Voisin itsekin liittyä suosittelemaan raskaammasta musiikista joitain suosikeitani. Laitan myös sulkeiden sisään tutustumisbiisisuositukset. ^^
Murderdolls (
Summertime Suicide) on ihan tutustumisen arvoinen tapaus, samoin bändin laulajan oma sooloprojekti,
Wednessday 13 (
Ghoul of My Dreams). Varsinkin tämän vuosikymmenen puolella julkaistut levyt ovat mielestäni loistokkaita ja soundiltaan oppikirjaesimerkki hard rockista. Myös
Rob Zombie (
American Witch) on aikalailla samassa sarjassa. Samaisen herran tuotannosta löytyy myös hieman konemusiikin puolelle menevää tavaraa. Huomionarvoista näissä tapauksissa on toki se, että lyriikat on tehty hieman pilkettä silmäkulmassa klassisia kauhuteemoja ylistäen.
Jos kunnon tykityksestä puhutaan,
Dope (
Die Motherf*cker Die) on myös ihan jees ja jos taas industrialista puhutaan,
Marilyn Manson (
Antichrist Superstar) on ihan maineensa arvoinen.
Joskus taas on sellaisia päiviä, jolloin soi pelkästään Aurelio Voltaire, koska niin hyvää mustaa huumoria ja kristinuskon kritisointia.
Tämä on rehellisesti sanoen ensimmäinen kerta, kun olen kuullut jonkun muunkin pitävän Voltairesta.
Tykkään myös siitä huumorista paljon. Olen muuten autuaasti missannut senkin, että Voltaire on ollut vissiin jossain vaiheessa Suomen-keikallakin. En ole mikään hc-fani, mutta onhan kyseessä sen verran jännä tapaus, että olisi pitänyt nähdä livenä! Mutta niin, jos Voltaire puhuttelee,
Creature Featurella (
Such Horrible Things) vähän samanlaista läppää. ^^
Tulipas jotenkin haikea olo tätä keskustelua seuratessa, kun lähes kaikki keskustelussa mainitut bändit ovat sellaisia, joiden levyt ovat soineet joskus paljonkin. o_O Nykyään olen jotenkin vieraantunut raskaammasta musiikista todella paljon. Ei sillä, ettenkö yhä kuuntelisi, mutta en kuluta enää mitään musiikkia yhtä aktiivisesti kuin joskus vuosia takaperin. En myöskään ole seurannut aktiivisesti enää aikoihin, onko raskaan musiikin osalta tapahtunut jotain merkittävää: onko uusia mielenkiintoisia bändejä tullut, mikä alagenre on eniten pinnalla jne. Tahtoisiko joku enemmän seurannut antaa hyvän tiivistelmän näistä kysymyksistä? Onko uusia hevibändejä ylipäätään tullut viime aikoina paljoakaan pinnalle? Black Veil Brides on ainoa uusi bändi, josta olen kuullut viimeisen viiden vuoden aikana, eikä sekään nyt pikaisen googlettamisen perusteella niin hiljattain perustettu bändi ole.
Tuntuu muutenkin vähän siltä, ettei raskaampaa musiikkia tuoteta lähes yhtään verrattuna siihen kuin joskus kunnon buumin aikoihin, vaan muut genret ovat ikään kuin syrjäyttämässä sen.