Kirjoittaja Aihe: Dragon Age 2: Ikoni | S | Cullen/Hawke  (Luettu 1419 kertaa)

hedge14

  • Tähtikavaltaja
  • ***
  • Viestejä: 386
Dragon Age 2: Ikoni | S | Cullen/Hawke
« : 11.06.2015 20:14:30 »
Nimi: Ikoni
Kirjoittaja: hedge14
Ikäraja: S
Fandom: Dragon Age 2
Genre:  Romance
Paritus: Cullen/Hawke (Hawken sukupuolta ei mainita, mutta kyseessä on mage.)
Summary:  "Naurettavaa. Miksi Cullen edes miettii moisia typeryyksiä?"
A/N: 5 x jotain uutta-haasteessa mukana, Uusi paritus. Sanastoa,  Chantry=Kappeli. Circle=Piiri. (Subbe93, tämä on sinun innoittama.)

-Ikoni-

Illan päättyessä yöhön Cullen on liian runollinen. Hän makaa sängyssään, tuijottaa kynttilän liekissä kiiltävää haarniskaansa ja päättää, että Hawke on jättänyt koko Kirkwallin kuvaannollisten siipiensä varjoon. Ajatus päättyy, katkeaa. Linnut eivät pysy paikoillaan, mutta Hawke pysyy. On ajanut koko kirotun kaupungin tuhon partaalle katseensa alla. Katseen joka jää, viipyy ja tarttuu kiinni.

Eilenkin. Hawke oli käynyt Piirin sisäpihan puolella, kadonnut polttavasta auringosta pylväiden suojaan. Puhumaan toisille, katselemaan Cullenia. Hiki otsassa, melkein säikähtäneenä, Cullen oli seisonut selkä suorana keskellä pihaa. Katsonut kaikkia muita kuin Hawkea, juuri niin kuin hänen kuuluukin.

Tai no.

Hawke on maagi. Onhan häntä katsottava.

Cullen pyörähtää sängyssään, työntää jaloillaan peittoa syrjään. On liian kuuma, jotta hän voisi nukkua sen kanssa. Hiostava. Pyöriiköhän Hawkekin oman kotinsa suojissa näin? Vai piirtääkö hän taioillaan kuuraa ikkunaan, lumisadetta keskelle makuuhuonetta?

Naurettavaa. Miksi Cullen edes miettii moisia typeryyksiä? Kyllä aikuisen miehen, soturin, täytyisi pitää ajatuksena kurissa. Huomennakin hänen täytyisi nousta aikaisin valvomaan maageja, puhumaan Meridithin kanssa. Luultavasti hän joutuisi taas vetämään Orsinon naisen kimpusta ennen puolta päivää. Sen Cullen tekee kylläkin Orsinon turvallisuuden vuoksi, ei Meredithin.

Kynttilän valo katkeaa. Huone ajautuu pimeyteen. Cullenin lihakset jännittyvät, hän värähtää. Rentoutuu vain hiljaisen rukouksen jälkeen. Andraste, Andraste, Andraste. Miksi kaikesta muustakin pahasta ei pääse yhtä helposti rukoilemalla eroon? Ennen se onnistui. Litania sanoja, hiljaisia hetkiä, kaartuvia ajatuksia. Silloin Cullen oli vielä vihitty Kappeliin, vihitty uskoonsa.

Nyt Hawke on tullut kaiken sen ja Cullenin väliin.

Hitaasti. Kasvanut kuin köynnökset vankilan seinillä, pienien ikkunoiden syvennyksissä. Alhaalta, kohti taivasta. Ottanut omakseen kiviset talot ja noussut slummien tuhkasta ja liasta kaupungin katolle. Puhtaiden ihmisten joukkoon, jotka tahtovat raapia turhan vehreyden pois värittömiltä ja tylsiltä seiniltään. Cullen oli nähnyt sen. Kaikki olivat. Oliko tässä kaupungissa edes sylilapsia, joiden huulilta Hawken nimi ei olisi tippunut?

Maagi. Kaikki sen tiesivät. Eikä kukaan tehnyt mitään. Eikä Cullen voi käsittää, mitä on tapahtunut. Miksi Meredith ei ota Hawkea kahleissa sisään? Miksi Ritarit eivät vaadi häntä mukaansa, kanna häntä portaita alas satamaan, lahden yli turvaan vankilaan? Eikö Hawke ole vaarallinen? Vaaraksi itselleen, vaaraksi muille? Miksi aateliset huokailevat hänen seikkailuistaan samalla kun sylkevät ajatukselle, että maagi voisi olla ihminen.

Ehkäpä heille Hawke ei ole sitä.

Hawke on ikoni.

Siksi he häntä kutsuvat. Kirkwallin ikoni. Sen suojelija, vahtikoira, sankari. Cullenille Hawke on ihminen, lämmin ja kuuma katse pihan toiselta puolelta.

-

Aamulla Hawke ei katoa pylväiden suojaan. Hänen ei tarvitse, sillä aurinko on pilvien takana. Mereltä saapuu kerrankin tarpeeksi tuulta, ja ritarien sekä vierailevien ihmisten on helppo hengittää.

Aamulla Cullen sanoo liikaa. Kertoo, että Hawke ei ole lintu vaan köynnös. Hawke nauraa, kyselee. Cullen punastuu, sekoaa sanoihinsa vielä enemmän.

"Tarkoitan-" Cullen aloittaa, pysähtyy. Kakoo hieman vedettyään liian syvään henkeä. Pölyä. Hän oli sittenkin kehunut säätä liikaa.

Cullen siirtää katseensa pois. Hän seisoo portailla,  näkee helposti Hawken yli. Jonnekin kauas. Jonnekin, missä hän ei ole vielä ehtinyt nolata itseään. Jonnekin, jossa hän ei ole aina valinnut vääriä sanoja. Sotkuisia ja kylmiä. Kankeita. Vihaisia, nöyryytettyjä.

Äkkiä hän muistaa.

Cullen kääntää katseensa alas. Hänen suupielensä kääntyvät hymyyn, ja Hawke virnuilee takaisin. Hawke on aina liian aurinkoinen tai tunteikas. Miten hän oli koskaan kyennyt valehtelemaan taikuudestaan?
Cullen huokaa. "Sinä olet ihminen." Hän sanoo, astuu askeleen alaspäin portailla. Hawke tulee myös lähemmäksi, näpäyttää Cullenin haarniskaa.

"Niin kuin sinä?"

"Niin kuin minä."

Cullen työntää kätensä Hawken tukkaan ja suutelee tämän huulia. Rohkeasti. Hawke ei ole tehty lasista, vaikka Cullen olisikin. Hän kuulee kolahduksen kauempana, mutta Cullen keskittyy Hawken huuliin ja huokauksiin. Siihen, kuinka kovaa Hawke suutelee takaisin. Siihen, miten Hawken paljaat sormet katoavat hänen niskansa taakse.

Hawke antaa koko painonsa Cullenille. Cullen ottaa sen vastaan helposti, nostaa maagin muutamaksi sekunniksi kokonaan ilmaan.

Suudelma katoaa ja Hawke katsoo Culleniin säkenöivin silmin.

"Kestipä sinulla kauan."

"Mitä-"

"Olen flirttaillut jo vuoden."

"Etkä ole." Cullen kieltää. "Ja jos olet, niin minun täytyy sanoa, että esityksesi ei ole ollut kauhean vakuuttava."

"Tai sinä olet idiootti." Hawke sanoo lempeästi. "Messere. Tule luokseni illalla."

Aamu on Cullenin elämän kaunein. Hän on varma, että illasta tulee vielä kauniimpi. Hän päästää irti ja tarttuu Hawken käteen. Cullen ohjaa heidät pois uteliaiden katseiden alta, vaikka koko kaupunki saa kuulla tästä vähintäänkin ennen kello kahta.

Varjoissa on helpompaa sanoa totuus.

"Kyllä."

He erkanevat molemmat omiin suuntiinsa, omiin tehtäviinsä, kulisseihinsa. Hawkella on vastuu kaupungista, Cullenilla tästä pihasta. Ja vaikka Hawke on järisyttänyt Cullenin maailmaa, Cullen  voi vielä uskoa, että hänellä on vastuu näistä maageista ja myös heistä, jotka voivat taikuuden armoille joutua.

Ja Hawke... saa pitää vapautensa.

Aina.
Sit back, no song is written, It’s nothing you thought of Yourself
It’s just a ghost, came unbidden
To this house

Subbe93

  • ***
  • Viestejä: 424
    • Aamusta yöhön... -blogi
Vs: Dragon Age 2: Ikoni | S | Cullen/Hawke
« Vastaus #1 : 12.06.2015 13:57:08 »
Maker's breath... Hiukanko tää on ihana!!

Mä niin rakastan tätä! Tää on oikeesti jotain niin söpöä! Ja just toi, miten Cullen on vähän kiusaantuneena/hermostuneena vältellyt Hawken katsetta, yrittänyt olla kuin mitään ei oliskaan. Ja ihana toi:

Lainaus
Cullen siirtää katseensa pois. Hän seisoo portailla,  näkee helposti Hawken yli. Jonnekin kauas. Jonnekin, missä hän ei ole vielä ehtinyt nolata itseään. Jonnekin, jossa hän ei ole aina valinnut vääriä sanoja. Sotkuisia ja kylmiä. Kankeita. Vihaisia, nöyryytettyjä.

Voin kyllä niin kuvitella <3 Cullen-raukka <3

Mä huomaan, miten paljon mun käy monia Dragon Agen hahmoja sääliksi. Moni ansaitsee mun myötätuntoni. Cullen kuuluu myös näihin hahmoihin, jotka keräävät myötätuntoni. Ajatella, mitä kaikkea se raukka on oikein kokenut, ja miten se viha ja itseinho paistaa hänen puheestaan Inquisitionissa, kun hän puhuu niistä ajoista. Ja aina mun tekis mieli rutistaa häntä, koska musta tuntuu pahalta hänen puolestaan.
Ja siksi rakastan tätä tekstiä! Koska musta on ihanaa tän ficin avulla ajatella, että Cullenillekin joskus aurinko paistaa, vaikkei hänellä niin helppoa olekaan ollut. Että kaiken "epäonnen" ja pimeyden keskellä on vielä valoa, joka antaa uskoa, luottoa siihen, että maailmassa on jotain hyvääkin ^_^

Ja vastaparina Hawke... En ookkaan tullut ajatelleeksi kyseistä paritusta, mutta mun mielessäni ainakin toimii ;) Ja on just kiva, ettei sukupuolta tai muutakaan ulkonäköä ole mainittu, mikä antaa just lukijalle sitten mahdollisuuden sovittaa tähän vaikka sen oman Hawkensa :3

Lainaus
Aamu on Cullenin elämän kaunein. Hän on varma, että illasta tulee vielä kauniimpi.

Aaaaws, niin ihana <3 Mun ei riitä sanat edes sanomaan tästä mitään rakentavaa tai mitään muutakaan järkevää. Mä itse asiassa luin tän jo eilen illalla töiden jälkeen, mutta olin tästä jotenkin niin fiiliksissä (ja väsynyt), etten saanut mitään fiksua kommenttia aikaiseksi :D

Oikein iso kiitos, että kirjotit Cullenista! Sä oot niin paras <3  :-*

"Zero is where everything starts!
Nothing would ever be born if we didn't depart from there...
Nothing would ever be achieved!"

- Shinichi Kudo (Gosho Aoyama)

hedge14

  • Tähtikavaltaja
  • ***
  • Viestejä: 386
Vs: Dragon Age 2: Ikoni | S | Cullen/Hawke
« Vastaus #2 : 12.06.2015 17:24:09 »
Moro taas!

Tosi hyvä, että sä tykkäsit tästä. Minua oikeastaan pelotti kirjoittaa tätä tekstiä, mutta ajattelin, että olisi kiva ilahduttaa sinua, kun olet jaksanut kommentoida niin paljon. :) Cullen on tosiaan söpö, joten loppujen lopuksi tämä oli kiva kirjoittaa.

Cullen on aika traaginen hahmo. Vikassa pelissä on jo kuitenkin päästy aika positiiviseen tilanteeseen. Yksi tämän ficin vaikeuksista oli mulla se, että oli vaikea huomioida Cullenin hahmokehitys oikein. Inquisitionissa hän on paljon lempeämpi kuin kakkosessa. Toki DA:O:n tapahtumat ja Cullenin omat valinnat heijastuvat sinnekin, mutta hän ei ollut enää niin katkera. Omasta mielestä tämä onkin ehkä vähän liian fluffia ollakseen täydellisesti uskollinen kakkospelin Cullenille. Mutta toisaalta voi sen ajatella niinkin, että se suurin muutos parempaan Cullenin asenteessa tapahtuu pikku hiljaa Kirkwallissa, sillä puolustihan hän Hawkea pelin lopussa.

Mutta joo... Hawkesta ei ole mulla kummempaa sanottavaa. Itsekin kirjoittaessa kuvittelin välillä Hawken miehenä ja välillä naisena. Oli huvittavaa miettiä Cullenia nostelemassa melkein saman kokoista miestä Gallowsin portailla. (Muuten tuo on ihan kauhea suomentaa. Olen alkanut välttelemään paikannimiä.)

Kiitos vielä kommentistasi!
Sit back, no song is written, It’s nothing you thought of Yourself
It’s just a ghost, came unbidden
To this house

Subbe93

  • ***
  • Viestejä: 424
    • Aamusta yöhön... -blogi
Vs: Dragon Age 2: Ikoni | S | Cullen/Hawke
« Vastaus #3 : 12.06.2015 18:59:55 »
No joo, mietin kyllä itsekin hieman sitä, että onkohan tuo Cullen ehkä vähän "ei-niin-Cullen" kakkoseen nähden, mutta toisaalta, ei tässä ollut kunnolla määritelty (ainakaan mielestäni) mihin kohtaan peliä tämä sijoittuisi, ja jollen väärin muista, niin eikös siinä ne tapahtumat olleet... yhdeksältä vuodelta?  Tai ainakin jotain sinne päin. Ajattelin, että ehkä se aika olisi hiukan "pehmentänyt" Cullenia, antanut aikaa ajatella. Luulisin. En tosin ole varma, mutta tolla selityksellä mä vähän kuin söin tuon "liian fluffisen" Cullenin, joka on ihastunut maagiin :D

Haha, voin kuvitella :D (myönnän!) luin tämän eilen moneen otteeseen (ja tänäänkin kyllä), ja kyllä mullakin on se ajatus sukupuolesta vaihdellut. Ainakin on tulkinnan varaa ;)

Ja eikä mitiä! Kiva, jos kommenttini jotenkin edes ilahduttavat :) Kuten olen varmaan hokenutkin, eivät ne ihmeellisiä ole, mutta toivottavasti et kyllästy näihin (mikäli aiot kirjoittaa lisää Dragon Agesta ;) )

"Zero is where everything starts!
Nothing would ever be born if we didn't depart from there...
Nothing would ever be achieved!"

- Shinichi Kudo (Gosho Aoyama)

KyynelPuro

  • ***
  • Viestejä: 40
  • Where is that "me"?
    • Omat tarinani
Vs: Dragon Age 2: Ikoni | S | Cullen/Hawke
« Vastaus #4 : 12.06.2015 21:01:23 »
Oi vaaau~ Tää oli kyllä.. Jotain niin ihanan runollista <3

Aluksi pakko sanoa, että en ole pelannut DA2'ta, en ollenkaan. Ainoa kokemukseni Cullenista on Inquisitionista. Rakastan kyllä silti kyseistä jätkää :'D

Mutta siis: Tykkäsin tästä tosi paljon. Sai mut jopa ihan herkistymään. Kaikki toi kuvailu ja tapa sanoa asioita... Ihanaa. Semmonen "särkyvän lasin" -tunnelma säily koko ajan, salpasi multa hengen.
Ja parikin on suloinen. Hyvä, ettet ollut kertonut Hawken sukupuolta, saan itse vapaat kädet x) Samoin jotenkin tuo maageista puhuminen, se sopii Cullenille. Ei taida olla jätkä ihan kaikkein selvimmillä vesillä maagien kanssa :'D Samaten kaikki tommonen vähän höpsö ja idiootti ja muu, joka sekottaa Cullen-paran pään, ai että. <3 Niin suloista, niin suloista.

Lainaus
"Kestipä sinulla kauan."

"Mitä-"

"Olen flirttaillut jo vuoden."

Tämä oikeasti vain sai mut nauramaan X'D Voi Cullen, senkin idiootti... Voin melkein nähdä sen ilmeen :'D Täydellistä.

Kiitos paljon tästä! ^^

~ Puro
I'm scared getting close
and I hate being alone.