Kirjoittaja Aihe: Valkoinen leijona (Purppuraöiden huudot) | Sallittu, Ron/Luna  (Luettu 2695 kertaa)

Ferope

  • ***
  • Viestejä: 162
Kirjoittaja: Ferope
Tyylilaji: Romance
Ikäraja: Sallittu
Paritus: Ron/Luna
Kirjoittajan sananen: Osallistun tällä raapaleella tosiaankin Ystävänpäivä-haaste V:n Kirjoitettu joskus hieman ennen ystävänpäivää ja todellakin hieman erityisellä parituksella. Antakaapa toki palautetta, jos sellaista tekee mieli antaa (:


Valkoinen leijona (Purppuraöiden huudot)
Sanoja: 101


Mitä tahansa juomaa se olikin, niin se oli kuumaa, makeaa ja tahmeaa. Se poltteli miehen huulia, mutta kivun vei tanssijatar, liljoja hiuksissaan, lantiot villisti keikkuen. Musiikki kaikui kosteaan ilmaan ja taivas oli purppurainen.

Heidän kehonsa kietoutuivat toistensa ympärille, iho ihoa vasten. Paljaisiin selkiin takertui lehtiä ja ilma sakeni heidän ympärillään. Varpaat kipristyivät ja yhtäkkiä kaikki oli sekavaa, makea tuoksu leijui ilmassa ja pisti heidän päänsä pyörälle.

"Hyvää ystävänpäivää", punatukkainen mies kuiskasi silittäen valkoisen leijonansa poskea.

"Pääsi on täynnä rikkokirejä", sanoi Luna ja kikatti autuaasti.
« Viimeksi muokattu: 28.06.2019 22:52:36 kirjoittanut Ferope »
People go in one end, and meat comes out the other.

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Vs: Valkoinen leijona (Purppuraöiden huudot). S.
« Vastaus #1 : 03.03.2013 21:19:12 »
Avasin tän yksinkertaisesti mielenkiintoisen otsikon takia enkä onneksi joutunut pettymään. Enpä ole ennen kylläkään lukenut Ron/Lunaa, mielenkiintoista. ^^

Teksti oli ihastuttavaa kuvailua, pidin siitä todella. Molemmat hahmot tuntuivat IC:iltä ja etenkin lopusta pidin kovasti, kun Luna vastaa niinkin ”epäromanttisesti” ystävänpäivätoivotukseen. Se oli niin kovin lunamaista, ettei sille voinut olla hymyilemättä.

Kiitoksia siis kovasti tästä, pidin ehdottomasti, vaikken mitään kovin järkevää nyt saanutkaan tähän kommenttiin aikaiseksi.

Ferope

  • ***
  • Viestejä: 162
Vs: Valkoinen leijona (Purppuraöiden huudot). S.
« Vastaus #2 : 21.03.2013 11:53:32 »
Oi kommentti (... en ole myöhässä hys nyt).

Kiva että pidit ainakin otsikkoa ja paritusta mielenkiintoisena c:  Alunperin tämän piti olla Fred/Lunaa, mutta sitten ajattelin, että Ron sopisi paremmin ja että Fred olisi hieman kaukaa haettu henkilö.

Kuvailu on erikoisalaani! Ei kun... No mutta kiitos kovasti kehuista (hui että ihan IC-hahmoja?). Lunan vastaus kirjotti itse itsensä, koska se jotenkin tuntui niin, juuri kuten sanoitkin, epäromanttiselta, mutta niin lunamaiselta.

Täydellisen hyvä pikkuinen kommentti, jota arvostan erittäin paljon. Kiitos siitä. :)

Fero
People go in one end, and meat comes out the other.

Seidig

  • prinsessa
  • ***
  • Viestejä: 338
Vs: Valkoinen leijona (Purppuraöiden huudot). S.
« Vastaus #3 : 20.04.2013 17:05:06 »
Aluksi mun on pakko ylistää tuota nimeä. Purppuraöiden huudot. Luoja, miten ihana. Huomasin sen otsikon joskus teknisen tunnilla ku finiä selailin ja vaikka en tätä vielä sillon lukenutkaan, ni tuo kaikui mun päässä koko loppupäivän. Aivan ihana. Rakastin sitä.

En tykkää parittaa Ronia oikein kellekään koska musta se on jotenki ni hankala hahmo paritettavaksi. Sanoit, että alunperin sen olis pitäny olla Fred ja pakko sanoa että mä olisin laittanu mieluummin Fredin tuohon ;D Mutta Ronkin sopii täydellisesti, tykkään Ron/Luna -parituksesta. Eikö Ron sanonu Lunan olevan mahtava tai jotain PVP:ssä?

Kuvailu. Apua. Ihan hirveän kaunista ja yksinkertasta samaan aikaan, harva onnistuis näin lyhyeen pätkään saamaan noin paljon tunnetta. Tän pysty jotenki muodostamaan täysin päässä (tummanvioletteja kiehkuroita, valkosta ja punasta, hihi) ja hahmot tosiaan oli IC.

Lainaus
Se poltteli miehen huulia, mutta kivun vei tanssijatar, liljoja hiuksissaan, lantiot villisti keikkuen.

Ehdoton suosikkikohtani. Lantiot villisti keikkuen. Kaunista, ihan hirveän kaunista ja samalla yksinkertasta niinku jo sanoin.

Nousee varmasti lukemieni oneshottien top kymppiin, jollei top vitoseenkin. Kiitos, palaan tähän varmasti. :--) x
eilen vielä päätin elää ilman sua
x x

Funtion

  • Vieras
Vs: Valkoinen leijona (Purppuraöiden huudot). S.
« Vastaus #4 : 21.04.2013 19:25:30 »
Ron/Lunaa? Onpa siinä kummallinen paritus! :DD Vaikea kommentoida mitään näin lyhyttä, niin vähän mistä ottaa kiinni, mutta yritän...

Otsikko jäi vähän jotenkin etäiseksi. Valkoinen leijona? Joku hattu vai? Muistan niistä leffoista kamalan leijonahatun... vai oliko siinä oikea leijona? Okei, en näytä Potter-fanien silmissä nyt varmaan kamalan hyvältä... mua myös hämäsi noi sulut otsikossa, mikä niiden tarkoitus oli, miksi ne on tuossa Valkoisen leijonan perässä? Mikä on Valkoisen leijonan ja Purppaöiden huutojen yhteys? Miksi siinä on ne molemmat, miksei jompikumpi, miksi ne tuossa järjestyksessä, mitä. En erityisemmin syttynyt otsikolle... mutta ne on vaikeita keksiä!

Toisaalta mä en ikäväkseni löytänyt täältä kovin lujaa yhteyttä tuohon ystävänpäivään. Toki sanoja on vain 101 (miksei sata, se olis ollut täydellinen raapale!) mutta kun tää kerta meni Ystävänpäivä-haasteeseen niin... no joo. Tulihan se sieltä ilmi replassa. Ja ehkä se, että kaikki juomat oli makeita, kuuluu myös siihen päivään. Ällösiirappia, suklaata, imelää... makeaa oli kyllä paljon tässä tekstissä! Oikein heikottaa.

"Pääsi on täynnä rikkokirejä", sanoi Luna ja kikatti autuaasti.
Autuaasti kikattaminen oli ehdottomasti parasta tässä! <3

Siinäpä se... kiitos erittäin mielenkiintoisesta paritusvalinnasta, jos ei muusta! Kirjoitat hyvin ja sujuvasti ja hyvin sujuvasti. : )

Renneto

  • Melancholiette
  • ***
  • Viestejä: 279
  • Kuin tylsää, kurjaa, tympeää ja tyhjää
Vs: Valkoinen leijona (Purppuraöiden huudot). S.
« Vastaus #5 : 22.04.2013 16:49:25 »
Mikä asetelma. : o

Mutta toisaalta, miksikäs ei? Lunahan tunnetusti on eksentrikko eikä silloin välttämättä Ronkaan osaa aina vastustaa, varsinkaan kun on nauttinut paljon jotai outoa juomaa, josta ei ole ihan varma... Minusta oli mukavaa, että nämä kaksi olivat ilmeisen suurissa juhlissa, joissa ei ollut mitään pientä vaan kaikki oli mahtipontista ja suurta!

Otsikko oli se, mikä minutkin veti kurkistamaan, joten se oli ainakin houkutteleva! Ja tulihan se tekstissäkin sitten selväksi, että mistä oli kysymys - ainakin osittain. Minulle ei vieläkään ole selvinnyt, miksi Purppuraöiden huudot alkaa isolla kirjaimella, esimerkiksi, mutta valkoinen leijona kerrottiin onneksi suoraan. Muuten en olisi osannut yhdistää, olisin varmaan luullut että kyseessä on rohkelikko Ron. :>
perhosen siivenisku


vanja-eno

  • ***
  • Viestejä: 5
Vs: Valkoinen leijona (Purppuraöiden huudot). S.
« Vastaus #6 : 07.05.2013 15:07:04 »
Vautsi.

Olet lyhyeen pätkään saanut paljon asiaa. Musta on ihana kun asiat kuvataan vaan niinku ne on, eikä enempää selitellä. Kyllä me lukijat sen verran tajutaan itsekin. :D Jotenkin tommonen hengästyttävä, välähdyksiä vaan siitä, mitä ympärillä tapahtuu tai miltä ympärillä tuntuu.. juuri niin kuin tuo tilannekin on varmasti ollut. Se, että teksti on nopea ja helppo lukea (niin kuin tää) ei missään tapauksessa ole huono juttu. tämänkin kohdalla kävi niin, että tämän luki ja sitten oli sellanen olo, että mitä mä just luin ja sitten oli pakko lukea uudelleen ja tästä jää sellainen ihanan kutkuttava tunne. Niin ku olis nuori ja vapaa :D niinku onki.

Kiitos tästä :)
"Slab makes a troll go an' sit down to watch all der pretty colours,
be no trouble to no one, nice and quiet.
But slide make him feel like him der biggest, strongest troll in der worl',
don't need sleep, don't need food. After a few weeks, don't need life.
Don't ain't for me."
-Chrysoprase (thud!)

Ferope

  • ***
  • Viestejä: 162
Vs: Valkoinen leijona (Purppuraöiden huudot). S.
« Vastaus #7 : 02.11.2013 16:30:33 »
Ei hitto täällähän on tullut kommentteja kuin sieniä sateella! Kiitos muuten kaikille, jotka tämän raapaleen lukivat ja vaivautuivat kommentoimaan (tunnetusti olen huono antamaan minkäänlaista palautetta itse, mutta ainahan sitä on kiva saada).

Seidig, oh my... vai että nousee ihan raapaleiden top kymppiin jollei jopa vitoseen? Täähän on suuren suuri kunnia, koska oon vähän keltanokka edelleen ficcaamisen kanssa, vaikka täällä oonkin pyörinyt sen kolme vuotta. Oon tosi otettu siitä, että rakastuit otsikkoon, joka mun mielestä meni siinä vähän rajoilla että pitäskö vaihtaa. Kiitos ytimekkäästä ylistyksestä (ihanaa jes hahmot oli IC:t!).

sensaatio, myönnän parituksen olevan ainakin kaukaa haetun tuntuinen, tosin mä jotenkin tein päässäni sellasen yhteyden näiden kahden hahmon välille. Ja juu, otsikko on vähän mitä on, siihen joko ilmeisesti rakastuu tai sitten siitä ei oikein suuremmin pidä. Täytyy kuitenkin pokata tähän väliin että Valkoisella leijonalla tarkoitin tosiaankin Lunaa - taas näitä mielleyhtymiäni, ja Purppuraöiden huudot taas onkin ehkä vähän hankalampi ymmärtää. Itselleni Purppurayöt oli vähän niin kuin ihan oma paikkansa. Ja nää huudot viittasivat sensuelliin rakasteluun jossain rantajuhlien lähein metsän lehtipedillä. Tosiaan pitää olla joko ikkuna mun päähän tai hyvät rivien välistä lukemistaidot. Myöskin ensimmäinen kerta, kun itseasiassa en näreenny siitä että joku sanoo mun kirjottavan sujuvasti (traumoja äidinkielentunneilta), kun puit sen noin söpösti. Aww!

Renneto, mukavaa että tosiaan sait samanlaisen kuvan teksistä kuin minäkin, helpottaa huomattavasti varmaan kommentointia. Ja kuten tässä aiemmin jo sensaatiolle verhoa raotin, on Purppurayöt ikään kuin paikka. Itsellä tulee mieleen että se on eräänlainen joko velhojen tai jästien trooppinen rantakohde, jossa usein järjestetään yöllä juhlia. Ja ihanaa kuulla että muutkin tykkäsivät otsikosta ja miksei sitten tekstistäkin! Kiitos.

vanja-eno, vautsi hei, saat tän kuulostamaan joltain maailmanluokan teokselta. Myös hieno juttu, että se välähdysmäinen tarinankerronta-tyyli, johon tähtäsin toteutui tässä. Ai oikein kutkutuksia? :3 no se on aina mukava kuulla, että näihin mun pikkuruisiin raapaleisiin voi jopa eläytyä ja niistä saa lyhyitä elämyksiäkin. Kiitos kommentista :)


People go in one end, and meat comes out the other.

nauha

  • ***
  • Viestejä: 339
  • Sunnuntaiteuras
Vs: Valkoinen leijona (Purppuraöiden huudot). S.
« Vastaus #8 : 16.12.2013 17:55:47 »
Minuun upposi kyllä Valkoinen leijona ja oikeastaan Purppuraöiden huudotkin, vaikka alkukirjaimen suuruus hämäsi vähän, enkä jonkinlaisen eksotiikan lisäksi muuta yhteyttä näille keksinyt. Jokin mystiikan tuntu niissä ja tässä ylipäätään kyllä on, koska aloin ajattelemaan aavikoita ja keitaita, ja lopulta se taisi aika pitkälti ohjata lukemistani.
Mutta aih voih, mikä on tuo piste tuolla otsikon perässä? Sitä en kyllä ymmärrä enkä hyväksy :D
(Lunassa on jotain leijonamaista kyllä. Ja valkoista tietenkin.)

Mun päässä tää sijoittui ehkä noiden äsken mainitsemieni assosiaatioiden vuoksi jonnekin kauas kauas pois. Eksoottinen tanssijakin vielä ja mausteisen tahmea juoma. Pääni nyt vie kai.
Siksi lehdet eivät oikein sopineet, kun ajattelin vain hiekkaa ja hiekkaa. Makean tuoksun sen sijaan löysin kyllä, sellaisen suitsukkeisen. Pidin ylipäätään siitä, miten tämä palveli kaikkia aisteja.

Lainaus
Se poltteli miehen huulia, mutta kivun vei tanssijatar, liljoja hiuksissaan, lantiot villisti keikkuen.
Pidin tästä kovin, mutta lantiot? Kenen lantiot siellä oikein keinuivat, molempienko? Itse ajattelin vain Lunaa, mutta silloin kyllä keinuisi (keikkuisi) lantio tai lanteet, eivät suinkaan lantiot. Ja jos molempiin viitattiin, niin silloin lauserakenne ei kyllä toimi, kuten se nyt toimisi :)
Joka tapauksessa kaunis.

Yhteys ystävänpäivään ei ollut Ronin toivotusta lukuun ottamatta kovinkaan selkeä, mutta enpä itse ystävänpäivätekstiä ollutkaan hakemassa, joten ei se mitään.
Lunan vastaus on hyvin lunamainen toki, mutta ikävästi myös maistui vähän kuluneelta. En tiedä mitä toivoin hänen sanovan, mutta ehkä jotain uutta. Olen kyllästynyt rikkokireihin ja narskuihin!

Sanamäärästä pakko sanoa, että olisin itse tullut hulluksi ja viilannut tuon yhden sanan pois, ihan vain voidakseni kutsua tekstiä raapaleeksi. Vähästä on toki vaikea vähentää enää lisää, kun runsaudestakin usein on, mutta 101, oikeasti! Sekoitat varmaan mua ja muita tahallasi :D

Mutta nautin, tämä oli herkullinen ja ilahduttava. Enkä vierastanut paritustakaan niin paljon, kuin voisi kuvitella. Ehkä Ronista ja Lunasta olisi voinut tulla toimivakin yhdistelmä. Aistillisuutta ei ainakaan puuttunut!
Kiitos :)
« Viimeksi muokattu: 16.12.2013 17:58:09 kirjoittanut nauha »
Kaipaan hetkeä jonka toivoin sinun olevan minun

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 113
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Valkoinen leijona (Purppuraöiden huudot). S.
« Vastaus #9 : 04.02.2014 13:51:27 »
Vou, tässä oli jotain erikoista! Hyvällä tavalla.
Lempikohtani oli liljoja hiuksissaan ja tämä:
Lainaus
Paljaisiin selkiin takertui lehtiä ja ilma sakeni heidän ympärillään.

Ai että, huh, vaikka teksti on sallittu, tunnelma on kuuma.
Tosi kiva pikku ficci. :)

- Frac
The truth is, among Boov, I do not fit in. I fit out.