Kirjoittaja Aihe: Välirikko (Ron/Hrm, S, rom fluff, one-shot)  (Luettu 1642 kertaa)

sera

  • Vieras
Välirikko (Ron/Hrm, S, rom fluff, one-shot)
« : 12.08.2007 16:11:06 »
Nimi: Välirikko
Kirjoittaja: sera
Genre: Fluff, romance
Paritukset: Hermione/Ron
Ikäraja:  Sallittu

Hermione istui hiljaa järven rannalla ja katseli kuinka vesi virtasi ja pyörteili hitaasti. Hän värisi ja kietoi takkiaan paremmin ympärilleen. Vaikka Hermionella olikin kylmä, sisälle hän ei aikonut mennä. Oleskeluhuoneessa hän kohtaisi kuitenkin Ronin ja sitä hän tällä hetkellä kaikista vähiten toivoi. Hermione tuhahti. Tähänkö tämä kaikki nyt sitten päättyisi?
”Hei”, kuului hiljainen ääni Hermionen selän takaa. Hermione kääntyi toiveikkaana, mutta nähtyään Harryn hänen ilmeensä valahti. ”Hei”, hän vastasi surkeana. Harry istui hänen viereensä. ”Onko sinulla kylmä?” Harry kysyi huolissaan. ”Hiukan”, Hermione vastasi. ”Mennään sisälle, oleskeluhuoneessa on lämmintä”, Harry ehdotti. ”En halua tulla, jos Ron on siellä”, Hermione torjui ajatuksen. ”Ron meni jo nukkumaan”, Harry sanoi ja auttoi Hermionen ylös. ”Ron kertoi että olette eronneet”, Harry sanoi varovasti kävellen samalla kohti linnaa. Hermione vain nyökkäsi, koska ei halunnut sanoa mitään. Hän pelkäsi alkavansa itkeä. ”Riitelittekö te?” Harry kysyi. Hermione nyökkäsi taas. Harry huomasi Hermionen nieleskelevän eikä kysynyt enää mitään. Harry saattoi Hermionen makuusalin ovelle ja kysyi: ”Pärjäätkö sinä?” Hermione nyökkäsi taas ja katosi makuusaliin. Hermione heittäytyi sängylleen ja itki hiljaa, itki hiljaa itsensä uneen.

Seuraavana aamuna Hermione heräsi surullisena muistaessaan eilisen riidan. Sängystä nouseminen ei huvittanut ollenkaan. Hän makasi sängyssään ja mietiskeli asioita masentuneena. Hän nousi vasta aamupäivän ensimmäiselle tunnille, joka oli taikuuden historia. Hermionekaan ei jaksanut keskittyä tunnilla, vaan piirteli masentuneena vihkoonsa. Välillä hän vilkuili huomaamattaan Ronia. Ronkaan ei näyttänyt voivan hyvin. Ronilla oli pussit silmien alla ja hän näytti kalpealta. Yhtäkkiä heidän katseensa kohtasivat. Ron katsoi Hermionea selvästi surullisena, ehkä jopa katuvaisena. Hermione punastui hiukan ja käänsi katseensa. Loitsujen tunnilla Hermionen vatsa sanoi vastaväitteensä, koska Hermione ei ollut syönyt ollenkaan aamiasta. Masentuneena hän jäi pois muodonmuutoksista ja suunnisti kohti keittiötä. Matkalla hän kohtasi Malfoyn jonka seurassa oli hihittävä Pansy Parkinson. ”Hei kuraverinen! Mihin sinä olet jättänyt huispaaja-Rottasi?” Malfoy ilkkui. ”Vai jätitkö sen kun se oli niin huono eilisessä pelissä?” ”Luihuinen voitti 230-20!” Pansy muistutti kikattaen. Huispaus! Tietenkin sen takia Ron oli näyttänyt niin surulliselta ja masentuneelta! Hermione tajusi Malfoyn mentyä ohi. Hermione kävi keittiössä ja meni ulos. Hän ei menisi ollenkaan lounaalle, koska siellä olisi Ron. Hermione istui samalle paikalle jossa oli istunut eilen ja kohdisti katseensa taas järveen. Pian Harry istui taas hänen viereensä. ”Miksi et ollut muodonmuutoksissa?”, Harry kysyi hiljaa. ”Minun piti käydä syömässä”, Hermione vastasi rauhallisesti. ”Mentäisiinkö lounaalle?” Harry kysyi. ”En halua nähdä Ronia!” Hermione kivahti. ”Kuule, Ron on tosi masentunut ja sinäkin olet…” ”Minä en ole masentunut ja Ron ei tosiaankaan ole!” Hermione huusi. ”Mutta teillä on ikävä tois…” ”Ron ei välitä paskaakaan minusta enkä minä paskaakaan hänestä!!” Hermione huusi raivoissaan. ”Että painu siitä lohduttamaan Ronia!!!” Harry ei ollut ikinä kuullut Hermionea noin raivoissaan ja lähti nopeasti paikalta. Harryn lähdettyä Hermione purskahti itkuun. Häntä kadutti ja hävetti. Miksi hänen piti huutaa Harrylle? Nyt hänellä ei ollut ollenkaan ystäviä. Hän oli aivan yksin…

”Hei”, kuului varovainen ääni hänen selkänsä takaa. Hitaasti Hermione kääntyi luullen näkevänsä Harryn. Nähdessään Ronin Hermione nousi ja heittäytyi Ronin kaulaan.
”Hei”, Hermione kuiskasi. ”Minulla on ollut ikävä sinua. En saanut eilen unta enkä pystynyt keskittymään tunneilla. Pelasin huonosti eilen, kun olin niin masentunut. Minä… voisitko… voisitko antaa minulle toisen mahdollisuuden?” Ron kysyi hermostuneena. Hermione halasi Ronia lujaa ja sanoi onnellisena: ”Joo”
Hermione tarttui Ronia kädestä ja yhdessä he kävelivät takaisin sisälle.

hogwarts

  • ***
  • Viestejä: 198
Re: Välirikko (Ron/Hrm, S, rom fluff, one-shot)
« Vastaus #1 : 16.08.2007 16:54:33 »
söpö pikku fici!
ihan hienosti kirjotettu ja sillai! Aika lyhythän toi on, mutta eipä tohon enempää tarvitakkaan. Kiva fici.<3 Ron ja Hermione on nii söpöjä.

naskalihammas

  • ***
  • Viestejä: 89
Vs: Välirikko (Ron/Hrm, S, rom fluff, one-shot)
« Vastaus #2 : 03.01.2010 00:51:30 »
oi, söpö ficci <3

Loppu oli vähän tylsä mutta muuten hyvin kuvailtu ja kirjoitettu :)