Kirjoittaja Aihe: Valitsen sinut (James/Sirius) K-11  (Luettu 1695 kertaa)

MUDBL00D.

  • ***
  • Viestejä: 10
Valitsen sinut (James/Sirius) K-11
« : 17.05.2013 21:15:04 »
Nimi: Valitsen sinut
Kirjoittaja: MUDBL00D.
Ikäraja: K-11
Paritus: Sirius/James (James/Lily)
Tyylilaji: Romance
Varoitukset: Pussailu ja kiroilu.

En omista hahmoja, vaan Rowling.



                                                                Valitsen sinut


James Potter, vasten tapojansa istui yksin tarvehuoneessa. Tarvehuone oli hämärä, ja sen seinillä oli kynttilöitä. Seinillä hohtivat tummansiniset tapetit. Huone oli tyhjä, lukuunottamatta patjaa, millä James istui, sekä taulua, jossa oli kuva tyhjästä pellosta ja kuunsirpistä.

Jamesilla oli ongelma. Hän ei ollut enää varma, pitikö hän Lilystä. Toki poika oli saanut odottaa kauan, ennenkuin Lily oli alkanut seurustelemaan hänen kanssaan, mutta se ei tuntunut oikealta. Sensijaan James oli alkanut tuntea vetoa parhaaseen ystäväänsä, Sirius Mustaan. Se nyt vielä puuttuisikin, että James olisi homo. Sitäpaitsi hän oli sata prosenttia varma, että Sirius oli hetero.

Mustahiuksisen pojan poskelle vierähti kyynel, kun hän ajatteli sitä. Hän kuivasti sen hihaansa, ja nousi lähteäkseen. Hän oli päättänyt yrittää, kävi mitä kävi. Se olisi uhkarohkea ja typerä temppu, mutta niin paljon James sitä halusi.

Hän astui ulos tarvehuoneesta, ja tonki taskujaan. Hämärän tarvehuoneen jälkeen käytävä näytti hyvinkin kirkkaalta. James löysi haluamansa, Kelmien kartan, ja avasi sen. Pieni täplä, jonka vieressä luki Sirius Musta, oli Rohkelikon oleskeluhuoneessa. Poika otti varovaisen askeleen kohti portaikkoa. Jokainen askel vei Jamesia lähemmäs Siriusta. Hän oli valmis.

"Kiinalainen pallosalama", James mutisi Lihavan leidin muotokuvan edessä. Se heilahti sivuun, ja hän kömpi aukosta läpi. Sirius istui nojatuolissa ja yritti olla sottaamatta taikuuden historian esseetä musteeseen.
"Öh... Sirius... Minulla olisi asiaa", James sammalsi katse liimautuneena toisen niskaan. Sirius käänsi päätään ja hymy levisi pojan kasvoille.
"Anna tulla!", hän kehoitti, ja James istui hänen viereensä.
"Ymmärrän jos et halua nähdä minua tämän jälkeen mutta... Tuota... Sirius minä olen homo!", hän pamautti.

Hetken hiljaisuuden jälkeen Sirius kohoitti hämmästyneet kasvonsa samalle tasolle Jamesin kanssa.
"Ei siinä ole mitään hävettävää Sarvihaara! Niin olen minäkin!", Sirius sanoi ja virnisti.
Sarvihaaraksi kutsuttu poika ei voinut kuin ihmetellä toisen suoraa puhetta.
"Muttakun... Minä pidän sinusta", hän kertoi, ja lehahti punaiseksi. Se ei ehdottomasti kuulunut Jamesin tapoihin.

Sirius liikahti lähemmäs toista, ja painoi haparoivan suukon toisen suulle. Sitten hän tajusi mitä oli tehnyt.

James ei tuhlannut aikaa, vaan syöksähti takaisin kiinni Siriukseen. Hän antoi rajun suudelman, joka oli Mustan mielestä hellempi kuin ikinä.
"James... Entä Lily?", Sirius mumisi suudelmien välistä.
"Vitut Lilystä Antura!", James sanoi, nauroi, ja tarttui toista kädestä.
~Hogwarts is my home~

Miss-schoolweek

  • ***
  • Viestejä: 653
  • Love - love never changes
Vs: Valitsen sinut (James/Sirius) K-11
« Vastaus #1 : 17.05.2013 21:30:15 »
Tässä on paljon söpöä, mutta myös paljon kehittämistä. Keskeisin kehityskohde on selkeästi oikeinkirjoitus ja kielen sujuvuus: sinuna panostaisin hankkimaan oikolukijan ja kiinnittämään myös itse huomiota pilkutukseen ja muihin välimerkkeihin sekä sanavalintoihin. Pienellä vaivalla koko teksti kohoaisi tasolle, jolle se kuuluu. Toinen asia, johon kannattaa mielestäni kiinnittää huomiota, on tarinan kuljetus. Kehittämäsi asetelma on kutkuttava ja juonessa on paljon potentiaalia. Kiirehditty kerronta ja tarpeettomat kliseet kuitenkin antavat sellaisen vaikutelman, kuin olisit halunnut saada tarinan nopeasti loppuun. Pysähdy seuraavalla kerralla välillä hengähtämään ja kysy itseltäsi: "miltä hahmoista nyt tuntuu? Mitä he näkevät ja kuulevat? Jännittääkö heitä? Miten he ajattelevat muiden suhtautuvan jne." Sivuutat henkilöidesi tunteet toissijaisina ja keskityt kertomaan lähinnä heidän tekemisistään, vaikka keskeinen lataus on nimenomaan emotionaalisella puolella.

Tsemppiä kirjoittamiseen! Tästä parityksesta lukeminen oli virkistävää vaihtelua :)
Hirtehistä kieroilua, rietasta toimintaa, yllättävän älykästä juonenkuljetusta:
Fallout: 50 Shades of Decay K-18

Likainen tarina maailmanlopusta, ihmisyydestä ja kaikesta, mistä fanfictionissa ei puhuta. Synkkä kuin suomalaisen sielu, pitkä kuin ydintalvi.

MUDBL00D.

  • ***
  • Viestejä: 10
Vs: Valitsen sinut (James/Sirius) K-11
« Vastaus #2 : 17.05.2013 21:40:26 »
Kiitos Miss-schoolweek. Tekstistä voi löytyä paljon virheitä, äidinkieleni ei ollut huippu.
~Hogwarts is my home~