Kirjoittaja Aihe: Ennen päivänlaskua ei voi, Se siivetön enkeli | Enkeli/Pessi | raapale (S)  (Luettu 2113 kertaa)

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Author: Sole
Fandom: Ennen päivänlaskua ei voi
Genre: Angst/Romance
Rating: S
Pairing: Enkeli/Pessi
Disclaimer: Hahmot ja tarina, jonka pohjalta tämän kirjoitin, kuuluvat Johanna Sinisalolle, joka on yksi minun henkilökohtaisista jumalista
Summary: Enkeli oli mennyt rikki, siipirikko.

A/N: Tämä taitaakin sitten olla minun kolmas raapale ikinä. Teki vaan yhtäkkiä mieli kirjoittaa jotain Enkelistä ja Pessistä. Nimenomaan Enkelistä, jota mä olen aina ajatellut mielummin Enkelinä kuin Mikaelina. Siksi siis Enkeli. tää ei ollut vaikea raapale, ihme kyllä. Mutta jätin kuitenkin tälläiseksi, vaikka noita pitkiä tekstejä harrastankin, koska jotenkin vaan tämä tuntui sopivalta näin. Enhkä joskus sitten pidempää tarinaa vaikka vaihteeksi juonella varustettuna. Joo, ja en siis ole ennen kirjoittanut näistä kahdesta, tai tuosta kirjasta ylipäätään!
Kommentti olisi plussaa : )
____________________________________________________________________________________________________

Se siivetön enkeli

Enkeli veti Pessin syliinsä, pienen varjon lattianrajasta, sängyn alta. Pessi oli peikonpentu eksyksissä auringon alla, kulki aallonrajassa käpälä Enkelin kädessä, vain yhdet askelet rantahiekalla, tennistossujen kengänpohjia. Pessiä ei voinut nähdä, ellei tiennyt Pessin olevan siellä, Pessi oli peikonpentu pää piilossa peiton alla, näkymätön silloin, kun ei nähnyt Enkeliä, sitä siivetöntä.

Pessi kiersi kätensä Enkelin kaulalle, käpertyi kerälle, kehräsi. Enkelin sydän särkyi sirpaleiksi, Enkeli oli mennyt rikki, siipirikko. Enkeli kuuli yötuuleen karanneen kuiskauksen, muttei sanoja, niitä, joita ei ollut ollut olemassakaan, ei koskaan. Ei Enkeli enää osannut puhua, lentää ilman siipiparia selässään.

Kerran Enkeli oli luullut tietävänsä, millaista oli rakkaus, rakastaa.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2012 00:47:07 kirjoittanut Yukimura »

Riika

  • ***
  • Viestejä: 171
  • leipää ja sirkushuveja
Raapaleita on vaikea kommentoida mutta. Kun näin tän ja ehdin tuohon fandomiin asti niin kulmakarvat nousi aika korkeelle ja sitten kun ehdin kirjoittajaan asti niin olin jo ihan et ou mai gaaat. Eiku... mitä. Hehe.

Oon lukenut tuon Ennen päivänlaskua ei voi -kirjan kerran ja se on aika vaikuttava. Vaikka en muistakaan siitä ihan kaikkea enää, jouduin vähän aikaa miettimään tuota Enkeli-lempinimeäkin kunnes luin tuon sun selityksen ja muistin että ai niin.

Tämä on aika surullinen. Ja aika kaunis. Tykkäsin tuosta alusta kun ollaan käsittääkseni kotona mutta sitten tulee tuo rantahiekka-kohta ja tuntuu kuin oltaisiin siellä kävelemässä. Sitten palataan taas kotiin. Tai jotain? Lempikohtani on tuo summary-lause, oi ♥ Ja viimeinen lause myös. Saanko myös ylistää sun kirjoitustyyliä? Se toimii paremmin pitkissä teksteissä, mutta voi sen tästäkin sanoa, että tykkään siitä hirmuisesti. (Krhm luen aika paljon sun tekstejä, sait mut pitämään esim Malecista, onneksi olkoon. Olen vaan ilkeä enkä ole kommentoinut.) Tykkään tuosta miten toistat asioita sanomalla ne eri tavalla tms, pitkistä lauseista, samoin kaikista sanavalinnoista ylipäätään. (Tuleeko se luonnostaan vai mietitkö niitä paljonkin?) Se että jollain kirjoittajalla on ihan omanlainen tyyli on aina kivaa.

Tää on täynnä kaikkea aiheen vierestä selittämistä, anteeksi. Mutta tämä oli hieno pieni raapale, jos kirjoitat joskus lisää tästä fandomista niin sulla on luultavasti ainakin yks lukija ;---) Jee.
the universe is big. it's vast and complicated and ridiculous, and sometimes,
very rarely, impossible things just happen and we call them miracles.

miukeli

  • Blaubeere
  • ***
  • Viestejä: 497
Kerta kaikkiaan ihana! Rakastan tota kirjaa ja oon vaikka kuinka monta kertaa kahlannut sen läpi, ja mäkin ajattelen Enkeliä mieluummin tolla nimellä, tuntuu jymähtäneen miehen naamaan tollasena^^
Tosi kaunista tää teksti, hyvin soljuvaa ja mua oikeen harmitti ku loppu tuli niin nopeasti. Pessiä oli niin hienosti luonnehdittu tässä ja ah, pidän hirmuisesti tästä raapaleesta - harvoin edes luen näitä, mutta fandom pakotti :P
En nyt mitenkään kamalan perusteellista kommenttia saa aikaan, mutta kiitos tästä!

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Kiitos kommenteista, Riika ja miukeli!

Kuten tapana on, vastailen jotain niin turhaa, ettei välttämättä kannata vaivautua edes lukemaan. Mutta joo.

Riika:
Oon oikein otettu siitä, että jaksat näit mun tuotoksia lukea ja vieläpä kommata. Olen sun kanssa samaa mieltä: raapaleista on tosi vaikea sanoa yhtään mitää, vaikka ne jäävätkin usein mieleen juuri siksi, että ovat niin lyhyitä.
Ennen päivänlaskua ei voi on ihana.
Kiitokset kiitoksista minun tyylistä. Olipas sekava lause. Mutta joo. Ja ihanaa, että olet lukenut myös Malecia! Maille joillekin se on henki ja elämä.
Ja kyllä, kirjoitan tästä toisenkin tekstin. Ainakin sen toisen. Pitemmän : )

miukeli:
Kiva, että olet samaa mieltä Enkelistä, mä en olisi oikein osannut kirjoittaa sitä Mikaelina, vaikka Mikael Enkelille sopiikin kuin nenä päähän. Pessiäkin mä rakastan yli kaiken, ja kyllä, kirja on mahtava. Muilla sanoilla sitä onkin sitten vaikea kuvata.
Hehe, raapaleet on lyhyitä. Mutta ihanaa että pidit tekstistä : )
Kiitokset kommentista, jokainen kommentti on arvokas!