Kirjoittaja Aihe: Tyttö, joka tietää tulevaisuuden (K-11, adventure, 19. luku 24.12.14)  (Luettu 35520 kertaa)

verilettu

  • ***
  • Viestejä: 63
Oon ihan täysin unohtanut kommentoida tätä, mutta nyt muistin ku tulin kyylään josko ois uutta lukua tullut.
Sun kirjotustapa on ihan valloittava! Se on sellasta simppelii, ei liian yksinkertasta mut et myöskää mee liikaa sellaseen kuvailuun ja lätinään, eli tää vetoo muhun ihan hirveesti:D

Ihana, että rupee kunnolla tapahtumaan, paitsi tää sai mun toiveet Emma/Fredistä vaan nousemaan, joten toivottavasti he vielä kohtaavat ;)
Voitko pitää sellasen kirjotussyysloman et kirjotat tähän joka päivä jatkoa? tää on ihana <3

FakeLove

  • Sisäinen velho
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Riippuvainen Severus Kalkaroksesta ♥ PixieBronze87
Chelsey Lupin on mustakin aika paras (Severuksen ohella) :D Häntä nähdään taas 17. luvussa ;) Niin, kiitti kommentista!
Nidemus Kiitos kiitos! Niin kuin Chelseylle sanoinkin, Remusta tulee 17. luvussa :) Jaa tässä sitä jatkoa (vihdoin)!
White Rose Jep jep, Cedric ei ole kertonut vihjettä Harrylle. Kiitän kommentistasi! :)
Mary Sun Mitää, miten sinä et ole saanut tietää jatkosta? :o Toivottavasti huomasit tämän ;)
Verilettu Eipä haittaa, mäkin unohtelen välillä kommentoida! Kiitos :) Vai että Emma/Fred, johan tänne näitä paritu(sehdotu)ksia pukkaa :D Nyt ei kyllä tullut kirjoitussyyslomaa pidettyä, hyi minä, en oikein ehtinyt vaikka suunnittelinkin...

A/N: Ette arvaakaan kuinka pahoillani ja häpeissäni olen... Mutta toivottavasti tykkäätte, ja yritän nyt viikonloppuna (su) julkaista 16. luvun, koska se on jo aika valmiina :) ps. älkää murhatko mua!!



15. LUKU

”Emma, mikä on?” Harry hoki uudestaan ja uudestaan, joka kerta huolestuneemmalla äänensävyllä.

Olin pelosta mykkä enkä pystynyt hievahtamaankaan. Käteni painautuivat lujemmin kasvojani vasten. Yritin kaikin voimin paeta pois, löytää jonkun reitin takaisin, mutta kysymykset kiertyivät lujalle solmulle pääni sisällä. Cedric ei siis ollut kertonut vihjettä Harrylle joulutanssiaisissa – tosin miten hän olisi voinut, kun minä olin vienyt Harryn mukanani Tarvehuoneeseen? Posityyhtynen oli minun takiani nyt siipirikko ja tuonut Siriuksen kirjeen myöhässä. Mitä kaikkea muuta minä olin muuttanut ja ennen kaikkea, kuinka pahasti?

”Emma! Vastaa!” Harry aneli epätoivoisena. Hän kosketti käsiäni hellästi. ”Emma, ole niin kiltti…”

Annoin käsieni valahtaa alas ja paljastaa hivenen punertavat ja kosteat silmät. Katsoin häntä säikähtäneenä. Suuni oli raollaan, mutten saanut ulos muuta kuin raskasta hengitystä. Mitä minä voisin sanoa? ’Hei Harry, nyt saattaa olla niin, että olen vähän muuttanut tulevaisuutta, mutten tiedä miten enkä kuinka pahasti.’ En voisi paljastaa hänelle. ”Minä pelkään sinun puolestasi”, kuiskasin vaisusti. Se oli täysin totta, minä vain jätin kertomatta tarkemman syyn.

Harry hymyili huojentuneena. ”Ai koska en ole selvittänyt vihjettä?” Hän kuivasi peukalollaan poskelleni karanneen kyyneleen. ”Ei mitään hätää. Minulla on vielä aikaa, saan sen kyllä ratkaistuksi.”

”Niin”, vastasin heikosti.

Harry kurottautui pöydän yli ja suuteli minua pikaisesti. En estellyt häntä, ja vaikka kuulin kohahduksen selkäni takana, en jaksanut välittää – nyt oli tärkeämpiäkin huolenaiheita. Hän hymyili kiitollisena. ”Luota minuun, kaikki kääntyy vielä hyväksi.”

Loihdin epämääräisen hymyn huulilleni. ”Tietysti.”

”Ethän murehdi turhia?” Pudistin päätäni. Harry nyökkäsi tyytyväisenä. ”Menisit nukkumaan, jos vaikka saisit univelkojasi pienemmiksi.”

Oma hyväksyvä nyökkäykseni tuntui pelkältä tärinältä ja hymyni haihtui ilmaan. Toivotin Harrylle hyvää yötä ja lähdin jäykästi kapuamaan portaita makuusaliin. Olisin voinut vannoa katseen porautuvan selkääni, mutten jaksanut vaivautua selvittämään, oliko tuijottaja Harry vai joku muu. Pääni tuntui yllättäen tyhjältä vaihtaessani kouluvaatteita rentoon pyjamaan, mutta kun sukelsin pehmeän peiton alle, ajatukset palasivat toinen toistaan uhkaavampina.

*****

Räväytin silmäni auki. ”Ei tainnut olla mukava uni?” Käänsin pääni äänen suuntaan ja näin Hermionen istuvan viereisellä sängyllä. Tiputin jalkani lattialle ja vedin itseni istumaan. Panin merkille, että huoneessa ei ollut muita. Huokaisin syvään ja pudistelin päätäni. ”Ei oikeastaan.”

”Painajainen?”

”Jep”, mumisin etsiessäni kouluvaatteita peiton päälle. Vaihdoin vaatteet hiljaisuudessa ja päätin laiskuuttani jättää hiukseni auki. Hermione vaikutti koko ajan halukkaalta kysyä jotain, muttei kuitenkaan avannut suutaan. ”Mennäänkö?” kysyin tarkistettuani ulkonäköni peilistä.

Hermione nyökkäsi. ”Harry ja Ron odottavat alhaalla.”

”Eivätkö he ole jo syömässä?” kysyin hämilläni.

Hermione pudisteli päätään. ”Sovimme, että menemme aamiaiselle vähän myöhemmin, jotta saisit nukkua rauhassa.” Hän tarkasteli minua uteliaana. ”Se oli Harryn idea.”

Punastuin hennosti. ”Vai niin… No jos vaikka –”

Hermione pysäytti minut tarttumalla olkapäistäni. Hän tuijotti minua selvästi päättäväisenä saamaan vastauksen. ”Kysyn nyt suoraan. Onko sinun ja Harryn välillä jotain?”

”Ei”, vastasin hermostuneesti. Hermione kohotti kulmaansa epäilevänä. ”Okei! Hyvä on!”

”Teillä siis on jotain?”

Aloin heti katua myöntämistäni. ”No… tavallaan.”

”Tavallaan?”

”No kun… se on vähän niin kuin… kiellettyä.” Punastuin rajusti Hermionen laittaessa kätensä puuskaan. ”Mutta ei meillä ole ollut oikeastaan yhtään yhteistä aikaa, joten en tiedä miksi tätä edes voisi sanoa.”

”Mistä asti?”

”Tanssiaisten jälkeinen yö.”

”Tämä selittää aika paljon…” Hermione mutisi enemmän itsekseen ja nyökytteli päätään. Hän otti askelia portaisiin päin.

”Hermione…”

Hän kääntyi ympäri ja hymyili, mutta se näytti vaivalloiselta. ”En minä kerro kenellekään.”

Vastasin hänen hymyynsä. ”Kiitos, mutta en minä sitä… Tarvitsen sinun apuasi.”

Hänen kulmansa kohosi hämmästyksestä. ”Missä?”

Vedin syvään henkeä. Nyt jos koskaan minun pitäisi olla rehellinen. ”Olen muuttanut tapahtumien kulkua.”

”Minähän varoitin!” Hermione sanoi huokaisten.

”Mitä?” Ristin käteni mielenosoituksellisesti puuskaan. ”Milloin muka?”

Hermione pyöräytti silmiään. ”Sinä et siis kuunnellut sanaakaan mitä silloin puhuin sinulle, ethän?”

”Kuuntelinhan! Minä vain – ööh, en muista.” Epäonnistuin täysin yrityksessäni pitää ääneni uhmakkaana, sain sen kuulostamaan lähinnä vain epätoivoiselta vikinältä.

Hän naurahti. ”Niinpä niin…”

”No anteeksi, ehkä olen ollut silloin joskus vähän omissa ajatuksissani… Mutta kuten kysyin, mitä minun sinun mielestäsi pitäisi tehdä?”

Hän kohautti olkapäitään. ”Voisit varmaankin yrittää korjata tapahtumat oikeille raiteilleen”, Hermione totesi pohdittuaan hetken. ”Mutta siinäkin on –”

Hermionen ääni katkesi, kun kiepsahdin hänen kaulaansa ja halasin lujasti. Kasvoilleni levisi toiveikas hymy. Niin minä tekisin – korjaisin kaiken ennalleen. ”Kiitos! Olet ihana! Kiitos!” Irrottauduin hämmentyneestä Hermionesta, jonka kasvoissa pilkahti häivä ylpeyttä.

”Vihdoinkin! Minulla on hirveä nälkä!” Ron huokaisi, kun astelimme portaat alas oleskeluhuoneeseen.

Pyöräytin silmiäni. ”Sinulla on aina nälkä.” Huomasin Harryn tarkastelevan minua. Hymyilin hänelle rauhoittavasti osoittaakseni olevani paremmassa mielentilassa kuin eilen. Hän vastasi hymyyni helpottuneena.

”Mennäänkö syömään?” Ron kehotti ja otti muutaman kärsimättömän askeleen muotokuva-aukkoa kohti.

Suupielet nykien lähdimme seuraamaan Ronia. Astuimme ulos oleskeluhuoneesta, laskeuduimme monet portaat alas ja kävelimme vieritysten suureen saliin. Salissa oli vielä paljon oppilaita, vaikka aamiainen alkoi olla jo lopuillaan. Istuuduimme pöydän alkupäähän, mihin Fred ja George meidät kutsuivat. Tervehdin molempia iloisesti, ja kun Hermione alkoi hetkeä myöhemmin saarnata jostain, päätin sulkea korvani kokonaan ja vaipua omiin ajatuksiini.

Miten minä saisin korjattua tapahtumat oikeille raiteilleen? Harry ei siis ollut ratkonut vihjettä tai saanut ohjeita sen ratkaisemiseen, eikä siis tiennyt mitä tehdä kultamunan kanssa. Miten saisin kerrottua hänelle, että kultamuna pitäisi avata veden alla? Selvää oli, että voisin joko kertoa suoraan tai kierrellen. Minä olin joka tapauksessa muuttanut tulevaisuutta, joten olisiko sillä niin väliä kummin sen tekisi? Tosin omatuntoni soimasi minua pahasti Dumbledoren luottamuksen rikkomisesta, joten voisin yrittää hienovaraisesti vihjata Harrylle käynnistä valvojaoppilaiden kylpyhuoneessa. Se oli hyvä idea, mutta siinä oli yksi ongelma: minä en tiennyt salasanaa…

”Cedric”, kuiskasin lähes äänettömästi. Pomppasin ylös tuolilta ja kolautin samalla polveni pöytään. Kirosin hiljaa mielessäni samalla kun katseeni haravoi ruokailevia puuskupuhilaisia.

”Mitä sanoit?” Harry kysyi.

”Minun täytyy mennä”, ilmoitin epäröiden. Kaikki viisi tuijottivat minua hämmentyneinä. ”Minulla on… asia hoidettavana.”

”Sinulla on syöminenkin k– Emma!” Harry huusi perääni, mutta minä olin jo katoamassa eteishalliin.

Pieni kipu vihloi rasittavasti polvissani, mutta en jaksanut välittää siitä. Mistä minä löytäisin Cedricin? Hän ei ollut suuressa salissa, joten koko koulu ja sen piha olivat vaihtoehtona. Kurtistin kulmiani. Miten minä muka löytäisin hänet näin isosta paikasta? Ei kai auttaisi muu kuin kokeilla onneaan.

Lähdin marmoriportaiden oikealla puolella olevalle ovelle, jonne muutama ensiluokkalainen puuskupuhtyttö oli juuri äsken kadonnut. Yritin hengittää tasaisesti ja kadottaa pienesti kummittelevan epävarmuuden. Laskeuduin portaita alas louhittuun tunneliin ja mietin kuumeisesti mitä sanoisin. Miten minä edes pääsisin heidän tupaansa? Ohitseni käveli ruskeahiuksinen, hyvännäköinen poika. Otin muutaman askeleen eteenpäin, kunnes tajusin.

”Cedric!” huudahdin. Naurava poika kääntyi ympäri ja katsoi minua kysyvänä. Tulin hänen eteensä muutamalla harppauksella. ”Öö… hei.” Punastuin heti.

”Hei”, Cedric sanoi kohteliaasti hänen kavereidensa alkaessa nauraa. ”Oliko sinulla jotain asiaa?” hän kysyi, kun olin seisonut hetken täysin hiljaa hänen edessään.

Tajusin, ettei minulla ollut sanoja. ”Öö… joo.” Tykytys kasvoillani voimistui, vaikka nauru alkoi hiljentyä. ”Voisimmeko jutella kahden kesken?”

Cedric vaikutti hämmentyneeltä, mutta hän nyökkäsi varmasti. Hänen kaverinsa tuhahtivat vastustelevasti, mutta Cedricin pyydettyä he lähtivät pois. Ennen kuin he katosivat, ehdin kuulla yhden pojan kysyvän olinko minä se uusi oppilas, joka oli tullut kouluun kesken kaiken.

”No… se sinun asiasi?”

Vedin syvään henkeä. Minusta tuntui todella oudolta olla tyhjässä tunnelissa Cedricin seurassa. ”Sinähän olet valvojaoppilas?” Cedric nyökkäsi. ”No… minä tarvitsisin valvojaoppilaiden kylpyhuoneen salasanan.”

Cedricin kulma kohosi. Hän vaikutti pitävän pyyntöäni naurettavana, mutta puhui silti asiallisesti. ”Miksi? Mihin sinä sitä tarvitset?”

Puraisin alahuultani hermostuneena. Kuinka paljon voisin paljastaa?  ”Minun pitäisi saada yksi ystäväni sinne.”

”Kuka?”

”Harry”, henkäisin nopeasti. ”Ole kiltti äläkä kysele enempää”, lisäsin ennen kuin hän ehti avata suutaan udellakseen lisää. ”Voisitko kertoa salasanan minulle?” Cedric näytti empivän. ”Se auttaisi Harrya. Sinähän olet hänelle palveluksen velkaa...”

Hän näytti hämmästyvän. ”Männynraikas. Se on viidennessä kerroksessa, patsaasta neljäs ovi vasemmalle”, hän sanoi madalletulla äänellä mietittyään hetken. ”Jos sinulla ei ole muuta…?”

Pudistelin päätäni. ”Kiitos”, huokaisin helpottuneena. Cedric nyökkäsi ja lähti kapuamaan marmoriportaita ylös, minä hänen jäljessään kiitollisena siitä, että onni oli ollut myötä.

Cedricin ystävät seisoivat ulko-ovien edessä. He odottivat malttamattoman näköisinä, kun Cedric suuntasi askeleensa heidän luokseen. He alkoivat oitis jutella ja vilkuilla minua, mikä sai oloni epämukavaksi. Huomasin Harryn, Ronin ja Hermionen keskellä eteishallia, katseet minuun päin käännettyinä. Lähdin hermostuneena heidän luokseen.

”Eipä tarvinnutkaan lähteä etsimään. Olitko sinä Cedricin seurassa?” Ron tivasi halveksuvasti ja vilkaisi inhoten suureen saliin katoavia puuskupuheja. ”Kaveerasitko vihollisen kanssa?”

”Äh, älä jaksa Ron”, Hermione sanoi ja loi vaientavan mulkaisun poikaan. Hän taisi arvailla syytä yllättävään seuraani.

”No… oliko meillä jotain suunnitelmia tälle päivälle?” kysyin vältellen.

”Teillä kolmella on ennustuksen läksyt tekemättä. Minusta olisi myös hyvä aloittaa se Kalkaroksen määräämä kirjoitelma”, Hermione sanoi. ”Ja minä ajattelin mennä vielä kirjastoonkin.”

Pyöräytin leikkisästi silmiäni ja irvistin Harrylle ja Ronille. ”Minusta me voisimme ottaa näin alkuun vähän rennommin…”

Pojat naurahtivat ja myöntyivät ehdotukseeni yhteen ääneen.

*****

”Minä en jaksa enää”, valitin uupuneena. Sipaisin pisteen virkkeen loppuun ja heitin sulkakynän pöydälle. Käärin pergamentin siistiksi rullaksi vaivaantumatta tarkistamaan kirjoituksiani. ”Kalkaroksen esseet saa odottaa, ehtii ne myöhemminkin tehdä.” Nousin ylös ja tähyilin ikkunasta ulos. Taivas punersi jo kauniisti. Kuulin vatsani kurisevan hiljaa, vaikka olimme vähän aikaa sitten syöneet päivällisen. ”Minä menen katsomaan Walbya.”

Kasasin tarvikkeet syliini ja vein ne makuusaliin. Otin matkalla mukaani kourallisen pöllönameja, jotta Walby saisi vähän herkutella. Tunsin itseni huonoksi pöllönomistajaksi, kun en ollut ehtinyt käydä tapaamassa sitä. Heilautin kättäni ystävilleni kävellessäni oleskeluhuoneen poikki muotokuva-aukolle. Kuulin Ronin nurisevan tyytymättömänä, kun Hermione patisti häntä jatkamaan kirjoittamista, koska ”muuten hän ei tekisi sitä kuitenkaan valmiiksi”.

Matka länsitornin huipulle kävi nopeasti, sillä sain uutta puhtia ajatuksesta päästä silittelemään Walbya pitkästä aikaa. Pyöreä pöllölä oli samanlainen kuin viime käynnillänikin: lattia oli täynnä olkia ja pöllöt istuivat tiiviisti orsirivistöillä. Monet pöllöt alkoivat huhuilla ystävällisesti.

”Walby?” Punertavan ruskea lehtopöllö lensi orrelta suoraan ojennetulle kädelleni. Hymyilin sille onnellisena. ”Heippa pikkukaveri. Ei ollakaan nähty vähään aikaan.” Walby huhuili lempeästi, kun silitin sen pehmeitä höyheniä. ”Arvaapa mitä minulla on täällä”, lepertelin sille ja tungin käteni taskuun. Walbyn pää kallistui, kun se kuunteli hentoa kahinaa. Avasin nyrkkini ja paljastin sille muutaman namin. ”Ole hyvä vaan”, sanoin virnistellen. Se nokki ne nopeasti ja tapitti sitten tummilla silmillään minua. Se huhusi vaativasti lisää.

Yhtäkkiä valkoinen tunturipöllö lensi Walbyn viereen. Käteni notkahti yllättävästä painosta. ”Hedwig?” kysyin ymmälläni. ”Haluatko sinäkin nameja?” naurahdin, kun huomasin sen tuijottavan ahneena kämmentäni. Kaivoin taskusta pari namia lisää ja pöllöt napsivat ne yksissä tuumin. Silitin niitä vuorotellen, kunnes Hedwig pyrähti lentoon kadoten olkapääni yli.

Käännyin ympäri ja huomasin sen kököttävän mustatukkaisen pojan käsivarrella. Harry silitti toisella kädellään sen niskaa ja asteli lähemmäs minua. ”Hei.”

”Mitä sinä täällä teet?” kysyin oitis.

Harry virnisti pahoittelevasti. ”En malttanut pysyä erossa sinusta.”

Punastuin vienosti. ”Niinpä tietysti.” Hymy nyki suupieliäni ylöspäin.

Kuin sanattomasta käskystä molemmat pöllöt katosivat takaisin orrelle. Harry kuroi välimatkaa umpeen ja seisoi parin sentin päässä minusta leveästi virnistellen. Tuijotin lumoutuneena viekkaasti kiiluvia silmiä. ”Vaikutat omahyväiseltä”, naurahdin hiljaa. ”Onko rauhani rikkomiseen kenties jokin muukin syy?”

Harry kohautti olkapäitään viattomana. ”No jaa… Meillä ei ole ollut juuri ollenkaan kaksinkeskistä aikaa…”

”Joten sinä ajattelit korjata sen?”

Harry suuteli minua. Lämmin tunne värisytti kehoani jatkuvilla aalloilla, kunnes hän vetäytyi kauemmas. ”Jos sinulla ei ole mitään sitä vastaan?”

”Joku voi tulla”, huomautin.

”Äh, meidät on jo kerran nähty. Ei kai toinen kerta paljoa haittaisi?” Aloin kikattaa. Harry kurtisti kulmiaan. Hänen ilmeensä sai kikatukseni yltymään nauruksi. ”Älä naura minulle”, Harry sanoi muka vihaisena, mikä nauratti minua entisestään.

Harry vaiensi minut uudella suudelmalla. Hänen kätensä kietoutuivat ympärilleni ja vetivät minut tiukemmin lämpöä huokuvaan syleilyyn. ”No miten ajattelit korjata meidän tilanteemme?” kysyin suupielet nykien, kun hautasin kasvoni hänen kaulaansa vasten.

”Itse asiassa sanoin Hermionelle käyväni pikaisesti katsomassa Hedwigiä… Hän vaikutti vähän epäilevältä, kun tiesi että sinäkin olet täällä, joten tämä taitaa kuitenkin jäädä pikavisiitiksi…” Harry mutristi suutaan harmistuneena.

”Hermione tietää meistä”, sanoin varovaisesti. ”Minä kerroin hänelle.”

”Sinä kerroit hänelle? Mutta etkös sinä ollut juuri se, joka vannotti olemaan puhumatta meistä muille?”

Kohotin pääni ja virnistin katuvana. ”No kun hän kysyi, enkä minä ole koskaan ollut kovin hyvä valehtelemaan. Mutta hän lupasi, ettei kerro kenellekään.”

Harry näytti hetken yllättyneeltä, mutta kohautti pian olkapäitään. ”Hermione ei ole tyhmä, joten ei ihme että hän tajusi. Minun pitäisi varmaan palata, ettei Ronkin ala epäillä – tai ennen kuin joku yllättää meidät…” Hän virnisti omahyväisesti ja suukotti minua ensin huulille ja sitten vielä nopeasti otsalle. Hän huikkasi hyvästit orrelta seuraavalle Hedwigille ja oli jo katoamassa portaisiin, kun suunnitelma muistui mieleeni.

”Harry?”

Hän kääntyi ympäri, kuin olisi osannut odottaa kutsuani, ja katsoi minua hymyillen. ”Joko tuli ikävä?”

Pyöräytin silmiäni. ”Voisitko hakea näkymättömyysviittasi ja kartan?”

Harryn kulma kohosi kysyvänä. ”Öö… selvä. Mutta –”

”Älä kysele. Selitän sinulle myöhemmin, jooko?” Harry nyökkäsi. ”Tule viidenteen kerrokseen Boris Böllämystyneen patsaan luo.” Harry ehti kääntyä uudestaan portaisiin, kun muistin tärkeimmän asian. ”Ai niin, ota kultamuna mukaasi.”

Jäin hetkeksi keskittymään hengittämiseen. Miten minä olin saattanut unohtaa suunnitelmani? Ravistin päätäni saadakseni ajatukset palaamaan ajankohtaiseen: nyt täytyisi mennä Boris Böllämystyneen patsaan luo ja auttaa Harrya. Lähdin rivakoin askelin laskeutumaan portaita ja olin vähällä törmätä muutamaan luihuiseen, jotka suuntasivat ylös pöllölään pahaenteiset virneet kasvoillaan.

Käytävällä ei ollut muita kuin minä ja muutama ohikulkumatkalla oleva oppilas Korpinkynnestä, jotka katosivat kikatellen nurkan taakse. Astelin epävarmoin askelin eksyneen näköisen velhon luo, jolla oli hanskat väärissä käsissä. Ketään ei näkynyt eikä kuulunut.

”Harry?”

Säpsähdin pienesti, kun Harry ilmestyi eteeni. Hänellä oli kultamuna ja kartta oikeassa kädessään. ”Terve.”

Pyöräytin silmiäni ja henkäisin teatraalisesti. ”Ei sinun olisi tarvinnut säikäytellä.”

Hän kohautti viattomana olkapäitään. ”En voinut vastustaa”, hän sanoi harmitellen. ”Mitä olet suunnitellut? Mihin näitä tarvitaan?” Hän nosti oikeaa kättään ja nyökkäsi tavaroihin päin.

Virnistin salaperäisesti. ”Kohta näet.” Sillä minä en vielä tiedä miten selitän tämän sinulle. ”Laitetaan viitta varmuudeksi päälle, jos joku sattuu tulemaan…”

Harry taitteli viitan meidän molempien päälle hivenen hämmentyneenä. ”Mihin suuntaan?”

Mietin kuumeisesti Cedricin ohjetta. ”Patsaasta neljäs ovi vasemmalle.” Kuljimme hitaammin kuin tavallisesti, sillä kultamuna vaikutti painavan jonkin verran. Laskin ovet mielessäni ja yhdessä nojauduimme aivan neljänteen kiinni. ”Männynraikas”, mutisin niin hiljaa, että tuskin Harrykaan kuuli.

Ovi aukesi narahtaen ja me livahdimme varovasti sisään. Minä vetäisin viitan yltämme ja laitoin oven säppiin. Kuulin Harryn epäuskoisen hengähdyksen ja huomasin hänen silmäilevän kylpyhuonetta – eikä mikään ihme.

Huone oli kauttaaltaan puhtaanvalkeaa marmoria ja katossa roikkui upea, pehmeästi valaiseva kynttiläkruunu. Uima-altaalta näyttävä amme oli suorakaiteen muotoinen ja sen reunoilla oli satakunta kultaista hanaa, joiden jokaisen kädensijaan oli upotettu erivärinen jalokivi. Huomioni kiinnitti myös ponnahduslauta, joka teki tilasta uimahallin oloisen.

”Pitäisi varmaan ryhtyä valvojaoppilaaksi ihan vain että pääsisi tänne kylpemään…” sanoin ihastellen.

”Tuota, Emma…” Käännyin Harryyn päin, joka oli laskenut kultamunan ja kartan lattialle näkymättömyysviitan viereen. Katseidemme kohdattua hän punastui. ”Haluatko sinä… että me…?”

Kurtistin kulmiani. ”Että me mitä?” kysyin. Harry rykäisi ja punastui entistä enemmän. Hän nyökkäsi päätään järkyttävään suureen ammeeseen. Minäkin punastuin, kun vihdoin tajusin mitä hän tarkoitti. ”Ei! Ei mitään sellaista!”

Harry rentoutui, mutta vaikutti yhä epävarmalta. ”No… miksi me sitten olemme täällä?”

”Öh… Minä en tavallaan saisi kertoa, vaan sinun pitäisi selvittää se itse…”

Harry kohotti kulmaansa. ”Sinä tuot minut tänne, muttet kerro mitä minun pitäisi tehdä? Ja käskit vielä raahata kultamunankin mukaan?”

”No kun se liittyy tähän aika olennaisesti…” kerroin epävarmasti. Hieraisin kädellä otsaani, johon vihlaisi ikävästi. Kuinka paljon olisi järkevää kertoa? Miksen vain kertoisi suoraan ja tekisi asiasta helpompaa kaikille osapuolille? Omatuntoni päätti, ettei se ollut oikea ratkaisu…

”Sinun pitäisi varmaan mennä kylpyyn sen kanssa”, hiljainen ääni ehdotti.

”Myrtti!” Harry huudahti kauhistuneena.

”Hei Harry”, hän tervehti lempeästi. Katselin ilmassa leijuvaa haamua järkyttyneenä. Tytön pää kallistui hivenen, kun hän mittaili minua katseellaan. ”Kuka on uusi seuralaisesi?”

”Emma. Olen Emma”, sanoin ennen kuin Harrya ennätti avata suutaan. Yritin hymyillä ystävällisesti, mutta se sai Myrtin suun mutristumaan.

”Hänenkö takiaan sinä et ole käynyt enää tapaamassa minua?”

”Ei kun… Se on tyttöjen vessa, en minä saa olla siellä… Sain viimeksi nuhteluja, joten ajattelin, ettei olisi kannattavaa käydä siellä enää…” Harry selitti katkonaisesti.

”Ai…” Myrtti sanoi vaisusti. Hän tuli lähemmäs katse kiinnittyneenä kultamunaan. ”Mutta, minusta sinun pitäisi kylpeä tuon kultamunan kanssa.”

Harry katsoi minua kysyvänä. ”Niinkö minun pitäisi tehdä?”

”Joo”, sanoin karhealla äänellä. Hieraisin otsani kohtaa, jossa vihlaisi taas kipeästi.

Harry näytti empivän, mutta lopulta alkoi availla hanoja. Samalla kun altaaseen virtasi kuumaa vettä, hän availi muita hanoja saaden ilmoille erivärisiä kuplia, vaahtoa ja vaaleita pilvenhattaroita. Allas täyttyi yllättävän nopeasti ottaen huomioon sen koon, jonka jälkeen Harry kääntyi meihin päin. Minä ymmärsin heti laittaa kädet silmieni eteen, mutta Myrttiä hän joutui käskemään.

”Mitä minun nyt pitäisi tehdä?” Harry kysyi.

Oletin sen olevan merkki siitä, että Harry oli ammeessa. Laskin kädet varovasti alas ja huomasin hänen päänsä kurkistelevan kultamunan kanssa runsaan vaahdon seasta.

Puraisin huultani miettiessäni vaihtoehtoja, mutta Myrtti toimi nopeammin. ”Laita se veteen”, hän käski.

Harry laski munan veden alle ja odotti. Hän katsoi meitä kummastuneena. ”Mitä pitäisi tapahtua?”

Myrtti alkoi kikattaa. Minä pyöräytin silmiäni. ”Jos vaikka avaisit sen, niin voisit –”

Jalkani pettivät ja polveni kolahtivat ilkeästi marmorilattiaan. Otsassani vihlaisi jälleen. Parahdus livahti huuliltani.

”Emma? Oletko kunnossa?” Harry kysyi. Hetken näytti siltä, että hän tulisi luokseni, mutta hän taisi tajuta olevansa alasti.

”Joo, olen ihan kunnossa”, mumisin käsi kiinni otsassa. Nousin varoen seisomaan, sillä jalkani tuntuivat kumman huterilta. ”Jos nyt tekisit niin kuin pyydettiin.” Yskäisin kerran saadakseni ääneni karheuden katoamaan.

Päättelin Harryn avanneen munan, kun kuulin heikosti kurlaavaa laulua. ”Laita pää veden alle!” Myrtti komensi innokkaana. Harryn pään kadottua mieleeni pongahti kysymys. Käännyin kiinnostuneena Myrttiin päin, joka tähysi veden pintaa vähintään yhtä kiinnostuneena. ”Kuule Myrtti… Mistä sinä keksit tuon?”

”Näin sen komean pojan uimassa järvessä. Hänellä oli tuollainen kultamuna mukanaan”, Myrtti selitti katsettaan kääntämättä.

Krum oli siis selvittänyt vihjeen. Entä Fleur? En ehtinyt miettiä enempää, kun Harry pulpahti takaisin pintaan. Hän katseli meitä hetken raskaasti huohottaen. ”Täytyy kuunnella uudestaan”, hän totesi hengityksen tasaannuttua ja sukelsi takaisin pinnan alle.

Minä istahdin ammeen reunalle Myrtin viereen ja odotin, kun Harry kuunteli laulua. Uskoakseni hän kuunteli sen viitisen kertaa, koska viipyi pitkään. ”No?” kysäisin, kun hän viimein nousi pintaan henkeä haukkoen.

Sä löydät meidät kun äänemme soi,
mut maalla me emme laulella voi.
Kun etsit meitä, mieleesi paina:
otimme sen, mitä kaipaat aina.
Tasan tunti sinulla aikaa ois,
Voit hakea silloin omasi pois.
Mut tunnin jälkeen surua silkkaa,
onnea ei – vain kohtalon pilkkaa
”, hän lausui hitaasti. Harryn kulmat kurtistuivat. Hän vaikutti pohtivan ankarasti, joten en raaskinut hoputtaa. ”Myrtti… Mitä kaikkea järvessä elää?” hän kysyi vihdoin.

”Vaikka mitä, jättiläiskalmari ja –”

”Ei kai siellä asu vedenväkeä?” hän ehdotti ennen kuin Myrtti oli ehtinyt päästä luettelemaan kaikkia järven asukkeja.

Myrtti näytti erittäin tyytyväiseltä. ”Hyvin hoksattu.”

”Meidän täytyy siis varmaan mennä järveen… vedenväki liittyy siihen varmasti olennaisesti…” Hän vaipui taas omiin ajatuksiinsa.

Otimme sen, mitä kaipaat aina”, lauloin hiljaa. Tykytys päässäni jatkui tasaisena. Kurkistin varoen ripsieni alta.

Harry tuijotti minua. ”Otimme sen, mitä kaipaat aina”, hän toisti mietteliäällä äänellä. Hänen otsalleen muodostui pienet rypyt, kun hän jälleen kurtisti kulmiaan – katse yhä tiukasti minussa.

Havahduimme tuijotuksesta Myrtin huvittuneeseen tirskahdukseen. Harryn posket punehtuivat hivenen. ”Öh, voisin tulla pois…” hän keksi hätäisesti.

Peitin silmät käsilläni ja odotin. Kuulin Myrtin kikatuksen laantuvan, sitten veden äänen, kun Harry nousi ylös ja vaatteiden kahinan, kun hän puki ne yllensä. Siirsin kädet silmiltäni hiljaisuuden laskeuduttua kylpyhuoneeseen.

Harry seisoi edessäni kultamuna, kartta ja näkymättömyysviitta käsissään. Hän näytti vaivaantuneelta siirtäessään painoa jalalta toiselle. ”Lähdetäänkö takaisin, vai…?”

Nyökkäsin ja astelin lähemmäs. ”Jos olet valmis.” Pujottauduin näkymättömyysviitan alle ja Harryn tarkastettua kelmien kartan, lähdimme pimenevässä illassa matkaamaan takaisin Rohkelikkotorniin. Koko matkan kuljimme vaitonaisina ja vasta Lihavan leidin edessä riisuimme näkymättömyysviitan yltämme. Oleskeluhuoneessa meitä odotti kärsimättömän näköinen Hermione ja kärsinyt Ron.

Hermione ponkaisi salamana pystyyn huomattuaan meidät. ”Mitä tämä oikein on?” hän kysyi toruvana, luoden epäilevän silmäyksen minuun. ”Sinä teit sääntöjen vastaisesti, kun autoit Harrya!” hän paasasi madalletulla äänellä ja mulkaisi Harrya. ”Ja sinä sanoit, että olit selvittänyt vihjeen!”

”Älä jaksa nipottaa”, Ron murahti nojatuolin uumenista.

”Mikä Ronia oikein vaivaa?” kysyin ohjaten Hermionen mielenkiintoa muualle.

Hermione vilkaisi nojatuolissa rötköttävää poikaa. ”Hän sai Kalkaroksen kirjoitelman valmiiksi ja on nyt ihan poikki moisesta urakasta.”

Ron räpäytti silmiään ja tuhahti. Hän nousi vaivalloisesti seisomaan. ”Minä menen nukkumaan.”

”Minä liityn seuraasi”, Harry kiirehti sanomaan ja pakeni paikalta Ronin kintereillä.

Jäin yksinäni Hermionen tiukan tuijotuksen alaiseksi. ”Öh… Minäkin voisin tästä lähteä…” Otin haparoivia askelia portaisiin päin ja niiden juurella käännyin vielä vilkaisemaan päätään pudistelevaa Hermionea. Muodostin huulillani sanat ”anteeksi” ja virnistin pahoittelevasti. Katosin portaisiin rukoillen, että olin saanut tönäistyä asioita oikeampaan suuntaan.


"Who do you imagine wants to attack children like yourselves?"
"Hmm, let's think... Maybe... Lord Voldemort?"

verilettu

  • ***
  • Viestejä: 63
Ei,ei,ei ja EI! Oon ihan kauhuissani emman toimista. Mutta ihanaa, että oot jatkanut pitkästä aikaa! Noi emman päänsäryt liittyy varmasti tulevaisuuden muuttamiseen.. hmm.. Toivottavasti saat sen seuraavan luvun valmiiksi vielä viikonloppuna (ja myös sitä seuraavan ja sitä seuraavan luvun....), en tiä kestänkö tätä odotusta :D tää tarina on kuin aikapommi, pikkuhiljaa palaa lanka ja ootan kauhunsekaisin tuntein et mitä tapahtuu ja koska räjähtää.. :D apua!

AngelofDarkness

  • ***
  • Viestejä: 61
  • ~ When my time comes forget all what I've done ~
Voi pyhä buddha armahda minua viisaudellasi...
Aivan mahtava, siis aivan mahtava ficci. Juuri sellainen Potter-ficci mitä olen hakenut. Voi luoja... mä kuolen tämä on niin mahtava!! Just tämä, että on jonkinasteista säätöä jokaisen hienon tyypin kanssa... ihanaa <3 Äh, kello on yli yksi yöllä, noten en saa mitään tämän rakentavampaa pyserrettua ulos. Mutta lupaan kautta pyhän veljeskunnan, että kommentoin seuraavaa lukua paremmmin. Ai niin, lisää sellaisia hupsis-sanoin-jotakin-hervotonta-suomeksi-eikä-kukaan-tajunnut kohtauksia. Ne on mahtavia. ja Ron on kumman kärttyisä? tai sitten mä kuvittelen :)
Jatkoa vain, kun kerkiät.

Kiittäen,

~ AngelofDarkness ~
No hope.
No love.
No glory.
No happy ending.

Skorpionitar

  • Vieras
Hihii... Aikamatkustus-ficcejä! Tykkään. Emma on todentuntuinen hahmo. Olet säilyttänyt hyvin kaikkien hahmojen IC:keyden (kirjoitetaanko se edes noin?  :-\). Harry/Emma on luonnollisen tuntuinen paritus. Voi voi Emma, mitäs olet mennyt tekemään  :o? Hyvä, että tyttö yrittää itse korjata asiat, eikä ala vain odotella, että mitähän tässä seuraavana tapahtuu.

Cedi

  • Frozen heart
  • ***
  • Viestejä: 302
  • Freedom is life's great lie
OMG! Milloin mä oon viimeeksi kommannut tänne?!? *Kipittää katsomaan* Lukuun 11... hups   :-[
Varmaan pitää parantaa tämä laiskakommentoija titteli pois ja kommentoina kaikki nämä neljä lukua kerralla.
Öh... Katotaan tuleeko se onnistumaan.

Haa! Oikein huvittavaa, kuinka Hermione yrittää saada Emmaan taotuksi järkeä, mutta tämä ei kuuntele yhtään. (Kirjaimellisesti.) Jotenkin olen myös saanut käsityksen, ettei Hermione pidä Emmasta.  ???
Minua muuten vieläki kiinnostaa, mikä ihme juttu Remuksella on Emmaan, kun on niin ylisuojelevainen. Mutta nyt hän on jotenkin jäänyt taka-alalle? Ei se kuitenkaan haittaa. Tiedän oikein hyvin, ettei kaikesta voi kertoa samaan aikaan. Melkeinpä mahdoton tehtävä. Mutta sitten joskus taas Remusta! Haluan palavasti tietää, mikä sillä miehellä on!
Olen muuten huomannut, että Emmaa on alkanut aina heikottaa, kun hän on yrittänyt sanoa jotain, mitä hän ei olisi kuulunut sanoa. Esim. Paljastaa jotain tulevaisuuteen liittyvää. (Tykään muuten vieläkin siitä kohtauksesta, kun Emma pyörtyy suoraan Kalkaroksen käsivarsiin  ;D) Joten liittyykö tähän jokin loitsu, kirous vai joku muu, joka tulee, kun matkustelee Potter-maailmaan? Tässäkin asiassa odotan innolla vastausta!
Mua jotenkin ärstyttää tuo Krumin tykästyminen Emmaan. Krum kuuluu Hermionelle!!!!  >:( Nyt ropisi paljon pisteitä Emmalta. (Mutta toisaalta, se ei ole tytön syy vaan...) Äh anti olla. Emma kuuluu/on Harryn kanssa.

okei okei. Sä et tiedä, kuinka mä hykertelin, kun tajusin Emman menevän Harryn kanssa sinne valvojaoppilaiden kylpyhuoneeseen. Harmikseni ei nyt ihan niin käynyt, kun kuvittelin... Mutta... Eihän tämän ikäraja olekaan mikään K-18 vaan K-13.

Okei... Nyt en enää keksi mitään sanottavaa. Jatkoa odottelen!  :D

Girls, we do, whatever it will take
Cause girls don't want, we don't want our hearts to break
In two, so it's better to be fake
Can't risk losing in love again, babe.

~This is how to be heartbreaker


LunaLovegood

  • Hippie
  • ***
  • Viestejä: 186
oioi :P En oo tänne pitkään aikaan kommannut, mutta olen nyt palannut ilman mitään järkevää sanottavaa.

Harry/Emma tuitui <3

ihana luku oli.

Oikeesti ei mul oo mitään fiksuu kommenttii

Mä en oikeen ehkä oo kommentoija-ainesta.

Mutta tykkäsin :)
Mitä tehdä, kun mikään ei tunnu enää miltään?
Mitä tehdä, jos tuntuu ettei jaksa enää elää?
Se on ihan helvetin hyvä kysymys.

Roosa

  • Vieras
Mä luulin et on kommentoinu
En kai sit

Harry/Emma!

Pitäis olla jo nukkumas, joten jätän hyvän kommentoinnin muille

Rebecca

FakeLove

  • Sisäinen velho
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Riippuvainen Severus Kalkaroksesta ♥ PixieBronze87
White Rose kiva että pidit! :) Ehkä voin paljastaa, että jotain siinä on :D
Verilettu oon pahoillani, etten saanut tätä seuraavaa ja sitä seuraavaa valmiiksi, mutta voin kertoa että on seuraavien kirjojen pätkiä kirjoitettu! :D
AngelofDarkness aaa, mä ihan punastun! Kiitos tosi paljon :) Mm, nyt kun lueskelen, niin oon kyllä kuvaillu Ronia aika kärttysäksi papanaksi... Hups?
Skorpionitar kiitos! :) (en minä tiedä miten se kirjoitetaan...) Emma on sellainen, ettei se jää toimettomana katsomaan mitä tapahtuu ;)
Cedi *heiluttelee kaulinta* ääh, ei se haittaa! Ehin kyllä säikähtää, että oonko karkottanut yhen lukijan pois :D Remusta nyt! Ja eiköhän se vielä jossain vaiheessa selviä ;) Täytyy myöntää, että itekin pidän valtavasti Emman pyörtymisestä Sevin syliin <3 (mun unelma)
LunaLovegood tuitui, kiitos! :) Hyvä että ilmottauduit kuitenkin, mullakin tuppaa kommentointi takkuilemaan! :D
rebecca_riddle kivaa että säkin ilmottauduit ;)

A/N: Ette uskokaan kuinka ilonen oon teiän kommenteista, olette ihania ja korvaamattomia! :-* Tämä luku on nyt vähän lyhyempi, mutta korvatkoon sen että Remus ilmestyy tässä! (huijasin teitä että hän tulisi vasta 17. luvussa...) Olkaapa hyvä - ja tää tuli vielä ajallaan :D ps. toivottavasti ei oo pahasti virheitä, yön piikkiin menee! pps: Harry/Emma paritukseella lyhyt ficci täällä.



16. LUKU

Hermione ei vaivannut meitä asialla enää seuraavana päivänä. Huomasin hänen mulkoilevan meitä kahta välillä selvästi pettyneenä, minkä takia emme viitsineet olla läheisissä tunnelmissa. Olin jo ehtinyt huokaista helpotuksesta ajatellessani hänen unohtaneen, kunnes hän otti asian puheeksi torstai-iltana, kun makoilimme lattialla läksyjen parissa takkatulen loimussa.

”Minä en vieläkään ymmärrä, miksi sinä valehtelit”, Hermione mutisi Harrylle hampaidensa lomasta.

”Anteeksi”, Harry vastasi hiljaa, mutta hyvin vilpittömällä äänellä. ”En valehtele teille enää, minä lupaan.”

Hermione nosti yllättyneen katseensa läksyistä. Hän ei selvästikään ollut odottanut anteeksipyyntöä, mutta pieni hymynpoikanen paljasti hänen olevan tyytyväinen. ”Ehkä asia on sitten sillä selvä.”

Ron naurahti vaivaantuneesti ja sulki loitsukirjansa. ”On tätä jo vähän odoteltukin…”

Kuin sanattomasta käskystä me kaikki aloimme nauraa yhteen ääneen. Minuakin alkoi hymyilyttää, kun katsoin muiden leveitä hymyjä. Tuntui erittäin mukavalta nauraa aidosti heidän kanssaan ja olla kuin kaverit ovat. Se oli juuri sitä, mitä olin kaivannut.

”Minun pitäisi vielä ehtiä käydä kirjastossa lainaamassa yksi kirja”, Hermione kertoi kasatessaan kirjoja ja pergamentteja yhteen pinoon.

”Minä voin tulla mukaan”, sanoin ja painoin hätäisen pisteen tekstini loppuun.

Jätimme tavaramme Harryn ja Ronin vahdittaviksi ja pujahdimme muotokuva-aukosta käytävälle. Laskeuduimme pari kerrosta alaspäin, mutta vastoin odotuksiani, kuljimme matkan täysin hiljaisina.

”Minkä kirjan sinä aiot lainata?” kysyin kirjaston ovella.

”Yksi kirja, joka kertoo historiasta…” Hermione sanoi vältellen.

”Olkaa nopeita tytöt, sillä kirjasto menee kohta kiinni”, matami Prilli muistutti, kun astuimme huoneeseen.

”No jos minä annan sinun etsiä sen kirjan ihan rauhassa?” ehdotin vaisusti. Hermione nyökkäsi hajamielisesti ja lähti yksin etsimään oikeaa hyllyväliä.

”Iltaa”, joku kuiskasi korvaani.

Käännyin sydän kurkussa ympäri. Krum katsoi minua ilman hymynhäivettä. Tunsin iloisen mielialani valahtavan pohjamutiin. Kaikista vähiten minä kaipasin hänen seuraansa. ”Iltaa.”

”Mita sinulle kuuluu?”

Hillitsin itseni sanomasta mitään ilkeää, mutta ääneni sävy ei ollut mukava. ”Ihan hyvää, kiitos kysymästä.”

Krum nyökkäsi, muttei vaikuttanut yllättyneeltä, kun ei saanut lämmintä vastaanottoa. ”Mina odotinkin sinua saapuvaksi.” Mulkaisin poikaa vihaisesti, mutta hän ei säpsähtänyt. ”Halusin pahoitella aiempaa valikohtausta taalla.”

”Syytä olisikin”, sanoin vihaisesti. Minua suututti entisestään muistella Krumin suudelmaa.

”Olen pahoillani aiheuttamastani mielipahasta. Siita ei kai aiheutunut kuitenkaan paljoa haittaa, silla Harrya ei ole nayttanyt vihaiselta.”

Oliko minun muistissani jotain vikaa? Ensin unohdin suunnitelmani, ja nyt vielä selvisi, etten ollut muistanut kertoa Harrylle siitä typerästä suudelmasta! ”Minä en kertonut hänelle.”

Krum näytti yllättyvän. ”Etko?”

Pudistin päätäni. ”Hänen ei tarvitse kuulla virheestä, joka ei merkitse mitään”, kerroin normaalia julmemmalla äänellä. ”Toivottavasti myös sinä ymmärrät sen.” Hän nyökkäsi. ”Hyvä.”

”Viktor?” Käänsin päätäni ja katsoin vienosti hymyilevää Hermionea. ”Mitä sinä täällä teet?”

”Olin taalla lukemassa ja huomasin sinun ja Emman saapuvan.” Näin Krumin hymyilevän epätyypillistä hymyä. ”Joten halusin toivottaa sinulle hyvaa yota.”

Hermione punastui. Näytti siltä, että hän voisi pyörtyä hetkenä minä hyvänsä. ”Hyvää yötä.”

Krum kumarsi lähes huomaamattomasti ja poistui sitten salista. Hermione tuijotti haaveilevana hänen jälkeensä. Rykäisin saadakseni hänet takaisin maanpinnalle. ”Krum on aika kohtelias”, sanoin vihjailevasti.

Hermionen suu oli sulanut hurmaantuneeseen hymyyn. Hän nyökkäsi. ”Joo… niin on…”

”Löysitkö sen kirjan?” Hermione nyökkäsi jälleen. ”No mennäänkö sitten?”

Lähdimme takaisin entistä hiljaisempina, tosin tällä kertaa matka tuntui aiempaa kiusallisemmalta, sillä koko matkan seitsemänteen kerrokseen Hermione oli haaveileva ja täysin omissa ruusunpunaisissa maailmoissaan – mitä todennäköisimmin yhdessä Viktorin kanssa.

Astuttuamme muotokuva-aukosta oleskeluhuoneeseen, saapui Harry heti luokseni. Hermione jätti meidät kahden kesken yhä leveästi hymyillen. Harry katsahti häntä kummeksuen ja nojautui lähemmäs minua. ”Mikä Hermionella on?”

Irvistin tytön loittonevalle selälle, joka lähestyi tuolilla lepäävää Ronia. ”Yliannostus Krumia.”

Harrykin irvisti ja pudisti päätään. Hän tarttui minua kädestä ja veti loitommalle. Hän vaikutti vakavoituvan. ”Sillä aikaa kun sinä olit Hermionen kanssa kirjastossa, minä selailin kelmien karttaa…”

”Ja?”

”Näin siellä Bartemius Kyyryn nimen. Hän seikkailee linnassa.”

Minä lopetin hengittämisen. En edes ehtinyt alkaa miettiä, mitä Barty teki täällä, kun muisto palasi mieleeni. Se ei ollut sama Kyyry, joksi Harry häntä luuli. Minä tiesin – hän oli Bartemius Kyyry vanhemman poika, joka esiintyi täällä professori Vauhkomielenä. ”Ihanko totta? Oletko täysin varma?”

Harry nyökkäsi. ”Tietysti.” Hän veti syvään henkeä kuin rohkeutta keräten. ”Minä haluan selvittää, mitä hän tekee täällä.”

Mitä?

Harry näytti yllättyneeltä, aivan kuin asia olisi päivän selvä. ”Niin. Miksi hän liikkuu täällä, vaikka esittää sairasta?”

Hän ei saisi lähteä etsimään Bartya. Mitä siitä seuraisi, jos hän törmäisi Vauhkomieleen, mutta kartta paljastaisikin edessä seisovan henkilön junioriksi? ”Minä voin lähteä etsimään häntä sinun puolestasi.”

Harry naurahti. ”Minun oli kyllä tarkoitus pyytää sinua minun mukaani.”

”Ihan totta, Harry”, sanoin anelevaan sävyyn. ”Minä tarkistan asian sinun puolestasi. Jatka sinä vaikka sen kultamunan laulun ratkomista.”

Harry näytti hämmentyneeltä. ”Minä olen jo aika hyvin perillä siitä…” Hän vilkaisi oikeassa kädessään olevaa pergamenttia. ”Jot– Hei!” Riuhtaisin kartan Harryn kädestä, onnekseni ilman vahinkoja. Harry vaikutti närkästyneeltä. ”Anna se takaisin!”

”Missä sinä näit hänet viimeksi?” kysyin. Oli hyvin vaikeaa yrittää keskittyä olennaiseen, kun sai pidellä itse kelmien karttaa käsissään.

Harry tyyntyi hivenen. ”Täällä…” Hän näytti täplää keskellä eteishallia, jossa luki ”Bartemius Kyyry”.

”Kiitos.” Rullasin pergamentin siististi ja laitoin sen turvaan taskuuni. ”Voisitko tuoda minulle näkymättömyysviittasi?”

”Sinä et siis päästä minua mukaan?” Pääni pudistelu sai Harryn huokaisemaan. Hän kaivoi kaapunsa suojista esiin näkymättömyysviittansa ja ojensi sen minulle. Hymyilin hänelle kiitollisena. Tarkistettuani, ettei kukaan vilkaissutkaan tännepäin, heitin viitan ylleni ja katosin näkyvistä. ”Yritä nyt selvittää se vihje”, mutisin lähes ääneti Harrylle, joka irvisti inhoavasti.

Siirryin muotokuva-aukon läheisyyteen ja onnekseni minun ei tarvinnut odottaa kauaa sen aukenemista. Pujahdin varovasti käytävälle, jolle lankesi paikoittain haaleat valot. Nyt kun vielä törmäisin Remukseen, naurahdin mielessäni. Väistettyäni lähestyvää rohkelikkojoukkoa, kaivoin kelmien kartan taskustani ja tarkistin vieläkö huijari oleili aulassa. ”Et siis ole lähtenyt pakoon”, mutisin itsekseni ja rullasin pergamentin takaisin taskuuni.

Laskeutuessani portaita yritin keksiä jonkinlaista suunnitelmaa. Tyrmäsin heti ajatuksen Harryn huijaamisesta, sillä tässä piili myös hyvä mahdollisuus yrittää kiristää Vauhkomieltä. Virnistin itsekseni – kuolonsyöjän kiristäminen jos mikä olisi mahtavaa, vaikkakin seuraukset voisivat olla katastrofaaliset.

Oli hyvin lähellä, etten törmännyt koukkunenäiseen professori Kalkarokseen, joka pyyhälsi rivakkaa vauhtia ohitseni. Pyöräytin silmiäni. Hän oli varmasti metsästämässä niin pahanteossa olevia kuin viattomiakin oppilaita – etenkin rohkelikkoja –, joilta voisi vähentää tupapisteitä.

Samassa minulla välähti. Minä voisin yrittää yllättää Vauhkomielen Kalkaroksen varastolta, kun hän olisi varastamassa aineksia monijuomaliemeensä. ”Sinä olet nero!” hihkaisin itsekseni.

Ensiluokkalaiset korpinkynsiläiset katsoivat säikkyinä ympärilleen. ”Mikä se oli?” tyttö kysyi.

”En tiedä… Ehkä joku yrittää kirota meidät oudolla kielellä!” toinen vastasi kauhistuneella äänellä, joka hiljeni loppua kohden.

”Se oli kylläkin suomea”, mutisin silmiä pyöräytellen pakoon juoksevien, kiljuvien tyttöjen perään. ”Toivottavasti ette juokse suoraan Severuksen syliin.”

Jatkoin viimeiset portaat eteishalliin, josta suuntasin alas kylmiin ja vielä pimeämpiin tyrmiin. Alhaalla oli autiota, sillä kaikki oppilaat olivat jo tuvissaan, joten sain kulkea matkan rauhassa. Pian edessäni kohoava työhuoneen ovi sai ajatukseni laukkaamaan hullun lailla. Minulla ei olisi aavistustakaan, milloin Vauhkomieli tulisi hakemaan aineksia – jos hän edes aikoi tulla. Huokaisin syvään ja liu’uin karheaa seinää alas kyykkyyn. Ei kai auttaisi muu kuin odottaa.

Olin ehtinyt istua maassa tunnin tai pari, kun kuulin vaimeita kalahduksia. Nuokkuva pääni valpastui ja käski minun ryhdistäytyä. Nousin haukotellen seisomaan. Ääni läheni, mutta oli yhä vaimea. Kurtistin kulmiani. Mitä minä nyt sanoisin? Pitäisikö minun riisua näkymättömyysviitta vai seurata häntä sen turvin?

Ennen kuin ehdin päättää, pimeys veti minut mukaansa.

*****

Räpäytin silmäni auki. Päätä jomottava valkeus sai minut voihkaisemaan ja silmäni sulkeutumaan.

”Emma?”

Huolestunut, liiankin tutuksi käynyt ääni sai minut avaamaan silmäni välittömästi. Kirkkaus väistyi vähitellen ja erotin selvemmin resuisen miehen, joka istui tuolilla vieressäni. Huokaisin syvään. ”Mitä sinä täällä teet?”

”Kuulin, että sinut oli löydetty tajuttomana”, Remus selitti.

Nousin istuma-asentoon. Huomasin olevani sairaalasiivessä, mutten pystynyt keskittymään moiseen pikkujuttuun. ”Tajuttomana?” Remuksen käsi työnsi minut takaisin makuulle, mikä närkästytti minua suunnattomasti. ”Minä voin ihan hyvin!” tiuskaisin ja työnsin hänen kätensä pois. Vastusteluista huolimatta vedin itseni uudestaan ylös. ”Sinä sanoit, että minut oli löydetty tajuttomana.”

Remus ei vaikuttanut tyytyväiseltä käytökseeni, mutta hän ei valittanut enempää. ”Niin. Sinut löydettiin Kalkaroksen työhuoneesta puukäärmeen nahkaa käsissäsi.” Hänen äänensä muuttui ankaraksi. ”Varastatko sinä professori Kalkarokselta?”

Suuni loksahti auki. Syytettiinkö minua juuri äsken varkaaksi? Pudistin kiivaasti päätäni. ”No en! Miksi ihmeessä minä häneltä varastaisin?”

Remus vaikutti epäilevältä. Hän tarkasteli minua tiukasti, mutta hymyili sitten. ”Hyvä on. Minä uskon sinua. En vain ymmärrä, miksi sinulla oli sitä kädessäsi ja miksi ihmeessä sinä makasit siellä tajuttomana!”

Ennen kuin ehdin vastata, ovet aukenivat ja Dumbledore asteli sisään. ”Kuulin neiti Smithin heränneen.” Hän katsoi minua lempeästi silmät tuikkien. Hän jäi seisomaan Lupinin viereen. ”Mikä on olo?”

”Ihan hyvä, professori”, vastasin hymyillen.

”Jaksatko vastata muutamaan kysymykseen?” Minä nyökkäsin ja kohensin ryhtiäni. Remus mulkaisi minua yhä huolissaan, ikään kuin minä voisin pyörtyä hetkenä minä hyvänsä. ”Mitä sinä teit professori Kalkaroksen työhuoneessa?”

”Minä en muista koskaan menneeni sinne, professori.”

”Olitko hakemassa professori Kalkarokselta puukäärmeen nahkaa?”

”En”, vastasin hilliten kaiken kiukun äänestäni.

”Onko sinulla aavistustakaan, mitä sinulle tapahtui? Miksi olit tajuton tai päätynyt professori Kalkaroksen työhuoneeseen?” Pudistelin päätäni. Rehtori nyökkäsi hyväksyvästi. ”Tämä taitaa siis jäädä mysteeriksi. Jos olosi on hyvä, voit poistua loitsutunnille. Olen tiedottanut professori Binnsille, ettet voinut osallistua taikuuden historian tunnille. Myös ystäväsi tietävät, että vietit yösi sairaalasiivessä.”

Kiitin Dumbledorea ja Remuksen huolestuneista vilkaisuista huolimatta lähdin kävelemään hivenen huterin askelin. Tajusin, kuinka valtava nälkä minulla oli, mutta lounas oli vain yhden tunnin päässä. Kadotessani oven taakse ehdin kuulla, kuinka Lupin alkoi puhua jotain minusta.

Kävellessäni tyhjällä käytävällä tunsin huonoa omaatuntoa. Olin osittain valehdellut Dumbledorelle. Kyllä minulla oli aavistus, mutten minä sitä voinut paljastaa. Itse asiassa olin täysin varma, että Vauhkomieli oli kaiken tämän takana. Hän oli varmasti tainnuttanut minut käytävälle ja siirtänyt Kalkaroksen työhuoneeseen, ja tehdäkseen kaikesta uskottavaa, jättänyt käsiini puukäärmeen nahkaa. Kiristelin hampaitani. Hänen suunnitelmansa oli kieltämättä hyvä, mutta onni oli puolellani, sillä Dumbledore uskoi minua.

Mieltäni alkoi kaivertaa uudet kysymykset. Mitä ihmettä Remus teki taas täällä? Mistä hän oli saanut tietää, että minut oli löydetty tajuttomana? Kuka hänelle oli kertonut ja miksi? Miksi hän ylipäätänsä oli niin hirveän huolissaan minusta? Miksi hän edes ravasi Tylypahkassa niin kumman useasti? Kirjassa häntä ei ollut mainittu ollenkaan näillä main. Vainosiko hän minua? Miksi? Minun täytyisi jollain konstilla selvittää hänen motiivinsa.

Yksi asia oli kuitenkin täysin selvä. Tästä Vauhkomieli ei helpolla selviäisi, sillä minua ei kuka tahansa tainnuta. Hän tulisi maksamaan teostaan.
« Viimeksi muokattu: 11.11.2012 23:59:17 kirjoittanut FakeLove »


"Who do you imagine wants to attack children like yourselves?"
"Hmm, let's think... Maybe... Lord Voldemort?"

elephanthouse

  • Korpinkynsi
  • ***
  • Viestejä: 12
Luinpas tässä äsken putleen tän kokonaan ja nyt awwwittaa<3

Emma ja Harry on nii lutusii^^ Ja Remus on hä-mä-rä! <3
Miks Emmalle iskee päänsärky aina, kun se meinaa muuttaa tulevaisuutta? :D Sattuu!!^^

Jatkoa vaan kehiin, kiitoss x)
Yksi ajatus täyttää äärettömyyden - William Blake

AngelofDarkness

  • ***
  • Viestejä: 61
  • ~ When my time comes forget all what I've done ~
Oi, ihana Remus~
Mahtava luku, sinä sitten jaksat yllättää näillä hienoilla juonenkäänteillä. Ja jes, yksi suomi-kohtaus! :3 En huomannut virheitä, enkä pääse tästä ficistä eroon. Tämä on vain aivan liian mahtava! Mielenkiintoni nousee kohta yli avaruuden. Luku luvulta...
Jatkoa vain kehiin, kuhan kerkiät.

Kiittäen,

~ AngelofDarkness ~
No hope.
No love.
No glory.
No happy ending.

verilettu

  • ***
  • Viestejä: 63
Voi, mua kiinnostaa hirveesti tuo Remus! Mä kyllä osin toivon, ettei se ole kiinnostunut Emmasta, kun se kuitenkin on aika vanha.
Mä epäilen, että se on oikeesti tytön isukki tai jotain..
Mua ärsyttää, kun kaikki Emman teot, joita hän tekee hyvällä, päätyvät heittämään häränpyllyä!:D
tyttö ei vaan osaa pysyä poissa ongelmista..

En saa itestäni nyt mitään erikoisempaa irti, mutta jään odottelemaan jälleen uutta lukua <3

Skorpionitar

  • Vieras
Jatkoa, ihanaa  ;D! Emma raukka ei osaa pysyä poissa ongelmista  ;).

”Sinä olet nero!” hihkaisin itsekseni.
Ensiluokkalaiset korpinkynsiläiset katsoivat säikkyinä ympärilleen. ”Mikä se oli?” tyttö kysyi.
”En tiedä… Ehkä joku yrittää kirota meidät oudolla kielellä!” toinen vastasi kauhistuneella äänellä, joka hiljeni loppua kohden.
”Se oli kylläkin suomea”, mutisin silmiä pyöräytellen pakoon juoksevien, kiljuvien tyttöjen perään. ”Toivottavasti ette juokse suoraan Severuksen syliin.”


Repesin  :D. Remus on kyllä tosi mystinen. Mitä ihmettä se aikoo? Hermione raukka ei tiedä, että Krum tykkää oikeasti Emmasta. Onneksi Emma ei tykkää Krumista. Harry on Emmalle paljon parempi.

FakeLove

  • Sisäinen velho
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Riippuvainen Severus Kalkaroksesta ♥ PixieBronze87
A/N: Hei vaan te kaikki ihanat, kiitos kommenteistanne ja ANTEEKSI TUHANNESTI! Ää, oon potenut hirveetä syyllisyyttä, kun en ehtiny julkasta luvun lukua joulukuussa! Mulla on ollu hirveesti kiireitä ja inspis on ottanu äkkilähdön lomille... Tän luvun kirjottaminen on sen takia ollut hirveän vaikeeta, kun tekstiä ei vaan millään meinannut tulla - saattaa siis olla vähän tönköhköä, mutta ehkä te voitte nauttia? Niin, ja vielä kerran ANTEEKSI! <3 Enköhän kuitenkin korvaa tän teille ja laita uutta lukua vielä tällä viikolla :) ps. toivottavasti kaikilla oli hyvä joulu & uusivuosi!



17. LUKU

”Mitä sinulle oikein tapahtui?” Harry kysyi heti, kun tyynyt olivat alkaneet lennellä ympäri luokkaa. Kaikki kolme tapittivat minua uteliaina.

Huokaisin syvään. Kokeilin karkottaa tyynyn, mutta se ei onnistunut. Olin huomannut, ettei taikominen ylipäänsä tullut kysymykseenkään, jos en pystynyt keskittymään sataprosenttisesti – ja nyt päässäni vallitsi järkyttävä sekasorto. ”Minut oli löydetty tajuttomana Kalkaroksen työhuoneesta puukäärmeen nahkaa käsissäni. Minua epäiltiin varkaaksi – niin kuin muka varastaisin professorilta – ja Remuskin oli tullut katsomaan minua sairaalasiipeen. Dumbledore kyseli minulta asiasta, mutta uskoi kun sanoin, etten tiedä siitä mitään. Näin tiivistettynä.” Heilautin hermostuneena ja aiempaa kiukkuisempana sauvaani, mutta tyyny ei suostunut hievahtamaan senttiäkään, mikä laski mielialaani entisestään.

”Syytettiinkö sinua varkaaksi?” Hermione kysyi hämmentyneenä. ”Mutta ethän sinä ole varas!”

”En niin”, tuhahdin ja heilautin uudestaan sauvaani. Kiristelin hampaitani, kun Hermionen tyyny lensi kauniissa kaaressa laatikkoon.

”Miksi sinä olit tajuton?” Harryn ääntä väritti pieni huoli. Hän tarkasteli minua Remuksen lailla, samalla kun karkotti tyynynsä puolihuolimattomasti.

Kohautin olkapäitäni. ”En muista mitä tapahtui. Yhtäkkiä vain pimeni ja seuraavassa hetkessä heräsin sairaalasiivestä Remus vierelläni.”

”Miksi Lupin tuli katsomaan sinua?” Ron ihmetteli. Hänen tyynynsä lensi kovaa vauhtia ilman halki päin seinää. ”Miksi häntä kiinnostaisi?”

”En tiedä…” vastasin huokaisten. ”En tosiaankaan tiedä…”

Vaivuimme lopputunnuksi omiin ajatuksiimme. Pääni solmut kiertyivät tiukemmin toisiinsa, enkä saanut ajatuksiani millään selviksi, minkä takia en onnistunut karkottamaan tyynyä kertaakaan. Kun loitsutunti viimein loppui ja olin jo innolla lähdössä lounaalle (vatsani kurina tuntui voimistuvan koko ajan), Harry tarttui minua kädestä. Hänen katsoessaan minua huomasin, ettei hänen silmissään hehkunut huoli ollut hiipunut mihinkään. ”Tuletko minun kanssani pöllölään? Minun pitäisi lähettää tämä kirje…”

Katsahdin kellertävää pergamenttia ja nyökkäsin hymyillen, vaikka vatsani vastusti kovaan ääneen. Tässä olisi hyvä tilaisuus jutella kahden kesken Harryn kanssa. Sanoimme asiasta Ronille ja Hermionelle, jotka päättivät mennä jo syömään. Lähdimme suureen saliin suuntaavaa ihmismassaa vastaan ja kuljimme vaitonaisina pöllölään.

”Kenelle tuo on?” kysyin, kun Harry sitoi kirjettä koulun varpuspöllön jalkaan.

”Siriukselle.” Harry empi seuratessaan pöllön muuttumista pieneksi pisteeksi. Hän kääntyi katsomaan minua. ”Saitko sinä muuten mitään selville Kyyrystä? Löysitkö hänet?”

Pudistelin päätäni. ”Itse asiassa en. Anteeksi.”

”Ei se mitään”, Harry sanoi, mutta näin pettymyksen paistavan hänen kasvoillaan. ”Kyllähän sinulle aikamoista tapahtui…” Hänen ilmeensä kirkastui. ”Yrititkö jäljittää Kyyryä tyrmissä?”

Katsoin smaragdinvihreiden silmien outoa intoa. ”No joo”, vastasin epävarmasti. ”Mutta sitten tuli se pikkuinen este.” Esitin pyörtyväni ja nauroimme yhteen ääneen.

”Saisinko minä muuten kelmien kartan takaisin?” Harry kysyi naurun tyynnyttyä.

Jähmetyin paikoilleni. Suustani karanneet kirosanat saivat Harryn hämilleen. ”Minulla ei ole sitä”, vastasin saatuani itseni kokoon. ”Eikä viittaasi.”

Hän virnisti, mutta kun en vahvistanutkaan sanojani vitsiksi, Harryn kasvoille levisi ymmärrys. ”Mitä?” Harry kysyi järkyttyneenä. ”Viitta minulla kyllä on, mutta kartan pitäisi olla sinulla, joten miten on mahdollista, ettei se olekaan?”

Pudistin surullisena päätäni. ”Se on varastettu. Uskoisin.” Puraisin alahuuleni verelle. ”Anteeksi, Harry! Olen niin pahoillani!”

Harry tuijotti minua ilmeettömänä, mutta päättelin hänen kaikesta huolimatta miettivän. ”Onko tällä tekemistä sinun tajuttomuuteesi kanssa?”

Harryn päättelykyky sai minut hämilleni. Hän ei tosiaankaan ollut tyhmä. ”Minulla on kyllä yksi teoria, mutta se kuulostaa varmaan aika kaukaa haetulta…” Irvistin pienesti. ”Tosin sen miettiminen ei hyödytä, koska minulla ei ole todisteita.”

”Kerro siitä minulle. Me voisimme ehkä hankkia niitä todisteita yhdessä.”

Minun teki pahaa katsoa hänen anovia silmiään. Sisimmässäni tiesin, että Harry ei kertoisi mietteitäni eteenpäin, ja hän ehkä jopa uskoisi minua, mutta en minä silti voisi kertoa. Huokaisin syvään, minkä Harry taisi tulkita väärin näyttäessään innostuvan yhä enemmän. ”Pidän vahvana todennäköisyytenä, että minut tainnutettiin ja sitten yritettiin lavastaa varkaaksi niillä käärmeen nahoilla. Enempää en oikein voi paljastaa.”

”Ja sinut tainnuttanut kai varasti kartan? Mutta palautti minulle kuitenkin Hedwigin mukana näkymättömyysviittani?” Nyökkäsin peläten, että hän tuomitsisi minut täysin. ”Kuka sinut tainnutti?” Harry yritti tiedustella.

Pudistin päätäni viestittääkseni, etten kertoisi epäilyksistäni tarkemmin. Hymyilin surullisesti ja tartuin pettynyttä poikaa kädestä. ”Kuule Harry, minä lupaan, että saat kuulla asiasta sitten, kun on sen aika.”

Harry naurahti hiljaa. ”Milloinkohan sen aika tulee?”

”Tarkalleen en tiedä, mutta kyllä se tulee. Ja minä hankin sen kartan takaisin. Minä lupaan.” Nostin vapaalla kädelläni hänen leukaansa ylöspäin ja katsoin lempeästi vihreisiin silmiin. ”Kai sinä uskot minua?”

Harry yllätti minut suudelmalla. Hän hymyili selvästi tyytyväisempänä. ”Tietysti uskon.” Harry veti minut tiukkaan halaukseen. Kaikki se vähäinen jäljelle jäänyt kiukku katosi ja oloni parani huomattavasti. En olisi tahtonut millään irrottautua hänen lämpimästä sylistään, mutta portaissa kaikuvat äänet pakottivat meidät erilleen.

Kolmasluokkalaiset rohkelikkotytöt katsoivat meitä järkyttyneinä. Heidän silmänsä suorastaan pyöristyivät ja oli lähellä, etteivät suutkin loksahtaneet auki. Lähdimme hieman noloina pois paikalta, mutta pöllölästä kuuluva kikatus sai meidät molemmat hämillemme.

”Toivottavasti Hermione ja Ron eivät ole ihmeissään pidentyneestä poissaolostamme”, sanoin laskeutuessamme viimeisiä portaita eteisaulaan.

”Niin, yleensähän kirjeen lähettämisessä ei kestä näin kauaa.”

Aloimme molemmat nauraa, mutta minun ääneni katkesi välittömästi, kun möreä ääni alkoi puhua selkäni takana. ”Neiti Smith on näemmä päässyt pois sairaalasiivestä.”

Käännyin ympäri. Hymyilin niin tekopirteää hymyä kuin vain osasin ja sain vaivoin peiteltyä liekkeihin roihahtaneen vihani. ”Näin on, professori. Harry, menetkö sinä edeltä?” Kun kuulin Harryn askelten katoavan, astuin lähemmäs professoria ja annoin hymyni kadota. Olemukseni huokui uhmakkuutta, enkä pystynyt peittämään äänessäni tihkuvaa halveksuntaa. ”Sinulla on jotain, mikä ei kuulu sinulle. Sinä varastit minulta. Eikä kukaan, ymmärrätkö, kukaan varasta minulta”, kuiskasin uhkaavasti. ”Minä tiedän myös, että sinä tainnutit minut.”

Vauhkomielen kulma kohosi. ”Onko sinulla todisteita?”

Hymähdin miehen tyytyväiselle olemukselle. ”Minä en tarvitse niitä.” Heilautin hiukset selkäni taakse ja virnistin pirullisesti. ”Sinä paljastat vielä itse itsesi.” Lähdin suureen saliin itsevarmana ja tyytyväisenä siitä, että sain jättää suomen kielestä hämmentyneen Vauhkomielen taakseni.

*****

”No, ainakin täysin selvää on, että sinun täytyy selvitä tunti veden alla”, Hermione totesi mietteliäänä Harryn toistettua laulun sanat viidettä kertaa. Tytön painostuksesta olimme päivällisen jälkeen alkaneet pohtia kultamunan laulun arvoitusta. ”Meidän täytyy nyt keksiä, miten selviät tunnin vedessä. Ihanteellista olisi, jos pystyisit muuttamaan muotoasi…”

”Miksei vain turvauduta kutsuloitsuun?” Ron ehdotti.

”Ei se onnistu”, tyrmäsin hänen vastauksensa heti.

”Jospa Vauhkomieli tekisi sen muutoksen minun puolestani… Hyökkään jonkun kimppuun hänen nähden –”

Harryn ääni haihtui pois, kun huomasin Ronin silmien porautuneen minuun. Hän vaikutti hyvin vihaiselta ja hänen katseensa tuijotti murhaavasti. Kylmät väreet hiipivät pitkin selkäpiitäni.

”Emma, mitä mieltä sinä olet?” Harry kysyi.

Ron näytti kiristelevän hampaitaan. Hänen sormensa puristuivat huomaamattomaan nyrkkiin, mutta avautuivat nopeasti, kun hän tajusi minun kummeksuvan katseeni.

”Paras ratkaisu taitaa olla jokin loitsu”, Hermione päätti puolestani. Minä nyökkäsin vahvistukseksi.

Ron irvisti. ”Taasko kirjastoon?”

Hermionen johdolla nousimme seisomaan. ”Sieltä saattaisimme löytää apua”, hän totesi olkapäitään kohauttaen ja ehti ottaa muutaman askeleen pojat kannoillaan, ennen kuin minä sain sanat suustani.

”Ron, minulla on sinulle asiaa.” Poika kääntyi ympäri ja katsoi minua epäilevänä. Harry kohotti kulmaansa kysyvänä. ”Menkää te kaksi jo edeltä, me tulemme kohta.”

Hetken emmittyään ja Hermionen pyydettyä Harry katosi muotokuva-aukosta. Ron otti muutaman askeleen minun luokseni tympääntynyt ilme kasvoillaan. Asetin käteni lantiolleni ja vedin kerran syvään henkeä. Siitä huolimatta sanani purkautuivat normaalia äkäisemmän kuuloisina. ”Mikä sinua vaivaa? Vaikutat jotenkin tosi kireältä ja nyrpeältä!”

”Ei minua mikään vaivaa”, Ron mutisi. Hän yritti peruuttaa pois luotani, mutta minä tartuin häntä kädestä. Tuijotin häntä tiiviisti, mutta Ron käänsi katseensa pois.

”Nyt kerrot mikä on ongelma! Tuijotat murhaavasti, puhut tylyyn sävyyn ja muutenkin käyttäydyt oudosti minua kohtaan!”

”Koska minä olen kateellinen sinulle”, hän kivahti hampaidensa välistä ja repäisi kätensä pois löysentyneestä otteestani. Hän näytti heti katuvan sanojaan.

Suuni avautui ja sulkeutui. En saanut sanaakaan ulos. Ron oli… kateellinen – minulle? Miksi? Pääni teki pientä kieltävää pudistusta. ”Minä –”

”Sinä olet koko ajan Harryn kanssa! Hän ei tee enää seikkailuja minun kanssani, vaan hän pyytää sinua mukaansa!”

”Mutta –”

”Äläkä väitä vastaan!” Ron astui kiivaan askeleen lähemmäs. ”Hän pyysi sinua selvittämään Kyyryn yöllistä reissua, ei minua! Hän tahtoo olla sinun kanssasi, hän arvostaa sinua enemmän – hän… hän pitää sinusta enemmän kuin minusta! Hän puhuukin sinusta melkein koko ajan!”

Tuijotimme toisiamme hiljaa. Yhtäkkiä minä aloin nauraa. Käperryin lähes kaksinkerroin, minkä hyvästä sain varmasti käännettyä hyvin monen tupalaisen huomion meihin. Ron hämmentyi. ”Mikä sinulle tuli?”

”S-s-sinä… o-o-o-let… k-k-kateel-l-linen… m-m-minulle?”

”Niin”, Ron myönsi epävarmasti. Hän yritti olla uhmakas, mutta epäonnistui siinä täysin. ”Älä naura!” hän kivahti.

Suoristin selkäni ja yritin saada itseni rauhoittumaan. Suupieleni nykivät yhä uhkaavasti. ”Ei sinun tarvitse olla kateellinen minulle.” Ron mulkaisi minua, kun ohikulkeva tyttöpari vilkaisi meitä kiinnostuneina. ”Sinä olet Harryn paras ystävä. Ihan varmasti olet hänelle tärkeämpi kuin minä.”

”Miksi hän sitten viettää enemmän kahdenkeskeistä aikaa sinun kuin minun kanssani?” Ron mumisi. ”Ja hän tuijotti sinua joka kerta toistellessaan laulan sanoja.” Hän tutkiskeli hetken kasvojani. ”'Otimme sen, mitä kaipaat aina.’”

Puraisin huultani. Ei kai hän epäillyt mitään? Huitaisin kättäni huolettomasti. ”Äh, älä nyt viitsi. Sinä olet hänen paras ystävänsä. Ei Harry pärjäisi ilman sinua.”

”Tai Hermionea”, Ron lisäsi. ”Ilman häntä emme olisi selvinneet juuri mistään.”

Minä virnistin. ”No joo, Hermione on aikamoinen tietopankki.” Nauroimme yhdessä kovaan ääneen, mikä sai taas uteliaimpien ihmisten katseet meihin.

Sanattoman sovun merkiksi halasin Ronia. Hän jännittyi. Minusta tuntui, että hän ei ollut osannut odottaa halausta. Ron kuitenkin hymyili leppyneen oloisena. ”Jos mennään sinne kirjastoon, ennen kuin he tulevat katsomaan, oletko murhannut minut.” Tajuttuaan, etten minä seurannut häntä, Ron kääntyi ympäri ja katsoi minua kysyvänä. ”Vai etkö sinä tule?”

Pudistin päätäni. ”Sano heille, että minulla on muutamia asioita hoidettavana.”

Ron kohotti kulmaansa. Onnekseni hän ei kysellyt enempää – vaikka samaista tekosyytä olin käyttänyt varmaankin tuhat kertaa aiemmin – vaan kohautti olkapäitään. ”Hyvä on.”

”Tuo on ehdottomasti sinun parhain puolesi”, minä totesin hymyillen. Ron virnisti ennen kuin katosi käytävälle.

Käytyäni suunnitelman vielä kerran läpi päässäni, lähdin rivakoin askelin makuusaliini. Otin käteeni pergamenttia ja lainasin lähintä sulkakynää, joka oli jäänyt joltain huolimattomalta oppilaalta lattialle.

Kirjoitin pergamenttiin Ronin nimen. Hetken mietittyäni rypistin sen pieneksi palloksi. Otin uuden lappusen ja kirjoitin siihen kolme nimeä. Ron, Hermione, Cho. Kurtistin kulmiani. Mikä Fleurin pikkusiskon nimi oikein oli? Kohautin olkapäitäni ja lisäsin listaan ”pikkusisko”. Nyökkäsin hyväksyvästi ja taittelin viestin hellävaroen taskuuni.

Minun pitäisi kiirehtiä, jotta ehtisin tehdä kaiken ennen kuin olisi kiellettyä kulkea käytävillä.

*****

Seuraavat viikot keskityimme etsimään jotain, mikä auttaisi Harrya selviämään vedessä tunnin ajan. Minusta tuntui pahalta katsoa hänen kasvavaa ahdistusta, kun emme edistyneet ollenkaan. Harry jopa lakkasi syömästä, mikä sai minut melkein suunniltani huolesta. Edes Siriuksen kirje, jossa hän pyysi seuraavan Tylyaho-viikonlopun päivämäärää, ei saanut Harrya piristymään. Hagridin varmat veikkaukset hänen voittonsa puolesta lannistivat poikaa enemmän. Purin tiukasti kieltäni, etten lipsauttaisi suunnitelmistani.

”En usko, että se on mahdollista”, Ron mutisi pää kirjaa vasten painettuna. ”Olemme monta iltaa istuneet kirjastossa löytämättä mitään järkevää. Ei siis ole olemassakaan yhtään mitään.”

”Kiitos kannustuksesta”, Harry mutisi lähes ääneti sulkiessaan jälleen yhden kirjan.

”Jotain on ihan pakko olla”, Hermione tiuskaisi takaisin. Hänelle vaikutti olevan kova pala, kun kirjasto oli ennenkuulumattomasti pettänyt hänet. ”Mahdotonta tehtävää ei voisi laittaa.”

Ron nosti päänsä ja tuijotti Hermionea. ”Niin he nyt tekivät.” Hän käänsi katseensa masentuneeseen Harryyn. ”Pahoin pelkään, että sinun täytyy vain mennä huomenna järvelle, työntää pää veteen ja huutaa vedenväkeä palauttamaan sen, mitä he ovat vieneet. Parempaan et taida pystyä.”

”Minäkin uskon, että jotain on”, sanoin luottavaisesti.

Muutama minuutti meni hiljaisuudessa kirjoja selatessa, ennen kuin Ron avasi jälleen suunsa. ”Pääsisimme helpommalla, jos sinä vain kertoisit meille, millainen tämä koetus tarkalleen ottaen on ja miten Harry läpäisisi sen.”

”Ron, sinä tiedät, ettei Emma voi”, Hermione moitti.

”En vaikka kuinka haluaisin”, lisäsin hiljaa.

Huomasin pienen toivonpilkahduksen hiipuvan Harryn silmissä. Ron kohautti harmittelevasti olkapäitään ja käänsi uuden aukeaman leveästi haukotellen.

”Äh, tästä ei ainakaan ole mitään apua”, Hermione sanoi turhautuneena. ”Kuka muka haluaisi kasvattaa nenäkarvansa kiharaisiksi?”

”Minä en ainakaan panisi pahakseni.” Takaani kuulunut Fredin ääni säikäytti minut. Poika virnisti huvittuneena. ”Siitä saisi hyvää jutunjuurta.”

”Mitä te täällä teette?” Ron kysyi viereeni siirtyneiltä kaksosilta.

”Etsitään sinua”, George kertoi. ”McGarmiwa kaipaa sinua, Ron – niin ja sinua myös, Hermione.”

”Miksi?” tyttö kysyi hämmentyneenä.

Molemmat kohauttivat olkapäitään. ”Synkältä hän kyllä näytti.” George nyökytteli päätään myöntävästi ja lisäsi: ”Hän käski viedä teidät hänen työhuoneeseensa.”

”No… Tavataan sitten oleskeluhuoneessa. Ottakaa kirjoja mukaan niin monta kuin voitte.” Ron ja Hermione näyttivät hyvin ahdistuneilta lähtiessään seuraamaan kaksosia.

Harry katsoi minua kysyvänä. ”Ei kai McGarmiwa vain tiedä…?”

”Siinä tapauksessa hän olisi varmasti kutsunut minutkin”, sanoin mahdollisimman tyynesti. Harry nyökkäsi vakuuttuneena. ”Jos vaikka jatketaan etsintää…”

Kahdeksalta matami Prilli hääti meidät kirjastosta suuret kirjalastit sylissämme. Selasimme kirjoja vielä useamman tunnin – tuloksitta. Oleskeluhuone oli kokonaan tyhjä ja kello varmasti paljon, kun silmäni alkoivat painua kiinni.

”Menisit nukkumaan”, Harry ehdotti lempeästi.

”Äh, ei tässä mitään”, tuhahdin yrittäessäni saada kirjan pikkuiselta tihrustukselta tuntuvaa tekstiä tarkaksi.

Harry tarttui käteeni. ”Emma?” Luovuin yrityksestäni saada selvää tekstistä ja annoin kaiken huomioni hänelle. ”Sinä olet väsynyt, menisit nyt vain nukkumaan.”

”Mut–”

”Minä selviän kyllä yksinkin. Olet auttanut ihan tarpeeksi. Ron ja Hermionekin tulevat varmasti pian, joten voin pyytää heiltä apua.”

”Ei minua edes väsytä.” Leveä haukotus ei tukenut väitettäni, ja lopulta Harry sai maaniteltua minut makuuhuoneeseen nukkumaan. Vajosin pimeyteen toiveikkain mielin.

*****

Tunsin epämukavia töytäisyjä kyljessäni. Kurtistin kulmiani ja oudosti mutisten yritin kiemurrella sivummalle. Kuulin pientä kuisketta, joka kuulosti nimeni toistolta. Kun töytäisyt ja äänet eivät loppuneet, päätin luovuttaa ja aukaista silmäni.

Kiljaisin kovaa. Minua tuijottivat valtavan suuret, vihreät mulkosilmät, jotka olivat melkein kiinni kasvoissani.

”Neidin ei tarvitse huutaa!” vikisevä ääni pyysi.

”Dobby? Mitä sinä täällä teet?” kuiskasin saatuani hengitykseni tasaiseksi. Vedin itseni istumaan Dobbyn siirtyessä kauemmas.

”Dobby tuli kertomaan, että Dobby teki niin kuin neiti pyysi”, Dobby piipitti. ”Harry Potter oli kirjastossa, kuten neiti sanoi! Dobby antoi Harry Potterille kidusruohoa ja kertoi Weezystä!”

”Öh, hieno homma, Dobby – kiitos paljon… Muistathan, mitä sanoin eilen? Että voit kutsua minua Emmaksi?”

”Tietysti! Dobby muistaa kyllä!” se totesi päätään nyökytellen. Se näytti epäröivän ennen kuin jatkoi: ”Dobby mietti, aikooko n– Emma seurata ystävänsä koetusta?”

”Totta kai aion!”

”Sitten neidin täytyy kiirehtiä, koetus alkaa aivan kohta!”

Hymyilin leveästi. Dobby ei varmaan koskaan oppisi kutsumaan minua Em– ”Mitä?” parkaisin. Katsahdin kelloa, joka näytti muutamaa minuuttia vaille puolta kymmentä. ”Voi helvetti!” Ponkaisin ylös sängystä melkein tiputtaen Dobbynkin mukanani. ”Voi anteeksi!” Päässäni tykytti ja näköni sumeni hetkeksi ripeän ylösnousun takia. Se oli alkanut viikkoja sitten vaivata minua joka aamu, mutta tuntui nyt kestävän normaalia pidempään. ”Minulla on nyt kiire! Kiitos, että herätit minut!” kiitin saatuani näköni takaisin.

Dobby nyökytteli kiivaasti. ”Dobbya kaivataan keittiössä, Dobbyn täytyy palata.” Kuulin pienen räksähdyksen sen kadotessa. Kirosin hiljaa mielessäni vaihtaessani vaatteita. Miten en ollut muistanut laittaa herätystä? Miksei kukaan ollut herättänyt minua? Saatuani vihdoin sukat oikein päin ja kengät jalkaani lähdin juoksemaan täyttä vauhtia portaita alas oleskeluhuoneeseen.

Ehdin naurahtaa ajatukselle kompuroinnista, kunnes viimeisellä askelmalla tasapainoni yllättäen petti ja tunsin kaatuvani. Seuraavassa hetkessä oli pelkkä pimeys.

*****

”Neiti Smith – kyllä – lyönyt päänsä – Lupin – kyllä –”

Livuin pois unen rajamailta silkkisen äänen voimistuessa. Tunsin makaavani jollain pehmeällä. Avasin silmäni, mutta jouduin sulkemaan ne päänsärkyä aiheuttavan valkeuden takia. ”Ai hemmetti!

”Neiti Smith?” Kalkaros kysyi.

”Voitko avata silmäsi?” Pomfreyn lempeä ääni keskeytti.

Puraisin huultani ja avasin silmäni. ”Miltä tuntuu?” Valkeus tuntui inhottavalta, mutta hiljalleen se laantui ja näin kaiken taas normaalisti. ”Ihan hyvältä”, sanoin käheällä äänellä.

”Juo tämä, se helpottaa oloasi ja saa kuhmunkin laskeutumaan nopeasti.” Hän ojensi minulle lasia, jossa oli epäilemättä jotain parannuslientä. En kuitenkaan ottanut sitä vastaan, vaan siirsin kättäni pääni luo etsiäkseni Pomfreyn mainitseman kuhmun.

”Sinuna en koskisi siihen”, Kalkaros tokaisi.

Käteni pysähtyi. Pomfrey tarjosi juomaa kärsimättömänä. Vedin itseni istumaan ja otin lasin, ettei matami saisi sydänkohtausta huolesta. ”Mitä minulle on käynyt? Miksi olen täällä?”

”Sinä olit mitä ilmeisimmin pyörtynyt portaissa ja lyönyt pääsi.”

Tuijotin miestä hiljaa. Muistin hämärästi, kuinka Dobby oli herättänyt minut ja olin kiireellä lähtenyt portaita alas. Siinä vaiheessa hämärät muistikuvani katkesivat, joten päättelin kaatuneeni silloin. Olinko ollut koko ajan tajuttomana? ”Miten minä tänne jouduin?”

”Minä toin sinut”, professori vastasi. Olin varma, että hän vaikutti vähän kiusaantuneelta. ”Nyt minun täytyy poistua, jotta voin aloittaa liemituntini.” Kalkaros lähti tuttuun tapaansa viitta hulmahtaen.

”Juopas se nyt, tyttöseni”, Pomfrey kehotti sairaalasiiven ovien kolahdettua kiinni.

”Voinko minä sitten lähteä?”

Pomfrey tarkasteli minua mietteliäänä. Join juoman yhdellä kulauksella näyttääkseni yhteistyöhaluisuuteni. Juoma tuntui tahmealta ja jähmettyvän kielelleni, mutta sitten se valui poltellen kurkusta alas. Yökkäsin pari kertaa karvaan jälkimaun iskiessä. ”Minä sanoisin, että jäät tänne yön yli.”

”Mut–”

”Ei vastalauseita. Herra Lupinkin pyysi, että jäisit tänne tarkkailtavaksi.”

”Miten Remus tähän taas liittyy? Miksi hänen toiveensa huomioidaan, mutta minun ei?” kysyin närkästyneenä. ”Minä voin ihan hyvin!”

”Ei vastalauseita”, Pomfrey sanoi tiukasti ja lähti pois.

Valahdin takaisin makuulle ja nurisin hiljaa. Miksi minun pitäisi olla täällä, vielä yön yli, vaikka olin ihan terve? Tunsin silmieni painuvan kiinni ja lopulta vajosin takaisin pimeyteen.

*****

Havahduin vaimeisiin askeliin. Hymy nousi huulilleni, kun huomasin tutun kolmikon kävelevän luokseni. ”Hei! Ihanaa nähdä teitä!” tervehdin iloisesti noustessani istumaan.

”Voi Emma!” Hermione halasi minua tiukasti. ”Oletko ihan kunnossa? Me olisimme tulleet katsomaan sinua aiemmin, mutta Pomfrey ei päästänyt! Hän sanoi, että sinun pitää saada nukkua ja käski tulla päivällisen jälkeen.”

”Onko päivällinen jo mennyt?” kysyin yllättyneenä. Hermione nyökkäsi. ”Sittenhän olen nukkunut koko päivän!”

”Ja sinulta jäi näkemättä koetus”, Ron lisäsi.

Kohensin asentoani ja katsoin Harrya. ”No? Miten meni? Millainen se koetus oli?”

”Eikös sinun pitäisi tietää se jo?” Harry kysyi kulmaansa kohottaen. Naurahdin ja nyökkäsin. ”Meidän piti noutaa veden pohjasta panttivangit –”

”Ja Harry alkoi heti leikkiä sankaria”, Ron keskeytti virnistellen. ”Hän saapui ensimmäisenä panttivankien luo, mutta jäi odottamaan muita, koska luuli laulun olevan totta. Cedric tuli ja vei Chon mennessään, sitten Krum saapui pelastamaan Hermionen –” Ron katsahti punastunutta tyttöä hivenen paheksuvasti. ”Fleur ei kuitenkaan saapunut, koska hän oli keskeyttänyt. Niinpä meidän sankarimme pelasti minut ja Gabriellen, minkä takia saapui viimeisenä ja reippaasti myöhässä pintaan. Hänen sankaruutensa kuitenkin palkittiin ja Harry on nyt jaetulla ensimmäisellä sijalla Cedricin kanssa!”

Hymyilin innostuneena. ”Hienoa Harry! Miten pisteet jakautuivat?”

”Cedric sai neljäkymmentäseitsemän, Krum neljäkymmentä ja Fleur kaksikymmentä.”

”Fleur sai pisteitä, vaikka keskeytti?” kysyin yrittäen lisätä pientä hämmentyneisyyttä ääneeni. Harry nyökkäsi. ”Paljonko sinä sait pisteitä?”

”Neljäkymmentäviisi”, hän kertoi virnistellen. Pian Harryn virnistys katosi ja hänen katseensa muuttui huolestuneeksi. ”Mitä sinulle sitten tapahtui? Miksi oikein pyörryit?”

Kohautin surkeana olkapäitäni. ”En tiedä…”

Ron irvisti. ”Sinulla on kumma tapa pyörtyillä ja sen takia päätyä Kalkaroksen syliin.”

”Ron…” sanoin varoittavasti, kun huomasin Pomfreyn lähestyvän. Tunsin tutun kuumotuksen poskillani.

”Nyt olisi aika lähteä. Emman pitää levätä”, matami sanoi ja alkoi hätyytellä heitä pois.

”Minä haluaisin puhua vielä hetken Harryn kanssa kahden, olisit niin kiltti”, anelin Pomfreylta. Hän katsoi minua mietteliäänä ja muutaman pyynnön jälkeen heltyi. ”Mutta ei sitten kauaa!” hän muistutti häädettyään Ronin ja Hermionen.

Harry istuutui vuoteen reunalle ja suuteli minua pikaisesti, kun Pomfrey järjesteli tavaroita toisella puolella huonetta. Hän hymyili minulle lempeästi. ”Oliko Dobby ja Myrtti sinun ’muutamia hoidettavia asioita’, joista Ron kertoi, kun et silloin yhtenä iltana tullutkaan kirjastoon?”

Kurtistin kulmiani. ”Milloin sinusta on tullut noin hyvä?” Virnistin leveästi. ”No juu, saattoivat ehkä ollakin…” myönsin viattomasti.

Harry pudisteli päätään. ”Annoit meidän kuitenkin huhkia kirjastossa, vaikka kaikki oli hoidettu?”

”No anteeksi”, sanoin yhä virnistellen. ”Eikö pääasia kuitenkin ole se, että sinä selvisit – ja tulit vielä toiseksi!”

Harrykin virnisti. ”Olisit muuten nähnyt Krumin ilmeen! Hän ei selvästikään pitänyt siitä, että minä vein hänen toisen sijansa.”

Ilmeeni vakavoitui, kun yhtäkkiä mieleeni muistui hetket kirjastossa, Krumin antama suudelma… Tunsin syyllisyyden piston sydämessäni. Miksi se nyt yhtäkkiä ilmestyi?

”Mikä sinulle tuli?” Harry kysyi huolestuneena. ”Olet ihan kalpea! Ei kai sinua pyörrytä?”

”Harry, minun täytyy kertoa sinulla jotain, mitä minun on pitänyt jo pitkään kertoa…” Vedin syvään henkeä. Nyt tai ei koskaan. ”Krum suuteli minua.”

Harry tuijotti minua silmät pyöreinä. Hänen ilmeensä muuttui hämmästyneestä epäuskoiseksi ja siitä ärtyneeksi. ”Mitä?

”Hän vain teki sen yhtäkkiä, minä –”

”Milloin?” Harryn ääni oli muuttunut hyvin kylmäksi.

”Tylyahon viikonloppuna, kun minä jäin kouluun. Hän tuli kirjastoon –”

”Mikset sinä olet kertonut tästä aiemmin?”

”Harry!” anelin peloissani. Tartuin häntä ranteesta. ”Minä en halunnut sitä. Hän vain… teki sen. Yllättäen.” Harry riuhtaisi ranteensa vapaaksi ja tuijotti minua sanaakaan sanomatta. Hän ei näyttänyt eleelläkään mielipidettään. Aloin käydä epätoivoiseksi. ”Minä pyydän, Harry. Sinun täytyy uskoa minua.”

Harryn katse oli lasittunut. Tunsin epämiellyttävän palan kurkussani, en saanut enää sanoja ulos. Yritin tarttua Harrya uudestaan kädestä, mutta hän ehti nousta ja lähti ripein askelin pois sairaalasiivestä. Katsoin surkeana hänen jälkeensä. Valahdin makuulle kyynelten kirvellessä silmissäni.


"Who do you imagine wants to attack children like yourselves?"
"Hmm, let's think... Maybe... Lord Voldemort?"

Vloom

  • Vieras
Aww, ei Harry saa olla vihainen Emmalle. :c Dobby oli söpö, se oli oma hupsu nöyrä itsensä C: Ja hahaha, Kalkaros pelastaa neitoja pulasta 8'''D Nyt mulla on teoria että Lupin on Emman isä. ;D Äh, mutta shippaan silti Emma/Lupinia. Harryn pitää älytä antaa anteeks. :( Hei, saako Dracoa millään kuvioihin? Ihan hetkeksi? :D :) Ja hei, pistä nopeasti jatkoa tulemaan, tää oli kiva luku!

Mary Malfoy

  • ***
  • Viestejä: 31
Löysin tämän ficin äsken ja luin kaikki luvut putkeen. Luonnollisesti minä vain ihastuin. Kirjoitat tosi hyvin ja kaikki henkilöt on niin IC:itä, mikä on ihan valtava plussa. Toivottavasti jatkat vielä?

Rosmertan

  • ***
  • Viestejä: 12
Uusi lukija ilmoittautuu!

Tai siis piilolukija, joka luki melkein alusta alkaen muttei uskaltanut kommentoida...  :-[
En osaa kommentoida kunnolla, mutta hillittömän ihanaa  :D
Elämä, on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy, ellet käänny ympäri.
   — Sari Virlander (En siis minä)

napajää

  • ***
  • Viestejä: 3
jatkoa ja vähän äkkiä kiitos!!!

hakuroo

  • ***
  • Viestejä: 53
Huvittavia nämä Emman pyörtyilyt  ::)
Ja ah Kalkaros ainan niin ritarillisesti kantaa hänet x'D
Muutenkin pidän koko ficistä paljon!
Toivoisin jatkoa niin pian, kuin suinkin voit !  :-*

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Om aivan mahtava ficci,ikävää ettei emma saa muuttaa tulevaisuutta,ymmärettävää toki. ;D
Kalkkaros Emman oma ritari ja suojelusenkeli:D
Rakastan Emmaa hahmona ja sitä miten hänen elämänsä ja kohtalonsa on kietoutunut Harryn elämään. Remuksen huolen pito on jotenkin salaperäistä ja miellyttävää.
Emman on hyvä kiroilla suomeksi kun kukaan ei ymmärrä 8)

Odotan innolla jatkoa

Kuolotar
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!