Kirjoittaja Aihe: Hymy | K11, femme | osa 3/3  (Luettu 1794 kertaa)

beautifulcrime

  • mureneva rantakallio
  • ***
  • Viestejä: 146
  • We're all mad here
Hymy | K11, femme | osa 3/3
« : 03.06.2013 23:18:50 »
Nimi: Hymy
Kirjoittaja: beauti
Ikäraja: K-11
Paritus: Aino/Jenny
Genre: femme, angst, romance

A/N: Teki mieli kirjoittaa vähän pidempää femmeä ja mielentilasta (ja äidinkielen kurssista) johtuen tästä tuli myös vähän tämmönen "kielioppisäännöistä viis" -teksti.


Osa 1

Mulle hymyiltiin. Ei edes vahingossa vaan ihan oikeasti. Pienesti, melkein huomaamattomasti, mutta se oli kuitenkin hymy. Ja ne vihreät silmät olivat lukkiutuneet muhun. Hämmennyin niin, etten tajunnut edes vastata siihen hymyyn. Oli tavallinen syksyinen päivä, toisen jakson ensimmäinen, ja mä istuin koulun lattialla odottaen, että tunti alkaisin. Maantietoa, mä oli jopa ihan hyvä siinä.

Se oli Jenny. Se oli kakkosella, kuten mäkin. Jenny kuitenkin istui yhden abipojan kainalossa ja se poika oli haudannut kasvonsa Jennyn kaulaan. Mä en tiennyt se pojan nimeä, mutta ne olivat olleet yhdessä jo silloin, kun mä viime huhtikuussa tähän kouluun ilmestyin. Mä en olisi ikinä mennyt puhumaan sellaiselle henkilölle kuin Jenny. En enää.

Edellisessä koulussa mä olin vähät välittänyt muista. Haistatin vaan paskat kaikkien muiden mielipiteille, mutta se oli ollut helppoa, koska mä en ollut yksin siellä. Siellä oli mun parhaat kaverit, jotka oli tehnyt samoin. Ja kaikki oli tuntenut mut jo etukäteen. Kaikki tiesi siitä, mitä mun ja Lotan välillä oli ollut yläasteella. Sitten se oli lähtenyt Helsinkiin lukioon ja mä olin jäänyt sinne peräkylään. Olisin halunnut käydä siellä lukioni loppuun, mutta isä oli vaatinut, että mä lähden sen mukaan tänne, toiseen peräkylään. Vähän isompaan kuitenkin. Enkä mä voinut päästää isää yksin lähtemään. Täällä kaikki oli kuitenkin vaikeampaa.

Jenny kuitenkin hymyili mulle. Mä en tiennyt miksi. Mähän olin sille vaan ilmaa. Olin vain yksi outo tyttö, joka pyöri eri porukoiden välillä. Oli mulla tuttuja ja jotain kavereitakin, mutta ei ketään kovin läheistä. Mulla oli mun punaiset pitkät hiukset ja huppari ja farkut. Niin kuin aina. Ei mussa ollut mitään sen erityisempää. Jenny taas oli huoliteltu, kuitenkin sopivan räväkkä ja kaunis. Sellainen, että kuka tahansa olisi halunnut olla sen näköinen.

Maantiedon opettaja raivasi itselleen tilaa käytävältä päästäkseen oven luo. Mä nousi lattialta ja valuin muiden mukana luokkaan. Mä löysin itselleni kivan paikan ikkunan vierestä. Ei liian takana, mutta ei edessäkään. En tiennyt suurimman osan kurssilaisista nimiä, ihmisiä oli yksinkertaisesti liikaa. Nojasin päätäni viileään ikkunaan ja koitin olla tuntematta nöyryytystä siitä, että mä istuin yksin. Vaikka kaikki sen tiesi, Aino istuu aina yksin.

Paitsi sitten yhtäkkiä mä en ollutkaan enää yksin. Jenny oli ilmestynyt kuin tyhjästä ja se kysyi, olisiko siinä mun vieressä tilaa. Se olisi voinut istua kenen tahansa viereen. Mä mumisin hämmentyneenä jotain positiivisen suuntaista ja se istui mun viereen. Se tuoksui makealta, mutta ei sillä tavalla, että se olisi aiheutanut mulle päänsärkyä.

”Tiedätkö sä yhtään mitä tää kurssi käsittelee?” Jenny kysyi vaimealla äänellä, kun opettaja alkoi huudella nimiä.  ”Mä en oo ostanut edes kirjaa vielä.”
”Kulttuurimaantiedettä, jotain valtioita ja kaupunkeja kai,” sanoin yllättävän rohkeasti, en enää mumisten.
”Ihanaa, ei enää mitään ilmastojuttuja,” Jenny huokaisi ja hymyili sitä sen hymyä.
”Niin,” sanoin, kun en osannut sanoa mitään muutakaan.
Aino Niemi, opettaja huusi ja mä heilutin kättäni merkiksi. Muutaman nimen päästä tuli Jenny Rammstedt.

Me ei puhuttu lopputunnin aikana. Sen jälkeen Jenny lähti kavereidensa kanssa koulusta. ja mä jäin katselemaan sen selkää ja sen ruskeita hiuksia. Mä puolestaan lähdin kotiin ilman mitään kiirettä. Ei siellä mua mikään odottaisi. Mä saatoin haahuilla tunninkin sillä kilometrin pituisella matkalla. Se oli mun oma hetki. Mä saatoin ajatella kaikkea. Enimmäkseen mennyttä. Ja mitä mun elämä olisi voinut olla. Jos Lotta ei olisi lähtenyt, niin mäkin olisin jäänyt ja – ja mitä sitten? Niin ei käynyt. Lotta lähti ja mä olin täällä. Jumissa. Omien ajatuksieni kanssa.

Mä käänsin avainta lukossa ja tempaisin oven auki. Kello oli vasta neljä, mutta isä oli jo kotona. Se ei ollut ikinä kotona niin aikasin. Se tuli aina vasta seitsemän tai kahdeksan aikoihin. Eteisen lipaston päällä oli käsilaukku eikä se todellakaan ollut mun. Mun sisintä kylmäsi. Mä tiputin mun nahkarepun siihen, missä satuin seisomaan ja potkin tennarit pois jaloistani. Tungin käteni hupparini taskuihin ja kävelin hitaasti keittiön ovelle.

Isä istui kasvot muhun päin, typerä virne naamallaan. Siitä naisesta mä nähnyt kuin vaalean nutturan. Isä nosti kasvonsa muhun. Virne pysyi.
”Aino, hyvä kun tulit!” se sanoi. Nainenkin käänsi kasvonsa muhun. ”Tässä on Eeva, me tavattiin tuolla töissä muutama kuukausi sitten ja ollaan aika läheisiä.”
Mä en halunnut kuulla enempää, joten mä käännyin kannoillani ja lähdin kohti omaa huonettani.
”Aino, hei!” kuului isän huuto keittiöstä, mutta mä en välittänyt. Olkoon sitten naisensa kanssa. Mihin se mua tarvitsisi.

Pamautin huoneeni oven kiinni ja jäin nojaamaan sitä vasten. Mä en tiennyt, mitä tehdä. Itkeä kai olisi pitänyt. Jopa mun isällä oli uusi naikkonen. Mun isällä, jolla ei ollut ollut ketään sitten mun äidin! Ja nyt sitten sekin oli löytänyt jonkun. Ja mä olin niin säälittävä, että innoistuin siitä, kun joku hymyili mulle. Joku tyttö, jolla oli poikaystävä. Mä olin niin typerä.

Mä otin mun kitaran ja aloin automaattisesti näppäillä kieliä tajuamatta edes, mitä biisiä mä soitin. Pikkuhiljaa tunsin solmun mun sisällä löystyvän hiukan, auennut se ei koskaan. Se oli ollut siellä siitä lähtien, kun mä olin yhdeksän ja Lotan jälkeen se oli ollut entistä tiukempi.
Mä soitin välittämättä muusta maailmasta, kuten aina. Illan pimetessä mun alkoi olla helpompi hengittää.

Kun isä koputti mun huoneen ovea, oli jo aika myöhä. Mä olin niin uppotunut musiikkiin, etten edes kuullut sitä ensimmäisellä kerralla. Mä ynähdin jotain merkiksi ja isä kurkkasi ovesta sisään. Se huokaisi, kun näki mut kitara sylissä. Se oli oikeastaan mulle liian iso, koska se oli isän vanha. Isä oli soittanut mulle sitä, kun mä olin pieni ja sittemmin mä olin kaapannut se itselleni.

”Mikä painaa?” isä kysyi. Se näki mun läpi, kuten aina. Se tiesi, ettei ollut kyse vaan siitä naisesta. Mä kohautin olkapäitäni.
”Aino, puhu mulle,” isä huokaisi. Mä nostin katseeni siihen. Se näytti niin vanhalta, kun se oli huolissaan.
”Mitä mun pitäis sanoa?” mä sain suustani. ”Että käske sen naisen painua vittuun? Vai että onnea?”
”Mitä sä haluat sanoa?” isä kysyi. Halusin sanoa sen ensimmäisen vaihtoehdon, mutta en mä voinut tehdä sitä isälle. Se oli ollut jo niin kauan yksin. Mutta en mä sitä naistakaan halunnut mun elämään.
”Ihan sama. Ei se kuulu mulle,” sanoin kylmästi.
”Sä tiedät, että kaikki menee sun ehdoilla. Jos sä et ole valmis vielä –” isä sanoi.
”Älä puhu mulle noin. En mä oo mikään avioero-ongelmalapsi,” huokaan. ”Oikeasti, ihan sama. Tee mitä haluut. Jätätkö mut nyt rauhaan?”
Isä näyttää vastahakoiselta, mutta sulkee kuitenkin oven. Mä siirrän kitaran sivuun ja heittäydyn sängylleni. Vaikka mä kaipasin äitiä, isä oli mulle kaikki kaikessa. Olin aina ollut isän tyttö. Totta kai mä halusin, että se on onnellinen. Musta tuntui vaan niin hirvittävältä, että isä oli valmis siirtymään eteenpäin. Mä olin valmis nopeammin, lapset sopeutuu, mutta nyt kun isäkin olisi, tarkottaisi se sitä, että mun äitini oli melkein jo poissa. Muistot siitä eivät enää sattuneet niin paljon ja kuva sen kasvoista oli hämärtynyt.

Mä vaihdoin yövaatteisiin ja kävin hakemmassa keittiöstä leipää iltapalaksi ennen kuin kävin nukkumaan. En saanut millään unta ja pyörin peitteideni seassa ikusuuksia. Mun täytyisi ryhdistäytyä. Mun pitäisi lopettaa murehtiminen ja olla jälleen oma itseni. Huomenna mä hymyilisin. Mä hymyilisin niin, ettei Jenny voisi unohtaa mua.


A/N: Kommentit? No, ne on erittäin tervetulleita.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2015 08:41:29 kirjoittanut Pyry »
I hope that you catch me,  
                                        'cause I'm already falling

Chemicalbullet

  • ho ho homo
  • ***
  • Viestejä: 147
  • Life's a bitch and so am I
Vs: Hymy | K13, femme | osa 1/3
« Vastaus #1 : 05.06.2013 01:23:34 »
eheee päätin ny minuutin mietinnän jälkeen kirjottaa paskan jonkunlaisen kommentin.... Öäöää en osaa muuta sanoo ku et tää vaikuttaa mielenkiintoselta ja jään seuraan ja sillee, toi Aino on kiva persoona. (omg ku olin kirjottamas et kiva persoonaa ja sit ku kännykäl kirjotan ni kirjotin et kiva perse ja ääää) öäh joo jatka cxcx
killjoys never die 2001 - ∞

ROCK THE BEACH 26.6.2013 ♥

beautifulcrime

  • mureneva rantakallio
  • ***
  • Viestejä: 146
  • We're all mad here
Vs: Hymy | K13, femme | osa 1/3
« Vastaus #2 : 08.06.2013 23:14:37 »
Chemicalbullet Kiitos kommentista, aina kiva saada joku konkreettinen merkki siitä, että joku on lukenu mun naputteluja :)

A/N: Tadadaa, toinen osa. Näistä kolmesta pisin. Ja tässä ehkä tapahtuukin jo jotain.


Osa 2

Aamulla mä heräsin juuri ennen, kun mun herätyskello soi. Mulle kävi usein niin. Jotenkin mä vaan tiesin, että nyt pitää herätä. Mä naksautin sen kapistuksen pois päältä ja otin pyyhkeeni. Heräsin aina tahallani vähän liian aikaisin. Olisin mä voinut nukkua pidempäänkin, mutta mä vihasin kiirettä. Mä halusin käydä rauhassa suihkussa ja lagata aamupalaa syödessä.

Mä käänsin suihkun lämpimälle ja annoin veden valua hiuksiani pitkin selkää alas. Suljin silmäni ja kuuntelin vaan veden kohinaa. Olisin voinut jäädä siihen vaikka koko päiväksi, mutta koska se ei ollut mahdollisuus, kurotin vastahakoisesti kohti shamppoopulloa ja aloin peseytyä.

Pyyhin kädelläni huurua pois kylpyhuoneen pelistä. Hiukseni olivat järkyttävä pörröinen punainen kasa, mutta kyllä niistä kuivuessaan tulisi aivan hyvät. Tai no, tarpeeksi hyvät. Muistan elävästi se järkytyksen, mikä oli levinnyt yläasteellani, kun olin värjänyt hiukseni paloautonpunaisiksi. Nykyään värjäsin ne vähän hillitymmän värisiksi, mutta punaisina ne saivat pysyä.

Huoneessani vedin siniset farkut ja jonkun vanhan bändipaidan niskaani tietäen, että tulisin näyttämään jälleen suunnilleen joltain emo-lapselta, mutta en jaksanut välittää. Ei mua jaksanut kiinnostaa, mitä muut ajattelivat. Tai ainakaan en välittänyt, vaikka halusin tietää. Isä oli keittiössä, kun mä pääsin sinne asti. Se toivotti hyvää huomenta, mutta ei avannut keskustelua, koska tiesi sen olevan turhaa. Aamulla ei puhuttu. Se oli kirjoittamaton sääntö.
Kun olin saanut kahvit kaadettua kurkustani alas ja mussutettua leipäni, meikkasin vielä pikaisesti ja painuin sitten reppuselässä kävelemään koulua kohti. Mä kuuntelin musaa kuulokkeet syvällä korvissani. Mun aivot ei toimineet aamulla ilman sitä musiikkia.

Olin saapunut juuri metsätielle, jonka kautta oikaisin usein koululle, kun joku tarttui mua olkapäästä. Hätkähdin ja käännyin ympäri.
”Moi, mä koitin huudella sua, mutta sä et kuullut,” Jenny sanoi ja hymyili. Mä hymyilin takaisin.
”Sori, mä en kuullut, kun kuuntelin musaa,” sanoin.
”Mäkin yleensä, mutta mun iPodista on akku loppu,” Jenny sanoi.
Me käveltiin hetki vaitonaisina.
”Anteeks, kun mä tällein tungettelen,” Jenny sanoi sitten. ”Sä vaikutat aika ujolta.”
”Ujolta?” toistin kysyen. Sitten mä nauroin. En mä ollut ujo, en läheskään. Mä oli äänekäs ja ylisosiaalinen. Kavereiden mielestä olin täysi sekopää.
”No, et sä koskaan puhu kenellekään,” Jenny huomautti. Totta. En puhunutkaan.
”Niin,” myönsin. ”Mun elämässä tuntuu vaan tapahtuneen liikaa asioita. Mut en mä oikeasti ole sellainen, tai oo ainakaan ollut. Ihan kun sua oikeasti kiinnostais, sun elämä on varmaan täydellistä. Vanhempi poikaystävä ja niin edelleen.”
”Voi, kun se poikaystävä ratkaisiskin kaiken,” Jenny naurahti katkerasti. ”Se on ihan paska jätkä niin kuin kaikki muutkin täällä.”
”Miksi sä sitten olet sen kanssa?”
”En mä tiedä, kai se on parempi niin kuin yksinään.”

Mä käytin mun matikan tunnin siihen, että yritin nukkua. En jaksanut edes esittää kiinnostunutta tai välittää vierustoverini mulkoiluista. Se oli yksi tämän lukion kilteistä tytöistä, Tiia, ja niin tavallinen ja tylsä kuin ihminen saattoi olla. Kai se oli menossa lääkikseen ja nautti matikasta. En edes jaksanut muistaa, miksi mulla ylipäätään oli pitkä matikka.

Vielä viime keväänä mun vanhat kaverit olivat jaksaneet tekstata mulle. Ne oli kyselleet, että miten mulla menee ja koska me nähdään seuraavan kerran, mutta nyt viestejä ei enää kuulunut. Satunnaisesti me juteltiin facebookissa, mutta siihen se sitten jäi. Elämä meni eteenpäin ja entiset asiat unohtuivat. Oikeastaan se oli niin, että mun kavereiden elämä meni eteenpäin ja mä jäin taakse katsomaan.

Koska nykyään niiden viestit ei enää keskeyttäneet mun päivää, mä vaan haahuilin koulun läpi tajuamatta mitään. Värisevä kännykkä ei enää tiputtanut mua todellisuuteen. Koska kukaan ei kysynyt, mitä mä olin sinä päivänä tehnyt, mä en edes muistanut. Paitsi tänään mä muistin palasia. Mä olin nähnyt Jennyn kävelevän koulun ovista ulos ruokatunnilla. Se oli nauranut ja mun sydämessä oli sykähtänyt, kun mä olin nähnyt sen iloiset kasvot. Mä olin nähnyt sen myös juuri vähän ennen englannin tuntia. Se oli ollut vähän matkan päässä käytävällä. Silloin se ei ollut nauranut enää. Se oli tiuskinut sille pojalle ja näyttänyt kyllästyneeltä.

Kun mä astuin lopulta pihalle iltapäivälle, oli syksy päässyt yllättämään mut. Sade ropisi vasten katosta ja maahan muodostui lätäkköjä. Eikä mulla ollut edes sateenvarjoa. Voihkaisin hiljaa ja vedin hupun päähäni. Ihan kuin siitä mitään apua olisi. Mä olisin läpimärkä ennen kuin pääsisin kotiin. Huokaisin ja lähdin kävelemään sateeseen.

Ei mennyt kuin hetki ja mä olinkin yhtäkkiä mustan varjon alla. Hymähdin nähdessäni Jennyn.
”Näytit sen verran säälittävältä, että aattelin sun tarvitsevan suojaa,” se naurahti.
”Kiitti,” mä sanoin. Varjo oli pieni ja Jenny oli lähellä. Mä tunsin sen lämmön mun olkavarressa ja haistoin sen makean tuoksun. Se ei ollut kuitenkaan imelä. Se oli varsin mukava.

Me käveltiin lätäköitä väistellen ja Jenny höpötteli niitä näitä. Se oli hyvä siinä, puhumaan tavallisia asioita. Mä olin siinä tajuttoman huono, joten mä tyydyin kuuntelemaan sen juttuja. Opettajista, meidän koululaisista ja keskustaan tulleesta uudesta vaatekaupasta.

Me saavuttiin risteykseen, josta mun olisi pitänyt lähteä toiseen suuntaan ja Jennyn toiseen. Mä katsoin huokaisten vetistä tietä, joka jatkuisi vielä niin kauan, että kotona mäkin olisin vetinen. Jenny katsoi mua myötätuntoisesti.

”Kyllä sä voit tulla meille. Mä asun tässä ihan lähellä. Eiköhän tää sade tästä kohta lopu,” Jenny sanoi.
”Kyllä mä voin kävellä,” mutisin.
”Tuu nyt vaan,” Jenny naurahti ja tarttui mua kädestä vetäen mut toiseen suuntaan. Eikä se päästänyt siitä kädestä ihan heti irti.

Jennyn koti oli pieni omakotitalo. Siinä oli iso piha, mutta itse rakennus oli pieni. Melkein kuin mökki, sellaisia suurin osa taloista oli siellä. Portille meitä ryntäsi vastaan iso koira, joka vaikutti ihan hyväntahtoiselta, se oli vain vähän innokas. Se kävi tutkimassa mua ja sitten kerjäämässä rapsutukset Jennyltä, joka kertoi sen olevan nimeltään Boston.

Koira seurasi meitä ovelle, mutta jäi itse kuistin katoksen alle loikoilemaan. Mä jätin läpimärät Converseni ja hupparini eteiseen ja seurasin sitten Jennyä peremmälle. Huoneita oli vain kolme keittiön ja ullakon lisäksi. Jenny kertoi niiden olevan olohuone, hänen vanhempiensa huone sekä hänen veljensä huone, joka oli jäänyt vierashuoneeksi, kun veli oli lähtenyt opiskelemaan. Jenny itse asui ullakolla.

”Haluutko sä jotain syötävää?” Jenny kysyi, ja kun mä kohautin olkapäitäni, se otti sen myöntävänä vastauksena. Me voideltiin itsellemme ruisleivät ja Jenny kaatoi meille omenamehua. Sitten me kavuttiin jyrkät portaat ullakolle. Huone oli sisustettu mustavalkoiseksi lukuunottamatta jotain julisteita seinillä. Jenny istui sängylleen, ja koska en nähnyt muutakaan paikkaa, istuin hänen viereensä.

Me syötiin hiljaisuudessa, mutta se ei haitannut. Jotenkin oli sellainen tunnelma, ettei tarvinnut sanoa mitään. Jenny joi vielä pohjat omenamehustaan ennen kuin laski astiat lattialle.
”Varmaan aika syvältä muuttaa tänne,” se sanoi hiljaa, kun mä olin tehnyt samoin.
Kohotin kulmiani sille.
”Kun ei täällä ole mitään. Mä ainakin lähden heti, kun voin. Ensi kesänä mä olen jo Turussa,” Jenny sanoi vakaasti. ”Mä muutan mun veljen luo. En mä kuitenkaan saa mitään opiskelupaikkaa.”
”On täällä enemmän, kun siellä mistä mä muutin. Ainoo, mitä sinne jäi niin, kaverit, jos niitä sellasiks voi ees kutsua,” sanoin.
”Joskus mun tekis mieli vaan ravistella näitä ihmisiä. Tehä jotain, mistä ne tajuis, miten jäljessä tää paikka on,” Jenny sanoi. ”Jotain millä ne unohtais sen leiman, mikä mulle laitettiin jo lapsena ja minkä mukaan mä oon elänytkin. Joskus mä haluisin vaan unohtaa sen mitä mulle on sanottu ja olla oma itteni.”
Mä en sanonut mitään. En mä osannut. Jenny oli tuntunut niin kaukaiselta aina ennen, mutta nyt sen puheista kuului kaikki sama, mitä mä olin koko elämäni ajatellut. Ennen Lottaa.

Me istuttiin siinä ihan hiljaa tuijottaen julistetta Lontoosta. Kuvaa ihan toisesta maailmasta.
”Mä jätin Nikon.”
Ne sanat tuntuivat pääsevän Jennyn suusta kuin vahingossa. Niissä kuului enemmän helpotusta kuin tuskaa.
”Mun ois pitänyt tehdä se jo aikoja sitten,” Jenny sanoi. ”Mutta en mä pystynyt. En ennen kuin mä olin varma – ennen ku mä olin varma siitä, että mä en oo yksin, että tässä maailmassa on muitakin, jotka ei sovi ihan muottiin.”
Se käänsi katseensa muhun ja hymyilin. Mä hymyilin takaisin. Ja kun Jenny suuteli mua, mä olin varma, että kaikella oli tarkoituksensa. Lottalla, muutolla ja sillä maantiedon kurssilla.

Mä suutelin takaisin kuin olisin tehnyt niin aina. Ei haitannut, että mä en oikeastaan tuntenut Jennyä. Se, mitä mä tunsin sitä kohtaan korvasi kaiken. Mä vein käteni sen pitkiin hiuksiin ja nauroin sen huulia vasten. Jennykin alkoi nauraa. Se käpertyi mun kainaloon ja sitten me vain puhuttiin.

Mä kerroin sille kaiken. Mä puhuin pitkästä aikaa ja avasin itseni jollekin. Mä kerroin sille, miten me oltiin isän kanssa opittu pärjäämään kahdestaan sen jälkeen, kun mun äiti oli kuollut kolarissa, kun mä olin yhdeksän. Mä kerroin sille, miten mä olin löytänyt mun parhaat kaverit yläasteelta ja miten me oltiin kapinoitu koko paskaa maailmaa vastaan. Ja mä kerroin sille Lotasta, joka oli vienyt mun sydämen ja lähtenyt sitten sen kanssa Helsinkiin. Mä kerroin, miten me muutettiin ja miten mun elämässä ei ollutkaan enää mitään järkeä.

Kyyneleet valu mun poskia pitkin, mutta Jenny ei mennyt hämilleen. Se pyyhki ne ja suukotti mun poskea. Sekin kertoi paljon. Se kertoi siitä, miten se oli seurustellut Nikon kanssa neljätoistavuotiaasta asti, koska ei ollut osannut muutakaan. Se sanoi, että Niko oli sen hyvä ystävä, mutta seurustelu ei koskaan ollut Jennylle mitään muuta kuin hämmentävää. Ja Jennystä oli tullut sen mukana katkera.

A/N: Kommentit on kivoja.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2013 23:35:13 kirjoittanut beautifulcrime »
I hope that you catch me,  
                                        'cause I'm already falling

Chemicalbullet

  • ho ho homo
  • ***
  • Viestejä: 147
  • Life's a bitch and so am I
Vs: Hymy | K13, femme | osa 2/3
« Vastaus #3 : 09.06.2013 00:12:10 »
aaw c: hhyvä luku oli cx heh, kova höpöttämään toi jenny :d
öähm löysin pari jotai kirjotusvirhettä, mut en ny jaksa kännykällä ruveta korjaileen :"D (laiskuuus)
vikaa lukua ootellessa~
killjoys never die 2001 - ∞

ROCK THE BEACH 26.6.2013 ♥

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Vs: Hymy | K13, femme | osa 2/3
« Vastaus #4 : 09.06.2013 00:43:12 »
Hyvää iltaaaamuyötä minun sänkyni pohjalta! Jostain syystä rakastuin heti kirjoitustyyliisi, puhekielisyys pukee tätä tekstiä loistavasti ._. lupaan kommentoida paremmin kun kolmas osa ilmestyy, koska puhelin on rasittava ja viimeisen ilmestyessä olen - toivonmukaan - tietokoneella. Sitä odotellen :3

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.

KatieB

  • peruna
  • ***
  • Viestejä: 198
  • I'm not crazy, just a little bit insane ~
Vs: Hymy | K13, femme | osa 2/3
« Vastaus #5 : 10.06.2013 21:16:36 »
Söpöä :3 (perus tää ensimmäinen sana joka tulee mieleen...)

Muutaman virheen löysin, löydät ne varmaan itekin jos kerran lukaset viel läpi :) Ei mitää kieliopillisii virhei tai sellasii, jotai huolimattomuusjuttui vaa , no worries :9

Äh, oisin voinu lukee enemmänkin, mut 3. osa tulee viel (onneks :3)

Laittaisin pidemmän ja rakentavamman kommentin jos osaisin.

Banneri by: Demeter
Ava by: Swizzy

beautifulcrime

  • mureneva rantakallio
  • ***
  • Viestejä: 146
  • We're all mad here
Vs: Hymy | K13, femme | osa 2/3
« Vastaus #6 : 13.06.2013 00:09:32 »
Chemicalbullet Kiitos paljon :) korjailin tuolta itte joitakin, kun jaksoin läpi lukea...

Zarroc Kiitos! Oon ite jotenkin tykästynyt tohon puhekieleen, kunhan ei ihan yli mene, koska se saa ihmisen ajatukset kuulostamaan jotenkin luonnollisemmilta.

KatieB Ihan hyvä kommentti oli, kaikki on erittäin tervetulleita. Eiköhän se kolmas osa pian tule :)
I hope that you catch me,  
                                        'cause I'm already falling

beautifulcrime

  • mureneva rantakallio
  • ***
  • Viestejä: 146
  • We're all mad here
Vs: Hymy | K13, femme | osa 2/3
« Vastaus #7 : 17.06.2013 22:26:15 »
A/N: Viimeinen osa, olkaa hyvä! :)

Osa 3

Kun mä illalla päädyin viimein kotiin, mun sydän sykki vahvasti mun rinnassa ja mä halusin vain tanssia ympäriinsä. Vaikka mä en oikeastaan tiennyt, mitä mun ja Jennyn välillä oli, oli mulla pitkästä aikaa tunne, että mä olin elossa. Mä sain tekstiviestin mun kännykkään ja hymyilin kuin aurinko. Vastasin Jennyn viestiin pitkään harkiten.

Isä näytti ihmettelevän mun nopeaa suunnanvaihdosta, mutta ei kysynyt. Mä menin mun huoneeseen ja laitoin kajarit kovalle ja kuuntelin musiikkia hyppien sen tahtiin. Mä lauloin Paramoren tahtiin kuin viimeistä päivää. Mä olin hymyillyt tänään.

Seuraavana aamuna mua kuitenkin hermostutti. Mitä nyt tapahtuisi? Mä en tiennyt. Oltaisiinko me niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan? Kaikki varmaan tiesi jo Jennyn ja Nikon erosta. Asiat kulki niin nopeasti. Mä purskelin huultani koko matkan kouluun ja ensimmäiset tunnit. Ei jälkeäkään Jennystä.

Kaikki olivat kuin mitään ei olisi tapahtunut, vaikka mun koko maailma oli juuri kellahtanut ylösalaisin. Tiia mulkoili mua jälleen yhtään pahasti matikan tunnilla, vaikka mä en edes nukkunut tällä kertaan. Tosin musiikin kuuntelu menee ehkä samaan kategoriaan sen kanssa. Käytävillä oli tungosta ja vaikka mun katse etsi tiettyä henkilöä niin sitä ei näkynyt. Lähetin jo paniikkiviestin. Missä sä oot?

Raivasin tietäni kohti ruokalaa.
Pitää selvittää pari asiaa
Jono oli tuskaisen pitkä. Asetuin sen perälle näpytellen kännykääni vastauksen. Okei, mut meidän pitäis nähä.
Maksalaatikkoa, mun teki mieli oksentaa jo, kun luin sen nimen ruokalistasta. Näkkileipä linjalla siis tänään.
Ruokalassa kohta?
Puraisin jälleen huultani, kun näin että se Niko liittyi mun edessä seisovien poikien seuraan. Se vaikutti nyrpeältä. Ne oli eronnut vasta eilen. Ja mä olin ehtinyt jo suudella Jennyä. Mun sisällä ollut itsetunto alkoi jälleen kutistua. Mä tulisin olemaan täyttä kuraa noille pojille, jos ne saisivat tietää. Okei.

Mä istuin tyhjään pöytään serviettejen, vesilasin ja näkkileipäkasan kanssa. Jennyä ei näkynyt eikä se enää myöskään tekstannut mulle. Mä voitelin näkkärini, margariinia oli taas liian vähän, ja aloin rouskuttelemaan niitä hermostuneena. Miten ihmeessä mä olin saanut itseni tähän tilanteeseen? Keskelle tämän pienen kaupugin isoimpia ihmissuhteita, tai jotain. Kaikki tiesi Jennyn ja kaikki tiesi Nikon. Kaikki tiesivät satavarmasti, että he seurustelivat. Olivat seurustelleet. Ennen mua.

Musta tuntui kuin kaikki olisivat tuijottaneet mua. Mutta eiväthän he voineet tietää. Juoru unelmapariskunnan erosta oli varmasti jo kiirinyt, mutta ei kukaan tiennyt musta mitään. Hyvä kun ne edes muistivat mun olemassa oloa. Mä olin vaan se joku hiljainen tyttö, joka oli muuttanut tänne eikä ollut vaivautunut tutustumaan kehenkään. Mutta Jenny oli huomannut mut. Se oli huomanut, että mä olin jotain muutakin kuin mitä annoin ymmärtää. Mä olin sitä paitsi luvannut olla oma itseni tästä lähtien. En vaan itteni, mutta myös isän takia. Mun piti olla onnellinen, että voisin sen antaa olla.

Sitten mä näin Jennyn. Lämmin tunne läikähti mun sisällä, vai miten sitä nyt sanotaankaan, kun mä näin sen kasvot ruokajonon takana. Se etsi katsellaan jotain huultaan purren, mutta se kasvon suli hymyyn, kun sen katse osui muhun. Mä en voinut olla hymyilemättä takaisin. Paskat koko tästä muusta maailmasta, mulla on Jenny.

En voinut olla miettimättä, miten kaunis se oli, kun se käveli mua kohti. Sen ruskeat hiukset taittui valossa kultaisiksi. Sen kasvot sätelivät. Vaatteet näyttivät siltä kuin ne olisi luotu sen päälle, kuten aina. Tuollaiset tytöt olivat aina olleet mulle kuin toiselta planeetalta, mutta silti Jenny tuntui kuin mä olisin tuntenut sen aina. Ja samaa aikaa mun sisällä oli sellainen tunne, että mä tulisin tuntemaan sen aina. Se oli hämmentävän varma tunne ja se jopa vähän pelotti mua, mutta en antanut sen häiritä.

Jenny virnisti mulle, kun se oli pöydän kohdalla ja istui sitten viereseen tuoliin.
”Moi,” mä sanoin, kun sain suuni auki.
”Moi,” Jenny sanoi. Sen ilme vakavoitui, kun se katsoi mun kasvoja. Silti sen silmistä paistoi lempeys. ”Mä aiheutin aikamoisen kaaoksen. Piti vähän siivoilla sotkuja.” Sitten sen virnisti pienesti jälleen. Mä naurahdin.
”Haittaako se?” mä kysyin.
”Se riippuu vähän susta,” Jenny sanoi. ”Koska mun mielestä sä olet tämän sotkun arvoinen. Mut haluutko sä olla?”
Halusinko mä mitä? Olla Jennyn? Totta kai. Mä ei halunnut mitään muuta niin paljoa. Nyökkäsin.

Seuraavaksi mä en ollut ihan varma, mitä tapahtui. Tiesin vain, että koko muu maailma oli hiljaa ja että Jennyn huulet oli mun huulilla. Kun se irrottautui musta, äänet käännettiin taas päälle ja huudot kaikuivat mun korvissa. Mitä vittua. Onks toi Jenny. Vitun lesbot. Mutta mä en välittänyt. Koska vaikka mä kuulin kaiken, tuli se jostain sumun takaa. Mä tiedostin, että kaikki katsoivat mua, mutta mun aivot eivät reagoineet siihen mitenkään. Katsokoot, jos haluavat.

Mä nostin katseeni Jennyn silmiin. Se purskahti nauruun. Se näytti niin vapautuneelta. Mäkin aloin nauraa ja kun mä aloitin niin siitä ei tullut loppua. Mä en muistanut, milloin olisin viimeksi nauranut. Sitten mä suutelin Jennyä ja nauroin vähän lisää.

Kun me noustiin niiltä tuoleilta, Jennyn käsi hakeutui mun käteen. Mä en katsonut niitä ihmisiä vaan katsoin suoraan eteenpäin. Mä katsoin sinne, mihin me oltiin menossa eli paikkaan, jossa oli vain Jenny ja mä. Mä en välittänyt niistä katseista. Mä olin valmis haistattamaan paskat kaikille näille ihmisille, kunhan vain mä saisin olla Jennyn kanssa.

Ruokalan jäädessä taakse mä tunsin mun poskia pakottavan. Mä hymyilin. Mä ihan oikeasti hymyilin koko elämälleni.

***

A/N: Kommenteja kiitos<3
I hope that you catch me,  
                                        'cause I'm already falling

KatieB

  • peruna
  • ***
  • Viestejä: 198
  • I'm not crazy, just a little bit insane ~
Vs: Hymy | K13, femme | osa 3/3
« Vastaus #8 : 19.06.2013 22:18:14 »
Onnellinen loppu <3 (oisin ihan varmasti itkeny jos se ois ollu jotai muuta)

Tää pisti silmään:

Lainaus
Mä menin mun huoneeseen ja laitoin kajarit kovalle ja kuuntelin musiikkia hyppien sen tahtiin. Mä lauloin Paramoren tahtiin kuin viimeistä päivää.

Toistit tahtiin:ta. Ite oisin varmaa laittanu että Paramorea tai sillee. Lue noi lauseet viel kerra ja ehkä sulleki pistää toi silmään? ; D

Sun kirjotukses on sujuvaa ja sitä lukee mielellään ja ahmien :3 Loppu oli ihana, vaikka tää kappale olikin vähän lyhyt. Kuvailet hyvin ja suht runsaasti.

Lainaus
Paskat koko tästä muusta maailmasta, mulla on Jenny.
toi vähänniinku paljasti että tytöt sais toisensa, mut ei se haittaa; se oikeestaan sai mut ahmiin tekstii entist pahemmin xD

Rupeen murjottaa koska tää loppus. no en, tää oli ihana ja mahtava ja kaikkee hyvää maasta taivaaseen. Kiitos :)

Banneri by: Demeter
Ava by: Swizzy

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Vs: Hymy | K13, femme | osa 3/3
« Vastaus #9 : 20.06.2013 14:15:59 »
Haha niin minäkin hymyilin.

Hymyilin ihan samalla tavalla kuin päähenkilökin, poskia pakotti. Tykkäsin tästä tekstistä kyllä. Olihan tämä tekstinä vähän sellainen, ikään kuin puolivalmis, oli pieniä huolimattomuusvirheitä ja jotkin sanamuodot hyppivät silmille, mutta enpä viitsi ruveta viilaamaan. Ne oli kuitenkin sen verran pieniä että eipä sillä ole väliä.
Juoni oli suhteellisen käytetty, mutta oli tuonut siihen sopivasti myös kaikkea omaa ja tykkäsin molemmista hahmoistasi kovasti. Viimeisen luvun riitelyt olivat maukkaita ja toivat lisää inhimillisyyttä Miiaan ja Paulaan.

En nyt muuta kyllä osaa sanoa kuin että kiitokset tästä lukukokemuksesta, pidin ja kirjoita toki lisääkin :3

~ Zar

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.