanssa aika epämääräinen, mutta mistään viikosta ei ollut tosiaankaan kyse ;D
Ja ahhahaa! Mun teksteissä on aina virheitä ;D Kiva kun et nalkuttanut :-*

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Ruumiinsa vanki K-11
« Vastaus #4 : 13.07.2011 23:00:51 »
Oi tää oli ihan sairaan ihana, toi otsikko mut varmaan sai heti kääntymään tän ficin puoleen.
Andreas on todellla ihana hahmo, se miten hän halusi vain muiden onnea ja vihasi olla ruumiinsa vankina. Melkein sait minut itkemään, vaikken kamalan herkkä olekaan.
Kiitos tästä ihan kamalasti, vaikken mitään järkevää kommenttia saakkaan kasaan, rakastin tätä <3

Kiitäen:
Lauranood
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Kompleksiluku

  • ***
  • Viestejä: 8
Vs: Ruumiinsa vanki K-11
« Vastaus #5 : 15.07.2011 20:30:00 »
Hieno oli! Jännä ja persoonallinen aihe, tai siis varsinkin juuri kertojanäkökulma. Erityisesti tykkäsin näistä ajatuksista:

Lainaus
Ymmärsin, ettei Vili voinut millään jäädä itkemään perääni – luultavasti en tästä enää nousisi. Tiesin sen kyllä. Halusin kertoa hänelle, että olin iloinen hänen puolestaan. En ehkä ollut sitä vielä, vaikka halusinkin.
Hyvin aidonoloisia ajatuksia tuohon tilanteeseen, yhtä aikaa yleviä ja kuitenkin realistisen inhimillisiä. Että tietää miten on oikein suhtautua mutta ei ihan vielä koko sydämestään pysty mutta joskus varmasti.

Muutenkin ihan tuo kooman kuvailu oli karun kaunista. Ihanan julma ficci kaiken kaikkiaan, siis kun päähenkilöllä on jo valmiiksi karmea tilanne ja sitten vielä toi uutinen D: mutta siksi tämä juuri olikin loistava, koska noinhan se varmaan juuri menisi. Se että on asiat valmiiksi huonosti ei tee immuuniksi kaikille muille kolhuille.

Snouk

  • ***
  • Viestejä: 1 998
Vs: Ruumiinsa vanki K-11
« Vastaus #6 : 19.07.2011 21:48:23 »
Se, että paraikaa räpyttelen silmiäni turhan tiuhaan estääkseni itkemisen, kertoo, että tämä oli hyvä. Itken, tai ainakin liikutun, melko helposti, mutta nyt mulla on ollut jokin kausi, etten ole alkanut poraamaan leffoissa, kirjoissa, fikeissä enkä oikein missään, vaikka surullista olisi ollutkin.

Lähes kenen tahansa kooma on yksi pahimmista peloistani, mikä ehkä avasikin hanat ja palautti taas normaalimaailmaan tunnevammaisten kirjoilta. Tämä oli hyvä, tiedostan sen jossain mieleni syövereissä, vaikka päällimmäinen tunne onkin äärimmäisen ahdistunut. Ajatus paikallaan makaamisesta kykenemättä liikkuumaan, pitkiä pitkiä aikoja kykenemättä ilmoittamaan, että kuulee, on mahdollisimman kammottava.

Juuri kyseisen elementin takia tämä muistuttaa aika paljon Tuomas Alatalon (?) kirjaa Olen ja saan sanoa, joka kertoo CP-vammaisesta miehestä, joka ei kykene puhumaan eikä juurikaan liikkumaan itse. Hänelle yritettiin monta vuotta opettaa lukemista, eikä hän mitenkään kyennyt kertomaan, että osaa jo. Karseaa, karseampaa, kykenemättömyys.

Kokemusten pohjalta tämä ei ole mulle henk.koht. aihe, mutta pelko vastaavaa kohtaa tuo tämän hyvin lähelle. Joskus se on hyvä asia, joskus vähemmän hyvä, enkä osaa sanoa, kumpaa se on tässä tapauksessa. Oli se hyvä asia tai ei, niin tämä fikki on ainakin hyvä. (Mikä ei tietenkään ole yllätys, koska teikäläisen tekele.  ::))

Tykkäsin, kun tässä aikaa oltiin kelattu eteenpäin. Ei jaariteltu mitään "Missä olen?" -paskaa, eikä Vili selittänyt kauhuissaan, miten vaikeaa ja kamalaa kaikki on ja miten se haluaisi tietää, että kuuleeko Andreas. Hienoa, miten Andreas kykeni ajattelemaan aivan selkeästi, miten aidosti se tuskaili nimen omaan vihanneismaisuuttaan. Kuolemanpelkoa ei ollut, ainoastaan palava halu, että tapahtuisi jotain. Ennen kaikkea tämä oli todella realistinen, ja sehän on se, mitä meikäläinen rakastaa.

Kiitän siis jälleen, kuten kaikista muistakin tekeleistäsi. Älä koskaan luovu erikoislaatuisista hahmoistasi, oli ne sitten vammaisia tai fetistisiä. En ole koskaan törmännyt persoonallisimpiin, joten Ryminä-rakas, pidä ne.

Jostain syystä muuten luulin nimen perusteella, että kyse on transsukupuolisuudesta.
"Whenever I'm sad, I just stop being sad and be awesome instead!"
-Barney Stinson

Ryminä

  • ***
  • Viestejä: 559
Vs: Ruumiinsa vanki K-11
« Vastaus #7 : 20.07.2011 10:28:31 »
Lauranood: Kiitos ihanasta kommentista! Mukavaa kuulla, että tää on herättänyt sussa tunteita:)

Kompleksiluku: Iiiiiso kiitos! Justiinsa realistisuuteen oon tällä pyrkinytkin, jos tää nyt yhtään voi olla realistinen kun eihän kukaan tiedä, mitä koomassa oleva tuntee tai kokee, jos ylipäätään kokee.

Snouk: Jihaa, oot tänkin lukenut ;D Rakastan sua kun tykkäät mun kirjotuksista :-*
Ahdistavahan tää aihe on, ja sit vielä yhdistettynä siihen että tykkään kirjoittaa tosi ahdistuneita tekstejä. Suorastaan elän niistä.
Ite en ole sun mainitsemaasi kirjaa lukenut, joten en osaa sanoa yhteneväisyyksistä.
Jep, halusin jättää noi sun mainitsemat "paskanjauhannat" kokonaan väliin. Kaikki tietää, että on varmasti keljua olla koomassa, joten se siitä ;D Näin niinku lyhyesti ::) Enkä ainakaan henkilökohtaisesti usko, että koomassa enää pelkää kuolemaa.
Ja ihanaa, että tykkäät mun "oudoista" hahmoista, koska niitä tulee olemaan tulevaisuudessakin ;D Hyvä ettei ees fetisistit haittaa :P ja toivottavasti jatkossakin vielä eksyt mun juttuja lukemaan (koska lupaan että kun saan rakkaat poliisisedät päätökseen, niin alotan samantien sitä raapalesarjaani ja pääsen taas rakkaiden poikieni pariin :-*
Juuu, nyt kun aloin itekin miettiä tota otsikkoa niin voishan siitä noinkin aatella...eipä tullu mieleen.

Ryminä

  • ***
  • Viestejä: 559
Vs: Ruumiinsa vanki K-11
« Vastaus #8 : 22.11.2011 17:04:43 »
Jos kiinnostaa, niin tälle tarinalle löytyy "jatkoa": Kaikki mitä niskaan sataa (K-18).
Joo-o, kauhea mainostus. ;D

momentum

  • Vieras
Vs: Ruumiinsa vanki K-11
« Vastaus #9 : 24.11.2011 18:43:53 »
Voi luoja...voi luoja...
Ja nytkö pitäisi sitten sanoa jotain?! Mä en tiedä yhtään, mitä sanoisin kuin, että tämä oli todella, todella kaunis! Eksyin tätä lukemaan tuon jatko-osan topikista, kun halusin lukea tämän ennen sitä, että pysyisin kunnolla kärryillä tapahtumista. Nyt en tiedä, haluanko edes mennä lukemaan jatkoa, jos teet todella sen, että Andreas (hehee, mulle  tulee mieleen vaan Deathstarsin laulaja ;) ) kuolee ja Vili elää tuon Arton kanssa loppuelämänsä, mutta menen silti lukemaan sen.

Ja pakko ylistää vielä sen verran, että olet uusi suosikkikirjoittajani täällä Finissä!  ;D

Ryminä

  • ***
  • Viestejä: 559
Vs: Ruumiinsa vanki K-11
« Vastaus #10 : 27.11.2011 19:19:51 »
Oho joo, meinasin unohtaa...eli
momentum: En mä nyt tiedä, kuinka paljon tää sua auttaa ton toisen lukemisessa, mutta ihana kun luit ja tykkäsit vielä noin paljon :) Oioi, ja nyt kun luin vielä sun kommenttia pidemmälle niin mä melkein kyynelehdin täällä :-* Musta ei oikeasti tunnu yhtään siltä, että voisin olla yhtään kenenkään suosikki :P Kiitos kiitos ja tervetuloa vaan lukeen muitakin:)

vaapukka

  • Opetuslapsi
  • ***
  • Viestejä: 222
Vs: Ruumiinsa vanki K-11
« Vastaus #11 : 24.04.2012 22:18:41 »
ihana, koskettava, traaginen... ehkä joo, mutta myös ihan helvetin kamala! Kaiken muun kauheuden lisäksi se, että tämä Andreas ei voi kuin maata -ruumiinsa vankina - päivästä toiseen saa mut melkeen oksentamaan, ei siks että olis ällöä vaan koska kauhean surullista. Aivan kauheaa, ja jotenkin tuo vihannestelu(paremman termin puutteessa...) oli tässä niin jotenkin vähäpätöistä (mutta ei kuitenkaan) etkä mielestäni edes kuvaillut sitä paljoa, jätit todella mielenkiintoisesti lukijalle sen kauhistelun. Ja keskityyit tuohon stdämen särkemiseen, joka sekään ei ole kyllä yhtään kivempi juttu. Tuossa tilanteesa, seurana vain omat ajatukset ja muistot -niin surullista... Ja sitten taas jos ajattelee asiaa Vilin kannalta, erittäin kamalaa. Ei tommoseen tilanteeseen pitäis kenenkään joutua. Kun se ei ees tiedä mitä Andreas tajuaakaan.. Ja jos tietäis, miten se vois koskaan jättää sitä yksin, mut jatkaa omaa elämäänsä? oi kauhistus... Mun ei pitäis ajatella tätä liikaa, lopettaa just tähän, koska järkytän vaan itteäni liikaa. Tä oli jotain mullistavaa, aika inhottavaa luettavaa mutta kaikessa kauheudessaan kaunista, tunteikasta ja samaistuttavaa. Eli tykkäsin, tosi taitavaa kirjotusta! mutta en kyllä tajua, toi ikäraja on musta aivan liian alhanen, kun itekkki ihan pala kurkussa tärisin tätä lukiessa - tai sit mä vaan ylireagoin ja tulkitsin liikaa. Oh my, mitä tekstiä <3

Ryminä

  • ***
  • Viestejä: 559
Vs: Ruumiinsa vanki K-11
« Vastaus #12 : 28.04.2012 14:06:34 »
Varpu: Kiitos ihan mielettömästi ihanasta palautteesta! Tykkäsinkin jättää tän tällä tavalla hiukan enemmän lukijan kuvittelun varaan kuin että olisin kertonut kaiken valmiiksi. Näköjään oli hyvä päätös :)

evenstar-

  • Vieras
Vs: Ruumiinsa vanki K-11
« Vastaus #13 : 09.05.2012 12:38:33 »
Ensinnäkin, tarinan otsikko kiinnitti huomioni täysin ja täytyy sanoa että niin suloinen ja koskettava tarina! Tykkäsin todella paljon ja varmasti luen jatko-osat ;) Ääää, toivon kaikkea parasta Vilille ja Andreakselle!

Mansikkalimu

  • Ärsyyntynyt kakara
  • ***
  • Viestejä: 157
  • Sapienti sat.
Vs: Ruumiinsa vanki K-11
« Vastaus #14 : 19.05.2012 14:02:42 »
Ihanan koskettavan surullinen raapale!  :'(

Olen ottanut tavakseni lukea jokaikisen eteen tulevan tekstisi. Olet vain niin mahtava kirjoittaja! :)
Tää oli niin surullinen. Kuinka Vili ei tajunnut, että kaikki mitä hän kertoi kuultiin. En tiedä kuinka totta tämäkin tilanne oikeasti voisi olla, but who cares.
Mulla on vain ongelmana kertoa kuinka koskettava tää olikaan, koska jään aivan sanattomaksi. Sori.

Ehdin jo lukea Kaikki mitä niskaan sataa (ensimmäiset neljä lukua), joten tiedän hieman jonkin sortin pohjustusta..jos sitä siksi voi tässä tapauksessa kutsua. Mutta Vili oli kyllä ihan rikki Andreaksen kohtalosta, jolloin Arto oli ihana piristys päiviin. Nyt, Andreaksen näkökulman jälkeen, toivon Andreaksen heräävän, ja syleilevän Viliä, kun hän tulee tapaamaan toista sairaalaan. Mikä kamala kolmoisdraama, sitä olematta.

Voi Andreas raukkaa...
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
- Dr. Seuss
ava: raitakarkki